
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
GT Ɨ|ѯ2023-09-06 16:04:57 // 3125
	
	
Piritu - 1.000.0002020-04-04 19:15:52 // 3123
	Ha érdekel, keresd meg és azt egészítsd ki.
km-el, évekkel, adatokkal írta mindenki.
	
km-el, évekkel, adatokkal írta mindenki.
leopop32020-04-04 19:05:18 // 3122
	Hát nem találtam videót 2.2-es Breráról BMC vel
Sebaj ha megveszem csinálok majd :)
	
Sebaj ha megveszem csinálok majd :)
farki2020-04-04 19:04:25 // 3121
	Azért, csak feltámasztottál egy döglött topikot!👍🏻
	
WarbiRunner (Gyuri)2020-04-04 17:18:54 // 3120
	Igen, az a következő lépés volt, az már gyári légszűrőházat kapott újra. :-)
A Mikuni dupla karbit (ami KeiHin volt, csak rosszul emlékeztem) már az 1.6-ra terveztem feltenni, egy Civic DualCarb-ról szereztem. Nagyon hasonló furat - löketű 1.6-os volt az is. Azt a projektet elvitte a ház projekt a Wartburggal együtt :-)
	
A Mikuni dupla karbit (ami KeiHin volt, csak rosszul emlékeztem) már az 1.6-ra terveztem feltenni, egy Civic DualCarb-ról szereztem. Nagyon hasonló furat - löketű 1.6-os volt az is. Azt a projektet elvitte a ház projekt a Wartburggal együtt :-)
VV62020-04-04 17:16:29 // 3119
	Ez így van, viszont az előttem szólók sem tudományos statisztikát állítottak ide, így én sem éreztem szükségét a részleteknek.
	
Kau2020-04-04 17:06:42 // 3118
	Ezek azért is fals adatok, mert nem mindegy kinek, meddig van meg az adott autója.
Ha azt mondom, hogy nekem 2x kellett LMM-et cserélni, akkor rontom a statisztikát. 219 000 km-t direktszűrővel tettem meg.Viszont!
Ha ehhez hozzáteszem, hogy 20 év alatt cseréltem 2x, akkor az talán mégsem olyan rossz...
Ha valakinek megvan 3 évig a kocsi, nem biztos, hogy cserélni kell akkor sem, ha szűrő sincs benne. Pláne, ha valaki keveset megy. Mert ugye itt általánosítunk és nem tudjuk, hogy valaki 8 ezer km-t megy évente vagy 50 ezret.
	
Ha azt mondom, hogy nekem 2x kellett LMM-et cserélni, akkor rontom a statisztikát. 219 000 km-t direktszűrővel tettem meg.Viszont!
Ha ehhez hozzáteszem, hogy 20 év alatt cseréltem 2x, akkor az talán mégsem olyan rossz...
Ha valakinek megvan 3 évig a kocsi, nem biztos, hogy cserélni kell akkor sem, ha szűrő sincs benne. Pláne, ha valaki keveset megy. Mert ugye itt általánosítunk és nem tudjuk, hogy valaki 8 ezer km-t megy évente vagy 50 ezret.
leopop32020-04-04 16:37:07 // 3117
	Köszi egy próbát akkor mindeképp szeretnék a BMC-vel 
Aztán remélem beválik
	
Aztán remélem beválik
leopop32020-04-04 16:34:12 // 3116
	Köszi a tapasztalatot, ahogy észrevettem a BMC vel hangosabb lett a turbó lefújó hangja.
Mondjuk engem egy szívó 2.2 es Brerán érdekelne most gyorsan meg is nézem hátha van róla videó :)
	
Mondjuk engem egy szívó 2.2 es Brerán érdekelne most gyorsan meg is nézem hátha van róla videó :)
leopop32020-04-04 16:29:16 // 3115
	Ez most megnyugtat csak az előző hozzászólás az olajfogyasztásról meg annyira nem 
De hiszek neked :)
Egy próbát minden képen szeretnék tenni vele
	
De hiszek neked :)
Egy próbát minden képen szeretnék tenni vele
VV62020-04-04 12:09:22 // 3114
	Egyik autón sem ( 2 Lancia, 1 Alfa, 2 BMW, 2 Mazda) cseréltem légtömegmérőt - remélem, ezzel hozzájárulok az adatgyűjtéshez.
	
GT Ɨ|ѯ2020-04-04 10:33:50 // 3113
	Nincs, de BMC-t vehetsz bele nyuigodtan
	
GT Ɨ|ѯ2020-04-04 10:32:25 // 3112
	nekem arra nincs időm:-)
	
szelod92020-04-04 10:24:43 // 3111
	Az én Giuliettámban is BMC betétes szűrő van. Szép szívó hangja van, és nem is érzek hiányt nyomatèkból. Kb 1800-as fordulattól lehet hallani szépen a szívó hangot erőteljesebb gyorsításkor és gázelvètelre is szép hangja van. Hasonlít a lefújószelepek hangjához. 8ezer kilomèterenkènt tisztítom és olajozom újra, ez a lelke. Az autóban 222ezer van és gyári légtömeg mèrő.
Benzinesről találtam videót itt
	
Benzinesről találtam videót itt
Piritu - 1.000.0002020-04-04 09:04:20 // 3110
	Van több példa is, bár a pár éve itt csinált adatgyűjtés eredményeként "csak" légtömegmérőt cserélt mindenki aki nem papírszűrőt használt, a papírszűrősöknek ellenben nem kellett...
	
VV62020-04-04 08:08:09 // 3109
	Nekem egy csomó autón volt direktszűrő és egyiken se kellett motort cserélni. És annak azért van hangja. Egy példa alapján azért ne add fel! :)
	
Jorjie2020-04-04 06:16:37 // 3108
	Nem egy 1.6-os volt a motor? Vagy az később volt? :-)
	
leopop32020-04-04 00:32:14 // 3107
	Akkor marad a gyári papír nálam is és köszi a segítséget :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2020-04-03 14:00:35 // 3106
	Nekem még a Wareszon volt egy ideig direkt szűrő. 

A kéttorkú karbin kb közvetlenül, a teljes szívóoldal összesen volt vagy 20 centi. Na az hogy hogy szólt. szürcsölt, hörbölt, sziszegett. Élmény volt, komolyan. Valószínűleg a négyleömlős kipufogórendszer is ettől a ponttól kezdett úgy működni, ahogy kellett neki. Alul pici nyomatékvesztésért cserébe fordulaton elemében volt a kis 1.3-mas motor, 7200-ig forgott. A vákuumos karbi viszont nem szerette, a gázlengések néha bekavartak a kettes toroknak, és egy-egy pillanatra visszazárt a pillangó :-) Ez már sosem került orvoslásra, dem kerültek fel a dupla Mikunik :-))
Na de a lényeg.. a leírás szerint 5e km-enként mostam, olajoztam a szűrőt... mégis olajfogyasztása lett a blokknak pár tízezer alatt. Úgyhogy azóta úgy vagyok vele, hogy jó az a gyári papírszűrő.
	

A kéttorkú karbin kb közvetlenül, a teljes szívóoldal összesen volt vagy 20 centi. Na az hogy hogy szólt. szürcsölt, hörbölt, sziszegett. Élmény volt, komolyan. Valószínűleg a négyleömlős kipufogórendszer is ettől a ponttól kezdett úgy működni, ahogy kellett neki. Alul pici nyomatékvesztésért cserébe fordulaton elemében volt a kis 1.3-mas motor, 7200-ig forgott. A vákuumos karbi viszont nem szerette, a gázlengések néha bekavartak a kettes toroknak, és egy-egy pillanatra visszazárt a pillangó :-) Ez már sosem került orvoslásra, dem kerültek fel a dupla Mikunik :-))
Na de a lényeg.. a leírás szerint 5e km-enként mostam, olajoztam a szűrőt... mégis olajfogyasztása lett a blokknak pár tízezer alatt. Úgyhogy azóta úgy vagyok vele, hogy jó az a gyári papírszűrő.
leopop32020-04-03 12:06:23 // 3105
	Igen erre voltam kiváncsi :)
	
Kau2020-04-03 07:15:48 // 3103
	A BMC az egyik legjobb.
	
Kau2020-04-03 07:14:32 // 3102
	Betétszűrőnél annyira minimális a hang növekedés, hogy az szinte semmi. Az a "mintha" érzés. Direktszűrőnél van mélyebb, sportosabb hangja a motornak, padógáznál. Na az már hallható :)
	
leopop32020-04-02 22:24:37 // 3101
	Csak ugye mindig lehet fokozni aztán azért kérdeztem.
Bár lehet nem voltam elég konkrét :)
Szóval igazából én arra lennék kiváncsi hogy hang terén van-e változás ha valaki akinek volt már ilyen meg tudná mondani?
	
Bár lehet nem voltam elég konkrét :)
Szóval igazából én arra lennék kiváncsi hogy hang terén van-e változás ha valaki akinek volt már ilyen meg tudná mondani?
VV62020-04-02 16:05:41 // 3100
	akkor meg fölösleges a további szöveg :)
	
leopop32020-04-02 16:04:10 // 3099
	Jaja értem :)
De én a hang miatt gondoltam szeretem ha minnél ha hangosabb az autó :DD
Most is nyílt kipufogó van alatta :)
	
De én a hang miatt gondoltam szeretem ha minnél ha hangosabb az autó :DD
Most is nyílt kipufogó van alatta :)
VV62020-04-02 11:06:17 // 3098
	Vannak olyan betétszűrők, amelyek állítólag gyárilag impregnálva vannak.
	
RomeoOne2020-04-02 10:43:57 // 3097
	Én azt éreztem, hogy engem fojtogat, ha lenyomom a gázpedált :DDD
	
GTVili2020-04-02 10:41:49 // 3096
	Aha....és miért nem impregnálta a megfelelő olajjal....?
	
VV62020-04-02 10:22:24 // 3095
	És nem érezted, hogy lefojtja a papírszűrő? :)
	
RomeoOne2020-04-02 10:12:02 // 3094
	Ne degradáljuk! :)
Én vezettem ilyet. 570 lóerő. Szedi a lábát :P
	
Én vezettem ilyet. 570 lóerő. Szedi a lábát :P
VV62020-04-02 10:08:16 // 3093
	Gondolj arra, hogy az 500 lóerős Ferrariban is papírszűrő van...
https://www.youtube.com/watch?v=rvALtmi49O8
	
https://www.youtube.com/watch?v=rvALtmi49O8
leopop32020-04-02 01:13:22 // 3092
	Mi a véleményed a BMC ről?
2.2 es Brerába vennék
	
2.2 es Brerába vennék
farki2020-03-31 22:12:49 // 3091
	Unatkozol otthon ücsörögve a pamlagon?🤔
	
GT Ɨ|ѯ2020-03-31 20:06:09 // 3090
	
	
alfabocsi2017-04-02 17:14:01 // 3089
	Sziasztok!
Én is próbáltam betétszűrőt, direktet, a direkt hozott hanghatást, de nem ment jobban a vas!
Télen meg nem jó használni azt hallottam!
Maradok a gyári megoldásnál, nem csinálok magamnak gondot!
A V6-nak valóban brutális hangot csinált, de az most nincs, a JTS-nek meg jó a gyári!
	
Én is próbáltam betétszűrőt, direktet, a direkt hozott hanghatást, de nem ment jobban a vas!
Télen meg nem jó használni azt hallottam!
Maradok a gyári megoldásnál, nem csinálok magamnak gondot!
A V6-nak valóban brutális hangot csinált, de az most nincs, a JTS-nek meg jó a gyári!
Selmak2015-11-14 21:01:28 // 3086
	A Ducatti 1299-en meg "papír" oszt 200 LE felett van a teljesítménye.
	
Mr. Z2015-11-12 22:27:28 // 3085
	mondom a Yamahán alapból olajos szűrő van gyárilag.
	
JulesTS2015-11-12 21:26:35 // 3084
	Akkor nem olvastad figyelmesen a totalcar cikket...
Pont azt irtak, hogy tobb dolog valtozott a ket meres kozott ami mind a teljesitmeny novekedeshez vezet es ebbol nem lehet kideriteni, hogy mennyit hozott a direktszuro, ha egyaltalan hozott valamit.
Erdemes vegig olvasni ezt:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_111486/article.html
Az egesz szivoresz ellenallasa gyakorlatilag nem valtozik koszos szurovel, tiszta szurovel es szuro nelkul sem...
Akkor erdemes direktszurore kolteni/ tisztogatni azt, ha a hatasanak a tobbszoroset lehet elerni a legszurohaz elotti resz atalakitasaval?
Pl.:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=110824
A cikktol fuggetlenul, mindket elozo automnal megcsinaltam ezt. Most az Alfamban is ott figyel a beomlo a lokharitobán...
	
Pont azt irtak, hogy tobb dolog valtozott a ket meres kozott ami mind a teljesitmeny novekedeshez vezet es ebbol nem lehet kideriteni, hogy mennyit hozott a direktszuro, ha egyaltalan hozott valamit.
Erdemes vegig olvasni ezt:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_111486/article.html
Az egesz szivoresz ellenallasa gyakorlatilag nem valtozik koszos szurovel, tiszta szurovel es szuro nelkul sem...
Akkor erdemes direktszurore kolteni/ tisztogatni azt, ha a hatasanak a tobbszoroset lehet elerni a legszurohaz elotti resz atalakitasaval?
Pl.:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=110824
A cikktol fuggetlenul, mindket elozo automnal megcsinaltam ezt. Most az Alfamban is ott figyel a beomlo a lokharitobán...
Selmak2015-11-12 20:41:58 // 3083
	Utcai autón szériában soha sem alkalmaznak direktszűrőt. 1-2% teljesítmény növekedés a papírszűrűhöz képest. Az közúton lófütyi, versenypályán meg az is döntő lehet. Ennyi a jogosultsága.
	
Mr. Z2015-11-12 19:17:55 // 3082
	azért 10 teljesítménymérős tesztből 9X bebizonyították hogy hoz teljesítmény növekedést, legutóbb a totalcar roulettkerék-ben is. De mondom a nagy teljesítményű motorok autók érdekes módon nem papírszűrővel mennek. Nyilván 1.6 benzinekre meg dízelekre én se tennék de a V6-on hallható érezhető.
	
JulesTS2015-11-12 19:12:01 // 3081
	Felesleges pénzkidobás! A betétszűrőnek nincs érzékelhető hatása, a légszűrőház kidobásával meg csak annyit lehet elérni, hogy a motorházban meleget fog szívni a direktszűrő (amit a kisebb fojtással nyerünk, azt a melegebb levegővel elveszítjük).
Több értelme van kidobni a szívászaj csökkentőt és egy nagy átmérőjű csövön keresztül a gyári légszűrőházat megynyomni a hűvös menetszéllel (a gyári papír szürőt meg lehet gyakrabban cserélni). Esetleg a bátrabbak a légtömegmérőnek is csökkenthetik a fojtását. Ezek töredékébe kerülnek egy direkt szűrő árához képest és több teljesítményt hoz...
	
Több értelme van kidobni a szívászaj csökkentőt és egy nagy átmérőjű csövön keresztül a gyári légszűrőházat megynyomni a hűvös menetszéllel (a gyári papír szürőt meg lehet gyakrabban cserélni). Esetleg a bátrabbak a légtömegmérőnek is csökkenthetik a fojtását. Ezek töredékébe kerülnek egy direkt szűrő árához képest és több teljesítményt hoz...
Kócosw2015-11-12 07:30:23 // 3079
	Nekem olajos.Egyre kell szerintem figyelni hogy miutan lekezelted a szüröt egy kb 12 orat szivodjon az olaj különben telecsapja az LMM et.
	
Mr. Z2015-11-12 00:03:23 // 3078
	ez igaz bár az se mindegy ki mennyire olajozza be gondolom... Nekem a Yamaha YZF is gyárilag olajos nem papír, pedig ott van teljesítmény meg terhelés. 
A papír szűrő azért jó mert nagy mennyiségbe olcsó gyártani és az autótulajok akik 30.000-ként cserélnek olajat se nyírják ki velük a motort és nem perlik be az autógyárat így kényelmes. Az is igaz hogy mindennapi városi szüttyögősbe én se vennék sportszűrőt, de hévégi V6-ba tökéletes, csak tényleg minőségi kell , nekem a simota után a pipercross sokkal minőségibbnek tűnik.
	
A papír szűrő azért jó mert nagy mennyiségbe olcsó gyártani és az autótulajok akik 30.000-ként cserélnek olajat se nyírják ki velük a motort és nem perlik be az autógyárat így kényelmes. Az is igaz hogy mindennapi városi szüttyögősbe én se vennék sportszűrőt, de hévégi V6-ba tökéletes, csak tényleg minőségi kell , nekem a simota után a pipercross sokkal minőségibbnek tűnik.
Mr. Z2015-11-11 23:57:34 // 3077
	én végül most vettem egy Pipercross px1403-at, a hangja jó, gyárilag úgy jött a dobozban, hogy be volt olajozva, nagyon jó minőségűnek tűnik, érzésre jobb a gázreakció. 1 napja van bent szóval ....
	
VV62015-11-11 17:22:12 // 3076
	Hú, Dévid, a te autódhoz képest az enyém egy kutyaól!
	
Online tag
0
		Vendég0
375
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
