Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Ferke2006-10-13 09:56:54 // 1052
A hülyeség, hogy az izzítógyertya segít. Az addíg izzít, amíg a mászerfalon látod.
ráadásul ezeknél a dieseleknél már szinte nem is kell izzítani, annyira jó a kompresszióviszony.
Amíg be nem melegszik Neked, addíg végig füstölget??
kru2006-10-13 09:52:43 // 1051
Kartársak, egy elméleti kérdésem lenne, hátha tudja valaki...
Azt olvastam, hogy a dízelmotorok, amíg nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, nem úgy működnek, mint a benzines, itt nem lehet dúsabb keverékkel, stb. jáccani.
Kérdés: az izzítógyertyák csak a motor beindításához kellenek vagy amíg be nem melegszik a motor is segítik az öngyulladást?
Ami miatt ezt kérdezem, hogy hidegen kicsit füstöl a gépezet, de alacsony fordulatszámon, ezért a turbót hamar kizártam. Illetve szürkés füstöt ereget, nem kéket, azaz vélhetően el nem égett üzemanyagot látok a tükörben.
Valaki azzal jött, hogy hideg motornál nem bír elégni rendesen a gázolaj, ezért normális ilyenkor a füstölés illetve megint másik ember meg azzal áltatott, hogy az izzítógyertyák szarakodnak, ezért hidegen nem segítik a motort.
De az autó egy pöccre indul mindig. Ezért én kizárnám az izzítást, illetve úgy tudtam, az csak arra az 1-2 másodpercre izzít, amíg be nem indítja az emberfia.
Valaki tud tiszta vizet önteni abba a bizonyos pohárba?
Zsolesz2006-10-12 07:51:56 // 1050
Nem tisztítás miatt csak annyira reklámozzák gondoltam kipróbálom, de előtte megkérdezem mi vele a tapasztalat? Árban drágább?
kru2006-10-11 23:23:52 // 1049
Ha tisztítani akarsz, akkor szerezz valami rendes adalékot - de ne stp meg hasonló gagyit... és szinte üres tankra töltsd rá (amelyiket lehet) és hajtsd meg rendesen.
a pro-tec-et nem próbáltam, de lehet itthon kapni. talán www.pro-tec.hu
a forte-t próbáltam, de itthon nem tudom lehet-e kapni - ellenben vadállat, sokkal finomabban jár a motor azóta. alapjáraton érzem a kormányon... ebay-on néha felbukkan, csak nehéz, mert ilyet elvileg légipostán nem lehet küldeni.
Zsolesz2006-10-11 23:12:11 // 1047
Senki nem tankolt még ilyet?
FRob2006-10-05 15:05:50 // 1046
tényleg nem hidrotőkés
szelephézagállítás is lehet hogy kell , lapkás, van külömböző méretben
és mérés után lehet venni a lapkákat csak szét kell hozzá kapni a vezérlést :(
sajna szerelőm nem ért rá, talán majd jövőhéten...
Tom5552006-10-04 16:15:49 // 1045
Üdv!
Váltóba milyen olajat tegyek? (van valakinek személyes tapsztalata adlékokkal váltóba??) 1.9 td
kru2006-10-04 16:08:10 // 1044
egyébként ha híg az olaj akkor nem tudnak emelni rendesen a hidro tőkék?
ez tul képpen csak a hidrotőkék kopását mutathatja?
te frob, a 2.4jtd az nem hidrotőkés, nem? abban időnként kell/illik szelephézagot állítani, úgy tudom.
aztán lehet, hogy én keverem a fogalmakat, mer' nem értek hozzá igazán.
Zsolesz2006-09-29 17:31:12 // 1043
Hali!
Kipróbálta már valaki ezt a blue dízel üzemanyagot amit az Agip reklámoz?
anti772006-09-29 16:16:31 // 1042
Sziasztok. Sajna gallyra ment a gépem ezért ha hud valaki 155 2.5 TD(97-es évjárat. felül van az izzítógyertya) hengerfejet eladót ne fogjátok vissza magatokat.
FRob2006-09-26 22:24:24 // 1041
jól van aszem holnap ez lesz :)
Ferke2006-09-26 22:22:08 // 1040
Szerintem az első, amit ki kéne zárni, hogy a vezérlésnél nehogy legyen gond. Le kellene venni a vez- borítását és szemrevételezni a feszítőt és a vezetőt+a szíjat, és az egyenesfutásukat. Ha az rendben, akkor túl nagy gond nem lehet, de a fellélegzés kedvéért én ezt tenném...:)
FRob2006-09-26 22:18:52 // 1039
persze és annélkül indítottam el az autót, ugyan úgy csörgött, ergo szervó szivi , légkondi, generátor, és az ezek feszítői kizárva
Ferke2006-09-26 22:15:26 // 1038
Arra gondolok, igen. Mármint a szíjat szedted le?
FRob2006-09-26 22:13:05 // 1037
a generátorréra meg a légondit is tekerőre gondolsz?
azt már leszedtem, csak a vezérlés deknijét nem
de majd holnap ma már nem kezdek neki :)
Ferke2006-09-26 22:03:04 // 1036
Nem feltétlen a vezérlés lett rosszul összerakva, lehet valami burkolat is. Né a helyedben lecsupaszítanám vezérlésig az összes burkolatot, ha nem jön be, lebontanám a poly-v szíjat. Ha elhallgat, akkor a poly-v szíj által hajtott egységnélavn a hiba. Ha nem hallgat el, akkor a vezérlésnél (ami téleg nem túl valószínű.)
FRob2006-09-26 21:59:46 // 1035
na az is egy érdekes lesz, ha az...
FRob2006-09-26 21:59:27 // 1034
megnézem de 12e km alatt ha lazán v rosszul lett volna felrakva már régen meghalt volna a moci
gyurma2006-09-26 20:55:12 // 1033
Szia,megnéztem a filmet.Sztem az olajpumpa mertonnan jött jobban a zaj.Nem vezérmű!
Ferke2006-09-26 14:16:12 // 1032
Pont ezért mondom, mert lehet, hogy valamit ferdén/lazán/rosszul raktak fel. A vezérlés borítását szerintem szedd le, az 5-6 csavar, és úgy hallgasd meg még1x!
FRob2006-09-26 13:32:16 // 1031
90% -ra merem mondani hogy nem onnan jön a zaj, 10-12e km vel ezelőtt lett cserélve rajta szíj görgők meg mifene
valahonnan máshonnan jön, és fémesen csörgő hang
Ferke2006-09-26 13:24:47 // 1030
figy! A Vezérlés deknijét levetted már? Ki kéne zárni azt is, hogy esetleg vaami beleér a vezérlés-körbe!
FRob2006-09-26 13:16:09 // 1029
namost ez a zaj
majd csak meglesz má
FRob2006-09-26 13:15:26 // 1028
a zaj
na talán így csak kattintani kell
van e valami ötleted hogy mi lehet?
FRob2006-09-26 13:11:34 // 1027
na széjjelkaptam mint foxi a lábtörlőt
levettem a szíjjat és meghallgattam , csörög
felvettem a hangját a fényképelőgépemmel egy kis videó innen letölthető
www.harden.hu/zaj.avi
jól kihallatszik egy fémesen csörgő hang, mi lehet ez?
FRob2006-09-25 22:51:02 // 1026
jól megvígasztaltál
egyébként ha híg az olaj akkor nem tudnak emelni rendesen a hidro tőkék?
ez tul képpen csak a hidrotőkék kopását mutathatja?
gyurma2006-09-25 22:33:27 // 1025
Mert akkor hig az olaj.Lehet hogy akkor szelep lesz:-(
FRob2006-09-25 22:10:38 // 1024
ez a kövi ami tervbe van véve
sztem a héten lekapom a szíjjat és kitesztelem
az érdkessége, hogy csak melegen csinálja
gyurma2006-09-25 21:26:13 // 1023
Az lehet,de ez már egy kicsit más:-) Az olajpumpa meghajtó nagyon tud szolni.Vegyétek le a generátor szijjat és ugy inditsad be.Rögtön kiderül hohy a sok forgóbol mi a rossz!Ha még mindig szól akkor kicsit mélyebben bele kell nyúlni.
FRob2006-09-25 21:12:38 // 1022
nagyon jó szerelőm van , lelkiismeretes, és mindent kicseréltettem ami forog benne , akkor amikor megvettem, annak ellenére hogy a szerelőm azt mondta mind keveset futott, szóval azokkal nincs gond tuti
a csörgése meg erőssen fordulatszémfüggő, egyre jobban hajlok arra hogy szelepek, vagy szelepemelők, hasonlóan csörgött annó (vagy 14éve) a kispolák ha nem állítottam be rendesen a szelephézagot
gyurma2006-09-25 21:01:24 // 1021
Igen,ezért nem szabad itthon venni autót!Sztem azézt az összes görgőt nézdd át rendessen,mert ha egy kicsit nem jó az fordulaton nagyon tud szólni.A szerelőkkel meg vigyázzál!!!!!!
FRob2006-09-25 20:51:01 // 1020
igen ám csak mint tudjuk , minden egyes Mo-n lévő autón tekertek vissza a kilométeren, mostanra derülgetnek nekem is ki a dolgok, nem kizárt hogy nem 150e van az én autómban sem hanem vagy 200 a futómű kénézetőből adódóan
na most azért 200e alatt akár tönkre is mehet 1-2 ilyen ketyere benne
na meg még mindíg ott van az hogy esetleg tényleg ennyi van az autóban, csak valami még is tönkremente magát ....
gyurma2006-09-25 20:45:41 // 1019
Az nem lehet azok nagyon bírják!!
FRob2006-09-25 20:39:40 // 1018
ahha
időközben erre rájöttem amit leírtál, de ettől függetlenül csörög
sztem a szelepek vagy a hidrotőkék (ha van ilyen benne) lesznek
gyurma2006-09-25 20:31:46 // 1016
Szia,az a szervó pumpa!!A vízpumpát a vezérműszíj hajtja.Ott is van feszitőgörgő az is szolhat.De a generátor és tsait hajtó szíjnál is van még görgő bőven!Ha ez mind jó és mégis zsol akkor az olajpumpa!szerintem
Erhard 242 (Pure Energy)2006-09-25 18:22:22 // 1015
hali
most vettem a diesel kályhám, nagyon meg vagyok elégedve az átlag fogyasztás 4.5-5.5 lityi persze nem tacskós gázolint kap, mert az előző autómba az tankoltam (hogy száradt volna le a kezem) aztán csak pisogott a pechlámpa a kocsiban. Nem is értem hogyan lehet ilyen benzinkutakat üzemeltetni? Hol a minőségbiztosítás?
Peti2006-09-19 19:01:30 // 1014
Generáror szíjjjjjj már irni se tudok
Peti2006-09-19 19:00:29 // 1013
Valószínűleg legalábbis nekem a generátor vezető görgő volt a bűnös
Peti2006-09-19 18:59:01 // 1012
Igen az a vizipumpa, és az tud vizet engedni a tömszelencénél.
FRob2006-09-19 18:50:54 // 1011
üdv mindenki
a hozzáértőktől kérdezném
a képen baloldat fent amiben van 3 csavar az szíjtárcsában, az alatt lenne a vízpumpa?
léztezik hogy az csörög?
van egy olyan csörgő hangja az autónak mint állat
kiszedtem a rugós feszítőt DZ166 képei alapján :) és hibátlan
frankón kitakarítottam , kapott jó kis grafitos zsírt, az csödben van, de valami más csörög... de mi?
ja egen 166 2.4 jtd , azt ne mondjátok hogy a diesel ilyen, mert amíg be nem melegszik gyönyörűen csendben megy , na jó dieselhez képest, de bemelegszik és utána... :((
a hozzáértőktől kérdezném
a képen baloldat fent amiben van 3 csavar az szíjtárcsában, az alatt lenne a vízpumpa?
léztezik hogy az csörög?
van egy olyan csörgő hangja az autónak mint állat
kiszedtem a rugós feszítőt DZ166 képei alapján :) és hibátlan
frankón kitakarítottam , kapott jó kis grafitos zsírt, az csödben van, de valami más csörög... de mi?
ja egen 166 2.4 jtd , azt ne mondjátok hogy a diesel ilyen, mert amíg be nem melegszik gyönyörűen csendben megy , na jó dieselhez képest, de bemelegszik és utána... :((
kando.2006-09-16 07:22:44 // 1010
Jól van, semmi gond, én is átgondoltam, sztem én is lehet, már fáradt voltam, vagy néhány új tag érdekes hsz-ei és felesleges vitái kicsit kiakasztottak, megzavartak.
De lassan kezdem érteni a TD motort is :))
De akkor valami versenyt keverhetek, de már nem tudom mit, melyikkel.. :)
anti772006-09-15 07:27:22 // 1009
Isten örizz én nem szeretnék senkivel sem kötekedni!!!!!(csak ha fáradt vagyok nem mindig sikerül normálisan megfogalmaznom.) Ha megbántottalak akkor sok-sok elnézést kérek.Hidd el énnálam nem sok ember örülne jobban egy Alfa sikernek. :-))
Kompressz úr2006-09-15 05:12:19 // 1008
Érdemi különbséget én sem vettem észre, pedig az eddigi olajkályháimba közel 60.000 km-t tettem bele. Szerintem ízlés és érzés dolga, hogy ki hol tankol.
kando.2006-09-14 22:29:54 // 1007
Nekem az 1000-ik szólásod kötözködőnek tűnt, ami fáj.
Azóta megkérdeztem hozzáértő embert, ő is azt mondta van rajtuk, tehát minden rendben, de ezt lehetne másképpen is tálalni.
Mostanában elég sok nyikkhaj ugrott itt nekem a fórumban szóval egy kicsit magasabbra teszem a mércét inkább ezentúl.
A LeMans-i versenyeknél tavaly(-előtt) vagy valamikor nyert az Alfa is, ha jól tévedek, de majd Teddy kijavít...
De ha ennyire örülsz az audi sikerének, hád szíved joga :))))
anti772006-09-14 20:49:45 // 1006
24 Órási Le Mans-i verseny végeredménye.
anti772006-09-14 20:48:35 // 1005
http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_gb.html
anti772006-09-14 20:46:41 // 1004
Hát az audi nyert a kategóriájában az biztos. A mechanikus adagolós katonai csepel ami már vagy 40 éves azon is van fordulatszámszabályzás az adagolón belül.(bocs hogy nem könyvböl nézem hanem szerelem őket.) :-)))))))) Nem kötözködni akarok!
Online tag
3
Vendég3
551
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia