Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2008-01-03 20:48:10 // 6702
Az öcsém swiftje is literekkel eszik többet!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:45:27 // 6701
mocival semmi gond....10e km-ként olajcsere, szervószivattyúra is vigyázni kell 60e km-ként olajcsere, váltó szintén zenész...
Átok79146TD2008-01-03 20:40:11 // 6700
értem. sszóval amocival semmi gond??:))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:38:26 // 6699
futóműre inkább költeni kell de ez nem jtd függő..ha kifogsz egy jó állapotut akkor jó vétel, nincs nagyon hiba velük...
Átok79146TD2008-01-03 20:36:35 // 6697
mindegy.
csak arra vok kíváncsi, ha esetleg váltok majd. merjek e jtd-s alfátvenni??
kevésbé megbízható mint a td??
ill sokkal drágább a fen tartása mint atádénak??
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:35:51 // 6696
termosztát csere 3évente kb, kettőstömegű a gyorsulási verseny áldozatainál, LMM ritkán...
Átok79146TD2008-01-03 20:33:41 // 6695
most komolyan...
lécci.
Csöri2008-01-03 20:33:30 // 6694
Sajnos lehetett már hallani vezérműszíj szakadt dízelekről is. Én 120-at biztos nem mennék vele max 100-at, de ha nyugodtan tudjak autózni 80-nál biztos lecserélném. A Marelli pumpa meg teljesen jó, én is használok olyat.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:32:36 // 6692
túl keveset eszik :)))))
Fater (Norbi)2008-01-03 20:32:24 // 6691
Azért a mai dízelek (német off alsóközép kategória) a benzinesekhez mérten még mindig drágák. Egy sima golf 3,6 milla az alap dízel hasonló teljesítménnyel 5 misi körül van. Nem kapod vissza soha a különbözetet, csak lassabban esik a dízel ára egy ideig. Ahhoz, hogy "letudd" a különbözetet minimum 350 000 km-t kell autózni...

A gázolaj ára egyébként tovább fog nőni (mivel a legtöbb szállítójármű azzal megy pl. tengerjáró hajók, kamionok stb.) és nem lesz 300 Ft alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:32:15 // 6690
marelli jó, bugatti jobb meg a ruvile is :)
nem kell együtt cserélni max elszakad a hosszbordás, vagy eltörik a rugó a feszítőben..
Átok79146TD2008-01-03 20:30:52 // 6689
tud mondani valaki jtdről hibákat??
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-03 20:28:52 // 6688
Szervíz kérdés:
A vezérlés csere elegendő 120 ezernél (vagyis amit a "vezérműszíj szet tartalmaz+vízpompa), vagy a generátor/szervo/ nemtudoménmilyen szíjat is görgőkkel együtt cserélni kell? Ránézésre eléggé rendben vannak azok a görgők (is).
Vízpumpából a Marelli jó?
Átok79146TD2008-01-03 20:27:24 // 6687
ja ja..:)))
Fater (Norbi)2008-01-03 20:26:09 // 6686
Sziasztok!

A toy oda d4d motorja valóban gáz! Egy kollégámnak volt és 110 000 km-nél beállt a motorja és lett a egy lyuk a blokkon is - azt mondták, nem volt benne olaj! Attól nemlesz lyukas a blokk!!!!!!!
Liquid2008-01-03 20:25:53 // 6685
azaz :) egyébként korrekt kis autó, olyan egyszerű mint egy ék, de kifálóan alkalmas A-ból B-be ócsójér eljutni :)
Átok79146TD2008-01-03 20:22:35 // 6684
az a 3 hengeres??olyat vett volt főnököm is....:)
:)))
Átok79146TD2008-01-03 20:21:42 // 6683
nem..:)
csak izgultam neehogy elémjöjjön valami..:)
természetesen lejtőn tudta ezt..:)))
Liquid2008-01-03 20:21:22 // 6682
eccer mentünk a haveromék elsőszériás 1.0-s stiftjével a tatabányai lejtőn 160-at óra szerint :)) na az is súlyos volt
Liquid2008-01-03 20:20:27 // 6681
az durva, nem paráztál benne? :)
Átok79146TD2008-01-03 20:18:51 // 6680
kispolski 120??:)))))
azis izgi volt...:)))
Attie2008-01-03 20:17:31 // 6679
A Nissant én is alátámasztom. A feleségem a Summitnál dolgozott ami régen a Nissan importőr volt. Az új Almerakkal rengeteg gond volt/van. Pár hetes autóban is már szétesett a váltó. Fényezési gondok, beázó lámpa, leeső ablak.
Mondjuk ez azóta van, hogy a franciákkal közösködnek. De ez tök mindegy, ott a franciák a Suzukinák meg a magyarok basszák el :))
Liquid2008-01-03 20:16:58 // 6678
ilyet én is csináltam eccer egy céges 1.4-es pólóval :) beelőztem 170-nel a 320-s bömöt, erre iszonyúan elkezdett sietni...:)))
biztosan sokkolta a jónagy 1.4 felirat a kisautó hátulján :)
imi1562008-01-03 20:11:15 // 6677
"Olyan nincs,hogy egy Toyota nem indul":))))))))))
Átok79146TD2008-01-03 20:09:35 // 6676
:)))na igen..:))))
Wickey2008-01-03 20:04:56 // 6675
áá, én akkor, amikor meglátta a hátulján, hogy 1.2 :D
Átok79146TD2008-01-03 20:00:15 // 6674
megnéztem volna bmwsfejét mikor villogod lefelé...:)))
Wickey2008-01-03 19:53:42 // 6672
190nél 5200-at forgó főtengellyel???
Bazzeg... elhervadok...
A gtv6 főtengelye gyári váltóval gyári gumimérettel forog 190-nél 5500-at... Ki ne találd már, hogy a 93 (bocs, 100?? :P) lovas stifted hosszabb váltóval is megy 190-et, amikor egy 156 lóerős sportkocsinak látszó tárgy megy 210-et... :DDD

amúgy perdix, fos vagy, én a 3 hengeres VW Poloval mentem 188-at az órája szerint...
M7esen. Hátszélben. Lejtőn lefelé. És letiltott ötödikben... :) Olyan ritka konstelláció volt a hátszél a lejtőn, hogy már jó messziről villogtam le az ötös bmw-t, hogy el ne csessze a rekordkísérletet....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 19:52:27 // 6671
nyühehhehee
felkopna??? én örülnék neki a legjobban..
toyo típushiba....a yarisnál tönkremegy a benzinszintjelző...180e ft
a d4d-nél a négyes hajtókar kikönyököl....
LMM cserés....
stb
suzukikat felsoroltam....csak egy párat :)))
a barátom 1 hetes swiftje 2 hétig volt a szervízbe, mert a vezérlő elektrónika összeszarta magát....
Átok79146TD2008-01-03 19:51:14 // 6670
:)))))))))))

pontosan...:)))
Maxwell2008-01-03 19:49:58 // 6669
Na igen...

Ami még fontos a gázolajosoknak

Nyomatékpowaaaah!!!! :D
Csöri2008-01-03 19:46:26 // 6668
Ha mással nem is, ezzel a kijelentéseddel nem egészen értek egyet. Nem egy Nissan Almerán cseréltem már váltót 100K-nál, és a Toyota sem az a kocsi ami nem romlik el. Szóval én azt mondanám, hogy amióta a japók behozták a gyártást Európába, és a beszállítók is itteniek, azóta ment el náluk is a minőség.
Átok79146TD2008-01-03 19:46:05 // 6667
én pl nem csak a fogyi miatt vetttem dieselt...:)))
lehet találgatni mé::)))
Attie2008-01-03 19:45:37 // 6666
Főleg Alfáéknál nem, ahol árban alig van különbség a dízel és benzines autó között.
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-03 19:45:01 // 6665
Hehe a Wartburgom 11-en belül gyorsul bármikor, bárhol :-)))
Ja, nem 3-mat fogyaszt, és nem garanciális, de nem is került 3 millába :-))))))
Éves fenttartása átlag 40e Ft szervízzel, műszakival, zöldkártyával, biztosítással cakkpakk.
Attie2008-01-03 19:44:38 // 6664
Höhö... 1.3-as motor és a suhanás autópályán elég ellentmondásos :DD
Átok79146TD2008-01-03 19:44:05 // 6663
jó éjt perdix.:)
Maxwell2008-01-03 19:43:49 // 6662
Végre egy kis dízeltéma.
Autóvásárlásnál mindenki azt számolgatja, hogy mikorra fogja "visszakapni" a dízelért kifizetett felárat. Miért nem gondolja végig a vásárló egy kicsit jobban? Azért a felárért kap egy dezsőmotort plusszban, ami jóesetben bennemarad a kocsiban eladásig és akkor is többet fog érni. Nem melesleg kap még mellé alacsonyabb fogyasztást, megbízhatóbb működést, lassabban kopó alkatrészeket, emelkedő gázolajárat :) stb. Tehát semmiképp nem deficit egy dízel autó. Nem kell vele 1millió km-t meni, hogy behozza a plussz 1 millió forint felárat :)
perdix2008-01-03 19:39:28 // 6661
hosszu 5 fok van, hogy a pályán is csak suhanjon........ez a mai trend:-))))))
na jóccakát! Jó duzzogit mindenkinek!!! Holnap reggel megyek a kisördöggel egy 300 km es karikát...jó sokat fogok megint sporólni, meg keresni........már olyan régen jártam kuton..el is felejtem hogy kell tankolni!!!!!
Wickey2008-01-03 19:37:17 // 6660
Még egyszer megkérdezném, mert úgy tűnik nem esett le elsőre:
Figyelem, szókimondó rész következik: Perdix! Szerinted mi köze van a betanított oláh cigányok által összetákolt autódnak a japánok hugyozásához? Elárulom, az ökörhugyozáshoz több köze van... És ezt nem innen-onnan hallani kell, konkrétan nem bonyolult belső, elsőkézből származó infókra szert tenni... tudod... Magyarországon gyártják, innen nem is túl messze... Ez viszont KURVÁRA mérvadó. Véleményem szerint. :D
perdix2008-01-03 19:36:37 // 6659
Az enyém nem fapad, a csúcsfelszereltség előtti modell, /GLX CD AC Mistik Plussz/1 hétig alkudoztam mire odaadta közel a fapad áráért/2,4M/. Azért hasonlítom őket össze, mert ha választanom kellene a kettő közül akkor nekem kellene kifizetni....ergo: összehasonlítom........és a 4 millás 90 lovas dejzellel ha még sikerülne is a 3,5 L es ovatos fogyi, akkor is tőbe leszarnám, mert az 5Liter most is csomagolva van,,,,1,5L es különbsg 100on meg nem nyom súlyt a 1.6 millios felárral.......más lenne ha 2.9 körül vesztegetnék a 90 lovas dejzelt.....akkor már komoly fejtörést adna......hisz 450 ezret lehet megérne a -1,5 Liter.....
Piritu - 1.000.0002008-01-03 19:35:13 // 6658
5200????
Ennyit talán még az olajkályha is tud, ha megkérem rá :-)))
Maxwell2008-01-03 19:32:57 // 6657
5200-as fordulat ötödikben?? az igen! Még jó hogy "nem vagy olyan mafla hogy széthajtsd"..... :D

És ne keverd össze a Toyotát mondjuk a mutyukival. KÉT KÜLÖN VILÁG!
Még jó hogy nem akar tönkremenni. Mennyit is mentél vele? 11000 km-t????
Ennyit még az is kibírna, amit itthon a sufniban én hegesztek össze.
Na majd ha a tiédben is 160000 fölött lesz és havi 3000-eket mész vele mint én az enyémmel, akkor beszélünk.

Én elhiszem, hogy a célnak megfelelő autó. Hellyel-közzel még gazdaságos is. Meg "újautónak nincs párja".
De az itt fórumozóknak csak forgalmi akadályt jelent!!!!!!!!

Ebben a témában én sem vagyok hajlandó többet hozzászólni :)
Piritu - 1.000.0002008-01-03 19:31:30 // 6655
Továbbítom :-)))
perdix2008-01-03 19:31:22 // 6654
Akkor én is cserélek egyből! De ahelyett, hogy írogatnák amikből tudnánk választani, ahelyett csak bosszantanak..........meg butaságokat beszélnek.......
Wickey2008-01-03 19:31:05 // 6653
egy dolog érdekelne még: miért a(z alaphelyzetben is jól felszerelt) 90 lovas dízel puntó 1.5 millióval drágább árát hasonlítod össze a fapad 90 lovas benzinesed árával?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak