Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Átok79146TD2007-11-21 20:27:30 // 5502
bazz én ezt nem értem..mondom 146os alfához akarok olajat..tdhez..erre ezt adta...
legközelebb milyet vegyek bele??pontosan mit kérjek??
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:25:30 // 5501
mert a TD-ben vannak a ,megfelelő adalékok..
Átok79146TD2007-11-21 20:24:46 // 5500
ez alfa 20k . de acea3 ill api ll a telj szintje.. ez miért nem jó??
Átok79146TD2007-11-21 20:23:57 // 5499
jaaa ezt nem tudtam:))))
GEORGE2007-11-21 20:19:46 // 5498
De nem ám elmész kocsikázni is :-))
Átok79146TD2007-11-21 20:18:47 // 5497
várj..lemegyek megnézem pontosan mi van ráírva...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:18:46 // 5496
jah az való bele nem a 20k...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:18:19 // 5495
persze aki sportlégszűrőt használ :))))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:17:49 // 5494
persze a turbó is csipegeti az olajat....normális is..de nálam nincs olajfogyás pl ...10-12e km-ként cserélem az olajat de nem kell utántölteni a nivópálcán is félig van....
Átok79146TD2007-11-21 20:17:45 // 5493
most lett levegőszűrő cserélve és olajos volt a szűrő...ezt vitatjuk most:)))
GEORGE2007-11-21 20:17:23 // 5492
jól tudod.
GEORGE2007-11-21 20:16:52 // 5491
Miért nem Selénia TD olajat tettél bele?
Átok79146TD2007-11-21 20:15:39 // 5490
olajat alfa20k-t tettem bele...
levegőszűrőt cseréltem most.. mikor kell legközelebb??
Selmak2007-11-21 20:14:45 // 5489
Akkora kompressziós vágnyomásnál mint ami dieseleknél van szvsz természetes valamennyi kartergáz, na meg hol jön az oil? Nem a turbóból véletlenül? Mert az is természetesnek mondható.
Átok79146TD2007-11-21 20:14:09 // 5488
jelen állás szerint sose tenném ki:)))
Selmak2007-11-21 20:13:03 // 5487
Ha jól tudom hagyományos adagolós TDnél 10ezer a csereperiódus és ACEA A3/B3 megkövetelt minőségi szint.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:12:21 // 5486
az enyémben 95e km van...s mégis jön ki a kartelgáz, olajos trutyija...ez egyébként minden jtd-nél van...aztán meghúztam a bilincset s most már nem csöpög a trutyi....
típushiba a műanyag cső repedése....gondolom az olajos szar kieszi...az mjeteknél már két csőből van összeillesztve meg van rajta vmilyen szivacsos borítás...
GEORGE2007-11-21 20:11:08 // 5485
Azért még nem kell az eladó táblát kitenni :-)
Átok79146TD2007-11-21 20:10:33 // 5484
Köcce bátya:)
GEORGE2007-11-21 20:09:08 // 5483
A karter gázból csapódik ki.
Átok79146TD2007-11-21 20:08:49 // 5482
értem köszi..:)
mondjuk 186000-nél már lehet vmennyi nem??:)))
de figyelnem kell rá..
?ezernél cseréljem megint??
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-21 20:06:43 // 5481
nem hát...a kartelgáz megy oda...
Átok79146TD2007-11-21 20:05:45 // 5480
értem értem..sztem ez nem okosságon múlik ám:)))
de nem szeretnélek terhelni a dolgaimmal..
mondjuk sztem sem jó..
csak nemtudom honnan jut oda...
rem nem a turbótól..
GEORGE2007-11-21 20:02:37 // 5479
Én szerintem nem jó ha olaj van a légszűrőházbn, de majd tőlem okosabbak megírják a frankót....
Átok79146TD2007-11-21 20:02:26 // 5478
nem nem ..áthoztunk egy témát a csevegőből...
légszűrőtéma:))
GEORGE2007-11-21 20:01:47 // 5477
Ja így értem, de asszem még sok kocsi fogja elhagyni a gyárat VGT-vel addig mig ezek a dupla turbosok elözönlik az utakat...
Selmak2007-11-21 20:00:54 // 5476
Adagolóhoz a kartergáz?
Átok79146TD2007-11-21 19:59:32 // 5475
gondolod??a beöntőnél nem látni semmit. az nem jelent semmit??
mondjuk egyáltalán nem tudom mikor volt utoljára benne cserélve..
Selmak2007-11-21 19:59:13 // 5474
Kezdenek megjelenni a szekvenciális biturbók. VTG miért fog eltűnni? A rövidebb élettartam mint a wastegates, nem igazán váltotta be a reményeket hogy fordulatlatszám növekedéssel ne radikálisan törjön le a nyomaték. Ha ez megvaslósítható a 2 wategates turbo sorossan történő meghajtásával akkor menthetetlenül le fogja a VTGt váltani.
GEORGE2007-11-21 19:57:09 // 5473
Szerintem sok a karter gázod! Nem olyan biztató............
Átok79146TD2007-11-21 19:55:12 // 5472
értem...
köszi:)
Willy2007-11-21 19:52:39 // 5471
A kartergáz megy oda egy csövön keresztül, esetleg ott jöhet olaj is.
Átok79146TD2007-11-21 19:48:47 // 5470
nos George Báttya?:))
Átok79146TD2007-11-21 19:41:27 // 5469
és hogyan működik??ott lehet piszkálni valamit a gépen hogy jobban menjen??:)))
GEORGE2007-11-21 19:41:18 // 5468
Miért áldozott le a v.geo. turbo???
Selmak2007-11-21 19:37:41 // 5467
Tieden is wastegate-s turbo van változó geometria utóbbi időben lett csak divatos de úgy néz ki le is áldozott neki. Az adagolón lévő nyomáslabdára gondolsz? Az módosítja a turbonyomás fügvényében a gázolaj mennyiségét.
Selmak2007-11-21 19:35:20 // 5466
Átok79146TD2007-11-21 19:27:10 // 5465
helló:)
látom vágjátok a turbótémát:)
az én td-men sima turbó van ezt már tudom..
és milyen szelepek??illetve az adagolónál mi az a bosch feliratú fekete izé??
köszi:))))))))
Selmak2007-11-21 19:24:32 // 5464
Persze hogy nincs wastegate, mert az egy változó geometriás turbo oda nem szoktak rakni. Az elektronika az actuatorra jutó vákuumot illetve nyomást vezérli (típustól függ), ezért lehet játszani szoftverből a turbonyomással. A régebbi JTDk mint 105 lovas 1.9 és 130 lovas 2,4 wastegatesek mint ahogy Don Gombóc turbó fotóján is látható.
Don Gombóc2007-11-21 18:05:00 // 5463
Első szériás 2,4 jtd-kben volt sima túró egy szériában. Legalább is így tudom.
lausz2007-11-21 17:32:19 // 5462
na ilyen turbó volt az én gyárim,is,és a mostani mjet turbó is,
ezen semmilyen elektronika nincs,se olyan szelep amit
a Don beszúrt.
de attól még lehetnek másféle turbók is
lausz2007-11-21 17:20:36 // 5461
na ilyen nincs a régebbi jtd-k ben,és az mjet turbóban sem
Selmak2007-11-21 10:54:58 // 5460
"a és még valami,én ezt írtam,máskor figyelmesebben olvass. a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe."

Mint ha ugyanezt írtam volna a lentebb. :)

A geometriát nem vákuum szabályozza hanem elektronika, csak mozgató mechanika vákuumos, de van ahol nyomáslabdát alkalmaznak. A wastegates turbokon viszont tényleg a nyomáslabda van és ált simán mechanikus a vezérlésük.
Don Gombóc2007-11-21 08:53:26 // 5459
Ottan a waste gate szelepecske, ha valakit érdekel.
Wickey2007-11-21 08:48:46 // 5458
Ez "csak" egy "sima" változógeometriás turbó. A wastegate viszont szerintem ettől független dolog.
Igaz VGT-t még nem láttam szétszedve, lehet hogy ott a változó geometriával megoldják a funkcióját, de nem hinném...
Wastegate van már a régi 75 TD-ken is, amiken erősen fixgeometriás a turbó.
Abban persze egyetértünk, hogy ez ereszti el a fölös "gőzt" a turbó turbinalapátjai mellett bele a kipufogórendszerbe.
lausz2007-11-21 06:26:44 // 5457
ugyanis az egr a szivócsőbe engedi
lausz2007-11-21 06:22:31 // 5456
ja és még valami,én ezt írtam,máskor figyelmesebben olvass. a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe.
lausz2007-11-21 06:16:01 // 5455
nem keverem össze,koma,
nem egy turbót szedtem már szét,az egr-nek ehhez a témához semmi köze,
a turbó kicsi gáznál zárva:tehát az összes füst tekeri a turbinát.
minél nagyobb gáznál kezd nyitni,hogy elengedjen bizonyos füstöt,
különben szétmenne a turbó is és a hengerfej is.
bizonyíték: az én régi turbómon a koromtól beragadtak a lapátok
nem nyitott rendesen,volt 1.8-1.9 nyomásom,meg is adta magát a turbó.
GEORGE2007-11-21 00:39:19 // 5454
Ami ilyen mértékben nyomja az olajat az már elég sokatt látott motor lehet....
Selmak2007-11-20 20:58:28 // 5453
Tudja ám, bár általában a szívóoldalba szereti nyomni és öngyulladással felzabálni. Nem egy pinalogós DCi pusztult meg így. Kék füst, tulaj leáll, leállít, illetve leállítaná, de motor üvölt üveghangon és még jobban füstöl.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak