Fórum >> Típusok >> 164-166

alfatech2008-11-19 11:42:06 // 42579
Én arra leszek kíváncsi, a 4 évszakos Toyo-k, amivel vettem az autót, mit mutatnak a télen. Téli mintázat, nyárias keverk - majd meglátjuk. Az ausztriai síelést nem tudom, bevállaljam-e velük. Meg utána a nyarat... Így ősszel nem tűnnek rosszanak, dehát hideg még nem volt.
Van valakinek tapasztalata 4 évszakossal?
Arno1662008-11-19 00:21:04 // 42578
Most értem haza. 1 fok van itt a hegyen és most kezdtem érezni h nem hozza amit kell teljesen. De még közel sem olyan rossz mint a téli.
Van pár kedvenc kanyarom idefele amiben a téli már nyúlna mint a t...kony.
Kicsit túl van ez a 7 fok parázva sztem... nyálka meg szar ügy...reggel alszom és nem mászkálok :)
SzaB2008-11-18 20:30:36 // 42577
Sziasztok!

Ha tudtok '97 164 V6 TB 2.0-hoz
- eladó egész járgányt bontásra, vagy
- bontót ahol érdeklődhetek, vagy
- szervízt, ahol vágják az elektronikát, vagy
- eladó elektronikát (indítás + motorvezérlő)
azt légyszi írjátok már meg.

A kocsi pár hónapja vár a zsámbéki szerelőnél az életmentő donor anyagra.

Köszi,
Sza B
Grando2008-11-18 19:11:27 // 42576
Délalfődet nem nyomja le, de erről kérdezd csak meg Satti barátunkat! :))))
Az őrségről meg ezt olvasom itten. Vagy már az éghajlati leírásokat is ferdítik, nemcsak a történelmet? ;))
Don Gombóc2008-11-18 19:00:49 // 42575
Mán kötök is belefele. :) Csabán vazze nem a legmagasabb az átlag hőmérséklet, hanem az őrségben. Az már majdnem mediterrán, csak majdnem. :) Viharsarok haggyámá! :) Éppen ónosesőt mond a jós ebben a pillanatban, kihallatszik a tévébűl. Meg hót meg esőt, meg mindent. Azért ez jó, mert valamelyik bejön biztosan. Mekkora faszság ez a meterológika. :) Winter reifen auf und gas drücken bis padlólemez Ja?
Kriszo2008-11-18 18:51:26 // 42574
Teljesen igazad van.Én egy hete cseréltem le körübelül mert akkor volt időm rá.Én mindig korán megyek dolgozni 6 fél hét környékén és ég és föld a kettő.NIncs ezen mit vitázni.Annyit meg nem ér hogy valahol megcsusszak aztán árok legyen vagy fa..
Inkább felraktam énis.
Grando2008-11-18 18:47:09 // 42573
Nyilván nem szentírás ez. Csak egy irányadó érték. Még a gumi típusától is függ a dolog. De ha napközben már nem megy 7 fok fölé a hőmérséklet (megint csak kb.), akkor az (megintcsak kb.) azt jelenti, hogy hajnalban és éjszaka már könnyen a 0 felé tendálunk. Ha nem alatta. Ott pedig már a téli van előnyben, nem beszélve ha pára is lecsapódik, vagy esik, vagy havazik, vagy fagy.
Nemtom mit értetlenkedtek ezen. Ilyentájt az évben én ahogy először megérzem, hogy csúszik vagy vagy nem jól viselkedik a gumi az úton (és ezt pont ti, akik sokat mászkáltok, tuti megérzitek), és nem vmi szeptember végi hidegrekordról van szó, cserélem a gumikat. Ezt nagyszerűen tudom is tesztelni, mert ha vhol, akkor itt a hegyen tuti nyálka van még a délelőtti órákban is, és ahogy kimegyek az Eötvös útra, egy lejtőn kell lefékeznem a kereszteződés előtt. Ha ott nem kóser a dolog, akkov elérkezett az idő. A fent említettek miatt rosszabbul már nem járok akkor sem, ha teszem azt éppen 7-9 fok van max. Egyébként Csabán most az országban a legmagasabb a hőmérséklet (ahogy általában), és már ott is cseréli aki egész nap megy, mert reggel nyálka van.
Má nemtom hogy írjam körül, hogy ne kössön bele senki. ;)))
Hunor2008-11-18 18:00:18 // 42572
Én már fölraktam a télit biztos ami biztos!Úgy is ez lesz az utolsó tele utána hajítom el őket!Hogy mi az igaz a 7C-al a fenne tudja biztos jobban tudják mások mint én!
Don Gombóc2008-11-18 17:54:22 // 42571
Azért ezzel a +7 alatti cserével én sem értek egyet mert a gumi az melegszik rendesen. Persze vitathatatlan az előnye a téli guminak az biztos.
W.2008-11-18 14:21:42 // 42570
Tapad az a lóf@szt....:) Nyálkás szar reggeli úton úgy csúszik, mint a hokis a jégen..:)
Grando2008-11-18 13:43:15 // 42569
Ugyan nézd már meg azt a "kánikulát".
Napközben száraz úton per pillanat még csak-csak igazad van. Ennyit meghagyok neked, ha már ennyire kötöd az ebet a karóhoz. :DDD
Amúgy itt a hegyen simán 5-6 fok van a legjobb esetben is már. Ha süt a nap. :(( Tegnap a kerékcsere előtt eszembe jutott, hogy milyen jó lenne, ha az idén elmaradna a tél, de ez nem valószínű. :DD
Arno1662008-11-18 13:20:37 // 42568
Eszmecsere nem vita :)

Te meg a télivel légy óvatos. :) Mostani "kánikulában" csak nyúlik meg morzsolódik, nem tapad.
Autópályán 130-nal egy fékezés tizen fokban egy télivel száraz úton pont olyan szar mint nyárival hidegben szárazon.

Vizes út meg attól függ. Mennyire poros alatta stb. Érdekes egy klímánk van gumi szempontból... az biztos ... ebben gondolom megegyezünk :)
Grando2008-11-18 13:13:42 // 42567
Nem állok neki vitázni. Légy óvatos a nyárikkal azért! ;))
Arno1662008-11-18 13:03:12 // 42566
Nyálkás úton amúgy se baromkodjon az ember, ott gumi ide gumi oda csak hibázni lehet.

Amíg nem esik hó vagy nem megyek sielni addig nuku....
Most is hány fok van...nem téliguminak való idő még.
Tök jól tapad a nyári.
Grando2008-11-18 12:50:53 // 42565
Ég és föld a kettő hidegben. Főleg ha még némi dér vagy nyálka is van. Tedd csak fel! ;))
Még most ippeg jó idő van, de már nem sokáig. Napok kérdése.
Arno1662008-11-18 12:44:07 // 42564
Áhh én hagyom egyelőre.... téli nem tapad csak kopik idehaza :-/
Seriff2008-11-18 09:23:57 // 42563
Ákos2008-11-17 22:54:46 // 42562
Az elöl hátul egyforma dolog nem tűnik valami szakszerűnek. Inkább olyan középérték lehet ami nem árt senkinek. Orrnehéz a mi autónk, és ezért gondolom pontosabbnak az eltérő értékek megadását.
BFMSE2008-11-17 21:06:24 // 42561
Gombóc! Adok veszekben felhasználtam utólagos engedelmeddel a turbód fényképét. Remélem nem gond :)
Grando2008-11-17 20:53:00 // 42560
Sok ideje nem lesz rá, mert téli álomra küldöm. :))))
Don Gombóc2008-11-17 20:49:25 // 42559
Mindegy csak a gumit ne zabálja.
Grando2008-11-17 20:30:13 // 42558
Most próbából 2,45-re besilabizáltam a téliket. Maj látom... ;))
Eddig mindig 2,4-re állítottam.
Grando2008-11-17 20:24:44 // 42557
Ja ja. Én is így vettem észre. ;)))
Don Gombóc2008-11-17 20:18:38 // 42556
Nyáron 2,3 összel és tavasszal 2,5. A téli gumit meg 2,5 re. Én a michelines táblázatban is 2,3-at láttam.
FRob2008-11-17 19:45:29 // 42555
én 2.4 - 2.4 et szoktam előre hátulra.. ezzel is már elég pattogós
Grando2008-11-17 18:05:42 // 42554
A 166-nál is 2,5-öt írnak, a gyári füzet meg 2,3-at mond. Egy gumisnál meg néztem a műhely falán egy nagy táblázatot, ott meg 2,4 volt. Na most akkor mennyi?
Ez a gyári füzet:
Grando2008-11-17 18:02:21 // 42553
Télleg soknak tűnik. Itt előre és hátra is 2,5-öt ír. ;))
Ákos2008-11-17 16:18:18 // 42552
Szivesen. Egy kicsit soknak találtam ezért jegyeztem meg.
Ákos2008-11-17 16:17:27 // 42551
Az enyémben nem is lehet állítani a dőlésszöget, csak az összetartást.
Elöl: +1
Hátul: -2
Hihetetlen, de leellenőriztem és ezt találtuk több programban is.
TSiga ( I am the TSIG)2008-11-17 16:16:24 // 42550
Köszi szépen!!!
Ákos2008-11-17 16:15:03 // 42549
A múltkor a Csőri gépben pont láttam :-)
Kapaszkodj!!!
elöl: 2,7
hátul: 2,5
TSiga ( I am the TSIG)2008-11-17 15:52:41 // 42548
Üdvöz Cartársak!
Szerintetek mennyire kell fújni a V6 TB gyári gumiját?
Az Autodata bexart, nem tudom kihámozni... :((
Ákos2008-11-17 15:35:07 // 42547
Téli buli :-) Akarom, akarom, akarom
Alfa166JTD2008-11-17 14:38:35 // 42546
Sziasztok!

Ha valakinek van bontásból kiegészítő fűtése 166 2.4 JTD-hez legyenszives jelezze! Ha lehet komplett rendszer kellene. Ja és ha valaki lefotózná nekem a komplett rendszer bekötési pontjait - szivattyú, kályha helye stb. - és feltenné ide vagy elküldené a képeket nagyon megköszönném. Továbbá keresek vezető felőli ablakapcsoló panelt, mert az előző tulaj nagyon erős volt.
Köszönöm!
Grando2008-11-17 10:50:09 // 42545
Lófaxt! Sztem mindenki most cseréli a téli kerekeket. :DDD

Nekem is azt kéne már, de qrvára nincs kedvem cipekedni... :((
Arno1662008-11-17 09:58:28 // 42544
..reggelt!

Mindenki szervizben? :) Vagy mi ez a csend?
Arno1662008-11-16 11:34:26 // 42543
Mármint gyárilag 0.xx fok (szinte bármilyen forrást nézve, könyv, gép adatok stb.), a szervizes csóka meg aszondta 1.xx fok alatt még nem nagyon látott 166-ot...
Arno1662008-11-16 11:32:36 // 42542
Egy 13-as meg egy asszem 18-as kulcs.
Kitekered a kormányt, rafekszel egy pokrócra, és tekersz rajta egy negyedet valamerre.... 10 perc sincs...emelni sem kell. Multkor így állítottam be. Akkor negyed fordulat széttartás a gyárihoz képest, és nagyon nagyon kurvajó lett kanyarban minden sebességnél, emberrel megrakva üresen stb. Sajna az első alsó lengőkar egyik határoló lemezkéje a hátsó szilentnél eltünt , így elment a beállítás, szilent megadta magát. De azóta gariba kapott egy másik lengőkart...Maholnap megint aláfekszem és tekergetés.
Bár mostmeg a difi haldoklik... lóg rendesen....mind1... van három másik váltóm, majdcsak össze tudnak rakni belőle egy jót :)))) Már csak röhögök az egészen...
Arno1662008-11-16 11:21:42 // 42541
óóóó vazze ez nem suzuki vazze :) mondtam már h vazze? :)
Gyagyulás eleve adott sztem errefele... szóval amíg nincs enyhe rángás az "Alfa" szó hallatára az ember szemesarkában meg szájaszélén addig nincs gond :)

Van egy gyanum. A bölcső nem bírja a kiképzést és szétnyúlik picit az alsó lengőkarok kintebb kerülnek. Smith-nek is, nekem is volt bölcső csere mert az idők folyamán elcsavarodott. Ebből kiindulva nem kizárt hogy pár mm-t simán "nyúlik" szétfele.
Merthisz a legnagyobb terhelést így kapja, a lengőkar állandóan tépi.
Nekem minap egy olasz géppel nézték, és a dőlés mindegyik 166-osnál ugyan az gyárilag vmi, 0.xx fok. Az összetartás változik h sport verziós korai későbbi stb. Ezért zabálja a gumit .... az összetartást meg ha eltekergeti az ember akkor kevésbé eszi, de nem úgy viselkedik az úton mint kéne. Ha meg jó az összetartás akkor úton marad, de eszi a gumit. Szvsz a dőlést kéne visszapakolni oda ahol illene h legyen. Le kéne mérni mérőszalaggal kinek mekkora távolságban vannak az alsó lengőkarok bölcső felöli felfogatási pontjai. Lehet összvissz ez a gond.
Ott van 4db 10-15mm-es "tuskó" ami alá lehet alátétet pakolni, meg éppen lehetne oda kisebbet is csinálni... igy a dőlés visszakerülne ha ez a gond.
Vagy keresztbe egy merevítő a bölcső alá aminek közepén egy csavaros megoldás.
És visszahúzatni/merevíteni...mint a toronymerevítők ahogy kinéznek....
koz2008-11-16 10:33:57 // 42540
Nem messze Szolnoktól lesz egy ilyesmi buli decemberben. Az események közt megtalálható, ha gondoljátok...:)
Kriszo2008-11-16 10:16:36 // 42539
Egyetértek mondjuk ahogy én most számolgattam kb 10000 lesz benne egy év után.Nem nyüstölöm agyon a gépet.)
És én sem cserélném le nagyon semmire..max majd egy pár év mulva egy véhat.)
Grando2008-11-15 21:16:54 // 42538
Na ja. Ez is igaz. Ki mennyit megy... Én mondjuk kb. 15K-t egy év alatt. Mindegy, ez van. Nem cserélném el semmiért juszt se! :))))
FRob2008-11-15 21:10:51 // 42537
na ja mi az nekünk 2 évente új gumi... annyi idő alatt úgy is megyek vagy 60e-t :)
tehát illendő gumit cserélni ....

de addig legalább az úton maradna...
Grando2008-11-15 21:10:28 // 42536
Áhhááá! Akkor ezért van itt mindenkinek jürgenszínű gépe? :DDDD ;)))))))
Sokat nem is agyalok ezeken a dolgokon, van a kóbászkörnek erre külön mérnöke. :))))
De ez az útról lefelékóválygás bassza a csőrömet. Inkább kopjon kicsit a gumi belül, leszarom. ;)))
FRob2008-11-15 21:09:11 // 42535
pihentagyú cartárs...

Arnoldal beszéltük most kellene egy téli szolnoki buli... kint a fasza jó melegvízben iszogatni a söricilint aztán meg angyalkát.. vagy is izé alfa 166-ost rajzolni a hóba :D
Grando2008-11-15 21:04:33 // 42534
Na hát ahogy látom, ez az útdőléses dolog sokakat érint. Ennyire nem szarhatják el a beállítást mindehol, külön-külön helyeken. Most akkor ez vagy gyárilag így van kitalálva, vagy mindannyiunknál megöregedett vmi, amit kétlek, mert nekem most minden ki lett cserélve, beleértve a lengéscsillapítókat-rugókat is (ebből a rugók használtak mondjuk). Következtetés: nagyobb dőlést a kerekeknek, hajrá Forma1, a gumikopásra meg baszni rája, ha vége, akkor ki velük a kukába. Két szezont sztem így is kibírnak, főleg ha hátrateszi az ember egy szezon után az elsőket. A V6 alatt amúgy is elkopik ennyi idő alatt. :DDD
Hiába no, a 166 úri passzió, és nem úr, aki nem pocsékol. :))))
tipoatti2008-11-15 21:03:16 // 42533
Köszönjük, Emese... :)
Don Gombóc2008-11-15 20:50:18 // 42532
Mondjuk itt az oldal dőlésre gondolt. :) A lejtőn meg nehéz megállni, mármint az alkoholra gondolva. :)
Don Gombóc2008-11-15 20:48:35 // 42531
Olyan ez mint az autód színe A körömlakk színnél egy kissé nőies a viselkedése, ezért riszálja enyhén magát. Fersténzi? :) A viccet félre nem téve, azért az nem baj ha ringatózik, mert így jobb. Mármint a női fenék esetében. A valóságban egy idő után a lengéscsillapítók gyengülése, és a rugók lágyulása is befolyásolja az összetartást, így ezáltal az út tartást is, és a mért értékeket is. Tehát ez egy összetettebb probléma, és ha nem tesszük túl magunkat ilyen apróságokon akkor bele gyagyulunk. Tehát ha nem olyan nagy a gond akkor használjuk a kocsit, és ha már ez a biztonságos autózás rovására kezd menni akkor izguljunk csak. :)
tipoatti2008-11-15 20:45:22 // 42530
A lejtős út-effekt nálam is van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak