Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

ronin2007-04-22 09:36:46 // 2802
aham, koszi az infokat.
rondo2007-04-21 21:47:40 // 2801
sziasztok , szerintetek is nagyon sokat fizettem 140.000et egy vezérműszíj szett +vízpumpa + termosztát cseréért? a 16v JTD -mbe ?
DZ1662007-04-21 21:33:23 // 2800
Görgők még az eredetiek nálam.Most akarok gyártani hozzá alumíniumból,cserélhető csapággyal.A gyári görgőbe bele van fröccsöntve a csapágy(vezetőgörgőnél).A feszítőgörgő excenteres,azt még nem szedtem szét.A kettő ára összesen kb. egy huszas(kedvezmény nélkül).
ronin2007-04-21 21:09:16 // 2799
jaja, igen! tenyleg nagyon rezonalt. akkor tuti hogy az lesz. na mindegy egy szijcseret meger. te a gorgoket kompletten cserelted vagy csak a csapagyait? mennyibe volt? azthiszem 2 feszito gorgo van nem?
DZ1662007-04-21 20:53:11 // 2798
Esetleg ha nincs kellően megfeszítve a szíj,akkor nagyon rezonál a feszítő alapjáraton.Akkor még adhat hangot.
ronin2007-04-21 20:49:41 // 2797
ja, lattam a kepet. ezt jol szet kaptad :) szerinted lehet hogy azon a rugos fesziton amit a kezedben tartottal zorog valami ha mar nem tudja tovabb fesziteni a gorgot?
DZ1662007-04-21 20:44:56 // 2796
Tudom,nem a görgő volt beállva,hanem a tengely,mely körül az egész ház mozog.Oldalamon van kép.
ronin2007-04-21 20:41:34 // 2795
nalam nem a gorgo adja hanem az a rugos feszito mittudomen milyen mechanizmusa ami ranyomja a szijra.
ronin2007-04-21 20:39:39 // 2794
biztos hogy nem a klimacsapagy rossz mert akkor a gaz is elillant volna meg a hangja is mas. mar volt ilyen jellegu tapasztalatom :)
DZ1662007-04-21 20:39:31 // 2793
Az enyém is be volt állva,de csak az első percben adott hangot hidegindításkor,akkor is csikorgott.
ronin2007-04-21 20:33:24 // 2792
tuti hogy az automata feszito zorog szerintem ugyhogy lecserelem a szijat aztan majd meglatjuk.
DZ1662007-04-21 20:23:16 // 2791
Egy 32-es vagy 36-os dugóskulccsal nagyon egyszerű a leszedés is és felrakás is egyedül.A rugós feszítőt kell összenyomni vele.Egyenként megforgatva a dolgokat talán kideríthető a bibi.A klímakompresszort is érdemes szeműgyre venni.
ronin2007-04-21 18:42:43 // 2790
jah, kozben leinfoztam 4 e forint a szij ugyhogy az nem veszes
lausz2007-04-21 18:25:48 // 2789
igen,az meg egy tengelyen mozog ami teflon betétes,ha elkopik jön a hang.
ronin2007-04-21 18:22:52 // 2788
nah leirnam a tapasztalataimat: szoval megneztem megegyszer de nem szedtem le a szijat mert szerintem tuti hogy meg van nyulva. akkor zorog ha bemelegszik a kocsi, es ha bekapcsolom a klimat meg erosebben zorog. meg ugyneztem hogy hatul az automata spanologorgobol jon a hang amit egy rugo feszit.
ronin2007-04-21 17:27:30 // 2787
hulyeskedsz?! gepesz vagyok basszus persze hogy megcsinalom :)
Buddha2007-04-21 17:24:12 // 2786
Ok, így inkább hagyd mert nem fogod tudni visszarakni segítség nélkül. :-) A feszítő excenteres, tehát ha ráteszed a kulcsot akkor egy rúgó ellenében elforgatva lazul a szíj, így le tudod emelni! Visszarakni ellentétesen de egy kis gyakorlatot igényel! Inkább nem üsd le a körmöd, jó lesz az még és fájdalmas! :-))) Most mennem kell, később még benézek! Üdv.
ronin2007-04-21 17:20:32 // 2785
ok de hogy vegyem le a szijat? hol lazitsam fel?
Buddha2007-04-21 17:03:01 // 2784
Akkor az oké! Egyszerű, egy 15 csillagkulccsal vedd le a szíjat és indítsd be a kocsit! Ha csend van akkor ott a baj! :-)
ronin2007-04-21 16:58:41 // 2783
hat en ugy hallgatoztam hogy a hosszbordazott szij feszitogorgoje felol jon nem a vezermuszijtol. a vez szijat most csereltek le a gorgovel vizpumpaval egyutt de elotte is ugyan igy zorgott mint utana
Buddha2007-04-21 16:58:13 // 2782
Nem, most a vezérműszíjról van szó! A hosszbordásszíj feszítője többféleképpen halhat meg! Maga a görgöje, vagy a rúgós feszítője kikopik. A görgő ugye csapágyhang, zúgás, morajlás, a feszítő pedig tengelyirányú billenés, ilyenkor tolja kifelé magáról a hosszbszíjat!
Buddha2007-04-21 16:54:39 // 2781
Ha leveszed a vez burkolatot akkor láthatod az automata feszítőt! Azon van egy mutató aminek felszereléskor egy kör alakú lyukra kell néznie, ekkor van a szíj gyári értékre beállítva. Azt kell megnézni, hogy ez a mutató visszatért e az alapállásába, mert ha igen akkor már nagyon érett a cserére a szíj. Elméletileg nem lenne szabad eljutnia ebbe az állapotba de inkább így legyen mintha szakadna a szíj! A 60ezres ellenőrzésnél a feszítőt alapállapotba kell állítani, ez valószínűleg nálad elmaradt! :-) Üdv.
ronin2007-04-21 16:49:53 // 2780
vagy esetleg spanolhatnak meg a generatornal vagy nem is tudom min lehetne :)
ronin2007-04-21 16:46:29 // 2779
hu tenyleg igazad van! az automata szijfeszito tol jon a hang, akkor tuti hogy az az. akkor le kell cserelnem a szijat es megoldodik a zorges? koszi a tippet!
Buddha2007-04-21 16:43:37 // 2778
Hali! 80000km/48 havonta ellenőrzés 120000km/72 havonta csere
Buddha2007-04-21 16:32:50 // 2777
Hali! Ezt hallani kellene, mutasd meg valami hozzáértőnek. Pl. lehet az automata vezérműszíjfeszítő, mert ahogy a szíj kopik az folyamatosan utánállít, de egy bizonyos kopás után már fémhez ér és főleg alapjáraton zörgő hangot ad! Le kell venni a burkolatot és néhány perc alatt be lehet vizsgálni. Mennyi kilométer van benne? Lehet a főtengely szíjtárcsa is ha átreped a rezgéscsillapító gumija, de ez elég erős hangot ad, főleg terheléskor! Üdv.
ronin2007-04-21 15:37:42 // 2776
ide is beirom ha nem gaz: hi, nem tudja veletlenul valaki hogy mi a franc zoroghet a kocsimon? a fotengely vegen levo hoszbordas tarcsa melletti szijfeszito gorgo felol jon a hang de nem nyikorgas hanem egy olyan zorges mint amikor ket lemez osszeer es rezonal egymason, de csak alapjaraton csinalja, de mar nagyon idegesit :( nincs valakinek valami otlete??
Selmak2007-04-20 09:48:21 // 2775
Elnéztem egy betüvel a típust. :(
Selmak2007-04-20 09:46:34 // 2774
60 ezer, de szükséges hamarabb. Görgőket és vízpumpát meg 120nál, de ha szükséges azt is hamarabb.
Surcy2007-04-19 22:04:03 // 2773
Csao urak!Tudja valaki 146 1.9 TD-n mikor,hány km után kell vezérmű szíjat cserélni?
DZ1662007-04-19 18:44:59 // 2772
Feszítőgörgő,vezetőgörgő,és mivel a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja,ajánlott azt is cserélni.
TI lliék2007-04-19 11:05:44 // 2771
Sziasztok! Drága gépezetünk újabb műtétekre szorul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. A vezérműszíj cseréjéhez még mi szükséges? 156 jtd sw-nél a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja? Ha igen akkor feltételezem azt is ki kell cserélni. Köszi előre is a válaszokat: Zsuska (elég laikusan) :)
kru2007-04-18 16:32:04 // 2770
Nyilván... azért mondtam, hogy nem hinném, hogy a behr-es áradnál sokkal kevesebbet mondana és elvileg az a gyári (nálam legalábbis az volt).
Selmak2007-04-18 15:07:24 // 2769
Néhány százforintért nem fogok vacilálni.
kru2007-04-18 14:32:03 // 2768
Én néha szoktam gyári dobozos cuccot is venni, mert pl. gyári lengőkarok hasonló árban voltak, mint más beszállítótól, akkor miért ne legyen dobozos. Ha gondolod, dobj egy emailt a bikki.balazs [at] mail.datanet.hu címre. Ha nem ismereded esetleg. Egy próbát mindenképp megér, ha nem kell számla. Ha kell, akkor annyira nem versenyképes. Nekem nem volt problémám vele, bár Zepi múltkor valamivel ráfaragott, nem jó cikkszámot hozott neki vagy mi. Bár hozzáteszem a Behr-es áradnál nem hinném, hogy jobb árat mondana...
Selmak2007-04-18 14:08:10 // 2767
A Behr- Italia-t tudnának 11-12 ért, de van Gates is 28ért. JQRVA!
kru2007-04-18 12:36:28 // 2766
Gyári dobozos vagy utángyártott? Nem tudom mi lehet a gyári beszállító, az enyém asszem Behr Italia.
Selmak2007-04-18 09:42:58 // 2765
Úgy néz ki a termosztátom végelgyengülésben pusztúlt ki. Mennyi az ős 105 LE Jtdhez a termosztát?
DZ1662007-04-17 20:17:19 // 2764
Szerintem azt kéne.Kb. egy tizes.A vezetőgörgő is ilyen árban mozog,ha esetleg az a gond.
ronin2007-04-17 19:11:25 // 2763
ajaj, akkor komplett gorgot kell vennem?
Selmak2007-04-17 09:12:26 // 2762
Hátramnetet egy rugós reteszmechanizmus tartja általában a helyén, ha ez elgyengül akkor hajlamos kiugrálni fokozatból, még mindig jobb mint amikor hátramenetben fixálódik a váltó.
rondo2007-04-17 06:13:49 // 2761
hello , van ötletetek , hogy miért csinálja azt a kocsi hogy R-be kapcsolok (hátramenetbe) és ha nagy gázt nyomok és meglódul a kocsi akkor kiugrik a sebességből egy kurvanagy kattanással és érzem hogy fáj neki... úgyemlékszem ezt azelött is csinálta hogy felraktam a momo váltógombot... amugy felhúzos válto 6sebesség miatt , és elég furcsa probléma és nagyon szar úgy tolatni hogy erősen szorítani kell a kart nehogy kiugorjon ha rámegyek egy kőre vagy tul nagy gázt nyomok...
DZ1662007-04-16 17:46:08 // 2760
Műanyag kupak le,és alatta van minden.De nem lehet benn csapágyat cserélni.Ha egyre gondolunk.
Selmak2007-04-16 13:07:40 // 2759
Milyen volt a régi?
Selmak2007-04-16 13:01:41 // 2758
Nekem olyan fémes csikorgást csinált a transzmisziós szíj spanoló görgője a JTDn hogy amíg cimbim nem ellenőrizte le a vezérműszíjat (amit kb 15K kmrel előtte cseréltük le az összes adekvált kiegészítőjével együtt) nem mertem vele közlekedni. Utána kapott a transzmisziós szíj is egy új spanolót és abbamaradt a csikorgás. Még a gyári volt és volt benne 140 K.
Surcy2007-04-16 12:59:15 // 2757
Ez érdekelne mennyi az Ah és az A ?Ezt kéne tudnom hogy vehessek egy másikat!
Selmak2007-04-16 12:44:20 // 2756
Amekkora belefér. Nem csak az Ah hanem az indítóáram is fontos. Diesel jóval nagyobb kompreszióval bír mint egy benyás.
Surcy2007-04-16 12:26:53 // 2755
Üdv az uraknak!Infóra lenne szükségem:-(El halálozott az akksim,Mekkora az ideális akksi a vasamhoz?(146 1.9 TD)
ronin2007-04-15 22:12:05 // 2754
egyebkent nem tudjatok hogy mekkora csapagyak kellenek a feszitocsapagyba, es hogy hogy lehet fellazitani?
ronin2007-04-15 22:10:18 // 2753
de jo, akkor nekem is ott ciripel :) de nekem rezonal is valami neha a jobb oldalon a motor korul neha de nem jovok ra hogy mi, ezert nem foglalkozok vele inkabb :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak