Mondjuk 50ekmnél hátul lengéscsillapítót kellett cserélni, de lehet, hogy csak simán gyári hibás volt, mivel csak az egyik ment tönkre, a másik még hibátlan volt. Sajnos csak párban lehetett cserélni, úgyhogy hiába. Most viszont mintha sinen menne, pedig még téli gumival futunk. Egyébként én ha sportolni akarok, akkor elmegyek gokártozni, sztem a gokártok mindent tudnak amit kell és még nagyon nem is büntetnek, ha az ember elnézi a kanyart..... Utánna pedig szép kényelmesen hazagurulok a traktorommal...
Egyébként ha már a hátsó kerekeseknél tartunk, igen a régiek azok OK, azokkal simán be lehetett esni az árokba :) de a mostaniák???? Elektronika tartja az után az egész vasat, amíg tudja. Fékezgeti a kerekeket, meg hasonló varázslatokkal operál, ami nem hiszem, hogy javítja a vezetési elményt, akkor meg minek?? Nekem is van olyan BMW-s ismerősöm, aki télen, csak akkor vezet, ha nagyon muszály, hisz elég ciki megkérni valakit, hogy ugyan tolják már meg az elakadt gépet, mivel jeges egy kicsit a parkoló (megtörtént...)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
BambiSW2008-02-25 16:48:36 // 7302
Ferke2008-02-25 16:44:41 // 7301
Kőbánya vége-budaörs vége. NAponta oda-vissza, közben néha Börs>vissza infopark>börs>kőbánya. Napi 100-as minimum megvan.:)
Kazes☻2008-02-25 16:42:51 // 7300
Micsoda, 3-4000km-t? Mit csinálsz te, taxizol? :-)
Ferke2008-02-25 16:39:35 // 7299
Igen, az ilyen utakra optimális. Kb ez az amit szeret is, minden mást sajnos viszont nem...én most raktam le a 156-ost, és a boxival járok dolgozni...10 litert fogyaszt a kicsi, de még így is bőven spórolok. Csak Bp-en megyek havonta kb 3-4ezer km-t. Ez nem az sw-nek való..:(
Ferke2008-02-25 16:37:05 // 7298
Nálam az 5.7 liter már rég nem mérvadó...kb azóta, amióta az üzemanyag megtakarítás 5x-ösét visszarakom alkatrészekbe...pl a futóműbe, ha már itt tartunk..:) (és még egy szavam sem lehet, mert majdnem féláron hozok mindent...)
BambiSW2008-02-25 16:30:33 // 7297
Hát igen nekem is volt spkocsim, de azért hosszú távra utazni nem tudom. Most jöttünk meg síelésből (1600km) autópálya 140-150, 5.7 liter/100 km. Sztem ez mindent elárul. Egyébként öt autóval mentünk (volt BMW is 320D). Nekem csak az tünt fel, hogy hol lemaradnak, hol meg utolérnek. Nekem tempomat volt nekik meg néha jött az emelkedő is. A szerpentínen a BMW csúnyán lemaradt (lefelé is, ha már szóba került a futómű ), csak egy autó előzött meg, de az nagyon dúrván egy olasz Subaru Impreza.
Ferke2008-02-25 16:19:04 // 7296
Egyetértünk.:)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 16:16:41 // 7295
Hát ezt mondom , nem? Nem visszafelé fejlődik azért az ipar, lássuk be! Szép és jó azt állítani, hogy régen tudtak autót gyártani. Ma is tudnak, sőt. Manapság olyan dolgokat alkalmaznak szériában, ami anno a vesenysportban debütált. Ezért egyre bonyolultabbak az autók. A fogyasztó kényelmét pedig a hihetetlen bonyolultságú elektronikák szolgálják ki. Nekem kell, hogy a gyerek ne süljön meg nyáron, kell a klíma. Kell, hogy keveset fogyasztva legyen autózható, kell a szétbonyolított de egyáltalán nem megbízhatatlan dízel. Kell az ABS a sok hülye miatt, sőt kell a légzsák is, mert ha kipurcanok, ki eteti a családot? Ezek mind kellenek és tudom az árát...ezek mind elromolhatnak. És mit adok érte? A hangot, semmi mást.Nincs üvöltés, ordítás, pörgés. Ennyi. Az Alfa vezetési élményt pont egy Alfás kérdőjelezné meg? Bakker berakom rükibe oszt lefüstölöm a gumit, ha hátulhajtós magamutogatásra vágyom. De még a 146 is bőven élményszerűen vezethető, csak persze jó autózáshoz jó driver kell. És nem függ sem a nyomatékgörbétől, sem a teljesítménytől. Ha egy autó össze van hangolva, akkor azt egy autókhoz értőnek élmény vezetni. Ha meg tombolós beszaratós ride kell, akkor bárkit viszek egy körre a Wartburgommal. 85 lóerő az egész, de garantálom a remegő lábbakat kiszálláskor. Pedig csak egy öreg szar keletnémet kredenc...
Ferke2008-02-25 12:01:33 // 7294
Szerelhetőségről nem is beszélve. Tisztán látszanak a szisztematikus bonyolítások a 156-nál. Egy sprint váltót kiszedni fél óra. Egy 156-osét fél nap, és egyedül nem is ajánlatos.
Ferke2008-02-25 11:59:40 // 7293
Nem hinném, hogy tévedek, hiszen kb negyede a meghibásodás esélye, hiszen negyedannyi dolog tud elromlani.
Egy boxer mociban mi romlik el???:))
Egy boxer mociban mi romlik el???:))
Selmak2008-02-25 11:42:16 // 7292
Felét azért nem, ez nem pinalogós vagy cicás. Alkatrészárak, meg ahogy bekapcsolódnak más gyártók is, már rögtön nem csak szalonáron kapod meg. Ha meg azt hiszed hogy maguk korában egy sprint vagy GTV szervizelése arányaiban nem ott volt mint a mostani újakk akkor erősen tévedsz.
Ferke2008-02-25 11:24:20 // 7291
Srácok, elég hülye témát válaszottatok vitaalapnak. Egy néhány éves jtd alfa és egy young-vagy oldtimer egyáltalán hogyan is lehetne összehasonlítható?
A néhány éves Alfák árai - ugyanúgy, mint a többi OFF esetében - már úgy lettek kalkulálva, hogy nem csak a vételár van, hanem szervízköltség is.
Persze nem fog xarban hagyni, és megállni, hiszen néhány éves, de egyértelmű, hogy 5-6 év alatt az autó árának minimum a felét rá kell költeni. Jó példa, hogy a kettőstömegűnek ki kéne bírnia egy autó élettartamot, de minimum 300-400 ezret. Ehhez képest 200-nél kuka. És egyértelmű, hogy egy xaros vasdarab, közepén egy szilenttel nem kerülhet 90-240ezerbe. Ugyanez igaz a futóműre: nehogymár 30ezer legyen egy lengőkar 3db szilenttel+1gömbfejjel.
Ez is az autó ára.
És persze egy technokrata meg is veszi...és nyilván én is megveszem, mert 10 légzsák van benne, modern kasztni, így ebbe fogom ültetni a gyerekeket, nem a 25éves sprintbe....
1 dolog viszont biztos: ha nem volna 2 gyerek, biztos, hogy csak a sprint volna...és valszeg nyugdíjas éveimben sem fogom cikiben érezni magam az utcán egy 30 éves gtv-vel, vagy egy suddal...
A néhány éves Alfák árai - ugyanúgy, mint a többi OFF esetében - már úgy lettek kalkulálva, hogy nem csak a vételár van, hanem szervízköltség is.
Persze nem fog xarban hagyni, és megállni, hiszen néhány éves, de egyértelmű, hogy 5-6 év alatt az autó árának minimum a felét rá kell költeni. Jó példa, hogy a kettőstömegűnek ki kéne bírnia egy autó élettartamot, de minimum 300-400 ezret. Ehhez képest 200-nél kuka. És egyértelmű, hogy egy xaros vasdarab, közepén egy szilenttel nem kerülhet 90-240ezerbe. Ugyanez igaz a futóműre: nehogymár 30ezer legyen egy lengőkar 3db szilenttel+1gömbfejjel.
Ez is az autó ára.
És persze egy technokrata meg is veszi...és nyilván én is megveszem, mert 10 légzsák van benne, modern kasztni, így ebbe fogom ültetni a gyerekeket, nem a 25éves sprintbe....
1 dolog viszont biztos: ha nem volna 2 gyerek, biztos, hogy csak a sprint volna...és valszeg nyugdíjas éveimben sem fogom cikiben érezni magam az utcán egy 30 éves gtv-vel, vagy egy suddal...
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-25 01:22:33 // 7290
Hagyjad már...a GTV az a fasza gép és kész. Ízlések és pofonok. Én a hátultekerőst a Ladánál egy életre megutáltam (hóban télen), ő azt isteníti. Neki a v6 kell, legyen véle boldog, és örüljön, hogy megteheti. Utáljuk együtt mindannyian a rohadt fogyasztói társadalmat.. de a gyerekemet akkor sem fogom egy huszonéves autóval furikázni. Köcsög fogyasztó és rohadt környezetszennyező vagyok, aki még a vezetési élményt se érti, tudom. És mentségemre csak a 17 éves öreg Wartburgom lehetne talán...Most álljak neki arcozni, hogy abban ECU sincs? Spotkocsiban L-jet és nem dupla Weber? Baszki kinek nincs fogalma a sportmotorról? :-))))
GEORGE2008-02-24 18:58:34 // 7289
A kollégám 102 ezernél cserélte a turbot a gooog IV-be........
Jata2008-02-24 14:35:13 // 7288
A turbo kényes téma. Minden autóra drága uhhogy nem is érdemes ezt vitatni. De igen igazad van.
Jata2008-02-24 14:33:48 // 7287
Ismét egy példa a JTDre! :)
Jata2008-02-24 14:32:56 // 7286
Ez látod elöfordulhat.Faterén is cseréltünk már. Az lehet az olaj minösége, de lehet a turbo miatt is. Ami kopik az elöbb v utobb elkopik nem?
Jata2008-02-24 14:31:40 // 7285
Én nemszidom a benyást.Nekem a 145 elött TSem volt. Semmi gondom nemvolt vele se. Szelepfedéltömités azt ennyi.Ja meg egy kinyomocsapágy! Azt azokon kivül olajcserétöl olajcseréig! Ennyi!!!
Selmak2008-02-24 14:30:42 // 7284
Más autón se olcsó turbót cserélni, V6TB turbója se liter pálinka újonnan.
VZalan2008-02-24 14:30:27 // 7283
Nekünk van egy 1.9jtd marea 380000ezer van benne és gond nélkül müködik a mai napig pedig mikor megvettük került bele chip ja és olajat nemeszik egy garammot sem! Nekünk bevált a JTD bárki bármit mond Alfájink is chipesek és még csak hozzájuk se nyultunk!
Fészi2008-02-24 14:29:39 // 7282
Hát nem tudom... nekem most kell majd turót cserélni, meg se merem nézni mennyibe fog fájni... 5 ezer km alatt maxról minre lement az olajam és nyomja mindenfelé a turbó... most van benne 160ezer km...
Selmak2008-02-24 14:28:32 // 7281
Erről beszélek, de ez a tényt a fastcarista elengedi a füle mellett, ...mert márpedig a JTD szar... JTD a fastcarista szemében vörös posztó mint maszposnak Orbán Viktor. Valamit szidni kell, főleg ha nem neki van igaza.
Jata2008-02-24 14:27:58 // 7280
Azt tudom hogy az opel nemtud dieselt gyártani. Lehet a benyásuk "kinyirhatatlan" de ott meg a kasztni rohad le a motorrol.
Selmak2008-02-24 14:25:08 // 7279
Persze mert a sosekopel belerakja az Opel márkájú olajnak kinéző folydékát. 10W40s hirhedten szar, a 5W30 már kevésbé, de az meg JTDbe nem engedélyezett a FIAT előírások szerint. Opel olyanokat megcsinált hogy belepiszkált az Isuzu CR dieselbe és hidegindításkor gyakran nincs több másodpercig oilnyomás. Programozott motorhalál.
Jata2008-02-24 14:25:05 // 7278
Natessék! Dolgoztam egy szervizbe ezelötti munkahejemen és ott mondták hogy még nem láttak PD-t amiböl nem fojott volna az olaj!
Na akko az olaszokat kell leszóni mi? Majd adok én annak aki meri szidni öket!!!
Na akko az olaszokat kell leszóni mi? Majd adok én annak aki meri szidni öket!!!
Jata2008-02-24 14:22:46 // 7277
Faternak 2003óta van JTDje! Szilentek és lengökarok.Ja meg persze olajcsere. Ennyi. Na akko 5éve nem nyult hozzá. Ijenko mivan?
De félreértés netessék én nemkívánok a veszekedésetekbe beleszóni!
De félreértés netessék én nemkívánok a veszekedésetekbe beleszóni!
VZalan2008-02-24 14:22:12 // 7276
A PDTDI-nek szintén ennyi:)))
Selmak2008-02-24 14:21:27 // 7275
Teljesen mindegy mint mondasz a Fastcaristának, saját márkájának diesele úgy is csak ipari hulladék lehet, a többi meg mind überfasza.
Selmak2008-02-24 14:19:07 // 7274
JTD a karbantartáson kívül nagyon ritkán kíván bármiféle szervizet. Ha a komplett CR rendszer lehal ami JTDnél 99,99 % biztonsággal USER ERROR következménye, akkor tényleg zsebbe kell nyúlni (A hülyeség ellen védő elektronikát még nem találták ki.) Bontott alkatrész elég zsákba felis catus domestica, ezen árak szerint összehasonlítani szervízköltségeket botorság. Szervízköltség / km és a szervízben töltött napok száma és rendelkezésre állás % esetén nem hinném hogy nap mint nap használt 20-30 éves autó ne maradna csúnyán alul. Gyk.: hiába olcsó szervizeltetni ha gyakran kell.
Kettős tömegü: nyomatékkorlátozó/kiegyenlítő funkciója van. Eldobott kuplung esetén ne a főtengely, a kuplungszerkezet, váltó, hajtáslánc kapják a hatalmas ütést és morzsolódjanak szét.
Kettős tömegü: nyomatékkorlátozó/kiegyenlítő funkciója van. Eldobott kuplung esetén ne a főtengely, a kuplungszerkezet, váltó, hajtáslánc kapják a hatalmas ütést és morzsolódjanak szét.
Jata2008-02-24 14:17:14 // 7273
Végzös voltam a suliban és kihelyeztek egy opel szervizbe gyakorlatra. Ott a szerelö mondta hogy egy 0km-es corsa ctdi vagy cdti (mittomén) a megengedett olajfogyasztása 1000kmen 1,5 littyó. Na akko ennyit az opel dieseljéröl is. Pft!!!
VZalan2008-02-24 14:13:28 // 7272
Nekunk volt 2005ös 320d BMW-énk hát köszönöm elég vólt belölle kb 5ször vólt hengerfejes pedig hidegen soha nemrugtok aszonták a szervizbe hogy ezek ilyenek mondom fasza meg még a többi kütyü ami beszart a túrbóval egyetembe! UGYHOGY tapasztalat a BMW diesel egy kalap szar!
Wickey2008-02-24 14:00:19 // 7271
Te, értetlenebb vagy, mint a GEORGE.
TE mondtad, hogy ocsó szervizelni ezeket a szarokat.
ÉN meg annyit kívánok megjegyezni, hogy egy JTD bontott turbó árából egy komplett autót veszek, vagy urambocsá', két komplett motort.
Összefoglalom, hogy végre ne kötözködj:
1. Szervizeltetni nem olcsó, üzemben tartani olcsó.
2. Vezetni szerintem szar (tény, orrnehéz, elsőkerekes, dízel, ezen semmi nem változtat)
3. A jtd a dízelmotorok között különösen jól sikerült konstrukció, leszámítva néhány, véleményem szerint igencsak költséges, és balfasz megoldást, mint mondjuk a kéttömegű lendkerék, és a VGT turbó.
4. viszont mostanában némileg ücsörögtek a babérjaikon a komák, így elhúzott mellettük a világ, ha fogadni kéne, mostanság a bmw-re tenném a koromfekete babérkoszorút.
TE mondtad, hogy ocsó szervizelni ezeket a szarokat.
ÉN meg annyit kívánok megjegyezni, hogy egy JTD bontott turbó árából egy komplett autót veszek, vagy urambocsá', két komplett motort.
Összefoglalom, hogy végre ne kötözködj:
1. Szervizeltetni nem olcsó, üzemben tartani olcsó.
2. Vezetni szerintem szar (tény, orrnehéz, elsőkerekes, dízel, ezen semmi nem változtat)
3. A jtd a dízelmotorok között különösen jól sikerült konstrukció, leszámítva néhány, véleményem szerint igencsak költséges, és balfasz megoldást, mint mondjuk a kéttömegű lendkerék, és a VGT turbó.
4. viszont mostanában némileg ücsörögtek a babérjaikon a komák, így elhúzott mellettük a világ, ha fogadni kéne, mostanság a bmw-re tenném a koromfekete babérkoszorút.
Jata2008-02-24 13:56:20 // 7270
Még mindig marakodtok a benya-gázolaj témán! Annyira felesleges. Valakinek ez valakinek az. Szal sztem teljesen hiába jártatjátok a szátokat! :)
Wickey2008-02-24 13:53:56 // 7269
Ezaz, így beszél egy igazi fogyasztó!
mellesleg ha némileg több lóvém lenne, elhiheted, hogy V6-tal mászkálnék naphosszat. Sokfelé el lehet menni innen, pl. arrafelé is, hogy miért kerül annyiba az üzemanyag nálunk, amennyibe kerül, de tény, ami tény: az elmúlt majdnem két év, és 70ezer km 1.1M üzemanyag és kábé 400k szervízköltségbe került a jtd-nek, ugyanez a gtv-vel 2.2M üzemanyag, és 200k szervízköltség lett volna. A különbség a jtd bekerülési árának mondjuk a harmada. És tudod mit? Ha nem ká-káeurópai bérszinvonalon élnék, hanem mondjuk másfélszer ennyi lenne a havi bevételem, az életben nem vettem volna meg a156-ot.
Szóval a jtd-t üzemeltetni olcsó. Szervizeltetni drága. Vezetni szar. Szerelni szar. Utálom, mint varjú a rohadt tököt, de a MÁV és BKV bérletnél még így is jobb.
Na, áldozz egy kis gázolajat istened oltárán, én viszont most megyek szépen az éjjelnappali gumishoz, felrakatok két kukás 14-es gumit a pörgősfelnijeimre, és elmegyek autózni pettyet. :-)
mellesleg ha némileg több lóvém lenne, elhiheted, hogy V6-tal mászkálnék naphosszat. Sokfelé el lehet menni innen, pl. arrafelé is, hogy miért kerül annyiba az üzemanyag nálunk, amennyibe kerül, de tény, ami tény: az elmúlt majdnem két év, és 70ezer km 1.1M üzemanyag és kábé 400k szervízköltségbe került a jtd-nek, ugyanez a gtv-vel 2.2M üzemanyag, és 200k szervízköltség lett volna. A különbség a jtd bekerülési árának mondjuk a harmada. És tudod mit? Ha nem ká-káeurópai bérszinvonalon élnék, hanem mondjuk másfélszer ennyi lenne a havi bevételem, az életben nem vettem volna meg a156-ot.
Szóval a jtd-t üzemeltetni olcsó. Szervizeltetni drága. Vezetni szar. Szerelni szar. Utálom, mint varjú a rohadt tököt, de a MÁV és BKV bérletnél még így is jobb.
Na, áldozz egy kis gázolajat istened oltárán, én viszont most megyek szépen az éjjelnappali gumishoz, felrakatok két kukás 14-es gumit a pörgősfelnijeimre, és elmegyek autózni pettyet. :-)
Selmak2008-02-24 13:42:46 // 7268
Ha szerinted a turbo tönkremenetelénél motort kell cserélni akkor most lökd a dunába.
Wickey2008-02-24 13:39:49 // 7267
Mert olcsóbb a jtd-be az üzemanyag. Ha viszont összefossa magát a turbója, a dunába lököm, mert ahhoz nem harmincezer egy másik komplett motor, mint mondjuk a gtv-hez.
Selmak2008-02-24 12:58:45 // 7266
Úgy néz ki nagy divatt lett mindent fikázni ami kőbaltánál és szakócánál modernebb, akkor tessék ezeket használni nap mint nap, nem ám hétköznapokban a modern technika előnyeit élvezni, hétvégén meg osztani az észt kövületekből.
Fészi2008-02-24 12:43:07 // 7265
"Kibaszott nyolcvanasévek... a végére totál elkurvult a világ." Igy van barátom, ezt a jó öreg szerb kamionos csákó is megmondta!!!!
Amúgy én is Wickey mellé állok abban, hogy a 80as években még tudtak autót gyártani... és ezt most nem csak arra értem, hogy utánna jött a fiat korszak és utánna az alfa már csak f*sz hosszabbító lett (kivéve 155 q4 ). Hanem arra, hogy 70-80as években egy autó nem arra készült, hogy újonan megvegyük majd 5 éves korában lecseréljük ismét egy újra... majd a régit bezuzzuk... Szóval hiába a JTD vagy benyásba a többszelepes motor, biztos vagyok benne, nem fogják addig birni mint a piszok egyszerü strapabíró szerkezetek! Legegyszerübb példa erre a mobiltelefon. 90es években gyártott telefonok a mai napig mennek... igaz csak teló és sms, de belegondolva, a userek 90%-a másra nem is használja a telefonját... tehát kiszolgálnák az embereket. Nézz meg most egy telefont örülsz ha fél évig megy, viszont akkor már úgy néz ki mintha átment volna rajta egy busz. szóval én befejeztem az offolást :D
Amúgy én is Wickey mellé állok abban, hogy a 80as években még tudtak autót gyártani... és ezt most nem csak arra értem, hogy utánna jött a fiat korszak és utánna az alfa már csak f*sz hosszabbító lett (kivéve 155 q4 ). Hanem arra, hogy 70-80as években egy autó nem arra készült, hogy újonan megvegyük majd 5 éves korában lecseréljük ismét egy újra... majd a régit bezuzzuk... Szóval hiába a JTD vagy benyásba a többszelepes motor, biztos vagyok benne, nem fogják addig birni mint a piszok egyszerü strapabíró szerkezetek! Legegyszerübb példa erre a mobiltelefon. 90es években gyártott telefonok a mai napig mennek... igaz csak teló és sms, de belegondolva, a userek 90%-a másra nem is használja a telefonját... tehát kiszolgálnák az embereket. Nézz meg most egy telefont örülsz ha fél évig megy, viszont akkor már úgy néz ki mintha átment volna rajta egy busz. szóval én befejeztem az offolást :D
Selmak2008-02-24 12:15:03 // 7264
Ha annyira szar a JTD miért nem a GTV-vel jársz nap mint nap? Erre válaszolj?
Wickey2008-02-24 11:57:58 // 7263
Na, ezt én befejezem, mert ha sokat mondogatod, még a végén magad is elhiszed, hogy olcsóbb szervizeltetni egy 1.9JTD-t, mint mondjuk egy VM 2.0TD-t :-)
Wickey2008-02-24 11:55:40 // 7262
te egy gazdag ember vagy.
Ismertem egy gazdag embert én is: rendszeresen szar volt a dízel OFF Roverje.
Mindent kicseréltetett rajta, szó szerint mindent, futómű, fék, motor komplett generál, és amikor benne volt jó másfélmilliója az amúgy 5-600 ezer forint értékű autóban, megvettük tőle egy haveromnak. A srác köszöni szépen, azóta azzal a atünetmentes, hibátlan autóval járkál. Imádom az ilyen önérzetes embereket, akik ragaszkodnak az elveikhez, és "tudják mikor kell kiszállni egy autóból" :-) ezzel a szöveggel adta el a csávó piaci ár alatt a Rovert. :-P
Ismertem egy gazdag embert én is: rendszeresen szar volt a dízel OFF Roverje.
Mindent kicseréltetett rajta, szó szerint mindent, futómű, fék, motor komplett generál, és amikor benne volt jó másfélmilliója az amúgy 5-600 ezer forint értékű autóban, megvettük tőle egy haveromnak. A srác köszöni szépen, azóta azzal a atünetmentes, hibátlan autóval járkál. Imádom az ilyen önérzetes embereket, akik ragaszkodnak az elveikhez, és "tudják mikor kell kiszállni egy autóból" :-) ezzel a szöveggel adta el a csávó piaci ár alatt a Rovert. :-P
Wickey2008-02-24 11:52:17 // 7261
Életemben nem voltam Kiskunlacházán, Kiskunfélegyházán, vagy akárhol is, a jóég tudja, mire gondoltál éppen "Kiskulanfélegyházán" alatt, pláne nem 2006 aug 20-án, miután 2006 júniusban rommátörték a gtv-t hátulról... továbbá: gyorsulási versenyen is 2007-ben, Kaposújlakon indultam először életemben, akkor is az Americával, egy igen egyszerű okból: kurvára leszarom a katalógusadatokat, a gyorsulást, a teljesítményt, és szinte mindent. Nekem egy dolog számít: a vezetési élmény. Ebben sem dízelnek, sem elsőkerekesnek nincs fórja... Gyorsulás helyett inkább gumit füstölök, az is van olyan káros a hajtásláncra nézve, de legalább látványos.
Selmak2008-02-24 10:38:30 // 7260
HA már GTV vs 155, 2006 aug 20. Kiskulanfélegyházán mint ha alúlmardtál volna egy széria állapotú 155 V6 ellen.
Selmak2008-02-24 10:23:41 // 7259
Én meg nem teszek korengedményt, ha rendszeresen bugzik a verda akkor kortól függetlenül megy az olvasztóba.
Selmak2008-02-24 10:22:26 // 7258
Nekem meg utastérben van ez ECU így nem tud beázni. A CR magasnyomású szivatyúja jóval egyszerűbb szerkezet mint bármely adagoló csak a nyomás ellőállítása a feladat azt meg forgószelep szabályozza benne és azt se mechanikus vezérléssel. Porlasztó csúcsok se bonyolúltabbak mint egy mechanikus adagolóé. CR hez is van felújító set. Mechanikus adagoló ha megkopik és fel kell újítani az megint nem liter pálinkáért csinálják, ráadásúl a mechanika rendszeres időközönként beszabályzást kíván és ahhoz megint próbapad kell. Mechanikus adagoló porlasztócsúcs nyomása is eléri a 1200-1500 BARt, kossz ott is végzetes hibát okoz. Az hogy nem értenek vagy nem akarnak MO-n a CRhez nem, az CR hibája.
Wickey2008-02-24 10:00:40 // 7257
Magasan a fölső ötben. Főleg, ha azt vesszük, hogy a '90-es évek végefelé már lazán kerregtek az elsőgenerációsok a fityókban, amikor a konkurrencia rákapcsolt.
A 2000-es éveket, főleg annak második felét viszont én saját szempontjaim szerint a bmw-nek adományoznám: teljesen lefedik a modellpalettájukat az egészen kicsitől az egészen nagy dízelmotorokig... kezdve a négyhengeres 2 literes 118d-től (143LE/320Nm) a hathengeres 3 litereseken át (197/400tól egészen 286/580-ig) a hetesek szolgálati V8-as 4.4 literes 330 lovas (750Nm) szörnyetegéig.
Nem is beszélve az ilyen apró finomságokról, mint dupla túró a sorhaton a túrójuk eliminálására (VGT sucks) :-)
A 2000-es éveket, főleg annak második felét viszont én saját szempontjaim szerint a bmw-nek adományoznám: teljesen lefedik a modellpalettájukat az egészen kicsitől az egészen nagy dízelmotorokig... kezdve a négyhengeres 2 literes 118d-től (143LE/320Nm) a hathengeres 3 litereseken át (197/400tól egészen 286/580-ig) a hetesek szolgálati V8-as 4.4 literes 330 lovas (750Nm) szörnyetegéig.
Nem is beszélve az ilyen apró finomságokról, mint dupla túró a sorhaton a túrójuk eliminálására (VGT sucks) :-)
Wickey2008-02-24 09:48:37 // 7256
Aha.
A rendőr viccek hogy születnek?
Olaj nélkül az se megy, ha már itt tartunk. Arról nem is beszélve, hogy (lásd lejjebb) fillérbaszás, és anyagminőség romlás.
Kikérem magamnak, hogy egy 155-öshöz hasonlítgasd a gtv6-okat és korai V6 75ösöket, kibaszottul nem ugyanaz a műfaj. Különbenis 20 éves autókról volt szó: korengedményt teszek. Beszéljünk a 25-30 éves autókról, rendben? A 20 évesek szarok. A 10 évesek is szarok. Mostanában két értelmes autó létezik: a nagyon öreg és nagyon fiatal. Kibaszott nyolcvanasévek... a végére totál elkurvult a világ.
A rendőr viccek hogy születnek?
Olaj nélkül az se megy, ha már itt tartunk. Arról nem is beszélve, hogy (lásd lejjebb) fillérbaszás, és anyagminőség romlás.
Kikérem magamnak, hogy egy 155-öshöz hasonlítgasd a gtv6-okat és korai V6 75ösöket, kibaszottul nem ugyanaz a műfaj. Különbenis 20 éves autókról volt szó: korengedményt teszek. Beszéljünk a 25-30 éves autókról, rendben? A 20 évesek szarok. A 10 évesek is szarok. Mostanában két értelmes autó létezik: a nagyon öreg és nagyon fiatal. Kibaszott nyolcvanasévek... a végére totál elkurvult a világ.
Wickey2008-02-24 09:46:22 // 7255
Akkor hadd meséljem el az egyik pszeudóparajelenséget, amivel egy kitartó esőzés után a gtv szembesített.
Akarok menni szombaton a tecsóba, kocsi beindul, 5 másodperc stabil alapjárat után leáll. Másodikra beindul, amint gázt adok azonnal leáll. És ez így. Hívom az embert, hogy wtf!?, első kérdése: "A vizet kiöntötted a computerből?"
10-es kulcs elő, L-Jetronic ECU kiszerel, fejjel lefelé fordítottam, és legalább egy deci vizet kiöntöttem belőle. Felvittem, ráküldtem a hajszárítót, visszaszereltem, öt perc múlva vígan járt a motor. Nekem erről voltaképpen a "robusztus" jelző jut eszembe...
És azért ezt a kérdést feltenném megint: A CR (a maga ezer jeladójával, szenzorával, komputerizált anyjapicsájábal) szerinted egyszerűbb, mint egy faék bonyolultságú L-Jetronic?
Hogy mechanikailag egyszerűbb, a CR mint az adagoló? Wunderbar, viszont tudod mit? Adagolóst már láttam, adagoló felújító szettet is láttam, szaré' hugyé', ellenben ha a magasságos CR-ben akármelyik elem elfossa magát, megúszod a cehhet többszázezer alatt?
Akarok menni szombaton a tecsóba, kocsi beindul, 5 másodperc stabil alapjárat után leáll. Másodikra beindul, amint gázt adok azonnal leáll. És ez így. Hívom az embert, hogy wtf!?, első kérdése: "A vizet kiöntötted a computerből?"
10-es kulcs elő, L-Jetronic ECU kiszerel, fejjel lefelé fordítottam, és legalább egy deci vizet kiöntöttem belőle. Felvittem, ráküldtem a hajszárítót, visszaszereltem, öt perc múlva vígan járt a motor. Nekem erről voltaképpen a "robusztus" jelző jut eszembe...
És azért ezt a kérdést feltenném megint: A CR (a maga ezer jeladójával, szenzorával, komputerizált anyjapicsájábal) szerinted egyszerűbb, mint egy faék bonyolultságú L-Jetronic?
Hogy mechanikailag egyszerűbb, a CR mint az adagoló? Wunderbar, viszont tudod mit? Adagolóst már láttam, adagoló felújító szettet is láttam, szaré' hugyé', ellenben ha a magasságos CR-ben akármelyik elem elfossa magát, megúszod a cehhet többszázezer alatt?
Wickey2008-02-24 09:40:16 // 7254
A régi igen.
Az újak nem -> fiat motor.
Hadd ne részletezzem, mennyire ésszerű és átgondolt konstrukció volt az a fasza kis 2.5 V6-os motor. (A Nord-ról már megemlékeztem, azt tudjuk.)
Az még nem a fillérbaszás időszakában készült. Való igaz az is, hogy a fillérbaszás is bekövetkezett: tapasztalati példa erre az, hogy az Alfa6 és a korai GTV6 motorok jelentős része a mai napig jó egészségnek örvend, míg a későbbi 2.5 és főleg 3.0 V6-ok (kései 75, korai 164) már véres belüket húzzák. Anyagminőség sokat romlott.
Az újak nem -> fiat motor.
Hadd ne részletezzem, mennyire ésszerű és átgondolt konstrukció volt az a fasza kis 2.5 V6-os motor. (A Nord-ról már megemlékeztem, azt tudjuk.)
Az még nem a fillérbaszás időszakában készült. Való igaz az is, hogy a fillérbaszás is bekövetkezett: tapasztalati példa erre az, hogy az Alfa6 és a korai GTV6 motorok jelentős része a mai napig jó egészségnek örvend, míg a későbbi 2.5 és főleg 3.0 V6-ok (kései 75, korai 164) már véres belüket húzzák. Anyagminőség sokat romlott.
Adrián2008-02-23 21:41:46 // 7253
"Az meg hogy valaki napi használatban egy 20 éves autót problémamentesen tudjon használni, mese habbal." ez jó és igaz! :))de szerintem nem is kell annak még 20 évesnek sem lennie!;)Jó pár éven keresztül vivtam ilyen technikákkal!
Tudjátok valakinek az a furcsa ha tiszta kézzel és tiszta ruhával 30 perces kényszerpihenő nélkül ér A pontból B be:)))))és nincs 1 ötvenkilós szerszámos láda ill tartalék üzemanyag a csomitartóban;)
Tudjátok valakinek az a furcsa ha tiszta kézzel és tiszta ruhával 30 perces kényszerpihenő nélkül ér A pontból B be:)))))és nincs 1 ötvenkilós szerszámos láda ill tartalék üzemanyag a csomitartóban;)