pe-Ti2009-01-14 18:26:22 //
10152
Üdv!
Szerintem nem nagy ügy a termó csere én megcsináltam otthon az akksit ki kell venni úgy már egész jól hozzá lehet férni, emlékeim szerint 3 csavar fogja (13-as dugókulcs)+ pár vízcső lebont, fagyálló leenged (alsó vízcsőnél), jeladó csati lehúz és már kint is van!
Én nem ragaszkodtam a gyári (Paraflu) fagyállóhoz Agip Antifreeze Spezial ment bele abból is a "piros" mert az "alubarát"!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00232/00232917t.jpg)
A gyári termó: Behr-Italia.
Jó szerelést!
Selmak2009-01-14 13:16:50 //
10151
Erhard, nem a Behr a gyári?
otthon felejtős a csere...
gyári húzós és nem jobb mint az utángyártott...
paraflu11 a hűtőfolyadék ...
147jtd2009-01-14 10:46:21 //
10149
ugy nez ki nalam is beutott a krakk:-))
80 nal nyitva marad a termosztatom.
kerdesem az elnne, otthon cserelheto-e?
es mi a gyari vagy attol jobbnak a markaja?
illetve a hutofolyadel minosegszama?es ki gyart alfa szabvanynak megfelelo folyadekot?
thx.
Kovi2009-01-14 10:10:11 //
10148
Értem köszönöm!
ha porlasztó akkor sokat enne és mindig nagyon füstölne...a box miatt füstöl :)
Kovi2009-01-14 09:41:36 //
10146
Sziasztok.
Van a kocsimmal egy kis gond.
Most hogy beköszöntött a jó hideg tél reggelente teherautót megszégyenitő füstöt ereget a gép ami páráskékesszürke!
Mi lehet a gond? Persze útána egésznap nem csinálja! Autópályás közlekedés napi 80km.
Vann benne Novitec!!
Ha valaki segitene mivel kéne kezdeni.
Porlasztó csúcs?
Izzitó gyertya?
Vagy hidegindító?
Az nem lehet hogy beázott valami ,mert megmostam a verdát és másnap reggel kezdte el a hibát jelezni. Meg valami elkezdett cincogni a motor felől ,de azt nem tudom hogy mi csinálja :- OOO
Selmak2009-01-13 11:46:38 //
10144
De csak némi kézügyesség és megfelelő szerszám kell hozzá.
Köszi az infót : )))
Akkor 1 sima mezei szerelő ki sem tudja cserélni ??
Valóban, ha jobban átgondolom. :)
Selmak2009-01-13 10:40:42 //
10141
JTDnél a porlasztócsúcsnak ha jól láttam leszorító idoma van nem menete.
Ja: vigyem szombaton a kulcsot hozzá? :)
Ahogy hallom, igencsak hajlamos a nagynyomású gépezetekben berohadni az izzitó és a porlasztó. 4-ből kettővel jön a menet is. (ergo könnyen kijön, csak hogyan vissza)
De még mindig jobb, mint a merga-motor: ott négyből négy jön menettel együtt.
Selmak2009-01-13 10:32:27 //
10138
Nem kell kiütni.Ha valamelyik barom betépte berakáskor akkor tényleg beletörthet, egyébbként meg csak azért szar mert kicsi a hely és kulcslyuksebészettel felér a művelet.
????????? MIÉRT, ILYEN NEHÉZ KICSERÉLNI 1 GYERTYÁT ??
Ferke2009-01-13 08:44:58 //
10136
Ezt hogy érted? Ilyen nehezen jön ki az izzítógyertya?? Nekem is behalt 1, de eddig nem annyira foglalkoztatott, mert meleg a garázs.:)
Inkább az lesz a gond, hogy kiszedi a menetet, vagy beletörik. :(
Hát az baj : (((
Te is jártál már így ?? Ha kicserélem a gyertyákat akkor megszűnik a hiba jelzés ,vagy ki kell ütni belőle ??
Selmak2009-01-13 08:04:12 //
10133
Igen behalt 1 vagy több ízzítógyertya. 3-4K körül darabja.
Üdv nektek dieseles cartársak !
Segítsetek már nekem .Ma reggel indítás után elkezdett villogni az izzitást vissza jelző lámpa :- OO Ilyenkor mi van ??? Gyertya csere vagy mi ??
Mennyibe kerül 1 garnitúra izzító gyertya ,mostanában ?
Ha tud valaki segíteni megköszöném : )))
Selmak2009-01-10 16:47:18 //
10131
Nem arról van szó hogy feltölti a kisnyomású a rendszert hanem a CR magasnyomásúnak kell feltermelnie a nyomást, mert amikor leállítod a nyomástalanítja a CR rendszert.
Attie2009-01-10 16:05:36 //
10130
Mindig a lámpák kialvása után indítok. Ennyi idő csak elég, hogy felépüljön a nyomás. Vagy hidegben ez ilyen sokáig tart?
Nem emlékszem, hogy tavaly nehezebben indult volna. Bár most hidegebb van.
Selmak2009-01-10 15:59:26 //
10129
CR elengedi a nyomást mihelyt leállítod, kell neki némi idő hogy feltermelje a magasnyomású, mert addig nem indítja az injectorokat.
Az 5-6 tekerést én is sokallom, nekem 3-ra legkésőbb beindul. De lehet felveszem a beindulás hangját. Lehet, hogy ez ilyen dízel dolog, hogy nem minden hengerben gyullad be egyből a cucc, vagy csak túl hamar engedtem vissza a kulcsot és még hezitált, hogy beinduljon e egyáltalán. Nem tudom. Fémes hangja?. Inkább kőkemény traktorhang :-)
A melegítés nálam annyi, hogy mielőtt nyitom a kaput beindítom. Ez kb fél perc, aztán kigurulok, becsukom a kaput, majd a földutunkon 1-esben megteszek 200m-t. Utánna amennyire lehet 2000 körül tartom a fordulatot. Kicsit fölötte elváltom, és gurulgatok. HIdegen nagyon vigyázok a motorra, dízel is, turbó is ez a halála szegénynek :-)
nekem pöccre indul kb kettőt teker az önindító és már röffen is :DDD persze járatom alapjáraton amíg lekaparom a jeget elég fémes hangja van kb 20mp-ig amíg az olajat rendesen fel nem kapja
Igazából az az egyenetlen beindulás zavart, az valahol természetes, hogy nyögősebben tekeri be a jól áthült blokkot.
Igen, nagyköbcentisben benzinesem lenne nekem is, ebben egyetértünk, remélem megtehetem egyszer, de első a lakáshitel...Dolgozom az ügyön :-) De azokat nem értem akik 20 millákért vesznek TDI bodegákat. Akkor már valami odaillő motort kéne. A dízel alsó közép, középkategóriában jó szerintem, de ott nagyon. Egy 1.6, 1.8 akármi helyett simán jobb az 1.9-2.0 dízel sok szempontból, a 2l akármi helyett meg a 2.2-2.5 dízel. De innen föntebb...nincs értelme. Mint ahogy szerintem 1.8-tól lefelé se sok.
Persze elviselném, ha jobban szaggatna alattam az Alfám, de perpill. nem ér számomra milliókat a dolog, pedig csábító néha végiglapozgatni a hasznaltauto.hu-t :-))
Attie2009-01-10 11:19:52 //
10124
Nekem is egyszer már soká aludt el az izzító lámpa. Ha több mint egy napig áll az autó, akkor akár 5-6 fordulat is kell a beröffenéshez.
Attie2009-01-10 11:18:21 //
10123
Értsd akkor a kijelentéseimet olyan kis fosszargyenge csotrogányokra amit én hajtok.
Alap állásban persze, hogy észszerűbb választás a dízel, ha 2 liter környékén nézelődünk.
De a feltevésem az volt, ha ingyen lenne az üzemanyag. :) Akkor senki sem akarna kis köbcentis autóval járni. Értsd 2500 alatt.
És persze lehetne venni 3-4-5 literes dízelt is, de én akkor már inkább hallgatnám útközben a V6 vagy V8 benzies hangot :)
Most ebben a kutyab.szó hidegben volt olyan először, hogy az izzítás lámpa később aludt el, mint a többi bootoláskor felvillanó lámpa. De olyan rusnyán is indult be, hogy ihaj. Az önindító is kicsit nehezebben tekerte meg, nomeg kellett vagy 3-t fordulnia.Aztán rettentő egyenetlenül kapta el, vagy 2-3 ütemet összevissza reszketett a motor. Aztán már járt rendesen, eleinte picit emelt fordulaton (épp 1000 alatt). Ez így normális ha ennyire hideg van? Biztos jól áthült, mert tegnap kivételesen pihent a vas.
Nem volt sose 180 lóerős autóm, főleg V6-om. Amennyit ilyeneket vezettem, nem sok tapasztalatot gyűjthettem terhelésérzékenység és zaj terén, de így visszagondolva azok tényleg nem voltak röviden áttételezve, főleg a kretén amcsi ótómatások.
Értsd akkor a kijelentéseimet olyan kis fosszargyenge csotrogányokra amit én hajtok.
kru2009-01-10 07:49:02 //
10120
Na nekem általában ott van, ahol neked a második képen, kicsit lejjebb talán, de minimálisan. Nyáron onnan el sem mozdul, kivéve, ha brutálisan izmozok vele, akkor felkúszik 90-ig majdnem, de aztán idővel visszaáll. Legalábbis ez volt régen.
Ellenben most olyan, hogy ha izmozok, akkor áll be a második képre, viszont terheletlenül, menetszélnél motorfékkel gurulva, izomból fűtve lemegy az első kép szerint vagy még alá is még. Kb. félútra.
Mindegy, kiméretem majd, illetve megvárom, mit produkál, ha a nappali hőmérséklet felszalad 6-7 fok körülre.
Adrián2009-01-10 00:52:58 //
10119
mielött nekiszaladnál a fél autó kicserélésének!:)))) Szerintem dobass rá műszert amivel menet közben tudod figyelni a hőm. változást ott minden kiderül!
Nekem kb 1 éve lett cserélve bemérve! Anno ott olyan jelenségek voltak hogy terhelt motornál sem ment föl igazán az ideálisra aztán ha pl jött 1 körforgó és elvettem a gázt szabájosan esett lefelé a mutató!
Itt tanyázott :
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00232/00232258t.jpg)
talán 1 picit ment feljebb (hál istennek rövid ideig)
pedig itt kéne:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00232/00232259t.jpg)
talán 1 leheletnyit a 90hez közelebb( műszerrel ez kb 87fok körül van emlékeim szerint! a kép Ps mert nem volt raktáron;)
Ez utóbbit tartja pályán városban de ha hagyom nagyobb hidegben pöfögni visszamegy a köztes vonalig is akár!
Ja és mindez 2.4mjtd nél! Nálam 23 foknál még nem igen lett magasbbra állítva a belső hőm. és jó meleget csinál! Az ülés f. megy non-stop!;)
Wickey2009-01-09 22:38:20 //
10118
olyan még nem volt. 1200-at már hazudott, de sürgősen ezer körülire beszéli le magát. :-)
Nekem az tecc, amikor tankolás után közli, hogy még 3000 km-t mehetek :-))
Ja, az a 6,3 a comp szerint 5,1!
:-)))))
A szaxervíz nem említett fűtőpatront, csak a radiátort. Majd a legközelebb megkérdezem őket. (Lehet hogy holnap megyek)
Nekem szigorúan országúton az 1,9 most picivel hat alatt volt. A fedéltezi stabilan nagységrenddel kevesebbet mutat. 130-140 autópálya klímával stabilan 6,3.
A TS kijelzője is ilyen volt. Furcsamód a 147-es TS-é decire pontos volt. Ott fél mpenként váltott a pill fogyasztás kijelzése is.
Wickey2009-01-09 22:27:05 //
10114
nekem elég pontos így hat liter környékén. A múltkori 5,6-ot pl. egészen eltalálta, asszem még talán felfele is hazudott, 5,8at prognosztizált.
kru2009-01-09 22:22:28 //
10113
Viszont minden tankolás után röhögök egy nagyot, hogy ki volt az a drótostót, aki ezt a nyesedék fedélzeti kompot összerakta. Az említett 7.18-as átlagfogyimat a kompi 5.3-nak írja.
Azt ne mondjátok, h nehéz pontosra megcsinálni, mert mondjuk a 30-40% tévedés messze áll a tűrésküszöbtől, másrészt jha meg tényleg, akkor meg minek rakták bele.
Ejj de mindegy, ez is már ezerszer volt téma...
kru2009-01-09 22:21:25 //
10112
De van 2 fűtőpatron a vízkörben, az ePer is írja, a biztije is ott van valahol a tűzfalon, nemrég volt itt is téma.
Mondjuk nekem 2.4, az lehet, h más, de nem tudom na. Ez nem az állófűtés meg ilyesmi, ez valami kiegészítő fűtés vagy vattafakk... de most tényleg bizonytalan vagyok.
Egyszóval én nem rohanok most termót cserélni, úgy döntöttem.
Ez a mostani fogyim, téli vegyesüzem város+pálya 7.18 egész kedves.
Ezért nem hasonlítanám az 1,9 mjtet a 2,0 TS-el sem olvetlenül össze. Ló alapján partiban vannak, de a menetteljesítmények mások (8,2 sec vs 9,4).
Légy nyugodt én is nevettem a gázolajat tankolókon. Nem véletlen volt három TS-em, 360 000 km-t mentem velük. Aztán átálltam a sötét oldalra és kiderült, hogy nem rossz kompromisszum. Most 105 000-nél tartok és nem bántam meg.
Bár a visszakettőbepadlógázhétezerig hang/fíling néha hiányzik.
Más, szerintem a V6 és a mjet motor nem ugyan az a kategória. Rohadtul becsapós tud lenni, ha az egyik jobban gyorsul, akár csak érzésre is.
A gyári cucc egy elektromos fűtőradiátor az utastér szellőző rendszerében van. A fűtőradiűtor műanyag háza is más és csak az utastérbe belépő levegőt fűti. Tuti, mert be akartam szereltetni és utána nézettem a szaxervízzel - qrva sokba lett volna a házcsere miatt....
Fogyasztásban is van különbség a kocsik között - miért az most mindegy - a kevesebbet fogyasztó hidegebb lehet.
Wickey2009-01-09 22:11:27 //
10108
najó, akkor íme a 3.0 V6 vs unijet jtd tapasztalataim:
a dízel szar. :-P
mindent össze lehet hasonlítani mindennel, kérdés hogy érdemes-e :-)))
Wickey2009-01-09 22:10:10 //
10107
franctuggya. Nekem mondjuk kajázik is rendesen a gépállat, nagyon hímestojás lábbal tudok csak 6 liter alatti fogyit csinálni, továbbá érdemes azzal is tisztában lenni, hogy ha Vácról megyek be BP-re, akkor hendikepes az összehasonlítás, mert a +11 fokos garázsból állok ki, meleget már Vác határában bőven lök, viszont utána a 2/A teljes hosszában (m0-m3-ig) melegszik fel arra a 82 fokra... azt viszont tartja városban is.
Hazafele meg Hungi - M3 kivezető M0 és M2, valahol kábé ezen a részen melegszik be 82-re. Utána ezt tartja, 80as 2/A tempónál is.
ja, fűtőellenállataim nincsenek.
meg a turbót is pucoljátok ki...
1,6 TS vs mjet tapasztalataim:
"-utazótempón csendesebb, mint egy hasonló teljesítményű benzines"
Általában 130-140 közötti utazóval megyek autópályán (németeknél 150-160) itt a benzines motorhangja egyértelműen hallatszik a szélzaj és a gördülési zaj mellett. A dízel hangja elveszik a gumi hangj ammögött. Főleg akkor feltűnő, ha visszaülök egy benzinesbe.
"-kevésbé terhelés érzékeny, mint egy hasonló teljesítményű benzines"
Normál tempó mellett a kormosnak mindegy, hogy hányan ülnek a kocsiban, a benzinesnek négy emberrel már egy kicsit feljebb kell emelni a fordulatszámát, ha azonos menetdinamikát akarok. Gyakorlatban a füstösnek mindegy hányan ülnek benne 1500-2000-tól használható, nem kell "tolni" neki. Szerintem...
A két kocsi összehasonlítását azért tartom reálisnak, mert a TS-em csippelve volt, kb azt a gyorsulást tudta, mint a mjetem (manapség "csak" 150 lovasak...) és avége is valahol ott volt.
ha nem jó a turbó azt nem jelzi ki hibának a computer szerintem a turbónyomás szenzor rossz az tönkre is szokott menni...az egr szelep mögött van pucoljátok meg...
kru2009-01-09 22:03:36 //
10103
Titok nincs, de akkor mire fel ez a nagy különbözőség? Miért van wciknek odaszögezve 82 dokra, pedig ő is jár a 2/A-n, stb.
Nem értem. Mindegy, biztos az van, amit mondasz. Mert ha lekapcsolom a fűtést teljesen, akkor nem hül vissza annyira.
Én még arra gondoltam, hogy vannak azok a fűtőellenállások a körben, azok az elején bekapcsolnak, az segít, hogy ne hüljön vissza a víz, ellenben azok kikapcsolnak valami függvényében és közben én meg fűtök ezerrel, akkor visszahül a cucc.