Fórum >> Típusok >> 164-166

GTPeti2013-10-05 22:37:04 // 68429
Tudom. Ofi azt mondta, nemrég volt a beszállítóváltás.
Josh.812013-10-05 22:36:09 // 68428
Én mikor az U ...-ban dolgoztam sokszor rendeltem gyári szíjakat, több Olasz típushoz és márkához is(Alfa,Fiat,Lancia) és az Original Ricambi mellett sokszor ott volt a Dayco felirat! Vezérműszíjaknál, ékszíjaknál és hosszbordás szíjaknál is.Sőt,sokszor a gyári szám referálása után csak a Dayco-t hozta a gép..Szóval, én ezt tapasztaltam 5 év alatt:)
Josh.812013-10-05 22:27:35 // 68427
Hasonló van benne, de nem pont ilyen! 12V-1,3 Watt-ZÖLD színű.Úgy emlékszem a lila foglalatos az 1,5 Wattos-szóval erősebb! Nem mindegy a foglalat szín, az a teljesítményt is jelöli. Ha kell tudok 'Hella' számot mondani vagy Osram-ot .
Mást nem is nagyok javaslok.Ja,és ha jól emlékszem 11 db.van benne(ha mindet akarod cserélni)De darabja- 200-250 Ft!
Josh.812013-10-05 22:20:31 // 68426
Gyerekek! FÉNY, SIKER, CSILLOGÁS!! Kész van az izzócsere.
Sikerült kiszednem az óracsoportot, úgy ahogy javasoltátok és részleteztétek többen is.(Köszönöm nektek..)Ma hamarabb végeztem a dolgaimmal és már bosszantott a dolog, hogy nem sikerül kivenni az óracsoportot, így nekiláttam és kiszedtem(így utólag tényleg könnyű:)Kicseréltem a hibás izzókat-visszaraktam a csoportot és hibátlanul működött..!
Még egyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat-tapasztalatokat segítségeket!
Üdv!
GTPeti2013-10-05 21:32:21 // 68425
Csak egy halk megj. volt, eszem ágában sem volt a mondandódat megkérdőjelezni! ;)
Don Gombóc2013-10-05 21:25:31 // 68424
Ez lehet de akkor sem régóta van ez a beszállítói váltás. A gyári szíjakkal és a Dayco szíjakkal sem volt semmi bajom. Ez csak példa volt. A marketing az nagy dolog, az űberel mindent. Persze annak aki elhiszi ezeket a dolgokat. Selenia olajfinomító és lepárló üzem sincs, és ilyen olaj még is van, és jó is. Akkor melyik az igazi?
GTPeti2013-10-05 21:01:47 // 68423
"pedig a gyári Alfa Romeo genuine parts feliratú szíjakat a Dayco gyártja"
Ofi szerint már nem. És ő insider. ;)
Azzurro2013-10-05 21:01:39 // 68422
A 136le van szó. :-))
Zoli19802013-10-05 20:53:57 // 68421
Ja, persze attól függ melyik. A 136 lovas tuti.
Zoli19802013-10-05 20:52:58 // 68420
Ha jól emlékszem eu2.
Azzurro2013-10-05 20:27:47 // 68419
Valaki meg tudná mondani hogy egy 166-os 2.4jtd milyen besorolásba tartozik motor szenpontból? Vagyis milyen környezetvédelmi besorolásba.
Don Gombóc2013-10-05 20:24:24 // 68418
Így utólag végigolvasva, és megnézve a képeket, szerintem nem a te hibád a dolog, inkább ez egy örökölt hiba.
A mai világot ismerve, inkább azt javasolnám mindenkinek, hogy ha lehet az ismertebb alkatrészes cégektől rendeljen, mert az ő ellátásuk viszonylag jól és megbízható helyekről történik. Arról nem is beszélve, hogy árban sem sokkal drágábbak, pláne ha tudsz némi kedvezményt kiharcolni valamilyen ismeretség által.
Egyre több a hamisított távol keleti cucc, így nehezebb a választás is hogy mit vegyünk, mennyiért hol, és kitől.
Azt a beteges dumát hogy gyári alkatrész, amúgy is el kell felejteni, mert az egyik után gyártó a másiknak meg beszállítója, így szinte garantált hogy az után gyártó neves cégek terméke jó a gyári alkatrészek helyett is. ( pl. az Amcsi Gates szíjak nagyon jók az Alfákba, pedig a gyári Alfa Romeo genuine parts feliratú szíjakat a Dayco gyártja, amit ugyan ilyen minőségbe megkapsz. A BMW-nek meg a Gates a beszállítója. Pedig a Gates szíjaknak sincs semmi köze Amerikához, mert már Belgiumban gyártják. :-) ) Egyszóval, értem én hogy gőzgép, de mi hajtja ? :-)
Don Gombóc2013-10-05 20:08:33 // 68417
Nem volt gáz, inkább csak mulatságosan jött le. :-)
Föci papa2013-10-05 18:37:00 // 68416
Szevasztok!

Jár az agyam nekem is mi okozhatta az egész jelenséget.

Egyenlőre megállapításom, hogy ugyan fém volt a vezetőgörgő, de műanyagkosaras rögzítése volt a golyóknak. Az biztos, hogy a műanyag elolvadt és a kosárban a golyók egymáshoz érhettek, ami biztos súrlódást és hőképzést jelenthetett, egyben oldalirányú elfordulással is járt, ami a vezérműszíjat egy irányba eltolta.
Ha a képet megnézed a vezetőgörgő belső oldalán és a másik képen ahol a földön vannak az alkatrészek, látszik a kosár elolvadt darabjai.

Szerintem a vízpumpa is hasonló sorson van mert szorul, mégis az oldalirányú lógás nagyon nagy.

Hogy a vízpumpa adta be a kulcsot először, vagy a vezetőgörgő nem tudom.

Egy biztos, anyag hibára utal minden jel.

Ebben az a szomorú, hogy éppen csak 20 000 km-t sem ment.( 19ezer valahány száz km-t)


Üdv
Föci papa
forrasr2013-10-05 18:27:48 // 68415
Jogos, elnézést, remélem nem sértettem meg senkit, így kevésbé félreérthető nem szakmai körökben :)
Föci papa2013-10-05 18:24:09 // 68414
Szia! nem ment 20ezer km-t
Don Gombóc2013-10-05 18:19:31 // 68413
Ez a meleg oldal kifejezés tetszik ! :-) Bár olyan homok feelingje van. :-)
A meleg oldal a turbina oldal, a hideg meg a kompresszor.
Piritu - 1.000.0002013-10-05 16:56:00 // 68412
"A beszerelés óta a gép nem ment 20 000 km-t."
Smith2013-10-05 16:39:34 // 68411
Nem tudok mit mondani, gyalázat hogy ennyire szét tud hullani. És ijesztő hogy mikor történik meg mással vagy velem.

Azt lehet tudni hogy mennyi km volt benne? Határon volt már, vagy még bőven lett volna ideje tönkremenni?
GTPeti2013-10-05 16:15:22 // 68410
Régebben volt már szó hamisított SKF görgőkről. :(
Föci papa2013-10-05 14:55:27 // 68409


Szevasztok !

Tegnap megbontották a gépet, ma láttam kiszerelve az alkatrészeket!
Szörnyűség és értetlenség!!!
1, Életemben nem láttam még csapágyazott fémházas vezetőgörgőt széthullva, lásd a képeket.
2, a vízpumpa oly keményen meg van szorulva, hogy nem fórul el csak 1/8-ad fordulatot, és a tengelye kotyog kb. 3mm-t.

Mind két futófelület elszíneződött, a vas eresztési színképét figyelembe véve szerintem a vízpumpa meghaladta a 300 C fokot a vezetőgörgő meg megközelítette azt.
Még nem tudtam rájönni melyik mehetett hamarabb tönkre.

Figyelembe véve, hogy a hűtővíz hőmérsékletem a megállás előtt történt arra kell gyanakodnom, hogy előbb a vezetőgörgő halt meg és csak utána a vízpumpa.
A vízpumpa oly mértékben felmelegedett, hogy a járókerék fém perselye a kerékről lejött és simára kopott, úgyszintén simára kopott a kerék illeszkedő felülete is. Jól látható, hogy két helyen dörzsölődött olyan melegre, hogy a fém futtatási színei megjelentek a nagy hőmérséklet hatására.

Van egy olyan érzésem, hogy a kettő között komoly összefüggés lehet, legfeljebb a megjelenése nem egy időben történt.
A végeredmény viszont katasztrofális és irtó nagy szerencsém van, hogy a feszítőgörgő jól szuperált és nem tudott átugrani a fog a vezérlésen.
Különben most összekuszált elgörbült szelepekkel kellene szembesülnöm.

Igyekszem minden olyan képet feltenni ami érdekes lehet ezzel kapcsolatban.

Jelenleg egyértelműen csak azt tudom mondani, hogy ez anyaghiba okozta jelenség volt!

A beszerelés óta a gép nem ment 20 000 km-t.

Üdvözlettel

Föci papa
Azzurro2013-10-05 10:26:19 // 68408
Beindult tegnap este. Tényleg az üzemanyag volt a gond. Nagyon lefogyasztottam. :-(((
Grando2013-10-04 20:06:25 // 68407
Na most várjál! Én ezt amolyan rosszízű tréfának szántam, mert hát ezer és egy oka lehet a dolognak, és ez mondjuk a legbanálisabb. De akkor azt mondod, hogy tényleg kifogyott az üzemanyagod?
forrasr2013-10-04 20:05:21 // 68406
én feltölteném a szűrőt, talán így volna a legegyszerűbb, mert gyújtásráadás után megy a kisnyomású szivattyú a tankban, néhány ráadás+levétel után légtelenedik szerintem
Azzurro2013-10-04 19:59:48 // 68405
Őszintén megmondom hogy pirosba voltam már egy jó ideje. Hoztam bele gázólajt, de inkább lemerült, de akkor sem indult. Lehet ezt valahol légtelemíteni?
Grando2013-10-04 19:52:56 // 68404
Üzemanyag van benne?
Azzurro2013-10-04 19:43:26 // 68403
Nem indul az autom! Délután már észre vettem hogy nem elsőre, hanem 2-3 indult be. Eddig ilyen gond nem volt vele. Már több mint 600km elmentem vele, és mindig elsőre indult. Milyen hibákat keresek nála?
atis_166jtd2013-10-04 17:31:53 // 68402
Egy kenőkést vagy valamit ami nem éles fölül dugj be a műszerfal és az óracsoport közé mert egy "fészekben" ül a pereme ahonnan ki kell billenteni.
atis_166jtd2013-10-04 17:29:27 // 68401
Igen sajna ez így van, hozzánk a legjobb esetben 2 osztályú de ez is csak különleges eset inkább 3mad vagy rosszabb. Én szoktam kintről is hozatni dolgokat hát már szemre is van külömbség nem csak minőségben.
Josh.812013-10-04 16:02:34 // 68400
Köszönöm az infót, jövőhéten megpróbálom kiszedni és cserélni az izzókat!
Az olasz csatlakozókhoz már volt szerencsém; a full-digit műszer falas Temprámon gondolhatod hány pici és beszorúlt csatlakozót kellett széthúznom,hogy szétjöjjön:)Természetesen, a lehető leg-lehetettlenebb és nem látható helyen, rövid kábellel..:)
Szerintem is leveszem a kormánytakarót, hogy jobban átlássam a szitut..
köszi!
kapeka (Nagyvad)2013-10-04 15:44:16 // 68399
A kormányburkolat leszedése 2 perc (pár csavar), nyugodtan lekaphatod, hátha nagyobb lesz utána a hely. Az óracsoport pedig hátul nincs bekenve ragasztóval, lehet, félreérthető voltam, de ragacsos volt, hogy milyen alapon került rá, nem tudom. De a mögötte lévő szivacshoz meg egyebekhez hajlamos odaragadni, meg persze a kezemet is rendesen összekente. Az egész mutatvány kiszereléssel-beszereléssel belefér 20 percbe egyébként. A legnehezebb rész pedig a csatlakozók kihúzása lesz, mivel rövidek a kábelek, a művészujjak megléte kötelező! :-)))
Josh.812013-10-04 14:10:21 // 68398
Ha azt modjátok, hogy ennyi és ez a módja akkor megpróbálom így.
Mondom, mikor kivettem a két csavart, mozdulni sem akart az óracsoport-azért nem mertem feszegetni tovább- Ha jól értem akkor gyárilag a hátulja be van kenve valami ragsztóval,és az is tartja elsőnek?
És akkor hagyjam a kormány burkolatot? Megmondom őszintén nem sok közét láttam a burkolat leszedését az óracsoporthoz...Végűlis oda lehet férni ha rajta is van.
Azért nagyon köszönöm gyerekek!Ez a mutatvány jövőhétre marad már nekem,addig szívesen várok személyes tapasztalatokat a témával kapcsolatosan.És én is jelzem ha sikerűlt(roncsolás nélkűl)!
Köszi,üdv!
Csótány2013-10-04 11:38:34 // 68397
hali valakinek van tapasztalata webasto ügyben ???gyárilag benne van de csak kiegészítőnek 7 fok alatt besegít a melegedésben de állítólag át lehet alakítani állófűtésre.ha valaki csinált vagy csináltatott ilyet olcsón szóljon légyszi
tipoatti2013-10-04 10:15:59 // 68396
A kormányt izomból kell kifelé és lefelé húzni/nyomni, ha a burkolat marad - igazából emiatt így kétemberes a mutatvány.
tipoatti2013-10-04 10:14:56 // 68395
Pedig annyi lesz, ami fogja. Én szedtem már ki a nuvolában. Kitekered a csavarokat, és húzd/billentsd kifelé az óraegységet.
Föci papa2013-10-04 09:48:39 // 68394
SIKERÜLT!!
Végre sikerült feltölteni a képeket!
Föci papa
Föci papa2013-10-04 09:47:42 // 68393
Igazad van! Szerintem is anyaghiba, de a hosszanti sérülés okára azért kíváncsi lennék.
Vagy leszakadt alkatrész darab, vagy kihullott csavar okozhat ilyet.
Úgyhogy megyek nemsokára a szervizbe, mert ha minden igaz ma kezdik el szétszedni a gépet.

Már hallottam olyan megkülönböztetésről, hogy az árukat csoportosítják keleti és nyugati piaci felhasználás szerint. Szerinted melyik a keleti országokba érkező árú, és annak minősége milyen lehet?

Még egy kísérletet teszek a képek feltöltésére

Üdv
Föci papa
kapeka (Nagyvad)2013-10-04 08:49:42 // 68392
Először én sem mertem kivenni, hátha valamit elnéztem, és csak rombolás lesz belőle. De egész egyszerűen be van ragadva a helyére az óracsoport, a hátulja tiszta ragacs volt, csak 1-2 csavarhúzó vagy valami széles lapos fejű valami kell, hogy óvatosan kiemeld. Másodszorra már sokkal könnyebb. A kormányburkolat csak a hely miatt segít, de én sem vettem le hozzá.
Josh.812013-10-04 08:15:20 // 68391
Azt a 2 db.csavart(1a)az óracsoprt felsőrészéről már egyszer kivettem és az egész mozdulni sem akart ennek ellenére! Ezért kérdeztem a kormányburkolatot,hogy van-e hozzá köze..? Feszegetni meg nem merem, mert ugye; bőr, króm, műanyag (és ezek abszolúlt látható helyen..)és ezek köztudottan könnyen sérűlnek!Az EPER-ben(óracsoport rajz) a 2,5-es inbusz csavarból 5! db-ot ír nem 2-őt!(persze azt nm mutatja, hogy hova:))És ne értse félre senki,egy pár Fiatomból(3) már csukott szemmel is kivettem párszor a (komplett)műszerfalat.Szóval azért már van tapasztalat:) Csak ez csicsásabb is és jobban féltem.Mivel érdemes feszegetni és alányúlni?
Köszönöm!
Josh.812013-10-03 23:32:36 // 68390
Már csak egy kérdésem van(ígérem csak egyszer kérdezem meg):):
Mi köze a kormányburkolatnak az óracsoport rögzítéséhez?
Vagy csak a jobb hozzáférés miatt kell...?
Nem tűnik bonyolultnak ha ez tényleg ennyi.
Üdv
Josh.812013-10-03 23:27:56 // 68389
MEGTALÁLTAM!!!Sorry!
Köszi az utalást és jó a Smiths ügynököd:)
Andy2013-10-03 23:15:14 // 68388
????????????
68370
68371
Mi a kérdés???? :D
Grando2013-10-03 23:02:16 // 68387
Hűha! Deja vu! Valamit változtattak a Mátrixban. Ügynökök jönnek!
Josh.812013-10-03 22:55:15 // 68386
Üdv
!valaki tudna abban segíteni, hogy 166-ban hogyan lehet kivenni"szívás és roncsolás"nélkűl az óracsoportot?Ugyanis cserélném a napiszámláló izzóját mert kiment és idegesít..:(
-2 db- 2,5 imbusz csavart láttam felűl..,de nem hiszem ,hogy csak azok fogják..?
Vagy, hogyan lehet cserélni azórák háttérvilágítás izzóit?
Köszönöm, üdv!
Andy2013-10-03 21:53:51 // 68385
Megmondom Én mi a baj.
A mocsok szemét alkatrészek amiket szinte kivétel nélkül mindenhol a nyakunkba sóznak.
Gyerek autójában 70!! km-et bírt ki a vezérműszíj feszítője. (SKF)
Nekem ezer km-et az első felső lengőkar. Mind autópálya volt.
'64-ben a vadi új Monroe gátló 1 napig húzta.

Az összes kibaszott importőrt és kereskedőt a lábánál szeretném fellógatni.
Mert nekem hiába ugat akárki, hogy "nem gyári, meg olcsó".
Mert egyrészt kurvára nem olcsó, másrészt pedig azért a forintért amit ott hagyok náluk finom kolbászt vehetnek a hentesnél. Véletlen sem penészeset.
Meg beszerelési jegyzőkönyvet kérnek minden szarról, ha garanciális cserét akarsz a szarjukra.

Na de nekem ebből elegem van ám. A következő alkalommal kermi és feljelentés részemről.
Elegem van a sok szélhámosból.
Ha mi területünkön ezt megengedném magamnak 20 perc alatt lehúzhatnánk a redőnyt...
Föci papa2013-10-03 21:26:30 // 68384
Na végre, gépnél vagyok!

Szóval, sorjában:
Nagyvadnak:
Sajnos a vezérlés nem futott többet mint 20 000 km.
Nem tudom még mi történt, de már a doktornál van, csak legyek türelemmel.
Mivel más szerelni való is akad a gépen, hát egyben szeretném letudni a dolgot. A DOKI meg szerintem még örül is ha nem vagyok ott és nem hergelem mindenféle kérdésekkel.(természetesen okoskodó kérdésekkel, hátha még nem "szeret" nagyon?)
megpróbálom kis felbontásban beilleszteni a képeket újra, ami elmaradt az előző hozzászólásomban.

Föckösnek

Kedves kicsi fiam! Köszönöm a segítséget, a kellemes utat, hozzá kell tennem évtizedek óta nem beszélgettünk ennyit, lehet, hogy hosszú volt az út 40-el. Engem megnyugtatott, pedig nagyon ideges voltam, és a Zolinak is köszönöm, hogy ráérzett, hogy most nagyon ott kellene lennie!


Sajnos a képeket megint nem tudom feltölteni, tud valaki valami okosat ajánlani megoldásnak?
Cro1662013-10-03 17:08:21 // 68383
mi az hogy sok? a fényerő? állítható, nem? :)
Föckös2013-10-03 16:18:37 // 68382
nekem ilyen rémlik
Csótány2013-10-03 15:41:00 // 68381
én is pont most készülök cserélni ilyen van benne??
Zsunior2013-10-03 13:43:56 // 68380
Szia!
A motortérben lévő biztosítéktáblában.
A képen látható E1 relé a tompított fényszóróé.
A biztosítékai pedig a 6os és a 7es biztosíték. (bal és jobb)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak