Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:45:12 // 7352
Már nagyon várom az egomi talit, sok jó arccal fogok ott találkozni :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:43:14 // 7351
nah jah az csak a látszat :)
Grando2008-02-25 20:42:36 // 7350
Ja! Lefelé a parkoló lejtőjén bukfencezve! :DDD ;)))
Liquid2008-02-25 20:40:59 // 7349
wazz, ebből simán megggazdagodsz:)) vagy a bolt csak látszat mi, csak a költség miatt van :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:40:27 // 7348
Tényleg :)
a sörből s jégerből megfelelő arányban 1:1 abból lesz a racing :))
a sörből s jégerből megfelelő arányban 1:1 abból lesz a racing :))
Grando2008-02-25 20:38:47 // 7347
Vazze, emésztőrendszert is gyúrtál magadra? Ne vigyem már feleslegesen Egomba a söreidet a Jägerrel! :DDD ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:36:41 // 7346
igen de még mindig selenia Alfa 20K-t pisálok :)
Liquid2008-02-25 20:31:23 // 7345
azóta egész emberi formád lett :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:29:03 // 7344
hol szerezted meg a képem??? ez még a gyúrás előtt volt mikor fémvázas voltam :)))
Grando2008-02-25 20:22:11 // 7343
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:17:33 // 7342
amit muszály is megtenned, mivel melegszik a fék és csökken a fékhatás....felengeded aztán megint rátaposol....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:16:40 // 7341
Te sokkal kevesebbszer engeded fel, mivel a pedálon tudod növelni és csökkenteni a fékerőt....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:14:21 // 7340
azért nem, mert ha belegondolunk az ABS, fékez-enged, fékez-enged, fékez-enged...
Te meg, ha ügyes vagy fék-fék-fék-fék hopp csúszna, enged aztán fék-fék-fék-fék...
érted?? :))))))))))
Te meg, ha ügyes vagy fék-fék-fék-fék hopp csúszna, enged aztán fék-fék-fék-fék...
érted?? :))))))))))
Grando2008-02-25 20:09:48 // 7339
Na de az ABS ezt n-szer gyorsabban teszi nálunk, nem? ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 20:06:03 // 7338
pumpálni kell a féket (nem csak a nőket) egyébként tényleg nehéz megálni, hogy vészféknél ne tövig nyomd a pedált ...
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 19:35:14 // 7337
Jó, átfogalmazom...egyenes haladásnál vészfékezve hosszabbíthatja a fékutat (elméletilag, fizikailag), tiszta sor. De ez a legritkább üzemállapot. Pont ez a lényeg, hogy csúszáshatárig fékez kerekenként! Ha ezt te megcsinálod pumpálós módszerrel, akkor nagyon ügyes és gyors lehetsz. Másodpercenként pumpálsz 10-et? Kerekenként? Jól érzed, autópályán, nagy sebességeknél külünösen fontos az ABS, ott a radírozós módszerrel nem sokra mész. De síkos úton is sokat segít, sőt gödrös kátyús úton is, ha bírja követni az elektronika!. Ha nem lenne értelme, sport kocsikba nem építenék. Minek egy Impreza WRX Sti-be ABS? Szerinted viccből?
Grando2008-02-25 19:32:44 // 7336
Nem is tudom, nekem kicsit kozmikusnak tűnik, hogy akárki is pontosan a csúszáshatáron képes tartani a kerekeket, sőt, akár jobban, mint az elektronika - vagyis többször pumpál a hagyományos fékberendezés pedálján, mint azt az ABS működése közbeni remegés intenzitásánál tapasztaljuk. Vagy pont ott tartja a fékpedált, ahol még éppen nem blokkol a kerék - ez mondjuk nyilvbán nem lehetséges, hiszen nem tudhatja, hogy még egy pici idegimpulzus kell a jobblábnak a blokkolásig.
Ne értsetek félre, elhiszem, hogy vannak szituk, amikor az ABS nem a jobbik megoldás. Na csak melyek lennének ezek? Mert hogy nem a száraz úton történő vészfékezés, abban biztos vagyok.
Ne értsetek félre, elhiszem, hogy vannak szituk, amikor az ABS nem a jobbik megoldás. Na csak melyek lennének ezek? Mert hogy nem a száraz úton történő vészfékezés, abban biztos vagyok.
Robi2008-02-25 19:25:01 // 7335
Persze ilyen összehasonlító videókból sose fogjuk megtudni az igazságot, mert ilyenkor az ABS nélküli mindig blokkolóra fékez, hogy szemléltesse a különbséget.
Robi2008-02-25 19:22:23 // 7334
Pont erről beszéltünk. A blokkoló kerekű ürge eljátszotta a totális balfaszt. A totális balfasznak jobb, ha van ABS-e. De azt nem tudtuk meg, hogy ha csúszáshatáron tartotta volna a kerekeit, akkor melyik állt volna meg hamarabb. De 100%, hogy az ABS nélküli.
Grando2008-02-25 19:19:32 // 7333
"AMS" - francokat! Természetesen ABS-re gondoltam... ;)))
Robi2008-02-25 19:19:32 // 7332
Télen, hóban egy rémálom az ABS. Nálunk a hegyen elég gyakran elfelejtik eltakarítani a havat. Egy haverom "A" Mercijével járkáltunk heti egy-kétszer üzletelni, és gyakran vezettem én is. A lényeg, hogy havon egyáltalán nem tudott megállni, pedig fasza téligumik voltak rajta. Mindig be kellett húzni a kéziféket, hogy megálljon, mert abba nem tudott belepofázni az ABS. :)
Grando2008-02-25 19:18:59 // 7331
Ez az AMS téma érdekes.
Olvassa az ember, hogy a gördülési határon tartja az ABS a kerekeket. Így ugye egyrészt irányítható marad a gép. Viszont azt is hozzáteszik, hogy a blokkolt, súrlódó kerékkel rosszabb a tapadás, mint az éppenhogy gördülővel. Most akkor hogy van ez?
Itt egy érdekes videjó.
Olvassa az ember, hogy a gördülési határon tartja az ABS a kerekeket. Így ugye egyrészt irányítható marad a gép. Viszont azt is hozzáteszik, hogy a blokkolt, súrlódó kerékkel rosszabb a tapadás, mint az éppenhogy gördülővel. Most akkor hogy van ez?
Itt egy érdekes videjó.
GEORGE2008-02-25 19:10:17 // 7330
Az ABS-el való fékezés érdekes dolog.
Azért lett kitalálva az ABS, hogy fékezés közben is írányitható maradjaon az autó.
Ezért gátolja meg azt, hogy állóra fékeződjön a kerék.
Azért hogy a blokkolást elkerülje mindig "lazit" egy kicsit azon a féken ami ép pont blokkolná az adott kereket.
Most abba ne menjünk bele, hogy hány csatornás és hányadik generációs ABS-ről beszélünk.
Ugy álltalánosságban elmondható hogy ABS-el valamennyivel hosszabb a fékút mint nélküle, de cserébe nem kell a kukába dobnod az első gumit egy nagy sebességű vészfékezéskor és TUDSZ KORMÁNYOZNI!!!
Télen hóban és jégben már jelentősen hosszabb fékútja van az ABS-es autónak, ugyan is a jégen pillanatok alatt blokkol a kerék és az ABS szinte egyfolytában "felelngedi" a féket, de cserébe irányitható az autó.
Azért lett kitalálva az ABS, hogy fékezés közben is írányitható maradjaon az autó.
Ezért gátolja meg azt, hogy állóra fékeződjön a kerék.
Azért hogy a blokkolást elkerülje mindig "lazit" egy kicsit azon a féken ami ép pont blokkolná az adott kereket.
Most abba ne menjünk bele, hogy hány csatornás és hányadik generációs ABS-ről beszélünk.
Ugy álltalánosságban elmondható hogy ABS-el valamennyivel hosszabb a fékút mint nélküle, de cserébe nem kell a kukába dobnod az első gumit egy nagy sebességű vészfékezéskor és TUDSZ KORMÁNYOZNI!!!
Télen hóban és jégben már jelentősen hosszabb fékútja van az ABS-es autónak, ugyan is a jégen pillanatok alatt blokkol a kerék és az ABS szinte egyfolytában "felelngedi" a féket, de cserébe irányitható az autó.
Robi2008-02-25 19:04:31 // 7329
:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 19:03:29 // 7328
no de nem mindenki Schumacher vagy Erhard :)))) rájuk is gondolni kell....
Robi2008-02-25 19:02:25 // 7327
Pont ezt mondtam én is. Aki tud vezetni, az ABS nélkül rövidebb úton áll meg. Aki nem, az meg vegyen ABS-es autót, és akkor van esélye a túlélésre. :)
Robi2008-02-25 19:00:50 // 7326
Ja, és csak a lényeget felejtettem el:
Az adagoló valóban tele van fogyó-kopó alkatrészekkel, csak arról feledkezel meg, hogy egy adagoló általában kiszolgál egy motort egész életében, hacsak nem kannáztak az autóval. Egy adagolós dízel motor pedig pont ugyanúgy elmegy 2-300 ezer km-t, mint egy CR dízel. Annyi különbséggel, hogy a CR dízelben ezalatt meghalhat pár érzékelő vagy beavatkozó a sokból. Az adagolós dízelt ez a veszély nem fenyegeti.
Az a baj, hogy még mindig a 20 éves adagolós dízeleket hasonlítod össze az 5 éves CR dízelekkel.
Az adagoló valóban tele van fogyó-kopó alkatrészekkel, csak arról feledkezel meg, hogy egy adagoló általában kiszolgál egy motort egész életében, hacsak nem kannáztak az autóval. Egy adagolós dízel motor pedig pont ugyanúgy elmegy 2-300 ezer km-t, mint egy CR dízel. Annyi különbséggel, hogy a CR dízelben ezalatt meghalhat pár érzékelő vagy beavatkozó a sokból. Az adagolós dízelt ez a veszély nem fenyegeti.
Az a baj, hogy még mindig a 20 éves adagolós dízeleket hasonlítod össze az 5 éves CR dízelekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-25 18:59:57 // 7325
ABS-es autó azért áll meg rövidebb úton, mert 10-ből 9 vezető, ha vészhelyzet van még a padlólemezt is kinyomja ergo csikorgó kerekek, csúszás..így hosszabb a fékút, mint ABS-el...ezért is találták ki :)
Robi2008-02-25 18:56:53 // 7324
"Azonban vedd figyelembe, hogy az adagolós dízeleknél az adagolóban található finom, precíz mechanika biztosítja a megfelelő üzemállapothoz tartozó üzemanyag szállítását."
Azért ne tedd le tőle a hajad. 1-2 speciális villáskulcs segítségével egy óra alatt szétszedek-összerakok neked egy adagolót. Sőt, pl az adagoló padtól se kell annyira odalenni, az egy sima villanymotor, aminek állítani tudod a sebességét, és számlálja a fordulatokat. Persze lehet rá tenni sallangokat, de ez a lényege.
A precizitásról meg annyit, hogy a legprecízebb alkatrész egy adagolóban a nyomóelem, de annak a léptéke is messze elmarad pl egy CR nyomásszabályzó szelep szitájához képest. Az adagolóban lévő szárnylapátos szivattyú pedig pont olyan bonyolult, mint pl egy dízel 75-ös fékszervo szivattyúja.
Azért ne tedd le tőle a hajad. 1-2 speciális villáskulcs segítségével egy óra alatt szétszedek-összerakok neked egy adagolót. Sőt, pl az adagoló padtól se kell annyira odalenni, az egy sima villanymotor, aminek állítani tudod a sebességét, és számlálja a fordulatokat. Persze lehet rá tenni sallangokat, de ez a lényege.
A precizitásról meg annyit, hogy a legprecízebb alkatrész egy adagolóban a nyomóelem, de annak a léptéke is messze elmarad pl egy CR nyomásszabályzó szelep szitájához képest. Az adagolóban lévő szárnylapátos szivattyú pedig pont olyan bonyolult, mint pl egy dízel 75-ös fékszervo szivattyúja.
Robi2008-02-25 18:50:07 // 7323
"Ha az elektronika megfelelő igényességű, akkor rövidíti a fékutat az ABS, nem beszélve arról, hogy konrollálható marad a jármű."
Második fele igaz, az első fele nem. Ezért mondtam, hogy próbáld ki. Én nem a levegőbe beszélek. Tanultam is róla eleget, és kísérleteztem is vele valódi autókkal. Ha tudnád, hogy hogyan működik az ABS, akkor nem állítanál ilyen sületlenséget.
Egy esetben lehet igazad, nagyon magas sebességnél állóra fékezett keréknél annyi hő fejlődhet azon a kis felületen, hogy a gumi túlmelegszik, és kevésé tapad. Persze ehhez kell egy hülye sofőr, aki állóra fékez, és kell a nagy sebesség.
"Más kérdés, hogy te mit érzel sofőrként..."
Akkor inkább mondom úgy, mint autószerelő. Tökmindegy.
Az ABS nem más, mint kompromisszum. És sajnos az a helyzet, hogy a legtöbb ember jobban jár ABS-szel, mint nélküle. De ettől még egy ABS-es autó nem fog neked rövidebb úton megállni.
Második fele igaz, az első fele nem. Ezért mondtam, hogy próbáld ki. Én nem a levegőbe beszélek. Tanultam is róla eleget, és kísérleteztem is vele valódi autókkal. Ha tudnád, hogy hogyan működik az ABS, akkor nem állítanál ilyen sületlenséget.
Egy esetben lehet igazad, nagyon magas sebességnél állóra fékezett keréknél annyi hő fejlődhet azon a kis felületen, hogy a gumi túlmelegszik, és kevésé tapad. Persze ehhez kell egy hülye sofőr, aki állóra fékez, és kell a nagy sebesség.
"Más kérdés, hogy te mit érzel sofőrként..."
Akkor inkább mondom úgy, mint autószerelő. Tökmindegy.
Az ABS nem más, mint kompromisszum. És sajnos az a helyzet, hogy a legtöbb ember jobban jár ABS-szel, mint nélküle. De ettől még egy ABS-es autó nem fog neked rövidebb úton megállni.
Kazes☻2008-02-25 18:28:41 // 7322
Ebben igazad van, de amig elég esetleg az adagolót elvinned egy szerelőhöz, addig a cr-es autót viheted egyben, hogy "szakszervíz" nézze át az autódat, nem olcsón.
Jata2008-02-25 18:19:03 // 7321
"mindkettőnek van előnye, hátránya, de a CR szerintem bizonyította életképességét, megbízhatóságát".
Nálam most bizonyít! Fojamatosan! :))))
Nálam most bizonyít! Fojamatosan! :))))
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 18:14:51 // 7320
Na még akkor ez....
Így a lista hossza alapján a CR valóban bonyolultabb. Azonban vedd figyelembe, hogy az adagolós dízeleknél az adagolóban található finom, precíz mechanika biztosítja a megfelelő üzemállapothoz tartozó üzemanyag szállítását. Full mechanika! És igen, 200 bar körül nyitnak a szelepek, egyszerűen a nyomás ellenében. Szerinted nem fáradnak el azok a rugók, hogy csak a legegyszerűbbet említsem? A mechanika kopik, az elektronika nem. Ez is egy szempont. A közös nyomócső meg csak egy vastag cső :-) Szvsz mindkettőnek van előnye, hátránya, de a CR szerintem bizonyította életképességét, megbízhatóságát. És nem a menetteljesítmények oltárán áldoztak, hanem a hatásfokén! Ez a nem mindegy. Persze finomabb technika hozzáértőbb felhasználót kívánna, de ezt nem írhatja le a gyártó a manuálban sem...
Így a lista hossza alapján a CR valóban bonyolultabb. Azonban vedd figyelembe, hogy az adagolós dízeleknél az adagolóban található finom, precíz mechanika biztosítja a megfelelő üzemállapothoz tartozó üzemanyag szállítását. Full mechanika! És igen, 200 bar körül nyitnak a szelepek, egyszerűen a nyomás ellenében. Szerinted nem fáradnak el azok a rugók, hogy csak a legegyszerűbbet említsem? A mechanika kopik, az elektronika nem. Ez is egy szempont. A közös nyomócső meg csak egy vastag cső :-) Szvsz mindkettőnek van előnye, hátránya, de a CR szerintem bizonyította életképességét, megbízhatóságát. És nem a menetteljesítmények oltárán áldoztak, hanem a hatásfokén! Ez a nem mindegy. Persze finomabb technika hozzáértőbb felhasználót kívánna, de ezt nem írhatja le a gyártó a manuálban sem...
Jata2008-02-25 18:13:08 // 7319
Volt adagolós dizelem is és most egy CRdiezelem. Nem lehet összehasonlítani öket. De osztom énis írásod! Igazad van!
Valamit valamiért alapon! :)
Valamit valamiért alapon! :)
Kazes☻2008-02-25 18:05:33 // 7318
Fejleszteni mindíg mindenkinek lenne mit. Nagypofával nemérdemes.
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 17:59:15 // 7317
Na itt téved el mindenki! Nem arra való az ABS, hogy megoldja helyetted, ha béna vagy az autóvezetéshez. Az csak SEGÍT! Ma mindenki abba szocializálódik, hogy majd a technika megoldja helyette. Nem! Arról van szó, hogy kitolja a határokat. Ha hülye vagy az egészhez, ugyanúgy kicsúszol ABS-el is, mint nélküle. ha tudsz vezetni, hamarabb megállsz, biztosabban kanyarodsz. Nem fekete és fehér ez. És emellett mindenkinek javasolnám, hogy télen tanuljon meg ABS nélküli autóval vezetni, kézifékkel, neadjisten hátsókerekesnél gáz/kuplunggal kanyarodni, stabilizálni, ballábbal fékezni, pumpálva megállni jégen. Akkor majd mindenkinek lejjeb csoffad az orcája, magába néz, és elismeri, hogy van még mit tanulni. Én is így teszek, tudom, hogy még van fejleszteni való a technikámon bőven!
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 17:51:43 // 7316
A v6-ot elismerem, azzal semmi bajom, de nekem egy 4 hengeres boxer turbo jobban borzolja az idegeimet (Impreza). a hátultekerős meg mint mondtam ízlés kérdése. Sportban meg célszerűség. Az F1-nél a gyorsulás esszenciális kérdés. A súlypont és az egész felhasználás jellege miatt technikailag célszerűbb a hátsókerék hajtás. A rallyban ez már felejtős, ott az egyetlen tökéletes megoldást használják, az összkerékhajtást. Hétköznapi felhasználásra (értsd nem óra ellen adott szituációra beállított autó) az elsőkerék hajtás jobb. Legfeljebb próbálják némelyek elektronikával álcázni a gyengéit. Megint más kérdés, hogy bizonyos nyomaték felett szinte lehetetlenség első keréken azt az aszfaltra vinni, így pl a BMW sose fog elöl tekerni. Presztízsből sem, mert ez hagyomány. Bár különösebb értelme szvsz. nincs, főleg a kis bimmereknél.
Kazes☻2008-02-25 17:48:09 // 7315
De az ABS sem 100%, úgy tudom azzal is meg tud csúszni az autó havas, latyakos, stb. időben. Persze szárazon jó.
Kazes☻2008-02-25 17:45:15 // 7314
Jól beszélsz cartárs, osztom a véleményed! :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 17:43:57 // 7313
Nem, nem az ABS-es autó sofőrjére gondolok, hanem a parasztra amelyik sík jégen lelép elém, vagy a kamionosra amelyik pályán kivág elém, miközben 160-nal közelítem. Ha az elektronika megfelelő igényességű, akkor rövidíti a fékutat az ABS, nem beszélve arról, hogy konrollálható marad a jármű. Lehet arcoskodni, hogy én hűdefaszán vezetek, kanyarban, ballábfékkel pumpálva megfogom, picsába az ábéjesszel. De ez csak önámítás, neharagudj. Csúszás vs. gördülés. Más kérdés, hogy te mit érzel sofőrként, de ha jó az ABS-ed, hamarabb és biztosabban megállsz vele.
Robi2008-02-25 17:39:18 // 7312
"De azért azt hiszem, hogy a közutak is leginkább arra valók, hogy A-ból eljussunk B-be, ha ennél több kell, akkor irány a versenypálya..."
Ez alapvetően igaz. De sokan (köztük én is) szeretik a hétköznapi közlekedést kicsit "feldobni", ha érted mire gondolok. :) Bár ez gyakran inkább küzdelem azért, hogy az ember kikerülje a sok balfaszt, és ne álljon minden lámpánál 3 váltásnyit, hanem végig tudjon menni zöldhullámon. Persze ez nem jelenti azt, hogy ahol az embernek elsőbbsége van, ott 100%-osan átadhatja magát az élvezeteknek, mert bizony az átlag öngyilkos magyar sofőr szarik az elsőbbségedre, gyakran még csak észre sem vesz, vagy nem is tudja, hogy neked volt elsőbbséged. Ilyenkor ha szabályosan mész, több esélyed van kivédeni, végső esetben pedig könnyebben tudod aláiratni a balfékkel a betétlapot. :) Persze azért mégse tudom megállni, hogy ne használjam ki az autóm nyújtotta lehetőségeket. :)
Ez alapvetően igaz. De sokan (köztük én is) szeretik a hétköznapi közlekedést kicsit "feldobni", ha érted mire gondolok. :) Bár ez gyakran inkább küzdelem azért, hogy az ember kikerülje a sok balfaszt, és ne álljon minden lámpánál 3 váltásnyit, hanem végig tudjon menni zöldhullámon. Persze ez nem jelenti azt, hogy ahol az embernek elsőbbsége van, ott 100%-osan átadhatja magát az élvezeteknek, mert bizony az átlag öngyilkos magyar sofőr szarik az elsőbbségedre, gyakran még csak észre sem vesz, vagy nem is tudja, hogy neked volt elsőbbséged. Ilyenkor ha szabályosan mész, több esélyed van kivédeni, végső esetben pedig könnyebben tudod aláiratni a balfékkel a betétlapot. :) Persze azért mégse tudom megállni, hogy ne használjam ki az autóm nyújtotta lehetőségeket. :)
Robi2008-02-25 17:28:58 // 7311
"Nekem meg utastérben van ez ECU így nem tud beázni."
Szerintem a GTV-ben is az utastérben van, legalábbis a 75-ösből kiindulva.
"Mechanikus adagoló porlasztócsúcs nyomása is eléri a 1200-1500 BARt."
Ezt nyugodtan oszd el 10-zel.
Ha már az adagolós dízel és a CR összehasonlításánál tartunk:
Adagolós dízel részei:
- tüzelőanyag szivattyú
- adagoló (rajta leállító mágnesszelep)
- porlasztócsúcsok
CR dízel részei:
- tüzelőanyag előszállító szivattyú
- nagynyomású szivattyú (rajta nyomáshatároló mágnesszelep)
- közös nyomócső
- nyomásszabályozó
- befecskendező szelepek (mágnesszelep vezérelt, vagy piezzokristályos)
- jeladók: tüzelőanyag hőmérséklet, hűtőfolyadék hőmérséklet, főtengely jeladó, vezérműtengely jeladó, légtömegmérő, gázpedál szöghelyzet érzékelő, stb.
És még egy csomó mindent kihagytam, ami pl a kipufogógáz-visszavezetésért, vagy a turbónyomás szabályzásért felel.
Na akkor melyik is az egyszerűbb? Melyik hajlamosabb a meghibásodásra?
Max annyi igaz, hogy egy 20 éves, lelakott adagolós dízel macerásabb, mint egy 5 éves CR dízel.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy kukába a common rail-lel, mert jobban fogyaszt, és jobban megy. Csak arra kívántam célozni, hogy az egyszerűséget bizony feláldozták a menetteljesítmények oltárán.
Szerintem a GTV-ben is az utastérben van, legalábbis a 75-ösből kiindulva.
"Mechanikus adagoló porlasztócsúcs nyomása is eléri a 1200-1500 BARt."
Ezt nyugodtan oszd el 10-zel.
Ha már az adagolós dízel és a CR összehasonlításánál tartunk:
Adagolós dízel részei:
- tüzelőanyag szivattyú
- adagoló (rajta leállító mágnesszelep)
- porlasztócsúcsok
CR dízel részei:
- tüzelőanyag előszállító szivattyú
- nagynyomású szivattyú (rajta nyomáshatároló mágnesszelep)
- közös nyomócső
- nyomásszabályozó
- befecskendező szelepek (mágnesszelep vezérelt, vagy piezzokristályos)
- jeladók: tüzelőanyag hőmérséklet, hűtőfolyadék hőmérséklet, főtengely jeladó, vezérműtengely jeladó, légtömegmérő, gázpedál szöghelyzet érzékelő, stb.
És még egy csomó mindent kihagytam, ami pl a kipufogógáz-visszavezetésért, vagy a turbónyomás szabályzásért felel.
Na akkor melyik is az egyszerűbb? Melyik hajlamosabb a meghibásodásra?
Max annyi igaz, hogy egy 20 éves, lelakott adagolós dízel macerásabb, mint egy 5 éves CR dízel.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy kukába a common rail-lel, mert jobban fogyaszt, és jobban megy. Csak arra kívántam célozni, hogy az egyszerűséget bizony feláldozták a menetteljesítmények oltárán.
BambiSW2008-02-25 17:27:49 // 7310
Ez igaz, de azóta meglehetősen megváltozott a világ, s a sok kétbalkezes miatt kell bolondbiztos autókat gyártani. De azért azt hiszem, hogy a közutak is leginkább arra valók, hogy A-ból eljussunk B-be, ha ennél több kell, akkor irány a versenypálya, egy tuti hátsókerekes túrbós V6-al (esetleg boxer) :) Persze a marketingesek nagyon rákattantak erre a sport témára, pedig a mai "sport" autók sportossága köszönő viszonyban sincs a régiekkel.
BambiSW2008-02-25 17:16:49 // 7309
A barátom vezette, aki egyrészt tud vezetni, másrészt meg szeret nyerni .....
Robi2008-02-25 17:12:55 // 7308
Épp erről beszélünk néhányan. Manapság már szinte nem is lehet autót kapni, csak ilyen közlekedésre való, másra nem is használható izéket. Amit anno elneveztek autónak, az már sajnos a múlté.
Robi2008-02-25 17:08:45 // 7307
"A szerpentínen a BMW csúnyán lemaradt (lefelé is, ha már szóba került a futómű ), csak egy autó előzött meg, de az nagyon dúrván egy olasz Subaru Impreza."
Elfelejted, hogy nem Te vezetted az összes autót. A sofőr az egyik legfontosabb tényező. Velem is előfordult már, hogy anyám 1.7D Tipojával hegynek fölfele megelőztem egy 750-es BMW-t, amit egy öreg tata vezetett vagy 40-nel.
Elfelejted, hogy nem Te vezetted az összes autót. A sofőr az egyik legfontosabb tényező. Velem is előfordult már, hogy anyám 1.7D Tipojával hegynek fölfele megelőztem egy 750-es BMW-t, amit egy öreg tata vezetett vagy 40-nel.
Robi2008-02-25 17:05:43 // 7306
"Kell az ABS a sok hülye miatt..."
Ilyenkor ugye az ABS-es autó sofőrjére gondolsz?
Ugye tudod, hogy az ABS megnöveli a fékutat?
Az ABS arra való - mint a nevében is szerepel - hogy megakadályozza a kerekek blokkolását, és ezzel védi meg a vezetni nem tudó balfaszt, aki nem tudja, hogy a blokkoló, és ez által csúszó kerekek nem tudnak oldalirányú erőket felvenni.
Ha mindezt nem hiszed, próbáld ki. ;)
(Természetesen ne ABS-es Alfa vs nem ABS-es Warnyú meccset játsszál.)
Ilyenkor ugye az ABS-es autó sofőrjére gondolsz?
Ugye tudod, hogy az ABS megnöveli a fékutat?
Az ABS arra való - mint a nevében is szerepel - hogy megakadályozza a kerekek blokkolását, és ezzel védi meg a vezetni nem tudó balfaszt, aki nem tudja, hogy a blokkoló, és ez által csúszó kerekek nem tudnak oldalirányú erőket felvenni.
Ha mindezt nem hiszed, próbáld ki. ;)
(Természetesen ne ABS-es Alfa vs nem ABS-es Warnyú meccset játsszál.)
Robi2008-02-25 16:58:10 // 7305
"Én a hátultekerőst a Ladánál egy életre megutáltam (hóban télen), ő azt isteníti. Neki a v6 kell, legyen véle boldog, és örüljön, hogy megteheti."
1. Minden komolyabb autó hátsókerekes, vagy összkerekes. Lásd Forma 1, vagy rally.
2. Aki nem ismeri el a V6-ot, az valószínűleg a nők közül is csak a rondákat szereti. :)))
1. Minden komolyabb autó hátsókerekes, vagy összkerekes. Lásd Forma 1, vagy rally.
2. Aki nem ismeri el a V6-ot, az valószínűleg a nők közül is csak a rondákat szereti. :)))
BambiSW2008-02-25 16:53:25 // 7304
Ebben maximálisan igazad van, de talán nem is ide gyártották :) Én pl. egy offos hagyományos diesel-el járok pestre. Dugóban sztem nem is létezik jobb... Egy/kettő azt csak kuplungolni kell. A mostani dieselek ezt már nem tudják.... Meg aztán simán otthagyom ott is, ahol az afával még megállni sem szívesen állnék meg.
Robi2008-02-25 16:53:20 // 7303
"Nekünk van egy 1.9jtd marea..."
...megvettük...
...Nekünk bevált a JTD...
...Alfájink is chipesek...
VDani szindróma? :))))
...megvettük...
...Nekünk bevált a JTD...
...Alfájink is chipesek...
VDani szindróma? :))))