Fórum >> Típusok >> 164-166

Grando2011-02-13 12:15:33 // 55829
Hű, az eleje kissé zavaros. Mi van alacsonyan ilyenkor, és mit kapok innen-onnan? :))

Hát igen, ha mindig minden körülmények között kötelező lenne világítani, akkor nem lenne "zavaró" a dolog. Bár a városi közlekedésben - és megintcsak jó fényviszonyok mellett - ez is legfeljebb csak nüansz. Ezért nem is tilos. ;)))
Városon kívül pedig, ahol előzget az ember, nagyon fontos ugyebár, hogy megfelelően fel lehessen mérni a szembe jövők távolságát. Na ott rendesen bezavar egy-két lopakodó. :DD
bizi2011-02-13 11:42:21 // 55828
Nagyon láma vagyok a kocsihoz, de a lámpát még meg tudom nézni az összes állapotában, de elbizonytalanítottál, ezért újból megnéztem :)
Csináltam képet is, a lényeg látszik:
: index mellettiben van az izzószellem
: csak a helyzetjelző világít a test felső részében
: tompított
: távolsági/reflektor
bizi2011-02-13 11:35:27 // 55827
Abban igazad van, hogy jó fényviszonyok mellett mindegy, de főleg ebben az időben, mikor "alacsonyan" van, ha oldalról kapod minden ok, de ha szemből, akkor semmit nem látsz vagy ha hátulról, akkor téged nem. Totalcaron pont mostanában volt erről egy cikk ez eu-s szabályzás kapcsán. Másik minek agyalni azon, hogy 7.00-kor felkapcsolom, de ha 7.15-kor akkor már ne? Nekem eddig folyamatosan égett és támogatom is, mert sokan amikor kellene se kapcsolják be.
vm2011-02-13 11:35:03 // 55826
Egyet értünk. Én is világítok mindenhol. Abból baj nem lehet ;-)
A nappali meg tényleg nehéz ügy. Nemrég kaptam csak úgy egy Philips szettet, nem olcsót, de akárhogy is próbálgattam nagyon nem ment a 164-hez. Odaadtam a szomszédnak... Ibiza-ra jó lesz ;-)
Grando2011-02-13 10:17:21 // 55825
agy = vagy :DD
Grando2011-02-13 10:16:32 // 55824
Országúton, nagyobb távolságoknál igen. Viszont városban jó fényviszonyok mellett nem sokat számít. Legfeljebb csak azért vagy észrevehetőbb, ha mindig pilácsolsz, mert a többi nem így tesz.
Ezért zavaró országúton, hogy néhány birka nem világít. Megszokja az ember, hogy a fényre figyel, és az elsötétített autó távolságát így nehezebb megítélni. Városban ez annyira nem áll sztem. De ha egyel mindig fényesebb agy a többieknél, akkor tuti jobban észrevesznek - ez igaz. ;)))
BeczA2011-02-13 02:49:37 // 55823
Felesleges izzó nincs benne, az a távolsági fényed...
BeczA2011-02-13 02:45:20 // 55822
Csak kérdéses hogy a LED-es nappali fényt ebben a szép formavilágban, hogy kivetelezhető anélkül, hogy elbutítaná a szépségét....

Nekem megvétel óta benne van a xenon... 70.000km óta egyszer kellett csak égőt cserélnem... majd kiderűlt hogy a trafó szórakozott és az volt gázos.
BeczA2011-02-13 02:41:15 // 55821
Hát én nonstop világítok és csak támogatni tudom a nappali tompított használatot lakott területen belül is.... mint ahogy azt néhány országban teszik is.A sok vakegér jobban észrevenné a többi forgalmoban résztvevőt...
bizi2011-02-13 00:48:22 // 55820
Kicsi alfán soha nem kapcsoltam le a lámpát, a xenon és az aksi kímélése miatt viszont a 166-on legalább indításkor (előtt) lekapcsolnám, csak hát a lustaság és feledékenység :) Későbbiekben jó lenne vmi elektronikát összedobni erre a problémára vagy vmi ledes nappalifényt beszerelni, ami világíthatna állandóan.
bizi2011-02-13 00:44:30 // 55819
Van a philipsnek és osramnak is keresője ( http://www.dt-xenon.com/hu/xenon-izzok/d1s http://am_application.osram.info/publish/index_en.html ), egyikben sincs benne az én verzióm, így nem is igazán foglalkoztam velük.
Nem tudom, hogy volt-e piszkálva vagy gyári kialakítás. A bixenonnál nem egy "izzóval" van a tompított és a távolsági? Mert ha igen, akkor ténylegesen nincs értelme a másik helynek.
Smith2011-02-12 22:11:04 // 55818
Naja. Én mindig lekapcsolom a villanyt mielőtt indítózok :)
Grando2011-02-12 21:57:19 // 55817
Mert ott van. :DD
Talán azért, mert nem mindig kell világítani? Esetleg kímélőbb, ha indításkor nem üzemel ezres fokozaton az összes fogyasztó (lámpák, klíma...)? :DD ;)))
BeczA2011-02-12 21:50:35 // 55816
Én csak azt nem értem minek kell a lámpakapcsolót piszkálni hisz a gyújtás megszüntetésével lekapcsolnak a lámpák...
Grando2011-02-12 21:33:56 // 55815
Az. :DD
Lehet, hogy az benne a ráció, hogy amikor megállsz és kikapcsolod a lampiont, nehogy véletlenül kapcsold be a parkolófényt. ;)))
Smith2011-02-12 21:07:01 // 55814
bizi: hű ez egy kicsit zavaros nekem :)

Nézem ezt a ring oldalt, hát ez mekkora tersco quality. Totál rosszul írja a lámpákat, ha a sima 166-ot nézem nem a HID változatot akkor egyáltalán nem így vannak az izzók. Az sem egyértelmű hogy neki mi a HID verzió, mert pl. az enyém is gyárilag xenon, meg a tiéd is, ráadásul az bi-xenon, de itt ez sincs megkülönböztetve.

A dipped beam lenne a tompított. Na arra nekem HB3-at ír, ami pont a távolsági nálam, a távolságira meg D2S xenont. Aztán a legjobb a hátsó index amire 12V 21W BA15s izzót ír. Még jó hogy az összes 166 hátsó indexe LED-es :) Ezek után már egy szavát se hiszem el :) Azért érdekes neked az a szellemizzó ami sose világít. Tuti nem lett ott semmi átalakítva?
Smith2011-02-12 20:54:11 // 55813
Ezek szerint ez a parkolólámpa mindenkinél ilyen szorulásos???? :)
bizi2011-02-12 19:47:51 // 55812
Én is így szoktam lenni :)
Cro1662011-02-12 19:28:48 // 55811
Nyugodtan fordítsd el, nem törik el..én se mertem vagy fél évig erőltetni aztán egyszer mérges voltam, és elfordítottam:))
bizi2011-02-12 19:19:40 // 55810
Nekem is olyan, hogy majd eltörik, de nem mertem továbbfordítani :)

http://www.ringautomotive.co.uk/bulb_result.asp?make_id=1&model_id=17
Ezen a képen a Headlampnek írtban van a xenonom, ami a tompított és távolsági, a Dipped Beam helyén a helyzetjelző van, de a lámpatest(?) felső részében van az izzó és középen van egy normál izzó, amelyik soha nem világít.
Több izzókeresőt néztem és egyik helyen sincs fent az mjet-es 166 (megjegyzem, szinte semmilyen keresőben, katalógusban nincs 136kw-os verzió), de elvileg ez gyári szett.
Smith2011-02-12 18:44:23 // 55809
Gyárilag Osram izzók vannak benne, lehet érdemes bele azt venni.
Smith2011-02-12 18:42:46 // 55808
Igen, müködik a "P" állás, az a leállított állapotban világító helyzetjelző. Nekem odakapcsol de nagyon meg kell nyomnom a kapcsolót, szinte már úgyérzem hogy letörik. De odakapcsol és akkor parkolólámpa világít.

Nekem nem az új elejű 166 van, de ebben nincs olyan izzó ami soha sem világít. Max az amelyik kiég, pl. első helyzetjelzők :))))))

Biztos hogy az egy izzó? Nem valami érzékelő?
bizi2011-02-12 17:26:07 // 55807
Köszi!
És a supervision, philips, osram között van különbség, mert árban 50% és mindegyikre 1év gari.

Ha már szóbakerültek az izzók: szélső lámpatestben van a helyzetjelző és egy másik izzó is (középen), ami nem világít soha. A bixenon miatt van ott egy felesleges izzó?
Másik, hogy a kapcsoló 0 állásától balra van egy P állás, amihez nem tudok odakapcsolni, ez működik vkinek?
GTPeti2011-02-12 16:17:34 // 55806
SZVSZ 4300 Kelvinest vegyél.
Smith2011-02-12 16:17:29 // 55805
Szerintem a 4300K-s a leghasználhatóbb, a nagyobbak csak bohócság hogy minél kékesebb legyen. Persze annál szarabbul látni vele.
A szettre amit kinéztem van 3 év garancia. Szóval ha befosik, akkor csere :)
bizi2011-02-12 16:13:46 // 55804
Nálam gyári bixenon van. Igaz cserélni kellene őket, de kb semmi extrát nem veszek észre rajta normálhoz izzóhoz képest, hacsak azt nem, hogy gatyám rámegy a cserére.
Nem tudom webshopot lehet-e linkelni (ha nem elnézést, nem reklám), de itt: http://www.dt-xenon.com/hu/xenon-izzok/d1s 4 fajta van 10-15 között, melyiket érdemes választani illetve milyen kelvinnel (4300-6000K-ig vannak)?
Más: az utasoldali szélvédőmosó nem megy (pár csepp esetleg), tűvel próbáltam, de max 1 milit megy bele, mivel lehetne kitisztítani?
Smith2011-02-12 15:51:41 // 55803
Az egyik igazgató audijába xenon távolsági van, és szokott vele villantani. Elég brutálul néz ki, mintha fényképeznének, nem olyan "lusta" mint az Edison féle izzó :)

Még dondolkodok rajta.

George?????
GTPeti2011-02-12 14:48:57 // 55802
Jaja. :)))
vm2011-02-12 14:44:56 // 55801
Végül is elvan az ott, villogni meg kell egy zseblámpa ;-)
GTPeti2011-02-12 14:35:14 // 55800
De... úgy gyújt. Nem egészséges távolságiba.
Pár cartársanak viszont mégis be van építve. (Pl. George-nak.)
vm2011-02-12 14:30:09 // 55799
A xenon nem úgy gyújt kicsit, mint a neon? Lehet azzal villantani?
Smith2011-02-12 13:46:12 // 55798
Jah jut eszembe, és még mindig nem villant a turbo nyomás szabályzó óta a hibajel :) Szépen lehet csúcsrapörgetni a kormolóművészt és bátran merek már előzgetni :)
Smith2011-02-12 13:44:15 // 55797
Távolsági upgrade esetén érdemes xenonban gondolkodni?

Csak mert szeretném ha a távolságo távolabbra lőne, és a gyári xenon tompított miatt nem lenne szabálytalan az utólagos távolsági xenon upgrade se. Ugye mit néz a szerv, azt hogy van-e lámpamosó, és felkapcsoláskor bólint-e a lámpa. Ezzel dől el hogy gyári xenon. Ezért bátran cserélném a távolságit is xenonra.

HB3 9005 izzó van benne, lehet is kapni ilyen Siemens szettet, Philips izzóval, 3 év garival. Tulajdonképpen azt nem tudom hogy a távolsági mennyire bírja a villogtatást? Mert sok Alfa jön szembe és mindenkinek villogok, lehet hamar feladja a harcot a xenon :)

Vagy nem? Valakinek tapasztalat???
Föckös2011-02-11 08:57:42 // 55796
hallottad volna vasárnap, az egész utca tőlem zengett. segítettem Zolinak picit egy boxi szerelésében, utána akár mehettem volna gyónni is, mert ami ott elhangzott...
szép nyelv a magyar, lehet műűűvelni a káromkodást:-)
Andy2011-02-11 08:07:18 // 55795
"egy kis mérges kopasz pocok"

Ezt aláírom! :)))
BFMSE2011-02-10 22:50:08 // 55794
Nem tudom a 166-nál hogy működik, de pl. Lancia Kappa esetében amikor a kulcs távirányítója nem nyitotta ki az ajtókat az volt a baj, hogy a vezérlőegység és a kulcs "elfelejtették" egymást és újra kellett programozni. A vezérlőegységen volt egy gomb, amit megnyomva be lehetett pötyögni a kódkártyáról a kódot és utána megtanítani újra a távirányítót. Lehet nálad is hasonló gond lehet.
BeczA2011-02-10 14:30:02 // 55793
Ha 2.0-ás Telesport gépjárművel rendelkező kollégának szüksége van rá, akkor van egy komplett használt kuplungszettem 20k.-ért eladó (kuplungtárcsa 40k-et, kuplungkinyószerkezett 5k.-et, kinyomó csapágy 5k.-et futott)

Módosítok: a kuplung kinyomószerkezet futott 40.000km-t
kuplungtárcsa csak 5000km-t
pb_2011-02-10 13:53:51 // 55792
Papa, a mentál higiéniai gyakorlatok, csak alibizésre jók.D
Föckös2011-02-10 13:37:45 // 55791
ez mentális fejlődés Papa! :-)
pb_2011-02-10 13:30:31 // 55790
Látom nincs más hátra, mint + kell dűbelezni a stücnit. Amúgy a teliződektől jobban lehet fejlődni, mint a hasraeséstől.)))))
Föckös2011-02-10 13:30:14 // 55789
még egy utolsó hozzáfűznivaló a dühöngésemhez:
csak azt magyarázza el nekem valaki, aki érti az olaszok mentalitását (kb 2005 óta vagyok olaszokkal folyamatos kapcsolatban, családi, és munka téren is, de sosem fogom ezt a népséget megérteni...)

hogy mi a büdös pottyolínó kácccó mánnádzsá mittudomén fajtájukért spórolják ki a kibeb@szott stekkert a verdából???
mert érteném, hogy spórolnak alkatrészekkel, de itt meg tudtak spórolni kb 5szál fél méter hosszú 0,5ös vezetéket.
ennyi, ez qvára nem spórolás.
benne van a kétkörös féklámpakapcsoló, a kuplungkapcsoló is, szerintem ezek sokkal többe kerülnek, mint fél méter vezeték...

na mindegy olaszban logikát ne keress...
Föckös2011-02-10 13:21:43 // 55788
remélem nem vagy jós tehetségű, mert tököndöfném magam, ha most ez bexarna.

tempomat kérdésben:

olyan nincs, hogy csak bekötöm és elsőre minden oké, mert olyan nincs, mindig kiderül, hogy a leírás nem megfelelő, vagy hogy nem megfelelő verziószám, hogy nem jó a kábel/nem jó a kar, vagy hogy tönkrement a suhádergéderező és belelóg a stücnije a pillenpattyba...

szóval nekem ne mondja senki, hogy csak levette a burkolatot, és pont ott volt a vezeték, meg a stekker, és csak rádugta és rögtön működött, mert az ilyen szintű dolgok az én életemben "mindíííg minden körülmények között" csak elméleti síkon működtek.

de nem állok, le kitartó vagyok, egy kis mérges kopasz pocok, aki minden hasraeséstől csak keményebb lessz. nem érdekel, lesz tempomat a Marciban és kész.

eddig mindig minden elektromos fejlesztés/átépítés megszívatott, de a végeredmény mindig siker lett, nem adtam fel.

UFFF

ha kész lesz, akkor majd frissítem a blogot.
Grando2011-02-10 12:28:54 // 55787
Qrvára kéne vmi ember, aki teljes egészében érti ezeket a rohadt zárakat, és nem csak a sötétben tapogatózik. :((
Grando2011-02-10 12:27:02 // 55786
Na bazz... :(((
Lehet, hogy már nem sokáig. :DDD
Föckös2011-02-10 12:25:19 // 55785
nekem is xar a bal hátsó, mégis tudom gombbal nyitni/zárni a többit
Eastone012011-02-10 11:50:46 // 55784
Na akkor jövö hétvégén ezt is tervbeveszem, remélem tényleg ez a baja és utánna működni fog, köszi az infót
Grando2011-02-10 11:46:41 // 55783
Akkor ne is keresgéld a rádióvevő egységet. A bal hátsó ajtód miatt gebaxkodik valószínűleg. Előbb azt tedd rendbe. ;)))
(A kapcsolód pedig akkor el van törve.)
Don Gombóc2011-02-10 11:17:40 // 55782
Magam csináltam.
Eastone012011-02-10 10:54:03 // 55781
ha kulccsal zárom mindet bezárja kivéve a bal hátsót mert az rossz és csak kézzeé lehet bezárni, különös jelenségek nincsenek, csak az egyik ablak emelő kapcsoló hibás mert picit hátrafelé kell nyomni hogy érintkezzen,tehát minden működik. A vevőegységet hol találom?
Grando2011-02-10 10:47:25 // 55780
Akkor még a vevőegységet is bele kell venni az ellenőrzési körbe. Bár sanszosabb, hogy vmelyik zárral van gond, vagy vmelyik vezetékköteggel.
Vmelyik ajtónál nincs elektromos parajelenség? Például a tükör hol behajtódik, hol nem, az ablakemelő hol megy, hol nem... ilyesmi?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak