Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Ádi_39002008-02-22 20:59:05 // 7202
Tetszik ahogy évődtök! :-)
De hadd tanuljak is valamit: mi az a NORD-TS?
Wickey2008-02-22 20:58:18 // 7201
ja, és szarási komplexusom is van, mert mindig fingok, igaz, rettenetesen csipázom a chilis bab minden megnyilvánulási formáját... :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:57:43 // 7200
na jó az biztos genetikailag belénk van kódolva a bélszél :)
na de a közös nyomócsöves dieselek akkor is fasza kis gépek....hiába szarozod le őket...
Wickey2008-02-22 20:54:09 // 7199
Nekem a kettő együtt: kisebbségi problémám van... de asszem cigányozásért ban jár, szóval ne menjünk bele a részletekbe :-PPP
Wickey2008-02-22 20:53:14 // 7198
aximoron a frászt. Oximoron, na. El is kéne néha olvasnom, amit leírok :D
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:53:08 // 7197
Aki állandóan szarozik annak vagy végbél problémái vannak, vagy kissebbségi komplexusa :)
Wickey2008-02-22 20:50:31 // 7196
ez aximoron, olyasmi, mint az őszinte politikus :))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:48:36 // 7195
nincs méteres kékeres :)
a 6 hengeres suzukit meghagyom neked.....
Wickey2008-02-22 20:48:11 // 7194
mondjuk benzines 156ot én is csak akkor vettem volna ha fegyverrel kényszerítenek, de azért hadd ne tisztogassam már minden este fényesre a jtd feliratot a kocsi picsáján...
igaz hogy nincs rajta, szóval hadd ne nyalogassam tisztára a kormos lökhárítót minden este :))))
Poló2008-02-22 20:48:00 // 7193
A 156 2.0 TS is.
Wickey2008-02-22 20:45:25 // 7192
Te, vettél egy szuzukit? A suzukisok meg a skodások szoktak ilyen hülyeségeket beszélni :-DD
GTVili2008-02-22 20:45:23 // 7191
A GTV 5000-nél pont 180-at megy...(mutat)...
GEORGE2008-02-22 20:44:37 // 7190
Azt hogy 156 TS mocival vagy 156 Mjet mocival kell-e adta magát....kérdéses sem volt milyen motor fog a 156-on orrába figyelni. Ezt már 2006-ban is kijelentettem.
146ti után az előrelépés minden tenkintetben a 156-os Mjet 20V-vel :-))
GEORGE2008-02-22 20:40:46 // 7189
nekem sportkipufogm 2 napig volt koma!!! 2 napig azóta is donchiconál van!!
A direktszűrő pedig folyamatos haladásnál ( mind1 hogy 100 vagy 180) nem volt hallható......
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:39:42 // 7188
Ez nem magyarázat :)
"Kis" ember nagy autóval henceg....
ez már inkább magyarázat lenne....
GEORGE2008-02-22 20:39:38 // 7187
nekem 5000-el 170-et ment cirka 5400 körül volt 180-nál...
Wickey2008-02-22 20:38:55 // 7186
Tökmindegy, eleve a 146 és a 156 között is vannak különbségek, ráadásul a dejzel hatfokozatú, harmadszor pedig benzinmotornak felmentése van, hadd üvöltsön.

Amúgy GEORGE: te is megéred a pénzed: sportkipufogót és direktszűrőt raksz a benzinesre, és rinyálsz, hogy hangos. Aki kurvának öltözik, ne csodálkozzon ha basszák. :-PPPPPP
GTVili2008-02-22 20:37:43 // 7185
:-) Tegnap bent jártam a városban...Blacky hív...beszélgetünk...lámpaváltás:elindulok...Blacky:Te Alfával vagy?!.....mondom:igen!.....Blacky:Hallom! :-)))
Wickey2008-02-22 20:37:27 // 7184
az Fiat motor, muskántlikat tárolni is szar. :-)))

Mellesleg a 16V TS-re meg a jtd-re is kell költeni gazdagon, elég ha csak a légtömegmérőre, lambda-szondákra, ilyesmikre gondolok... az Americán eddig tömítésekre, szűrőre, hűtővízre, és új olajra költöttem, valamint kicseréltem egy 20 éves gyújtótrafót... pedig sokáig állt...
Na rohadt kíváncsi leszek, hogy egy 20 éves mjtd talpraállítása mekkora erőfeszítésbe fog kerülni.
Poló2008-02-22 20:37:06 // 7183
De a 146-nak más a váltóáttételezése is, mint a 156-nak. Az enyémben a 180 még elvidelhető, nem zavaró a motorhang. Nekem itt forog ugye 5000, a 146 pedig mennyit forgott?
GEORGE2008-02-22 20:36:36 // 7182
Szerinted de az csak a te véleményed mint az én véleményem is csak egy a sok közül.
De abban megegyezhetünk, hogy te túlságosan elferditve állitod be a dieselt, annyira abszolut nem szarok :-))))
És példának mindig a te V6-dat hozod fel sose más benzines motort :-)))
GEORGE2008-02-22 20:35:07 // 7181
Nekem volt TS 16V és most az Mjet 20V ....tudom a különbségeket....diesel ide diesel oda a dieselben a 180 csendes utazó a 146-ban meg már üvöltött a motor.....stb stb...:-)
Wickey2008-02-22 20:34:02 // 7180
traktor. Náthás traktor. :-PP
GEORGE2008-02-22 20:34:01 // 7179
TS 16V-ról beszélek ami ma a jeleneleg legtöbb benzines Alfában van...a 8V nagyon jó TS mocik voltak...
GTVili2008-02-22 20:33:05 // 7178
Ha csak az kell...:-DDD
Wickey2008-02-22 20:32:12 // 7177
Ha már Alfákról beszélgetünk, akkor ugye a TS motorok alatt NEM a fiat motorokat érted? Ezesetben ugyanis ellent kell mondjak. A NORD-TS az egyik legjobb konstrukció, amivel - születésnapját is figyelembe véve - találkoztam. :-))
Wickey2008-02-22 20:29:59 // 7176
Továbbmegyek: a 2.0TS sem egy szívmelengető érzés, de hogy ne érezze magát senki kirekesztve: az 1.9 és 2.2 JTS is hulladék azokban a dögnehéz új kasztnikban. :-PPP

Csak semmi fűnyírás.
V6. :-)

Mindenki azt szaroz le, ami éppen jólesik úri kedvének, és adókategóriájának függvényében. Nem én vagyok a világ teteje, ugyanez viszont igaz arra a teszemazt Audi V8 tulajra is, aki nekilát adott esetben V6-ot szarozni: mondjuk egy Bentley-ben ücsörgő emberke még egy félmosolyra se méltatná, ha egyáltalán eszébe jutna ilyesmi.
Ha viszont adókategórián belül maradunk: ha lehet választani: inkább egy 2.5 milkás használt sima jötödö meg egy kábé 1-1.5 milkás projektautó, mint egy 3.5-4 milkás új suzuki, alap focus/golf/satöbbi, vagy egy kicsit fiatalabb mjet. Nem vagyok hajlandó kompromisszumokra. Azt meg (és most fél sor erejéig félreteszem a jópofáskodást) senki ne próbálja már meg bemesélni, hogy az m-jet egy kompromisszummentes sportmotor. Mert nem az.

Naszóval. :-)
V8-as Alfát amúgy meg kevés kivételtől eltekintve nem gyártottak.

Ha olyan nagyon rettenetsokhengeres autó kellett volna, valszeg még mindig a 750iLA-ban ücsörögnék, igaz azt még tankolni se bírtam amíg nálam volt kölcsibe', nemhogy megvásárolni. Vélhetőven viszont (csöves egyetemistaként) ezzel nem voltam egyedül úgy 1998-'99 táján.
Egy dologra emléxem a korszakból: 18.000 forint volt a telitank. Épp annyi, mint amennyiből most telilököm a jtd-t. Azzal a különbséggel, hogy akkortájt ezért a lóvéért 100 liter 95-öst csorgattam bele a jóságosba :-PPP
Pont elég volt Pécs odavisszára meg némi kocsikázásra előtte-utána Pesten. :-)))
Hamar átszoktunk az Intercityre, no.
Igaz, az sem volt sokkal olcsóbb, mert rendszerint két üveg konyakot megittunk hárman, egyet oda-, egyet meg visszafele, nem beszélve arról, hogy anno a helyjegyet is a büfékocsiba osztották nekünk, nem véletlenül :-))
GEORGE2008-02-22 20:29:38 // 7175
Halgasd meg az enyémet és arra mond, hogy traktor......:-))))
GTVili2008-02-22 20:29:08 // 7174
Jó-jó....csak kár hogy traktorhangja van....:-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:27:46 // 7173
a statisztikámat nézve sajnos igen :(
GEORGE2008-02-22 20:26:16 // 7172
Mindenféle fikázás nélkül kijelenthetjük, hogy a JTD és Mjet 100szor jobb a TS motoroktól.
Élettartamra, megbizhatóságra gondolok itt!!
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-22 20:25:05 // 7171
Wickey a saját benzinesétől van konkrétan elvarázsolva. Senki nem vonja kétségbe, hogy az jó, és kurva irigy vagyok én is. De a dízel akkor is jó. És nem városban, egyáltalán nem! Országúton, hegyek közt, pályán. Jobb, de legalább olyan jó, mint egy azonos teljesítményű benzines.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:23:41 // 7170
Én értem azt is..csak akkor egyet nem értek, miért adnak el több diesel alfát, mint benzinest? mert annyira szar :))
GEORGE2008-02-22 20:07:35 // 7169
Wickey el van varázsolva bizonyos dolgoktól, és mindenáron lejáratási hadjáratban van a diesel motorkkal, mindegy hogy JTD8v vagy Mjet 20v.....
Aki Wickey írásai alapján akar képet alkotnia dieselről az nem kap valós képet.....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 20:03:09 // 7168
Akkor a Te állításod szerint az össze 1.6 alatti benyás alfa egy kalap szar....sőt még az 1.8 is...kb az megy úgy mint a jétédém....:))
érdekes felfogás...aztán találkozol egy V8-as tulajjal és az összes alfát leszarozza majd beleértve az überbrutál V6-at is :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-22 19:58:16 // 7167
a második állítás igaz :))
Robi2008-02-22 19:46:05 // 7166
Meg ezek. :)

Nagyon brutál, ahogy tekeredik a kasztnijuk a rajtnál. :)))
Robi2008-02-22 19:43:02 // 7165
GEORGE2008-02-22 19:23:34 // 7164
Mjet 1500-4500-ig nem tudom ezt miért nem vagytok hajlandóak figyelembe venni.....a 146 ti-m meg 3500-6500 -ig volt jó. 6500-7000 csak "üvöltött" 1500-3500 meg csak úgy "létezett"......
Szóval a Mjet alulról indul és 3000-es fordulat tartományban használhato a benzines meg 3500-6500 ig és ez is csak 3000-es tartomány.......
GEORGE2008-02-22 19:21:02 // 7163
veled jó "vitatkozni" :-)))))
Wickey2008-02-22 18:57:07 // 7162
Rosszabb a "hejesirásod" mint a spanodé.
"csepfolyós", mi? :DD
Lassan eléred Áki szintjét. :-P
Fészi2008-02-22 18:51:37 // 7160
Álmogy királylány... pámpámpám... :D
Wickey2008-02-22 18:38:30 // 7159
Ebből a szempontból jó a V6, az mindig megy, viszont mindig lezabálja a gatyádat. :)

Így van! Ezé' szeressük! :-) Nem úr aki nem pazar.
Oszt az legalább nem konyul le négyezerötné' mint pornósztár fasza a forgatás után :-P

ja, mellesleg csúcshaverom aki slam, berendelte az "új" autómat... ugyanis megtekintettem a speckót, és szóltam neki, hogyha el akarja majd adni szóljon. Na, az automata. És dízel. Minden együtt van a tökéletes munkagéphez.

nameg kormányfűtés bazeg, az milyen már :-P
Robi2008-02-22 18:09:07 // 7158
De. :)
Robi2008-02-22 18:08:47 // 7157
Jó az. Mondtam már, hogy akinek nehezére esik a váltás, az vegyen hikomat trabantot, vagy trolibuszt, vagy pulit. :)))

Városban igenis jó a JTD. A JTD a normális üzemi fordulatszámán (1800-3500) húz rendesen. A benyás normális 2500-3500-as fordulaton nem megy, fölötte meg a gatyádat lezabálja. Ebből a szempontból jó a V6, az mindig megy, viszont mindig lezabálja a gatyádat. :)
Fészi2008-02-22 17:57:20 // 7156
. (pont)
Wickey2008-02-22 17:49:28 // 7155
Kurvajó, tényleg. hadd gondolkozzam mi is a jó benne...
hmm...
egész kellemesen lehet vele városban közlekedni... ámbár ez nem igaz, a "másik" ebből a szempontból is sokkal jobb, kettes alapjárat, óvatosan elforgat 2500ig, majd ötödik... vicces... gőzmozdonyszimulátor :D ehhez képest a dízel ótvar, folyamatosan kutyulnikell a taknyosvödörben a bottal.

na akkor lássuk csak...ja igen.
933 km-et mentem el (ma esti adat) egy tankkal, és még a lidércfény (tudod az a pici sárga ami azt mutatja hogy fogytán a jétédé) se gyulladt ki. Szóval nem hinném, hogy 6 liter fölötti fogyasztás jönne ki a végére :P (Vác-Sopron-Szombathely-Sopron-Vác, plusz Vác-Budapest inga, plusz Vácon belül dógozóbajárás).

Nemjó.
Hasznos.
Ennyi :-P
GEORGE2008-02-22 17:37:52 // 7154
Nem fogod megbánni, és a jtd mjet sokkal jobb attól ahogyan itt sokan "bántják"
GEORGE2008-02-22 17:35:32 // 7153
alfás mondta...de a 8v és 10v-be nem ástam bele magam...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak