Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2008-03-01 14:14:02 // 7502
Wickey2008-03-01 14:12:56 // 7501
Nemtom.
Talán, hogy idegesítselek? :-))
GEORGE2008-03-01 14:10:43 // 7500
Te koma!! Megnézted a topic címét????? :-)))

Mikor esik már le, hogy ez egy diesel topic? :-)
Miért kell ide benzin temetőket linkelgetni??? :)
Wickey2008-03-01 14:08:38 // 7499
Aha, az ovodában is szoktak a debilek brümmögni a dömperrel. :-)
De ez annyira nem is baj, én is szoktam ilyeneket nézegetni a youtube-on...
GEORGE2008-03-01 14:07:12 // 7498
jaaaa ugy már vágom :-) ( V6 mjet )
Poló2008-03-01 14:06:05 // 7497
Következő Alfád hengerelrendezése :)
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-01 14:05:28 // 7496
Nekem apám mondta...ő régi motoros, neki még a német cuccok a jók, élükön a bossal. Kicsit el volt hülve amikor megvettem az Indesit mosógépet, rá egy kevéssel meg az Alfát :-) Gondoltam meghívom egy Milánóira, de nem kért :-)
Mellesleg vett tegnapelőtt 3 boss fúróhegyet, hogy az csak jó lehet. Hát akkora kanyar van mindben, hogy maximum tejfölt kavarni jók...
GEORGE2008-03-01 14:05:15 // 7495
V6?? az mi????? :-D
GEORGE2008-03-01 14:04:58 // 7494
Csak virtuálisan utánoztam a 5 hengeresm hangját meg a lefújószelepét :-D
Robi2008-03-01 14:03:19 // 7493
Biztos hallott valami szép V6 turbo hangot. :)))
Wickey2008-03-01 14:02:20 // 7492
Ráddőlt egy fa és megártott? :-D
GEORGE2008-03-01 14:00:19 // 7491
Whroooom, whrooooomm pszhiiiiiii :-)))
Wickey2008-03-01 13:48:37 // 7490
hogy honnan jönnek a rémtörténetek

"Te, az én haverom bátyja az megmondta: olaszt nem szabad venni mer az szar!" :-))
Wickey2008-03-01 13:46:48 // 7489
Egyébként egy-két hete dumáltam Marklar haverjával a cégautóikról. Azt mondja, hogy a Fordok a legjobbak, a Volkswagenek szarabbak, és ugyanazért a pénzért fapadok, a franciák meg úgy szarok, ahogy vannak, és baromi megbízhatatlanok

ez megegyezik az én tapasztalataimmal és véleményemmel.
Fordokat használunk, abszolút megelégedésre. Bérelni viszont mindent béreltünk már, Suzuki, Opel, Peugeot, Fiat, de leggyakrabban VW a bérelt. Kalap szar. A kezeim alatt három VW hullott szét.
Robi2008-03-01 13:41:49 // 7488
Nem értem, hogy mi a bajotok a Fordokkal, és hogy honnan jönnek a rémtörténetek. Egy évig voltam gyakorlaton a Ford Solymárnál, és meg kell, hogy mondjam, soha semmi baja nem volt egyiknek sem, csak a kötelező szervizeket csináltuk, meg a fogyó-kopó alkatrészek cseréjét. Na jó, volt, hogy befutott egy-egy 300 ezret futott régi 1.6 vagy 1.8 szívódezső, amit generálozni kellett, mert nem volt már benne kompresszió. A TDCI-k akkoriban voltak 1-2 évesek, a legtöbbet futott, amivel találkoztam kb 150 ezret ment, de annak se volt semmi baja.

Egyébként egy-két hete dumáltam Marklar haverjával a cégautóikról. Azt mondja, hogy a Fordok a legjobbak, a Volkswagenek szarabbak, és ugyanazért a pénzért fapadok, a franciák meg úgy szarok, ahogy vannak, és baromi megbízhatatlanok.
Robi2008-03-01 13:35:58 // 7487
"Enbem az élettanított és kész :D"

Önkritika? :))))))

"jah meg vannak köztes állapotok, de szerintem több nőm volt mint neked :P"

Az lehet. Ez olyan, mintha azzal jönnék, hogy volt hatszáz szívódízel kettesgolfom. :)))
Hát inkább egy 75-ös Alfa, és sokáig. :)
Wickey2008-03-01 12:13:43 // 7486
Ííígy van!
És itt utalnék vissza az autóvásárlás első törvényére, hogy autót 2 éves használtat kell venni első tulajtól vagy cégtől: addigra már elveszti értéke 20-40%-át, és az összes hibáját kijavíttatta az első tulaj garanciában. :-)))))))))
Wickey2008-03-01 12:11:38 // 7485
Asszem súlyos időzavarban szenvedsz.
A Fiat egészen idáig fillérbaszóskodott 1990 (?) óta. Lehet, hogy előbb is, én a '90 utáni Alfákon érzem a spúrt. A 156 hiába lett év autója, igazából csak a MY2002-esek és a FL-esek azok, amik többé kevésbé jók. Ezek is csak azért, mert relatíve még fiatalok.
A MEO-s nagyvezír meg csak nemrég kezdett, azóta jóformán autót se gyártottak még :-PPP
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-01 11:35:32 // 7484
Ezért nem feltétlenül jó új autót venni. Szorít a garancia és a márkaszervíz kötöttsége. Én a régi szarjaimmal miníg ugyanazt a szerelőt keresem meg, tudom, hogy reális áron, becsületesen és nagyon jól dolgozik. Soha egy csavart nem kellett még meghúzni utánna, mindíg szónélkül megcsinál minden hibát, amit észrevesz.
Ő meg tudja, hogy ha ez így is marad, akkor továbbra is oda hordom a vasakat, sőt mostmár haveromét is. Hátrány, nincs assistance, nincs garancia, és nem pátyolgatják a lelkemet mindenféle prospektusokkal, amiben az enyémnél is újabb modellre akarják cseréltetni a 2 hónapos autómat :-)
Selmak2008-03-01 11:15:00 // 7483
Alapvető gond hogy nálunk a szervizek nagy része a lehúzáson kívül semmit nem csinál. Pecsételni és számlázni én is tudok.
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-01 11:03:38 // 7482
Persze, ha szétszedem...akkor meg már úgyis csere.
De ezzel csak azt akartam mondani, hogy ha benézel a népítélet rovatokba, mindíg akad valami szerencsétlen, aki alatt széthullik a vas. Tök mindegy, hogy új, régi, dízel, benzines. Vagy falábú antiműszaki, vagy peches az illető, de mégegyszer olyan márkájú autót nem vesz az tuti. Alapvetően minden mai autónak illik megbízhatóan, üzemelni a szervízperiódusok betartása mellett. Fogyasztói társadalom ide vagy oda, azért az autók nagy többsége nem szar. Ha a hírhedten bénán megtervezett 4 ütemű Wartburg elfutott 200+ ezret komoly gond nélkül, akkor bármi más is elfut ennyit, ha nem gyárihibás selejt, vagy széthajtják a belét. Csak legfeljebb még el sem rohad közben.
Selmak2008-03-01 11:02:48 // 7481
"Másrészt, ha adnál a pletykákra, nem vettél volna olasz autót :-PPP"

Nem egészen így volt, mert eleve dieselt akartam venni. PDTDI nem jöhetett szóba mert tudtam hogy fekália, hiába ajnározzták a sajtóban, csigaevő nem jöhet szóba nálam, Ford megint nem, Opel szintén zenész, maradt a jürgen villanyos adagolós és JTD versenyben, ment próba után nem volt kérdéses melyiket veszem meg.
Selmak2008-03-01 10:54:44 // 7480
Az a gond hogy Bosch, Marelli, Denso, Valeo stb. mind úgy áll hozzá hogy megrendelő kivánsága szerint lehet jó vagy olcsó, a profitorientált gyártók szerinted mit fognak választani? FIAT egyenlőre nem engedheti meg magának a tuskógazdaságos alkatrészeket + súlyosbítva van a egy minőségbiztosításban igen csak jártas vezérrel.
Wickey2008-03-01 10:37:06 // 7479
Dehogynem állapítható meg. Ha hirtelen elkezd jól szellőzni a blokk, akkor cserés.
Ottvan Fészi virágládája, pardon, Alfa 155 Q4 motorja, made by DCS, az is ilyen, picit huzatos a blokk, és a virágföld is kiömlik belőle az oldalán :-)))))))))
Wickey2008-03-01 10:35:01 // 7478
Na jó, de egyrészt ennek nem így kellene lennie, tehát a fogyasztót ezt elvileg nem kéne hogy befolyásolná, mint ahogy engem sem befolyásolna, főleg cégautónál.
Másrészt, ha adnál a pletykákra, nem vettél volna olasz autót :-PPP

Hmm... Mégis tud szar lenni egy CR dízel? :DDDDDDDDD
Selmak2008-03-01 10:07:16 // 7477
Csak JTDnél szemrevételezéssel/fizikális vizsgálattal a kérdéses alkatrész (vízpumpa, feszítőgörgő, szíj) csereállapota megállapítható míg a hajtókaré nem.
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-01 10:00:51 // 7476
A JTD-kről sem hallottam túl sok jót :-))) Szakadó szíjak, elszálló vezérlés, beálló vízpumpa...
Selmak2008-03-01 09:16:45 // 7475
Az 1.8 TCDI ről se hallottam túl sok jót. Blokk oldalán kinéző hajtókarok nem ritkák.
WarbiRunner (Gyuri)2008-03-01 09:04:09 // 7474
Rosszul döntenél...Fókát most vettünk faternak, próbáltunk néhányat. Az 1.6 egy ványadt sz_r, sokat fogyaszt, nem való, max a Fusion-be. Abba meg a vtitvvi nélküli öreg 105 lovast választanám, mert nem fogyaszt annyit és jól megy. Az egyhat tdcciti a másik kalap szubsztancia, de legalább spórolós. De! 30 ezer Ft felárral 1.6 dízelhez képest kapsz ősöreg 1.8 8v vasblokkos, koromszűrőtlen dízelt, ami csak papíron különbözik alig az 1.6-tól. Ég és föld. az egy jó motor. Ha még 300-at rápakolsz, ami már nem kevés, megvan a 2 lityós dízel hatos váltóval. Fater 30 ezret pakolt rá, majd arcátlanul alkudott. 4 magasságában kihozta az 1.8-at, ami eleve sokkal nagyobb, komolyabb fékekkel jön mint az 1.6-osok, valamint több extra benne van alapból. Tempomat, bőr-multikormány, CD-s rádió, stb.
Selmak2008-03-01 08:50:16 // 7473
Fóka dízelt választani csak kalandjátékosoknak ajánlott, mivel hirhedten szarok a dieseleik. Amit el lehet mondani egy CR diesel hibaforrásnak az garantáltan megjelenik benne és hiába garis ha nagyrész szervízben áll.
Wickey2008-03-01 08:41:42 // 7472
így van. Arra viszont ne tedd fel az ingatlanvagyonod, hogy jtd-ből vagy mjet-ből is lesz valaha youngtimer korú autóm. Kábé tíz évesen megy a szeméttelepre.
Elég szarul állok manapság, belátható időn belül nincs esély az önerős minőségi cserére (értsd: újabb 3-4 milliós 3-4 éves ocsón üzemeltethető munkagép), tehát előbb csak akkor, ha terem a bőség fáján céges autó, de akkor azonnal.

Amúgy ez is egy érdekes kérdés, sajna az esetemben teoretikus: ki milyen cégautót választana a szokásos 5 milliós értéksávban? (4000001 - 5000000)
A kínálat álljon mondjuk Ford Fókákból. Mostanában azok a legnépszerűbb cégautók.
Én vélhetően inkább vinném a Ghia vagy Titanuim 1.6 115 lovas benzinest 4.8-ért, és nem a fapad 115 lovas 1.6 dejzelt... az extralistát nézegetve pedig a Ghiából is bőven hiányoznak olyan cuccok még, amik nélkül nem nagyon csücsülnék autóba, ha cserélek.
Wickey2008-03-01 08:29:59 // 7471
lol :-)
Wickey2008-03-01 08:29:14 // 7470
hogyne. :-P
szerinted? :)
Selmak2008-03-01 08:22:54 // 7469
Ez már a szarolaszrozsdaboglyabontószökevény életkor javában.
Selmak2008-03-01 08:13:35 // 7468
Opel kitalálta hogy lehet ezt "kiküszöbölni" és minden hidegindításnál szárazon járatni a motort. Lásd 1.7 CDTI. Isuzu többek között ezért szállt ki a GM PWTből.
GEORGE2008-03-01 01:49:57 // 7467
Akkor meg főleg a villanyt vezesse :-)
Kazes☻2008-03-01 01:30:49 // 7466
Ugyanmááááááááááá! Csak egy kameramannnnnnnnnnnnn. :-)
GEORGE2008-03-01 01:29:23 // 7465
na ja.....de mit vársz olyan pöcstől, aki látványosan élvezkedik az autóban de mivel tudja hogy a haverjai is nézni fogják a TV műsort ezért lefikázza.....és otthon a sörrel a kezében artikulálva magyarázza a haverjainak látjátok? jó leszaroztam adásban hihihi..........én az ilyen pöcsökkel villanyt vezettetnék nem Alfát......
koz2008-03-01 01:19:37 // 7464
És még be sem kötötték magukat...
GEORGE2008-03-01 01:10:38 // 7463
Figyú ez egy 4 kerekes 156-os..na ná hogy halványabban ugrik mint a 2 kerekes.....
de baszki más 4 kerekes német 150 lovas diesel is így megy! ! ! !
Aki meg vezette direkt fikázta......közben meg ott örömködik az autóban, nem igazán látszott rajta hogy szomorú lenne........
GEORGE2008-03-01 01:06:23 // 7462
Mikor hogy, speciel most ásványvízet .-)
GEORGE2008-02-29 23:55:01 // 7461
nekem lassan elvonási tüneteim vannak .-) 01.25.-e óta nem hallottam a frankó 5 hengeresem hangját :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 23:51:35 // 7460
Isztok Ti rendesen? :-)
GEORGE2008-02-29 23:49:21 // 7459
na erre nagy összegeket ne tegyél fel :-) .-D
GEORGE2008-02-29 23:45:46 // 7458
Wickey te nem vagy beszámitható :-D
Wickey2008-02-29 23:43:38 // 7457
"há mer' hülye azér' nem vagyok" :-PPP
Wickey2008-02-29 23:42:18 // 7456
elmész te a picsába, leírtam már csomószor.

ETTŐL FÜGGETLENÜL AZ ÖSSZES DÍZELMOTOR SITTES, ÉS TEHERVONATBAN A HELYE! :D

na, ettől is hízik a májad, mi? :D:D:D
GEORGE2008-02-29 23:29:56 // 7455
idézet Wickey komámtól :-)


....156 dízel minden létezési formája, a 1998-as 1.9JTD-től a 2004-es 2.4 mjet-ig mindenben jobbak, mint a megfelelő méretű és árú versenytársaik? ....


De jó ezt olvasni :-)))))
GEORGE2008-02-29 23:25:28 // 7454
leírnád még ez párszor? :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak