A Pierburg-ra gondolsz konkrétan? (Nekem nincs vele tapasztalatom, de érdekelne, hogy tényleg alternatíva-e. kizzo véleményére [is] adok, úgyhogy innentől még jobban érdekel.)
Azt, hogy a Bosch hamar tönkremegy én nem tudom megerősíteni. Kb. 100ekm volt az előzőben, aminek az LTM része jó volt a cserekor, csak a hőmszenzor nem volt a toppon. A mostanimban is 100ekm van. Ezek az én tapasztalataim.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTPeti2012-09-28 22:14:47 // 20752
Ferke2012-09-28 20:18:18 // 20751
Na, most már ott tartunk, hogy pl lmm-ből van olyan nem-bosch, ami kevesebb, mint az egyharmadába kerül.
Innentől kezdve ha feleannyit bír, mint az amúgy is hamar bexaró bosch, akkor már bőven megérte.
Innentől kezdve ha feleannyit bír, mint az amúgy is hamar bexaró bosch, akkor már bőven megérte.
GTPeti2012-09-28 20:14:15 // 20750
Szerintem Erhard inkább a tartósságra célzott. Reméljük kifejti bővebben.
(Afelől nekem jobban belegondolva nem is lenne kétségem, hogy egy ilyen nagy német gyártó, mint a Pierburg megfelelően működő terméket árul. Legalábbis ez tűnik logikusnak.)
(Afelől nekem jobban belegondolva nem is lenne kétségem, hogy egy ilyen nagy német gyártó, mint a Pierburg megfelelően működő terméket árul. Legalábbis ez tűnik logikusnak.)
[k i z z o]2012-09-28 20:10:32 // 20749
Igazad van, van különbség, de mérés nélkül nem nagyon észrevehető: ( A kék a Bosch a piros Pierburg szenzor.) Valamint a Pierburg más metódussal mér, a szenzor mérete miatt egy kicsit "lomhább", de a válaszideje teljesíti a specifikációt. A kimeneti karakterisztika ha nagyon akarjuk korrigálható, és akkor majdnem tökéletes.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00338/00338589t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00338/00338589t.jpg)
DeezL2012-09-28 20:08:27 // 20748
GTPeti2012-09-28 20:05:26 // 20747
Akkor németül LSMM-nek kéne hívni. (Luftstrommassenmesser :)
[k i z z o]2012-09-28 20:02:14 // 20746
A hivatalos neve AFM ami Air Flow Metert jelent. A németek, hogy LMM -nek hívják, attól még nem az.
GTPeti2012-09-28 19:53:14 // 20744
Szóval valójában ez a flappantyús szenzor az LMM.
Erre írtam, hogy nem olyan pontos. (Lehet, hogy vannak bizonyos tartományok és körülmények, mikor az, de az én szóhasználatomban nem ez jelenti a "pontos"-at.)
Erre írtam, hogy nem olyan pontos. (Lehet, hogy vannak bizonyos tartományok és körülmények, mikor az, de az én szóhasználatomban nem ez jelenti a "pontos"-at.)
GTPeti2012-09-28 19:48:47 // 20743
Igazad van neked is és a cartársnak is!!
Ez akkor azt is jelenti, hogy rendszeresen és következetesen hibásan neveztük eddig. :(
A Google szerint a korábban alkalmazott szenzort tényleg légmennyiség-mérőnek hívják.
Ez akkor azt is jelenti, hogy rendszeresen és következetesen hibásan neveztük eddig. :(
A Google szerint a korábban alkalmazott szenzort tényleg légmennyiség-mérőnek hívják.
Föckös2012-09-28 19:43:50 // 20742
Peti olyan, hogy gyakran kever dolgokat...
:-)))))))))))))
:-)))))))))))))
[k i z z o]2012-09-28 19:41:26 // 20741
Légtömegáram mérő - Mass Air Flow sensor- , de sokan LMM -nek hívják, de olyan igazából nincs:) Te az AFM -el kevered, az is nagyon pontos tud lenni ,csak vannak korlátai.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 19:27:34 // 20740
ez így ebben a formában nem igaz....
[k i z z o]2012-09-28 19:23:56 // 20739
Semmi baj a Pierburgal, ha jól működik, ugyanazt tudja, mint a Bosch.
GTPeti2012-09-28 18:49:10 // 20738
Légmennyiségmérő.
(A LTM más elven mér és pontatlanabb.)
(A LTM más elven mér és pontatlanabb.)
eldiablo1562012-09-28 18:46:13 // 20737
Kiszedtem az LMM-et a házából, és azzal kellett szembesülnöm, hogy már lett cserélve... és nem Bosch van benne mint hittem hanem Pierburg...
Kinek van ilyen? Végülis eddig nem volt baja.. az egyik legolcsóbb belevaló légtömegmérő...
Kinek van ilyen? Végülis eddig nem volt baja.. az egyik legolcsóbb belevaló légtömegmérő...
szeda2012-09-28 14:56:45 // 20736
egy időzítőóra és a hozzá való kábelköteg kell.Az időzítőóra kb 30.000 újonnan, a forgalmazója valahol Győr mellett van.Ott a legolcsóbb mert a használtakért is elkérnek minimum egy huszast
forrasr2012-09-28 14:34:27 // 20735
Sziasztok! 2,4 jtd-ben lévő webastot alakítatta már át valaki innen állófűtéssé? mik kellettek hozzá? mennyibe került hozzávetőleg a project?
gecsa2012-09-27 11:24:57 // 20734
így van...minden jó valamire..ha másnak nem,hát elrettentő példának..:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-27 11:21:18 // 20733
Erre is csak azt mondom, hogy ez az életben le nem robban, olcsó a fenntartása, és legalább néz ki valahogy :-)
gecsa2012-09-27 11:19:02 // 20732
ja..eljárt felette az idő...alatta meg a lovaskocsi..:D
GTPeti2012-09-26 22:00:22 // 20729
Egy RN-hoz úriember nem viszonyít. B)
Wickey2012-09-26 21:41:31 // 20728
nem azt mondtam hogy nem rohadnak le, hanem azt, hogy - viszonylag - új korukban egész korrektül működtek. Mármint: mentek mint a gyisznyó. Egy rönóhoz képest mindenképp. :))
eldiablo1562012-09-26 18:55:25 // 20727
Rendben!
gecsa2012-09-26 15:40:38 // 20726
az 55fok azért elég meleg,nem?
Föckös2012-09-26 15:10:53 // 20725
csekkoltál mailt?
gecsa2012-09-26 14:18:56 // 20724
a motortér hőmérsékleténél abból indultam ki,hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletével adja le a hőt a motor..kivétel persze a turbo,meg a kipu,azok kicsit jobban is bírnak melegedni..
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-26 13:49:49 // 20723
Jót kérdezel ,csak tippelni tudok. Nálam nyáron előfordul 55 fok körüli hőmérséklet a LMM-nél. Ennél olyan 30 fokkal feljebb lehet, talán 80 fok körül. Ha kint hideg van, biztos kevesebb, erről a múltkor Föckös küldött nekem linket, kinti átlag 3 foknál kb 25-30 fokos a levegő a MAP-nál azon a mérésen. Akinek van MAP hőmérője, az tudna pontosabbat esetleg.
gecsa2012-09-26 12:38:03 // 20722
és kb. milyen hőmérsékleti viszonyok vannak ennek a csőszakasznak a környékén? gondolom többszáz fok azért kizárható..:D én úgy gondolom,hogy 80-100C..vagy lehet több is esetleg?
gecsa2012-09-26 12:16:46 // 20721
ahha...köszi..:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-26 12:00:51 // 20720
Meleg motornál inkább melegszik.
gecsa2012-09-26 11:08:30 // 20719
az intercooler,és a motor közötti szakaszon a levegő inkább még hűl,vagy ott inkább visszamelegszik?
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-26 10:24:48 // 20718
Az oldalamon megtalálod a számom, csörögj rám ha erre jársz!
gecsa2012-09-26 07:52:48 // 20717
jaja...megleltem már..:D
ALFI1562012-09-25 19:11:26 // 20716
Adok-veszekbe látod 30.000
eldiablo1562012-09-25 17:04:39 // 20715
Igazság szerint kéne mennem feléd.. egy boltba. Nem egyszerűen zavaros az a jel, volt hogy 1v alá ment alapjáraton. fordulaton viszont ránézésre jónak tűnik.
gecsa2012-09-25 13:03:07 // 20714
egyszerűen zajos? ez konkrétan a zaj...:D
mondjuk egy LMM csere eléggé szűkítené a kört...
csak lesz valakinek egy kőccsönbe...:D
mondjuk egy LMM csere eléggé szűkítené a kört...
csak lesz valakinek egy kőccsönbe...:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-25 11:10:40 // 20713
Hát ez érdekes..A mért levegőmennyiség egész normálisan néz ki, a LMM jel meg egyszerűen zajos. Na ez hogy jön össze. Van egy utángyártott LMM nálam, ha jó a tiédbe és jársz a környéken, érdemes volna belepróbálni. Az se 100-as már, de ilyen jelenséget nem produkált. Ha nem mechanikai a gond, szerintem megérne egy próbát.
Ferke2012-09-25 09:22:10 // 20711
Adokveszekben megtalálod.
gecsa2012-09-25 07:59:01 // 20710
nem venném meg,de az árára kíváncsi lennék..:D
eldiablo1562012-09-24 17:20:29 // 20709
A szabadonfutót megnézem mindenféleképp
sty2012-09-24 17:20:14 // 20708
eldiablo1562012-09-24 17:18:08 // 20707
Sikerült csinálnom egy diagramot, amint lehet látni hogy terhelésen hogy változik az lmm jele a fordulattal és a mért levegővel, illetve h alapjáraton hogy ingadozik miközbe a fordulatszám és a mért levegőmennyiség közel azonos értéken mozog, megpróbáltam jól megcsinálni... nem vagyok jó excelből..:D az alsó x tengelyen lévő számozást vehetjük másodpercnek. a többi kivehető.![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00338/00338449t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00338/00338449t.jpg)
zee2012-09-24 17:16:55 // 20706
Nálam az alapjárat ingadozás csak hidegen van 1-2 percig,olyan mintha terhelést kapna a főtengely egy pillanatra és kompenzálná az alapjáratot. Nemsokára esedékes a szabadonfutó cseréje,plusz klímakomp tárcsa csere,szemmel láthatóan üt. Ha szerencsém van ez megoldja,másik lehetőség sztem a csúcsok hibája... az meg nem mostanában kerül javításra.
Ferke2012-09-24 16:56:52 // 20705
Hosszbordás kettőstömegű?:)
Ferke2012-09-24 16:52:37 // 20704
A gnerátor szíjtárcsát nem 1 de nem is 2 autó statisztikája alapján mondtam:))