Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok

bb182005-09-10 22:48:50 // 2265
amugy a nissan patrolommal ( 2.8 benzin ) mintegy 300.000 km-t tettem meg ugy hogy csak olajat cseréltem, használtan vettem, trélert huztam, off-roadoztam vele. azért ez is szép nem ?
bb182005-09-10 22:46:55 // 2264
ha már itt tartunk. amit én láttam saját szememmel az egy merci v8 5000 benzines automata ( w 123 kombi ) volt egymillio azaz 1.000.000 km-rel. a faszi bp-ulm között járkált és minden szerviznél ott volt nehogy belenyuljanak a verdába mert már megvolt a csereszerzödés az anyacéggel.
Tom122005-09-10 22:42:21 // 2263
...de azért nem kell max. fordulaton közlekedni vele, annál hosszabb ideig élvezhető...:)
András bácsi2005-09-10 22:12:17 // 2262
Én is láttam már 2.4 jTD-t 300e feletti kilométerrel probléma nélkül. Meg régi Audi szivart 600e !!! kilométerrel nem felújított motorral autómata váltóval. Egy svájci-magyar öreg tulajdona volt.
Tom122005-09-10 21:07:36 // 2261
Én is úgy tudtam, hogy a dízeleknek hosszabb az élettartama... Ja, még az előbbiekhez: Pl. a Lexusnál nagyon is bejött az, hogy "nem egyszer használatos tömegcikket gyártunk", vagy ott is csak 150e km - ig érvényes ez? Habár lehet, hogy csak az én "mániám" az, hogy ha nem csinál valaki egy dolgot tökéletesen, akkor inkább ne is csináljon semmit. Hosszú távon biztos, hogy bejön ez a stratégia... Ezek szerint a használt autó kereskedőknek ingyen kéne adniuk a "lejárt" /amennyire tervezték/ autókat...?
joe752005-09-10 19:44:29 // 2260
Szeva töki! :)
Larini2005-09-10 19:42:51 // 2259
Na ez meg főleg! :)
joe752005-09-10 19:40:59 // 2258
Arról nem is beszélve, hogy pl. a Maserati 4.2 V8-as ferrari motorja van 200.000km-re tervezve, de ez egy V8 ugye ami közel 8000/min fordulaton szeret énekelni, eugyanez a motor a Ferrariban ahol a max teljesítmény 8000/min és fölötte is elpörög még már csak 150k-ra van prognosztizálva.
joe752005-09-10 19:30:24 // 2257
Érdekes hogy sokan azt gondolják hogy ezek a mai modern dieselek rövid élettartamúak. Pedig ez nem így van. Simán elmennek annyit mint benzines társaik. Gyakorlatilag egy motor élettartamát leginkább a fordulatszám és az ebből adódó kopások befolyásolják leginkább. Mert ugye nem mindegy hogy a dugattyúk egy perc alatt hányszor nyalják végig a henger falát. Ha azt veszem átlagos esetben egy diesel motor fordulata kb. 2000/min fordulattal alacsonyabb ugyanazon sebességnél. Vagyis egy benzines motorú autónál sokkal nagyobb a kopás ami a henger falát, gyűrűket éri. Többet forog a vezérmű tengely, nagyobb a kopása a csapályaknak mindennek. Ami a dieselknél nagyobb terhelés az a nagyobb kompresszióból adódó többlet nyomások. De ha azt vesszük hogy a modern TD motorok komprssziója jóval alacsonyabb mint 10-20 évvel ezelötti társaiké, akkor emiatt sem kell aggódni, hiszen a régi szívó ill. TD motork a magas kompresszió ellenére is 500e km fölötti futással bírtak. Amikor a JTD motorok kijöttek, elösször az 1.9 105 LE-s változata, sok "hozzáértő" egyből azzal jött hogy ez mi kihegyezett motor, 100.000-et sem fog elmenni, ezzel szemben ismerek olyat amiben már közel 300.000 km-tert belenyomtak, és semmi baja, még hozzányúlni sem kellett. A már sokat emlegetett ismerősöm 2.4 MJTD-je Novitec-el is túl van már a 200.000 km-en több mint 200 LE-s és hozzá sem kellett nyúlni. Pedig a novitec abban már vagy másfél éve benne van. Még 100k sem volt benne amikor beletették. Akár így akár úgy de saját tapasztalatom, ismereőseim autóinak életútja alapján béátran kijelentem hogy a diesel autók megbízhatósága tartóssága jobb mint benzines társaiké.
Larini2005-09-10 19:23:17 // 2256
Úgy is van! :)
joe752005-09-10 19:18:21 // 2255
Az 1.3 JTDM -nél a 250.000 km az nem a motor élettartamára vonatkozik, hanem arra hogy addig nem kell még vezérlőszíjat sem cserélni rajta. Nagyon nem mindegy!
SKrisz2005-09-10 16:14:32 // 2254
Ezt most miért pont tőlem kérdezed??? Nem tudom rá a választ...
BFMSE2005-09-10 15:31:28 // 2253
De miert csak az uj auto vasarlora gondoltok? Ha egy auto hasznaltan nem er semmit, akkor az uj auto vasarlo is meggondolja, hogy olyat vegyen-e, mert nem fogja tudni eladni hasznaltan, vagy csak nyomott aron az senkinek nem jo.
SKrisz2005-09-10 14:30:32 // 2252
Na látom ugyanarról beszélünk... :)) Csak némi infó: 6 hetes a céges autó és túlhaladtam vele a 10K Km-et... ha nem költöznénk Szombathelyre szept. végén, azt hiszem 1.5 évesen kukaérett lenne az autó... Pedig én annak ellenére is vigyázok rá, hogy nem saját az autó...
SKrisz2005-09-10 14:27:10 // 2251
Hát én őszintén azt a 300K-t is erősen megkérdőjelezem a 190 lovas JTD-nél... De azt hiszem a mai világban ez az újautó vásárlókat messze nem érdekli, úgysem tartja meg addig...
Cgo2005-09-10 05:54:41 // 2250
pedig ez bizony igy van, a tervezesnel minden alktresznek megvan a tervezett idotartama. Ha minden gyarto a lagjobbat akarnak kihozni, akkor minden autoban urtechnika lenne. A mernoknel azonban a kozgazdasz joval nagyobb ur es mindenben - nem csak az autozasban - ha tullepi a limitet az inkabb veletlen. Lattal mar 2002 utan gyartott telefont >2 evet kibirni? Nekem eddig 4 volt, mind meghalt. Volt olyan Nokiank tesztelesen, amelyben 800 hibat talaltunk es a nokia a legtobbre azt mondta, hogy az elmegy, nem fogjak javitani. Kicsi pelda, de ki lehet vetiteni az autokra is. Vedd a TSpark vezerlesmodositot. Szerinted egy olyan alkatresz, ami 500000+ km-re lett kifejlesztve? Esetleg a LMM, lambdaszonda, ...
Tom122005-09-09 22:46:27 // 2249
Kb. mikor lesz az a minitali, Perdix155 cartárs ?:) Esetleg még annyi hozzáfűzni valóm lenne az előző témához, hogy szerintem nem úgy látnak hozzá egy autó "előállításához", hogy: "Na, uraim, akkor először is döntsük el, hány km megtételére tervezzük az autót...", hanem ki - ki a saját területén a legjobbat próbálja "alakítani", hogy ha a kész termék kikerül a sok "kétbalkezes", "műértő" és "csak úgy használók" közé, minél tovább bírja a "kínzást". Persze nem extrém megterhelés tartós elviselésére gondolok - arra vannak más területek, ahol produkálhatják magukat a mérnökök, hanem átlagos közlekedésre a világ bármely pontján. Akkor minek ölnek milliárdokat a fejlesztésbe, tesztkilométerekbe, töréstesztekbe, stb., stb... Szerintem 150e km egy új autónak nagyon kevés ahhoz, hogy "beadja a kulcsot", talán még a tico-t sem annyira tervezték. Volt teljesen új autóm is, meg nem új is, de hibák itt is, ott is előfordultak és nem feltétlenül egyenes arányban a km-ekkel, az meg, hogy gumit, vezérszíjat, gyertyát, ékszíjat kell cserélni, nem az "öregedés" jelei, csak karbantartás, amire még nekünk, embereknek is /persze nem ékszíjcserére gondolok :))/ szükségünk van. Olyan autó nincs és nem is lesz, hogy 0 - tól 250e km-ig csak benzint /vagy mást:)/ kell bele töltögetni, meg mosóba hordani... Tudnék millió példát sorolni, de így is kicsit hosszúra nyúlt a h. sz.-om.:) Ja, Cgo, tudom, milyen az az érzés, mikor már nem úgy ülsz be az autódba, hogy "egyben van" és minden "nyikkanást" hangosabbnak hallasz a valóságtól... ...én akkor szoktam eladni...:) Csak az az érdekes, hogy a legutóbbi "szekeremmel" is így voltam, az új tulaj meg olyan büszkén feszít benne, mintha legalább egy új Alfában ülne, igaz, nem is volt komolyabb baja azóta sem...:)) Az előbbi hasonlatról jutott még eszembe: Az embereknél sem mindegy, hogy munkatáborban, vagy kastélyban élik le az életüket, egy autót is "kétvállra lehet fektetni" 80e km alatt is, meg megélheti a "matuzsálem" kort is...
perdix1552005-09-09 19:48:39 // 2248
Még többet is..sokkal többet..de lehet akkor az már OFF-os gép. Jól karbantartva 300-400ekm-t simán el kell hogy menjenek....persze aki örültködik..meg szarik a karbantartásra annak jó ha elmegy 100-at!!!!
BFMSE2005-09-09 19:37:33 // 2247
Azert az autogyarak nem csak arra epitenek, hogy valaki ujjonnan megveszi az autot. Tudjak ok is, hogy utana hasznaltautokent meg sokat kell szaladnia a gepnek. Ezert nem hiszem, hogy 150-200 e km-re terveznenek egy motort. Az 1,3-as MJTD-re mondtak anno, hogy kb 250e km-re terveztek. De az egy kis dizel motor. Azert egy valamire valo motor ha karban van tartva, akkor elmegy 300 e km-t szerintem.
perdix1552005-09-09 19:09:38 // 2246
Ez így helyes..én is így tenném..és sokan mások is így tesznek! Furcsán nézne ki ha vki újonnan megvesz egy 8 MFt-os Alfát..és 10-12 év múlva 250.000km-rel adja el 700-800Ftért.....Fura lenne! Üdv:Perdix155
Cgo2005-09-09 19:01:11 // 2245
igen, ugy gondoltam! a TSparkot azert adtam el, mert 69000 km tajan mar kezdett "oregedni" - idezojelben persze (uj gumik, vezermuszij, ekszij, vezerlesmodosito, gyertyak, lengescsillapitok, ablaktorlo, szoval minden cseres lett volna lassan) Most a helyzet ugyanaz, a JTD-ben 81000 km van (28-al vettem lassan 2 eve) es ha nem epitkeznek, mar csereltem volna... Ma mar nem nagyon jellemzo, hogy valaki megveszi ujan az autot es 250.000 km korul akar belole kiszallni es ezt a gyarak is tudjak...
perdix1552005-09-09 18:48:58 // 2244
Szi a Tom12! Emléxek erre a storyra..az Utca áldozatai topicban....nagy harc volt....De te egy Alfában ültél!!!! És a nyerők abban ülnek! Üdv:Perdix155 Ja hamarosan minitalit rendezünk Győrben!!! szeretettel várunk!!! Üdv:Perdix155
perdix1552005-09-09 18:46:46 // 2243
Gondolom ezt azokra érteted aki újjan veszi? Mert azok bolondok lennének akár 150.000km után még hajtani. Nagy bukás lenne nekik asszem! De aki használtan 5..akár 10 évesen veszi az Alfát..és emiatt már nyomott áron élvezi a mindennapokat..nos az 200.000km fölött is használja....Én 251.000 km-nél vagyok...semmi problem..KOPP..KOPP...csak a szokásos törődés és karbantartás! Az értékvesztést Hál Istennek nem ismerem! Üdv:Perdix155
Tom122005-09-09 14:08:58 // 2242
Hát igen, ez a "papírforma", meg a "számok", de ha pl. az autósportban csak ezek számítanának, pénzkidobás lenne versenyeket rendezni, a számok "döntenének" és kész. Tapasztalataim szerint a "telefonfülke" kasztnis /X 5/ 3.0 d motoros bmw nagyjából hasonló menetteljesítményt produkál, mint a 2.0 TS. /persze nem terepen:)/ Ezt arra alapozom, hogy egyszer 60 - 70 km-en keresztül mindent megpróbált egy ilyen X 5, hogy megelőzzön... Gyorsításkor, pl. 60-ról, mondjuk falu után egy hajszállal talán jobb volt /+nyomaték/ de nem annyival, hogy megelőzzön. A forgalom sűrűsége függvényében egyszer ő volt elöl, egyszer én, aztán volt egy kb. 3 km-es szinte "üres" egyenes, ott megint elmentem mellette. A kanyarokban /ez várható volt/, meg egyáltalán nem lehetett ellenfélnek nevezni... Mikor hazaértünk, teljesen elszálltak az idegei, szerencsére szombat délután elég laza forgalom volt a városban. Jött az első piros. Indulás, de nekem jobban jött ki a "cikázás", így megint hátul maradt, aztán a "kedvenc balkanyaromnál" megkapta a "kegyelemdöfést", én is a "határon" szedtem be, aztán a tükröt figyeltem... Jókora előnyöm lett... A következő pirosnál majd´ belém jött, de pechje volt, mert ott már jobbra mentem ő meg egyenesen... Nagyjából ennyi..:)
vipex2005-09-09 13:34:40 // 2241
Az új nagykezű bajor uralkodó szerint 200LE felett már csak 4WD hajtás lesz 200LE pedig opcionális. Egyépként meg eddig is volt 250LE első kerekes jármű azt sem fikázza mindenki :-) ráadásul az AutoDelta 3.7 több mint 300LE a Top Gear-be meg agyondícsérik, igaz ők sem hittek a szemüknek amikor jobb időt ment a tesztpályán mint az M3 vagy a Subaru WRX Sti asszem az volt az utolsó mondtat, hogy "they did it" 1.9 190Le közöttünk is van egy 1.9 kb 180LE nem? Egyépként ez dupla túrbós lesz ala béjemvé egy kicsi egy nagy felállásban. Ugyan ez lesz elvileg a 3.0 ból is 300LE -vel. Igazából nem technikai kérdés szerintem, hanem pénzügyi, ha jól fogy a 159, nagyon jól fogy akkor lehet ezekkel játszani ha nem akkor semmi nem lesz belőlük.
Cgo2005-09-09 13:02:34 // 2240
en inkabb 150e-re tippelek, hivatalosan talan 200e km. Szerintem mar a TSpark sem volt 200e-nel tobbre kalibralva. Mas kerdes, hogy az emberek 99,9999%-a ugysem tartja meg tovabb.
joe752005-09-09 11:26:05 // 2239
Gondolom amennyire tartósnak kell lennie...... Biztos nem fognak elmenni 1.000.000 km-tert dee ha elmennek 300.000-t motorfelújítás nélkül akkor már tök sima.
Saughassy2005-09-09 10:01:53 // 2238
Ezekkel mar csak az a baj, hogy osszkerek nelkul eleg nehezen utra viheto teljesitmenyek. De legalabbis elvezhetetlenul. Bar osszkerekes Alfank van, de a Fiat akkor is kapja be. :/
SKrisz2005-09-09 08:47:18 // 2237
1.9 és 190LE? A dízellel is elérték a 100Le/liter-t? Mennyire lesz az tartós?
vipex2005-09-09 08:35:15 // 2236
Azért tegyük hozzá hogy a már kapható 159 2.4 (147kW) 200LE / 4000 440Nm / 2000 ill a VM 3.0 JTDm 3.0 250LE 550Nm igaz ez még nemkapható,de a motort már bemutatták persze ha lesz rá igény ill a 1.9JTDm 190Le / 360Nm ez pedig jövőre mutatkozik be de amúgy igazad van és gondolom a béjemvé sem ül a babérjain :-))
wwwSentinelwww2005-09-09 06:58:49 // 2235
Loool, igen igen, mivel ilyen vakbuzgó vagy, akkor hadd kérdezzem meg tőled, melyik az az utcára szánt alfa amelyik ( természetesen sportautóról beszélünk) felveszi a versenyt az M sorozattal :-))) Igencsak nézegettem hogy a dízelek milyenek is, és hát, nem semmi, na be kell látni hogy nagyon durva dízel motorok gördülnek le a kifutókról, történetesen beszélgethetünk az Alfa 2.4 Mjetről is, de amikor megnézem egy ilyen 3.0 D technikai adatait akkor majdhogynem leesek a székről. Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám 170/231/4000 benzinnel 258 ló :) Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám 500/1750 A benzines ettől sokkal gyengébb :-)))) Csak 300 Nm. Hát ja, itt most nem az alfa mem bmw közti ellentétet nézegetem, hanem hogy mennyivel erősebbek a dízelek. A fene vinné őket. ;)))) Nálunk ez megy: JTD 1.9 1910 cm3 81 kW (115 LE - EEC) Max. teljesítmény 4000 1/perc fordulatszámon Max. forgatónyomaték 2000 1/perc fordulatszámon Négy henger Elektronikus Common Rail közvetlen befecskendezés Változtatható geometriájú Garret turbófeltöltő Csillapított kettős lendkerék JTD 2.4 2387 cm3 103 kW (150 LE - EEC) Max. teljesítmény 4000 1/perc fordulatszámon Max. forgatónyomaték 1800 1/perc fordulatszámon Öt henger Elektronikus Common Rail közvetlen befecskendezés Változtatható geometriájú Garret turbófeltöltő 1.9 JTD M-Jet 16V 150 CV 1910 cm3 KW 110 (150 CV-CEE) Potenza max. a gir/min 4000 Coppia max. a gir/min 2000 La nuova generazione dei diesel Alfa Romeo cresce in potenza. Disponibile per Alfa 147, GT e Crosswagon. 2387 cm3 kW 129 (175 CV-CEE) Potenza max. a giri/min 4000 Coppia max. a giri/min 2000 Disponibile per Alfa 166, 156 e Sportwagon Szerintem persze árban jobbak vagyunk azt hiszem :)
Giorgio2005-09-09 00:57:24 // 2234
Háááát......talán árban jobb...öööö...meg vérmérsékletben is,..meg designban, meg méretben, meg szívemcsücskeségben, meg antigermánságban,meg "nemdynopadonmérekgyorsulást"-ban, meg kiröhögömanémeteketfeeling"-ben, meg.........úgy egyébként is mi a lóf@sz az a BMW wazzeh??????? Jaaa, az a repcsimotor gyártó bajor kisiparos cég....áhhááá! Akkor menjenek vissza repülőmotort csinálni, meg motorkerékpárokat. A suszter maradjon a kaptafánál....
Ollah2005-09-08 18:27:58 // 2233
Joe megfogja. Wehhehe...
BFMSE2005-09-08 14:32:30 // 2231
En is! A Lancia es az Alfa szamomra a ket legkedvesebb auto marka. Ha ugy vesszuk, azert neha csinal valamit a Lancia. lsd Thesis, meg uj Ypsilon, Musa stb... (nincs is stb :( ) Csak egy kicsit komolyabb reklam kellene neki. Az emberek nem is ismerik a Lanciat. A masik. Ott a Lybra, ami szerintem amikor kijott nagyon jo kis auto volt, de tul sokaig csinaltak ugy, hogy nem volt rancfelvarras. Es most megszunt utod nelkul :( Allitolag lesz uj delta, de hogy mikor... Meg a motorok is viccesek sok esetben. Bar ez az Alfara is igaz. Regebben azert erosebbek voltak a konkurencianal, ma meg kb ugyanaz a szint.
SKrisz2005-09-08 13:21:47 // 2230
Én nagyon örülnék neki!:)))
joe752005-09-08 13:16:00 // 2229
Nekem is! Remélem elöbb utóbb eljut legalább arra a szintre mint amin most pl. az Alfa van. Az már jó lenne.
SKrisz2005-09-08 13:14:06 // 2228
Ne is beszéljünk ilyenekről. Tudod, hogy nekem a Lándzsa szívem csücske!:)))
joe752005-09-08 13:12:48 // 2227
talán mert a Punto sokkal fontosabb piaci szereplője a Fiatnak. A Lancia-t már csak szvsz hagyománytiszteletből tartják életben, sajnos önmagától rég csődbe ment volna ez a patináns márka.:((
SKrisz2005-09-08 13:11:54 // 2226
Igeeeeenn... végre valaki ki merte mondani!:)))))
joe752005-09-08 13:11:27 // 2225
Akkor mondjuk ki végre 2006-ban! :))
SKrisz2005-09-08 13:10:02 // 2224
Na én is elbaxtam:DDDD 2066!:PPPP
SKrisz2005-09-08 13:09:35 // 2223
Egyébként meg nemtom miért nem inkább az új Deltával foglalkoznak. Hozzák ki azt. Naon hiányzik az olasz családból egy ilyen autó...
SKrisz2005-09-08 13:08:36 // 2222
1066??? Ki fogja azt kivárni?:DDDDD
joe752005-09-08 12:56:29 // 2221
A legújabb hírek szerint 2066 vége fele már bele is teszik. És nem is lesz rossz az, hiszen ez az autó nagyobb mint anno a Tipo volt. Ami meglepő viszont hogy mindössze 1090 Kg.
Wickey2005-09-07 21:41:17 // 2220
épíccsünk belőle versenyautót Kiciánozzuk, becsövezzük, eltekerünk rajta mindent amit lehet 200 lóerőig, utána szétrúgjuk a következő Mecsek Rally-n :-)
BFMSE2005-09-07 16:15:27 // 2219
A Lancia Ypsilonba állítólag benne lesz az 1,9 MJET 150 Le.
SKrisz2005-09-07 16:02:17 // 2218
Egy ekkora kasztniba? Minek? Ez anyuci bevásárlóautója. Messze már az a korszak, amikor Puntóba tettek egy 1.4 Turbos mocit és ment, mint a mérgezett egér!:)
mszabika2005-09-07 15:57:36 // 2217
EU normák... No meg szétszedné a kasztni a francba :))))))))
BFMSE2005-09-07 15:50:22 // 2216
Szerintem is jol nez ki. Csak az 1,9 MJET 150 Le változatot is bele kellett volna tenni. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak