Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Piritu - 1.000.0002020-02-28 11:33:42 // 2118
Hozzánk csak a "csekk" jött a céghez, hogy be kellene fizetni mert a céges autó gyorsan ment. Elutaltam, de a cég nem nyilatkozott hogy ki vezette az autót úgyhogy nem hinném hogy tudták emberhez kötni a dolgot.
Piritu - 1.000.0002020-02-28 11:25:25 // 2117
ezért mondtam hogy nem elég csak kirakni a háromlábút...
A kollégám cégessel volt és négy pontot kapott :-)
HaNGyA2020-02-28 11:23:15 // 2116
Na, ezért van pontosan leírva a közös közlekedési játékszabályban, hogy a lekanyarodáshoz mikor kell kisorolni.
De nézd onnan, hogy legalább indexelt! Ma már ez is nagy szó! :-)

Azért gyanítom, hogyha a önvezető paripán ülsz, ezt a szitut benézte volna az agy és kihajt a kisoroló autó elé. Te meg végre élőben tesztelhetted volna az intelligens vészfékasszisztenspótlóhelyettesgyakornok alkalmazást! :-)

De gyanús, hogy majd a mesterséges intelligencia nem tud mit kezdeni az intelligencia hiányával, mert léte így öntagadásba fordul és depressziós lesz. Lesz@r mindent és nem megy el sehová! Ilyenkor már a szakszervíz kevés lesz, és közlekedésgépészeti-pszichológushoz kell vinni a kocsit, aki ablakmosóba keverhető antidepresszánsokat fog felírni, amit lesötétített, csendes garázsban kell beadagolni a tartályába. Majd kis pihentetés után a tesztpályás-szituációs kontrollvizsgálat eredményei alapján dönti el egy IT-konzílium, hogy újra forgalomba mehet-e a vas. Ha nem, akkor egy nagyfeszültségű gyorstöltővel elektrosokk, feltörlik alóla az akaratlanul ürített akkusavat és újratelepítik, de már sajnos sosem lesz a régi... :-)
Na, ezért nem fog soha működni Magyarországon az önvezetés!
Stef2020-02-28 11:08:01 // 2115
A Fiat 500e egy jó kis autó a maga kategóriájában, de nem igazán összehasonlítható az i3-al. Sem árban, sem teljesítményben, sem szolgáltatásaiban. Azt sugallni pedig hogy minőségben és megbízhatóságban az 500e űberszuper az i3 felett, az egyenesen a Pihentagyúakba való kijelentés... :)
HaNGyA2020-02-28 10:54:08 // 2114
Nem tudom, hogy magáncégeknél hogyan működik a dolog, de az közigazgatási flottánál nem csak a büntetést kapja meg a dolgozó pontostúl-csekkestül, aki éppen vezette az adott vasat, de még kár esetén a casco önrészét is levonják a fizetéséből.
Föckös2020-02-28 10:22:32 // 2113
Pár hete éppen rá akartam fordulni az M5 bevezetőre, csak buszsávból lehet megoldani.
Néztem balra és láttam, hogy jön egy autó, jobbra indexel.
Na mondom, ez lekanyarodik, akkor mehetek.
De valahogy azt éreztem, hogy jobb, ha inkább megvárom, hogy lassít-e.
Lazán elsuhant előttem.
Közvetlenül utána még egy. Pont ugyanígy..
Ezen a részen a két lekanyarodási lehetőség között cca 1km van.
Na ezt nem tudom, hogy hogyan lehetne kimagyarázni.
Az érdekes, hogy ott vannak a kamerák.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-28 10:18:29 // 2112
A pontrendszer kibúvója az objektív felelősség. Elég ha céges autód van, a cég fizet, és meg sem kérdezik ki vezetett, nem is gyűlik a pont.
HaNGyA2020-02-28 10:13:51 // 2111
Tény, hogy nem hiteles duma a rendőrnek, hogy "Her Zicher! Esküszöm véletlen volt! Észre sem vettem, hogy buszsávban megyek a hosszú kocsisor mellett..." :-)
Föckös2020-02-28 10:09:51 // 2110
na igen, a buszsáv...
azonnali jogsi elvétellel büntetném...
HaNGyA2020-02-28 10:07:59 // 2109
Hátjaaa...
És ezzel a fényes jövőt nézve az a baj, hogy a humanoid azért intuitív módon esetleg gyanítja, hogy annak ellenére, hogy nem indexel a csávó, mondjuk le fog fordulni, mert pl. a feje az üveg mögött abba az irányba néz vagy egy lehelletnyit arra tart a kocsija eleje. De az önvezető szoftvernek egyértelmű jel kell a műveletről (pl. a szabályok szerinti fényjelzés).
Ha ez nincs, abból lehet némi differencia a kalkulált és a valós történések között...
Az meg általában sokba szokott kerülni... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 09:53:31 // 2108
ez az indexelés elhagyása valami új divat szerintem a vezetők 50%-a nem használja független attól miben ül ... hihetetlen
HaNGyA2020-02-28 09:46:33 // 2107
Részemről csatlakoznék tanult kollégám, Piritu hozzászólásához, miszerint az alapoknál lenne célszerű kezdeni a közlekedési kultúra meghonosítását.
Igen, végigmenni a parkolókon, és büntetni a két helyen keresztbe állókat.
Végig sétálni az adott település főutcáján és a forgalommal szemben dekkolókat sorbabüntetni.
Leparkolni a kék-fehér Octavia-t a falu elején a körforgalomnál (mert ahol nincs körforgó, az ma már nem számít európai falunak) és aki nem indexel kihajtáskor, bünti.
Aki a szemerkélő esőben hátsó ködlámpával égeti a többi autóstárs retináját, büntetés.
A reggel buszsávban ügyeskedőnek bünti.
Stb.
És talán kialakulna a polgárban némi szabálykövetési reflex, aminek következtében az önvezető autó is jóval kevesebb problémás szituációba futna majd bele, és lám, működőbb lenne a jövő!
A jelenben pedig javulna az általános közérzet az utakon, és talán kevesebb feszült ember ordítana este otthon a gyerekkel. Talán önfeledtebben égetnénk a közúton benzint, és nem azt kellene lesni, ki akar, mikor és merről támadni menet közben. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 09:36:05 // 2106
igen amcsiból hozzák
tdemeter2020-02-28 09:31:45 // 2105
Az 500e nekem is bejön nagyon! De az csak importból van gondolom
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 08:39:19 // 2104
egy kis témába vágó poénból nézegettem a Fiat 500 E-t sokan azért veszik, mert a legigénytelenebb E autó, itt van a legkevesebb meghibásodás (Bosch rendszer), a BMW I3-nál a fórum kb olyan, mint az Amperáé kinek mi ment tönkre, hol javítják stb. stb... nagyon kiforratlan technika ez még...
tirex2020-02-28 08:34:09 // 2103
Akik a vonatot nem veszik észre azok általában szelektálódnak is! :) Sajnos az utasaik is.:((
Piritu - 1.000.0002020-02-28 07:34:09 // 2102
Izgalmas lesz amikor az önvezető autók lesznek ilyen műszaki állapotban :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 07:14:39 // 2101
A legfontosabbat kihagytad, egy azonnali műszaki vizsga.. szerintem az autók 2/3da kiesne a közlekedésből egyből..
Kazes☻2020-02-27 22:44:07 // 2100
...és nem ritkán a belsősávban...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:39:27 // 2099
A furgonos külön állatfaj. Vagy hajt mintha nem lenne holnap, vagy 30-al megy mert szarrá van pakolva...
Kazes☻2020-02-27 22:36:28 // 2098
AZ nem is lenne rossz... de már az igencsak megszaporodott furgonokra is bárkit felpattintanak „B”-s jogsival, osztjónapot... nem törődnek vele.
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:35:51 // 2097
A szelektálási szempontok adottak:
Orvosi alkalmassági rendszeresen van, a háziorvos igen is tudja hogy mi bajod van, ha meg bizonytalan elküldhet bármilyen szakrendelésre. Itt kb a negyede kiesne a sofőröknek ha csak fele annyira vennék komolyan mint az elsősegély dobozt.
A rendőrségnek is minden eszköze megvan az alkalmatlanok kiszedésére. Létezik egy pontrendszer is a sorozatos elkövetők kiszűrésére.
Sokszor elég lenne csak végigmenni egy parkolón és akinek nem sikerült beállni a helyére egy csekket meg pontot hagyni. Ha összegyűlt a pont lehet gondolkodni hogy kell-e az a jogsi.
A maximum amit tesznek hogy csodálkoznak a kamerás autók felvételein vagy felállítják a háromlábút.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 22:22:23 // 2096
Persze, de hogy szelektálsz? Anélkül, hogy választókat vesztenél. :-)
Budapest már rég elveszett, ami ott van, kezelhetlen. De akkor sem tudod kiszedni az embereket a guruló esernyőikből? Legyen 1000ft a benzin literje? Azzal pont sikerülne pénztárca alapon válogatni, ami nem feltétlenül korrekt.
Mondjuk egy pszichiátriai alkalmassághoz biztosan kötném a jogsit..
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 22:16:09 // 2095
Persze, ezt ki kellene fejleszteni. De egyszerűbb, mint minden helyzetre helyesen reagáló autókat építeni. Plusz nyilván egy ilyen központnak lenne személyzete, és ha esetleg valami komolyabb zűr van, kikapcsol és a KRESZ tovabbra is érvényes.
Itt Debrecenben megpróbálkoztak azzal, hogy a belvárosi főbb átvezető utakat egyirányúsították..Felemás lett az eredmény. Változtatható irányú utakkal, illetve váltható irányú sávokal (2x2 sávoson) hatékonyabban lehetne terelni a forgalmat. Ilyen változó irányú út egyébként létezik több nagyvárosban, kamera alapú figyelés van, aszerint váltják.
A beépített jeladó egyébként kapásból szabálykövetővé tenne mindenkit. Nelem is fájna néha, de ha ez az ára hogy normálisan működjön, és ne akarjanak naponta megölni fogalmatlanok..
Kazes☻2020-02-27 22:11:43 // 2094
Haha... szinte állandó téma a Mo-i utak topicban is... :)
Kazes☻2020-02-27 22:09:47 // 2093
Fordítva... bizony... ezt jól mutatja szvsz az is, ahogy beindultak a suvok és a nagy dög, ám mégis zöldrendszámos csalóverdák...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:06:23 // 2092
Forgalomszervezés, aha..ott pl. az M0.
Ott mintha szándékosan szívatnák az autósokat. Kint a tábla hogy vigyázzunk az apukájukra mert az élete rajtunk múlik, DE aput még nem nagyon láttam bármit is csinálni. A németeknél 6 hét alatt kész volt 100 km autópálya felújítása, 3 sávosítása. Itt meg...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:02:53 // 2091
Szerintem fordítva ülünk a lovon.
Az autóval való közlekedés nem alapjog, nem létfeltétel. Sok ismerősöm van aki jól elvan autó nélkül is. Aki alkalmatlan rá az ne üljön autóba, ne veszélyeztesse a többit. (Mi a fittyfenének van az orvosi is, ha a olyan emberek vezethetnek akik csak az érkező vonatott nem veszik észre? Minek vannak a rendőrök ha jogosítvány nélkül félőrültek közlekedhetnek? ) Rögtön kisebb lenne a forgalom.
Az alkalmatlanok kiszedése helyett önvezetéssel próbálkozik a világ. Már az automata beparkolón rendszeren is röhögtem amikor az első céges kocsikban megjelent. Szerintem aki nem tud leparkolni, az ne is induljon el otthonról.
Nem véletlenül esett nehezemre megbarátkozni az automata váltóval...
Kazes☻2020-02-27 21:52:28 // 2090
Igen, ez jó ötlet... lenne és igen, ez rossz üzlet... lenne... hisz kevesebbet tankolnál pl. Elfigyelgettem, ahogy bizonyos utak változtak forgalmilag, ahogy tele lettek lámpákkal, zebrákkal, kereszteződésekkel... nem a legjobb lámpaprogramozással... és máris pöfögtethetsz a dugóban araszolgatva. : /
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-27 21:50:10 // 2089
Ilyen rendszer mellett kivitelezhetetlen, atombiztos szoftver, GPS, hálózat kéne hozzá különben akkora káosz lenne, mint az üljünk át a másik autójánál
Liquid2020-02-27 21:00:54 // 2088
ez jó gondoloat
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 20:56:07 // 2087
Egyébként ha már önvezetés. Vajon mit ér az egész a jelenlegi utakon, jelenlegi forgalomirányítás mellett? Miért feltétlenül az autók okosításában gondolkoznak? Oké, költői kérdés, de nem ez a logikus út.
Csak egy ötlet. Minden autó kap egy 5G jeladót, ami az aktuális gps koordinátát és a rendszámot lejelenti a rendszernek adott időközönként. És ennyi kell, hogy 'big data' alapon magát a forgalom irányítást okosítsuk meg. Ez tegnap reggel jutott eszembe arról, ahogyan az autósok maguktól egyirányú utcaként kezdenek használni egy nem egyirányút. Senki nem dudál, sőt nem is jön szemben. Mindenki tudja, hogy reggel az a szakasz így működik.
Lehetne ezt kontrolláltan. A jelzőlámpák, egyirányúvá váló utak terelnék az autókat optimális útvonalon. Hamarabb működne, mint hogy az autókat akarjuk egyenként okosra gyártani. Csak ugye ez nem akkora üzlet és véletlenül még működhet is..
Kazes☻2020-02-27 20:05:36 // 2086
Pl. ebbe kár az erőforrásért... is...
Kazes☻2020-02-27 17:00:28 // 2085
Tökéletes... pontosan így működnek... napi szinten látom én is és majdhogynem napi szinten kell használnom a dudát is, amikor a főútvonalról kanyarodok le az utcánkba kanyarodósávból (ma is így volt) és a kis mellékutcából kikanyarodni szándékozó ezt nem veszi észre... nem tudom mit néz, lát, de csak a dudámra szoktak az ilyesfélék megállni és néznek, hogy én honnan és miért és hogyan kerültem oda?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 12:13:07 // 2084
Az önvezetés az idegállapotomon javítana :-))) Sokkal egyszerűbb lenne összehozni a 22 perces menetidőt. trükkök, kis utcás rövidítések nélkül. És kevesebb lenne a baleset, rendezettebb lenne az egész. Így most 22 perc haladóknak, 30-40 amatőröknek. Egye fene, 3 percet feláldozok, és legyen mindenkinek 25 perc. Deal :-))))
Debrecen kicsi, nincsenek távolságok, pár villamosvonallal és végig megépített bicikliúttal sokat javulhatna a helyzet. Itt tőlünk 500m-re is van egy Románia felé vezető vasúti sín, napi pár vonat megy rajta. Szerintem a nyomtáv azonos, pár peron kéne és reggel nem kevés ember jutna be gyorsan a Nagyállomásra. Pláne ha az egyszer tényleg intermodális központtá alakul. Szerintem ebben az irányban kéne fejleszteni. Legalább a belátható méretű városokat.
Föckös2020-02-27 11:42:03 // 2083
:-)) elképzelem, ahogy azt mondja " itt még lassú a tempó, de majd a Csapó utcában odalépek neki"
:-)))
Nekem tipikusan 45-60 percet vesz igénybe a munkába járás, ugyanez hazafelé is.

első körben azt mondanám, hogy "ezen mondjuk az önvezető autó nem segítene"
te meg azt, hogy nemaf@szt :-))

a pesti dugók komoly része abból is adódik, hogy a kereszteződésbe beszorulva még nagyon rámegy az előtte álló autóra a vezető, hogy elférjenek mögötte a keresztbe menő autók, de ugyanezt már cca 12 másodperccel később nem teszi, sőt. megáll 2-3 méterre a másik mögött. akkor ugyanis már nem érdekli, hogy mögötte 2-3 autóval valaki megint beszorul majd e...
nyomkodja a telefonját dugóban, és nem indul időben a zöld lámpánál. stb stb
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 10:56:17 // 2082
Csak itt a környéken az elmúlt pár hét halálos balesetei. Ezeknek valószínűleg mindegyike elkerülhető lett volna egy kontrolláltabb környezeben (direkt nem önvezetőt írok). És rendszeresen történik baleset, csak itt Debrecen környékén. Frontális ütközés a belváros közepén? Hogy az életbe? Naponta járok itt, elképesztő baromságot kell itt ahhoz csinálni, hogy ez összejöjjön. És naponta találkozok olyan hajmeresztő dolgokkal, hogy én bizony nagyon idejét érzem, hogy emberek tömegétől vegyék el a volánt. 5 percen belül kétszer jártam úgy, hogy az egyirányú utcába bekanyarodva szembe jöttek? Egyszer majdnem telibe talált egy román autós a 2x2 sávos elválasztott(!) útszakaszon a saját sávomban szemből. hatalmasak a különbségek vezetési tudásban is, és borzalmasan nehéz a rutinosabbaknak alkalmazkodni a láthatóan fogalmatlanokhoz. Pedig muszáj. És belül dühöngsz, pedig nem tehet róla, csak nem tud és valójában nem is akar vezetni, csak muszáj neki.
Nincs bicikli út, nincs rendes tömegközlekedés, az autó van. Őszintén? Én simán felülnék egy villamosra a gyerekekkel reggel, ha ugyanúgy 45 perc múlva visszaérek, megreggelizek, megiszom a kávémat és tudom csinálni a dolgom. De nem ülök fel a buszra ami végigvárja ugyanazt a dugót, nincs rajta hely, levegő, borzalom kényelmetlen, és elvesz plusz 50 percet a napomból.
Ugye? Nem is neked írtam :-) Hanem úgy általában..
Föckös2020-02-27 09:16:45 // 2081
kb 10szer nagyobb az esély, hogy belédcsap a villám, minthogy nyerj a lottón 5öst :-)
Föckös2020-02-27 09:15:49 // 2080
úú srácok,
mindenféle adatokkal próbáljuk alátámasztani, hogy az önvezető
biztonságos
nem biztonságos

közben ha bárki közülünk utazott már pl volánbusszal, akkor biztos vagyok benne, hogy találkozott, olyan 50év körüli, pocakos, slamposan öltözködő buszsofőrrel, akiből egy cseppet áradt az alkoholszag...

de abban is biztos vagyok, hogy találkoztatok olyan nyuggerrel, aki félórás kuplungcsúsztatással alulról feji a kormányt... látszik, hogy alkalmatlan már a vezetésre, mégis vezet. mégis valamiért, valaki úgy gondolta, hogy vezethet.

a hétvégén tág szemekkel néztem, ahogy egy yarisos mammer nekimegy cca 1m/s sebességgel a villanyoszlopnak a parkolóban...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-27 09:02:58 // 2079
arra, hogy repülőgép balesetben meghaljon az az ember kb akkora az esély, mint hogy lottó 5söd legyen.... ha megnyerném egyszer nem mernék felülni egy repülőre sem :DDD
RomeoOne2020-02-26 22:33:26 // 2078
Na jó, azért itt nem ilyen fajta csúsztatásról van szó. Nem km-re jutó balesetről van szó, hanem km-re jutó halálesetről. Szerencsére még egyikünk sem halt meg közlekedési balesetben, értelemszerűen :D
Tehát nem arról van szó, hogy melyikkel kisebb az esélyed, hogy baleseted lesz, hanem melyikkel kisebb az esélyed, hogy meghalsz 1 km-re vetítve. Persze egy repülővel sokkal több km-t mész, tehát ez torzít kicsit. Jobban mutatja a valóságot, hogy ha egy utazásra vetítjük ezt, mert ez már kb. azt jelenti, hogy mi esélye van, hogy beszállsz a kocsiba/repülőbe és nem érsz oda az úticélodhoz, hanem meghalsz. És a repülő még így is sokkal jobb.
carver2020-02-26 22:30:12 // 2077
mondjuk úgy hogy az itt jelen lévők 100%-a egyszer sem vett rész halálos balesetben tehát körünkben maximálisan biztonságos az autózás is :) a statisztika gyönyörködtet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-26 22:17:31 // 2076
Vagy a legjobb hány ember halt meg eddig a földön na és a holdon..
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-26 22:14:44 // 2075
Szerintem mindenkinek volt már balesete autóval több is és itt vagyunk, repülővel ha van 99%, hogy nem vagy már itt... na ezért utálom a statisztikát :)
carver2020-02-26 21:56:27 // 2074
biztos van olyan statisztika ami a repülést hozza ki rosszabnak az autózásnál (akár vissza is térhetünk pl a környezetszennyezéshez)... de ha a biztonságról beszélünk akkor - szerinem - nincs. Igen a halálozási arány/baleset biztos nagyon szarul néz ki, de mondjuk ezt azért nehéz előhúzni aduként akkor amikor úgy néz ki a statisztika hogy 3 évig NULLA baleset volt...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-26 20:41:04 // 2073
Igazad van, én írtam hülyeséget. 99.999%-ot írnak itt.
TtK2020-02-26 13:59:24 // 2072
Igen, csak repülővel utazol (ha sokat mégy) 30-40 leget egy évben, kocsival meg naponta átlag mondjuk kettőt, de legyen csak évi 500. Egy nagyságrend különbség, a kockázatnál meg csak egy négyszeres szorzó van.
TtK2020-02-26 13:54:33 // 2071
Robotpilóta üzemmódban még egy gép se esett le. Az utóbbi évek nagyobb balesetei majdnem mind (nagyrészt) pilótahiba miatt következetek be. A MAX baleseteket is ki lehetett volna védeni, csak tapasztalat/képzés hiányában a stresszhelyzetben nem jöttek rá a sofőrök, hogyan kéne. A tengerbe esett Air France detto. Kettőt lelőttek (maláj 777 és most nemrég az ukrán 737), kettőnél a pilóta öngyilkos lett (Eurowings és a másik maláj 777, ez utóbbi csak valószínű). Az utolsó kettőnél egy önvezető megoldás megmentette volna a gépeket...
TtK2020-02-26 13:48:38 // 2070
99.8 % rendelkezésre állás egy safety-of-life szolgáltatásban elég vacak. Kb. évi 17 óra kiesés (ha folyamatos üzemet nézünk). Ha magától ennyit tud a cucc, akkor redundanciákat kell beépíteni (mint a repülésben).
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-26 13:28:06 // 2069
jó dolog a statisztika ... arra mit ír hogy balesetnél hány %-os a halálozási arány? szerintem messze a legtöbb ...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak