Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás
Charlie 1662007-01-07 17:59:46 // 4703
Hali, Figyu, van már új regadótáblád?
Vmikor Jan végén mennénk ki autóért.
Satti2007-01-07 17:58:30 // 4702
Hali,itt vagyok!
Charlie 1662007-01-06 13:45:51 // 4701
Nem rossz de sztem ebbe a kocsiba az 1,8 motor kicsit "kevés".
Bg.2007-01-06 13:41:42 // 4700
Egyszer megnéztem én is. SPQR bérautó volt. Nem sok extra van benne, de legalább leinformálható, szervizelt.
Lassan kezd elmenni a kedvem a vásárlástól. Ha összehasonlítom a kini és az itten árakat, az jöün ki, hogy akkor reális egy autó ára itthon, ha egy olcsóbb sok kilomáterset ( + regadó + viszga+ egyéb ) nézek össze egy itthoni kevesett futottal. Sajnos nem találtam még kivételt. Talán ez a kereskedők "árrése":)
Longman2007-01-05 10:45:19 // 4699
Hát ezüst szegénykém, de akkor is faceliftes 156 SW 3M alatt! Elképesztő, sztem a JTD-k márciusra szintén 3M alatt lesznek. Akkor jön el az én időm...:)
Satti2007-01-05 10:39:40 // 4698
Mondhatni,hogy úgy áll mint Katiban az a bizonyos....
Satti2007-01-05 10:36:46 // 4697
Nem rossz,csak kár,hogy ilyen a színe:-))
Longman2007-01-05 10:35:04 // 4696
Igen, így áll az autópiac is, mint ez a topic!:))
Ez milyen? ismeri valaki?
Egyébiránt tudok egy 99-es Lancia Kappa 2.4 JTD-t 160K kmerrel, alcantrával, sötétzöld. Oan 1.3 az ára.
zekedani2007-01-02 19:52:51 // 4695
Értem!
Köszönöm szépen az infókat!
Satti2007-01-02 19:48:52 // 4694
A normálisabb helyeken általában meg szokták így csinálni,nyílvánvaló,hogy a piaci ár alatt fogják beszámítani.
Satti2007-01-02 19:47:40 // 4693
Az igazán úgy műkődik,hogy van egy autó,amit mondjuk beszámítanak 1.5 mill-ba,de még van rajta,1 mill. hitel,akkor 500 ezerbe lesz bevéve a másik autó árába,mert majd Ők fizetik ki a maradékot a banknak.
zekedani2007-01-02 19:44:02 // 4692
Vagy, ha be is számítja a hiteles autót, akkor is jóval kevesebbért?
zekedani2007-01-02 19:43:01 // 4691
Értem. Valahogy így gondoltam én is. Ilyet, amit írtál, hogy beszámítják a hiteles autót, ilyet gondolom elég kevés cég/kereskedés csinál, igaz?
Satti2007-01-02 19:40:14 // 4690
A hitelt átvinni másik autóra azt nem lehet,de vannak olyan helyek,ahol a hiteles autót beszámítják a másikba,a csere csak ilyen helyen megoldható,mert külőnben csak úgy megy,hogy ki kell fizetni a még fennálló hitelt,és úgy kitisztázni az autót.
zekedani2007-01-02 19:34:46 // 4689
Sziasztok!
A gyakorlott hozzáértőkhöz lenne egy kérdésem. Apukámnak van egy 2003-as Daewo Tacuma-ja. Van rajta még hitel. Az lenne a kérdés, hogy ha autót szeretne cserélni, akkor megoldható, hogy a Daewo hitelét viszi tovább valahogy egy másik autón? Vagy csak úgy, hogy eladja a Daewo-t, kifizeti a hiteltartozását és beszálll egy másik autóba? Ez utóbbival az a gond, hogy pénzünk nincs másik autót venni, ill. másik autóba beszállni.
Van valakinek valami ötlete esetleg?
Előre is köszi!
dani
Bg.2006-12-31 00:43:21 // 4688
Hogy, legalább nagy vonalakban kiderüljön az előélete. Erre egy dolgot tudok javasolni: Alaposan bevizsgáltatni - erre az egyre, leginkább a hivatalos márkaszarvíz alkalmas.
Balage2006-12-30 22:38:37 // 4687
Benőke2006-12-29 17:45:01 // 4686
Okulásnak jó lenne, főlleg akkor ha autót akarunk venni, mire figyeljünk még. :)
Bg.2006-12-29 17:41:49 // 4685
Cserélni egyszerűbb lenne, csak nem akarom...
Bg.2006-12-29 17:41:04 // 4684
Hát igen még mindig a jó öreg (Bill) Gates gyártja a legjobb görgőt, remélem ez enyém is ilyen vizpupa:)
Ettől függetlenül most át,emtünk szerelőműhely topicba, és a eldő autóm sorsa nem jutott előreébb. Ma beszéltem pár autókereskedővel, de inkább nem írom ide miket mondtak ötletnek:)
Benőke2006-12-29 17:17:21 // 4683
Csillag garázsban ált, igényesen karbantartott, női tulajtól (Mármint a női tulaj volt karban tartva :D)
Ja és sérülésmentes!!!
Alig hiányzik a lökösből egy darab meg a visszapilantó. :)
admirális2006-12-29 16:52:14 // 4682
Állapot: normál:)
Don Gombóc2006-12-29 16:35:43 // 4681
155,1,7,bordó. :))
Simonsan2006-12-29 16:32:18 // 4680
Don Gombóc2006-12-29 16:24:27 // 4679
Új autó vásárlásnál legjobb eltépni a garanciás könyvet. :)
Piritu - 1.000.0002006-12-29 16:12:13 // 4678
Egyet értünk a két problémával.
Ellenben a két évnél fiatalabb verdát a gari miatt csak ahhoz a néhány szaxervízhez viheti az ember. Persze naivul azt feltételezve, hogy értenek hozzá.
Aztán az 5000-es gyár által ajánlott olajcseréné MOL olajat töltenek bele... Mikor megkérdeztem, hogy én vagyok a hülye vagy tényleg nincs benne a fedélzetiben, a motorháztető belsejében, ill. a kézikönyvben a MOL olaj mint agyár által ajánlott kenőanyag, akkor még én voltam a bunkó. Azóta sem voltam náluk, meg is szűnt a szombathelyi Alfa szalon. NO ez volt az a pont, ahol elkezdtem kételkedni a szaxervízekben. (Igaz anno az OFF Samarámat sem tudták megcsinálni.)
Szerencse, hogy van ez a klub, ahol legalább tapasztalatokat lehet cserélni és nem teljesen hülyén áll oda az ember a gép mellé.
zsomeo2006-12-29 16:11:07 // 4677
Nem is annak szántam, bocs. A nyekergésed lehet a túlhúzott szíjfeszítő autómatádtól is. Nem tudja könnyedén korrigálni a pozicióváltozást. Búcsúzom, mert a lányom elüldözött. Csáá
Rumi2006-12-29 15:59:20 // 4676
én nem értek a szíjakhoz, most Pirelli ékszíj van fent, és néha nyekereg, 3000 kilométeres :(
meg van feszítve rendesen, nem az a gond, egyszerüen csak szar agyagból van maga a szíj.
ezért kérdezem hogy mi a jó, mert ha újat veszek, nem szeretnék megint szart venni
ennyi
nem kötöszködök :)
Don Gombóc2006-12-29 15:54:02 // 4675
Valószínűleg, sőt biztos hogy gyári rendelés volt a Gatestől és azt mint gyárit nem adták bele az egyéb rendelhető cuccok közé. Gondolom csak gyáriként rendelted.
zsomeo2006-12-29 15:41:51 // 4674
1997-ben, nem kaptam szijat a 164 V6 24v-re, itthon. Olaszból hozattam Gyárit, amin pirossal volt agates felirat. A gates katalógus, még a törzsben sem ismerte fel!
zsomeo2006-12-29 15:34:17 // 4673
Szögezzük le a vezérműszij 4év, vagy előírt km futottságig szabad fenthagyni.
Don Gombóc2006-12-29 15:31:58 // 4672
A gyári beszállító a Dayco de a szíjon nincs rajta csak az alfa romeo felirat. Az segges szíj a Gates meg teljes köríves.
zsomeo2006-12-29 15:27:41 // 4671
Nem fikázom a gatest, de a gyárinál, biztos nem jobb. 23év tapasztalata mondatja belőlem.
András bácsi2006-12-29 15:25:34 // 4670
Egy ideig volt a Pirelli is beszállító.
Rumi2006-12-29 15:22:39 // 4669
ezért kérdezem, hgoy mi a gyári szíjak márkája, ha sokkal jobbak a Gatesnél?
avagy melyik a tényleg jó szíj, tehetném fel a kérdést :)
zsomeo2006-12-29 15:17:37 // 4668
A gates felirat, nincs agyári szijakon.
Rumi2006-12-29 15:04:07 // 4667
és annak mi volt a márkája?
zsomeo2006-12-29 15:01:28 // 4666
Láttam olyan 120000km futott gyári szijat,ami vastagabb volt, az új gates-nél. ( Nem szélesebb!)
Don Gombóc2006-12-29 14:39:49 // 4665
Valóban eddig szarok voltak a QH cuccok, de már az ő csomagolásukban is megtalálhatók például Contitech meg egyéb márkás szíjjak is. De szíjban a legjobb talán a Gates jelenleg.
zsomeo2006-12-29 14:35:27 // 4664
A szijat 20000km-ként ellenőriztesd. A lényeg az előfeszítettség! A főtengely bordás kerekén is sok múlik. A QH-s szij, felejtős!
Don Gombóc2006-12-29 14:21:29 // 4663
Két dolog itt a baj: A made in Germany meg a szaxervíz. :))
Egyébként a Dayco a beszállító az ilyen dolgokban. Persze lehet közben beszállító váltás is. És ezek az alkatrész gyártók meg eléggé összfonódtak és lassan követhetetlen a cucc származása. Nekem az első feszítő és vezető görgők 150 k-nál, a második 250k-nál lettek cserélve. A szíjjak pedig közte is egyszer, tehát kb 50 ezrenként. Az vitathatatlanul látszik a műanyag görgőkön hogy kopottak de a geometriája vagy a köríve az viszont megmaradt és egyenletesen kopott. A Csapágyai meg ennyi km után is ugyanolyan állapotban vannak mint az új csapágyai, legalábbis kézi vizsgálat után. Nem lóg nem szorul, pörög rendesen és nem zajos nem zörög. Meg vannak a régiek, éppen Bandi társunknál, de a legközelebbi talin megmutatom ha kell.
Benőke2006-12-29 13:06:02 // 4662
Hja hát ebben nem tudok segíteni. Majd ha autó cserén gondolkodom , akkor szólok :)
Piritu - 1.000.0002006-12-29 13:00:17 // 4661
Hogy van ez? -:))
Nekem műanyag ment el, de nem a csapágy miatt. Egyszerűen kagylósra vástak a bordák rajta, az ette meg a szíjat. Ja és Made in Germany felirat volt rajta, márkaszervíz tette anno bele és eredeti Alfás dobozból (csak eredeti dobozost hagyok berakni a kocsiba a szaxervízbe)
Don Gombóc2006-12-29 12:51:10 // 4660
Hát én most nemrégen láttam egyik társunknál olyan szar széthullott fém SKF vezetőgörgőt amiben pár tízezer km volt. Nekem a vasban már a harmadik garnitura SNR Dayco van ami műanyag kerekes, és jó. Ja és Japó Koyo csapágy van benne. SNR Dobozban ami Francia,a műanyagra mármint a kerékre Dayco van öntve mint márkanév, a csapágy meg Koyo made in Japan. Jó mi? :)
Benőke2006-12-29 12:40:57 // 4658
Ez komoly.
Ezt nem is tudtam, h van ilyen.
Mondjuk simán bonyolíthatnák a rendszert, hogy ne lehessen tekergetni az órát, de valamiért nem erőltetik az autógyárak.
A szervíz könyvem olaszul van kitöltve, egy mukkot sem értek belőlle.
Benne vanak az autó adatai, de amúgy meg tök üres :)
Valszleg ezt adták annó az autóhoz az első tulajnak :)
Piritu - 1.000.0002006-12-29 12:27:45 // 4657
Szervízkönyvet nem gond szerezni, nekem is zsír újat adtak a kocsihoz, tök üres volt. Egy dolog segít, a pecsétekhez tartozik egy munkalap és számla a márkaszervízben. Azt nem szoktak gyártani, ha van ott volt. Vagy öt éve, amikor az asszonynak vetünk OFF használt kocsit egyszerűen bementem a szervízbe és megkérdeztem, hogy az utolsó olajcserénél milyen olajat tettek bele. Meg tudták nézni a rendszerben, tehát volt olajcsere. Aztán "felfedeztem" hogy milyen "szuper" rendszerük van és végignézettem az összes munkalapot.
Az igazi óraállást meg meg lehet nézetni a motorelektronikában. Ott is tárolja (legalább is a 156-omé).
Állítólag azt nem lehet átírni, csak törölni, de utána nulla amarad.
Az óra tárolója - állítólag - szabadon mahinálható. Nekem tök véletlenül olvasta be a szervízes srác a motorelektronikából a hibellenőrzéskor. Pont 8500 km-el több volt ott, mint az órában.
Benőke2006-12-29 12:12:08 // 4656
A vízpumpát nekem sem elítette soha senki.
Bár a kereskedésben azt mondták tökéletes állapotban van csak az olajat meg a szűrőket kell cserélni. Na a termosztát állandóan nyitva volt, ahhoz képest a fogyin nem is lehetett észre venni. 8db gyertyából 8 féle fajta volt, biztos féltek a típus hibáktól. :D
Így elkóricáltam 15k -t vele, termosztát , olaj és szűrő csere után.
80k -s sterviz előtt volt egy futóműbeállításom, ott a srác rávágta, hogy 80k körülvan az autó. Az óra ekkor valami 79.nnn -t mutatott. Aztán vezmód csere, vezérműszíj, feszítő görgő, ... stb de vízpumpát senki sem említette.
Viszont félig igazatt mondott a kereskedő, valóban viszonylag új vezérműszíj lehetett benne. Azt mondták legalábbis, miről állapították meg azt nem tudom, ránéztem és semmit sem láttam, de állítólag valami gagyi volt ami nem sokat bir. Mindegy most hogy ki van cserélve nyugodt vagyok :D
Remélem nállam nem lett nagyon megtekerve az óra visszafelé úgy mint szegény sty -nak ahol kb 200 -al visszahajtották és 170k körül megadta magát a motor, de mindezt úgy hogy km pontosan és dátum pontosan vezetett szervízkönyve volt Szamosiéknál.
Rumi2006-12-29 12:00:27 // 4654
"feszes alfás váltó"
mondjuk az Alfát pont nem a váltója miatt szeretjük :)