GEORGE2006-04-07 06:46:18 // 7331
Mi azért másképen látjuk, a technikának is bírni kell ám................
Ferke2006-04-07 06:40:04 // 7330
Innner, meglesz az...!:)
Inner Circle2006-04-07 01:24:20 // 7329
Már az év eleji barcelonai teszteredményekből látszott, hogy a Renault tálcán viszi majd a többiek elé a saját ledarált seggüket, gyöngyhagymával és idei darált mustárral... írtam is Bahrein előtt, de persze akkor egyszerűbb volt engem le-Renault-drukkerezni :P Nagyon nagy dolognak kéne ahhoz történnie, hogy ne a Renault (és Alonso) nyerjen év végén, és egészen természetfelettinek ahhoz, hogy a Ferrari.
zolee1452006-04-06 22:54:31 // 7328
a képek alapján tényleg Klien tűnik a baj forrásának.
más
Még egy dolgot nem nagyon kellene elfelejteni a futammal kapcsolatban.Háromszor sikerül Alonso előnyét lenullázni, és mégsem volt szoros befutó. Természetesen ez nem jó, de most a tesztek alapján ahol ezek szerint Davidson vizes pályán ment azt mondani, hogy eltűnt a Honda előnye, és a Renault sem lett volna előrébb mint a Honda, vagyis MS mindenkit ver 1mp-cel, ez több mint optimizmus.
Inner Circle2006-04-06 22:24:04 // 7327
"Jelen állás szerint az eddig szárnyaló Antony Davidson majd' egy másodpercet kapott Sumáktól.
Ez is mutat valamit."
Igen, először is azt, hogy aznap esett az eső és Schumacher a száraz időben ment. Így a legjobb ideje 1:13.816 volt, a Honda meg előző nap 1:12.804-at mutatott fel. Davidson azóta már könnyesre sírta a párnáját :D
Inner Circle2006-04-06 21:34:26 // 7326
"Még valami: agyon sajnálták Massát, pedig sztem csak simán megcsúszott, viszont szót sem ejtettek az általa lebombázott Rosbergről."
Ahogy én láttam, Klien volt a hunyó, ő valahogy lekeveredett a fűre a belső íven, aztán agyatlan módon tökön-paszulyon át elindult a pálya másik széle felé (épp ilyet csinált előttem egy Suzukis ma este: balról át az egész útpályán), közben ledarálta Massát és belepasszírozta Rosbergbe. Mindketten többet érdemeltek volna :-(
Inner Circle2006-04-06 21:25:49 // 7325
"miért van az hogyha nem MS nyeri a futamot 5 kör előnnyel akkor az már nem is izgalmas???:)))"
Na igen, itt komoly paradigma-különbség van köztünk és a tifosik jó része között: nekik az a jó verseny, ha az összes pontszerző helyen Schumacher / Ferrari végez, nekünk meg a verseny izgalma számít :D Állati nagy verseny volt a hétvégén, a nagy ferraris haverommal áradoztunk utána a telefonban, hogy itt aztán voltak események... (Szerencsére jó volt a közvetítés és le sem sz.rták Alonsót az élen, hanem az eseményeket mutatták. Régebben sokszor előfordult, hogy az élen állót mutatták ahogy köröz, aztán a verseny után derült ki hogy mögötte gyilkos küzdelem zajlott, csak ezt a hülye rendező nem mutatta :-( )
Szóval marha jó futam volt, és ez hiteles információ, mert az én kedvenceim is gyászosan szerepeltek, úgyhogy ha így is tetszett nekem, akkor elhihetitek hogy tényleg jó volt :-)
Inner Circle2006-04-06 21:22:10 // 7324
Én nem láttam kitűnően, sőt egyáltalán nem láttam hogy flexelt volna, de ha te mondod, elhiszem. Ha meg a FIA őket is kötelezi a változtatásra, ahogy a McLarent, a BMW-t és a Ferrarit, akkor meg majd azt is elhiszem, hogy szabálytalan :D
Inner Circle2006-04-06 20:07:44 // 7323
Jól emlékszem, hogy néhány hónapja beszélgettünk a Renault Espace F1-ről? Na, itt megnézhetitek akcióban! Nem gyenge gép, Sir Frank is érdekes arcot vág, miután vitték vele pár kört :-)
zolee1452006-04-06 19:01:20 // 7322
"Specifikus pályákra nem fejlesztenek, hiszen más és mások a viszonyok.
Arra való a tesztelés.
Elviszik a bázist, azaz az alapcsomagot. Erre rakják fel az adott pályára jellemző karakterisztikához legjobban passzoló aerodinamikai elemeket"
már csak egy kérdés, és teljes lesz a megvilágosodás az agyamban: az adott pályára való aero elemeket hol fejlesztik? Vagy az csak úgy van?
mesa2006-04-06 18:47:16 // 7321
1. Na mégeccer elmondom, az idény előtt adják le a csapatok a megjelölt helyszíneket az adott időpontokra. Nem tudják, ki mikor, hol tesztel a közös tesztnapokon. Azt csak az FIA látja. Ééééérthető ?
2. Fejlesztéshez egyetlen pályára van szükség, hiszen a fejlesztés eredményességéet csak azonos pályán lehet lemérni.
A fejlesztés.
Célja egy bázis létrehozása, egy alapautó, ami a fejlesztés során az adott pályán a legjobb köridőkre képes, a megfelelő tartóssággal párosulva.
Magyarán, a fejlesztés során létrehozzák az alapautót, a motort, s hozzá a futóművet. Specifikus pályákra nem fejlesztenek, hiszen más és mások a viszonyok.
Arra való a tesztelés.
Elviszik a bázist, azaz az alapcsomagot. Erre rakják fel az adott pályára jellemző karakterisztikához legjobban passzoló aerodinamikai elemeket, ehhez állítják a futóművek, valamint tesztelik a legmegfelelőbb gumi összetételét.
(Van arra is alkalom, hogy amig MS valahol tesztel, addig Badoer fejlesztésen vesz részt, otthon Fioránóban.)
Remélem most már látható a fejlesztés és a tesztelés közti különbség.
Ferke2006-04-06 17:31:53 // 7319
Ááá, most hívott ember, hogy hazaért, már rohanok is!:))))
Whiteskull2006-04-06 17:28:56 // 7318
Ja és persze, Sziasztok! :))))
Whiteskull2006-04-06 17:28:39 // 7317
Sok sikert hozzá. :))) Ezzel az elszántsággal biztosan találsz egyet. :))
Ferke2006-04-06 17:26:00 // 7316
off...cső Zsolti, délután amegyek megnézni azt a hosszú nevűen hirdetett Sprintet!:) ...on
Ferke2006-04-06 17:24:37 // 7315
Neeem. Mindenki ezt gondolja, de nem értem miért. egy szóval nem mondtam, hogy sumi mániás vagyok. Ferrari mániás vagyok.
Pont le**rom ki ül az AUTÓban, (vagyis annyiban nem, hogy tudjon nyerni vele) csak nyerjen vele!!!!
Sumit azért bírom, mert mióta az eszemet tudom, Ferrarimániás vagyok, és anno tomboltam a tv előtt, mikor a hosszú gyötrelmes seholnincsaferrari állapotból Ő segitette ki a csapatot (mert azért sokat köszönhetnek neki).
Tehát ha másért nem is, ezért leborulok előtte!:)
De nem fogom bánni, ha Kimi jön és Ő viszi az élre a paripákat!
zolee1452006-04-06 17:23:32 // 7314
azért szép lassan kocogj el a rönyó baumgartnerhez valami flottakedvezményt kunyerálni! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Whiteskull2006-04-06 17:22:42 // 7313
És ezzel nem csak ő van így egyedül. :)))
zolee1452006-04-06 17:21:11 // 7312
"1. Túl megszállottam Ferrarimániás vagyok"
értem, szóval Te is olyan vagy aki meghallja Schumák nevét és azonnal Kerpen felé fordul, térdre imára? :DDD
Ferke2006-04-06 17:21:11 // 7311
(azzal az két Z, bocs!:) )
Ferke2006-04-06 17:20:35 // 7310
Neem, eladni nem ér. Azal kell járni!:)
zolee1452006-04-06 17:19:19 // 7309
látom, nemhogy hozzászólni, még elolvasni sem merem:)))
zolee1452006-04-06 17:18:18 // 7308
a család mit fog szólni a sok törött tv-hez???:))))
asszem veszek egy alonsós sapkát, ha tényleg kapok egy dácsiát! Eladom, és faragtatok egy turbót az 1,6 TS-re!
Ferke2006-04-06 17:17:25 // 7307
Jó, mindegy. A Ferrarinak nyernie kell, és kész. Ehh...:)
Ferke2006-04-06 17:15:39 // 7306
Ne viccelj már hóót normális a hangnem!
Két dolog lehet:
1. Túl megszállottam Ferrarimániás vagyok
2. oltogatlak, és Te asszed vérremenően vitázunk.
Látnád Inner-t és Mesa-t, ahogy beszélgetnek itt futam előtt 1-2 nappal!
Na az már valami!!!!:)))
zolee1452006-04-06 17:15:37 // 7305
soha nem szurkoltam a ferrarinak, és azért mert Alfám van - sőt ha minden jól megy nem is kívánok márkát váltani - nem is fogok. Régebben Senna drukker voltam, de annak sajnos vége.
Ferke2006-04-06 17:13:46 // 7304
Naaa csigavéér!:) így írtam:
Igy van, már rég le kellett külön-külön adni, hogy ki mikor hol tesztel. Ez e kerülgetés egy f**ság.
Tehát mégeccer: ez a kerülgetés egy fa**sság.
Ebből Te azt szűröd le, hogy lef**oztalak??? Ritkán vagyok olyan ideges, hogy valakire ezt mondjam. A marha-szót szintén hasonló szövegkörnyezetben használtam.
Ne provokálj!!!!:)))))))
zolee1452006-04-06 17:12:48 // 7303
nem, de majd elmondod. Szerintem vannak a mérnökök akik megrajzolgatják a taligát, majd a szerelők összerakják, és onnantól kezdve minden tesztelés a fejlesztés alapját képezi. A kettő nem egymás helyett van, hanem egymásért.:)
Ferke2006-04-06 17:11:34 // 7302
Atti, ez nem optimizmus! A Ferrari idén nem veszíthet, különben összetöröm az öszes tv-t itthon!:)
És esküszöm, a rönyópártiaknak mind veszek egy dácsiát, és berakom a nappaliukba!:))))
zolee1452006-04-06 17:10:39 // 7301
bár az is érdekelne, hogy miért marháztál meg faszoztál le, de ami ennél jobban érdekel, hogy kik a dákósok, és milyen előnyük tűnt, és hova?
egyébként hallottam már sok olyan emberről akiknek nem egyezett az álláspontja, és mégis meg tudták beszélni a dolgokat normális hangnemben.:)
Ferke2006-04-06 17:10:16 // 7300
Most pláne nem fognak máshol tesztelni, hogy aláírták kivételesen a tesztkorlátozást, és itt -hazai pályán- fél napnak számít 1 nap. Hülyék lennének elcseszni a a dárga tesztnapokat! Semmi logika nem volna benne.
egyébként látod az időket, hogy mennyit kaptak a Hondák. A dácsiásokak se lett volna esélye, tehát mi a humbuk?
Azt meg végképp nem értem, hogy kinek szurkolsz, ha nem a FERRRARINAK????????:))))
Neked is veterándácsiára fogjuk cserélni az autódat!:)
Satti2006-04-06 17:03:54 // 7299
Szeretem,mikor tombol az optimizmus:))
zolee1452006-04-06 17:02:58 // 7298
általában. Minden esetre sokkal könnyebb úgy nyilatkozni a szezon előtt, hogy nem nagyon mennek közös tesztre. Olvastam néhány MS nyilatkozatot, hogy ilyen jó, meg olyan jó az új gép. Igaz, az elmúlt években bejött a titkolózás...
a lényeg az, hogy szeretném ha jó lenne a Ferrari, nemazért mert nekik szurkolok, hanem azért mert pont ugyanúgy nem örülök Alonsó könnyű győzelmeinek, mint korábban Schumacherének. Többesélyes versenyt szeretnék látni.
a csodagumiról, meg lefojtott motorról továbbra is az a véleményem, hogy kicsit a támogatóknak szól, hogy ne aggódjanak, a Ferrari tudja a lassúság okát, és hamarosan javulni fog.
Ferke2006-04-06 16:59:32 // 7297
NYERNI FOGUUUUNK!! FORZA SCUDERIA!:))))
Ferke2006-04-06 16:57:59 // 7296
Igy van, már rég le kellett külön-külön adni, hogy ki mikor hol tesztel. Ez e kerülgetés egy f**ság.
Egyébként max a dákósok tudnának most már infot gyűjteni, ami rájuk is férne, mert már sehol nincs az előnyük! mostantól már csak az menti meg őket, ha alonzóójuk tud sumi-effektet produkálni, uolyan autóval -1,0 mp!:)
Alonso monnya
Slowfeet2006-04-06 16:57:28 // 7295
Egyébként visszatérve a Stuttgart témára, szerintem az se véletlen PR fogás, hogy a hír szerint épp ott köszörülik a csorbát, mert ha nem sikerül, lehet szidni Jürgenéket (mondjuk azt bármikor elviselem). De szerintem lesz még jobb a ferka.
Én sem kívánom vissza a dögunalom 2004-et, de miért jobb, ha a rönyé csinálja ugyanazt idén, mint a scuderia akkor?
mesa2006-04-06 16:57:26 // 7294
Minek közösködtek volna ? Fejelesztésekre ott a saját pályájuk.
Tesztelésről van szó, az kicsit más, ha érted ! :)
Ferke2006-04-06 16:53:35 // 7293
Zolee, marhaságokat ne írj már le, a dácsiások sose jöttek Vallalúnyába, a Ferrari pedig nem fog franciaországban tesztelni, mikor otthnon is tud, egy teljes napot félnek számolva!!!
zolee1452006-04-06 16:52:05 // 7292
nincs mese, rendelni kell a ferrarinak komplett ódi motort győrből:DDD
Ferke2006-04-06 16:52:03 // 7291
Gondoltál már arra, hogy a Ferrari a saját pályáin tesztel általában?:)
De ha visszanézel a korábbi évekre, a Ferrari mindíg saját pályán, vagy Vallelungában tesztel.
Mikor tesztelt a Ferrari utoljára Franciáknál Paul Ricard-ban????
Slowfeet2006-04-06 16:49:59 // 7290
Egyet nem értek "a dugattyúkban túl nagy nyomás keletkezett, de a hengereket nem erre méretezték"....akkor most hol lépett fel túl nagy nyomás? a dugattyúk anyagában? a hengerekben?
Olyan tökös dugattyúk készülnek kis hazánkban, hogy az olasz henger nem bírja?
zolee1452006-04-06 16:49:56 // 7289
a szezon előtti teszteken sem nagyon közösködtek.
a magyarok szerepvállalásáról nem tudok nyilatkozni, amit tudok azt Tőled tudom:)
zolee1452006-04-06 16:48:13 // 7288
Mi a valószínűbb? az hogy a "dácsiások" úgy kerülik a közös tesztet, hogy viszik szinte az összes többi csapatot magukkal, vagy az hogy a Ferrari kerüli a közös tesztet a többiekkel?:)
hallottam már olyat, hogy Schumáknak a 2. hely is sikertelenség...
Lehet hogy nem sikertelenség, de sikeres szezonkezdetnek sem nevezném.:)
mesa2006-04-06 16:47:04 // 7287
Ezt komolyan gondolod ???
Tudomásom szerint idény előtt le kell adni, ki hol akar majd tesztelni. És erről nem tud egyik csapat sem. Lutri.
Itt nincs senki aki kerülné a másikat.
Tavalyról nincs szó!
A magyarok kifejezetten a V8 dugattyúinak kompozitjaiért felelősek. Mint látjuk, sajnos rossz számításokkal :(
Ferke2006-04-06 16:41:52 // 7286
Milyen sikertelenség? Hogy nem csináltak még elsöprő kettősgyőzelmet? Nem ám a 2004 legyen azért a léc!:)
És ha a közös teszteket a dácsiások kerülik???:)
zolee1452006-04-06 16:33:25 // 7285
a Ferrari következetesen kerüli a közös teszteket a Rönóval. Ez is mutat valamit.:)
ezt nem tudtam, hogy itt fejlesztik! Nem semmi, még akkor sem, ha ezek szerint nem lett túl jó, bár nem hiszem hogy a Ferrari tavalyi, és idei sikertelensége egy alkatrészen múlna, bár bűnbak mindig van.
mesa2006-04-06 16:26:24 // 7284
Jelen állás szerint az eddig szárnyaló Antony Davidson majd' egy másodpercet kapott Sumáktól.
Ez is mutat valamit.
Sajnos, a dugattyúkat a KFKI-ban BP-en fejleszteti a Ferrari. Ez ránk nézve nem túl kecsegtető, mert a "mi" feladatunk volt megmondani a legoptimálisabb összeevők listáját :(
Talán ezért bízták most német szakemberekere ...
zolee1452006-04-06 16:16:14 // 7283
" Mivel így nem lehet garantálni a százszázalékos megbízhatóságot, ezért a Ferrari mérnökei nem engedték túlpörögni a motort."
tehát lefojtották a motort, így garantálva a 100%-os megbízhatóságot, így aztán Bahreinben csak Massa, Coulthard, és Schumacher V8-asát kellett kicserélni, Klienét nem.:)
csodagumi, most meg a lefojtott motor szabadjára engedése... ha ez mind igaz akkor Alonso 2-3 kört kap majd Imolában.
Slowfeet2006-04-06 16:05:38 // 7282
Én azon lepődtem meg, hogy a stuttgarti beszállítónál dolgoznak a problémán!