Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

András bácsi2008-01-04 11:08:21 // 6752
Azt mondta volt olyan motor, ami a padon a gyári értékek 65-70%-át produkálta csak. Új alkatrészekkel, tulajdonképpen optimális körülmények között. És úgy, hogy minden jó volt elméletileg.
Liquid2008-01-04 11:05:21 // 6751
ha csak a fele igaz akkor is überdurva :)
Ferke2008-01-04 11:02:02 // 6750
Hűű, ez nagyon nem hangzik jóól...:)
Liquid2008-01-04 10:51:25 // 6749
jobban megnéztem a videot.
a 2.0TS megy 190-körül 4-ben

mondjuk az kicsit hamarabb eléri :)

teljesen kizárt dolog hogy ez 1.3-as
GEORGE2008-01-04 09:54:45 // 6748
Vagy elpukkant valami a motortérben, nem is csodálkoznék...
GEORGE2008-01-04 09:51:45 // 6747
Kicsit gyanús ez a felvétel!
És ezt csak a km óra mutatja! meg szerintem ez min 1,5-ös!
Én akkor hiszem el ha elöttem mész annyival a pályán!
Ne más autójával bizonyitsál ami lehet nem is széria!
András bácsi2008-01-04 09:40:54 // 6746
Azonos a fejlesztési ideje ennek is, meg a jtd-nek is. Ha jól rémlik, akkor abban van a fő különbség, hogy a közös nyomócsöves egy szerkezettel állítja elő a magas nyomást, a pd meg hengerenként.

Én valahogy egy dízeltől sem tudok elájulni: egy jó benzines konstrukció simán megveri bármelyiket, kivéve persze a fogyasztást.
András bácsi2008-01-04 09:36:54 // 6745
Egy volt osztálytársam fejlesztőmérnök az audinál, és volt a wolfsburgi vw motorgyárban is vendégmérnökként. Ő bennfentesként azt mondja, hogy pdtdi-t újban érdemes venni, és max. 50e km után el kell adni. :)
A vw-csoport ezzel a motorral nagyon mellényúlt: igen sok a meghibásodás, sőt a gyártósoron minden századik motor olyan, hogy ismeretlen okból nem hozza az értékeket. Semmi hiba, de mégsem. Ezeket szétkapják, és darabjait egy másikba beépítik.
Ferke2008-01-04 09:19:21 // 6744
Én úgy tudom, hogy a pályán nem eszik sokat, de a városban durva. Kollegámé is 9 körül eszik, és egy barátomé is, aki taxizik a belvárosban, szintén 9-10 liter.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-04 09:08:05 // 6743
nem tudom, mi hoztunk haza egy 2.0pdtdi-t németből 160 utazóval nem nagyon evett többet, mint 6L....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-04 09:06:43 // 6742
én eddig egy swiftben ültem ami óra szerint majd 200-zal ment.....ez a swift2 vége volt a 16V-s ez ugyi 800kg, plusz direktszűrő, katalizátor le, sportgyerya stb...negyed mérföldesen kiskategóriában sokat nyert vele a sógorom...aztán 1.5 év múlva kilehelte a lelkét....szóval Perdix koma azért sem hiszem el a hülyeségedet, mert a swift2 és 3om között van némi súlykülönbség....
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-04 00:43:52 // 6741
Igen, az 1.9 PDTDi (105 ló) az nem rossz konstrukció. Ellenben a 2literes tesójával, ami hát hogyismondjam....konstans 140-nél 8 liter pályán...hirtelen nyomatékcsúcs, aztán halott....hangos...soroljam? Nagyon félresikerült.
A 105 lovas PD-t Caddyben próbáltam, Krakkó és vissza. Jól bírja a hegymenetet.Igaz én 7 litert beletapostam, de a volt kollegám 5-ből kihozta. Valahol velem lehetett a bibi :-) Jól megy, de Caddy kasztnival azért nyomába nincs az Alfa rugalmasságának üresen se. Hirtelenebb a gázreakciója, de gyorsabban is fogy el.
Alapvetően korrekt motor, nekem is tetszett...
GTVili2008-01-03 23:42:35 // 6740
Ja, lehet hogy az az 1.6-os gétéjí,vagy mifene.....egye fene,arról elhiszem ezeket a mendemondákat!
GTVili2008-01-03 23:39:46 // 6739
Azért a 2.-ban 100...és a 3.-ban 145 nem nagyon stimmelt.....

De ezt úgysem fogjuk megtudni.....az ilyeneket....(perdix,RedDewil...stb...)össze kéne kötni és a Dunába velük!

Sőt!Jobbat tudok! Bezárni őket egy zárt pályára....és had versenyezzenek egymással!;-DDD
Liquid2008-01-03 23:31:31 // 6738
és persze nincs bizonyíték, hogy ez egy 1.3-as...
Liquid2008-01-03 23:30:05 // 6737
szerintem felemelték az orrát, és a levegőben forgott...
Maxwell2008-01-03 23:30:02 // 6736
Nem kötekedésképp írtam, csak gondoltam megjegyzem, hogy az egy más szisztéma. Egy munkatársamnak van VW polo 1.9 PDTDI -je. Szeptemberben megjártuk vele Erdélyt. Adatokban (lóerő, nyomaték, súly) megegyezik az enyémmel és meglepően jól ment. Más a motorkarakterisztika, váltóáttétel stb. Az enyém nem biztos, hogy felmászik 200 fölé, az övé a saját órája szerint megcsinálta.
Elég kemény ellenfélnek ígérkezik. Kicsit jobb idő lesz, összemérjüka két autót. Majd beszámolok róla.

Azt azért meg kell jegyezni, hogy az a PDTDI egy 3 éves technika, szemben az én 10 éve kifejleszetett közösnyomósövesemmel.

És kevesebbet is eszik a kis Jürgen.

Fájó kimondani, de ez van.

(sovány vigasz, de az övé jobban füstöl :D )
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-03 23:22:27 // 6735
11.5 sec 0-100? Ezzel nyer? Hmmm...
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-03 23:20:51 // 6734
Pumpe Düse - szivattyú-fúvókás. Nem tudom pontosan mit takar, de igazad van. Mindenesetre nagy nyomású közvetlen befecsis.
perdix2008-01-03 23:19:58 // 6733
Biztos a hátul ülök pezsgőnyitással ünnepelték a kis szívóbenyás diadalát!!! Meg is érdemli!!! Egyébként a kategóriába mindig ő nyer........
perdix2008-01-03 23:18:29 // 6732
Engem nem érdekel, de gábor 1964 szokott a ringen is gyorsulni az 1.3 as kategoriába, ott meg lehet keresni ha nekem nem hisztek..de mondom engem az effajta része a dolognak hidegen hagy.......őt kell keresni ha "valaki gondban van a hittel"....
Maxwell2008-01-03 23:16:47 // 6731
Mi volt az a durranás a videó végén???

Lefőtt a kávé a kis szuzinak..? :D
perdix2008-01-03 23:11:38 // 6730
komolyan fosabb a régi progi.......néz utána, ha nekem, mint az őszinteség bajnokának nem hiszel........mindig mondtam: ha uj vas jön a piacra várj 2-3 évet, míg kiforrja magát és akkor lépj...az öcskös korán lépett, neki se átlagfogyi mérője se digit klímája se jó fogyija, se jo kuplung munka hengere, se jó fékbetétje , se jó kézi féke nincs....mert ezek gyenge láncszemek VOLTAK.......2007 facelift: ezek már nincsenek:-)))))))
Maxwell2008-01-03 23:08:52 // 6729
Javítsatok ki ha tévedék, de a PDTDI nem közös nyomócsöves úgytudom
perdix2008-01-03 23:07:26 // 6728
George mindentudónak:
1.3 szívó Swift 2007 facelift
Na látod:-)))))
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-03 22:58:47 // 6727
Ezt eddig megerősíthetem, a moci megbízható, és egészen kultúrált, jó nyomatékelosztású az egyéb általam próbált közösnyomócsövesekhez képest (Ford 1.6tdci, VW TDI/PDTDI). Hidegen borzalom hangja van, de melegen bent ülve egyáltalán nem dízeles, és kintről is új dízeleket is megszégyenítően finom járású.
150-es utazó kellemes neki, onnan még 170 ig "partiképes", 180-ig még nem küzd, aztán kezd neki beborulni. 190-200 közt a vége óra szerint, itt már nagyon forog, elfogy a nyomaték. Pályán azért már a "nagyok" közé tartozik a rövid áttételezése miatt, de illik tudni a határait. Egy 6-odik elkelne bele fogyasztásilag is, egy jó 160-170-es menettel bele lehet tuszkolni 7-7.5 litert is. Országúton mutatja a legjobb arcát, előzni nagyon könnyű vele, hangja nulla, fogyasztása tipikusan 5.5 körül (de max 6) és ehhez nem kell konstans 90-nel menni, lehet normálisan tempózni.
Ami nálam a 146-felé billentette a mérleget a 156 JTD-kkel szemben az nem is csak az a 300-400e Ft különbség, hanem pontosan a futómű szervíz (illetve költség) igényessége. A 146 egyszerűbb, olcsóbb, bár kicsit "fapadosabb" (nekem ez pl. külön tetszik..).
A váltó elég precíz, de nem szeret hidegen dolgozni, kicsit karcos olyankor, óvatosan szereti..Öcsém 1 éves Opeljénél hidegen is jobb, a Wartburgom 20 éves VW váltóját sose fogja megközelíteni (VW utolsó jó váltósorozata :-))
A kupplung teherautóba illően kemény, szerintem nem elég határozott a fogáspontja, de ez lehet az én autóm egyedi hibája.
Ami kicsit szokatlan még mindíg, az az elektromos gázpedál hangolása. Nekem kicsit butának tűnik, nehéz normális "félgázt" találni ha gyorsítani akarsz. Vagy vánszorog, vagy meglódul. Lehet ez a turbósságból adódik.
GEORGE2008-01-03 22:29:05 // 6726
156-ban csak a II. verzióban verziótól van fedélzeti compjuter...
Ferke2008-01-03 22:27:36 // 6725
Na ja. Max elszakad a hosszbordás....és bemegy egy darabja a vezérléshez, mint nálam 2 éve...és az szggatja szét a vezérlést..
Cserélni érdemes az egészet úgy, ahogy van.
Ferke2008-01-03 22:26:07 // 6724
Nehogy elhúzd odáig, hacsak nem akarsz álmatlan éjszakákat. Elvileg 100e km-t bírnia kell, de én 70-enként cserélem, az a tuti. Mondjuk én már átéltem életemben 3x a szakadást, ez elég is volt..:/
Maxwell2008-01-03 22:25:23 // 6723
Megvan a válasz.

Szóval a régi 105 lovas 156 1.9 jtd, 2.4jtd, 166 2.4 jtd ugyanazzal az ECU-val van szerelve, mint a 145 és 146 1.9 jtd. Ez pedig: Bosch EDC15C5

Szóval ha a fent említett gépek valamelyike rendelkezik gyári "board computer"-rel, akkor a 145, 146 családba is be lehet építeni, csak idő és energia kérdése.
GEORGE2008-01-03 22:22:40 // 6722
Ez hülyeség --szerintem---

Navi mutassa a 190-et bár az sem jó mert mi lesz a bizonyiték arra hogy a tiedben volt?
Miért nem jó a lenti ajánlatom??
GTVili2008-01-03 22:18:03 // 6720
Tegyél mellé egy GPS-t is........de ne ám olyat mint RedDewil az 56-os topicban. :-DDD
perdix2008-01-03 22:10:17 // 6719
de fel ám, sírna a barkácsolós sufni javítok asszem:-))))
perdix2008-01-03 22:07:49 // 6718
Mondom de ne figyelsz...az öcséd swiftje még az iszákosabb progival gurult ki a gyárból..enyém az már más tészta....
mutatok 190 es fotót? vgy videot? megelégedsz vele?
perdix2008-01-03 22:04:06 // 6717
olykor rákapunk a nótára, GEORGE-unk legnagyobb örömére:-)))))
Selmak2008-01-03 21:40:44 // 6716
Benyás Szutyukisok most mindenhol osztják az észt?
GEORGE2008-01-03 21:27:38 // 6715
nekem ettől jobb adatok jöttek ki, csak nem írom be :-DDD
Liquid2008-01-03 21:27:12 // 6714
mindenesetre te nagyon kifinomultan és élvezhetően tudod fikázni :))
Wickey2008-01-03 21:24:44 // 6713
ja.
Itt szidom kéthetente egyszer a dízelmotorokat. De perdix még hozzám képest is nagypálya vazze :-DDD
GTVili2008-01-03 21:23:52 // 6712
Hát srácok ez óriási! :-D

Az asszony hülyére röhögte magát ezen a mutyuki-grande dolgon.Ő csak egy sima kis Mjet Panda-t hajt.

Ha már A szegmens....én az Alfa előtt Skoda Fóbiát hajtottam....1.4 16V 100LE....ööö...izé...sőt! Az enyém 101LE volt! :-DDDDDDDDD
130e km alatt, a kopó alkatrészeken kívül,csak egy irányszög jeladót cseréltem,azt is azért mert odavertem az alját.


Amúgy meg bocsánat....EZ ITT EGY ALFÁS OLDAL.....RÁADÁSUL AZT HISZEM EGY DIESEL-ES TOPIC......
Wickey2008-01-03 21:23:25 // 6711
Áááá, annyit nem ér az egész. Ellenben átszámoltam a jtd-m menettulajdonságait perdixi adatokra: 3 litert eszik vegyesben, 230 körül van a vége (de csak mert H-s gumik vannak rajta, de már gyűjtök a V-sekre), 7.5 alatt gyorsul 100ra, ha jól kapom el a rajtot, és 170-es utazónál olyan csöndes, hogy a rezgőre állított telefont meghallom a táskámban a csomagtartómban :-)))
Számoljuk át mindannyian, hajrá, hajrá! :D
GEORGE2008-01-03 21:07:28 // 6710
Perdix koma!
Tuti leszünk itt páran erre az ajánlatra!

Összedobjuk neked a költséget!
Álljuk az üzemanyag költséged.
A lakhelyedtől 5 liter/100km-el számolva az autópályáig!
Aztán azt is amit a pályán elpöfékelsz!
Csak mutasd meg azt a 190-et!!!
Gondolom ebben sem vagy benne!
Ugyan úgy mikor a bordócsodád nagyot mondásait kellett volna bizonyitani!
Ha van vér a pucádban akkor megjelölsz egy napot és eljössz!
Nem csak dumálni kéne hanem bizonyitani.
És ha meg lesz a valós 190 fejet hajtok elötted!
Csak a mostani állapotban lehet a géped semmi tuning!
GEORGE2008-01-03 21:00:19 // 6709
A tesom is mesélte hogy egyszer már mutatott 180-at a km órája.
De legközelebb avval megyek pestre és viszem a navit meg a fényképezőgépet!
GEORGE2008-01-03 20:59:09 // 6708
A nagyot mondásod leleplezésére klikk a IDE!!
Még az 1,5 swiftnek is csak 185 a gyári végsebessége!
A tiednek meg 175!! Na ezért nem bírt az öcsém elmenni a Scudo mellett!!!

Soha nem fog valós 190-nel menni a géped!! Soha!
93 lóerő nem képes 190-re gyorsitani azt a 1050 kg kasznit!
Főleg a siralmasan kevés 116Nm nem elég semmire sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-03 20:54:32 // 6707
most beszéltem a swiftes barátommal neki a 3ajtósa van a végsebesség 180km/h 20km után, azt mondja 160 után mint ha elvágták volna, egyébként 110 alatt szokott menni és úgy 6,2L a fogyija.... neki hiszek:))))
GEORGE2008-01-03 20:53:50 // 6706
Bizony bizony ezek a jó adatok!!!
150-el tartósan 9,8 -és 10,8 köszt ugrál a fogyasztásmérő.
160-nál men megy 10 alá az érték!!!!
GEORGE2008-01-03 20:50:39 // 6705
Te látod mit írt Robert???
A swiftedet nem a JAPÁNOK rakjáék össze!!!

érted??? vagy nem akarod megérteni!!

magyar késziti magyarországon!!!
GEORGE2008-01-03 20:49:07 // 6703
160-nál 10 litert eszik a swift 1,3 16V!!!!!
Nem egyszer nem kétszer mentem vele annyival!!!
Soha nem fog 8-at enni!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak