Elindult a Junior bevezető kampánya Magyarországon

2025-02-14  Halesz
Tévéreklámmal és sajtóbemutatóval indult el az Alfa Romeo Junior bevezető kampánya Magyarországon, február 13-án. Bár az autók már ősz óta rendelhetők és az első példányokat már december végén, január elején átvehették a leggyorsabb megrendelők, a legkisebb Alfa Romeo bevezetése valójában még csak most kezdődött.
Magazin >> AlfaTeszt  
A 2024 áprilisában bemutatott Juniort először Torinóban láthattuk élőben május elején, akkor még csak statikus formában. Néhány szerencsésebb autós újságíró - ugyancsak májusban - részt vehetett Olaszországban az első tesztvezetésen, a többiek viszont azóta is arra várnak, hogy Magyarországra is megérkezzenek az első tesztautók. A magyarországi - statikus - premier tavaly június végén volt AlfaCityben, ezután pedig az első magyar Junior pedig a márkakereskedésekben turnézott, de még nem lehetett kipróbálni. 
 
 
 
A magyarországi kereskedések az első demo példányokat az év végén kapták meg, így fordulhatott elő, hogy a potenciális vásárlók előbb próbálhatták ki a kereskedésekben a Juniort, mint ahogy az autós újságírók tesztelhették volna. A márka hazai importőre végül február 13-án, Valentin nap előtt egy nappal tartotta meg a sajtóbemutatót, ahol mindent elmondtak a Junior összes változatáról, és az újságírók egy rövidebb tesztútra is elindulhattak az autókkal. A tesztnapon a Junior 136 lóerős hibrid és a 156 lóerős elektromos változatát lehetett kipróbálni. 
 
 
A sajtótájékoztatón Krupp Tünde, az Alfa Romeo magyarországi márkaigazgatója elmondta, hogy a Junior nemcsak az alfistáknak szól, hanem szeretnék megszólítani vele azokat is, akiknek még sosem volt Alfa Romeójuk. Krupp Tünde szerint a Junior egy belépőmodell az Alfa Romeo világába, egy olyan modell, amely kedvező árának köszönhetően sokak számára elérhető és benne van minden olyan érték, amit az Alfa Romeo magával hozott az elmúlt 115 évből. 
 
 
Nem véletlen, hogy a Juniorral a B-SUV kategóriát célozta meg az Alfa Romeo, ugyanis ez jelenleg az egyik legnépszerűbb kategória Európában és Magyarországon is. Az Alfa Romeo a Guliával, a Stelvióval és a Tonaléval a piac 49%-ában tudott jelen lenni, a Junior megjelenésével viszont már az autópiac 68%-át eléri. 
 
A Junior sikerét bizonyítja, hogy eddig már 22 ezer megrendelésnél tart, amiből úgy tűnik hogy valóban igény van rá és szeretik az emberek. 
 
Csontos Kata termékmenedzser egyebek között azt emelte ki, hogy 10.990.000 forinttól kapható a 136 lóerős, automataváltós hibrid modell, amely versenyképes ár a kategóriában. Hamarosan érkezik majd Magyarországra a 280 lóerős teljesen elektromos csúcsmodell is, a Veloce, amely nagyon sportos futóművével, mechanikus Torsen differenciálművével, a szegmens legdirektebb kormányzásával és legnagyobb hűtőtt tárcsafékével csábítja majd a sportos Alfára vágyókat. 
 
 
A hibrid változatból ugyancsak érkezik majd egy izgalmasabb kivitel, ez pedig az összkerékhajtású Q4, amelynek összteljesítménye 145 lóerő. Ennél a modellnél a 136 lóerős benzinmotort két 21 kW-os villanymotor egészíti ki: az egyik az első tengelyen helyezkedik el, a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba integrálva; a második pedig a hátsó tengelyre van szerelve.
 
A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy hosszú idő után újra van tévéreklámja Alfa Romeónak Magyarországon. Feburár 13-án és Valentin napon összesen 179 alkalommal kerül adásba a Junior vadonatúj reklámfilmje. A 60 másodperces “Learn to love again” című spotot magyarították: a népszerű spanyol színész Pedro Alonsót - csakúgy, mint a Nagy pénzrablás sorozatban - Kálid Artúr szinkronizálja.


A reklámszpot nemcsak a tévében, hanem a Cinema City mozijaiban is látható lesz egy héten keresztül.
 
Ennyi bevezető után térjünk a lényegre: milyen vezetni a Juniort? A menetpróba rövid volt, mindössze 40-40 percet tudtunk a 136 lóerős hibrid és a 156 lóerős elektromos változat volánjánál tölteni. Az elektromos egy jól felszerelt, Sabelt-sportüléses, sportcsomagos változat volt, míg a hibid egy alapabb verzió. 
 
 
 
A külsőről már sokat beszéltünk a torinói videónkban, így inkább most a vezetéssel voltunk elfoglalva. Beülve azonnal kézre esik minden, a vezető felé fordított központi kijelzőért pedig hatalmas plusz pont az Alfa tervezőinek. Nincs túltolva, nincs semmi csicsa, nem forgatható, nem állíható, egyszerűen csak ott van, annyi infóval, amennyi kell. A cannocchiale, azaz a kormány mögötti műszeregység grafikája vagány, egyedül az zavaró, hogy a kerek csőműszerek egy téglalap alakú kijelzőben végződnek, igazán lekerekíthették volna a sarkait, mint a Tonaléban.
 
 
Pozitívum, hogy van egy fizikai gombsor a kijelző alatt a legfontosabb funkciókkal. Ez ugyaz a gombsor egyébként, mint a Fiat 600-asban és a Jeep Avengerben. Más “eszközök” is visszaköszönnek a Stellantis többi autójából, például az ablakemelő kapcsolók vagy a kormány mögötti bajuszkapcsolók is ilyenek. De amíg nem ismerjük a többi Stellantis márkát, addig nem olyan zavaró ez. Ugyanilyen sajnos a menetválasztó, azaz a váltókar, ami már nem egy Citroënben, Peugeotban ott van, de ilyen a módválasztó kapcsoló is, ami a tekerős DNA-kapcsoló helyett érkezett. Ezek után nem árulunk el nagy titkot: ugyanez van a többi Stellantis autóban is…
 
De legalább a gyújtáskapcsoló gombnak találtak egy izgalmas új helyet a középkonzol közepén, a váltó előtt. 
 
 
 
Nagyon kényelmesek és brutálisan tartanak az 1,4 millió forintba kerülő Sport csomagban lévő Sabelt sportülések. A vezető oldali ülés elektromos, 6 irányban állítható, viszont a jobboldali kézzel állítós. Ebben a csomagban van a többi sportos belső extra: alcantara betétek kerülnek a kormányra, a műszerfalra, és a középkonzol két oldalára is. Sajnos az ajtók felső része kopogós műanyag, itt látszik, hogy spóroltak, de ne legyünk szemellenzősek, volt már ilyen korábban is, lásd például a MiTót. 
 
Na de induljunk el! Ami meglepő, hogy érzetre a benzines változat jobban gyorsul, mint az elektromos, pedig a 100 km/órát mindkét modell 9 másodperc alatt éri el. Papíron egyébként a hibrid valóban jobban gyorsul egy tizeddel: 8,9 másodperc a gyári adat, de nyilván nem ezt az egy tizedet éreztük jobbnak, hanem talán a mechanikus zajok miatt más a gyorsulásérzet. 
 
 
 
Az elektromos modell hanggenerátort használ, egész sportos hangot sikerült találni, de azért lehetett volna többet dolgozni ezen, hogy alfásabb tónusú legyen. A rövid tesztút során nem derült ki, hogy esetleg lehet-e hangosabbra venni a hangját. Szívesen fogadtuk volna azt is, ha ezek az elektromosan előállított hangok esetleg változtathatóak, például korábbi sportos Alfák hangjait lehetett volna “elektromosítani”.
 
A kormányzás közvetlen, jól irányítható a Junior, mindössze 2,75 kormányfordulat van a két végállás között.
 
Az autó viselkedését leginkább a Giuliettához lehet hasonlítani, ez talán nem is véletlen, hiszen a méretei szinte megegyeznek vele, kivéve a magasságát, hiszen ez egy magasabb építésű crossover.
 
A “sima” szövetülés sem csúnya, kényelmes, de az oldaltartása azért lehetne alfásabb. Ennek ellenére szerethető, főleg a benne lévő hatalmas kígyóminta miatt.
 
A városi “száguldozás” kb. 7,4 literes átlagfogyasztást eredményezett a benzines változatnál, míg az elekromossal 20 kWh-s fogyasztást produkáltunk. 
 
Az igazi nagy tesztünk majd március elején érkezik, ahol videóban mutatjuk be minden izgalmas részletét a hibrid Juniornak!
 
Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Junior

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kócosw2025-02-16 18:39:16 // 460
Romeo ugyis tudja...nem kell irnom se 🤣
leopop32025-02-16 18:20:38 // 459
Már ezzel elárultad mire gondolsz 🤣🤣🤣
Kócosw2025-02-16 17:01:04 // 458
Inkabb nem irok semmit 🤣