Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Selmak2008-02-23 21:32:41 // 7252
Épp ezért nem lehet 1 esetből kiindúlni.
GEORGE2008-02-23 20:59:59 // 7251
Nézd koma behalt motor mindenhol van.
Van épúgy behalt egy kimondottan jó szériájú motorból is mint van olyan is hogy egy köztudottan szar motor már sokszázezer km-et müködött gond nélkül.
Ez márka és motortipus független dolog.
Inkább bánásmód törödés együttesének tudható be.
a 155 2,5V6-al nem szokott gond lenni amúgy....
Liquid2008-02-23 20:56:37 // 7250
ez is igaz
Selmak2008-02-23 20:42:20 // 7249
Diesel mánia topic nem egyenlő a Fastcaristák vs Batániusok topiccal.
Selmak2008-02-23 20:41:35 // 7248
De Wickey GTV 300 K járó autójából is ennyire lehet kiindúlni márkaminőség terén.
Liquid2008-02-23 20:37:46 // 7247
ilyen példát bármely autóra/motorra tálhatsz pár perc alatt
Selmak2008-02-23 20:35:42 // 7246
155 tulajok között volt egy rendőr csajszi akinek volt egy 2.5 V6 ja, pár hónap múlva már tartalék motorral együtt árúlta a használtauto-n. Lehet hogy a hüde megbízható és egyszerű benyásból elege lett? :)
GEORGE2008-02-23 20:32:24 // 7245
én nem értem miért fikázza Wickey ennyire a JTD ha ennyi "szar" akkor miért nem adja el?....
Selmak2008-02-23 20:31:27 // 7244
Na erre nem vennék mérget. Ugyan is CR mechanikailag jóval egyszerűbb mint a bármelyik adagolós. Az elektronikája meg messze bízhatóbb a benzinesekénél.
GEORGE2008-02-23 20:17:52 // 7243
Szerinted hol áll a diesel világban a JTD?
GEORGE2008-02-23 20:14:59 // 7242
A TE gtv -ennyit ment már okés, de van olyan gtv moci amimár kevesebb km-el elhalálozott...vagy minden eggyes gtv ennyit bír? egytől egyig??
Wickey2008-02-23 20:14:33 // 7241
Ezt készséggel elismerem.
Egészen addig, amíg a sötét oldalon maradnak:
diesel világban a legjobbak közt vannak a jtd
:-D
Wickey2008-02-23 20:13:33 // 7240
Az én gtv-mbe meg csak magyarországon beleraktak 300ezret, míg hozzám került, külföldön kilenc éves koráig meg a jóég tudja, mennyit futott. Kajálta az olajat, de városban télen elment óvatos 10 literrel, és még hármasban is megnyikkant a hátsókerék, ha köcsögölt egy DÍZELpassatos :-PP
GEORGE2008-02-23 20:13:27 // 7239
Hagyjad már a JTD szapulását koma.
Vedd már észre hogy szinte egyedül vagy evvel......
Messze nem olyanok mint aminek beállitod.
Miért nehéz azt elismerni, felfogni, hogy diesel világban a legjobbak közt vannak a jtd mocik?????
Wickey2008-02-23 20:11:53 // 7238
Aha. Megnézted már a GTA, és a V6 JTS nyomaték és teljesítménygörbéjét?
Köszönöm szépen, nem kérem a JTS-t. Fos. Hiába erősebb. És vonatkoztassunk el, hogy párszáz kilóval nehezebb autóban van: eleve szar.
Wickey2008-02-23 20:10:17 // 7237
Azért nagy összegbe ne fogadd le, mert lehet, hogy a jóval kevésbé bonyolultabb technikája miatt kevesebb bosszúságot fog okozni egy 20 éves 75-ös, mint egy 10 éves jtd.
GEORGE2008-02-23 19:47:10 // 7236
Ja és valóban tény, hogy jelenleg nincs jó benyás motorja az Alfának.
Ellenben diesel fronton nagyon jók! :-)
GEORGE2008-02-23 19:46:29 // 7235
nem opel motor hanem Holden :-)))
De nem szabad se le opelozni se le holdenezni.....
Az hogy a blokk megegyezik az csak egy dolog....
A hengerfejtől az üzemanyagellátástól a ráakasztott kipufogótól és egyébb apróságtól lesz a közös holden alapból ALFA motor és opel motor.....
Selmak2008-02-23 19:42:18 // 7234
Még mindig azt mondom teccet volna normális benzinmotort csinálni. Boxert kivégezték, Nordot kivégezték, V6-t kivégezték. Mit adtak helyette a Fiat ipari hulladék TS motorjait és egy V6 Opel motort. Az meg hogy valaki napi használatban egy 20 éves autót problémamentesen tudjon használni, mese habbal.
GEORGE2008-02-23 19:33:49 // 7233
És még egy Robert jTD 2,4 10V-ben is 230 ezer feletti volt hiba nélkül!
GEORGE2008-02-23 19:33:10 // 7232
gabó 1,9 JTD 105 lovas 156-ban 260ezer volt hiba nélkül....
GEORGE2008-02-23 19:32:42 // 7231
100-ból 5-ön kellett csak ezeket cserélni....
Wickey2008-02-23 19:29:17 // 7230
1-1 turbó, LMM, EGR, lendkerék, stb. csere után... :-)
Robi2008-02-23 13:49:25 // 7229
"144 lovat tudott a 2.0 TS 8V, nem?
Opelnak ott volt a Vectrában a 2.0 16V, ami 150 lovas volt, a VW-nek ott volt a GTI 1,8 16V, ami 139 lovat tudott. Ha csak 8 szelepes motorokat nézünk, akkor nem volt ellenfelük :)"


Azok a VW és Opel motorok vagy 10 évvel később születtek. A 155 2.0 TS motorja (az Alfa TS, nem a Fiat TS) a 75-ösben jelent meg, tehát nem mai darab. Mégis, a mai napig nem kell szégyenkeznie. :)
Robi2008-02-23 13:46:48 // 7228
"faszák, de az oltárt azért még ne kezdjük el alapozni. Majd pártíz év múlva, ha kiállják az idő próbáját (amit persze nem fognak)"

Kiállták az idő próbáját. Már vannak 10 évnél idősebb 1.9 JTD-k, és kutyabajuk.
Fészi2008-02-23 04:37:26 // 7227
155 TS 8v alfa motor (75 Ts és 164 ts tovább fejlesztése) 155 2.5 V6 alfa motor, VM Diesel a 155 2.5 TD és Fiat motor a 155 1.9TD és ugye fiat-lancia motor a Q4 motorja... TS 8v-s 155 motorok aluminium, szemben a 16V-s motorok és a Q4 motorjával amik ugye fiat blokok. szerintem ennyi de javítsatok ki ha nincs igazam.
Wickey2008-02-22 23:13:57 // 7226
2.0TS-ért én elvből nem adok pénzt, egyetlen egy kivételtől eltekintve: 75TS. Már épp elmentem volna megvenni egy szép szürke TS-t, amikor ugyanannyiért bekínálták az Americát. Ettől függetlenül ha valami roppant nagy baleset miatt lenne egy 2.0TS-em, én is valami bikább dízelre cserélném ha ez vígasztal, pláne ha csak egy személygépjárművet engedélyez az asszony :-P A hátsókerékmeghajtásról viszont akkor se mondanék le, szóval valami közepesen szétbaszott bmw-t vennék valószínűleg.
Hálistennek ezzel a dilemmával viszont úri neveltetésemből kifolyólag nem kell szembesülnöm: munkagép+öregdigórozsdaboglya, nincs is ennél jobb.
Mondjuk egy spidert (natürlich 1966-67est) el tudnék képzelni forró nyári napokra.
GEORGE2008-02-22 23:08:12 // 7225
Én elvoltam a benzines munkagépeimmel is ( 155 2,0Ts 146 ti ) de kellett egy jobb egy gyorsabb fürgébb gép :-))) Így vettem meg a mostanit :-)
Wickey2008-02-22 23:03:04 // 7224
Nem kormol. Nincs megchipelve, nem volt agyonrugdosva, rendesen be van melegítve, és le van hűtve. Fogkefével ugyan nem pucolom tisztára hetente az IC-t, EGR-t, LMM-et, meg az összes két és hárombetűs szart benne, mert addig nem nyúlok hozzá amíg tünetmentes. Abszolút gyári, soha semmi nem volt cserélve, termosztáton, illetve a ventillátor előtétellenálláson kívül, nem számítva ofkóz a kopó fogyókat: Piri elvégezte 50ezerrel ezelött a komplett vezérlés cserét, azóta 15k-nként olaj, pollen, levegőszűrő csere, féktárcsa és betét csere, meg ofkóz futómű csere volt.

Meg kell hogy mondjam, 2002-es létére egész egyben van. A WRD-t nem eszi mérhetően, 15k km-enként rá se szoktam tölteni, a min-max jelzésbe bőven belefér az adagja, lassan kijön az öt liter olajak maradékából egy komplett olajcserényi mennyiség :-) A turbó persze fossa azért némileg az olajat, kétszer volt, hogy VGT letapadt, de azóta ügyelek arra, hogy 1.) ne padlógázzal gyorsítsak, ha egy mód van rá (koromképződés) 2.) rendszeresen ki van szellőztetve a rendszer (országút vagy autópálya, kis terhelés, nagy fordulat).

Munkagép.

Ennek mennie kell.

Ha a gtv vagy az america 2-3 hónapot áll, leszarom. Ezt nem. Nem is baszom szét ha egy mód van rá. A nyulakat is inkább kikerülöm :-) (mint pl. múlt hétvégén, Kőszegen is szlalomoztam egyet inkább, de nem volt kedvem a nyúlpörkölthöz)
GEORGE2008-02-22 22:05:12 // 7223
A tied még a Nord nak a legutolsó darabja, igaz már jól modernizálták, de még mindig strapabiró darab!!!!!
GEORGE2008-02-22 21:49:51 // 7222
A tied úgy kormol??? :-(
Akkor értem már miér szarozod annyira :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:19:35 // 7221
nah ezt az eszmecserét majd folytatjuk egy láda sör mellett :)
Wickey2008-02-22 21:17:44 // 7220
Tévedés, füstöl, meg büdös, de nem kormol! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:17:06 // 7219
pedig úgy kormol, mint egy ribanc diesel :)))
Poló2008-02-22 21:16:21 // 7218
Jaja, miután elküldtem a hsz-t, akkor gondoltam, hogy a 75-ben még lehet kat nélkül volt és úgy többet is tudhatott.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:16:10 // 7217
Látod milyen kultúráltan tudunk mi beszélgetni :)))
sör? hol?? mézesbarack az van.....megyek is...
Wickey2008-02-22 21:15:57 // 7216
Nem adom a seggem, hiába reménykedsz :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:15:04 // 7215
Bizonytalan másság = tétova bzi :))))))
Wickey2008-02-22 21:14:29 // 7214
katalizátor nélkül 148-at. 75-ből még volt olyan is
Poló2008-02-22 21:13:47 // 7213
144 lovat tudott a 2.0 TS 8V, nem?
Opelnak ott volt a Vectrában a 2.0 16V, ami 150 lovas volt, a VW-nek ott volt a GTI 1,8 16V, ami 139 lovat tudott. Ha csak 8 szelepes motorokat nézünk, akkor nem volt ellenfelük :)
Wickey2008-02-22 21:13:47 // 7212
Az igen, ilyen kultúráltan buzizni még nem hallottam senkit :-P
Te, nem akarunk inkább pattintani egy-egy sört? :D
Elfogyott a bab, és égeti a belem. Le kell hűteni. Utána megnézem a kincs ami nincs-et :D
Wickey2008-02-22 21:12:57 // 7211
megmondom az őszintét: fogalmam sincs, 155-öst még életemben nem láttam. Amúgy valószínűleg igen, a láncos 155 motorok ennek a leszármazottai lehetnek, csak elosztó nélküli gyújtással, modernebb ecu-val sztem. Na, EBBEN biztos hogy nem vagyok biztos :-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:12:51 // 7210
Sajnos nem tudjuk megváltoztatni a globalizációs folyamatot, nekem sem tetszik de ez van....
Te meg mindig csak másképp gondolkodsz ez meg a túlliberizált homokosság :))))
Ádi_39002008-02-22 21:10:22 // 7209
Köszi. Asszem ez pont ide a dízelmániába való hsz volt. :-))
És a 155-be a 8v már fiat lett? Lényegileg az is azt tudja, mint amit a 75-öshöz leírtál.
Wickey2008-02-22 21:10:04 // 7208
magaddal beszélgetsz?
Skizó-pszihó-rasszista :-PPPPPP
Wickey2008-02-22 21:09:28 // 7207
Te meg félsz a másképp gondolkodástól, ez meg psziho-rasszizmus. :-)

Amúgy én szeretnék 10 évig használni egy autót, mert egyrészt nem vagyok kőgazdag (se felsővezető nem vagyok, se másokatátbaszósügyeskedősalkat... ezvan, ilyennek születtem), másrészt utálom ezt az elkorcsosult szarfaszú úgynevezett fogyasztói társadalmat ami igazából termelői társadalom: szemetet termel.
Valahogy nem kívánom 5-6 éves autókkal szennyezni a környezetemet.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:07:33 // 7206
Tele vagy gátlásokkal, meg komplexusokkal amik "szar" formájában hagyják el a tested....:)
Wickey2008-02-22 21:07:10 // 7205
Nem néztem utána a dolgoknak, saját kútfőből, legjobb tudásom szerint írtam le, de lehet hogy itt-ott pontatlan:

A NORD-motorok az a teljesen aluminiumból készült (alu blokk alu hengerfej) motorcsalád, ami már a hatvanas évektől kezdve az összes sornégy Alfa motor alapját adta. Ezek voltak pl. a Duetto Spiderben, a gömbölyű GTV1750-ben, stb. A hengerűrtartalom asszem 1.3 - 2.0 liter között változott, volt 1.3, 1.6, 1.8, 2.0
Régebben az 1.8-ast 1750 névvel illették. Erősek, pörgősek, jó hangúak voltak.
Láncos vezérlés, nyolc szelep, kettő felülfekvő vezérműtengely jellemezte őket.
A nyolcvanas években bemutatkozott az Alfa90-ben a szívóoldalon változó szelepvezérlés, majd az Alfa75 TS-ben, a NORD-széria elérte a csúcsot:
8 (egyforma) gyertya, szívóoldalon változó szelepvezérléssel, Bosch Motronic ECU-val. (ez a kérdésedre a válasz).

Érdekes módon sem a gyertya nem került százezrekbe, se a vezmódosító nem ment soha tönkre, a szíjat (esetében láncot) sem szaggatta olyan gyakorisággal mint a fiat-motorok... és tudott 148 lóerőt akkor, amikor öt évre rá az Opel és a VW még mindig 115 lovas 2 literes motorokat gyártott. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 21:06:08 // 7204
ki a tököm akar használni egy autót 10évig? majd ha nyugdíjas leszek talán akkor...mi van félsz a változástól? ez anyakomplexus :)))
Wickey2008-02-22 20:59:30 // 7203
faszák, de az oltárt azért még ne kezdjük el alapozni. Majd pártíz év múlva, ha kiállják az idő próbáját (amit persze nem fognak)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak