Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 17:15:06 // 7152
jah nálam a feszítő görgő rugója nem bírta csak ki a 80 ezret sem....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 17:11:35 // 7151
az első állításod ki mondta?
tök más az 1.9jtd meg a 2,4jtd szettje..
raga2008-02-22 16:30:48 // 7150
Hát felmerült a gondolat...
GEORGE2008-02-21 23:14:55 // 7149
Szíjjas.
1,9 JTD 8v vezérlésben megegyezik a 2,4 JTD 10V
',9 JTD 16 V megegyzik a 2,4 JTD 20V-vel.


Diesel váltás lesz? :-)
Selmak2008-02-21 06:44:27 // 7148
Igen. A görgők viszont kibírnak 120 ezret így elég minden másodi szíjnál cserélni őket.
Fészi2008-02-20 23:29:55 // 7147
szíjjas vezérlésű
raga2008-02-20 22:54:08 // 7146
Sziasztok!
Azt kérdezném , hogy 2.4 es diesel is szíjjas vagy az láncos vezérlésű?
Illetve az 1.9es nél a 60ezres szijssere ugyanúgy játszik mint a benyás TSnél?
Wickey2008-02-20 17:54:48 // 7145
hehe.
Két kollegával tepertünk SFV-re a múltkoriban. Az egyik Poughkeepsie, NY, a másik Austin, TX. Milyen kellemeset anyáztak ezek egymás között, amikor szóbajöttek az üzemanyagárak, a New York-i közölte, hogy 3.20 körül szokott tankolni, a másik meg hogy 3 dodót még életében nem adott benzinért, és perpill 2.8 körül van náluk a benga :-DD

istenem, texas oil state, ny meg drága hely :-)
Blade2008-02-20 09:44:48 // 7144
Ha 720p filmeket nézel arra elég a HD ready..:) 1080p a full HD amit jelen pillanatban Blu ray, vagy dvd progressziv scannal érhetsz el,ez az igazi:) Na meg pár muholdal adoval amik 720p-ben sugároznak,de van már olyan is ami kihasználja a 1080p-t. Fateroméknak karácsonya egy sony kdl-46W3000 10bites full HD tévét vettunk,1080p felskálázással szigoruan HDMI-n keresztul ,na elég jo képe van:)) Ha valami tomoritett divx-et használsz,az kb annyira használja ki egy full hd-s tv képességeit ,mintha a vadi uj f430 ferrarival 40-nél nem mennél tobbet:)
Adrián2008-02-19 22:12:08 // 7143
Jól esznek a 20V-k ;) nem hinném hogy ezt bizonygatnod kellene aki nem hiszi járjon utánna;)
De azért tesznek róla hogy savanyú legyen a szőlő! Átléptük a 3 kilót jó magyar forintban literenként! Gratulálok az illetékes szervnek!:(((
Adrián2008-02-19 22:02:11 // 7142
Gondoljátok hogy a mai világban akarnak különösebben tartós motorokat (konstrukciókat) gyártani ?Kinek érné meg az!:(( A "hülye" felhasznlónak?
Az alkatrész forgalmazóknak a szerivezeknek?A kerskedőnek a gyártónak hogy használja valaki 20 évig és addig ne vegyen újat?
Költsön csak az állampógár!
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-19 21:07:29 // 7141
Na azért nem ilyen eccerű ez!
Akinek van pénze egy OLYAN GTV-re, meg egy olyan JTD-re, az megteheti, hogy beleöntse azt a 13-mat szerintem. Ha más nem, a JTD árából. Így én is könnyen lennék a jó kis hétvégi "rajolással". A GTV-d többet ér, mint az én öreg JTD-m. És innentől nem csak hasznos az a dízel, hanem igen jó is! ;-)
Wickey2008-02-19 20:24:26 // 7140
ÁÁ, én addig nem várok. :-)
Újabban rászoktam az 1.1 gigás 720p-sekre, mióta megvettem a 120 centis fullHD-s tévét...

netuddmeg, van huzatja. :-)



ja, az ott előtte, na, az ott két standard söröskorsó, a háttérben meg a 19"-os wide monitor... :D szóval... zsebtévé :-P
GEORGE2008-02-19 20:23:01 // 7139
megdumáljuk a fás dolgot :-)
Selmak2008-02-19 20:17:35 // 7138
Valami kiszivárgott verzió volt szvsz nem nagyon érdekelt majd ha meglesz az egész évad nekiállok. Újabban ez a szokásom.
Wickey2008-02-19 20:15:12 // 7137
hja. Ha már itt tartunk, az az S04E18 az fake volt, ami torrenten kóválygott a hét elején? :D

mellesleg nem is mondtam: Sopron - Győr 4.1 l/100km, Győr - Vác (BP-n keresztül) 4.5 l/100km. Ezt most generáltam vasárnap felfelé jövet. Csóróság van. Spórolok Paksra. :D

Amúgy GEORGE: vettem ma saját kennelt, jövőre ha összerántom magam anyagilag, kell rittyenteni ezt-azt fábó', bennevagy? :D
Wickey2008-02-19 20:13:06 // 7136
- 20-at egyszer evett a gtv, a tököli reptéren, de fölmentése volt: már odafele is cibáltam a bajuszát mindenféle BMW-seknek, továbbá nem kevés energiába került a két téligumi füstté változtatása.

- Kaposújlakon az America átlagban 12-re jött ki, 63-64 liter körül kicsit kevesebb mint 530km-re ha jól emlékszem... a távot a gps mérte, tehát valós. Igaz se lefelé se fölfelé nem siettünk: 140 utazó az autópályán. Ezenfelül amikor a technika engedte, gyorsultam, pörgölődtem, szlalomoztam. Az ugyebár nincs benne az etapban.

- 13 litert kajált a zöld gtv egy padlógázas Budapest - Balatonfüred - Budapest túra alatt, 160 körüli átlag, tartós 190-200 körüli utazósebesség. (ablak lehúz háromlábnak beint Fehérvárnál 200as tempónál, haver kurvaanyázik, otthon haver alfasud rendszáma visszacserél gtv6 rendszámra, vigyorog).

- 180 autópálya 140-150 országút esetén 11 volt a fekete, nagyjából ezt a tempót szerettem autózni vele, amikor Sopronba mászkáltam (140km pálya, 90km országút, összesen kicsivel kevesebb, mint két óra).

- Nem vagyok rászorulva, hogy V6-tal lightosra vegyem a figurát, ez olyan, mintha ott feküdne előtted Hale Berry pucéron, és nem volna pénzed kotonra... :-PPP Akkor már inkább megrakom a... szóval beleülök a dízelbe.

A gumma garázsban. Egy agyonhasznált, és egy makulátlan szettem van. Az agyonhasznált max. félperces. A makulátlan az 2-3mm-es, teljesen jó.
Selmak2008-02-19 20:09:45 // 7135
Van egy érzésem hogy mindjá jönnek a suzukisok is akinek ZPM hajtja az autójukat jóval 10X fényszorzó felet és termeli az benzint nem pedig fogyasztja. :)
GEORGE2008-02-19 20:01:16 // 7134
Pontositsunk :-)

Eddig egyszer nyalta meg alulról a 10-est a gépem.
Rábaringen gyorsulva körözve és oda- vissza kicsit sietős tempoban.
Hasonló igénybevételnél a tied nem 13-at eszik hanem 20 felett.


Amúgy meg 180-as utazóval autópálya és 140-150 gurulva tovább 8-kat kajázik szerintem ilyen temponál sem elég a v6-nak a 13 lityi...
Ha meg lightosra veszem elmegy 7 literrel na ez fele meg neked a 13-nak :-)



Hozzad csak a gumikat :-D
Wickey2008-02-19 19:57:33 // 7133
Nekem a 2.4 20V 8-10 literes fogyija a sok.
Ha már van 10 liter üzemanyagra pénzem, akkor 13-ra is van, és beletankolom egy tisztességes V6-ba, ha meg nincs 10 literre pénzem, akkor összeszorítom a segglukam, és elmászkálok 5.5-6 literből az 1.9 8V-vel.

Ennyi. Erre mondtuk, hogy nem jó a dízel, de hasznos. Annál több marad hétvégére.

Erről jut eszembe, négy "pótkerékkel" készülök Paksra, csakhogy tudd miből van az euro nullás gumifüst.

Megfelel? :-D
GEORGE2008-02-19 16:19:35 // 7132
Ha a 2,4 MJET 20V be beraktad volna amit most az 1,9 Mjet 16V-be te magad is elcsodáékoznál a különbségen! :-)

gyári lóerőkban 25-el több van a 2,4 Mjetbe és 80Nm több nyomaték, azért ezek érezhető "számok" :-)

Szóval gyári 1,9 Mjet 16V kontra gyári 2,4 Mjet 20V van érezhető különbség a 20V javára.
Ha meg mind kettő tuningos akkor is a 20V a "jobb"
Hangban meg felül múlhatattlan az 5 hengeres :-)

De egyben megegyezhetünk lazán sportos maradt a diesel mocikkal az Alfa!!
Sőt több benzines variáns nem is tud ilyen paramétereket felvillanatani.
De most nem kell jönni avval hogy ezek turbosak a benyások meg szivósak, és mi lenne ha a benzines turbos lenne.
Amúgy meg a 2,0 16V T és a 2,0 V6 T-n kivül nincs is másik turbos benzines Alfában...

A benzines T-k fogyija meg baromira sok....
Selmak2008-02-19 16:12:16 // 7131
5hengeresnek szebb hangja van, már a sima 10 szelepes JTD esetén is mint 4 hengeresenek.
Kovi2008-02-19 12:47:54 // 7130
Sziasztok.

Az 1,9 jtdm-16v szinte maga a tökély bár még nem mentem 2,4 jtdm 20v-vel.
Az biztos nekem már volt Q4-em és nem vicc néha van olyan filingem mint abban volt.:-)
Gyakorlatilag 3-4ik fokozatban mint egy mozdony (Novitec+direktszürö).
Fogyasztás városban 6-7 lityo.
országut 5-6 lityó. Van benne 180km/h-is.
Tehát mert diesel-t vettem nem kellet lemondanom a filingröl és sokkal kevessbett
papizik mint a Q4 ( 12-20 lityó)
Aki nem hiszi viszem szivesen 1kört!!!!!:-))))))))
Tehát összegzés képpen nem bántam meg a 1,9jtdm 16v.pedig néztem 2,4 20v-is bár ebben az esetben 1millával többe került:-(((((arra már nem volt sastojás.
Nekem biztos nem mutatna annyival többet a 2,4 20v.
Majd a 159ben talán.!!!!!!!:-)))))))
GEORGE2008-02-19 12:17:43 // 7129
Na most megmondtad a frankót!!!
Így igaz, ehelyett a dieselt oldották meg frankóra :-)
Selmak2008-02-19 12:12:10 // 7128
Erre meg azt mondom teccet volna normális megbízható benzinmotor építeni és akkor nem olajkályháznának soka.
Selmak2008-02-19 12:09:30 // 7127
Kaszni ügyileg szvsz nem lesz gond, motor is tartós darabnak igérkezik, kérdés hogy akkor lesz e még hozzá megfelelő minőségű alkatrész.
GEORGE2008-02-19 12:02:13 // 7126
20 éve nem volt rossz a escort diesel.....de sokkal nagyobb különbség volt egy akkori diesel és egy benzines motor közt, mind teljesítményben mind járáskulturában.
Sok escort nem éli meg a 20 évet.........vannak egy - egy megkimélt példány mint ahogy a te példád is bizonyitja..... minnél fiatalabb egy autó annál jobban csökken az élettartamuk.....
GEORGE2008-02-19 11:57:21 // 7125
Melyek azok a negatívumok? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-19 11:02:44 // 7124
A minap láttam egy Escort 1.6D-t, apámékhoz jöttek vele a burkolók. Hát az a nem semmi! huszon sok éves autó, pöccre indul, egyenletes hangon és nem hangosan kerepel. Füst nuku, fogyasztás 5 körül. Nem versenyautó, de a feladatát évtizedek múltán is tökéletesen teljesíti. És a kasztni is egyben van. Azt mondom, el vagyunk mi attól már szokva, hogy 20 éve is tudtak nagyon jó, tartós autókat gyártani, amik sok szempontból semmivel nem rosszabbak (sőt!), mint a maiak. Hol lesz akár az én JTD-m 20 évesen....?
Saughassy2008-02-19 09:42:45 // 7123
Nyilvan, de ugye az elet nem habostorta, elvtars. :) Vannak negativumok, amiket szinten nem praktikus a nagy lelkesedes kozepette elfelejteni. De semmi baj, ezert vagyunk mi, akik vigyazunk ratok, es figyelmeztetunk, ha szukseges.:)
GEORGE2008-02-19 09:34:53 // 7122
Persze nem megy esemény számba ma már egyik motor sem.
Én nem magasztalom egekig a mjet 20V-t ,de attól ahogy itt páran beszélnek róla igen is fényévekkel jobb motor, s mert lehuzzák attól nem lesz belőle rossz motor sem.
Nekem sem lesz kevesebb a fiztésem ha itt fikázzák. De szeretem ha a tényeknél maradunk :-)
Továbbra sem értem az embereket, hogy miért a régi bevett szokást fújják diesel egyenlő szar................hol vagyunk már a Ritmo korszaktól meg a kadett 1,6 D-től????

Igenis már jók lettek a diesel mocik, " működési elvük mint a benzinesé " csak nem 3 bar van bennük.....mikor még kadett 1,6 D, meg escort 1,6 D és gof 1,6 D-k rótták az utkat eszembe se jutott olyant venni.
De mára nagyon jók lettek, ezt aláseperhetjük a szönyeg alá, de attól még tény.
Saughassy2008-02-19 08:58:42 // 7121
Na de nem is megy eseményszámba, hogy van ilyen. :)
GEORGE2008-02-19 07:29:05 // 7120
Nézd koma benzines motort is tud már a hülye is gyártani.......ennyi :-)
GEORGE2008-02-19 07:28:08 // 7119
4,5 még nem pirul a fordulatszámmérő.
Wickey2008-02-19 07:25:04 // 7118
A valóság az, hogy lassacskán 20 év intenzív fejlesztés után már a hülye is tud erős dízelmotort építeni, ami vélhetően nem hullik szét 3 év alatt. Ennyi. :-)
Wickey2008-02-19 07:23:40 // 7117
Te, és ha végre egyszer megdícsérem a 2.4mjet-et, akkor majd elpirulsz, mint a fordulatszámmérőd négyezerötnél? :-))))

Amúgy jobb ez így, mindennap nem lehet képviselőfánkot reggelizni.
Jó az a vajaskenyér parizerrel, deakkor meg hétvégenként Mozart-torta... :-P
GEORGE2008-02-19 06:40:57 // 7116
Legalább azt "ismerjék" már el ami a valóság.
GEORGE2008-02-19 06:40:09 // 7115
Az a baj (itt is ) ,hogy azok formálnak legtöbbször véleményt aki nem is ültek ilyen autóban......

Én rendszeresen vezetek egy 1,9 JTD 8V 156-ot és a sajátomat.
Aztán többször mentem már 147 1,9 JTD 8V.
Minden féle fikázást félre téve a 2,4 Mjet 20V brutálisan más mint az elöbb emlitett mocik.
Nagyságrendekkel finomabban jár a 2,4-es és a dieseles hang is nagyon eltompult az 5 henger miatt. ha meg már fordulat is van még inkább eltünik a diesel hang.
a 2,4 Mjet sokkal élénkebben veszi afordulatot, és JTD 8V 2000-3800 -as használható fordulattartomány kitolódik a 2,4-nél 1500-4600 közé.
Kpeki2008-02-18 21:34:28 // 7114
Had osszam meg Veletek az örömömet!
Kiszedtem a katalizátort az olajkályhából, és gyönyörü hangja lett! Ahogy a turbo elengedi a nyomást, nem birok betelni a hangjával!!! Járokelök is csak sasolnak hogy mi "fúj" így. :D És arrol nemis beszélve hogy sokkal fürgébb lett az autom :))
Adrián2008-02-18 21:17:28 // 7113
Igy van meg kell védeni a mundér becsületét ;)!!!! nem is rohad megy ,is a gázolaj szagát is csak az érzi aki utánnad kullog:)))
Putyesz2008-02-18 19:25:57 // 7112
tetszik a monológod:)!mikor megvettem a 166-ot sokan mondták hogy minek ilyen nagy autó és ilyen nagy motor ugyse tudod kihasználni!én jót nevettem rajtuk és tisztába tettem az agyukat hogy amíg ezzel autóval eljárok 5-6 literrel vagy 7-8 literrel(lábfüggő) addig kisebb autót és főleg meg kisebb motort a büdös életbe nem veszek!az 5-6 liternél ált. leesik mindenki álla:)!meg épp itt a vidéki utakon tudom kihasználni a motor nyújtotta rugalmasságot,ugyanis nem kell 6.-ban 90-nél gondolkodnom ilyeneken hogy belefére még vagy inkább visszaváltsak hanem csak nyomok egy szép kövéret és........ennyi!
GEORGE2008-02-18 19:15:36 // 7111
Wickey direkt húzza csak az embereket itt.
Jó kis mocik a 2,4 Mjet-ek! Evvel a motorral spotos és dinamikus mozgású lesz az autó. A hangja abszolut nem zavaró, kellemes morajlással válaszol a gázadásra na és nem kis erővel tól az ülésbe és komoly tempot képes diktálni :-)


Itt bővebben olvashattok kiragadtam egy részletet .-)

2.4 JTDm

Az apró "m" betű jelentése multijet, vagyis többlövetű. Egy befecskendezési ütem alatt a multijet több üzemanyagot fecskendez, ettől lágyabb a robbanás, csendesebb a dízel. Nem akkora szám ez, ahogy hangzik, az összes második generációs common rail dízelmotor így tüzel. Amiben az Alfa-motor szenzációs, az a hangja. Az öthengeres dízelmotor egy gyönyörű állat. Agresszíven morog, dühöngve ordít, vagy csak szelíden fújtat. Hah! Ennél szebb szólamot nem lehet kihozni egy dízelmotorból. Mintha Bartók Béla taktusait dolgozta volna fel Paul Oakenfold. A szabálytalan ütemek tisztán hallhatóak, a basszusok kemények, nagyot ütnek. Fantasztikus.
Putyesz2008-02-18 19:03:04 // 7110
hanem a legjobb........hm...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-18 19:01:00 // 7109
ami hasznos, az jó...
GEORGE2008-02-18 18:59:12 // 7108
A dieselek közt jó a JTD teeeeeeee :-)

És az 5 hengeres meg nagyon ott van :-))))
Wickey2008-02-18 18:57:07 // 7107
Ííííííííígy van! :D
Fészi2008-02-18 13:17:40 // 7106
ŐŐŐ Ja...

nem jó, csak hasznos ;)
Wickey2008-02-17 22:19:37 // 7105
nemjó.

Dízel.

:-P
GEORGE2008-02-17 19:47:49 // 7104
Mi a gond koma??
Nen értelek? most mi a bajod?
Jó a JTD vagy nem?
Putyesz2008-02-17 12:51:56 // 7103
ennél szebben én sem tudtam volna megfogalmazni:)!
mint ahogy Winkler is mondta mikor a faceliftes 166-ot tesztelte:
"Az haggyán hogy az alfák mindig jól szólnak, tehát ők direkt fülre gyúrnak a motortervezésnél,hogy szépen szóljon hisz ez egy nagyon fontos inger az autóval kapcsolatban!de ez a dízel nem csak azért szól jól mert ALFA hanem mert vmi van az öthengeres dízelekkel!mint a volvo esetében is a D5,az is szépen szól,már majdnem ALFA:)!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak