Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Zoli19802012-08-02 11:21:20 // 19902
Köszönöm az infókat, és miután szétOffoltuk a dízel topikot. több kérdésem nincs :)

Max majd a köv Alfám már xenonos lesz

Üdv: Zoli
.......................2012-08-02 08:34:24 // 19901
a D1S xenonok izzója pedig 1-2 évet bírnak utána kiégnek,mindegy a márka
és 20 ezer db,

a kinai Xenon szett pedig komplett 30ezer
aztán fogsz látni

igen ,tudom,hogy tilos és megbüntet a rendör..

az elözö Fiat Bravom ban is volt,
a Mito ban is ez a xenonszett van

összesen használtam 2*4 évet ,hiba nélkül

nem úgy a gyári Francia Xenon :(
.......................2012-08-02 08:26:29 // 19900
a gyári xenonhoz sajna nem elég csak a lámpákat kicserélni,kell egy magasságot autómatán vezérlönek is lennie
a BRERán + van ez elsö és hátsó lengökarokon egy helyzetérzékelö,
onnan tudja a rendszer ha fékezel és bólint az autó ,hogy a lámpát állítani kell
igy NINCS többé KÈZI magasságállító

ráadásul a fényszórók cssatlakozója is más szokott lenni..

én a helyedben vennék bele xenonszettet és kész,sokkal kissebb meló
a rendörnek meg azt mondod ez ilyen gyárilag,
úgyse ismerik a 166 ot
Liquid2012-08-01 23:44:55 // 19899
Ennél kicsit bonyolultabb a dolog. A gyári xenon együtt jár a lámpamosóval, a gyűjtőlencsés lámpatesttel amin rajta vannak a megfelelő jelölések (DC pl.) és az automata szintezővel. Ezek közül nem mindegyik jár automatikusan, legalábbis a korai xenon rendszereknél. A szintezőn kívül mindent be lehet könnyen szerezni, még gyári xenonos lámpa se kell feltétlenül elég egy olyan mint az én 156-omon. Egyedül a szintezőt nehéz megoldani. Persze erre is van szép megoldás de az kellően drága. Én egy egyszerű "bólintó" cuccot tettem bele, ez már alapvetően elég ahhoz hogy gyárinak tűnjön. Ja és ne legyen ott az utastérben a magasság állító.
GTPeti2012-08-01 23:21:10 // 19898
Ilyen dugók a küszöbök elején és végén vannak. Nem megyünk át a Karosszériás topicba? ;)
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 23:17:50 // 19897
Ez a leeresztő dugó hol van, és hogy néz ki? Ez az esetleg?



Mert ez csak úgy a szőnyeg alatt volt. Van egy olyan érzésem, hogy amikor fényezték a gépet az előző tulajnál (huhh 7éve?) az ott matatva volt. Tuti szét volt szedve rendesen és úgy fényezték. Nem vagyok benne biztos, hogy az alsó bitumen réteg gyári (??). Ha belül is kikezelték úgy, mint ahogyan az alváz le van védve, akkor az csak öröm. Az alvázvédelem úgyvan rajta, hogy valami fedőréteggel is bevonták, így észre sem vettem jódarabig. Szépen néz ki még ma is az alja, most jelennek meg rajta olyan jellegű kis pöttyök, mint faterom 5 éves Focusán.
No majd egysze rászánom magam és kiszedem legalább a jobb első űlés környékét.
Alfa GT-Csaba2012-08-01 22:16:09 // 19896
Az a baj hogy pont a bitumen alatt szokott rohadni!Én a 156on felvertem és a vizleeresztő gumi dugó körül kezd rohadni a kemény bitumen alatt!!!Látszólag szép és hibátlan de a meglepetés alatta lehet sajnos!!!
Zoli19802012-08-01 21:56:40 // 19895
Sziasztok.

Csak érdeklödök, hogy ha gyári a xenon, az be van jegyezve valahova? Esetemben ha xenont szeretnék a kocsiba, de gyárilag nem az van benne, akkor mi van? Egy bontott gyári lenne bele, ha lehet. Nem tudom, hogy a lámpacsere elég-e, vagy hogy a trafó hol található?

Üdv:Zoli
GTPeti2012-08-01 21:45:53 // 19894
Az jó. Mindenesetre egyet megtanultam az évek alatt. Ha rozsdáról van szó, nem lehet az ember elég gyanakvó... B)

Már egy ideje gondolkozok a Werling-féle elvek (szellőzés) átültetésén az alváz belső felét illetően.
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 21:36:21 // 19893
Áá, nem kezdtem el szétszedni, csak ahova beláttam oldalról. Az alsó bitumenes réteg jó vastag csak azt láttam. Ahol a lemez kilátszott, ép volt.
GTPeti2012-08-01 21:28:05 // 19892
A lemezillesztéseket is nézted?

Ahova még be kéne nézni az az ülések alatti kereszttartó és a kifolyók körüli részek. (Extrém eset.)
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 20:52:58 // 19891
Peti, én a tanácsodra felhajtottam a szőnyeget hogy megnézzem rozsdás e alatta. Nedvesnek nedves, mert extrém zivatar volt valamelyik este, és valahol csorgott be víz. Nem csodálom, a házba is bejött az ablak szilikontömítése alatt. Benyomta a szél :-S
Mindenesetre azt hogy rozsdás e, nem lehet látni, a szőnyeg alatt egy keményebb bitumen+filc réteg van, a padlón meg ragasztva vagy 3-4mm bitumen szerű lap. Semmi nem látszik a lemezből...
mreni2012-08-01 20:00:25 // 19890
nekem is az van :)
GTPeti2012-08-01 19:47:14 // 19889
(Anno=a xenonszett, még a lámpacsere előtt.)
GTPeti2012-08-01 19:46:39 // 19888
Nekem anno 4300-as volt és tökéletesen fehér volt a színe. Anno ilyet is akartam, semmiképpen sem kékeset. A mostani gyári is tökéletesen fehér, abszolút nem kékes.
mreni2012-08-01 19:44:16 // 19887
ködlámpáról vagy tompítottról beszélünk? :)
'''''2012-08-01 19:42:25 // 19886
Szombaton megmutatom,ha jössz Siófokra.Épp az előbb vitte el a villamosságis.Holnap estére ígérte.Kezd viszketni a talpam,már nagyon mennék egy kört.
GTPeti2012-08-01 18:43:35 // 19885
Amit tilos: Szűrőcsere után egyből simán indítózni, mert ekkor szárazon futnak a CR rendszer alkatrészei.
GTPeti2012-08-01 18:42:42 // 19884
Légteleníteni nem kell, mert van AC-pumpa, ami ezt megteszi.

Azonban:

Vagy 5 gyújtásráadással kell "a levegőt kivinni a rendszerből".

Vagy szerintem még jobb, ha az üa. szűrőt, a helyére téve a felső csőcsatlakozáson keresztül szűrt gázolajjal feltöltöd és utána 2 gyújtásráadást eszközölsz.
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 17:23:41 // 19883
Mert nem itt tettem meg, de mindjárt itt is feljelentkezek :-)
DieselManiaco(NagyVad)2012-08-01 16:44:18 // 19882
jahh csak fontos hogy ne kékest vegyél, pl mint nekem 6000K mert esőben lóf*szt se látsz vele,jó kis oldschool borostyánsárgát,azzal tényleg jobban látsz...
.......................2012-08-01 15:23:37 // 19881
szokták a CR rendszereket légteleníteni megbontás után?
vagy kidolgozza?
mreni2012-08-01 15:22:52 // 19880
meszebb is meg jobban is :-)
gecsa2012-08-01 15:11:15 // 19879
nekem csak a helyzetjelző lesz ledes,a többi marad,amíg bírja..majd,ha már nem,akkor gondolkodok fejlesztésben,de addig jó..
mit takar a jó?messzebb látni,vagy csak jobban?
mreni2012-08-01 14:58:37 // 19878
a projectoros xenonnak jó :D a led csak dísznek jó,látni nem látsz vele :D
gecsa2012-08-01 14:57:11 // 19877
jó fénye van? még nem találkoztam projektorossal élőben..
mreni2012-08-01 14:52:46 // 19876
nekem nincs is elöl helyzetjelzőm mióta projis fényszóró van :D
a ledes cucc épp olyan színű mint a xenon
gecsa2012-08-01 14:43:14 // 19875
:D
semmi stroboszkóp?semmi szín??
rájöttem,hogy nem jó a ledes helyzetjelző,amit vettem,mert túl feltűnően kék..nappal nem látszik,de sötétben nagyon..most rendeltem jégfehéret..marad az illegál,de legalább nem lesz annyira feltűnő..:D
mreni2012-08-01 14:31:31 // 19874
nem ködlámpa :D

bohóckodós smd ledes "izzó" van bent,úgysem használom a ködlámpát soha .D
gecsa2012-08-01 14:29:23 // 19873
nincs is köd,minek a ködlámpa??:D
Liquid2012-08-01 13:58:11 // 19872
de még milyen jó :))
sok kecseg száguldozó Alfás, velem az élen :)))
mreni2012-08-01 13:38:36 // 19870
előlem is lehúzódnak szinte mindig,főleg mikor jó tempóval megérkezek mögé,és esetleg még rávillantok egyet egyet :D
gecsa2012-08-01 12:14:48 // 19869
fel sem vagy iratkozva...irgumburgum..:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 11:28:12 // 19868
Ja, és mégegy misztikum! Egy hétig csesztetett a gázpedál potméter Track B hibával a gép. Mióta befalaztam, csendben elmúlt. Még vagy kétszer beadta a hibajelzést, de azóta (700km-e) nem jött elő.
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 11:26:09 // 19867
EGR-el kapcsolatban összeállt a kép. Szándékosan nem éri el a beszívott légmennyiség az igényeltet. Ugyanis alapvetően az igényelt légmennyiséggel szabályozza az EGR-t. Amikor megvan az igényelt mennyiség, akkor addig hagyja nyitni, amíg ennek alá nem csökken megint a megnyitott bypass miatt. Ekkor bezár az EGR. Remapnál meg úgy van belőve az igényelt mennyiség, hogy soha az életben ne nyisson ki az EGR.
Szóval remappolt autónál a lehúzásnak semmi értelme nincs, amúgy se nyit ki.

A másik dolog viszont az, hogy hiába nincs vezérelve a nyitás, ha valahol meg van ragadva a szelep. Nálam valószínű ez a helyzet, nincs tökéletesen bezárva. Vagyis ha kitakarítottam volna az egr-t valaha (ha szét bírtam volna szedni), akkor a remap automatikusan megoldotta volna az egész ügyet. Így csak annyit ért el, hogy a szelep megragadt pozícióban maradt. Ha városban elkormoltam, akkor talán kisebb kipufogógáz mennyiség szivárgott vissza a szívócsőbe. Párszáz km autópálya alatt gondolom kicsit leégett a korom, több kipufogógáz került vissza, így városban kezdődött minden elölről. Ez egybevágna a tapasztalattal, hogy általában Bp-ről visszafelé mire hazaértem behangosodott az autó.

Egyelőre úgytűnik megoldódott a titok, és a km-ek múlásával most még halkult is. Még 2000 fordulat környékén hallok egy kis halk morgást, lehet előbb utóbb csak letépem valahogy azt az egr-t és becsukom a száját a kipufogócsonkban is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 11:00:58 // 19866
Ott leszünk, már megvan a szállásunk :-)
gecsa2012-08-01 10:52:21 // 19865
gyere siófokra szombaton,elméletileg ott élőben is megtekinthető lesz..:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-08-01 10:46:22 // 19864
Örülök, és kíváncsi vagyok az eredményre. Egy beszámolót majd írj! :-)
gecsa2012-08-01 08:06:39 // 19863
ez azért van,mert itt mindenki agresszíven vezet...:D:D:D
viccet félretéve,azért jó érzés..:D
gecsa2012-08-01 08:04:32 // 19862
ottapont..:D
Attika012012-07-31 22:46:34 // 19861
Lehetne vitatkozni................. 1,9 jétédé!!!!!!! Nekünk ide Magyarországra elég, pénztárcabarát, megy is, néha marad is :)) "kis ember ótója" :DD
Liquid2012-07-31 22:17:40 // 19860
háát az Alfának azért van teintélye, főleg ha xenonnal jön, és gyorsan :)
Sógornak is ez tetszett nagyon mikor nekik még suzukijuk volt és eccer mentünk valahova a 156-tal :) Fura volt neki, hogy lehúzódnak előlem. Mondjuk ezt én is megtapasztaltam anno a céges vagyonőrrel, jöhettem fullgázon 170-nel akkor is kijött elém mindenki :)
GTPeti2012-07-31 21:47:13 // 19859
Lehet, hogy egy (több) cartárs már tartott neki oktatást. :))
gecsa2012-07-31 21:27:25 // 19858
Igazabol tegnap elolem is lehuzodott egy passat...na mindegy,szokhato a dolog...:-)
GTPeti2012-07-31 13:33:19 // 19857
A lenti mindhárom érintett országra (HU/AT/DE) vonatkozik!
'''''2012-07-31 13:28:51 // 19856
Ma sikerült beépíteni a nitró rendszert.Már csak az elektronikát kell bekötni.Remélem hozza majd a hozzá fűzött reményeimet. :-)
Köszönet,hogy próbáltál segíteni!
WarbiRunner (Gyuri)2012-07-31 10:39:43 // 19855
Azért húzódnak itthon is...de csak mert Alfa:-) Plusz itt kevesebb a sáv. Rendszeresen járok úgy, főleg Pest felől jövet a pálya legelején hogy beállnék a magam 150-es tempója környékére, és szépen húzódgatnak is. Jön valami jürgenmájerpresztízswagen mutatva hogy ő haladna, hát elengedem. Na onnantól nem tudok haladni :-) Boldog boldogtalan kimegy elé, állandóan fékezünk, gyorsítunk.
gecsa2012-07-31 10:01:14 // 19854
ott azért egy kicsit más a közlekedési morál...
Föckös2012-07-31 06:28:23 // 19853
enpluszegyigazimérnökbeszéd!:-)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak