Fórum >> Egyebek >> Üzemanyagtöltő-állomások

RomeoOne2018-12-09 21:23:08 // 2663
Érdekességképp: cikk
szelod92018-11-26 23:21:49 // 2662
Kicsit továbbvíve a múltkori "melyik a jó gázolaj" témát...

Heti szinten ~400-500 km kerül bele az autóba. Ebből 300 km pálya. Azonos körülmények között járok az autóval (tempomat, vezetési stílus stb.) Legutóbb kipróbáltam a Lukoil Top Extra dízelt. Semmi különbséget nem vettem észre fogyasztásban, viszont az OMV-hez képest jóval kerregősebben járt a motor és kicsit gyengébbnek is éreztem (placebo??) Szóval egyelőre marad az OMV. Majd ha jönnek a nagyobb hidegek kipróbálom a MaxxMotiont is
zgi5212018-11-26 11:12:52 // 2660
ez most ilyen, de tudjuk, hogy ez nem a dízelhisztéria, hanem főleg amerika és a hajózás változásának az oka. lényeg a végén:
"Amennyiben a lassulás folytatódik, esetleg recesszió alakulna ki, akkor a gázolajhiány a felárral együtt nagyrészt eltűnne, ha viszont a növekedés gyorsulna, a hajózási üzemanyagszabványokkal együtt még magasabbra tolhatja a dízelárakat."
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-24 21:51:25 // 2658
Európán kívül nem is terjedt el...
Piritu2018-11-24 21:36:19 // 2657
Így viszont még inkább érthetetlen a diesel személyautók elterjesztése.
Zsolt1552018-11-24 21:07:08 // 2656
A kőolaj finomítása (desztillálása) során - ha jól emlékszem - 100liter nyersolajból kb.15 liter gázolaj és kb.30 liter benzin nyerhető. (Plusz még petróleum, pakura, stb.)Ezzel nem lehet mit kezdeni, mert ennyi állítható elő. Ha senki vagy kevesen használnak benzines autót, akkor arra túlkinálat, míg a gázolajra túlkereslet lesz.
Az árúszállítás igencsak felpörgött az internet világában. Valahogy vissza kell fogni ezt az ütemet. Mit lehet korlátozni? A szállítójárműveket? A hadsereget? Vagy a lakossági használatot? Csak az utóbbit. Kell egy botrány(?), amivel befolyásolni lehet az emberek döntését. Plusz jön még egy finoman beépített adóemelés, hogy ne is érje meg használni.
RomeoOne2018-11-22 14:32:10 // 2655
Én abban azért nem vagyok biztos, mert elvileg csak 2020-tól lép életbe az a szabvány. Szóval elvileg nem kéne még gázolajat használniuk. De lehet más a megközelítés.
tirex2018-11-22 14:17:22 // 2654
Benzinből a töredéke fogy csak az nem fogy le
Piritu2018-11-22 14:14:43 // 2653
Én a hajózás által megnövelt igényre tippelnék...
RomeoOne2018-11-22 14:03:08 // 2652
Ez csak egy része a dolognak. Hozzá tartozik, hogy a gázolajnak most keresleti piaca van, míg a benzinek kínálati. A gázolajat használja az egész szállítási ágazat pl. sokkal nagyobb igény van rá, tehát jobban megérzi, ha az utánpótlás akadozik. Akkor ott van még a hajók üzemanyag-standardjának változása, amiről a múltkor is írtam, meg a finomító-ipar sajátosságai. Annyira én sem vagyok nagy szakértője, de vmi ilyesmi lenne a magyarázat.
Piritu2018-11-22 13:56:43 // 2651
Csak azt nem értem hogy miért csak a gázolajat nem tudják lehozni? A benzint szállító hajó nem merül olyan mélyre?
RomeoOne2018-11-21 21:39:04 // 2650
Valószínűleg a Duna vízállása a hibás. Nem tudják tankereken lehozni ide az üzemanyagot. Németeknél még szét tudják teríteni, ami jön az északi kikötőkbe, de ha megnézed, ahogy haladunk lefelé a Dunán, fordul meg a tendencia. Az osztrákoknál már a dízel a drágább, ha nem is sokkal. Nálunk már jelentősebben. De ha még tovább megyünk lefelé a Dunán, Szerbiában és Romániában szintén jóval drágább már a gázolaj, mint a benzin.
Nagyon sokat csökkent most a nyersolaj ár. A dízel viszont alig követte. Nekem az a tippem, hogy ha marad a mostani nyersolaj ár szint, nemsokára akkor is elkezd meredeken zuhanni a gázolajár szint, kb. arra a szintre, ahol most a benzin van.
Zsolt1552018-11-21 19:39:13 // 2649
Helyesen: a gázolaj olcsóbb, mint a benzin. ☺
Zsolt1552018-11-21 19:38:22 // 2648
A németeknél 10centtel olcsóbb a benzin, mint a gázolaj. 🤔
VV62018-11-13 09:08:23 // 2647
Nyilván ez csak egy buta kiegészítő jelzés lesz, máskülönben hogyan tennénk különbséget a sok E5 között. Én is láttam már MOL-nál.
RomeoOne2018-11-13 08:57:34 // 2645
Akkor ez Auchan kút?
Kazes☻2018-11-12 23:24:16 // 2644

Savoya...
RomeoOne2018-11-12 15:33:36 // 2643
Szerdától ismét csökken 7 ft-al a benzin és 3 ft-al a gázolaj ára. Így már 49 ft lesz a különbség a benzin javára. Lassan eltűnik a dízel alacsonyabb fogyasztásból származó előnye?
tirex2018-11-10 16:35:24 // 2642
Nem az omv dízelt favorizáltam csak a maxxmotiont. Szerintem az a legkobb MINÖSÉG de ez csak az én véleményem. Kint a 100as dízelt tankolom bioanyag nélkül.
DKori2018-11-10 12:45:33 // 2641
Ebben igazad van, csak nem innen indult a történet (továbbá Te - is - az OMV-t favorizáltad a cartársnak, majd most ott tartunk, hogy "úgyis minden MOL" :)). Szerintem valahol a kettő közt van az igazság, az "alap dogmát" meg nagyon sokan ismerik, miszerint itthon majd minden kútra MOL finomított nyál megy (csak adalékukban térnek el kb), és ez alól leginkább az OMV a kivétel, mert ők tényleg törekszenek a saját cuccukat teríteni (különösen közép és nyugat Magyarországon, és kiváltképp a prémium benzin/diesel esetén). Az meg kb parttalan vita (mint a mototolaj stb), hogy oké: az OMV az nagyobb eséllyel saját nyál, mint a többi...DE melyik a "jobb"? Miben? Mi alapján? (pl.: nagyon tetszik amikor egy motorolajnál objektív érvként írja valaki, hogy csendes vele az autó XD jah, pont ez a célja :))) )
RomeoOne2018-11-10 12:44:54 // 2640
Tankoltam ma 65 liter prémium MOL traktorbenzint. Nem rohadt le a kocsi hazáig tőle. A kutas csaj viszont nagyon jól nézett ki :DDD
Kazes☻2018-11-10 12:21:11 // 2639
Ez pontosan így van... sajnos.
tirex2018-11-10 10:42:06 // 2638
Igen ezzel tisztában vagyok hogy vízállás függvénye az omv. De az országos fogyáshoz az édeskevés. Maradjunk annyiban hogy itthon 80 százalékban molt tudunk tankolni. Aztán hogy melyik kút minek mondja az más kérdés. Osztrákban is töltünk omv-t és viszem shellre. Senkit nem érdekel mert úgysem veszik észre. Egy a lényeg, a kút nem fogyhat le és ha ez csak úgy valósítható meg hogy gyengébb minőséget viszek akkor sincs lelkiismeretfurdalása senkinek. Az eladás a lényeg bármiáron. Pont
DKori2018-11-09 22:49:14 // 2637
OMV van "valamivel közelebb" is, relax (ha jó a vízállás és le tud jönni a hajó...):

https://www.omv.hu/portal/01/hu/omv_hu/omv-magyarorszag/Az_OMV/OMV_Magyarorszag/A_magyarorszagi_tevekenysegek/Tartalyraktar_Csepel

A többi egyebként többé kevésbé tényleg "egy kutya" (MOL), csak mindenki máshogy adagolja (legalább papíron). Ez pedig tudtommal úgy törtenik (logikus), hogy amikor a betöltés megvalósul a tartálykocsiba, akkor kapja a nyál az adalékot (értsd: a dupla-falú benzin/gázolaj tartályokban még adalékolatlan az üzemanyag, de a kutakra már a "kért kevert recept" érkezik, nem ott szórakoznak vele).
tirex2018-11-09 22:06:09 // 2636
Nézd én csak azt írom le amit látok. Magyarban a mol az úr nincs shell töltő nincs omv töltő. Ezek legközelebb schwechaton vannak . Járnak ki magyar kocsik tölteni de icsak az északdunántult tudják meghordani mert a teljes fogyásnak ez elenyésző része. Nincs rá tartálykocsi kapacitás messzire kimenni érte. Egyedúl azomv maxihordják st.valentinból komplett kocsikkal de abból kicsi a fogyás ugye mert drága. Egy jól menö autópályás kútra naponta két kocsi dízelt viszünk ami majd 70ezer liter!Ez csak egy kút! Ezt lehetetlen osztrákból leforogni maradnak a magyar töltők.
Piritu2018-11-09 21:53:07 // 2635
Akkor ha valaki az egyes kutakon tankolt cucc között különbséget érez, akkor az csak placebó?
tirex2018-11-09 21:45:59 // 2634
Attól lesz shell hogy azt mondják hogy ez shell. Amikor mol kútra viszem akkor az mol. Dióhéjban ennyi. Ritkán viszek az enire meg az iq kútra is prémium dízelt. Na azt a shell nél töltöm vpowerként sak a lefejtésnél az órán az eni
Premium dízelre állitom az órát és már úgy adom le. Vagy kérnek a shell kútra 91es benzint amit már sehol nem tudsz tölteni mert nem létezik. Kis shell kutakon mégis van ilyen pisztoly tehát töltök 95öst és 91esként fejtem le. Ne kérdezd mi ebben a ráció mert em tudom.
Liquid2018-11-09 15:35:07 // 2633
Attól, amitől az egyik kisautó Ibiza, a másik Fábia, a harmadik Polo :)
Piritu2018-11-09 14:53:20 // 2632
A tartály egy 10 méter magas henger. Amikor építették nem lehetett látni hogy belül bármi lenne. Annyi volt hogy dupla falú hogy a szivárgást észrevegyék.
RomeoOne2018-11-09 14:45:22 // 2631
Gondolom a tartály belül fel van osztva
Kazes☻2018-11-09 14:43:38 // 2630
Az a lényeg, hogy a tartálykocsiba az igény szerinti kevert maltert töltik, tehát a kúton már nem kell/lehet ezzel variálni. Persze lehet másmilyen kút is. :)
Piritu2018-11-09 14:41:33 // 2629
Ennek utána kérdezek, mert itt van egy nagy elosztó telep a város szélén. Mindenféle tartálykocsi jár ide, de csak egy nagy tartály van. Ergo abból töltik az összeset...
Mitől lesz az egyik shell, a másik mol, a harmadik X?
Kazes☻2018-11-09 14:31:18 // 2628
Pedig a portás sok mindent hall, amit amúgy nem kötnek az orrodra! :)))
tirex2018-11-09 14:17:59 // 2627
Már keverve van. Nem sok értelme volt adalékot lopni. Inkább üzemanyag
RomeoOne2018-11-09 13:29:17 // 2626
Ja, kb. 100 éve még így működött, de azóta már rég bekeverve viszik, pont ezért :) Na ebben például autentikus lehet tirex véleménye :))
tirex2018-11-09 13:12:46 // 2625
Ez egy parttalan vita úgyhogy kár rá többidőt pazarolni, emmi értelme. Elmondtam a véleményem oszt csá. Omv maxxmotion a király!! Jeee! :)))
Piritu2018-11-09 13:04:01 // 2624
Pedig a tartálykocsi sofőröktől sok mindent tudhatsz meg. Pl. hogy melyik kútnál nem töltik bele az adalékokat, mert pl. neki adják el :-DD
RomeoOne2018-11-09 12:47:15 // 2623
MOL amúgy hatalmas pénzeket ölt bele az utóbbi években a fejlesztésbe, a szlovák finomítót is felfejlesztették, amit megvettek, nem csak a battait. Én nagyon nem félnék tőle. Nem véletlenül lett közép európa legnagyobb ilyen vállalata :)
RomeoOne2018-11-09 12:44:05 // 2622
Ne vedd személyesnek vagy sértésnek, csak az analógia kedvéért: Arra hivatkozni okosnak lenni üzemanyag terén, hogy te szállítod a teherautóval a kutakra a naftát, olyan, mint ha az MNB portása akarna monetáris politikai tanácsokat adni, hisz ő az MNB-ben dolgozik. Azért nem ajánlanám senkinek, hogy a portástól kérjen szakmai iránymutatást :)
tirex2018-11-09 12:38:30 // 2621
Észak-dunántulon és ausztriában azért nagy eséllyel tankolsz jó minöséget. Osztrákban van az omv a bp meg a shell. Ezek valamelyikéből viszik az a avantit is. Jó van még avia töltő de ők meg az ingolstadti shellről tárolnak be úgyhogy szar nem lehet. Ha rám hallgattok mindenki ott tankol ahol akar! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-09 12:20:37 // 2620
Én sem, majdnem mindegy mit tankolok, az autó hangja, viselkedése, fogyasztása ugyanaz. Egyedül a holland utamon fogyasztott látványosan kevesebbet és szintén viccesen megugrott felfelé a szigetszentmiklósi kút után hazafelé. Tudom, sokan mondják, hogy hülyeség, akkor ott ezt tapasztaltam, több mint egy liter azért feltűnt a fogyasztás mérőn.
Még a Lukoil szerintem ami más anyag, azzal többször jött ki picit jobb fogyasztás. A régi 8v jtd-nél jobban érezhető különbség volt, Lukoil-al jobban ment.
A Maxxmotionnak semmi előnyét nem éreztem eddig, néha teszek bele, csak minek :-) Nagy mínuszok előtt viszont mindkét traktort azzal töltöm fel :-)
Piritu2018-11-09 12:11:16 // 2619
MOL és Shell kártyám van, ezeket ismerem.
Prémium vs sima - menettulajdonságokban semmi különbséget se vettem észre az elmúlt kb fél milla km alatt. Anno a 156SW-vel jártam úgy hogy nem ment a kocsi 180-nál többet. Semmi baját se találtak, aztán kapott V-púdert és mire kiértem a németekhez újra ment rendesen. Valami lerakódást lehetett, amit aztán eltüntetett. Azóta minden 4. prémium.
Kutak: neked kell találnod olyan kutat ahol bízol a személyzetben. Szinte mindenki ugyan azt kapja a MOL-tól, a kérdés az hogy mit manipulálnak vele helyben.
Eddig összesen egy olyan kutat sikerült találnom, ahol manipulálták a benzint. Talán nem véletlen hogy be is zárt már.
Kazes☻2018-11-09 12:05:44 // 2618
És én is neki válaszoltam! :)
Én meg dolgoztam a MOLnál, igaz nem a laborban, de volt velük némi kapcsolatom, hogy úgy mondjam...:)
Liquid2018-11-09 12:00:20 // 2617
Biztosan van némi különbség, de nem hiszek ebben a prémiumságban, annyi különbség biztosan nincs ami indokolná a felárat. Olyan mintha a simából pár literrel többet enne :)
Soha semmi különbséget nem éreztem se télen se nyáron. Aztán lehet hogy azért mert a győri Metro, és a bécsi Avanti nagyon jó :) 90%-ban ezeknél tankolok.
tirex2018-11-09 11:53:32 // 2616
A cartárs kérdezte hogy mi a jó minöség. Ez nem azt jelenti hogy a többitől nem ketyeg el a kocsi de a PRÉMIUMról messze van. Csak jótanács volt. Egyébként a Shellnél dolgozok Linzben. :)))) Most itt állok a töltőn. Linzben és környékén terítem a Shellkutakat. Kiviszek még két kis kutat utána ülök át az Alfába és vágtatok haza. Még annyit hogy pontosan meg tudom mondani a magyaroszági shell üzemanyagfinomítók és töltők számát, pontosan nulla. A legközelebbi Lobauban van amit készül átvenni az Omv. Ez mindent elmond.
Kazes☻2018-11-09 11:32:31 // 2615
Munkahelyileg értettem, hogy ennyire markáns véleményed van az üzemanyag minőségi különbségekről. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak