Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Adrián2007-11-23 10:43:56 // 5602
"Mondjuk nyári gumival full országút/autópálya lehet, hogy meghaladja a 800km-t a 20V is, de 1000 fölé tuti nem megy" Hogy ezer fölé nem meg az fix de én már sokszor elmentem 900Km minden gond nélkül vegyesben minden bűvészkedés nélkül! Pálya 140 ,város ahogy kijön a lépés kisebb nagyobb dugókkal és mindez 5 személyel! Télre nyárra igaz! Azért az elképzelhető hogy ha az ember rövid távokat megy és a mocinak nincs ideje bemelegedni az drasztikusan csökkenti a megtehető Km -ek számát! Illetve a 20V esetében ha átléped a bűvös 160 -as határt!;)
Attie2007-11-23 08:57:04 // 5601
De a formája alapján hová sorolnád mondjuk a hasznaltauto.hu-n amikor el akarod adni? :)
András bácsi2007-11-23 08:09:10 // 5600
Ebben nagy igazság van. :)
András bácsi2007-11-23 08:08:43 // 5599
Holland? Magyarországi darab. :)
GEORGE2007-11-23 07:54:48 // 5598
Akkor hogy került olaj a légszürőhöz?
GEORGE2007-11-23 07:49:07 // 5597
Szerintem nem kombi! az igazi kombi a Tempra SW abba dupláját lehet pakolni mint a 156 SW-be!
Ezt a kategóriát ( mármint a 156 SW-t) divatkombinak hívják!
Ezt a kategóriát ( mármint a 156 SW-t) divatkombinak hívják!
WarbiRunner (Gyuri)2007-11-22 19:42:16 // 5596
Holland sós levegő ette szegényt 5 évig...
András bácsi2007-11-22 19:10:28 // 5595
Ez most nagy hülyeség volt. Nem aluöntvény. :)
András bácsi2007-11-22 19:09:56 // 5594
A 145-nél pl. a kipufogócsonk sarkáról a lecsöppenő rozsda (bár ez elég hülyén hangzik :)) ) pont a számra esik. Gondolom valahogy reakcióba lép az aluöntvénnyel.
András bácsi2007-11-22 19:08:08 // 5593
Azok még régi jó kis anygaból voltak.
Attie2007-11-22 19:03:55 // 5592
Érdekes nekem a 155-ben 9 évesen tökéletesen olvasható volt, a 75-ben meg 16 évesen is el lehetett még olvasni :)
András bácsi2007-11-22 19:02:36 // 5591
Amilyen nyirkos az éghajlat, könnyen előfurdul bármi azokkal a számokkal.
De pl. a 145-ben 5 évesen már abszolút nem volt szám. Az pl. egyszerű motorcserés lehetne. :)
De pl. a 145-ben 5 évesen már abszolút nem volt szám. Az pl. egyszerű motorcserés lehetne. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 19:01:04 // 5590
abból a szempontból jó...na de úriember ilyet nem is feltételez :))))))))))))))
András bácsi2007-11-22 18:49:02 // 5589
Hatóságilag nagyon is jó. Mit gondolsz, én miért azonos motorkódú 156-ost szereztem alkatrésznek. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 18:46:40 // 5588
"Ha meg besz*rik a gépezet, akkor van olyan mázlim, hogy a motorszámnak a motorkód van bejegyezve a forgalmiba :-)"
Amivel semmit nem érsz, mivel az eper az alvázszámra épül :)))
Amivel semmit nem érsz, mivel az eper az alvázszámra épül :)))
András bácsi2007-11-22 18:46:05 // 5587
Sajnos nem. Inkább csak azért kerül be motorkód, mert a pöttyös motorszám már nem, vagy, alig olvasható.
WarbiRunner (Gyuri)2007-11-22 18:43:38 // 5586
Ezt nagyon jól teszik....sok felesleges papírmunkát meg lehet úszni egy típusazonos motorcserénél.
Átok79146TD2007-11-22 16:00:03 // 5585
Sziasztok.
ma megnéztem a kocsit..nics látható kartergáz se a betöltőnél sem a nívónál..
ennek örülök:)))
ma megnéztem a kocsit..nics látható kartergáz se a betöltőnél sem a nívónál..
ennek örülök:)))
Attie2007-11-22 15:47:51 // 5584
Szerintem most már csak motorkódokat írnak be. Nekem is az van benne, és másoktól is ezt hallottam.
WarbiRunner (Gyuri)2007-11-22 13:57:25 // 5583
Azért egy 8v JTD-től elvárható 3-400e km futás szerintem, és ha kíméletes gazdája van (hidegen nem gyilkolós, normális gázolajat tankolós, szűrőt időben cserélős ), akkor nem hinném, hogy ezidő alatt hozzá kéne piszkálni a turbohoz, porlasztókhoz vagy a CR pumpához. Én 146 nál tettem mérlegre a dolgokat (1.6 vagy JTD), és azt láttam, hogy a benzineseknél örökös szerelés megy. Lambda, vezmód szinte menetrendszerűen, de amúgy is hol hidegindítási, hol alapjárati gondok vannak. A trakesz meg féléve és 16e km-e csak szorgalmasan megy. Most lesz egy termosztát csere, amit még halaszthatnék akár, de pont a motor megóvása érdekében inkább cserélem.
Mindennapi használatra, vagyis "igáslónak", utazóautónak (márcsak a zajszint miatt is) szerintem jobb a díjzel, és Alfában még ezt is élményautó szinten hozza.Szigorúan sportolni persze inkább...na de ebbe nem megyek bele...
Ha meg besz*rik a gépezet, akkor van olyan mázlim, hogy a motorszámnak a motorkód van bejegyezve a forgalmiba :-)
Mindennapi használatra, vagyis "igáslónak", utazóautónak (márcsak a zajszint miatt is) szerintem jobb a díjzel, és Alfában még ezt is élményautó szinten hozza.Szigorúan sportolni persze inkább...na de ebbe nem megyek bele...
Ha meg besz*rik a gépezet, akkor van olyan mázlim, hogy a motorszámnak a motorkód van bejegyezve a forgalmiba :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 13:37:25 // 5582
nekem 1.9-es van...
Attie2007-11-22 13:05:26 // 5581
Mikor szoktál és merre járni Bp-en? Mennyire jössz be a belvárosba?
Mert olyan 10-től 4-ig jól járható a város, de előtte meg utána, csak akkor tudsz haladni, ha ismered a kerülő utakat.
Mert olyan 10-től 4-ig jól járható a város, de előtte meg utána, csak akkor tudsz haladni, ha ismered a kerülő utakat.
kru2007-11-22 12:54:26 // 5580
heti 2x bp...ott nekem kevesebbet eszik, mint szfváron :)))
Persze, mert mire felérsz, arra nagy eséllyel bemelegedett már a motor :-)))
Egyébként az 1100km tényleg szép dolog. 2.4 20V-vel ehhez meg kell toldani az üa.tartályt. Legalábbis nekem.
Mondjuk nyári gumival full országút/autópálya lehet, hogy meghaladja a 800km-t a 20V is, de 1000 fölé tuti nem megy.
Ha meg város is van benne, és főleg téli gumival szerintem nem igen.
Persze, mert mire felérsz, arra nagy eséllyel bemelegedett már a motor :-)))
Egyébként az 1100km tényleg szép dolog. 2.4 20V-vel ehhez meg kell toldani az üa.tartályt. Legalábbis nekem.
Mondjuk nyári gumival full országút/autópálya lehet, hogy meghaladja a 800km-t a 20V is, de 1000 fölé tuti nem megy.
Ha meg város is van benne, és főleg téli gumival szerintem nem igen.
kru2007-11-22 12:51:45 // 5579
...ha MAP szenzor is le van vakolva korommal akkor csak szernecse menti meg turbót és hengerfejet.
Márpedig ha az EGR nyitogat, akkor nagy eséllyel fullra van tömve a szívósor korommal és ezzel együtt a MAP szenzor is...
Márpedig ha az EGR nyitogat, akkor nagy eséllyel fullra van tömve a szívósor korommal és ezzel együtt a MAP szenzor is...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 12:51:18 // 5578
heti 2x bp...ott nekem kevesebbet eszik, mint szfváron :)))
kru2007-11-22 12:49:31 // 5577
:-))))
Vegyesben?! Persze te nem dugózol Bp-en, azért az is számít.
Amúgy vegyesben 2.4 20V-vel én 800km-nél többet még nem mentem. Legalábbis nem emlékszem rá :-)))
Vegyesben?! Persze te nem dugózol Bp-en, azért az is számít.
Amúgy vegyesben 2.4 20V-vel én 800km-nél többet még nem mentem. Legalábbis nem emlékszem rá :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 12:39:57 // 5576
Nekem is jobban tetszik az SW, mint a sedán....meg amennyi cuccot viszek, nekem untig elég a csomagtartó...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 12:37:09 // 5575
Egyébb iránt azért szeretnék már 2.4 mjetre cserélni, mert irritál, hogy egy tankkal elmegyek 1100km-t :))))
Selmak2007-11-22 12:32:55 // 5574
Wastegate nem tud lekormolni mert az alapvetően zárva van, boost esetén mikor eléri max turbonyomást az actuator labda egy karon keresztül nyitja a szelepet. Igen csak vastag koromrétegnek kellene rárakódni hogy ne tudjon nyitni. Wastegatnél a labda szokott kilyukadni és akkor nem nyit, vagy legyengül a ellenterhelő rugó és akkor túl hamar nyit.
Geomtria lapátja viszont le tudnak kormolóni és akkor nem tudja az actuator mozgatni. Ha zárt végállásban ragad le mert főként városban volt használva akkor ugyanza helyzett min mikor nem nyit a wastegate. Túltölt. Ha szerencséje van motornak a MAP szenzor miatt letilt az ECU, ha MAP szenzor is le van vakolva korommal akkor csak szernecse menti meg turbót és hengerfejet.
Geomtria lapátja viszont le tudnak kormolóni és akkor nem tudja az actuator mozgatni. Ha zárt végállásban ragad le mert főként városban volt használva akkor ugyanza helyzett min mikor nem nyit a wastegate. Túltölt. Ha szerencséje van motornak a MAP szenzor miatt letilt az ECU, ha MAP szenzor is le van vakolva korommal akkor csak szernecse menti meg turbót és hengerfejet.
András bácsi2007-11-22 12:31:45 // 5573
Stucni = kicsi, tömzsi, formátlan.
Nem feltétlenül csúnyák a kombik. Van amelyik az, az tény, de pl. van olyan BMW is ami szép, sok Volvo is jobban mutat kombiban, szerintem a Saab 9-3-asa is. De akár a 33 sw is a szebbek közé sorolható.
Nem feltétlenül csúnyák a kombik. Van amelyik az, az tény, de pl. van olyan BMW is ami szép, sok Volvo is jobban mutat kombiban, szerintem a Saab 9-3-asa is. De akár a 33 sw is a szebbek közé sorolható.
Attie2007-11-22 12:24:52 // 5572
A sedán olyan stucniseggű.
Mijaza stucni? :-))
Amúgy meg a berlina inkább a hagyományos értelemben vett autó alak, a kombi meg a szépség feláldozása a praktikum oltárán :PPP
Kéne már nyitni egy Berlina vs SW topicot a dízel vs benzin mintájára :DDD
Mijaza stucni? :-))
Amúgy meg a berlina inkább a hagyományos értelemben vett autó alak, a kombi meg a szépség feláldozása a praktikum oltárán :PPP
Kéne már nyitni egy Berlina vs SW topicot a dízel vs benzin mintájára :DDD
András bácsi2007-11-22 11:53:15 // 5571
Egyetértek. Szerintem is a 156 és a 159 is szebb kombiban. A sedán olyan stucniseggű.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 11:47:43 // 5570
nah jah ha szépen megyek vele akkor 5L..amúgy 160 az utazó...ott meg éppen 6 alatt van a fogyi :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-22 11:45:16 // 5569
majd egyszer csinálok egy statisztikát melyikhez mi fogy jobban...de azt látom, hogy benyásoknál mi megy jobban...
kru2007-11-22 11:20:48 // 5568
Akkor már jobb lett volna egy hagyományos berlina, nem?
1. Volt az is :-) Azért nem ugyanaz, bár a hivatalos méret literre az SW-re kisebb, sőt ebben van Bose gyári mélynyomó, ami szintén foglalja a helyet.
Ettől függetlenül azért nem ugyanaz, mert ezt lehet felstócolni, nagyobb a nyílás és ülések lehajthatók.
2. Másrészt szerintem az SW formára sokkal szebb úgy összességében, de ez egyéni dolog.
De ez már kevésbé dízel topic...
1. Volt az is :-) Azért nem ugyanaz, bár a hivatalos méret literre az SW-re kisebb, sőt ebben van Bose gyári mélynyomó, ami szintén foglalja a helyet.
Ettől függetlenül azért nem ugyanaz, mert ezt lehet felstócolni, nagyobb a nyílás és ülések lehajthatók.
2. Másrészt szerintem az SW formára sokkal szebb úgy összességében, de ez egyéni dolog.
De ez már kevésbé dízel topic...
Attie2007-11-22 11:12:26 // 5566
Igen, de az alakja kombi.
Az egy másodlagos dolog, hogy ezek szerint ki sem lehet használni :) Akkor már jobb lett volna egy hagyományos berlina, nem? Bár azért az SW-t legalább fel lehet pakolni plafonig.
Az egy másodlagos dolog, hogy ezek szerint ki sem lehet használni :) Akkor már jobb lett volna egy hagyományos berlina, nem? Bár azért az SW-t legalább fel lehet pakolni plafonig.
Kovi2007-11-22 11:04:08 // 5565
Azért szerintem lekormozodhat a wesegét a turbónál.
És lehet csak vég állásban érzékel már nekem is mondta egy Turbó szaki!!!!:-)))
És lehet csak vég állásban érzékel már nekem is mondta egy Turbó szaki!!!!:-)))
kru2007-11-22 10:55:54 // 5564
Azt mondják már el az SW tulajok, hogy miért buknak ki azon, ha kombizzák az autójukat? :-O
Srácok, ezen nincs mit szépíteni. ez kombi. Lehetne még szedán, vagy kupé vagy ilyen csapott hátú 5 ajtós, de nem. Ez a kombi forma :)
Családi cuccolós autó :-PPP Amin nincs mit szégyelni. Valakinek ez kell valakinek az.
Ehehhe, nekem van kis családom, próbálj már meg elmenni gyerekkel, utazóággyal, babakocsival, kismotorral, frinc-franccal egy hosszú hétvégére.
Egy kombival el tudsz menni. Ezzel alig.
Ergo ez nem kombi.
(Értsd, felőlem kombizhatják az SW-t, engem nem zavar, engem az zavar, hogy ez NEM kombi, inkább egy álkombi vagy dizájnkombi... :-)))
Srácok, ezen nincs mit szépíteni. ez kombi. Lehetne még szedán, vagy kupé vagy ilyen csapott hátú 5 ajtós, de nem. Ez a kombi forma :)
Családi cuccolós autó :-PPP Amin nincs mit szégyelni. Valakinek ez kell valakinek az.
Ehehhe, nekem van kis családom, próbálj már meg elmenni gyerekkel, utazóággyal, babakocsival, kismotorral, frinc-franccal egy hosszú hétvégére.
Egy kombival el tudsz menni. Ezzel alig.
Ergo ez nem kombi.
(Értsd, felőlem kombizhatják az SW-t, engem nem zavar, engem az zavar, hogy ez NEM kombi, inkább egy álkombi vagy dizájnkombi... :-)))
Poló2007-11-22 10:53:27 // 5563
Szerelőműhely 18397. hsz.
Attie2007-11-22 10:51:33 // 5562
Levél a tankban? Komolyan volt ilyen? Hogy a faxba? :)
Selmak2007-11-22 10:50:52 // 5561
CR rendszer behalását JTDken szinte kizárólag kontár tuning és az rossz minőségű gázolaj szokta okozni. Elfeljetett üzemanyagszűrő csere meg levelek és kavicsok a tankban már csak hab a tortán.
Don Gombóc2007-11-22 10:48:53 // 5560
Nem a tiédre értettem, ennek volt egy előzménye. :) Az biztos hogy akármit nem szabad beletölteni mert ez már nem a hagyományos dízel. Egy ilyen csúcs árát ha meghallja az ember elszörnyűlködik.
Attie2007-11-22 10:47:57 // 5559
Azt mondják már el az SW tulajok, hogy miért buknak ki azon, ha kombizzák az autójukat? :-O
Srácok, ezen nincs mit szépíteni. ez kombi. Lehetne még szedán, vagy kupé vagy ilyen csapott hátú 5 ajtós, de nem. Ez a kombi forma :)
Családi cuccolós autó :-PPP Amin nincs mit szégyelni. Valakinek ez kell valakinek az.
Srácok, ezen nincs mit szépíteni. ez kombi. Lehetne még szedán, vagy kupé vagy ilyen csapott hátú 5 ajtós, de nem. Ez a kombi forma :)
Családi cuccolós autó :-PPP Amin nincs mit szégyelni. Valakinek ez kell valakinek az.
Attie2007-11-22 10:38:21 // 5558
Jaja az Americat én se tojassal a lábam alatt vezettem amikor 10 liter volt a fogyija :)
Viszont Bp-en lazán megette a 17-18 litert :)
Viszont Bp-en lazán megette a 17-18 litert :)
kru2007-11-22 10:32:08 // 5557
Máshol = nem novitec doboz szoftvere miatt. Ez akkor kizárható. Szerintem (tippre) jó a gondolatmenet, hogy mivel nem tolod annyira, ezért ritkábban jön elő, bár a novitec pont ugye meglöki a CR nyomást, így a rosseb tudja, hogy alacsonyabb fordulaton nem emelkedik-e meg már ezáltal a turbónyomásod is, nem értek hozzá, megmondom az őszintét.
kru2007-11-22 10:29:44 // 5556
Szerintem félreértetted, én pont ugyanazt írom, amit te!! Azaz, hogy CR dízelbe SOKKAL-SOKKAL drágább, mint egy V6-ba.
Szerintem sok-sok százezret kiszórhatsz ablakon, ha a szutyok gázolajtól meg ki tudja mitől CR pumpát + 4 v. 5 injektort kell cserélned.
Míg egy benzines, persze, lambda szonda meg ilyenek, de az üzemanyag rendszer nem annyira érzékeny, mint a diesel.
Vélelmezem egy gázolajszűrő is sokkal többe kerül (jó minőségű UFI-ról beszélek), mint a benzinesbe, ha kell/lehet egyáltalán abban cserélni (nem tankba integrált).
Ezért mondtam, hogy bár nekem nem kellett még ilyeneket cserélni, de mivel évi futásteljesítményt tekintve a középosztályba tartozom a 25-30e km-rel, így ráz a hideg, ha hozzá kell nyúlni, akkor a hajamra kenhetem, hogy fogyasztást tekintve pár literrel kevesebbet iszik.
És akkor visszatértünk a kiinduló ponthoz, hogy nem is fogyi miatt vettük sokan...
Szerintem sok-sok százezret kiszórhatsz ablakon, ha a szutyok gázolajtól meg ki tudja mitől CR pumpát + 4 v. 5 injektort kell cserélned.
Míg egy benzines, persze, lambda szonda meg ilyenek, de az üzemanyag rendszer nem annyira érzékeny, mint a diesel.
Vélelmezem egy gázolajszűrő is sokkal többe kerül (jó minőségű UFI-ról beszélek), mint a benzinesbe, ha kell/lehet egyáltalán abban cserélni (nem tankba integrált).
Ezért mondtam, hogy bár nekem nem kellett még ilyeneket cserélni, de mivel évi futásteljesítményt tekintve a középosztályba tartozom a 25-30e km-rel, így ráz a hideg, ha hozzá kell nyúlni, akkor a hajamra kenhetem, hogy fogyasztást tekintve pár literrel kevesebbet iszik.
És akkor visszatértünk a kiinduló ponthoz, hogy nem is fogyi miatt vettük sokan...
kru2007-11-22 10:23:20 // 5555
Lehet, én a MAP szenzorra gondoltam, hátha az. (Az némely típuson hőmérsékletet is mér, úgy rémlik.)
Don Gombóc2007-11-22 10:17:31 // 5553
Tényleg??? :) Nyakon baszlak ha kostólgatsz, csak ne felejtsek vinni sámlit vazze!! :)