Ferke2006-08-08 16:11:31 // 20471
Hello gt! Kösz itt is a tegnapi segítséget! Elfelejtettem, mi volt a neve annak a hőálló ezüstnek, amit mutattál? És melyik nagybarkácsban lehet kapni?
giovanni2006-08-08 16:03:50 // 20470
:))))
Epedve várom.... ;-)
granturismo2006-08-08 16:02:07 // 20469
Na Te csak ne szóljál!!:-)
JPÉFBNM
(Józan Paraszti Ésszel Felfoghatatlan Beruházások Nagy Mestere)
:-))
És még a motorról nem is írtam semmit...:-)
Azmo2006-08-08 16:00:22 // 20468
Kész vagyok ettől a faszitól :D
granturismo2006-08-08 15:53:11 // 20467
Tegnap csak egy órácskát foglaloztam vele. Visszakötötöttem a féltengelyeket, felszereltem a kipufogó hővédelmét a váltóbowdenek fölé, betettem az akksit.
Ja és felújítottam az önindítómat:
nem túl jó kép de felül a nagy forgórészes a 8v indítója alul kisebb a 16V-hez való. A titok nyitja a fehér műanyag házban lévő bolygóműves áttétel:

A bendix azonos a 8 és a 16V-n

A fejen rézszőrű drótkoronggal átnemtem.

Kis festés, kommutátor esztergálás, bronzkefe csere és ilyen lett a végén:

Ja és felújítottam az önindítómat:
nem túl jó kép de felül a nagy forgórészes a 8v indítója alul kisebb a 16V-hez való. A titok nyitja a fehér műanyag házban lévő bolygóműves áttétel:

A bendix azonos a 8 és a 16V-n

A fejen rézszőrű drótkoronggal átnemtem.

Kis festés, kommutátor esztergálás, bronzkefe csere és ilyen lett a végén:

giovanni2006-08-08 15:51:36 // 20466
Elmebeteg :) Perfekcionalista Barom :))))))))
Köszi ezt jól esett elolvasni :)))
granturismo2006-08-08 15:33:20 // 20465
Ezután az utastérrel már meguntam a kontaktolást áttértem a motortérre.
Aztán nagyobb fordulatra kapcsolva kicseréltem a hibás fékcsövet összeépítettem, a bal oldali féket, helyre tettem a homlokfalon a zajvédő burkolatot a fék és üzemanyagcsövek rögzítéseit. Visszaépítettem a merevítő "polcot", rögzítettem rá a kormányművet. visszatettem a fék és szervotartályt, rendeztem a különböző kábeleket és rögzítéseket.
Így lett helyem, megépítettem a 16V relétáblát.

Ezután pedig beépítettem a 16V váltót, bekötöttem a működtetését. Végre beülhettem az autóba és bár még csak hörögve brummogva utánoztam a boxi hangját, de már a 16V váltón kapcsoltam végik a fokozatokat!!!:-)

Aztán nagyobb fordulatra kapcsolva kicseréltem a hibás fékcsövet összeépítettem, a bal oldali féket, helyre tettem a homlokfalon a zajvédő burkolatot a fék és üzemanyagcsövek rögzítéseit. Visszaépítettem a merevítő "polcot", rögzítettem rá a kormányművet. visszatettem a fék és szervotartályt, rendeztem a különböző kábeleket és rögzítéseket.
Így lett helyem, megépítettem a 16V relétáblát.

Ezután pedig beépítettem a 16V váltót, bekötöttem a működtetését. Végre beülhettem az autóba és bár még csak hörögve brummogva utánoztam a boxi hangját, de már a 16V váltón kapcsoltam végik a fokozatokat!!!:-)

granturismo2006-08-08 15:20:05 // 20463
Ezután elkezdhettem beépíteni a 16V vezérlőszámítógépet és megcsinálni a kábel gyárinak megfelelő rögzítését.

Ezután még beraktam a zajcsillapítókat majd visszaszereltem a burkolatot. És végre a hangprocinak is találtam egy jó helyet ott bal függőleges műanyag és a "kardánalagút" között. Egy szivacs volt gyárilag ott most is az lesz csak benne van egy pléhdoboz.:-)


Ezután még beraktam a zajcsillapítókat majd visszaszereltem a burkolatot. És végre a hangprocinak is találtam egy jó helyet ott bal függőleges műanyag és a "kardánalagút" között. Egy szivacs volt gyárilag ott most is az lesz csak benne van egy pléhdoboz.:-)

granturismo2006-08-08 15:07:14 // 20462
granturismo2006-08-08 14:56:29 // 20461
Végre bennt volt a kábel.
Elkezdhettem bekötni. Volt egy kis problem ami már a tervezési stádiumban előjött, hogy gond lesz.
Az én 95-ös boxim már Alfa-Code-os tehát a kulcsba be van építve egy kis chip. A gyújtászár körül van egy tekercs ami egyben antenna is. Ha bedugom a kulcsot a chip ebbe a térbe kerül, gyújtásra a tekercs elektromágneses teret gerjeszt a chip induktívan felgerjed és kiad egy kódot amit az antenna levesz. Ez a jel az antennából egy vezetéken a kormány alatti "kóddoboz"-ba kerül. A kóddoboz megnézi, hogy ez a kód helyes-e (el van-e tárolva mit érvényes kód) ha igen egy master kódot küld egy 3 vezetékes adatvonalon a vezérlőszámítógép felé. Ha ez a kód stimmel akkor a számítógép engedélyezi az indítást. Persze mindez egy szemvillanás alatt megy végbe. Ez az Alfa Code működése.
Na ez a kódrendszer a 94-es évjáratú 16V vezérlésben még nincsen.
A kódos változatokon van egy utastéri csatlakozó amelyen a kódrendszer 3 vezetéke, a műszeregység injektor lámpája és az üzemanyagszivattyú indítószála van bekötve. Ez egy 6 pólusú csati 5 bekötött szállal. A kód nélküli verzióban csak 2 utóbbi vezeték van meg 2 pólusú csatival. A 2 csatit nem lehet összedugni. Erre már felkészültem kibontottam annak idején a donorból a csati ellendarabját is. A 2 vezetéket roncsolásmentesen át lehetett tenni egyik csatiból a másikba, a kódrendszer 2 szálát benne hagytam a régiben az nem lesz bedugva csak ott figyel majd. Persze kiszereltem az antennát meg a kóddobozt is, mert ezek úgysem funkcionálnak tovább.
Felül az új 2 pólusú csati lenn az üres 6 pólusú:

Itt meg már összedugva:

Elkezdhettem bekötni. Volt egy kis problem ami már a tervezési stádiumban előjött, hogy gond lesz.
Az én 95-ös boxim már Alfa-Code-os tehát a kulcsba be van építve egy kis chip. A gyújtászár körül van egy tekercs ami egyben antenna is. Ha bedugom a kulcsot a chip ebbe a térbe kerül, gyújtásra a tekercs elektromágneses teret gerjeszt a chip induktívan felgerjed és kiad egy kódot amit az antenna levesz. Ez a jel az antennából egy vezetéken a kormány alatti "kóddoboz"-ba kerül. A kóddoboz megnézi, hogy ez a kód helyes-e (el van-e tárolva mit érvényes kód) ha igen egy master kódot küld egy 3 vezetékes adatvonalon a vezérlőszámítógép felé. Ha ez a kód stimmel akkor a számítógép engedélyezi az indítást. Persze mindez egy szemvillanás alatt megy végbe. Ez az Alfa Code működése.
Na ez a kódrendszer a 94-es évjáratú 16V vezérlésben még nincsen.
A kódos változatokon van egy utastéri csatlakozó amelyen a kódrendszer 3 vezetéke, a műszeregység injektor lámpája és az üzemanyagszivattyú indítószála van bekötve. Ez egy 6 pólusú csati 5 bekötött szállal. A kód nélküli verzióban csak 2 utóbbi vezeték van meg 2 pólusú csatival. A 2 csatit nem lehet összedugni. Erre már felkészültem kibontottam annak idején a donorból a csati ellendarabját is. A 2 vezetéket roncsolásmentesen át lehetett tenni egyik csatiból a másikba, a kódrendszer 2 szálát benne hagytam a régiben az nem lesz bedugva csak ott figyel majd. Persze kiszereltem az antennát meg a kóddobozt is, mert ezek úgysem funkcionálnak tovább.
Felül az új 2 pólusú csati lenn az üres 6 pólusú:

Itt meg már összedugva:

granturismo2006-08-08 14:31:19 // 20460
A szombat reggeli első feladat a 16V kábel behúzása volt az utastérbe. Mivel a kábel már bennt lógott a motortérben hiszen a jobb sárvédó alatt az üzemanyaggőz tartály szelepét már bekötöttem csakis a motortérből az utastér felé húzhattam a kábelt. A csatija még borzasztóbb mint a Rochesteré, az legalább 2 db csati, ez 1 bazi nagy csati ráadás levehetetlen biztosító fémpöcökkel jó karcolós, akadós....
Betekertem szigszalaggal így nem tudott kárt okozni.
1 óra alatt sikerült behúzni. 1 csati és egy 50cm-es kb 4cm átmérőjű kábelköteg meg pár kisebb csati...
Ennyi helyem volt a motortérben (a jobb oldali a befecskendezés behúzott kábele)

És az utastérben. Mindez előrehúzott fűtésboxszal. Így legalább láttam mit csinálok...

Betekertem szigszalaggal így nem tudott kárt okozni.
1 óra alatt sikerült behúzni. 1 csati és egy 50cm-es kb 4cm átmérőjű kábelköteg meg pár kisebb csati...
Ennyi helyem volt a motortérben (a jobb oldali a befecskendezés behúzott kábele)

És az utastérben. Mindez előrehúzott fűtésboxszal. Így legalább láttam mit csinálok...

granturismo2006-08-08 14:19:56 // 20459
granturismo2006-08-08 14:17:08 // 20458
Ja a Makrai-t sikerült az őrületbe kergetnem. Tiszta ideg volt az ember....
Ugye vittem a jegyzeteimet és azokból soroltam az adatokat.
Erre azt mondta egyszer: Figyeljen nem kell ebbe ennyire belemerülni. Na ez kicsit felhúzott:
Ilyenket mondtam: Tudja én senkiben sem bízom, csak saját magamban dehát erre a dologra nincsenek eszközeim, hogy megcsináljam meg az ismereteim is hiányosak sajnos és senki sem ezért KÉNYTELEN vagyok másra bízni magamat amit nem szeretek...
Szóval nagy meccs volt.
Oroszlánként védtem a boximat.....
Whiteskull2006-08-08 14:09:03 // 20457
Szerintem te is úgy fogsz vigyázni a kész motorra, mint a hímestojásra. :))
Nem hiszem, hogy valaha is mégegyszer elkopna az a főtengely. :))
Whiteskull2006-08-08 14:07:49 // 20456
Több kocsinkon is köszörültek főtengelyt, és ezzel soha nem volt bajunk. :))
granturismo2006-08-08 14:06:25 // 20455
Jaj köszi ilyeneket akarok hallani.... Még még...:-))
granturismo2006-08-08 14:05:44 // 20454
Na elkezdem a hét vége történetét legfeljebb lelőtők.-)
A motort egyenlőre hagyjuk.
Pénteken kiszereletem az egész műszerfalat, előrehúztem a fűtésboxot úgyhogy végre hozzáfértem a befecskendező kábelközegéhez, hogy kihúzzam. Mivel annyira kicsi volt a hely, hogy nem tudtam a motortér felé kihúzni a kábel vastag utastéri részét inkább az utastér felé húztam befelé a motortéri részt. Ez persze hosszabb és sokszálú ágas-bogas, de legalább vékonyabb. 3 órás munkával mm-ről mm-re kijött a kábel egyben, sértetlenül. Különösen a relétáblabiztitábla áthúzása volt amelyet atomjaira szedtem és foglalatonként egyesével fejtegettem vissza. A kezem teljesen szétment úgyhogy 11-kor visszavonulót fújtam, de a csatát megnyertem!
Mindenesetre aki ebbe az átépítésbe belefog az kösse fel a gatyát ennyit mondhatok!
Whiteskull2006-08-08 13:53:36 // 20453
Az enyémet is köszörülték, mivel azt mondták, hogy annélkül teljesen felesleges összerakni. A srác aki csinálta profi, és teljesen lelkiismeretes. Igaz még csak 3500 km van az autóban, de eddig nem volt semmi probléma, és az alapjárati semmiről felment 2-re az olajnyomás. Én eddig nem bántam meg. :)
granturismo2006-08-08 13:49:51 // 20452
Nem tudom. Otthon ugye nem tudok prevízen csapágyhézagot mérni úgyhogy nem tudom. Amit vittem AE hajtójkarcsapágyakat azokkal 0.08 a csapágyhézag.
Nem tudom. Teljesen tanácsatalan vagyok mindenki mást mond.
Whiteskull2006-08-08 13:44:38 // 20451
Mi történt? Annyira szar volt?
granturismo2006-08-08 13:43:32 // 20450
Sziasztok.
Hát vannak fejlemények nálam rendesen.
Most s&gget csinálok a számból....
Köszörültetem a főtengelyt.....
swan2006-08-08 11:58:11 // 20449
Délután ha lesz időm leveszem a kereket és megvizslatom!! Aztán majd megint kérdezek ha vmi nem világos:-))))
swan2006-08-08 11:42:10 // 20448
Nem tudom mi van benne nem szedtem szét de Ahogy lentebb irták Homasitában vettem én is és egy rönóba kötöttem be. És nem a gyujtásra hanem én is az ajtónyitás érzékelő és avilágítás közé! Ott jól szuperál azóta is. Egyébként az enyémben is van gyárilag ami szintén ajtóra érzékel! Ja most h meg volt bolondulva az indexem a lentebb leírtamk miatt néha nekem is be.be csippant:-)))
pb_2006-08-08 11:18:43 // 20447
Kérdezz csak bátran, ha tudom a választ ügyis leírom.))
pb_2006-08-08 11:17:45 // 20446
A fékbetét cseréhez nem kell leszedni a bakot, elég csak a nyerget. A képen látszik a jobb oldalt a 2 kiálló, gumi, abban van belül 2 db belsőnyűlású(imbusz, 7-es kulcs kell hozzá, de asszem ezt írtam is), az alsó csavar feje látszik is, azokat kell kicsavarni, és levehető a nyereg. A bakot akkor kell leszedni, ha tárcsát is cserélsz.
A nyeregre általában rá van írva, hogy milyen rendszerű, de ez amiről a képek készültek Bendix. Ha ilyened van elől, akkor Bendix rendszerűhöz kell a betét, ha nem, akkor ATE-hoz.)
kando.2006-08-08 10:48:48 // 20445
Vannekemis, csak nekem se mindig csipog.
Igaz, mostanában meg az indexelésnél is be-becsippan, csak sokkal halkabban, mint a világításnál.
Amúgy ez a kütyü egy off gépbe kellene, s csak kíváncsi vagyok, mi van benne, meg hova kell kötni.
Utána lehet, már magam is gyártanék ilyet, egyszerűbbet és megbízhatóbbat :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-08-08 10:05:08 // 20444
annyi,hogy ez akkor jelez,ha kiszállsz,de szerintem az egyenértékű a
gyújtásossal,hacsak nem töltesz órákat a kocsiban a gyújtás levétele után.
(pl: autószex.. :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-08-08 10:00:44 // 20443
naájjámámeg! :-)
nekem gyárilag van benne....
igaz,az ajtóérzékelők miatt hol működik-hol nem...
neked hogyhogy nincs, a TDi felszereltsége szerint jóval magasabban
van az enyémnél?
vagy újabb Xtrát találtam? :-)
norbee2006-08-08 09:49:53 // 20442
Homasitában lehet kapni, ilyen néven, és a helyzetjelzőre lehet rákötni. Nem érdemes, nekem volt a 33-on, mikor leszedtem, kiderült hogy miért világított gyengébben a fényszóró... :)
kando.2006-08-08 09:38:36 // 20441
Tud nekem segíteni valaki abban, hogy megmondja, milyen megnevezésen keressek boltban, neten olyan csipogót, ami jelez, ha a világítást rajtafelejtem az autón ? (ha levettem a gyújtást)
Valami világításrajtafelejtős csipogót keresek, meg a bekötését, hova vagy hogyan érdemes...
András bácsi2006-08-08 09:23:28 // 20440
Vannak rajta feliratok. Ezek olvasása segít. :)
swan2006-08-08 09:14:22 // 20439
Tudod egy csecsemőnek minden vicc új:-)))
swan2006-08-08 09:13:35 // 20438
NA már megint megmosták a fejem:-)) Szánom bánom bűnömet de jelenetem bepótoltam:-))) Akkor hirtelen lenne pár kérdeésem is:-))
Ha leszereltem a bakot amit két csavar fog akkor az így foga kezemben maradni ugye?

Után le kell csavaroznia nyerget v esetleg már ebben a helyzetben is cserélhető e a betét? Gondolom le! Ha ez meg van akkor betét csere dugattyú viszanyom és lehet összeszerelni! Akkor most már csak azt áruld el honnan tudom hogy miylen rendszerű a fékem miylen betét kell bele?
Ha leszereltem a bakot amit két csavar fog akkor az így foga kezemben maradni ugye?

Után le kell csavaroznia nyerget v esetleg már ebben a helyzetben is cserélhető e a betét? Gondolom le! Ha ez meg van akkor betét csere dugattyú viszanyom és lehet összeszerelni! Akkor most már csak azt áruld el honnan tudom hogy miylen rendszerű a fékem miylen betét kell bele?
pb_2006-08-07 22:03:09 // 20437
Majdnem az összes autóban ilyen az indexrelé.)
pb_2006-08-07 22:02:32 // 20436
Kedves kolléga nem olvasod figyelmesen a fórumot.)) Ajánlom figyelmedbe a 18818-as hszt.)
Rumi2006-08-07 19:45:45 // 20435
őő, biztos hogy az én oldalamra? .) :)
csak mert ott nincs semmi tőled.
amugy makulátlan :) állapot, bármikor vihető, mikor otthon vagyok.
azaz a héten már nem, mert holnap hajnalban indulok Szlovéniába :)
elvileg VAsárnap este jövök meg, vagy Hétfőn reggel. utánna megint itthon vagyok pár napig
András bácsi2006-08-07 12:05:23 // 20434
Nem ördöngősség. A szerszám függ attól, hogy Ate, vagy bóBendix-rendszer. Egyébként a dugattyú visszanyomásához valamilyen nagyobb fogó is megteszi.
swan2006-08-07 11:55:02 // 20433
Persze hogy jó mert a relének nincs semmi baja:-))))) Szétkaptam az autót szombaton és rájöttem. A te reléddel azért működött az enyém mert valszeg alacsonabb fesz szint is elég volt neki a rendes működéshez a másik két relének meg nem.
A hiba az volt hogy a jobb hátsó lámpához menő vezeték letestel és a relében az elektronika tápja is ugyannarra a pontra van kötve. ÉS szetem letört a fesz a zárlat miatt és az én reléim már nem működötek a a tiédnek meg alacsonyabb volt a tűréshatára.
Érdekesség hogy lehúztam a hátsó lámpa vezetékét és frankon lehetet jobbra indexelni csak sokal gyorsabb let jobbra a relé mint balar. Úgy látszik ha nincs rajta a megfelelő tehet akkor gyorsul, tehát ezek szerint azt is észre lehet venni hogy kiégett egy izzó:-))))))))))
Remélem érthető!!!!:-)))))))))))))
kando.2006-08-07 11:16:53 // 20432
Indexrelé még működik ?
Nálam még jó ;-)
swan2006-08-07 11:01:57 // 20431



granturismo2006-08-07 08:05:26 // 20430
Sziasztok.
Rumi írtam az oldaladra olajdekni ügyben. Válaszolj légyszi.
pb_2006-08-06 21:48:50 // 20429
Húzós, húzós, neked kell eldöntened mennyit ér + neked ez az akció.) Vagy 1xűen átülsz 1 16v 33-ba.)
Gery832006-08-06 11:40:09 // 20428
:D
Köszi a válaszokat!
Ez húzós vállalkozás lenne mire minden együtt van...
Egyrészt anyagilag, másrészt az utánajárást tekintve!
Na mindegy... az ember próbálkozik! :D
pb_2006-08-06 00:22:13 // 20427
De az még mindig kevés, mert cablék is kellenének hozzá.) + sztem 1 halom apróság, mi most eszünkbe sem jut.
kando.2006-08-05 23:38:36 // 20426
Jó pénzért építek én is kampútert :-PPP
Rumi2006-08-05 23:36:49 // 20425
ilyen compot lehet bontóba is venni, igaz, elég borsos ára van. 40K körül asszem
pb_2006-08-05 23:28:37 // 20424
Na igen, de sajna a vezérlés nélkül, nem nagyon használ6ó. Hacsak nem karbist farag belőle valaki.
Rumi2006-08-05 23:26:04 // 20423
kérdés mi tartozik bele szorosan véve a motor fogalmába? :)
mert nekem csak a felsoroltak. LMM van, computer Robesz7-nél, kábelekkel együtt.
pb_2006-08-05 23:21:59 // 20422
Azért még 1-2 dologgal kiegészíteném.) Szívócső(pók), vákuumelosztó, legalább 2 injektor, vezműkerekeket sem nagyon láttam, ill vezérlő egység, + hát ki tudja, hogy a kábel köteggel mi a helyzet.