Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Fairlane2013-01-14 17:44:10 // 22302
Nagyrészt a pénztárcád függvénye.... :)
William2013-01-14 17:43:23 // 22301
Sziasztok! Autóm lecserélésén gondolkozom és most dízelbe:-) Látom,hogy van 8 illetve 16 szelepesek is,lóerőktől eltérően melyik a jobb? Vagy melyiket érdemesebb?
Köszönöm előre is!
mreni2013-01-14 17:29:24 // 22300
nem azt mondtam,hogy fölötte kell tartani :D
csak annyit hogy jobb ha 2000 körül tartod,mintha 1400-nál :)
eldiablo1562013-01-14 17:25:26 // 22299
lehet legurítanék előtte 1-2 kőműves actimelt jobb is lenne.:)
.......................2013-01-14 17:21:39 // 22298
egy két feles sokat segít a fázáson :)
Hardy2013-01-14 17:07:47 // 22297
En is ezt neztem. 5.6. Fokozatot ki is kothetem akkor ha 2000 folott akarom tartani ;-)
eldiablo1562013-01-14 16:58:45 // 22296
Jól mutat az óra tegnap néztem meg fessel.
eldiablo1562013-01-14 16:58:18 // 22295
Akkor 3asba 2000es fordulaton menjek 60al? :S hát jó..:D
Tentacle2013-01-14 16:45:55 // 22294
Olaszul vajmi keveset tudok, így nem forgattam a kézikönyvet. Mondjuk szereztem be angolul is pdf-et, de azt sem nézegettem túl sokat eddig :) Majd megnézem, ha lesz időm (tehát ne számíts rá mostanában :)))
Fairlane2013-01-14 16:10:00 // 22293
Nem mintha a fórumot nem tartanám megbízható infórmációforrásnak... :P
De arra gondoltam, hogy pl a használatiban benne van-e esetleg.
Tentacle2013-01-14 16:07:54 // 22292
Innen a fórumból. :) Szted én honnan tudom ? :)
Fairlane2013-01-14 16:00:54 // 22291
Ha csak onnan nem... :D
mreni2013-01-14 14:58:43 // 22290
onnan hogy mikor azon a vonalon áll a mutató mindegyik 156 80foköt mutat,minimális eltéréssel ;-)
mreni2013-01-14 14:57:18 // 22289
es az hogy van hogy a többségnek konyebben melegszi??
egyébként ha nincs visszavezetve akkor pedig az égési hőmérséklet nagyobb ergo jobban melegszik,vagy nem?
Fairlane2013-01-14 14:56:07 // 22288
Ezt honnan lehet tudni? :O
Selmak2013-01-14 14:53:28 // 22287
Azért melegszik nehezebben mert nincs forró kipufogógáz visszavezetés ami fűtené az égésteret.
Tentacle2013-01-14 14:45:53 // 22286
Az a vonal 80, nem 70 (annak ellenére, hogy 50 és 90 között van félúton).
gecsa2013-01-14 13:56:49 // 22285
kb 72-75 körül mutat..(70es vonal felett egy mutatónyival). Fes szerint 86 és 89 között mozgott amikor mértem... a mutatóállás ellenére..
mreni2013-01-14 13:18:54 // 22284
80 az a 70 nem?:)
gecsa2013-01-14 13:00:37 // 22283
az enyém is csillaggarázsos, és én sem hajtom hidegen..2000 körül én is elváltok, amíg ki nem mozdul a vízhőfok..akkor elengedem 2500ig is..:) és agyig feltekert fűtéssel..
látom a termosztátod is új...érdekes, pedig arra gyanakodtam volna..
nekem pl csak a vízhőfok jelzőm lefelé , alig 70 felett mutat, fessel ránézve meg fix88..:)
szerintem nézz rá te is, hátha csak az óra a rossz..
a fűtés meg amúgy sem bajnok ezekben az autókban..
mreni2013-01-14 12:53:04 // 22282
én annyira nem eröltetném azt a 2000 alatti ford. tartományt,a túl alacsony fordulat is tud ám ártani.

2000,2200 körül váltogatom el hidegen,de inkább a gázpedál kezelés a lényeg.
mreni2013-01-14 12:51:49 // 22281
nekem is egy fokkal hamarabb melegszik be,EGR falazás után.
Hardy2013-01-14 12:44:45 // 22280
A klíma az az egész egység kompletten, amiről te beszélsz és nem kapcsolsz az a klímakompresszor!
Nekem az EGR falazás után nehezebben melegszik. Lehet, hogy az EGR hűtő is melegítette egy kicsit a vizet, és most ez nincsen neked.
eldiablo1562013-01-14 12:27:50 // 22279
3-5 km? Nekemis levan falazva az egr, mèg a eger hütö is kivan vève. Viszont csillaggaràzsba àll ès 2000 alatti tartomanyban megyek vègig
eldiablo1562013-01-14 12:23:34 // 22278
Èrtem èn, de mi köze van a klîmàhoz? Klímàt nem kapcsolok. Vagy ez attol független?
gecsa2013-01-14 12:12:28 // 22277
"10-12 km kell hozzá"

nekem ebből lett egr falazás után 3-5km...
Piritu - 1.000.0002013-01-13 20:03:23 // 22276
Automata klímád van. Ha a belső hőmérsékletet magasabbra állítod, mint a kinti megpróbálja a rendszer a lehető leghamarabb felfűteni az utasteret arra a hőmérsékletre. Kinti 5 fok esetén irreleváns, hogy 18-at vagy 24-et állítasz be, maxon fűt. Az előbbi esetén hamarabb áll le az intenzív fűtéssel.
eldiablo1562013-01-13 19:57:43 // 22275
fentről remélem rátudok majd látni ha kiveszem a fenti keringetőt
mreni2013-01-13 19:46:09 // 22274
valószínű bowdenes,de nem nagyon nézegettem,nekem teljesen jól működik a kis tekerő
eldiablo1562013-01-13 19:44:43 // 22273
Bújom a külföldi forumokat hátha írnak valami hasznosat, de eddig semmi hasznosat nem találtam.
A másik dolog ami nemtudom hogy normális e, illetve másnak is így van ,hogy konkrétan a melegre illetve hidegre állítás között nincs különbség,ergo ha én a 18 fokra állítom akkoris ugyanolyan meleget fúj mintha 24re állítanám. hideget csak teljesen hideget fúj, akkor ha teljesen a hidegre állítom, van kb fél centire egy kis vonás a hidegnél és melegnél is a skáláznál, ha a vonás után rakom átvált és már teljesen meleget nyom.

Nemtudom biztosan de ez a része bowdenes igaz? mert forumba olvastam hogy van egy fül a boxon, ami tartja a bowdent. az elszokott törni és nem húzza teljesen a lapátokat. Lehetséges lenne?
mreni2013-01-13 19:39:43 // 22272
ilyen ez a jtd... sok mindent nem tudsz kezdeni vele
eldiablo1562013-01-13 19:37:04 // 22271
Vízhőmérsékletet nézegettem hogy jól mutatja e az óra is. nem e csal, de nem.
viszont álló helyzetben alapjáraton nem termel annyi hőt a motor hogy tartsa az adott hőfokot (-6fokba) szépen lassacskán de ment lefele...

Nem vagyok melegédeve a fűtéssel se, nagyon nem. Igazából nemis a fűtéssel hanem a bemelegedésével ezekben az időkben, hogy 10-12 km kell hozzá h üzemmeleg legyen.
Kint áll a szabad ég alatt. Bemelegedne ez hamarabb is ha végig 2500 as fordulaton mennék egy jódarabig, mert parton felfele terhelésen pikkpakk felmegy, ha hidegre van állítva.. Ezis milyen dolog már, hogy fagyoskodjak ,mert ha indulástól végig melegre van állítva és megyek a megszokott 60as 4es 1700 körüli tartományomba, akkor nembír felmelegedni, olyan 3 km után elkezdi nyomni a langyost, de amíg odaérek melóba ami 8 km re van jó ha felmegy 60 fokra....
Nemtudom már mit kéne vele csinálni, webastora nincs keret.. , ezért is akarom megnézni azt a 3 izzítót ami a vízkörbe van, és ha másnem azokat kicserélni.
mreni2013-01-13 19:23:28 // 22270
jaja,azért kérdeztem,így akkor rendben van
eldiablo1562013-01-13 19:22:38 // 22269
üzemmeleg volt, állt az autó.Gondolok arra is hogy a motorhőjétől is lehet annyi fok azo na környéken
mreni2013-01-13 19:17:35 // 22268
hideg vagy meleg motornál?
eldiablo1562013-01-13 19:02:52 // 22267
azaz. köszi. Kint volt -6 fok, Fes +11 fokot mutatott.
mreni2013-01-13 18:58:14 // 22266
az LMM által mért külsőt látod csak(fes-ben beszívott levegő hőmérsékletként szerepel)
eldiablo1562013-01-13 18:54:47 // 22265
Ciao! A fes- be a a levegőhőmérséklet kijelzésnél a paraméter kinti v benti hőmérsékletre utal ? Vagy a beáramló levegőhőm Amit az LMM be lévő sensor figyel, fesbe azt látom? Vagy ami a középkonzolon van és a belsőt.
'''''2013-01-13 18:00:42 // 22264
Nekem nem kerül víz a motorhoz.Alul teljesen le van burkolva.Jól levédték a 159-nél a motort.
[k i z z o]2013-01-13 16:54:48 // 22262
Ez biztosan jó lesz, ha nincs másik szenzorból. De egy 2.2kohm -os is bőven megfelel a 2kohmos helyett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-13 16:37:32 // 22261
Köszi .Akkor ha nem tudok venni valahol egy hibás lmm-et rendelek ilyet :)
Piritu - 1.000.0002013-01-13 16:33:28 // 22260
Az 1%-os pontosabb tűrésű, tuti jó az 5%-os helyett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-13 16:30:42 // 22259
Köszi. az a baj hogy ez +_ 1% elvileg olyan kell ami +_5% nem tudom ennek van e jelentősége sajna nem értek az elektromossághoz csak hogy világít meg ráz :)
[k i z z o]2013-01-13 16:22:51 // 22258
http://hu.rs-online.com/web/p/termisztorok/7691912/?searchTerm=ntc&relevancy-data=636F3D3226696E3D4931384E4B6E6F776E41734D504E266C753D6875266D6D3D6D61746368616C6C7061727469616C26706D3D5E5B612D7A412D5A5D2B2426706F3D313326736E3D592673743D4B4559574F52445F53494E474C455F414C5048415F4E554D45524943267573743D6E74632673633D592677633D524947485426
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-13 15:15:13 // 22257
A kompos cikkben (lementettem, visszanéztem) csak vízzel több mint 3% fogyasztáscsökkensét tudtak elérni, ami komp flotta esetén éves szinten jelentős! . Nyilván nem nagyfordulatú motorok a komp motorok, ezért csak irányadónak jó, de a 25% körüli víz hozzákeverés még a fogyasztást biztosan nem növeli , a NOx koncentrációt és a részecske kibocsájtást is csökkenti (20-30% motor függő).
Ami meglepő, hogy 16%-kal több üzemórát mennek el a vízbefecskendezős hajók. vagyis biztos nem ártalmas :-)
WarbiRunner (Gyuri)2013-01-13 15:04:15 // 22256
A pumpa kész, a vezérlés kész, a porlasztófejet is meghozta már a futár, víz jön a csapból, összerakni még nem volt időm. Tavaszig nem is nagyon lesz sajnos, de azért próbálok haladni vele. Van pár kérdéses pont, pl a pumpa elhelyezése úgy, hogy csapódó víz se érhesse, de ne legyen túl messze a porlasztófejtől. Ezen túl még ki kell próbálnom, hogy a rail szenzorról büntetlenül tudok e jelet levenni a vezérlésnek. A pumpa vezérlést már kipróbáltam, szépen működik a rail szenzor jeltartományában. Még kell jópár alkatrészt készíteni hozzá, többek közt valahogy normálisan be kell építeni a fúvókát úgy, hogy a gyári állapot is könnyen visszaállítható legyen (csövet én nem lyukasztok :-)).
'''''2013-01-13 14:54:48 // 22255
Warbi,hogy állsz a vizes rendszerrel?
'''''2013-01-13 14:53:33 // 22254
Víz-metanol keverék.Egyébként,nem kevés víz van a magyar gázolajban is.Van gyári szett is. Itt nézelődhetsz.
mreni2013-01-13 14:50:02 // 22253
víz és alkohol(methanol) keveréket fecskendez be,így nem tud megfagyni sem :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak