Fórum >> Típusok >> Sprint

krecsi2010-08-28 14:33:20 // 27673
Úgy tűnik, hogy nincs meglazulva az enyém. De sehol se találom a másik balosomat.
pb_2010-08-27 22:50:25 // 27672
Nem az olyan csapágy, ami ezt kibírja.
pb_2010-08-27 22:49:34 // 27671
Collos vascső.)))
krecsi2010-08-27 20:42:47 // 27670
De nem nyírja ki a csapágyat ekkora nyomaték?
Atttis2010-08-27 20:30:38 // 27669
Köszönöm.
Akkor jó mert nekem pont ott volt hegesztve belül ahol más autókban szokott lenni még az alvázszám.
127_sud2010-08-27 18:05:34 // 27668
Jópofa szerszám kell amivel így meghúzza az ember. Nem is méri ezt mindegyik nyomatékkulcs, illetve a kommersz cuccok nem igazán.
127_sud2010-08-27 18:02:47 // 27667
Én is találkoztam olyannal, hogy meg volt lazulva a nagy anya és azért lógott a kerékcsapágy. Megnéztem pontosan a gyári német nyelvű Alfasud technikai adatokat tartalmazó könyvemben és 284-343 Nm-es (29-35 Kpm) nyomatékot írnak! Az tényleg tisztességes érték már, nem is lehet akármivel meghúzni.
krecsi2010-08-27 17:22:51 // 27666
Hát kösz az infót, akkor mégse lesz olyan egyszerű művelet. Nekem az a 3 csavaros rész az fém.
krecsi2010-08-27 17:17:32 // 27665
Pedig nekem úgy rémlik, hogy pár éve szétszedtem azt, ami a donoron volt. De lehetséges, hogy nem tudtam. De most rohadtul nem találom azt. 2 jobb már meg van, de bal kéne. Lehetséges, hogy nekem most meglazult az az anya? Mert a csapágy csak akkor búg, ha kanyarodok. A kerék meg elkezdett lógni. Ha egyenletesen nyomom neki és kicsi a fordulat és kicsit erőlködik, akkor kattog. De ha nincs terhelés, akkor nincs hangja.
pb_2010-08-27 11:12:42 // 27664
Na a 300 Nm is már szép érték.))
127_sud2010-08-27 09:54:48 // 27663
Jól mondja Face, nem kell semmilyen hézagot hagyni. A meghúzási nyomaték pedig kb. 300Nm. Még a régi Fiat/Zastava első féltengely anyákat is 150Nm-el kellett meghúzni. Nem véletlen, hogy a gyári dugókulcs fej nem 1/2"-os hanem 3/4-es.
sprint832010-08-27 08:58:14 // 27662
Akkor már csak a lóvét kell gyűjtened (nem keveset):)))

Háát azért nem 1-2 olyan Sprint van ami eredeti. Ne csak az Amore-ból indulj ki... Itt egyébként tt szürke Sprintjén kívül nem tudok olyanról ami 100%osan eredeti lenne. Az enyém egyébként csak 200 ccm többlettel és a hűtött első tárcsákkal tér el a gyári állapottól. Egyébként külsőfékes volt eredetileg is.
sprint832010-08-27 08:53:15 // 27661
Szerintem ha ott hézagot hagynál nem valami jól venné ki magát...
Face2010-08-27 08:31:52 // 27660
Tuti nem kell hézagot hagyni, a gyári leírás szerint csináltam, csak jól rá kell tépni, a 120Nm nembiztos hogy annyi, csak hasarütészerűen írtam, nem emlékszem pontosan, de ha otthon leszek megnézem a helyes értéket mindannyiunk okulása érdekében.. :)
pb_2010-08-26 22:35:20 // 27659
Tény, hogy 1xűbb vele az Mber dolga. A kfes hátsó tárcsafék hasonlóan szopatós.
pb_2010-08-26 22:33:25 // 27658
A 120 Nm azért nem olyan durva. Hasonló Rővel kell lehúzni a lendkereket, 16v hfej csavarokat, a főtengely csavarját, és a kerékcsavarokat. A durva a 427-472 Nm a külsőfékes kerékagy anyacsavarjánál.)))
szegecs2010-08-26 22:31:03 // 27657
Nekem amúgy az a célom, hogy egyszer OT-s rendszámot kapjon az enyém. Van még 4 évem a restaurálásra :). Persze tehetnék bele 1.7-es, injektoros motort, meg külső fékes rendszert, ja és 33-as műszerfalat :D, de lassan már csak ilyen Sprinyókat lehet látni az úton. És talán az amorén is csak 1-2 olyan Sprintről tudok, ami szinte teljesen gyári állapotú.
szegecs2010-08-26 22:24:46 // 27656
Igen, ez így van. Egyedül egy dolog hibádzik!
"Amúgy ha jól rémlik ezt az anyát iszonyatdurván meg kell húzni, talán 120Nm-re"
Ha így csinálod, akkor hamar meghal a csapágyad. Ugyan is ez egy olyan kétsoros golyós csapágy, aminek a futó gyűrűje külön-külön kivehető. Tehát ennél is ugyan úgy hézagot kell hagyni, mint pl. a kúpgörgős csapágynál. Az a baj, hogy most nincs előttem a Haynes könyv, de általában 0,2 mm szokott lenni ez a játék.
sprint832010-08-26 20:19:13 // 27655
A külsőfékesnél ez is sokkal egyszerűbb meló. Fele ennyi munkával nem jár. Plussz nem kell ilyen különleges célszerszám se.

Miért nem építitek már át külsőfékesre? Gondolom egyik autót sem akarjátok OT-s vizsgára vinni. Nekem ezzel a 33-as fékrendszerrel semmi gond nem volt mióta össze van rakva, ahogy olvasom ezzel a belsőfékkel meg csak a szívás van mindig. Igaz nincs még csak 6000 km az autóban mióta kész lett. De hát hétvégi/jó idős autó lenne a Sprintem vagy mifene:)))))
Face2010-08-26 20:03:42 // 27654
Van egy célszerszám crova fej, csak azzal érdemes nekiállni, lebarmolni még le lehet azt az óriás anyát a furat mélyén vésővel/csavarhúzóval + kalapáccsal, de meghúzni már nem fogod tudni! Tapasztalatból mondom, a méretben rámenni tudó óriás crova fej nem fog beleférni a furatba. Megjegyzem az is erősen valószínű hogy az anyát nem fogod tudni újrafelhasználni, mégha épen kiis tudod szedni, esetleg akkor ha kicseréled a két oldal között, akkor úgyanis valószínűsíthetően más része fog oda esni a peremnek amit beütéssel rögzíteni kell. Ha donorból raksz, akkor én tuti nem szedném szét, inkább aggyal együtt csere, csak akkor érdemes nekiállni ha új csapágyak mennek. Amúgy ha jól rémlik ezt az anyát iszonyatdurván meg kell húzni, talán 120Nm-re, de azt csak a célszerszámmal tudod úgyis, és két emberes meló mert valakinek rohadtul rátehénkedve belekell szórítani a crovás végét a szárnak az agyba, míg te egy vascsővel megtoldva jól meghúzod, legalábbis mi így csináltuk. Mármint satuba fogva az asztalon :)

127_sud-al közösbe sikerült vennünk egy iylen célszerszámot pár éve németországból, kontaktolj vele, hogy miként tudnád esetleg kölcsönkérni, vagy nála meghúzni vele ha tényleg nekiállsz..Vannak ilyen új anyái is amúgy ami kell hozzá, azt garantáltan _sehol_ máshol nem fogsz kapni Magyarországon! Én így csináltam már kétszer. Az anya a kritikus pont, ha lentvan utána már csapágylehúzóval kitudod nyomatni a cucott, satuval meg csapágylehúzóval ismét meg be is tudod nyomatni Viszont azért a csapágylehúzóval is vigyázni kell mert belül a kerék felé lévő oldalon egy műanyag burkolat van odarögzítve 3 csavarral, azis tud törni a szélénél.(nagyon ritka esetben ez fémből is lehet, ilyet eddig csak egyet láttam).
Whiteskull2010-08-26 17:36:35 // 27652
Itt egy rajz. Talán segít. :)

krecsi2010-08-26 17:31:06 // 27651
Belsős. Sejtésem már nekem is van. Belülről kijön a szimering és alatta látom a rögzítőt. De azt mivel lehet kitekerni? Befér a fogó? Szétszedni még nem akarom, csak ha lesz szimering. Csapágyat egyenlőre a donorokból teszek. Csak rohadtul nem találom azokat. 2 csapágy van benne?
Whiteskull2010-08-26 17:25:34 // 27650
Külső fékes? Akkor kalapáccsal.

Ha nem akkor a belső oldalon van egy biztosító gyűrű, amit le kell csavarni.
krecsi2010-08-26 17:06:53 // 27649
Hogy lehet szétszedni az első kerékagyat?
pb_2010-08-26 13:46:42 // 27648
Simán.D Najó, 1 kis fúrás faragás kellett csak.D
sprint832010-08-26 13:42:31 // 27647
Nem gondoltam volna, hogy ennyire megegyeznek a belső részek méretei a 33asal. Vagy össze-vissza kellett faragni az is lehet:))
Gery832010-08-26 12:12:14 // 27646
Elvileg egy helyen, a motortérben a motort és az aksit elválasztó lemezfalon a tornyok közt.
Atttis2010-08-26 11:57:58 // 27645
Megtudnátok mondani hol van a Sprintben feltűntetve az alvázzszám. Arra vagyok igazán kíváncsi hogy hány helyen, és melyek azok a helyek?
Atttis2010-08-26 11:56:34 // 27644
suftni tuning biztos
pb_2010-08-26 00:08:47 // 27643
Kicsit öszvér, nah.)))
sprint832010-08-25 19:51:41 // 27642
Nézzétek meg az 5. képet. Elég furcsa:)) sprint
Atttis2010-08-23 21:36:26 // 27641
Még nem de már feltérképeztem azt a terepet is. De ott arra jutottam hogy amit tudok megcsinálok amit nem azt inkább karosszériásra bízom.
A jobb oldalát már megcsinálták az egészen egyben van de a balnál vannak egérlukak:D

A hátsókat is szívesen le venném, de nem merem mert össze ba..nám a festést meg ilyenek.
sprint832010-08-22 17:24:07 // 27640
Az első sárvédőket levetted már? Ott is lesznek meglepetések....
Atttis2010-08-22 17:17:17 // 27639
Ma szereztem co-t el is kezdtem a munkát most tanulom hogy is lesz jó a hegesztés.
Atttis2010-08-21 16:58:17 // 27638
Szétbombáztam a gépet. Kicsit elszomorodtam a vártnál sokkal rosszabb az állapot. De remélem azért megtudom csinálgatni. Úgy tervezem hogy szeptember 1.én már vele indulok suliba, de lehet hogy semmi sem lesz belőle. Itt van pár kép.

És ezeken kívül még van. Még az autón alul is akad mit tenni nem csak belülről.
pb_2010-08-19 23:42:01 // 27637
Amúgy is jól néz ki, de azzal lenne igazán disznó.))) Jaja, tudom miről van szó, kösz az infot!)
sprint832010-08-19 16:15:55 // 27636
Nem raktam bele perforlemezt. Sima 1.5-es rozsdamentes lemezből csináltam a hengerítővel amiről egyszer beszéltünk. 120X60 a mérete. Szerintem jól áll rajta, jobb mint a gyári tekergős hosszú csúnyaság.
Atttis2010-08-19 16:11:16 // 27635
Sprint a ha.-n
pb_2010-08-18 23:54:11 // 27634
Perfor lemezzel is kibélelted, vagy csak sima cső? Mik a méretei?
sprint832010-08-18 21:15:56 // 27633
Mostanság kicsit foglalkoztam a Sprintel is nem csak a 155-tel.
Kapott új hátsódobot. Megvettem rá az eredeti dobot csak azt a csúnya véget rögtön leszedtem róla. Helyette csináltam saválló lemezből egy hasonló ovális véget mint a 155-nek van. Szerintem jól sikerült. A hangja nem olyan brutális mint a sport kipufogóval meg a nyitott légszűrőházzal. Így az igazi boxer hang hallatszik csak. Elküldtem bőröztetni a gyári kormányt is. Visszafog kerülni az is. Jó ez a fa momo de a gyárival az igazi, ha már közel gyári minden a beltérben.
Atttis2010-08-16 13:35:54 // 27632
Akkor nem csak én szívok a hátsó fékkel. Nekem meg állandóan fog egy kicsit a jobb hátulja de eddig még nem tudtam elbánni vele. A fékcsövek meg légtelenítő csavarok pedig elől szopattak rendesen én is vettem új légtelenítőket de még nem kerültek be.
Atttis2010-08-16 13:32:04 // 27631
Hát fékerő szabályzón már gondolkodtam én is csak nem talátam normálisat.
Úgy döntöttem hogy ez lesz szét kapva majd úgyis kezdődik a lakatolás nemsokára remélem. Lehet megkereslek majd a szabályzóval kapcsolatosan.
krecsi2010-08-15 09:57:05 // 27630
Jó múltkor én is így jártam, de nagyobb mákom volt (meg ez 80-as tempónál volt). Elém is kijöttek, satuznom kellett és a szar fékerőszabályzó miatt, már ment is ki a segge, fordultam 180 fokot. Centikre álltam meg az árok, a stop tábla és egy másik autó között. Próbáltam már kicserélni, de a másik 2 is szar. Múlthét pénteken meg úgy jártam, hogy jobb hátul a féknek a belső oldali dugója nem megy vissza (vagyis annyit, amennyit kell, visszamegy, de jobban nem lehetett) és már kopott volt a betét. Gondolom, ki van kopva és keresztbe áll egy kicsit. Múltkor sprint83-tól vettem hozzá cumót, de akkor csak tárcsa lett cserélve, mert ennél még jó volt a betét, a fékcső meg nem jött le, hogy megjárassam. De most már muszáj lett volna leszedni. Előtte persze próbálkoztam visszanyomni pajszerral, fogóval, de semmi. Maradt a leszedés. Persze a fékcsövet már teljesen lenyaltam, de meg se mozdult. Szétszedtem úgy a féknyerget, hogy fent maradt, hátha jobban hozzá férek a dugóhoz. Fogóval kocogtattam egy kicsit, az meg már ment is vissza. Gondolom más szögből csináltam. Végre sikerült kicserélni a betétet, maradt még a légtelenítés. Már a végén jártunk, mikor megszakadt a csavaron a menet. Találtam otthon egy másikat, de azzal is úgy jártam. 5-kor zártak a boltok, fél órával előtte telefonálgathattam, hogy ki tud elvinni. 2 helyen nem volt, 5 előtt néhány perccel értünk az unixba, ahol végre kaptam. De mivel nem a csavar volt a bűnös, hanem a nyeregben lett szar a menet, így maradt a féknyereg leszedése, persze ahhoz a fékcsövet is le kellett. Hatalmas kínlódás után megindult, volt otthon másik nyereg, átcseréltem, még a csövet is sikerült meghúzni. másnap indulhattunk is a Tiszára. 1 hét alatt mentem vele 1000km-t nem volt semmi gond. Pénteken a piros lámpánál nyomom tovább a féket és mintha menne beljebb. Már majdnem otthon voltam, a fékolaj visszajelző is felpislákolt. Otthon látom, hogy a cső szivárog a hollander tövében. Ahogy múltkor basztattam, letörtek a tartó fülek, amik a hídhoz rögzítik a csövet. Gondolom most meg a rázkódástól lett szar. aztán addig piszkáltam, míg elpattant a cső. De volt otthon másik ki tudtam cserélni. Persze előtte a nyerget le kellett szedni, hogy a hollandert kitekerjem. Hegesztettem rá új tartó füleket is, remélem most már nem lesz gond.
Gábor332010-08-15 08:27:40 // 27629
Hali! Részvétem a Sprint miatt. Még szerencse,hogy nem történt komolyabb baj! Sajnos a fékeröszabályzoval én is jol megszivtam a 33-nál,mert már nem rendelhetö ujban és nálam is teljesen össze van rohadva,tehát csereérett. Találtam egy állithato fékeröszabályzot,amit versenyautokban használnak. Ezzel 0-57%-ig tudod a kasznibol a hátso fékeröt állitani. Viszont mivel u.s.a cucc ezért coll méretü hollanderekel van szerelve,amiket rá kell rakni a gyári fémfékcsövekre. De ezt egy fékcsöperemezövel meg lehet oldani könnyen. Az ára nem vészes 16.000FT. Blogomban van kép rola,ha érdekel,akkor megadom a bolt cimét,ahonnan rendeltem.
Kazes☻2010-08-14 21:45:36 // 27628
Mázli, hál' Istennek! :)))
Atttis2010-08-14 21:34:11 // 27627
Fúúú....
Fűbe haraptattam a Sprintet.

Vépre tartottam az olaszautó találkozóra mikor fél úton az árokban kötöttem ki az eredeti menetiránnyal szemben az út bal oldalán.
Így kerültünk: ide:

Az egész amiatt volt a képen nem annyira látszik de az egy enyhe balos kanyar amiben haladtam 100-110 körüli tempóval mikor előttem 50 méterre kitolatott egy lada az útra és mindkét sávot lezárta nagy fékezés közepedte a rossz fékerőzabájzóval, a kanyarban megcsúszott az autó hátulja hiába kormányoztam ellen belepördültem az árokba. Ha nem az árokban kötök ki középen elkaptam volna a lada oldalát, így meg megúszta a kocsi egy küszöb horpadással meg az első lökhárítónál a ködlámpa tartója nyomta meg kicsit az autó elején a lemezt nem látható helyen, meg kicsit meggörbült a lökös.

Kiszáltam az autóból a lada meg még mindig az úton volt és megakarták magyarázni hogy ők nem tolattak ki senki elé :D

Aztán kerestünk eghy MTZ-t ami kihúzott mert a brázdában fennt akadt az autó alja és csak kotort előre hátra. Aztán mentem tovább vépre a szépen lemosott autó meg tiszta föld volt meg huzkodta ki belőle a füvet.
És még így is sokan megbámulták.
Atttis2010-08-11 17:50:18 // 27626
Köszi
Hát nekem ott nincs semmi. Tényleg szópókásnak tűnik a berakása, mondjuk a műszerfal meg a "légkondi" között lévő gumi visszarakásánál csak csak könyebb lehet, azzal szívtam rendesen :D

Valakinek esetleg ilyen felesleges?
Face2010-08-11 13:20:32 // 27625
Kollégák, én pedig az alábbi alkatrészből keresnék elfogadható állapotút:
-bal oldali ajtóba ablakvezető sín. az enyém vészesen rohad...


-Illetve ha valaki tud eladó bachtel felnikről,olyanokról amik most vannak a kocsimon, akár egy darab is érdekel, az feltétlenül szóljon. Két darabomon repedés van, és lassan szökik a levegő.. erősen kérdéses hogy a régi magnéziumos felniket lehet-e normálisan javítani...
Bachtel BF 065, 6J x 14 H2
Face2010-08-11 13:08:50 // 27624
Mákod van, erről pont vannak képeim, ritkanagy cumi berakni amugy felülről a műszerfal kiszedése nélkül... Két pár ilyen íves rugós tartóláb feszíti ellen alulról, amiket egy bepattanós műanyagbolha fog oda a fuvokák aljához. Mint a képeken látszik, egy számítógép ház masszív fémlemezdarabjára ideiglenesen felrögzítve tudtam "belehúzni "őket felülről a fúvóka aljában lévő kis nyílásokba.. Legalább 3órányi próbálkozás után sikerült... plusz darabom nincsen belőlük sajnos.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak