Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

GTPeti2011-02-16 21:11:14 // 19841
Ebben az esetben, viszont mindkét oszókörnél kell (kéne) mozgókúpos csavar.

(Rákeresve a "momo 5x99"-re kb nulla találat van.)
Vinnie2011-02-16 21:06:51 // 19840
Hát nekem a momo fighterem 5*100as. Nem 5*99es. Megmértük. Ja, és mozgókúpos csavarral van fent, ha az van a gépen.
Kócosw2011-02-16 21:04:52 // 19839
sztem nemrossz ar ha jo az allapotuk...
Kovi2011-02-16 21:04:37 // 19838
A Momo felniket pedig úgy csinálják hogy 5x99 es így jó 5x100 és 5x98 ra is!!
Csak ezt nagyon kevesen tudják!!!:-)
Szabeee2011-02-16 21:02:08 // 19837
szerintem sem rossz, bár pályáztam volna az olaszautóbontóból egy GTA felnire, de nem írtak vissza, így maradt a szlovákiai keresés
GTPeti2011-02-16 20:58:22 // 19836
Attól még jó vétel annyiért.
Szabeee2011-02-16 20:57:51 // 19835
1 nagy problémám van, nem tudok rá gumit keríteni..... vagyis igen, csak mire összegyűjtöm rá, máris 2012-es AC lesz komáromban :)
GTPeti2011-02-16 20:55:29 // 19834
Akkor jó vétel annyiért. Bár a futómű nem fog ujjongani örömében. :)
Szabeee2011-02-16 20:54:14 // 19833
persze, ellenőrizgettem én mindent
GTPeti2011-02-16 20:48:48 // 19832
Gondolom az ET-t és a gumi méretét már ellenőrizted, hogy passzol-e az autódra.
Szabeee2011-02-16 20:46:55 // 19831
egyébként mit szólsz ahhoz a dotz-hoz, ami lejjebb van? 280€ / 4 db
GTPeti2011-02-16 20:43:21 // 19830
És ez is mennyire jó. :)))
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-16 20:41:35 // 19829
Kőolaj finomító.. :-P
"Finomodik, finomodik. De ami a végén kijön, az még mindig nagyon rossz."
Kócosw2011-02-16 20:40:29 // 19828
nekemis 5*100-as dotzok vannak fent egyebkent nyaron...
GTPeti2011-02-16 20:39:12 // 19827
Na. Ezt ide akartam:

Galla kérdezte anno: "Melyik a legfeleslegesebb gép? Hát a villanyírógép!!"
"Mert minek a villát nyírni?!?!"
:)))
Szabeee2011-02-16 20:33:20 // 19826
hát igen, mivel nyírásra csak illesztett csavarok terhelhetőek...
LacUS2011-02-16 20:31:06 // 19825
Ezzel az érvvel azért vannak gondok :-)
GTPeti2011-02-16 20:25:36 // 19824
Még annyit fontos hozzátenni, hogy a mozgókúpos csavarokra nem hat külön oldalrafeszítő erő. Mert a csavarfej és a kúp találkozása teljesen sík. Olyan, mintha egy sík lapot kellene az agyhoz rögzíteniük. (Ellenkező esetben nem is működne a dolog...)
Kócosw2011-02-16 20:25:35 // 19823
ertem akkor ezen kivül semmi kifogasod nincs ellene, illetve ellenerved :))
azert nem neveznem buheranak...
buhera az szamomra olyan ami nem feltetlen jo...de a mozgokupos ellen semmi eszerv nem szol..
Piritu - 1.000.0002011-02-16 20:25:23 // 19822
"Állj, akkor ezek szerint mindenből a gyári a legjobb?" - ez sose mondtam :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-16 20:23:55 // 19821
Rögtön megértem, ha megteszed, amit kértem: Linkelj be az eperből egyet!
Addig hadd gondoljam úgy, hogy
- ami gyári, az gyári
- ami nem gyári, az buhera
Ez független a kerékcsavartól, vonatkozik minden utólagos "kütyüre". Én most éppen rádiót buherálok a kocsiba :-)
Ettől még használja a csavart aki akarja :-)
Kócosw2011-02-16 20:22:40 // 19820
igy igaz.A felszereleskor kell figyelni hogy nem azonnal fixre huzni a csavart,hanem szepen egyesevel behajtani a központosito gyürü segitsegevel azonnal közepretalal,es fixrehuz.ennyi a különbseg
Public Enemy2011-02-16 20:18:38 // 19819
Én már jártam náluk (ATC), bárcsak ne tettem volna...
Dugattyúátégés lett a vége, nem ajánlanám őket...
Az a röhej, hogy azóta is ebből meg tudnak (mernek) élni!?
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-16 20:16:37 // 19818
Ez igaz. Tényleg nem akkora a kúpszög.
GTPeti2011-02-16 20:15:12 // 19817
A felniknél mondjuk nem játszik ez az önzárás, mert nem olyan hegyes a kúpszög.

A felnit továbba is az agy és felni közötti felfekvőfelület tapadási surlódása tartja helyben. A mozgókúpos csavarok hátránya, hogy a felni felszereléskor (és csak akkor!!) külön pozícionálást igényel. Viszont a központosítógyűrű megoldja a feladatot.
LacUS2011-02-16 20:14:58 // 19816
Állj, akkor ezek szerint mindenből a gyári a legjobb? Nemáá.
Nekem volt mozgókúpos csavar olyan erős autón amit itt kevesen mondhatnak el, semmi baj nem volt vele, és nem városi kocsikázásra használtam. Mindenki használja azt ami jól esik oszt kész.
mreni2011-02-16 20:13:31 // 19815
nem gyári...ennyi
Kócosw2011-02-16 20:12:54 // 19814
mondd el nekem legyszi hogy mi a problemad a mozgo kupos csavarral?
erdekelne hogy milyen erv szol ellene,mert nekem ugy most elsö körben nem jut eszembe semmi amit ellene felhozhatnek...
zee2011-02-16 20:12:28 // 19813
Ajánlották ismerősök. Gumis egyébként az ürge...
mreni2011-02-16 20:10:08 // 19812
direkt vagy ennyire értetlen??
vagy csak soha nem láttál még mozgókúpos csavart?
TSiga ( I am the TSIG)2011-02-16 20:06:58 // 19811
Bocs, hogy beleszólok, de én úgy tudom, hogy a kúpos felnicsavarnál nem csak a menet adja a tartást, hanem a kúp is "tapad" a helyére. Ha mozgókúpos csavart használ valaki, az olyan, mintha alátétek lennének a kerékcsavar alatt. Emlékszik még valaki a nagy állványos fúrógépekre? Ott nem tokmány volt, hanem megfelelően kiképzett kúp volt a "tokmány". A fúrószár meg ugyanolyan kúpban végződött. Egy laza mozdulattal betetted a fúrót. A két kúp összetapadt. Iszonyatos lyukakat lehet vele kifúrni egyszerre. Kiveni pedig már nem csuklóval kellett. Volt egy lyuk a tokmányon, ahol a fúró vége volt. Bedugtál egy vasrudat és kijött a fúró. Ez a Morse kúpos tokmány.
Tehát a kúp is a tartó része. Ha lötyög a csavaron, az csak alátét.
Piritu - 1.000.0002011-02-16 20:06:22 // 19810
"gyári mozgókúpos csavarnak mi értelme?" - mert amit a gyár ad a kocsihoz, az a NEM buherálás.
Nem magyarázni kell, hanem meggyőzni :-)
GTPeti2011-02-16 20:05:15 // 19809
Warbi pl. nagyon elégedett a remapjával.
Jan van Hofe2011-02-16 20:04:33 // 19808
Sziasztok!

Érdekelne , kikhez lehet fordulni ,jtd chiptuning ügyében Bp közelében.
Kinek mi a véleménye.

Köszi
GTPeti2011-02-16 19:58:08 // 19807
Ha buherálás lenne, akkor pl. Németországban nem kaphatnának (német gyártmányú) mozgókúpos csavarok műbizonylatot (típusengedélyt). Viszont kapnak.
(Az én felnijeimhez hozzávaló autóspecifikus csavarszettet vettem.)
mreni2011-02-16 19:49:52 // 19806
gyári mozgókúpos csavarnak mi értelme?
én nem győzködnek,neked nem kell nekem pedig kell,ennyi...
de úgy látom Neked nem lehet megmagyarázni;)
részemről ennyi:)
Piritu - 1.000.0002011-02-16 19:46:32 // 19805
Hiába győzködsz attól még az.
Ha az ellenkezőjéről akarsz meggyőzni mutass inkább (mondjuk az eperben) GYÁRI mozgókúpos csavart.
mreni2011-02-16 19:42:27 // 19804
ez nem buherálás....ugyanolyan fix mint a gyári csavarral,semmivel nem rosszabb...erre találták ki
Attól hogy neked nincs tapasztalatod vele,nem sz@r;)

nekem az is volt és az is lesz...
vm2011-02-16 19:40:24 // 19803
Cipőt a cipőboltból...
Piritu - 1.000.0002011-02-16 19:38:13 // 19802
Attól még buherálás. Ha valamire 5*98 való, azt kell rá tenni.
Bár aki akar játszon csak az életével, de máséval ne.
Kócosw2011-02-16 19:36:46 // 19801
nekemsem volt sosem problemam a mozgokups csavarokkal, uh nyugodt szivvel ajanlhatom...
Piritu - 1.000.0002011-02-16 19:33:33 // 19800
A gáz az, hogy mérés nélkül is igaz, amit ígértek :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-16 19:32:55 // 19799
156 TS blogban olvashatsz róla :-)
Szabeee2011-02-16 19:28:19 // 19798
és hogy sikerült ráakadnod?
zee2011-02-16 19:20:32 // 19797
Én itthon (Villányban) 80e fizettem az Aez Xylo 16"-os felnikért 2-3 szezont futó Continenetal Sport Contact2-vel szerelve. Jah,és dobozos 0 km-es felnik...


EngineCoffeeTables2011-02-16 18:07:06 // 19796
Láttam én már bizarabb alufelni megoldást mint a mozgókúpos csavar.
mreni2011-02-16 17:42:15 // 19795
semmi baj nincs a mozgókúposokkal,ugyanolyan biztonságos mint a sima csavar:)
Kareszka19842011-02-16 17:17:42 // 19794
annyiért nem sok...de én személyszerint nemvagyok híve a mozgókúpos csavaroknak :-/
Szabeee2011-02-16 17:05:26 // 19793
ő lenne az.... csak 5x100-as az osztóköre.... viszont tetszene a kocsin..... gumikkal együtt a 4 darab kb 85 000 Ft
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak