Akkor ezt nézd meg!!! :-DDD
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
Süni2009-02-04 20:21:25 // 10542
Lali752009-02-04 20:19:26 // 10541
Hali!
Mit jelen az erötelves verseny használat?
Amúgy toronymerevítőt szerintem akkor érdemes beszerelni,ha a futómű is módosítva lesz...(ültetés,feszesebb lengéscsillapítók,stb.)
Mit jelen az erötelves verseny használat?
Amúgy toronymerevítőt szerintem akkor érdemes beszerelni,ha a futómű is módosítva lesz...(ültetés,feszesebb lengéscsillapítók,stb.)
Buksi2009-02-04 20:16:14 // 10540
De, már be vagyok rúgva! :-DDDD
Buksi2009-02-04 20:12:28 // 10538
Jó kis pálesz már volt! ;-)))
Süni2009-02-04 20:12:14 // 10537
Ezt én is szívesen nézném az enyémen!!! :-)
Buksi2009-02-04 20:04:55 // 10535
Húúú, ez még jobban tetszik! .-O
Buksi2009-02-04 20:04:35 // 10534
Nincs semmi különös! Infulenziás vagyok! :-( :-DD
Süni2009-02-04 20:02:37 // 10533
Buksi2009-02-04 19:56:28 // 10531
Amúgy meg szeva! :-D
Süni2009-02-04 19:55:00 // 10530
Jó kép!!! :-) Amúgy meg Szeva Buksi! :-D
Buksi2009-02-04 19:54:12 // 10529
Ne fájdítsd már a szívem! :-)))
Süni2009-02-04 19:52:42 // 10528
Buksi2009-02-04 19:51:55 // 10527
Kazes☻2009-02-04 19:25:52 // 10526
Uhhh, vazzzzeee! Király! :)))
Buksi2009-02-04 19:14:36 // 10525
Na, ez már sokkal jobban tetszik! :-)
Buksi2009-02-04 18:57:31 // 10523
Hát nem egészen ilyenre vágyom! :-DDD
GT Ɨ|ѯ2009-02-04 06:46:26 // 10522
igen,ez már megvolt:-)
kis ügyes hátsós
kis ügyes hátsós
Kau2009-02-03 21:24:46 // 10520
Kau2009-02-03 21:21:40 // 10519
Van egy topikunk a Direkt légszűrőkről.
Hogy ne kelljen sokat visszaolvasnod, röviden vázolom, hogy tapasztalatok szerint a 156-osoknál (TS) inkább a sport betétszűrő javasolt. A direktszűrőtől veszít néhány lovat. Bár nem igazán érezhető. Viszont hangban sokat dob rajta. Brutálisabb, morgósabb lesz. Semmit nem kell hozzáállítani, önmagában beszerelhető.
Maradj a gyári NGK Platinumnál ;) Be lehet szerezni jó áron.
Ha versenyezni akarsz, arra biztos jó a toronymerevítő...
Hogy ne kelljen sokat visszaolvasnod, röviden vázolom, hogy tapasztalatok szerint a 156-osoknál (TS) inkább a sport betétszűrő javasolt. A direktszűrőtől veszít néhány lovat. Bár nem igazán érezhető. Viszont hangban sokat dob rajta. Brutálisabb, morgósabb lesz. Semmit nem kell hozzáállítani, önmagában beszerelhető.
Maradj a gyári NGK Platinumnál ;) Be lehet szerezni jó áron.
Ha versenyezni akarsz, arra biztos jó a toronymerevítő...
GT Ɨ|ѯ2009-02-03 20:49:31 // 10518
Misi és Andi2009-02-03 20:37:24 // 10517
Üdv mindenkinek!
Érdeklődné a következőkről:
Mi a véleményetek a direktszűrőkröl érdemes önmegában használni vagy egyébeket is hozzá kell állítani, pl.: benzin ellátás?
Van e jobb a gyári gyertyánál vagy mindegy mit veszek?
A torony merevítők megérik az árukat ( erötelves verseny használat :-))
156 / 1.8 / Ts
Érdeklődné a következőkről:
Mi a véleményetek a direktszűrőkröl érdemes önmegában használni vagy egyébeket is hozzá kell állítani, pl.: benzin ellátás?
Van e jobb a gyári gyertyánál vagy mindegy mit veszek?
A torony merevítők megérik az árukat ( erötelves verseny használat :-))
156 / 1.8 / Ts
GTPeti2009-02-02 21:21:36 // 10516
Én nem kívánom senkinek, te áhítoztál egy ilyen szettre. Én csak segítek elérhetővé tenni. :)))
Süni2009-02-02 21:20:40 // 10515
Buksi2009-02-02 21:12:06 // 10514
Nah, kívánom, hogy egyszer ezzel a duoval kelljen fékezned! :-DDDDDDDD
GTPeti2009-02-02 21:08:26 // 10513
Veszek egy QH tárcsát és ráírok vmit rovásírással, és melléteszek egy Always-t,
és már teljesült is a vágyad! :)
és már teljesült is a vágyad! :)
Buksi2009-02-02 20:39:49 // 10511
Akkor kellene egy rovátkolt-juggatott tárcsa, meg valami frankó betét hozzá! :-))
GTPeti2009-02-02 20:37:01 // 10510
(Majd ha lesz időm utánanézek/kérdezek én is. Az egyik kollégám a Carlsonnak / Harte-nek dolgozik.)
Lali752009-02-02 20:18:53 // 10509
EBD (használják még: EBV) - elektronikus fékerő-elosztó, az Electronic Brake Distribution rövidítése. A rendszer működésének lényege, hogy kerekenként képes változtatni a fékerőt, így rövidítve tovább a fékutat. Elsősorban vegyes tapadású úttesten hasznos.
Egy másik megfogalmazásban,de a lényeg ugyanaz.
Egy másik megfogalmazásban,de a lényeg ugyanaz.
Lali752009-02-02 20:17:16 // 10508
http://autosszotar.blog.hu/2007/01/17/ebd
Szerintem jól meghatározza az EBD fogalmát.
Tehát elvileg az elektronika teszi a dolgát..
Szerintem jól meghatározza az EBD fogalmát.
Tehát elvileg az elektronika teszi a dolgát..
GT Ɨ|ѯ2009-02-02 20:16:03 // 10507
P NeroZero...:-))))
Lali752009-02-02 20:13:42 // 10506
Ezért írtam,hogy nem
vagyok képbenEBD-vel.Motorvezérlőnél szerintem a lambda-szonda jelei miatt nem tud legfőképp ráhangolódni a másik motorra,de más a folytószelep mérete is,(pl),de lehet még egy sor apró eltérés is.EBD kevesebb bemenő jelből dolgozik.Nem?
vagyok képbenEBD-vel.Motorvezérlőnél szerintem a lambda-szonda jelei miatt nem tud legfőképp ráhangolódni a másik motorra,de más a folytószelep mérete is,(pl),de lehet még egy sor apró eltérés is.EBD kevesebb bemenő jelből dolgozik.Nem?
GTPeti2009-02-02 20:03:35 // 10505
"Szerintem az elektronikára rá lehet bízni a módosítás mértékét"
Pontosan ez az, amiben én nem vagyok biztos. Példának okáért, vehetünk egy motorvezérlő elektronikát. A másik autómhoz van többfélém is. Fizikailag megegyeznek, csak más a szoftver rajtuk. (1.0 vs 1.5 liter) Az 1.0-ás elektronika megpróbálja magát ráhangolni a motorra (lehet az autóval közlekedni), de 100%-osan nem jön neki össze. Hogy egy fékerőelosztó egyáltalán adaptív-e és ha igen, milyen mértékben, ez számomra a kérdés.
Pontosan ez az, amiben én nem vagyok biztos. Példának okáért, vehetünk egy motorvezérlő elektronikát. A másik autómhoz van többfélém is. Fizikailag megegyeznek, csak más a szoftver rajtuk. (1.0 vs 1.5 liter) Az 1.0-ás elektronika megpróbálja magát ráhangolni a motorra (lehet az autóval közlekedni), de 100%-osan nem jön neki össze. Hogy egy fékerőelosztó egyáltalán adaptív-e és ha igen, milyen mértékben, ez számomra a kérdés.
Lali752009-02-02 20:03:10 // 10504
Jól hangzik.Nekem ez van 17-esekben,de pályán,intenzív fékezésnél érezni,hogy lehetne nagyobb a fék.Brembo-sport van rajta,ez rovátkolt,nagyon beváltak,de még nem az igazi...
:-(
:-(
Buksi2009-02-02 20:02:10 // 10503
Lali752009-02-02 19:56:43 // 10502
Szerintem az elektronikára rá lehet bízni a módosítás mértékét,bár nincs tapasztalatom ezen a téren(elektronika).Bár tudtommal az EBD más tészta,mint a klasszikus értelemben vett hátsó fékekre ható fékerőszabályozó...Bocsi,ha félreértettem a lényeget.
Buksi2009-02-02 19:51:33 // 10501
Persze, nem feltétlenül kell cserélni, ha van állítási lehetőség! Viszont ez az én esetemben hála istennek szükségtelen! :-)))
GTPeti2009-02-02 19:47:41 // 10500
Még egy megjegyzés.
Itt most nem a klasszikus értelemben vett hátsó fékekre ható fékerőszabályozóról van szó, hanem a fékerő elosztásáról, vagyis a fékerőelosztóról*.
(Amire egyébként alkalmazható a fékerőszabályozó megnevezés, mert fékerőt szabályoz.)
*: Ha elektronikus, akkor nevezhetjük EBD-nek is.
Itt most nem a klasszikus értelemben vett hátsó fékekre ható fékerőszabályozóról van szó, hanem a fékerő elosztásáról, vagyis a fékerőelosztóról*.
(Amire egyébként alkalmazható a fékerőszabályozó megnevezés, mert fékerőt szabályoz.)
*: Ha elektronikus, akkor nevezhetjük EBD-nek is.
GTPeti2009-02-02 19:44:09 // 10499
"De intenzív fékezéskor elsősorban az első fék terhelődik,nagyobb mértékben,ezért érdemes azon változtatni elsősorban."
Ezt senki sem vitatta. Egészen addig, amíg nyílegyenesen mész (ideális egyenes úton, ideális pályán), a hátsók jelentőssége nem nagy. Azonban ilyen feltételek természetüknél fogva ritkán adódnak és ekkor viszont már számít, hogy mit csinál az autó hátulja. Nem véletlenül lehet pl. az F1-es autók minden fékjét külön finomhangolni.
Buksi, én azt nem mondtam, hogy a fékerőszabályozót feltétlenül ki kell cserélni. Lehet, hogy van állítási lehetőség. Illetve az is lehet, hogy a tuning-fékek gyártója komplett szettet kínál, amit adott modellhez fejlesztettek ki annak adottságai (gyári beállításai) ismeretében.
De továbbmegyek: Attól, hogy egy cég gyárt 10 féle "verseny" első féket és ad hozzá autóspecifikus rögzítőkészletet, még egyáltalán nem biztos, hogy az össze lett lőve, vagyis lemérték az első-hátsó "fékbalanszot".
Ez is csak spekuláció, viszont én, a magam részéről el tudom simán képzelni. Ha netán igazam van, akkor a fenti gyártókat "megértem". Nekik aztán tényleg nem érdekük, hogy kiderüljön az igazság. (Mert akkor hatalmas összegeket kéne a bemérésre költeniük.) Sőt... A tuningolóknak is csak az az érdeke, hogy a vevő elégedett legyen, nem az, hogy "tökéletes" terméket (jelenesetben módosított autót) adjanak el. (Ezt pl. egy AMG, vagy más házi tuningcég nem engedheti meg magának.)
Ezt senki sem vitatta. Egészen addig, amíg nyílegyenesen mész (ideális egyenes úton, ideális pályán), a hátsók jelentőssége nem nagy. Azonban ilyen feltételek természetüknél fogva ritkán adódnak és ekkor viszont már számít, hogy mit csinál az autó hátulja. Nem véletlenül lehet pl. az F1-es autók minden fékjét külön finomhangolni.
Buksi, én azt nem mondtam, hogy a fékerőszabályozót feltétlenül ki kell cserélni. Lehet, hogy van állítási lehetőség. Illetve az is lehet, hogy a tuning-fékek gyártója komplett szettet kínál, amit adott modellhez fejlesztettek ki annak adottságai (gyári beállításai) ismeretében.
De továbbmegyek: Attól, hogy egy cég gyárt 10 féle "verseny" első féket és ad hozzá autóspecifikus rögzítőkészletet, még egyáltalán nem biztos, hogy az össze lett lőve, vagyis lemérték az első-hátsó "fékbalanszot".
Ez is csak spekuláció, viszont én, a magam részéről el tudom simán képzelni. Ha netán igazam van, akkor a fenti gyártókat "megértem". Nekik aztán tényleg nem érdekük, hogy kiderüljön az igazság. (Mert akkor hatalmas összegeket kéne a bemérésre költeniük.) Sőt... A tuningolóknak is csak az az érdeke, hogy a vevő elégedett legyen, nem az, hogy "tökéletes" terméket (jelenesetben módosított autót) adjanak el. (Ezt pl. egy AMG, vagy más házi tuningcég nem engedheti meg magának.)
Buksi2009-02-02 19:43:05 // 10498
Már vannak! :-)
215/40 R16
215/40 R16
Buksi2009-02-02 19:38:08 // 10496
Na a gumival nálam nem lesz probléma! :-))
Lali752009-02-02 19:37:20 // 10495
Így van,tehát a féktuningot érdemes itt elkezdeni szerintem.Kevés pénzből Javulhat a fékhatás(nem romlik).Nagy fékhez gumik is kellenek már,hogy tényleg nagyobb legyen a fékhatás.(gumi szélesség,magasság)
Buksi2009-02-02 19:33:11 // 10493
Na ilyesmi kellene! :-))