Fórum >> Típusok >> 164-166

Dömpi (il dottore)2014-08-12 10:17:33 // 73179
És akkor a "hazakísérőfény"-re mit mondasz? :)
Smith2014-08-12 10:14:57 // 73178
Nem is azt mondtam hogy senki se tudja, ill. cikizni sem akartam a cartársat, egyszerűen én vagyok tudatlan és nem tudtam hogy így hívják. De teljesen logikus elnevezésnek tűnik így utólag, hogy most már értem is :)
Grando2014-08-12 09:56:56 // 73177
Ha ez megnyugtat, nekem azonnal tiszta volt. :)
Smith2014-08-12 09:47:05 // 73176
Igazából nem tudom. Én ajtóban lévő világításnak hívom :)
gecsa2014-08-12 09:42:28 // 73175
mert felétek minek nevezik?
Smith2014-08-12 09:41:25 // 73174
Asztakuuuuuuuuuuuuuu. Rá nem jöttem volna, de tényleg. Nevezzük kilépőfénynek :)
gecsa2014-08-12 09:32:46 // 73173
és a képen rajt a válasz is.... :D
Smith2014-08-12 09:13:30 // 73171
Mi az a kilépőfény?
vologya[kendács mester]2014-08-12 08:23:15 // 73170
Úgy olvastam a németeknél, hogy a régi CD-s Navi -t azért cserélték le, mert nem volt elég nagy a hordozó kapacitása és mivel a navi vezérlője nem tudta kezelni a DVD-t ezért cserélték 3as ra az ICS-t, de az sem volt sikeres, mert a processzor teljesítménye nagyon kevés volt és szinte bármilyen pár eurós navi agyonveri. De aki látott már működő navit az tudja miről beszélek. Nagyon csúnya, rémesen egyszerű térképek. Bármelyik akár mobilos navi agyonveri.
gecsa2014-08-12 08:09:14 // 73169
mi vezérli a kilépőfényeket? nekem az összes világít folyamatosan, minden helyzetben..
Smith2014-08-12 07:43:02 // 73168
Kiszámolni én is ki tudom. De nem akarok számolni, írni, semmit. Gombot akarok megnyomni és írja ki.

Igazából nem akarom elhinni hogy nem lehet valahogy beállítani. FES/MES elvileg tud csatlakozni hozzá, gyakorlatilag meg nekem még sosem sikerült. :( Aztán ha sikerülne, akkor nem tudom lehet-e állítgatni valamit.
Grando2014-08-11 22:53:18 // 73167
Na ja. De szoftvert? Kiadod, és még aznap torrenten lesz. Vagy nem is. Már előtte. :D ;))
Dömpi (il dottore)2014-08-11 22:49:16 // 73166
"Ja, és Magyarország térkép, pláne magyar nyelvű navi nincs hozzá. Ha esetleg valaki kérdezné. :D ;))"

Az év vállalkozása lenne csinálni!

(csak szólok, hogy az ötletet levédtem, aki megcsinálja csengeti a 15%-ot nekem! :D)
kalo166TB2014-08-11 22:45:57 // 73165
van egy rém egyszerű megoldás: teletank - kiürítés - teletank. Ebből rém egyszerű kiszámolni a fogyit, és tök mindegy hogy az ics pontos vagy sem :)

tudom, az enyém már ki tudja miből van, és kb 1L-t téved, de lesz....om :D a Dark+klíma kombó ráadásul nem mükszik nálam, úgyhogy marad az "elavult" módszer:DD
Smith2014-08-11 22:38:22 // 73164
climadark nagyon kevésen működik :(
Grando2014-08-11 22:29:03 // 73163
Ha a clima+dark kombóra előjön a menü, akkor be lehet állítani. Én tapasztalati alapon megtettem. Ha nem, akkor jó eséllyel csalni fog. Hacsak valaki bele nem tud nyúlni a tudatalattijába. :)

Ja, és Magyarország térkép, pláne magyar nyelvű navi nincs hozzá. Ha esetleg valaki kérdezné. :D ;))
romeo 1662014-08-11 22:08:06 // 73162
NA igen,én is az ilyen "eltérések" miatt érdeklődök :)
Smith2014-08-11 22:06:12 // 73161
Tutira. De az ilyen ICS cserés kérdésemre én sem kaptam választ. :(

Működni fog az tuti. Engem csak az izgat hogy a fogyasztásmérés mennyire lesz pontos utána. Mert nekem most pontos. Mi lesz csere után?
romeo 1662014-08-11 22:03:07 // 73160
Ciao!!! :)
A 3.0 V6 ICS-ét belehet pattintani 2.0 V6 -ba???
Dömpi (il dottore)2014-08-11 21:50:58 // 73159
hát igen! Ilyen amikor az embernek van FES-e de nem tudja mit néz, csak löki a hülyeségeket...
...köszi Piritu a megjegyzésed, ismét tanultam valamit!
gecsa2014-08-11 20:43:01 // 73158
A 159esében.. :-)
Smith2014-08-11 20:38:13 // 73157
Ilyet is tud a FES hogy kiírja milyen az olaj állapota? Melyik menüben?
Piritu - 1.000.0002014-08-11 17:33:46 // 73156
Két megjegyzés:
- Nem az olajhoz nyomja plusz naftát égetéskor, hanem a többlet levegő mellé.
- A FES azt mutatja, hogy még 68%-os az olaj. Visszafelé számol. Ha 10.700 km-en romlott 32%-ot, akkor még több, mint 2x ennyi van vissza.
tipoatti2014-08-11 15:59:40 // 73155
:D:D Parádés gif a szituhoz!!!
Josh.812014-08-11 15:20:58 // 73154
Ez meg van nekem is barátom..:)
Egy kicsit konkrétabban szerettem volna,esetleg személyes küzdelmeket-tapasztalatok megosztását, hogy ne nyomtassam ki a 'fél EPER' katalógust egy pár mm-es lyuk miatt..:)
Azért köszönöm..:)
gecsa2014-08-11 14:56:19 // 73153
ITT mindent megtalálsz.. ;)
Josh.812014-08-11 14:51:34 // 73152
Üdv!
Valaki megtudná mondani vagy esetleg csinált már olyat; hogy a fl-es 66-ban,előröl a motortér felől honnan lehet plusz-kábelt behúzni az utastérbe? Gondolok itt valami gyári kábelvezető csatornára vagy előre kialakított'esetleg ledugózott' lyukakra a tűzfalnál vagy a szélvédő alatti részeken..?
-előre is köszönöm a hozzászólóknak..hali
vologya[kendács mester]2014-08-11 14:37:25 // 73150
Ne is válaszolj :D Lassan villannak fel az emlékek, a kocsi motorját nem láttam bontva már fél éve így fakulnak az emlékek :D
vologya[kendács mester]2014-08-11 14:30:05 // 73149
Vagyis meg lesz bontva gyertya cserénél, de nincs semmilyen funkciója (tudtommal)
vologya[kendács mester]2014-08-11 14:24:37 // 73148
Semmiképpen nem én fogom csinálni. De a szelepfedél tömítést nem igen értem, hiszen nem lesz megbontva. A gyertyák az okés, mert az első sort még ki lehet cserélni, de a hátsót csak bontás árán :D
Dömpi (il dottore)2014-08-11 14:11:57 // 73146
stimmel, én is 10-12ezrenként cserélem a kormosban
a TS-ben most cseréltünk kevéssel 9000 alatt de csak mert másfél éves volt az olaj
Grando2014-08-11 13:47:15 // 73145
Dayco a gyári beszállító. :)
Ez így tehát akár jó is lehet (a feszítő itt SNR asszem, a vízszivattyú pedig Marelli - FÉMLAPÁTOS!):

(Nekem SKF vezérlés készlet került bele, mert az se szar. :) )


Nem szabad elfelejteni a szelepfedél-tömítés készletet sem, lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt:


Na meg a hosszbordás szíj készlet és az NGK PFR6B gyertyák:


...és persze ezzel együtt olajcsere és szűrők cseréje. :)

Amire meg nagyon kell figyelni, hogy ne te csináld otthon. Még ha bátor vagy, akkor se.
gecsa2014-08-11 13:16:57 // 73144
SZVSZ a 20-30k sok, de 6-8ezrenként cserélni is hülyeség. Mivel minden olajra van valaki aki azt mondja, hogy szar, meg gagyi, attól még nem kell üzemóránlént cserélni olajat. a jtd-be 15 ezrenként cseréltem a seléniát, és még mindig megy az autó, a v6ban még nem tudom, 12, vagy 15 lesz...
gecsa2014-08-11 13:11:35 // 73143
én amiből lehetett kapni, abból gyárit vettem Ofiéktól. Szíjból meg a Gates szerintem jobb lenne..
Dömpi (il dottore)2014-08-11 12:54:43 // 73142
Pont most megy a diskurzus ugyanerről a 159-topicban.
Jönnek páran a gyári 30e-res olajcserével.
Csakhogy a 159/Brera kormosát eredetileg nem DPF-hez gyártották (regeneráláskor gázolajat fecskendez az olajhoz a nagyobb hőfok elérése érdekében).

Nekem most van az olajban 10 700 km, de a FES már 68%-os elhasználódást mutat. Ergo - ahogyna terveztem is - jövő hónapban csere.
vologya[kendács mester]2014-08-11 12:22:48 // 73141
Vezérlést honnan szerzitek be és van e valami amire nagyon figyelni kell? Dayco + Magneti Marelli kombót néztem.
gecsa2014-08-11 11:33:59 // 73140
ja... az ember nem figyel egy pillanatra, és máris mik történnek! :D
Don Gombóc2014-08-10 15:45:50 // 73139
Hahó ! Kivel integettünk ma egymásnak az 52-es úton Kecskemét és Solt között? KN-es Komáromi rendszámos 66 volt.
Zsunior2014-08-10 07:57:06 // 73138
Kész! :D:D:D
Zsunior2014-08-10 07:55:50 // 73137
A Pözsónknak 50ezres csere periódust ír a szervízkönyve, a Breranak meg 30ezret.. Életszerű..:) a 20.000 is sok.
vm2014-08-10 02:18:37 // 73136
Idióóótáááák :D :D
HátvédRomeo2014-08-10 00:45:58 // 73135
Ennyi!

Friss tapasztalat. nórusz 166-ban most cseréltettem le. Hangja szebb a motornak, nem olyan morgós, másik lőjjetek le érte, de sztem egy kicsivel alacsony fordulaton jobban is húz.
dev1662014-08-10 00:16:37 // 73134
azzal szoktak jönni az olajszakik, h felesleges az előírtnál gyakrabban cserélni, mert a modern full szint. olajok molekulái stabilak, nem bomlanak le a tartós mechanikai igénybevétel miatt (nem úgy mint a régi ásványi olajoknál), amit el is hiszek, de arról nem szólnak, hogy az alapolajon kívül speciális adalékok is vannak a végtermékben, amik bizony károsodnak, fogynak + azt se felejtsük el, hogy az olaj szennyeződik (benzinesben is), minél tovább járunk vele, annál több koszt kell magában tartania az olajnak, ami egyrészt rontja a kenési képességeit, másrészt egy idő után már nem tudja megkötni ezeket és a folyamat lerakódásokat okoz a motorban. Az olajsár pedig óriási pusztításokat tud véghez vinni (pl. olajozó járat eltömődése).

szóval a 20ekm akkor igaz, ha egyhuzamban váltott sofőrökkel levezetik a 20e-s távot egyenletes 100-as tempóban, ami ugye nem túl életszerű. minden más esetben érdemes felezni, harmadolni az előírt csereperiódust. A gyakori hidegindítás pl. erős igénybevételnek számít, így városi használatnál 5ekm-es csere is indokolt lehet.
HátvédRomeo2014-08-10 00:01:56 // 73133
Hát megmondom Neked őszintén, én régi vágású autós vagyok fiatal 35 éves korom ellenére, és 22 éve Alfázok. Még jogsim se volt de már bütyköltem.

A józan ész nálam is kb 10-15.000 km között valahol a normális olajcserére, tök mindegy milyen autó vagy típusról van szó.
dev1662014-08-09 23:41:34 // 73132
a 20e olajcsereperiódus vicckategória, jó az 8e-nek is.
HátvédRomeo2014-08-09 23:02:23 // 73131
Zsunior!

Ts-be?

A gyári könyv ír 60.000-t vezre, meg 20.000-t olajra. Több Cartárstól is ezt hallottam.

Bár emlékszem Bálesz carié 120.000-nél szakadt el Szlóvákiából hazafelé.
mreni2014-08-09 21:38:58 // 73130
Nem sok értelme van cserélni a hosszbordas gumis szijtarcsajat,amig jo,főleg ha az gyari,mert ilyen minoseget ugyse kapsz,200 e km fölött bir a gyari.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak