És kinek?
(A jövőbeli GEORGE-on kívül.)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTPeti2008-02-07 21:20:12 // 7052
Samu2008-02-07 19:17:41 // 7051
Hello! Nem tudna valaki segíteni? 2.4 Jtd motorról van szó... meleg motornál alacsony fordulaton nagyon durván csattog.Kicserétünk már mindent ami csak eszünkbe jutott,csapágyakat,tárcsákat de semmi változás. Egyébként azon kívül,hogy rossz hallgatni,más baj nincs az autóval,a teljesítménye,olajfogyasztása, stb. rendben van. A miskolci Fiat szervizben is tanácstalanok voltak mert "olyan ritka" ez a motor,hogy nem találkoztak még ilyennel. Mi egyébként már több Alfánál is észrevettünk ilyen problémát tehát valami típushiba lehet esetleg. Nem találkozott valaki még ilyennel? Esetleg valami tipp? Köszi előre is!
BambiSW2008-02-07 17:49:26 // 7050
Akkor lehet, hogy lassan nekem is váltani kell :) Mondjuk a csöveket irigylem, mert a turbóból kijövő gyári cső, hát sztem elég gáz. Tavasszal azt hiszem lecserélem vmi szilikon vagy szilikon/fémre. Múltkor kipakoltam termosztát csere ürügyén, s ha már így alakult átnéztem mindent. Van a légszűrőházon egy pici csőcsatlakozó, ott meg találtam egy pici repedést. Viszont annyi cső megy mindenfelé gondolom környezetvédelmi megfontolásokból, hogy egy kicsit nehezen ismerem ki magam :) Nincs vkinek egy jó sémája erről? Csak az új 1.6-os dízelről találtam (www.totalcar.hu):
GEORGE2008-02-07 17:19:32 // 7049
van itt köztünk akinek van ekkor töltőlevegő hűtője! :-)))
( nekem speciel a gyári van )
( nekem speciel a gyári van )
GEORGE2008-02-07 17:18:34 // 7048
1,9 Mjet 16V vagy a 2,4-re. általában nagyobb turbo is kerül ilyenkor a motorra :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-07 10:47:19 // 7047
Persze és majd önként azt mondják, hogy bocsi fijú, télleg, ez 5%-al eltér az ideális görbétől. Lóf..t! Azt mondják majd, hogy "határértéken belül van".
Kinek mennyit bír kérdésre: én a verdát pót LMM-mel vettem (avagy új volt benne). A srác kezembe nyomta a gyárit, hogy tessék, még megy vele csak gyengébben, tartaléknak jó lesz. 97e-körül cserélte.
Kinek mennyit bír kérdésre: én a verdát pót LMM-mel vettem (avagy új volt benne). A srác kezembe nyomta a gyárit, hogy tessék, még megy vele csak gyengébben, tartaléknak jó lesz. 97e-körül cserélte.
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-07 10:41:01 // 7046
Te! Ez nekem eszembe sem jutott. :-) Turbós franckarika...csak bonyolítja az életet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-07 10:23:48 // 7045
aham csak a gyári boschnál gondolom 100db-ból kb 40et meóznak le, míg a gyár aki saját részre gyártat 100ból 100-at lemeóz...ezért nincs is ilyen probléma :)))
GTPeti2008-02-07 09:50:18 // 7044
Sztem két lehetőség van. ;)
Egyébként közülünk senkinek sincsen efféle cucca beépítve?
(Még GEORGE-nak sem??? :)
Egyébként közülünk senkinek sincsen efféle cucca beépítve?
(Még GEORGE-nak sem??? :)
BambiSW2008-02-07 09:43:05 // 7043
Na de vajon milyen motorra/turbóra tesznek ekkora hűtőt?
GEORGE2008-02-07 01:26:47 // 7042
Biztosan jótékony hatással bír egy ekkora hűtő :-)
GTPeti2008-02-06 19:18:47 // 7041
A ladeluftkühlerről, természetesen. :))
GEORGE2008-02-06 19:13:54 // 7040
Miről???? :-))
A nagy intercoolerről? vagy arról hogy szétszedték?
A nagy intercoolerről? vagy arról hogy szétszedték?
GTPeti2008-02-06 18:56:01 // 7039
Mint írtam, ez is gyári orig. csomagolt Bosch.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-06 18:55:28 // 7038
én ezért adok csak gyárit azzal még nem volt ilyen probléma, mert azokat tesztelik...
GTPeti2008-02-06 18:55:28 // 7037
Más. Erről mi a véleményetek?
GTPeti2008-02-06 18:53:56 // 7036
A neten rendeltem, úgyhogy elvileg kötelesek 2 héten belül visszavenni. Azt meg nem mondják meg róla, hogy be volt építve.
Nagyon gondolkozom, hogy mi legyen. Az biztos, hogy teszek még egy pár kört a próba végett.
Amúgy kinek mennyit bír(t) ki az LMM-je?
Nagyon gondolkozom, hogy mi legyen. Az biztos, hogy teszek még egy pár kört a próba végett.
Amúgy kinek mennyit bír(t) ki az LMM-je?
Wickey2008-02-06 18:20:57 // 7035
Íííígy van.
Érdekes lenne vákuum egy bar turbonyomás esetén :))))
Érdekes lenne vákuum egy bar turbonyomás esetén :))))
George Lownoise2008-02-06 17:52:50 // 7034
Be kell vizsgáltatni egy bosch car szervízbe 20 ropiér és hatényleg xar akkor kicserélik és nem kell a bevzsgálásér fizetni szóvak köcsög a bosch
George Lownoise2008-02-06 17:50:21 // 7033
A LMM-et nem cseréli ki gariba mert már be volt építve meg hogy elektromos alkatrész én is jártam így .
GEORGE2008-02-06 17:25:29 // 7032
Arra sajnos nem tudok mit írni, hogy az új LMM-el miért megy rosszabbul, meg kéne nézetni a compjutert ír-e valamit? nincs leesve a csatlakozója??
Én azt mondom, hogy ha kiérezhető teljesítmény csökkenés van akkor annak okának is kell lenni...vagy cseréltesd ki az új LMM-et garanciába...
Én azt mondom, hogy ha kiérezhető teljesítmény csökkenés van akkor annak okának is kell lenni...vagy cseréltesd ki az új LMM-et garanciába...
GTPeti2008-02-06 15:30:52 // 7031
(Igen, éppen ezért furcsa ez a dolog. De nem is ez itt most a kérdés.)
GEORGE2008-02-06 15:18:27 // 7030
LMM nélkül a compjuter egy középértékű jellel számol.....
GTPeti2008-02-06 15:15:34 // 7029
Hmm... Az érthető (*), hogy LMM nélkül rosszabbul megy, de hogy új LMM-mel is?
(*: OFF Rover 75-ös fórumon olvastam, hogy sokan 80-100e km óta nem használnak LMM-et. Saját bevallásuk szerint az autó keveset fogyaszt és jól megy. Nyílvánvaló típusfüggő a dolog.)
(*: OFF Rover 75-ös fórumon olvastam, hogy sokan 80-100e km óta nem használnak LMM-et. Saját bevallásuk szerint az autó keveset fogyaszt és jól megy. Nyílvánvaló típusfüggő a dolog.)
GEORGE2008-02-06 14:56:13 // 7028
Jó kérdés, biztosan van valami "szórás" az LMM-ek között......
Én úgy jártam, hogy érzésre mintha nem ugy menne mint eddig.....
Paksról indultam pestre, már a 6-on éreztem, hogy lustábban forog ki...az M6-on meg jobban éreztem, hogy nem olyan mint régbben.
Aztán erre az érzésre rá pesten két rángatás után, elkezdett világitani a motorcontrol lámpám.
A kompjuteres ellenörzéskor LMM hibát írt.
Le volt esve róla a csatlakozó.
Visszadugva törölve a hibát érezhetően jobban szedi a "lábát"
Én úgy jártam, hogy érzésre mintha nem ugy menne mint eddig.....
Paksról indultam pestre, már a 6-on éreztem, hogy lustábban forog ki...az M6-on meg jobban éreztem, hogy nem olyan mint régbben.
Aztán erre az érzésre rá pesten két rángatás után, elkezdett világitani a motorcontrol lámpám.
A kompjuteres ellenörzéskor LMM hibát írt.
Le volt esve róla a csatlakozó.
Visszadugva törölve a hibát érezhetően jobban szedi a "lábát"
GTPeti2008-02-06 09:55:50 // 7026
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hozzátok. Beszereztem egy új LMM-t, mivel - mint kiderült - nálam még a gyári volt bent. Ráadásul a motordiagnosztika által kiírt "beszívott levegő hőm. érzékelő" hiba, is beigazolódott, mivel a LMM-re rögzített termisztor egyik kivezetése le van törve.
Szóval új (gyári) LMM be, tesztelés.
Az autó eddig elég jól ment, igazából teljesen elégedett voltam. A fogyasztás is rendben volt. De gondoltam, egy újjal jót teszek. Nos továbbra is jól megy az autó, talán kiegyensúlyozottabban is, de annyira nem húz (érzésre), mint a régi LMM-mel.
Tapasztalt már vki ilyet? Létezik, hogy az előző LMM "felfelé csalt"?
Lenne egy kérdésem hozzátok. Beszereztem egy új LMM-t, mivel - mint kiderült - nálam még a gyári volt bent. Ráadásul a motordiagnosztika által kiírt "beszívott levegő hőm. érzékelő" hiba, is beigazolódott, mivel a LMM-re rögzített termisztor egyik kivezetése le van törve.
Szóval új (gyári) LMM be, tesztelés.
Az autó eddig elég jól ment, igazából teljesen elégedett voltam. A fogyasztás is rendben volt. De gondoltam, egy újjal jót teszek. Nos továbbra is jól megy az autó, talán kiegyensúlyozottabban is, de annyira nem húz (érzésre), mint a régi LMM-mel.
Tapasztalt már vki ilyet? Létezik, hogy az előző LMM "felfelé csalt"?
Selmak2008-02-05 13:54:48 // 7025
Nem. A vezérműtengely végén van egy vákuumpumpa, az szolgáltatja a vákuumot.
Ferke2008-02-05 12:38:16 // 7024
Na ezt ma megnézem pontosan,hogy honnan kapja a vákuumot. Most hitelen nem tudom..
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-05 12:33:54 // 7023
A fékszervo végülis a szívócső vákuumot használja, nem? Simán bekavarhat ott valami szenzort...
Ferke2008-02-05 12:32:17 // 7022
A féknek nem hiszem, hogy köze lehet hozzá. Hacsak nem a feszültségingadozás a féklámpák miatt. Már semmit sem lehet kizárni..:)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-05 12:30:13 // 7021
Szerintem valami nyomásszenzor és a fékszervo együtt hozzák össze ezt a kis bizonytalanságot. Nálam egyértelműen akkor kap észbe, ha lelépek a fékről. Különösebben már nem is zavar....Különben is keleti gépen vagyok edzve, ha már hallom, hogy lentebb van az alapjárat, már pöccintek is egyet a gázra. :-)
Ferke2008-02-05 12:28:54 // 7020
Na ide is írom: Oláh Attila 0620935406, vagy 06-23-415-534. Budaörsön van, de a pontos címet nem tudom. Az auchannál van egy körforgalom. Ezután van még egy körforgalom, a Baross utcára nyíló. Itt, ha az auchan felöl jössz, akkor jobbra kell menni. 50 m múlva jobbra lesz a hegyalja alkatrész bolt, majd még 50 méterre balra egy kis utca. Ott bekanyarodsz, majd még 50 méter múlva megint balra, és az első kapu a futóműves.:)
Selmak2008-02-05 09:49:01 // 7019
CR nél teljes egészében toszveres az alajárat.
Liquid2008-02-05 08:30:49 // 7018
ez tény :) nemtudom ez a része hogy műxik a dízelnek, de valami hasonló problem lesz szerintem, vagyis nem kap / ad elég anyagot alapjáraton, vagy késve köeveti a fordsz. esését a vezérlő.
sztem ha valami csapágy vagy ilyesmi csinálná a fesztivált, akkor az nem csak alapjáraton jelentkezne.
sztem ha valami csapágy vagy ilyesmi csinálná a fesztivált, akkor az nem csak alapjáraton jelentkezne.
Selmak2008-02-05 07:17:38 // 7017
Diesel motorról lenne szó, ott meg nem nagyon van folytószelep.
Liquid2008-02-04 23:58:11 // 7016
nálam a folytószelep tisztítása megszüntette, a hasonló problémát. Hirtelen visszaeső ford.-nál ingadozott csökkenő amplitudoval a fordsz. majd szépen beállt.
BambiSW2008-02-04 18:21:09 // 7015
Úgy tűnik ez vmi tipushiba, alapjáraton már nekem is feltünt, de nem találtam meg az okát, ha esetleg vki rájön érdekelne!
Ferke a Budaörsi futóműves elérhetőségét meg tudnád adni? (Vagy vmilyen Százhalombatta közelit :) )Sajnos nekem is betettek a Bp utak, vszeg hátsó lengéscsillapítók cseréje lesz a móka vége....
Ferke a Budaörsi futóműves elérhetőségét meg tudnád adni? (Vagy vmilyen Százhalombatta közelit :) )Sajnos nekem is betettek a Bp utak, vszeg hátsó lengéscsillapítók cseréje lesz a móka vége....
Ferke2008-02-03 08:56:52 // 7014
Az biztos, hogy ha nem elektronikus para, akkor valahol a generátor-szervó-klíma triónál lesz valami bibi. Ha a főtengely rángatná, akkor az már rég rossz lenne, annak lenne egyéb más jele is.:))
hajzi2008-02-03 00:35:17 // 7013
Az hogy berángatja a szíjat és motorféknél hülye hangot ad,szerintem meg akar halni a generátor szabadonfutója.
RoliQ42008-02-02 23:57:31 // 7012
lehet hogy az autód érzékeli a piros lámpát megijed és nem tudja mi van és össze vissza jár:)
Ferke2008-02-02 23:23:13 // 7011
Igen, ugyanez a tünet. De az a fura, hogy nekem fizikálisan, a megállással függet össze. Ha gurulok még, akkor picit leesik, de amint megáll a kasztni, visszaugrik. Mintha egy jeladó hülyítené be..
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-02 11:44:20 // 7010
Nekem is szokott néha ilyet, de rángatást nem érzek, csak leesik egy kicsit az alapjárat. Úgy vettem észre, hogy amikor nem 100%-osan meleg a motor és sok elindulás, megállás (városi forgalom) van, akkor jön elő néha a lámpához befékezéseknél. Főleg olyankor, amikor nincs üres motorfékezés, hanem enyhe gyorsításból átmenet nélkül fékezésbe kezdek, majd kinyomom a kuplungot és megállok. Ilyenkor mintha a fékszervo leterhelné a motort (?), a computer meg hirtelen nem tud mihez kezdeni, hiszen több gázolajat ilyen szituban minek adna. Aztán egy pillanatig 800-on forog, majd visszaáll 900-ra. A furcsa az, hogy ezt csak azóta tapasztalom, hogy az első olajcserét sk elvégeztem (Selénia WRD). Előtte mentem 3000-ret az előző tulaj által töltött olajjal, azzal soha nem csinált ilyet! Olajcsere után rögtön ezzel kezdte...Na erre varjatok gombot :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-02 08:25:11 // 7009
néztük mi is a nem a főtengely csinálja, meg nem is a tárcsája (az folyamatosan szólna) a klíma csinálná akkor hallanád a kuplungját ki be kapcsolni...itt siri csönd uralkodik...nekem a szervószivattyúnak alapból van egy mély hangja (sok 156nál halottam, alig észrevehető) de szerintem ennek sincs köze hozzá...inkább az alapjárat szabályzó állítgat valamit...
Átok79146TD2008-02-02 08:18:28 // 7008
hello.
bocs hogy belevauzok, de ha motorféknél rendszeresen csinálja, nem lehet hogy az elektronika reagál lassan??
motorféküzemben elveszi az üanyagot, mikor kinyomod alapjáratira vált, és itt késik...
esetleg..
más..
nem ismerem a jtd-ket, de légmennyiségmérő nincs benne esetleg??
bocs mindenkitől ha hülyeséget írtam..
bocs hogy belevauzok, de ha motorféknél rendszeresen csinálja, nem lehet hogy az elektronika reagál lassan??
motorféküzemben elveszi az üanyagot, mikor kinyomod alapjáratira vált, és itt késik...
esetleg..
más..
nem ismerem a jtd-ket, de légmennyiségmérő nincs benne esetleg??
bocs mindenkitől ha hülyeséget írtam..
Ferke2008-02-02 08:10:52 // 7007
Van egy pici hangja a klímakompresszornak, tehát nem zárnám ki. Ezen kívül Erhard is ráhibázhatott a szervóval. A főtengely miért rángatná? Szorul??:)))))
Wickey2008-02-01 23:16:17 // 7006
Miért, szerinted mi más rángatná a hosszbordás szíjat, az ablakemelő? :-PPP
Ferke2008-02-01 21:51:51 // 7005
Figyeltük direkt sokáig, az alapjárat ingadozásnál folyamatosan berángatja kicsit a hosszbordás szíjat. Remélem, hogy nem a főtengely!:)))
Ferke2008-02-01 21:46:07 // 7004
Jaja! Pontosan akkor! Ugyanezt csinálja nekem is. Motorféken érkezek, aztán mikor kinyomom a kuplungot, lejjebb zuhan, majd visszaáll. De mintha alapjáraton is néha egy lehelletnyit ingadozna... Te megnézetted már valahol ezt?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-01 21:28:58 // 7003
pasz de ritkán csinálja...akkor mikor pl piros lámpánál megérkezel motorféken...