Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Ferke2006-10-03 23:56:59 // 23171
Igen, persze, így gondoltam! És persze az injektor-izét ledobni róla, bele egy szimpla karbi. Ennek Scott is örülne!:)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-03 23:55:53 // 23170
Jó! de mi előtt? :-)
pb_2006-10-03 23:55:21 // 23169
Ok. Ha gondolod hívj fel előtte.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-03 23:53:26 // 23168
..amit lehetne csak hátsókerékre is kapcsolni,nem? :-)
Ferke2006-10-03 23:52:39 // 23167
Én most tájékozódtam, és azon gondolkodom, hogy kéne egy belső fékes P4-et építeni!:-DDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-03 23:45:10 // 23166
Reggel még akad 1 kis pöcsölnivaló Miskolcon, tankolás,kerékfújás,ablakmosó+hűtővíz,pályajegy meg ilyenek... azért 9-1/2 10 felé el kellene indulni. 1/2 1-re megyünk a Bartók Béla útra, szerintem 1 körül vége a napi kötelező prg-nak. olyan délutáni csúcs előtt szeretnék lelépni onnan, még be kell szaladnom fateromhoz Nagykökényesre is (60 mellett, a 21-es úton)
pb_2006-10-03 23:36:47 // 23165
Ja.) Melyik napszakban járnál erre?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-03 23:34:51 // 23164
nem gondolok én semmire... :-) csak Pesten lesz dolgom...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-03 23:28:51 // 23162
szia! holnap elnézek felétek! ;-)
pb_2006-10-03 23:28:07 // 23161
Ez ok, de ha valaki nagy projektbe kezd, akkor nem árt előtte tájékozódni sztem. Főleg, ha netán még érdekli is a téma. Most itt nem általános problémákra gondolok, amiket kb 3-4 hsz-el el lehet intézni. Egyébként a minap én is visszaolvastam, nem azért mert annyi időm van, hanem, mert érdekelt 1 dolog, és tudtam, hogy volt már itt téma. Én nem szoktam túllicitálni senkit P4 tekintetében, egyébként igen többször volt már itt téma.
Andorka2006-10-03 19:53:21 // 23160
Mindig lesz olyan új arc, aki "olvasatlanul" jön ide és kérdezősködik (persze 464 fórumoldalt végigolvasni nem kis munka...)Erre a topiklakók egymást túllicitálva bizonygatják az igazukat, hogy így meg úgyvan a P4. Pedig már kitárgyalták ők (mi) is ezt ezen az ominózus 464 oldalon keresztül épp elégszer:)
pb_2006-10-03 15:58:45 // 23159
Sajnos a kolléga úr nem veszi a fárdságot, hogy legalább visszaolvasson, mert, ha venné, akkor olvas6na jópár tanulságos esetet.
pb_2006-10-03 15:53:23 // 23158
Most dolgozunk 1 olyan rendszer kialakításán ami a 45/46 doksiban van, a hgos műszer már +van, igaz 1 kicsit másképp, de ugyanúgy műxik. De sajnos ez önmagában kevés, mindenképp kell az az áramlásmérő is. Így olvasva jól hangzik, ki kell próbálni. Reméljük csak ennyi a baja. Szóval, akkor nincs 6ással a HC-re a nyomásszab., nekem azért piszkálja még a csőrömet, hogy miért nem úgy műxik, ahogy kellene.
granturismo2006-10-03 15:26:41 // 23157
Na ott a pont! Én 5 hónapig bújtam a dokumentációkat, utánanéztem mindennek amit csak el tudtam érni listákat összehasonlításokat végeztem, utána 4 hónap volt az előkészület, alkatrészbeszerzés stb. és most már 4 hónapja csinálom magát a kivitelezést. Még mindig nem olyan amiylet szeretnék és az alaposság ellenére is több komoly hiba ill nem várt fejlemény csúszott a dologba. Pedig ez nem egy ilyen szintű dolog mint amit Te tervezel csak egy sima motorcsere gyári állapotú nagyobb motorra....
granturismo2006-10-03 15:19:58 // 23156
Nem, csak a higanyossal mérték. De nem voltam ott mikor csinálták úgyhogy részleteket nem tudok (dolgoznom is kell néha:-)). De tény, hogy jó lett a szinkron. A motor nem ficánkol. Namostan. Elmentem a Besze műhelybe is az injektorokért. A MESTER kedvesen fogadott. Olvasott a gondomról (olvassa a fórumunkat). Persze gyorsan bekerült a füstgáz elemző a kipuffba (amelyik nem füstölt.) A HC érték 50-80ppm között mozgott ami teljesen normális érték. Ahogy beszélgettünk, a motor közben járt, a HC érték egyszer csak lassan elkezdett felfelé mászni 100-200-250ppm ekkor már láthatóan füstölt is. Ez a helyzet. Le fogok engedni az olajból, hogy a szint a két jelzés közé kerüljön. Érzésem szerint ehhez kb 2dl olajat kell leengedni. Nem-e ez a gond? Amikor fordulaton megyek ugye a karterből az olaj a hengerfejekbe tolódik ha alapjáraton megyek az olajpumpa lassan forog és a hengerfalakról, hengerfejről az olaj visszafolyik a karterba és ott magasabb az olajszint amit a sonkák bevágnak oldalra a furatokba és felpréselődik az égőtérbe. Boxer, nem dolgozik ellen a gravitáció. Jó ez csak elmélet... mit szóltok? A MESTER szerint ez bizony olajfüst. Egyébként Ő nem tenne semmit pláne nem szedné szét, menne 2ekm-t így és utána kellene visszatérni a jelenségre. Az üzemanyagnyomásszabályozóról ha elveszem a vákuumot az sem a motor járásában, sem a HC értékben nem okoz mérhető változást.
kando.2006-10-03 15:05:13 // 23155
Jaj, de jó! :)) Köcce ;-)
pb_2006-10-03 15:01:17 // 23154
Persze, itt van pl. ez a topik.))
kando.2006-10-03 14:56:54 // 23153
Irodalmat tudsz esetleg ? .)
Rumi2006-10-03 13:33:23 // 23152
szevazz koma. tegnap veled találkoztam az MO-áson este 7-kor? csak mert nagoyn hülyén néztél, és nem vágtad miért integetek :)
pb_2006-10-03 12:55:31 // 23151
4x4-nek olvass 1 kicsit utána.) A viszko kb a 2 1. ülés között van.)
pb_2006-10-03 12:51:08 // 23150
Nyomaték különbség esetén van csak hajtás, de tulképp jól írtad.)
pb_2006-10-03 12:49:34 // 23149
A viszko is 1fajta kapcsolat, tulképp osztómű jelleggel bír.)
pb_2006-10-03 12:47:05 // 23148
Akkor az lehetett az.)
pb_2006-10-03 12:46:13 // 23147
Igen a padlólemezt kell hozzá alakítani, + más egyéb dolgokat is. Kell rááldozni az biztos, de közel sem annyit, mint mondjuk a turbosításra. Hoyg melyik a jobb, ez jó kérdés, a mechanikus simán 1 karral kapcsol6ó, az elektronikushoz, pedig 1 elektronika szükségeltetik, és nyomógombbal kapcsol6ó.
kando.2006-10-03 11:52:40 // 23146
Amenynire tudom..: 4x4 esetén fogaskerekes, de persze kapcsolható difivel van megoldva az erőátvitel (gondolom, hasonlóan, mint az off Niva-nál). P4 esetén pedig a két tengely közötti kapcsolatot a kb hátsó ülés alatt lehelyezkedő viszkó kuplung adja, ahol az erőt a viszkóban levő nagy viszkozitású olaj adja. Itt a váltó felől jövő tengelyen is van egy csomó tárcsa és a hátsó tengely (difi) felé menő tengelyen is, ezek a lemezek (tárcsák) egymás mögött vannak, abban az olajban. Itt a két tengely között fellépő nyomatékkülönbség, ami mintegy ,,bekapcsolja'' a rendszert, hogy kvázi-négykerékhajtást csináljon. (de valami infó most nem jut ehhez még eszembe, tehát lehet, hogy valamire rosszul emlékszem, de pb_ majd kiajvít... )
swan2006-10-03 11:50:42 // 23145
Én is okoskododk én is okoskodok!! M egjötta kedvem:-) :-) DE ez nem ad akkor állandó öszkerékhajtást nem? Valahonann nekem az rémlik hogy csak akkor kap a hátsó tengely hajtást ha az első elforog akkor felmelegszik az olaj és zár valahogy. Na ebbe is lehet kötözködni meg kijavítani!:-) legalább megvilágosodok:-)
swan2006-10-03 11:48:00 // 23144
Nálam már tuti többet tudsz. De ne visszakozz ennyire mert látod ezt is jol írtad (majdnem) :-) :-) :-)
kando.2006-10-03 11:45:48 // 23143
Én nem fogom az tuti, pedig tudom, de ezek szerint mégse.. :)
swan2006-10-03 11:44:48 // 23142
Most ha már kirobbant itt aze kérdés akkor ez a p4 meg 4x4 közötti különbség egem is érdekelne mert hülye vok a témához! Mi van? Valaki el tudja magyarázni???????????
kando.2006-10-03 11:43:42 // 23141
Jajjmááá... Tudtam, tudtam, nem jól fogom írni.. Van, persze, de a két tengely nincs összederótozva se difivel, se más direkt-mechanikus kapcsolattal.. Ott viszkó van, abban pedig baromi sűrű olaj és az viszi át a nyomatékot a hátsó tengelyre - ha jól emlékszem...
Paco2006-10-03 11:38:13 // 23140
"és van a P4, ahol nincs mech kapcsolat a két tengely között." Akkor hogy megy hátra a hajtás? Deróton? :P
swan2006-10-03 11:35:47 // 23139
Jó van értem én a viccet értem én csak nem szeretem:-)))))))))))) De néha téleg zúg a fülem is!:-) Pláne egy nagy maflás után:-)))))))))))))
kando.2006-10-03 11:33:21 // 23138
Azt ítad, zúg valami :)) erre próbáltam írni, hogy go to --> gégészet :-))
swan2006-10-03 11:32:07 // 23137
Má megint kekeckedszzzzzzzzzzzzzzz? :-)))))))))))))99 Ezt most naon enm vágom:-)))) Végignéztem az írásom 3x is de nem találom. Ráadásul "g" betű is alig van benne:-))))) Mi van_?????????????,:-)
kando.2006-10-03 11:27:08 // 23136
--> gégszet ? :-))) (bocs! :-P)
swan2006-10-03 11:24:04 // 23135
Volt rajta matrinya:-) :-)
swan2006-10-03 11:23:40 // 23134
Vmi elkezdett zúgni menet közben! lehúzott ablaknál pláne ha fal mellet megyek ahonna vissza tud verődni hallom. Na az is iagz hogy nem mindig de többnyire igen. Hátsó kerékcsapágy lett cserélve Berdóban és mondtam nézzenek rá az elsőre is Andis azt mondta nincs vele gond. Dea zúgás vagy inkább fütyülés nem akar abba maradni. Gondoltam hogy megemelema kocsit és egyenként megpörgetem a kerekeket de odáig még nem jutottam el meg ne is biztos h akkor kiszürném. Ja ésa sebességgel arányosan hol felerősodik hol elhalkul ezért gondolom h a kerék környékén keresgélek!!
kando.2006-10-03 11:19:14 // 23133
Szerintem ha már erre adja a fejét a kollega, beszéljen bb-vel, ő azért épített is pár autót meg vannak tapasztalatai.. Én elhiszem, hogy yata csinált már egy Dedrát, de az Dedra, ez meg 33, és egészen más... Műszakilag ismerni kell (gépészet, kasztni, futómű stb.), hogy az ember tudja, mit vállal és mik a buktatót. Ahogy FRob mondja: ,,minten megoldható legalább egyszer és ha már egyszer sikerült...'' , de kérdés, hogy megéri-e :-)
Ferke2006-10-03 11:14:47 // 23132
Sztem a lemezbe vágás még csak a a jéghegy csúcsa. pb_ biztos megeerősít, hogy egy pár dolgot még ki kell majd cserélni, pl kipuff rendszer elrendezése is tök más az összkerék miatt.
Jata2006-10-03 11:13:28 // 23131
Asszem mára ennyi a topicizás! Megyek még van egy-két dolgom.Sztem holnapis benézek. Szasztok!
kando.2006-10-03 11:01:08 // 23130
Felhívni szerintem bármikor felhívhatod, legalább megszabadul tőle meg lesz helye a többi szutyoknak :)))
Jata2006-10-03 10:58:04 // 23129
Még nem.Asszem holnap lesz a napja.
kando.2006-10-03 10:54:56 // 23128
bb18-al nem beszéltél a Sud ügyében ?
Songokou2006-10-03 10:53:55 // 23127
Elbiza. Es teljesen igazad van, h elobb a 16V mocit kene betenni, aztan osszkerek (4X4) es csak utana gondolkodni radikalis modositasokon. :) A 4X4-al cask aza "bajom" h bele kene vagni a lemezbe, ill ha emlekeim nem csalna akkor ezt mondtad anno :) A masik gond, h be kene szereznem az meg sztem sok zseton. Kb mennyibe fajna egy nem mechanikus kapcsolasut beszerezni? Vagy melyik a jobb, Mechanikus vagy az elektronikus kapcs. ? Na megint sokat akarok tudni :)
kando.2006-10-03 10:46:51 // 23126
Ez igaz..) Arra akartam céloznyi, hogy a P4 infóimat Tőled kaptam, amikért hálás vagyok, hogy felnyitottad szemem, hogy különbséget tudjak tenni a különböző ,,4-kerék hajtások" között. ;-)
pb_2006-10-03 10:43:09 // 23125
Nem egészen ezt mondtam.)
kando.2006-10-03 10:41:59 // 23124
De itt a fórumon visszatekinteni vissza tudsz, ott vannak fent a lapok számai :)) Elég olvasni, előbb, aztán ráérsz face-to-face beszélni akárkivel. De nem árt képeken is nézegetni a gépeket a tisztán látás miatt :)
Jata2006-10-03 10:40:37 // 23123
ahogy tudok kapcsolatba lépegetek a 33tulajokkal.De a héten is dutános vagyok azt ilyenkor nehezebben mozog az ember! Rajta vagyok a kapcsolatfelvételeken is! Azért kezdtem el most a dolgokat nézegetni hogy amikkel még nem vagyok tisztába itt, töletek megtudom!
pb_2006-10-03 10:39:23 // 23122
Számomra nem ez jön le, már ne is haragudj. Sztem már a nyitásnál gondok voltak, amikor az F1 topikban feltettél néhány kérdést, ha előtte vetted volna a fáradságot és elolvastad volna norbee topikalapító atyánk írását, akkor már sokkal előrébb lehettél volna. Aztán, ha visszaolvasod a topikot, igen sok érdekes, fontos információkat tud6tsz + a 33-asok lélaktanáról, néhol képekkel is kiegészítve. Mindezek mellett pedig a neten is sok dolgot össze lehet szedni, én is onnan szedtem sok dolgot. Aztán mindezt + lehet még spékelni a manualok nézegetésével. Én valahogy így kezdeném a dolgot, ha ilyenen gondolkodnék. De ez csak az én +látásom/véleményem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak