Az én lelkembe viszonylag nehéz tiporni, nyugi. A 75V6-ok 20 körül, a gtv6-ok meg 25 körül vannak manapság.
Az én három gtv6-om sorban 1981, 1981, 1983; az America 1989; a 164 3.0 24V 1994; a 156 meg 2002-es. Ha jól emléxem.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Wickey2008-02-29 23:24:19 // 7452
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 23:18:10 // 7451
Bocs nem akartam a lelkedbe tiporni. Hány éves az a szekér?
Wickey2008-02-29 23:14:42 // 7450
Hallod, ha ilyen használat mellett ennyi idősen majd a te autódnak is csak ennyi baja lesz, hogy nyikorog valamelyik (egyébként 3490 forintos) gömbfej a kanyarban, akkor jelentkezz.
Wickey2008-02-29 23:13:50 // 7449
Hányszor akarod még leírva látni, te szelektív látású, hogy a 156 dízel minden létezési formája, a 1998-as 1.9JTD-től a 2004-es 2.4 mjet-ig mindenben jobbak, mint a megfelelő méretű és árú versenytársaik?
Ha nem így lenne, nem ezt vettem volna te szerencsétlen... :-P
Ha nem így lenne, nem ezt vettem volna te szerencsétlen... :-P
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 23:07:54 // 7448
A nyikorgásra gondolsz? Tényleg jól áll neki :-)
GEORGE2008-02-29 23:06:38 // 7447
folyamatosan fikázod szegény autód, ne kelljen most vissza keresnem :-))))
és ne hasonlitgasd már a GTV V6-hoz a JTD 156-od mert nagyon nem egy kategória akető!
hasonlitsd a konkurens modellek diesel autóihoz :-)))))
és ne hasonlitgasd már a GTV V6-hoz a JTD 156-od mert nagyon nem egy kategória akető!
hasonlitsd a konkurens modellek diesel autóihoz :-)))))
Wickey2008-02-29 23:03:29 // 7446
Hallod...
van olyan autó, aminek kifejezetten jól áll, ha NEM csendes.. :-P
van olyan autó, aminek kifejezetten jól áll, ha NEM csendes.. :-P
Wickey2008-02-29 22:59:31 // 7445
1.4-es meg 1.6-os motor a chopperekre való. :-PP
Azokhoz képest még az alapdízel is versenyautó. :-D
Azokhoz képest még az alapdízel is versenyautó. :-D
Wickey2008-02-29 22:58:22 // 7444
És hol olvastad, hogy én valaha azt írtam volna, hogy a jtd 156 zajos, hangos, csörög vagy csattog? Továbbiakat lásd lentebb.
Wickey2008-02-29 22:56:52 // 7443
Még szép, hogy csendes, ha olyan hangja lenne, mint egy dízel golfnak, vagy egy renault-nak, már rég négybe flexeltem volna a komplett bódét vaze! :-PP
Fészi2008-02-29 21:48:28 // 7442
Enbem az élettanított és kész :D jah meg vannak köztes állapotok, de szerintem több nőm volt mint neked :P
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 20:44:54 // 7441
Okés, köszönöm! ;-)
Robi2008-02-29 18:23:09 // 7440
Majdnem minden olajszűrő ilyen, ez nem új találmány. Az a lényege, hogy nem engedi kifolyni a szűrőből az olajat, így nem kell minden indítás után újra feltöltődnie. Ez akár 5-6 másodpercig is eltartana minden indításnál, és addig nem lenne kenés. Az olajjáratok térfogata elhanyagolható a szűrő térfogatához képest.
Olaj - olajszűrő cserénél első indítás után nem tilos rátölteni, hanem kötelező! A kis "zuhanyrózsát", amin keresztül szívja az olajat az olajszivattyú, baromira nem érdekli, hogy mennyi olaj van a szűrőben, csak egy a fontos, hogy mindig olajban legyen. Ezért van a nívópálca.
Olaj - olajszűrő cserénél első indítás után nem tilos rátölteni, hanem kötelező! A kis "zuhanyrózsát", amin keresztül szívja az olajat az olajszivattyú, baromira nem érdekli, hogy mennyi olaj van a szűrőben, csak egy a fontos, hogy mindig olajban legyen. Ezért van a nívópálca.
GEORGE2008-02-29 17:39:37 // 7439
ickey a vége .-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-29 17:36:19 // 7438
jah a kis szerszám, nagy köbcenti :)))
GEORGE2008-02-29 17:33:35 // 7437
asszem W-el kezdődik a neve :-) :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-29 17:32:46 // 7436
Ki fikázza??? Biztos valami 1,4 vagy 1,6-os kisebbségi komplexusban szenvedő, vezérlőmódosító hibás alany :)))
GEORGE2008-02-29 17:28:41 // 7435
Ma gurultam egy Mohács - Paksot 156 SW-vel az itt sokat fikázott 1,9 jtd 8V-vel.....
Direkt figyeltem a motorzajt.......130-140-ig kimondottan csendes!
felette kezdi el hallatni a hangját de nem mondanám hogy üvölt.....150-nél sem kell ordibálni egymással.. szerintem rendesen el van szigetleve a motor hangja.
no persze nem birodalmi luxus cirkáló és nincs is benne olyan síri csend de azt bátran állitom, hogy a ketegóriájában az egyik legcsendesebb autó...
Direkt figyeltem a motorzajt.......130-140-ig kimondottan csendes!
felette kezdi el hallatni a hangját de nem mondanám hogy üvölt.....150-nél sem kell ordibálni egymással.. szerintem rendesen el van szigetleve a motor hangja.
no persze nem birodalmi luxus cirkáló és nincs is benne olyan síri csend de azt bátran állitom, hogy a ketegóriájában az egyik legcsendesebb autó...
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 16:01:52 // 7434
Elvileg az a szelep onnan sem engedi egyből visszacsurogni, gondolom pont ez a lényege. Vagyis hogy este leállítom, reggel hidegindításkor már egyből ott az olaj, van kenés. Szóval lehet, hogy normális jelenség, hogy beleöntöm a névleges mennyiségű olajat, és amikor 2000km múlva újra megnézem, alacsonyabban van a szint néhány mm-rel. Most még 1000km-t beletettem, azóta nem csökkent tovább, ugyanott van, mint előzőleg. Nem tudom...Az egész azért gondolkodtatott el, mert a friss olajba igan nagyot kóstolt, azóta meg semmit. De majd 5000-nél visszaellenőrzöm megint.
Selmak2008-02-29 10:11:40 // 7433
Pár deci fér csak az szűrőbe, de az menet közben is benne tartózkodik szűrés céljából. Szóval ha rátöltesz akkor se lesz semmi. Inkább a hengerfej és egyéb olajjáratokból kell megvárni hogy visszacsorogjon az oil mert az jelentékeny mennyiség lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-29 00:06:40 // 7432
Egy kérdés, most jutott eszembe:
Nemrég olvastam az olajadalékokkal foglalkozó Belsőség blogban egy autószerelő állítását, miszerint a modern olajszűrőkben visszacsapó szelep van, ami nem engedi a nyomott olajkörből visszafolyni az olajat leállítás után. Ennek állítólag hidegindításkor van áldásos hatása, egyből ott az olaj mindenhol.
Igaz ez? Ha igaz akkor viszont mit mutat a nívópálca? Mert ezekszerint normálisan már a második hidegindításkor kevesebbet kell mutatnia a nívónak, az olaj pedig megvan, csak nem csurog vissza, Ergo tilos rátölteni....vagy hülyeség az egész?
Nemrég olvastam az olajadalékokkal foglalkozó Belsőség blogban egy autószerelő állítását, miszerint a modern olajszűrőkben visszacsapó szelep van, ami nem engedi a nyomott olajkörből visszafolyni az olajat leállítás után. Ennek állítólag hidegindításkor van áldásos hatása, egyből ott az olaj mindenhol.
Igaz ez? Ha igaz akkor viszont mit mutat a nívópálca? Mert ezekszerint normálisan már a második hidegindításkor kevesebbet kell mutatnia a nívónak, az olaj pedig megvan, csak nem csurog vissza, Ergo tilos rátölteni....vagy hülyeség az egész?
Robi2008-02-28 18:56:33 // 7431
Na ezért maradtál buta. :) És mivel buta maradtál, már nőd sincs. :))))
Fészi2008-02-28 07:51:50 // 7430
Így van... suliba ott voltunk, de az órák inkább csajozással teltek , ez a helyes :D
GEORGE2008-02-27 17:21:48 // 7429
Te ilyen rendi is tudsz lenni?? .-)) köszi :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-27 15:25:37 // 7428
Ehh...nem tűnt fel, Megyek visszaadom a diplomámat asszem :-)
Wickey2008-02-27 14:58:02 // 7427
Nyugi nem mondjuk el senkinek. :P
GEORGE2008-02-27 13:18:42 // 7426
bakker mikor elküldtem és elolvastam ( én amatör elolvashattam volna elötte is :-D ) már láttam hogy forditva írtam....de azt hittem nem veszi észre senki sem :-D
Robi2008-02-27 12:29:40 // 7425
Nekünk kötelező volt bejárni a suliba, szóval átlag napi 6x45 perc csajozás nélkül telt. :)
Liquid2008-02-27 12:29:18 // 7424
így van, ha nagyobb a hidraulika rendszer nyomása, akkor kisebb átmérőjű munkahenger is elegendő azonos erőkifejtéshez
Robi2008-02-27 12:28:19 // 7423
Ha egzakt akarok lenni, akkor hidrosztatikus egyensúly. :)
Robi2008-02-27 12:26:30 // 7422
"...egy nagyobb felületű dugattyút jobban elmozdit mint egy kisebb felületüt."
Pont fordítva. A kisebb felületűt mozdítja el jobban, és kisebb erővel, a nagyobb felületű pedig kevesebbet mozdul, de nagyobb erővel. Ez a hidraulikus áttétel.
Pont fordítva. A kisebb felületűt mozdítja el jobban, és kisebb erővel, a nagyobb felületű pedig kevesebbet mozdul, de nagyobb erővel. Ez a hidraulikus áttétel.
GEORGE2008-02-27 11:12:36 // 7421
Így igaz meg nagyon sok minden..ezért nem is írtam további példát :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-27 11:08:27 // 7420
A fékrendszer is ezalapján működik ;-)
GEORGE2008-02-27 10:32:35 // 7419
még 1 szsösszenet.
A hidraulikai gépeknél használják azt amiről írsz, hogy egy adott nyomású mondjuk olajat fognak munkára. És különböző felületű mondjuk dugattuk alávezetik amik mozognak stb stb...de ezek ZÁRT rendszerek.
A nyomás ezekben a rendszerekben fix. csak egy nagyobb felületű dugattyút jobban elmozdit mint egy kisebb felületüt.
Nagyon sok helyen alkalmazzák pl nálunk az erőműben a turbinaszabályzó rendszer is ilyen.....és még fel lehetne sorolni millió alkalmazási területet.
A hidraulikai gépeknél használják azt amiről írsz, hogy egy adott nyomású mondjuk olajat fognak munkára. És különböző felületű mondjuk dugattuk alávezetik amik mozognak stb stb...de ezek ZÁRT rendszerek.
A nyomás ezekben a rendszerekben fix. csak egy nagyobb felületű dugattyút jobban elmozdit mint egy kisebb felületüt.
Nagyon sok helyen alkalmazzák pl nálunk az erőműben a turbinaszabályzó rendszer is ilyen.....és még fel lehetne sorolni millió alkalmazási területet.
GEORGE2008-02-27 10:22:14 // 7418
Figyú az a lényeg hogy ha a egy csőbe x nyomás van, és te azt megnyitot akármilyen kis kersztmetszeten akkor nem nyomás növekedés lesz hanem nyomás esés!
Erre mondhatsz bármit akkor is nyomásesés lesz.......
Erre mondhatsz bármit akkor is nyomásesés lesz.......
GEORGE2008-02-27 10:17:04 // 7417
Szerinted miért kérdeztem??? :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-27 10:09:27 // 7416
nem semmik vagytok, én alapban elsőtől negyedikig nagyábból a csajokkal meg a bulizással voltam elfoglalva....
Selmak2008-02-27 09:31:39 // 7415
Én meg biológia -kémia factos. Fizikából mindig is csak az elektro érdekelt.
Robi2008-02-27 09:24:46 // 7414
Nekünk volt minden, az elejétől a végéig. Igaz, hogy matek-fizika faktos voltam, és vagy heti 6 fizika órám volt. :)
Selmak2008-02-27 09:23:10 // 7413
3-4. gimnáziumban elektrofizika meg atomfizikai témák voltak. Semmi hagyományos mechanika.
Selmak2008-02-27 09:21:33 // 7412
Nekem kémia és biológia volt felvételi.
Robi2008-02-26 18:47:05 // 7411
Akkor kipusztul az emberiség. Bár ez nem eshet meg, pl Csernobilnál is inkább beton-szarkofágot építettek. :P
Wickey2008-02-26 18:31:54 // 7410
:-)))
ez tetszik, na és mivan, ha a Marek fingik?
Már ha eltakarították az épületet, ami ennek következtében ráomlik? :-))
ez tetszik, na és mivan, ha a Marek fingik?
Már ha eltakarították az épületet, ami ennek következtében ráomlik? :-))
Wickey2008-02-26 18:31:01 // 7409
kell valami falusi tehenészlány, aki elnyalogatja :DDD
Robi2008-02-26 18:23:52 // 7408
Mondom, hogy keveerd a szezont a fazonnal. Hol voltál gimnázium 3.-4.-ben?
Kevered a hidrosztatikus egyensúlyt a Bernoulli-törvénnyel.
Kevered a hidrosztatikus egyensúlyt a Bernoulli-törvénnyel.
Selmak2008-02-26 15:00:47 // 7407
Az a politikus.
WarbiRunner (Gyuri)2008-02-26 14:27:10 // 7406
Azt hittem a kutyák kvázielasztikusak :-)
Selmak2008-02-26 14:03:22 // 7405
Kutyád nagyjából szilárd test, tehát ha csak körmére nehézkedik nem az egész tappancsára akkor jóval nagyobb nyomás alatta, ellenben ha 10 liter bort adott nyomás alá helyezel akkor az edény falára ható erő a mindenhol egyenletes lesz, ha gravitációt figyelmen kívül hagyjuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-02-26 13:59:05 // 7404
jah nálunk a liftbe nem férne be...a közös tárolóban meg kicsi a hely :)
Kazes☻2008-02-26 13:57:30 // 7403
Lóval? Azt azért néha bírnám, csak legyen aki ganyézik. :-)))