Első:ha lebontod a scudetto mögötti fekete burkolatot akkor a króm kereten lévő két kis furaton keresztül ahová beül a jelvény lába elegánsan lenyomható előrefelé. Aki néhány hónappal később magáévá tette az enyémet az nem vett ennyi fáradtságot, egyszerűen lefeszegette valamivel, aminek a nyoma a krómozáson is gyönyörűen látszik.
Hátsó: Csomagtérajtó kárpit le, akkor látod hátulról, egy seegergyűrű rögzíti a stiftet, óvatosan a kivétellel, mert esélyes beejteni az ajtóba, lesz ott egy rugó is. Ha leszereled a kárpitot hátulról egyszerűen átlátható a folyamat.
Már van megint új első jelvényem, de a felszerelése megvárja a költözést.
forrasr2014-12-05 20:18:29 // 74179
Mr. Z2014-12-05 19:52:38 // 74177
Grando2014-12-05 19:33:15 // 74176
Nem a szereléssel van itt baj, hanem a hozzáállással. Azzal, hogy ha kap valaki egy olyan javaslatot, aminek netán köze van gyári eljárásokhoz/előírásokhoz, vagy esetleg olyan tanácsot kap, hogy forduljon hozzáértő szerelőhöz egy-egy összetettebb problémával, akkor erre kurva nagy proli-rítusú okoskodás a reakció. Önsajnálás (csóró vagyok, kicsi vagyok, éhes vagyok, kurva anyád mert azt hiszem te lenézel mert biztosan azt hiszed hogy szegény vagyok), meg beleszarós kókányolás.
Aki gonddal viseltet az autója iránt, aki büszke rá, mert szépen és rendben tartja, annak engedtessék már meg, hogy szúrja a szemét, ha más ugyanazzal gondatlanul vagy hanyagul bánik. Hogy ennek a felmérése ráadásul kívül esik a felfogóképességén - az legfeljebb csak a kultúra hiányáról vagy rosszabb esetben félnótásságról tesz tanúbizonyságot.
Engem sosem zavart, hogy ki mennyiért jutott az autójához. Sőt pontosabb, ha azt mondom: kurvára leszarom. De még azt is, hogy kinek éppen mennyire van vagy nincs kitömve a zsebe. Itt még az sem érdekel különösebben, hogy a fejében/szívében kinek mi lakik. Az viszont rohadtul bassza a csőrömet, hogy még nekem kell kellemetlenül éreznem magam, hogy becsben tartom a 166-omat, és az itt Alfa-rajongói minőségben megjelenő egyedektől minimum elvárhatónak tartom, hogy ezt tiszteletben tartsák, még akkor is, ha maguk nem is tesznek így, vagy ezzel nem értenek egyet.
Aki gonddal viseltet az autója iránt, aki büszke rá, mert szépen és rendben tartja, annak engedtessék már meg, hogy szúrja a szemét, ha más ugyanazzal gondatlanul vagy hanyagul bánik. Hogy ennek a felmérése ráadásul kívül esik a felfogóképességén - az legfeljebb csak a kultúra hiányáról vagy rosszabb esetben félnótásságról tesz tanúbizonyságot.
Engem sosem zavart, hogy ki mennyiért jutott az autójához. Sőt pontosabb, ha azt mondom: kurvára leszarom. De még azt is, hogy kinek éppen mennyire van vagy nincs kitömve a zsebe. Itt még az sem érdekel különösebben, hogy a fejében/szívében kinek mi lakik. Az viszont rohadtul bassza a csőrömet, hogy még nekem kell kellemetlenül éreznem magam, hogy becsben tartom a 166-omat, és az itt Alfa-rajongói minőségben megjelenő egyedektől minimum elvárhatónak tartom, hogy ezt tiszteletben tartsák, még akkor is, ha maguk nem is tesznek így, vagy ezzel nem értenek egyet.
satya2014-12-05 17:34:19 // 74175
inkább igyá' egy pálinkát....
tipoatti2014-12-05 17:22:57 // 74174
Ebben az "én lebontom, szerelő felhelyezi" gondolatmenetben az égegyadta világon SEMMI kivetnivalót nem látok Vologya részéről.
tipoatti2014-12-05 17:21:09 // 74173
Osztom a véleményed. Mondom ezt úgy, hogy napi szinten vagyok Zé.-nél, és rajta kívül még jómagam sem babrálhatja egyik autómat sem - ha nem muszáj.
Vologyával személyesen találkoztam, szimpatikus nagyvad tulaj igazi műszaki érdeklődéssel és affinitással. Amit leír, arra képes is önerőből, és nem mondhatni SZVSZ., hogy nem tesz meg mindent az autóiért.
A Plastidip történet volt tényleg "kissé" méltatlan szerintem is!
Viszont eretnek módon nagyvad-szőnyegeket tettem a Coupe-ba előre, pazarak. :P :)
Vologyával személyesen találkoztam, szimpatikus nagyvad tulaj igazi műszaki érdeklődéssel és affinitással. Amit leír, arra képes is önerőből, és nem mondhatni SZVSZ., hogy nem tesz meg mindent az autóiért.
A Plastidip történet volt tényleg "kissé" méltatlan szerintem is!
Viszont eretnek módon nagyvad-szőnyegeket tettem a Coupe-ba előre, pazarak. :P :)
Trumpf (NagyVad)2014-12-05 14:31:24 // 74172
-A nagyvad valakinek hobbi, nekem családi autó (is). Sokkal régebbi darabok is futnak az utakon, és nem hobbiból.
-szerelő az kell, mint minden kocsihoz
-mindenki úgy bütyköli a kocsiját, amennyire tudása engedi, csak feleljen is érte
-nem értem hogy mért tabu a szereléssel kapcsolatos kérdések, pl. cseh fórumok csak erről szólnak, sőt egy-kép javítás szépen képekbe van szedve.
-szerelő az kell, mint minden kocsihoz
-mindenki úgy bütyköli a kocsiját, amennyire tudása engedi, csak feleljen is érte
-nem értem hogy mért tabu a szereléssel kapcsolatos kérdések, pl. cseh fórumok csak erről szólnak, sőt egy-kép javítás szépen képekbe van szedve.
Andy2014-12-05 12:39:44 // 74171
Figyi mán!
A csávó már bizonyította itt az elmúlt másfél évben, hogy annyira kasu az autóhoz, mint Én a harangöntéshez.
Állandóan olyan dolgokat művel, műveltet szegény autóval amit normális ember NEM követ el.
Aztán lehet neki bármilyen végzettsége attól még ebben gányoló.
Amiket ír az sem mindig érthető, sőt leginkább félreérthető.
És egy "rajongói" oldalon teszi mindezt.
Talán nem akkora baj ha emiatt kinyílik a zsebemben az a bizonyos bicska.
És akkor arról, hogy a nagy "szakértésből" milyen állapotú autó jön ki, amivel közlekedik ne is beszéljünk.
De bánja a f@szom amíg nem velem, jön szembe...
Tudod a legnagyobb baj itt a középkeleti balkánon, hogy mindenki nagyobb léccel verné a csalánt mint amit megengedhet. De ezt nem látja be szinte senki, inkább elkezd turkálni mások zsebében, hogy mitől megy jól, vagy jobban, vagy miből telik hobbyra.
Ennél gusztustalanabb dolog pedig nincs!
De reális, mert ez Mo...
A csávó már bizonyította itt az elmúlt másfél évben, hogy annyira kasu az autóhoz, mint Én a harangöntéshez.
Állandóan olyan dolgokat művel, műveltet szegény autóval amit normális ember NEM követ el.
Aztán lehet neki bármilyen végzettsége attól még ebben gányoló.
Amiket ír az sem mindig érthető, sőt leginkább félreérthető.
És egy "rajongói" oldalon teszi mindezt.
Talán nem akkora baj ha emiatt kinyílik a zsebemben az a bizonyos bicska.
És akkor arról, hogy a nagy "szakértésből" milyen állapotú autó jön ki, amivel közlekedik ne is beszéljünk.
De bánja a f@szom amíg nem velem, jön szembe...
Tudod a legnagyobb baj itt a középkeleti balkánon, hogy mindenki nagyobb léccel verné a csalánt mint amit megengedhet. De ezt nem látja be szinte senki, inkább elkezd turkálni mások zsebében, hogy mitől megy jól, vagy jobban, vagy miből telik hobbyra.
Ennél gusztustalanabb dolog pedig nincs!
De reális, mert ez Mo...
Smith2014-12-05 12:28:15 // 74170
Jogosan elvárható helyzet:
- mindenki csak hobbyból tartson nagyvadat, tehát legyen egy másik autója is amit használ, ezt meg csak élvezetből tartja, így nem gond ha épp valamit szerelni kell rajta
- mindenki költözzön olyan helyre ahol 20km-en belül van egy Totti vagy egy Zé
- eszébe ne jusson összeolajozni a kezét még akkor se ha minden képesítése, végzettsége, szerszáma megvan hozzá
- és utoljára de nem utolsó sorban csak akkor jusson eszébe ide regisztrálni ha meg sem fordul a fejében hogy szétszedéssel, vagy otthoni javítással kapcsolatban megkérdezzen valamit mert azonnal keresztre feszítik kendácsolás megalapozott vádjával
Én nem állok egyik oldalra sem, de azért nem minden fekete vagy fehér ám. Az sem ide tartozik hogy aki nem tudja fenntartani az ne vegyen ilyen autót. Amíg ez nem egy ritkaság oldtimer, addig venni fogják. Nem számít ritkaságnak. Ez van. Ez zavarja az "öregeket". Érthető okokból engem is zavar hogy én 3.8M-ért vettem, most meg mit ér? Továbbá ez arról sem szól, hogy kinek milyen aranybánya vállalkozása van, meg mennyit dolgozik, mennyit keres. Hiába tudnék megfizetni itt a környéken egy jó, Alfához értő, megbízható szerelőt, ha nem találok ilyet. Majd megoldom, veszek trélert, meg egy másik kocsit, és mindig elviszem sokszáz km-re. Reális.
- mindenki csak hobbyból tartson nagyvadat, tehát legyen egy másik autója is amit használ, ezt meg csak élvezetből tartja, így nem gond ha épp valamit szerelni kell rajta
- mindenki költözzön olyan helyre ahol 20km-en belül van egy Totti vagy egy Zé
- eszébe ne jusson összeolajozni a kezét még akkor se ha minden képesítése, végzettsége, szerszáma megvan hozzá
- és utoljára de nem utolsó sorban csak akkor jusson eszébe ide regisztrálni ha meg sem fordul a fejében hogy szétszedéssel, vagy otthoni javítással kapcsolatban megkérdezzen valamit mert azonnal keresztre feszítik kendácsolás megalapozott vádjával
Én nem állok egyik oldalra sem, de azért nem minden fekete vagy fehér ám. Az sem ide tartozik hogy aki nem tudja fenntartani az ne vegyen ilyen autót. Amíg ez nem egy ritkaság oldtimer, addig venni fogják. Nem számít ritkaságnak. Ez van. Ez zavarja az "öregeket". Érthető okokból engem is zavar hogy én 3.8M-ért vettem, most meg mit ér? Továbbá ez arról sem szól, hogy kinek milyen aranybánya vállalkozása van, meg mennyit dolgozik, mennyit keres. Hiába tudnék megfizetni itt a környéken egy jó, Alfához értő, megbízható szerelőt, ha nem találok ilyet. Majd megoldom, veszek trélert, meg egy másik kocsit, és mindig elviszem sokszáz km-re. Reális.
Zoli19802014-12-04 23:18:15 // 74169
Hagyd el Andy.. Inkább menj, fújd le a kocsid PlastiDip-el. Az megnyugtat mindig... :)
vologya[kendács mester]2014-12-04 22:36:49 // 74168
Én nem értem egyszerűen ezt a hozzáállást. Én egy más világban nőttem fel úgy látom. Faterom motorversenyző volt, volt vagy 11 motorja és még több kocsija. MINDENT otthon szereltünk, mert volt (és van is) 2 jól felszerelt garázsunk. Én is gépészmérnöknek tanultam és rengeteg szerszámot én készítettem. Van állami hegesztővizsgám, külön MIG és MAG hegesztésre, tudok esztergályozni, marni és főleg CNC gépeket programozni. Az összes kocsimat eddig én javítottam, vagy egyedül vagy a faterral. Sajna az öreg eléggé leesett a lábáról, én pedig mint programozó dolgozom egy Svájci cégnek messze az otthonomtól (na jó nem annyira messze). Itt találtam egy szerelőt akinek leadom a kocsit és mocskolja össze magát Ő én meg kifizetem. De ha hazamegyek, akkor ott vár néhány bontott kocsi és a 2 motorom, amit szívesen szerelgetek, mert napi 9-10 óra programozás után engem ez megnyugtat és ezzel kapcsolódok ki. Ezek után nem értem miért nem engedhetek meg néhány csavart és szedhetem le a hátsó hidat komplett? Hiszen bele költöttem több mint 800 eurót és kb. 240 km-t jártam vele. Minden szerszámom is megvan hozzá. A lépéseket pedig csak azért kérdeztem, mert főleg az olaszoknál valamivel el lehet baszni 10 perc helyett 3 órát is. Tudom hisz az elejét már lebontottam és a beltért is. Ha valamit véletlenül rosszul kérdezek, az pedig azért is lehet, mert Magyar az anyanyelvem de szlovákul tanultam és a munkahelyemen kizárólag szlovákul, Angolul és Németül beszélünk. És ha a kérdéseim trollkodásnak számítanak, akkor megpróbálok nem kérdezni többet (itt). Nincs harag!
Andy2014-12-04 22:10:42 // 74167
Én már nem akarok semmit sem mondani neked.
Csak hangosan gondolkodtam.
De nem tudom eldönteni, hogy Te tényleg ilyen vagy, vagy csak trollkodni jársz ide?
Csak hangosan gondolkodtam.
De nem tudom eldönteni, hogy Te tényleg ilyen vagy, vagy csak trollkodni jársz ide?
vologya[kendács mester]2014-12-04 22:01:56 // 74166
Gondolom nem akarod azt mondani, hogy a bontani való kocsit is egy szerelővel szedeted szét?
vologya[kendács mester]2014-12-04 21:55:16 // 74165
Én csak leszedem és elviszem a szerelőmnek. Ő átnézi és kicseréli.
Andy2014-12-04 21:48:22 // 74164
Számomra teljes tragédia, mikor teljesen analfabéta emberek nekiállnak féket, kormányt, meg futóművet kendácsolni.
Aztán meg jönnek szembe az úton. Agyrém...
Aztán meg jönnek szembe az úton. Agyrém...
vologya[kendács mester]2014-12-04 21:44:38 // 74163
Köszönöm. Nem is jártam messze az igazságtól :-)
takip2014-12-04 21:08:10 // 74162
takip2014-12-04 21:06:15 // 74161
Rég volt, nem biztos, hogy pontosan emlékszem:
- az ABS jeladókkal kezd, nem biztos, hogy könnyen kijönnek, de a WD-40 segíthet (ha nem kellenek vágd el a kábelt és kész)
- a lengőkarokról kösd le a kézifék bowdeneket, 1-1 csavar
- féknyergek le, 2-2 csavar
- tegyél emelőt a hátsó híd közepéhez, hogy a csavarokat könnyebb legyen eltávolítani és ne essen az egész bazár a nyakadba
- amennyiben nem akarod kivenni a lengéscsillapítókat, akkor elég lekötnöd alul a sárgával jelölt helyen, ha kellenek, akkor ki kell venned a kalaptartót és ott megtalálod a lengéscsillapítók felső csavarjait
- a pirossal jelölt 6 csavart vedd ki, a lengőkarokkal kezd
- emelő le
Annyira nem vészes, csak át kell nézni és gondolni mielőtt hozzá fogsz.
Úgy emlékszem a kép csalóka, a kelleténél jobban szét van bontva a felfüggesztés.
- az ABS jeladókkal kezd, nem biztos, hogy könnyen kijönnek, de a WD-40 segíthet (ha nem kellenek vágd el a kábelt és kész)
- a lengőkarokról kösd le a kézifék bowdeneket, 1-1 csavar
- féknyergek le, 2-2 csavar
- tegyél emelőt a hátsó híd közepéhez, hogy a csavarokat könnyebb legyen eltávolítani és ne essen az egész bazár a nyakadba
- amennyiben nem akarod kivenni a lengéscsillapítókat, akkor elég lekötnöd alul a sárgával jelölt helyen, ha kellenek, akkor ki kell venned a kalaptartót és ott megtalálod a lengéscsillapítók felső csavarjait
- a pirossal jelölt 6 csavart vedd ki, a lengőkarokkal kezd
- emelő le
Annyira nem vészes, csak át kell nézni és gondolni mielőtt hozzá fogsz.
Úgy emlékszem a kép csalóka, a kelleténél jobban szét van bontva a felfüggesztés.
Zotya 1642014-12-04 20:22:19 // 74160
Értem, remélhetőleg tud segíteni valamelyik 66-os tulaj, aki már pirickázott ilyen ügyben. :)
vologya[kendács mester]2014-12-04 19:45:31 // 74159
Nem tudom rábízni senkire, mivel ez a tartalék kocsi, ami otthon áll téglákon. A szerelőm pedig a másik lakhelyem közelében van (150km). Ő nem fog lejönni kiszerelni :-)
Most volt ott a kocsim és van egy kis gond a hátsó futóművel, de a régiben fel volt újítva. Az mondta ha kiszerelem, akkor kicseréli egy az egyben.
Most volt ott a kocsim és van egy kis gond a hátsó futóművel, de a régiben fel volt újítva. Az mondta ha kiszerelem, akkor kicseréli egy az egyben.
Zotya 1642014-12-04 19:22:13 // 74158
Embere válogatja. Van aki igen,van aki (lusta) nem. Pedig ezt a tipusú felnit , egyszerű "ráncfelvarrni" . :) Szerintem érdemes érdeklődnöd ez ügyben, a környékeden.
csokagm2014-12-04 19:11:18 // 74157
Ezt láttam igen! Csak van rajta pár hiba és nincs olyan ismerősöm felni témában aki ezt szépre megtudja csinálni! Nem tudom fényező foglalkozik-e vele.
Zotya 1642014-12-04 19:00:28 // 74156
Olvass vissza picit , (74132 hsz.) Imyx cartárs. ;)
csokagm2014-12-04 18:40:23 // 74155
Én nem láttam :) Kicsoda?
Zotya 1642014-12-04 18:08:32 // 74154
Miért nem bízod szerelőre? Saját magadat szo.atod , míg egy szaki megfelelő szerszámozottsággal rendbe tenné neked. Nem egyszerű játék, a hátsó futómű egyébként sem. Bocs, nem akarok észt osztani , Te tudod.
Grando2014-12-04 17:53:24 // 74153
Ess neki, aztán majd lesz valahogy. Félsz, hogy olajos lesz a kezed?
vologya[kendács mester]2014-12-04 17:48:36 // 74152
A 'szerelőműhely' ben nem kaptam választ, így ide is leírom:
166 3.0 V6 hátsó futómű leválasztás menetével tisztában van valaki? Azt tudom (sejtem), hogy 3 csavarral kapcsolódik az alsó lengőkar a vázhoz (2x) + 4 csavarral a az egész a vázhoz + lengéscsillapító. (+ ABS jeladók,+kézifékbovden,+fékcsövek).
Esetleg valami más? Helyes sorrend mi lenne?
166 3.0 V6 hátsó futómű leválasztás menetével tisztában van valaki? Azt tudom (sejtem), hogy 3 csavarral kapcsolódik az alsó lengőkar a vázhoz (2x) + 4 csavarral a az egész a vázhoz + lengéscsillapító. (+ ABS jeladók,+kézifékbovden,+fékcsövek).
Esetleg valami más? Helyes sorrend mi lenne?
tipoatti2014-12-03 21:32:08 // 74151
Itt árulja a cartárs a polírozottakat! ;) Én adok hozzá kupakokat is.
Trumpf (NagyVad)2014-12-03 21:25:17 // 74150
Köszönöm a képes szemléltetést! Jól kivehető a különbség, nekem a baloldali van, de szélesítővel elmegy.
GabCsi2014-12-03 21:18:43 // 74149
Hogy mekkora szivatas termosztatot cserelni te jo eg...
de legalabb uzemmeleg valahara ;)
de legalabb uzemmeleg valahara ;)
csokagm2014-12-03 20:41:01 // 74148
Kár hogy nem az a polírozott fajta, keresek valami nyárit majd :(
Jött ma velem szemben a Pongráczon egy ezüst színű fl-es 66-os már nem tudtam inteni mert épp a rádióval bibelődtem:)
Jött ma velem szemben a Pongráczon egy ezüst színű fl-es 66-os már nem tudtam inteni mert épp a rádióval bibelődtem:)
tipoatti2014-12-03 20:33:06 // 74147
mreni2014-12-03 20:29:00 // 74146
igen,nyúlós és bizonytalan :)
Grando2014-12-03 20:21:59 // 74145
Na jól van akkor. Kis lépés ez az emberiségnek... :)
tipoatti2014-12-03 20:05:38 // 74144
Hogyne lenne, pl. ezek is olyanról származnak. ;) Na, holnap most már tényleg lefényképezem a kerekeket. Egyébként Zé.-nél leledzenek...
gecsa2014-12-03 19:55:37 // 74143
pontosan látszik rajta, hogy az egyik nem a másik.. :D
csokagm2014-12-03 19:39:05 // 74142
Utastér szétszerelésről van valahol valami anyag, hogy milyen sorrendben? Ülések, szőnyeg, középen a könyöklő.
Illetve kell-e valamilyen speciális szerszám.
Illetve kell-e valamilyen speciális szerszám.
Grando2014-12-03 19:24:43 // 74141
csokagm2014-12-03 19:00:37 // 74140
Túl ,,nyúlós" volt a gumikkal ?:)
mreni2014-12-03 18:07:51 // 74139
nekem nem tetszett a 16os kerékkel az autó viselkedése,úgyhogy eladósorba került,most 18as téli van,eddig jó,majd hóban kiderül,hogy mit tud :)
Trumpf (NagyVad)2014-12-03 17:41:11 // 74138
Értem, akkor ebből a fajtából két ET számú létezik és nekem a "nemjó" van.
W.2014-12-03 16:13:12 // 74137
2 fajta létezik belőle. Az egyik jó a nagyfékesre, a másik nem.
Trumpf (NagyVad)2014-12-03 15:50:27 // 74136
A télim nekem is ilyen tojástartón van, de nyomtáv szélesítő nélkül előre nem tudnám feltenni.
mreni2014-12-03 14:58:07 // 74135
mex862014-12-03 14:47:45 // 74134
az enyémhez 2 ugyanolyan kinézetü gyäri 16os garnitura volt
egyik nagyfékesre is jo volt, mäsik nem...
nekem kisfékes volt igy mindegy volt
egyik nagyfékesre is jo volt, mäsik nem...
nekem kisfékes volt igy mindegy volt
gecsa2014-12-03 14:08:29 // 74133
de igen, nekem is az van fent, kb imyx féle állapotban.. tavasszal viszont érdekelhet egy szett zsírzselé állapotú belőle.. :)
Imyx2014-12-03 13:09:53 // 74132
Beteszem ide is, ha valakit esetleg érdekel 16'-os gyári felnik (télinek).
Katt.
Katt.
Trumpf (NagyVad)2014-12-03 13:06:08 // 74131
Nagyfékesre gyári 16"-os? Azt hittem, nem létezik ilyen. Képet kérhetek? (nem vásárlás céljából)
csokagm2014-12-03 12:53:56 // 74130
Polirozott? Mennyi kíváncsiságból?