ManX™2014-07-28 13:34:06 // 72879
Hm...lehet nem jó helyre írtam, nem tudom törölni, sorry...
ManX™2014-07-28 13:29:41 // 72878
Sziasztok, ha valakit érdekel, eladó:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2.4_jtd_20v_distinctive_automata-8108304
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2.4_jtd_20v_distinctive_automata-8108304
Smith2014-07-28 12:49:14 // 72877
Hétvégén egy kicsit sztészedtem belül hogy befűzzem a DSP kábelköteget.
Találtam egy rejtélyes dobozkát a vezetőülés alatt, a keresztben lévő merevítő alatt, bőven a szőnyeg alatt. Jól el van dugva tuti valami titkos feketedoboz. Mi lehet?
Meglepődtem amikor az audiorendszer kábelkötegébe megláttam hogy a légzsáknak is megy valamilye... Kinek jutott ez eszébe, melyik Giovanninak gurult el a gyógyszere nem tudom :) Ezt át kellett építeni az új DSP-s kábelkötegbe... :-O
De a végeredmény egy működő DSP:
Loudlink is elfoglalja majd a végleges helyét a kesztyűtartóban:
És természetesen az utolsó bizbaszig minden ülés, teljes alsó kárpit, ülések, full csomagtartó kárpitok ki lettek mosva, kárpittisztítózva, letörölgetve, bőrápolózva ahogy kell! Ilyen szép illatos tiszta még sosem volt :)
Már csak össze kell legózni a darabokat újra :)
Találtam egy rejtélyes dobozkát a vezetőülés alatt, a keresztben lévő merevítő alatt, bőven a szőnyeg alatt. Jól el van dugva tuti valami titkos feketedoboz. Mi lehet?
Meglepődtem amikor az audiorendszer kábelkötegébe megláttam hogy a légzsáknak is megy valamilye... Kinek jutott ez eszébe, melyik Giovanninak gurult el a gyógyszere nem tudom :) Ezt át kellett építeni az új DSP-s kábelkötegbe... :-O
De a végeredmény egy működő DSP:
Loudlink is elfoglalja majd a végleges helyét a kesztyűtartóban:
És természetesen az utolsó bizbaszig minden ülés, teljes alsó kárpit, ülések, full csomagtartó kárpitok ki lettek mosva, kárpittisztítózva, letörölgetve, bőrápolózva ahogy kell! Ilyen szép illatos tiszta még sosem volt :)
Már csak össze kell legózni a darabokat újra :)
Coyote2014-07-28 12:48:43 // 72876
sziasztok. mi lehet a hiba?
intenzív gyorsításnál pl: 4-be lepadlozva e kormost egy idő után kigyulad a piros motor check lámpa. miután minden normalizálódott a lámpa azonnal elalszik.
ez normális jelenség?
intenzív gyorsításnál pl: 4-be lepadlozva e kormost egy idő után kigyulad a piros motor check lámpa. miután minden normalizálódott a lámpa azonnal elalszik.
ez normális jelenség?
Kriszo2014-07-28 11:57:15 // 72875
Hát V6-ot biztos nem veszünk neki.....:)))
tipoatti2014-07-28 10:35:16 // 72874
A GTV (V6) nem igazan noi auto szvsz. ;) Az izlesert viszont respect! :)
RB 832014-07-28 09:16:51 // 72873
Szerintem normális a működése,de lehet egy kicsit megszorult,kézzel finoman megmozgattam.. aztán felhúzta,valószínűleg befújom majd szilikonnal a két szélét...
Köszi Don!
Köszi Don!
Smith2014-07-28 07:25:39 // 72872
Nekem is ugyanez volt ráadásul hírneves szuper alfaszerviz szatmári.
"Persze, nincs tekerve, minden oké, nagyon egyben van" (csak az axiál lóg). Nem vesznek észre egy folyós, lógó kormányművet. :(
"Persze, nincs tekerve, minden oké, nagyon egyben van" (csak az axiál lóg). Nem vesznek észre egy folyós, lógó kormányművet. :(
Don Gombóc2014-07-27 20:09:31 // 72871
Nincs is azzal semmi baj hogy leírtad.
Persze nem akarok senki zsebében nyúlkálni, de szerintem nincsenek megfizetve.
És ezt nem akármilyen pont Fiatos tapasztalatok mondatják velem. Természetesen a kérdés az hogy mi a jó bér. :-(
Persze az én, illetve nekem nyújtott személyes árajánlat az más. Nekem látatlanban sok. :-)
Persze nem akarok senki zsebében nyúlkálni, de szerintem nincsenek megfizetve.
És ezt nem akármilyen pont Fiatos tapasztalatok mondatják velem. Természetesen a kérdés az hogy mi a jó bér. :-(
Persze az én, illetve nekem nyújtott személyes árajánlat az más. Nekem látatlanban sok. :-)
Kriszo2014-07-27 19:43:37 // 72870
Nem vagyok veled egy véleményen Don!:)
Pest környékén egyáltalán nem keresnek szarul.öcsémnek ez a második munkahelye mióta elvégezte az iskolát,mind a két helyen megfizették rendesen.Ráadásul ismerek még nem is egy embert aki ilyen helyeken dolgozik.Fényező, autószerelő, karosszériás meg van fizetve.
Változik a világ, már nem a 15-20 évvel ezelőtti állapotokat éljük.Azt meg hogy mit fizettetnek meg és mit nem?Mindenre lehet kérni előzetes árajánlatot állapotfelmérést stb.El tudod dönteni, hogy meg akarod e fizetni vagy sem.!)
Ja, és ne érts félre nem akartam favorizálni egy márkaszervízt sem, csak leírtam a tapasztalataimat:D
Pest környékén egyáltalán nem keresnek szarul.öcsémnek ez a második munkahelye mióta elvégezte az iskolát,mind a két helyen megfizették rendesen.Ráadásul ismerek még nem is egy embert aki ilyen helyeken dolgozik.Fényező, autószerelő, karosszériás meg van fizetve.
Változik a világ, már nem a 15-20 évvel ezelőtti állapotokat éljük.Azt meg hogy mit fizettetnek meg és mit nem?Mindenre lehet kérni előzetes árajánlatot állapotfelmérést stb.El tudod dönteni, hogy meg akarod e fizetni vagy sem.!)
Ja, és ne érts félre nem akartam favorizálni egy márkaszervízt sem, csak leírtam a tapasztalataimat:D
Don Gombóc2014-07-27 18:37:12 // 72869
Nem tűnik úgy mintha szorulna az ablak le, illetve felhúzás közben? Tehát nem lazán gyorsan megy le és fel? Valójában relén keresztül kapja a delejt, de az alsó és felső végállásban valójában áramkorláttal működik a kikapcsolása, és ha nagyon szorul, akkor is ki tud kapcsolni mert a szorulás miatt lehetséges hogy nagy áramfelvételt érzékel mint végállásban, és kikapcsol.
Don Gombóc2014-07-27 18:31:16 // 72868
Bár igazad lenne teljes mértékben. :-)
1. Pont. Sajnos nincsenek megfizetve a dolgozók, pláne nem versenyképes bérekkel. Szomorú hogy pl. egy autóvillamossági szerelőt egy éven belül 3 márkakereskedésben is látni. Oda megy ahol többet adnak. Így hogy a francban fog egy típus családról megfelelő profi szinten tudást szerezni, és azt alkalmazni? Hát sehogy sem.
3. Pont. A fényező kamrát általában 60 fokra melegítik, mert nem hülyék, és azt rögtön ki is kapcsolják, majd szárad ameddig szárad.
Sajnos az üvegpalotát és az egész marketing szarságot, sőt a recepciós bula push up melltartóját is veled fizettetik meg. Arról nem beszélve, hogy még a hülye agymosó dumájukat is meg kell hallgatnod.
Ha akarod majd írok egy Volvo szervizes bajvívásomról. :-)
1. Pont. Sajnos nincsenek megfizetve a dolgozók, pláne nem versenyképes bérekkel. Szomorú hogy pl. egy autóvillamossági szerelőt egy éven belül 3 márkakereskedésben is látni. Oda megy ahol többet adnak. Így hogy a francban fog egy típus családról megfelelő profi szinten tudást szerezni, és azt alkalmazni? Hát sehogy sem.
3. Pont. A fényező kamrát általában 60 fokra melegítik, mert nem hülyék, és azt rögtön ki is kapcsolják, majd szárad ameddig szárad.
Sajnos az üvegpalotát és az egész marketing szarságot, sőt a recepciós bula push up melltartóját is veled fizettetik meg. Arról nem beszélve, hogy még a hülye agymosó dumájukat is meg kell hallgatnod.
Ha akarod majd írok egy Volvo szervizes bajvívásomról. :-)
RB 832014-07-27 18:11:05 // 72867
Sziasztok,van esetleg Valakinek egy ablakemelőt irányító "panel-kapcsoló" ami az ajtóban található,vezetőoldali?Mert egy gomb sajnos letört,
Találkozott már valaki olyannal hogy a jobb oldali ablakemelő csak részben húzta le az üveget,majd utána se kép se hang,csak egy kattogás hallatszik valahonnan a műszerfal felől,majd várakozás ,szétszedése a felhúzó kapcsolónak ,kontaktspray, majd még mindig semmi,várakozás, és megjavult felhúzta.Valami relé kattoghatott ?
Köszönöm
Találkozott már valaki olyannal hogy a jobb oldali ablakemelő csak részben húzta le az üveget,majd utána se kép se hang,csak egy kattogás hallatszik valahonnan a műszerfal felől,majd várakozás ,szétszedése a felhúzó kapcsolónak ,kontaktspray, majd még mindig semmi,várakozás, és megjavult felhúzta.Valami relé kattoghatott ?
Köszönöm
166cobalt(NagyVad)2014-07-27 15:07:16 // 72866
Sziasztok.166-ba a kalaptartó gyári hangszóró helyére mekkora átmérő fér be?
Kriszo2014-07-27 12:23:17 // 72865
Teljesen érthető!Nincs is ezzel gond:)
Amúgy még egy nagyon jó példa.Kicsit off de azért leírom.Páromnak vettünk tavaly egy Seat ibizát.2002-es de még nem új kasztnis.peugeot gablini-nál volt beszámított autó.Az előző tulaj hölgy vett egy új pözsót és beszámították.Elmentünk megnézni képek alapján nagyon kultúrált volt.öcsém jött velünk, neki feltűnt (nekem nem) hogy a két hátsó sárvédő fújva volt.Kérdésünkre, hogy miért lett fújva behívott az ember az irodába leültetett a gép elé és megmutatta, hogy beszámításkor mindkét sárvédőn volt egy nagyon minimális rozsda azt javították ki.A hölgy 12 évig hordta seat márkaszervízbe, az összes számla munkalap mittomén megvan hozzá.Egyszer átnézegettem, szerintem egyáltalán nem vészes árakon javították.Jó igen ez egy Seat, nyilván nem lehet egy kalap alá venni egy nagyobb értékű autó alkatrész áraival, de azért mégis.Ja az autó makulátlan tényleg semmi baja nincs (persze azért elkezdte nézegetni a GTV kínálatot a neten:D))))
Amúgy még egy nagyon jó példa.Kicsit off de azért leírom.Páromnak vettünk tavaly egy Seat ibizát.2002-es de még nem új kasztnis.peugeot gablini-nál volt beszámított autó.Az előző tulaj hölgy vett egy új pözsót és beszámították.Elmentünk megnézni képek alapján nagyon kultúrált volt.öcsém jött velünk, neki feltűnt (nekem nem) hogy a két hátsó sárvédő fújva volt.Kérdésünkre, hogy miért lett fújva behívott az ember az irodába leültetett a gép elé és megmutatta, hogy beszámításkor mindkét sárvédőn volt egy nagyon minimális rozsda azt javították ki.A hölgy 12 évig hordta seat márkaszervízbe, az összes számla munkalap mittomén megvan hozzá.Egyszer átnézegettem, szerintem egyáltalán nem vészes árakon javították.Jó igen ez egy Seat, nyilván nem lehet egy kalap alá venni egy nagyobb értékű autó alkatrész áraival, de azért mégis.Ja az autó makulátlan tényleg semmi baja nincs (persze azért elkezdte nézegetni a GTV kínálatot a neten:D))))
Dömpi (il dottore)2014-07-27 12:15:59 // 72864
Ebben is van igazság! Ezt nem vitatom!
Nekem szerencsém van a szerelőmmel. Felszerelt műhelye van, sokat költ a spéci célszerszámokra, és érti a dolgát.
Szeretem, hogy precíz! Volt már hogy mondtam neki "jól van az, hagyd már!" Erre ő: "Nem úgy van az!"
Én inkább ezért nem viszem szakszervízbe.
Nekem szerencsém van a szerelőmmel. Felszerelt műhelye van, sokat költ a spéci célszerszámokra, és érti a dolgát.
Szeretem, hogy precíz! Volt már hogy mondtam neki "jól van az, hagyd már!" Erre ő: "Nem úgy van az!"
Én inkább ezért nem viszem szakszervízbe.
Dömpi (il dottore)2014-07-27 12:11:10 // 72863
Késő volt, félrenyomtam.
GTPeti2014-07-27 12:09:52 // 72862
Barátomnak egy korábban az Ivanicsnál szervizelt S70-e van, kb. csak olajat szokott cserélni benne, Mondjuk ez a 10-15 évvel ezelőtti "Volvo cég" érdeme is.
Kriszo2014-07-27 11:03:19 // 72861
Öcsém az Ivanicsnál dolgozik, szóval azért némi rálátásom van a márkaszervízekre.Ez egy berögöztt 90-es évek közepei gondolkodásmód, hogy a szakszervízben úgyis átvernek.Szerintem ez már napjainkban 2014-ben egyáltalán nem így van.Öcsém is mondja, az ügyfél tényleg nagyon nagy úr lett, egyszerűen azért mert kevés van belőlel.Számtalan akcióval kedvezményel próbálják csábítani az embereket., és igenis kicserélik azt amit kell, beleöntik az ügyfél által hozott olajat, mert bele kell.Engem nagyon zavar az, hogy amerre járok mindenhol köpködik a szakszervízeket, de azért egy két dolgot vegyünk már figyelembe:
1.Rendesen bejelentett, versenyképes fizetést kapnak az ott dolgozók.Ugye eggyet értünk abban, hogy azért ezeket ki kell termelni valamiből, szóval lehet picit drágább mint Pista bácsi a sarkon.
2.Komoly modern műhellyel rendelkeznek, speciális szerszámokkal, olykor százezres tételbe is kerül egy-egy új tipushoz valami szerszám.
3.Nem utolsó sorban a rezsiköltségek se 2 forint egy ilyen műhyelben, elég csak a 90fokos fényező kamrára gondolni pl.
Nincs azzal baj, ha valaki nem engedheti meg magának a szakszervízt.(és ezt egyáltalán nem neked címzem) de attól még folyamatosan szidni őket szerintem nem jó dolog.Ráadásul ezek a haver haverjától hallottam, hogy az apósa egyszer már járt ott és átverték, ezeknek a 3/4 sose igaz.
Uff!:)
1.Rendesen bejelentett, versenyképes fizetést kapnak az ott dolgozók.Ugye eggyet értünk abban, hogy azért ezeket ki kell termelni valamiből, szóval lehet picit drágább mint Pista bácsi a sarkon.
2.Komoly modern műhellyel rendelkeznek, speciális szerszámokkal, olykor százezres tételbe is kerül egy-egy új tipushoz valami szerszám.
3.Nem utolsó sorban a rezsiköltségek se 2 forint egy ilyen műhyelben, elég csak a 90fokos fényező kamrára gondolni pl.
Nincs azzal baj, ha valaki nem engedheti meg magának a szakszervízt.(és ezt egyáltalán nem neked címzem) de attól még folyamatosan szidni őket szerintem nem jó dolog.Ráadásul ezek a haver haverjától hallottam, hogy az apósa egyszer már járt ott és átverték, ezeknek a 3/4 sose igaz.
Uff!:)
Mattyancs2014-07-27 10:15:29 // 72860
Csepelen vetted?
gecsa2014-07-27 07:50:47 // 72859
Nem az a gond, hogy szerviz, vagy nem szerviz. Mindegyik verzióban vannak hozzáértők, és -fogalmazzunk úgy- kevésbé hozzáértők. A gond ott kezdődik, amikor a kevésbé hozzáértőhöz kerül az autó, és el is vállalja. Amikor megveszik az adatkábelt, mert az meg van egy kiolvasás árából, de fogalmuk sincs, hogy mi az a latency timer. Amikor szétszednek egy féket, de soha nem hallottak még a menetrögzítő pasztáról, meg fogalmuk sincs a légtelenítés sorrendjéről. Az meg soha ne is nyúljon autóhoz, aki még a kiégett izzó piktogramot sem ismeri, ami mellesleg tízből tíz autóban ugyanúgy néz ki, nem beszélve arról, hogy a manualban is benne van.
W.2014-07-27 06:55:47 // 72858
Na ezért járok már évek óta én is Zé-hez! Egyébként az említett írásban inkább a "szereld magad könyvből" jelenség elleni tiltakozás kapott hangsúlyt. Egy másik postot valóban lehetne szentelni a "hogyan verjük át a laikust, aki szervizbe viszi autóját" jelenségnek!
Grando2014-07-27 00:34:23 // 72857
Te most biztosan nekem válaszoltál? Kezdő vagyok még, biztosan azért nem egészen értem. :)
Dömpi (il dottore)2014-07-27 00:26:34 // 72856
Ja, én is így gondolom.
Csak a saját példámból kiindulva: mikor megvettem a vasat, első utam a szolnoki FIAT/ALFA márkaszervízbe vitt.
"Persze, nincs tekerve, minden oké, nagyon egyben van" - mondták, majd kicsengettem a 12 k-t az "átvizsgálásra.
Aztán rá 4 hónapra és 4000 km-re ráköltöttem fél millát. Persze nem ott, mert oda nem volt "kedvem" visszavinni...hallottam belső berkekből ezt-azt.
Amióta felkerestem a gyerekkori barátom, aki mint szerelő bevállalta a kocsit, tényleg nagyon egyben van és ért is az alfákhoz! És nem utolsó sorban türelmes velem! Mert én amint hallok valamit, ami nem a megszokott, már viszem is. Néha szokta is mondani: Tibikém, kicsit tekerd feljebb a zenét!
Viszont ő is örül, ha úgy megyek hozzá, hogy "Csabi, a fórumon egyik haveromnak már volt ilyen jelenség, és ez volt a hiba oka". Persze ettől még nálam lehet más, de ilyenkor ez az első, amit ellenőrzünk. Ha bejön, sok időt takarítunk meg. Ha nem, akkor nyomozunk tovább.
Másrészt amit Andy idézett, abban az is benne van, hogy egy "normális ember" számára az autó egy eszköz, ami elvisz A-ból B-be, és a gondoskodásuk is a gondolkodásukat tükrözi. Számunkra ez a hozzáállás érthetetlen. Számukra meg a miénk.
Sokrétű a dolog! De alapvetően értem Andy mit akar ezzel mondani, és értem mi háborítja fel...ami engem is. De tartom a véleményem: a szerelők/szervizek többsége ma ebben az országban kerülendő!
Csak a saját példámból kiindulva: mikor megvettem a vasat, első utam a szolnoki FIAT/ALFA márkaszervízbe vitt.
"Persze, nincs tekerve, minden oké, nagyon egyben van" - mondták, majd kicsengettem a 12 k-t az "átvizsgálásra.
Aztán rá 4 hónapra és 4000 km-re ráköltöttem fél millát. Persze nem ott, mert oda nem volt "kedvem" visszavinni...hallottam belső berkekből ezt-azt.
Amióta felkerestem a gyerekkori barátom, aki mint szerelő bevállalta a kocsit, tényleg nagyon egyben van és ért is az alfákhoz! És nem utolsó sorban türelmes velem! Mert én amint hallok valamit, ami nem a megszokott, már viszem is. Néha szokta is mondani: Tibikém, kicsit tekerd feljebb a zenét!
Viszont ő is örül, ha úgy megyek hozzá, hogy "Csabi, a fórumon egyik haveromnak már volt ilyen jelenség, és ez volt a hiba oka". Persze ettől még nálam lehet más, de ilyenkor ez az első, amit ellenőrzünk. Ha bejön, sok időt takarítunk meg. Ha nem, akkor nyomozunk tovább.
Másrészt amit Andy idézett, abban az is benne van, hogy egy "normális ember" számára az autó egy eszköz, ami elvisz A-ból B-be, és a gondoskodásuk is a gondolkodásukat tükrözi. Számunkra ez a hozzáállás érthetetlen. Számukra meg a miénk.
Sokrétű a dolog! De alapvetően értem Andy mit akar ezzel mondani, és értem mi háborítja fel...ami engem is. De tartom a véleményem: a szerelők/szervizek többsége ma ebben az országban kerülendő!
Grando2014-07-26 22:54:15 // 72855
Ez a sommás következtetés biztos, hogy így nem igaz. Az igazság soha nem csak fekete vagy csak fehér. :)
A többivel sajnos nem lehet nem egyetérteni.
A többivel sajnos nem lehet nem egyetérteni.
Dömpi (il dottore)2014-07-26 22:26:31 // 72854
Sokmindenben egyetértek, de véleményem szerint, ha a mai Magyarországon elviszed a kocsid egy nem ismerős szerelőhöz, esetleg szervízbe úgy, hogy fingod sincs a kocsiról, esetleg a lehetséges hibáról, akkor úgy lehúznak, mint a sicc! Olyant is kicserélnek, amit nem kellene, vagy nem cserélik ki azt sem, amit kellene, de felszámítják. Utána otthagysz egy kisebb vagyont, és mész tovább a sz@r kocsival úgy, hogy nem is tudsz róla.
Tény, hogy ha nincs pénzed bömösre, akkor tarts fenn olyat, amit meg tudsz fizetni. Tény, hogy sokan a "pénztelenséggel" indokolják barkácsolásukat, de szerintem az internetes kérdezősködések hátterében az is ott van, hogy legalább valamilyen ötlettel felvértezve, valamilyen felszínes tudás birtokában akar a szerelő elé állni, hogy ne b@sszák át. Mondjuk ettől még megteszik, de a remény hal meg utoljára :)
Szóval a kinti hasonlatnál maradva: Nyugat-Európában tényleg ért a szakember a szakmájához, és nem trükközik, megbízható. Itthon nem!
Tény, hogy ha nincs pénzed bömösre, akkor tarts fenn olyat, amit meg tudsz fizetni. Tény, hogy sokan a "pénztelenséggel" indokolják barkácsolásukat, de szerintem az internetes kérdezősködések hátterében az is ott van, hogy legalább valamilyen ötlettel felvértezve, valamilyen felszínes tudás birtokában akar a szerelő elé állni, hogy ne b@sszák át. Mondjuk ettől még megteszik, de a remény hal meg utoljára :)
Szóval a kinti hasonlatnál maradva: Nyugat-Európában tényleg ért a szakember a szakmájához, és nem trükközik, megbízható. Itthon nem!
gecsa2014-07-26 21:44:38 // 72853
Nekem kellett.. akkor lehet egy unaloműző zártisztítást beiktatok holnapra...
Grando2014-07-26 21:37:15 // 72852
Ezt utánad én is megosztottam. A következő hozzáfűzéssel:
Jaj, de fájdalmasan igaz! Amikor pedig már elterjed, és alapvető szemléletmóddá kezd válni... Netán le is ugatják azt, aki felemeli ellene a szavát... Na akkor kezd el elmenni az ember kedve a klubozástól. Mert az is qrvanagy divat lett sajnos. :(
Jaj, de fájdalmasan igaz! Amikor pedig már elterjed, és alapvető szemléletmóddá kezd válni... Netán le is ugatják azt, aki felemeli ellene a szavát... Na akkor kezd el elmenni az ember kedve a klubozástól. Mert az is qrvanagy divat lett sajnos. :(
W.2014-07-26 21:25:20 // 72851
Nem kell erőt kifejteni! Bedugod a kulcsot és amikor elfordítod, vele egy időben középen a zárnál lenyomod a csomagtérajtót! Így simán kinyílik és a kulccsal semmilyen erőt nem fejtesz ki! Tudom, mert én is így csináltam!
Zoli19802014-07-26 20:59:03 // 72850
Kiegészítendő a gyorstalpalós karosszériás-fényezős mesterekkel. :)
gecsa2014-07-26 20:58:55 // 72849
igen, arra gondoltam.... én is otthon szerelek, de nálunk az otthon egy gépekkel, és szerszámokkal felszerelt műhelyt jelent, és após+apám mint szakember a háttérben.. és még így is sok esetben viszem az autót inkább szervizbe.. így teljes mértékig egyet tudok érteni a kommentelővel..
Zoli19802014-07-26 20:54:45 // 72848
Lehet, hogy az én megosztásomat láttad. Betámadott egy emberke, mert hogy én biztos szerelő vagyok, és hogy számomra biztos teljesen érdektelenek azon csoportok hozzászólásai, ahol a lenti "szerelés" folyik, és hogy neki is segítettek már így. Megírtam a véleményem, de féltem, hogy akinek szánom, soha a büdös életbe nem érti meg, így jobbnak láttam törölni. Siralmas...
gecsa2014-07-26 20:40:04 // 72847
én csak az első kommentet láttam, azóta törölve lett a hozzászólás.. ott megint elgondolkoztam, hogy mit keresek azon a helyen.. azóta orvosoltam a problémát.. :)
gecsa2014-07-26 20:35:14 // 72846
nem kockáztattam, az egyik kulcsom repedt, azt nem használom, a másikat meg sajnálnám.. ugye ilyenkor a mágnes nem segít hanem pont ellen irányban dolgozik, így kell erőt is kifejteni a kulccsal.. kapott egy plusszt, meg egy testet, és már nyílott is.. nem kellett feszegetni semmit..
Zotya 1642014-07-26 20:03:54 // 72845
Jó, a srác írománya. Biztos lesz, aki elgondolkozik ezeken a sorokon, de tuti marad bőven "mester" is.
W.2014-07-26 19:58:47 // 72844
Én is olvastam és minden szava igaz! Hányszor de hányszor mondtuk el ezeket itt is!
Piritu - 1.000.0002014-07-26 19:16:10 // 72843
Nem lehet vitaindító, nincs miről vitatkozni a témában. Az Amore is nagyrészt erről szól :-((
Andy2014-07-26 18:57:13 // 72842
A lenti szösszenet a faszbókon jött velem szembe. Gondolom néhányan ott is láttátok és gondolom néhányan nem.
Nem vitaindítónak szánom, senkit nem akarok megbántani, de annyira igaz hogy az már elkeserítő.
Íme:
"Hosszú leszek.
Autós ismerőseimen kívül nem sokan fogják érteni. Pedig jó lenne.
Szakmám,munkám miatt,regisztráltam több - Renault,Peugeot,Opel,VW,Fiat - adok-veszek oldalra.
Jó tanulmány a magyar autópiaci üzemeltetési (üzemeltetlenségi) szokásokról.
A teljesség igénye nélkül:
"Sziasztok! Tegnap ez a hibajelzést láttam és azóta csak világit, nem tapasztaltam semmit az autón hogy rosszabb lenne vagy ilyesmi,a fordulatszám nem mozog minden jó... . Valaki esetleg tudja hogy mi lehet a baj "
A képen motor kontroll lámpa világít. Csak mintegy 2550 féle baja lehet.
A másik feltölt egy képet egy kiégett izzó ikonjával..kérdése: ez mi..? Szuper.
A kocsim rángat,mi baja lehet? 15 ezer féle.
De jósoltatnak. Találgatnak. Elvinni szervizbe? Csak amikor már nem indul el.
Mindent otthon olcsón,okosba,ingyen,vagy kicsit olcsóbban. Olajcsere az árokparton,fékbetét csere fogóval (a szerviz meg fékpad nélkül hozzá se nyúlhat),a végén pedig megkérdezi,hogy mitől nincs fékhatás,és szikrázik a fordítva, a tárcsa mellé VAS FELÉVEL berakott fékbetét. Kormánymű beépítési tanácsokat kér egy olyan,aki nem tudja mi a csillag-villás kulcs. A szilent fém házait összehegeszti,mert úgy olcsóbb-és nem kopog..szétszedi otthon a vezérlést,két napig kéri a tanácsokat,hogy hogy kell összerakni,majd felteszi az autót motorhibásan alkatrésznek..(csak a vezérlést kell összerakni)..de..amikor megkérdezi,hogy hogyan lehet az elszakadt vezérmű szíjat MEGRAGASZTANI..az mindent visz.
Letörik egy fül egy ajtózárról? Damil-csigás rendszert épít ki, amivel ki tudja nyitni a csomagteret elölről,nem vesz ajtózárat 5 ezerért. Fából farag ülés háttámla állítót. Purhabból küszöböt.
Katasztrófális állapotú autók mennek itthon,és csodálkoznak,hogy nem akarok tartani itthoni üzemeltetésű autót.
Félreértés ne essék. Nem az baj,hogy nem ért hozzá. Mindenhez senki sem érthet. Kint sem értenek hozzá jobban. De elviszik időszakos szervizre! A baj az,hogy itthon nem hajlandó szekértőhöz fordulni,hanem a neten jósoltat,meg tippversenyt indít. Mindenről,nem kell ez autó legyen,lehet az betegség ,számítógép, vagy medence takarítógép. Csak a számítógéppel nem jön szembe velem az utcán..Nem öl meg mást. Maximum magát. Az autóval viszont igen.
El kellene fogadni,hogy az autószerelés is egy szakma. Azok az emberek azért tanultak,azért képzik magukat,azért tartanak célszerszámokat,hogy tudják,mi a baj,és meg tudják javítani.
Sírunk,hogy kint jobban élnek,de ezért IS élnek jobban. Mert nem játszik mindenki McGyvert! Mindenki csinálja a dolgát! Amihez ért. Azzal keres pénzt. Forog,hisz ő azt el is költi.
A legszomorúbb,hogy mindig ugyanaz az indok. Mindig.
"Me persze,ha lenne pééézem,de nem van,nincs más lehetőségem,stb.."
Így van. Nincs pénze. Ez pedig elég ok arra,hogy veszélyeztessen ,megöljön másokat a tákolt roncsával,a kopasz gumijával. A pénztelenség elég ok arra,hogy a munkáját szarul végezze, meglopjon, ennyiér' ez van szöveggel.
1,5 milliós BMW-jéhez keres bontott féktárcsát,mert az új 30 ezerért drága.
Drága? Punto II-t kell venni,ahhoz olcsóbb. Jahh,az nem elég vagány a dizsi előtt..
Elkeserítő.
Mókoliában élünk,tákolda tartományban. Jóvvanazúgy az utca, és a mind1 a házszám. Bármiről van szó.
De nincs ezzel baj. Túl sok ember szerint nincs."
Koncz Robi
Nem vitaindítónak szánom, senkit nem akarok megbántani, de annyira igaz hogy az már elkeserítő.
Íme:
"Hosszú leszek.
Autós ismerőseimen kívül nem sokan fogják érteni. Pedig jó lenne.
Szakmám,munkám miatt,regisztráltam több - Renault,Peugeot,Opel,VW,Fiat - adok-veszek oldalra.
Jó tanulmány a magyar autópiaci üzemeltetési (üzemeltetlenségi) szokásokról.
A teljesség igénye nélkül:
"Sziasztok! Tegnap ez a hibajelzést láttam és azóta csak világit, nem tapasztaltam semmit az autón hogy rosszabb lenne vagy ilyesmi,a fordulatszám nem mozog minden jó... . Valaki esetleg tudja hogy mi lehet a baj "
A képen motor kontroll lámpa világít. Csak mintegy 2550 féle baja lehet.
A másik feltölt egy képet egy kiégett izzó ikonjával..kérdése: ez mi..? Szuper.
A kocsim rángat,mi baja lehet? 15 ezer féle.
De jósoltatnak. Találgatnak. Elvinni szervizbe? Csak amikor már nem indul el.
Mindent otthon olcsón,okosba,ingyen,vagy kicsit olcsóbban. Olajcsere az árokparton,fékbetét csere fogóval (a szerviz meg fékpad nélkül hozzá se nyúlhat),a végén pedig megkérdezi,hogy mitől nincs fékhatás,és szikrázik a fordítva, a tárcsa mellé VAS FELÉVEL berakott fékbetét. Kormánymű beépítési tanácsokat kér egy olyan,aki nem tudja mi a csillag-villás kulcs. A szilent fém házait összehegeszti,mert úgy olcsóbb-és nem kopog..szétszedi otthon a vezérlést,két napig kéri a tanácsokat,hogy hogy kell összerakni,majd felteszi az autót motorhibásan alkatrésznek..(csak a vezérlést kell összerakni)..de..amikor megkérdezi,hogy hogyan lehet az elszakadt vezérmű szíjat MEGRAGASZTANI..az mindent visz.
Letörik egy fül egy ajtózárról? Damil-csigás rendszert épít ki, amivel ki tudja nyitni a csomagteret elölről,nem vesz ajtózárat 5 ezerért. Fából farag ülés háttámla állítót. Purhabból küszöböt.
Katasztrófális állapotú autók mennek itthon,és csodálkoznak,hogy nem akarok tartani itthoni üzemeltetésű autót.
Félreértés ne essék. Nem az baj,hogy nem ért hozzá. Mindenhez senki sem érthet. Kint sem értenek hozzá jobban. De elviszik időszakos szervizre! A baj az,hogy itthon nem hajlandó szekértőhöz fordulni,hanem a neten jósoltat,meg tippversenyt indít. Mindenről,nem kell ez autó legyen,lehet az betegség ,számítógép, vagy medence takarítógép. Csak a számítógéppel nem jön szembe velem az utcán..Nem öl meg mást. Maximum magát. Az autóval viszont igen.
El kellene fogadni,hogy az autószerelés is egy szakma. Azok az emberek azért tanultak,azért képzik magukat,azért tartanak célszerszámokat,hogy tudják,mi a baj,és meg tudják javítani.
Sírunk,hogy kint jobban élnek,de ezért IS élnek jobban. Mert nem játszik mindenki McGyvert! Mindenki csinálja a dolgát! Amihez ért. Azzal keres pénzt. Forog,hisz ő azt el is költi.
A legszomorúbb,hogy mindig ugyanaz az indok. Mindig.
"Me persze,ha lenne pééézem,de nem van,nincs más lehetőségem,stb.."
Így van. Nincs pénze. Ez pedig elég ok arra,hogy veszélyeztessen ,megöljön másokat a tákolt roncsával,a kopasz gumijával. A pénztelenség elég ok arra,hogy a munkáját szarul végezze, meglopjon, ennyiér' ez van szöveggel.
1,5 milliós BMW-jéhez keres bontott féktárcsát,mert az új 30 ezerért drága.
Drága? Punto II-t kell venni,ahhoz olcsóbb. Jahh,az nem elég vagány a dizsi előtt..
Elkeserítő.
Mókoliában élünk,tákolda tartományban. Jóvvanazúgy az utca, és a mind1 a házszám. Bármiről van szó.
De nincs ezzel baj. Túl sok ember szerint nincs."
Koncz Robi
W.2014-07-26 17:58:10 // 72841
Ki lehet nyitni úgy is....
gecsa2014-07-26 17:03:17 // 72840
Jó muri ez a gyertya csere, bár a hátsó oldali kicsit tovább tart... :-) és a legjobb, hogy meglett a gázpedál hibája is, túlságosan be volt tekerve az ütközőgomba, és padlózáskor túlhúzta a kart, arra dobta a gázpedál a hibakódot.. már csak a lambda fűtést kell megoldanom, és akkor mindennapi használatra kész az autó.. utána jöhetnek a finomságok. :-)
Szerelés közben voltam olyan ügyes, hogy lehúzott akksinál lecsuktam a csomit, most kajtathatok egy kölcsöndarab után.. :-)
Szerelés közben voltam olyan ügyes, hogy lehúzott akksinál lecsuktam a csomit, most kajtathatok egy kölcsöndarab után.. :-)
remete2014-07-25 19:21:53 // 72839
Kormos :)
Trumpf (NagyVad)2014-07-25 18:59:22 // 72838
Mutatós! Kormos vagy V6?
remete2014-07-25 18:42:22 // 72837
Köszi a gratulációt, de még ne kiabáljuk el. majd kiderül mennyire nyúltam bele.
remete2014-07-25 18:41:37 // 72836
Szia! Sajnálom, hogy elment a gép, mert semmi baja nem volt - messze a legproblémamentesebb vasam volt eddig. Ráadásul pont mostanra állt össze mindene teljesen. Such is life.
Szegedre került, olyanhoz, aki hobby célra fogja tartani, szóval jó sora lesz.
Szegedre került, olyanhoz, aki hobby célra fogja tartani, szóval jó sora lesz.
Zsunior2014-07-25 17:27:56 // 72835
Gratula a 66hoz! :)) 164ről tudni hova került? Maradt alfásoknál?:)
remete2014-07-25 16:30:31 // 72834
Ja, igen, már nem kerülhetett sor rá, így van egy komplett Powerflex szilentgarnitúrám 164-es hátsó futóműbe, + ugyanez első kanyarstab pálcákhoz (alulra), valamint hagyományos kanyarstab szilent a rúd végére, meg egy középső - normál áron megválnék tőlük. A Powerflexek a normál, utcai (kék színű) verziósak. Érdeklődjetek privátban, a boltinál olcsóbban adom őket mindenképp.
remete2014-07-25 16:13:48 // 72833
Grando2014-07-25 15:03:28 // 72832
Ez egy helyen lehet, hogy elég. :)
Vermacy2014-07-25 14:28:50 // 72831
Folytatás III.
"Tisztelt, Zsolt!
Sajnálattal veszem tudomásul, hogy az Önöket szervízhálózatában feltűntető Unix hibás hosszúságú kézifékkötelet árusít a rendszere alapján a gépjárművemhez.
Továbbá nem kívánok Önökhöz a gépjárművemet (és másét sem) a továbbiakban bevinni, mivel számomra a bizalomvesztés áll fenn. A törés okát és idejét leírtam, ezen fékcsövet Önök tették bele ill. készítették, mivel Én gumitömlős fékcsövet adtam át cserére, amiből az egyiket, bal első keréknél szervizük nem cserélt ki, mondván, hogy igen hosszú munka lenne. Sajnálom, hogy ez a gumitömlős csere nem szerepel az adatbázisukban.
A legszomorúbbnak az egészben azt tartom, hogyha felfedezték (rosszabb, ha nem is), hogy a kézifékkötél nem megfelelő hosszúságú, akkor azt átadáskor miért nem jelezték ill. ahogyan írja, miért Apósom kérésére, aki nem autószerelő szakember szervizelnek autót és miért nem álltak elő egy biztonságos, akár alkatrészcserés megoldással?
Köszönöm a választ"
"Tisztelt, Zsolt!
Sajnálattal veszem tudomásul, hogy az Önöket szervízhálózatában feltűntető Unix hibás hosszúságú kézifékkötelet árusít a rendszere alapján a gépjárművemhez.
Továbbá nem kívánok Önökhöz a gépjárművemet (és másét sem) a továbbiakban bevinni, mivel számomra a bizalomvesztés áll fenn. A törés okát és idejét leírtam, ezen fékcsövet Önök tették bele ill. készítették, mivel Én gumitömlős fékcsövet adtam át cserére, amiből az egyiket, bal első keréknél szervizük nem cserélt ki, mondván, hogy igen hosszú munka lenne. Sajnálom, hogy ez a gumitömlős csere nem szerepel az adatbázisukban.
A legszomorúbbnak az egészben azt tartom, hogyha felfedezték (rosszabb, ha nem is), hogy a kézifékkötél nem megfelelő hosszúságú, akkor azt átadáskor miért nem jelezték ill. ahogyan írja, miért Apósom kérésére, aki nem autószerelő szakember szervizelnek autót és miért nem álltak elő egy biztonságos, akár alkatrészcserés megoldással?
Köszönöm a választ"
Vermacy2014-07-25 14:28:24 // 72830
Folytatás II.
"Tisztelt Kiss András!
Sajnálattal értesültünk, hogy milyen kellemetlen szituációba került autójával.
Számítógépes nyilvántartásunkat visszaellenőrizve vizsgáltuk meg az Ön problémáját.
Ezek szerint:
1, Az autó 2014 március 28-án volt nálunk fék javításon, valamint kipufogó cserén.
Kipufogó bilincsen és a fém fékcsövön kívül, a fékolajat vásároltak nálunk, a többi alkatrészt Önök szerezték be.
Az elvégzett munkák után 7 napra jelezte, Apósa, hogy a beépített kézifék kötél hozzáér a kerékhez.
A megemelt gépjárművön kollégám megmutatta, hogy a beépítés során minden a helyére került, így valószínűsíthető, hogy az után gyártott kézifék kötél lehettet hosszabb.
Ezt apósa kérésére újabb helyen rögzítettük, a problémát orvosoltuk. Tengelyre feltekeredett kézifékkötél nem volt a gépjárművön.
2, Fékcső törés: Sajnos a az elküldött fényképekből nem tudjunk megállapítani a törés okát, és idejét, kérem mihelyst ideje engedi a sérült alkatrésszel, és az autóval időpont egyeztetés után keresse fel szervizünket.
Várjuk válaszát.
Üdvözlettel:"
"Tisztelt Kiss András!
Sajnálattal értesültünk, hogy milyen kellemetlen szituációba került autójával.
Számítógépes nyilvántartásunkat visszaellenőrizve vizsgáltuk meg az Ön problémáját.
Ezek szerint:
1, Az autó 2014 március 28-án volt nálunk fék javításon, valamint kipufogó cserén.
Kipufogó bilincsen és a fém fékcsövön kívül, a fékolajat vásároltak nálunk, a többi alkatrészt Önök szerezték be.
Az elvégzett munkák után 7 napra jelezte, Apósa, hogy a beépített kézifék kötél hozzáér a kerékhez.
A megemelt gépjárművön kollégám megmutatta, hogy a beépítés során minden a helyére került, így valószínűsíthető, hogy az után gyártott kézifék kötél lehettet hosszabb.
Ezt apósa kérésére újabb helyen rögzítettük, a problémát orvosoltuk. Tengelyre feltekeredett kézifékkötél nem volt a gépjárművön.
2, Fékcső törés: Sajnos a az elküldött fényképekből nem tudjunk megállapítani a törés okát, és idejét, kérem mihelyst ideje engedi a sérült alkatrésszel, és az autóval időpont egyeztetés után keresse fel szervizünket.
Várjuk válaszát.
Üdvözlettel:"