Fórum >> Egyebek >> Forma-1

mesa2006-06-09 16:38:52 // 11426
Ja de lesz még egy címmérkőzés : GEORGE vs zolee145 Mégpedig azért, mert te (ex) Dácsiásként a Meklárennek drukkolsz egy alfás szájton az F1 (értsd: Forza Ferrari) topikban ! :DDD
mesa2006-06-09 16:33:19 // 11425
Csisztu beszélget egy kicsit a stúdióvendéggel:) Azt hittem Marsi anikóval :))) Ketten "ütnének" mindent, élő adást, színvonalat ...
zolee1452006-06-09 15:55:28 // 11424
tényleg nagy önbizalomhiányban szenvedsz:))) figyelj, ha gyors KO lesz akkor majd Csisztu beszélget egy kicsit a stúdióvendéggel:)
mesa2006-06-09 15:43:39 // 11423
pontosítsunk az időterven : 17:40 Mesa vs IC 12 menetes boxmeccs. ~17:41 Helyszíni nyilatkozatok ~17:55 mérkőzés utáni sajtótájékoztató 18:00 Sörözés :)))
zolee1452006-06-09 15:34:36 // 11422
Forma1 topictalálkozó programfűzet: 08:00 Gyűlekező 08:30 Mesa és IC mérlegelése, majd sajtótájékoztató 09:30 Alfás autózás, rendőri felvezetéssel a Hungaroringre 10:30 Érkezés a HRingre, ülőhelyek megkeresése, majd megfeszített nézés 14:00 Futam megtekintése 16:00 Futam vége, indulás a Nagy Meccs helyszínére. 17:00 Mesa és IC melegít, a többiek elfoglalják a helyeiket 17:30 bevonulózenék meghallgatása, szerelés ellenőrzése a bíró részéről 17:40 Mesa vs IC 12 menetes boxmeccs. ~18:40 Helyszíni nyilatkozatok ~18:55 mérkőzés utáni sajtótájékoztató 20:00 Sörözés :)))
mesa2006-06-09 15:20:07 // 11421
Jool laatod. De ne aggodj, talpraesett gyerek vagyok een, megtalaalom a moodjaat! :)
zolee1452006-06-09 15:13:55 // 11420
értelek. Ezek szerint nem sikerült IC-vel időpontot egyeztetni képenvágás ügyileg?:))
mesa2006-06-09 15:08:10 // 11419
Nem én vagyok, aki titokba burkolózik ... aki egy nick mögé elbújik, elérhetőségek nélkül :P Van egy mondás: "Ami késik, nem múlik" Vagy hogy ilyeneket mondjak: "Jó munkához idő kell!" :DDD
zolee1452006-06-09 14:52:31 // 11418
nem tudom, hogy ki az aki igen, de én biztos, hogy nem!:)
zolee1452006-06-09 14:51:56 // 11417
a képen vágást? Elorrozni nem szeretem, mert az fájdalmas, és elorozni sem, ami az övé az az övé... bár ha jól tudom a szállítás késedelmes.;)
mesa2006-06-09 14:50:22 // 11416
Miért, ki az aki letagadja ????
mesa2006-06-09 14:49:04 // 11415
Te szeretnéd IC elől elorrozni ? ;)
mesa2006-06-09 14:48:37 // 11414
Csak azért hoztam fel ezt a témát, mert még mindig emléxem, hogy téged ez mennyire érdekel ! :DDD Mert ugye arról volt szó, hogy ki emlékszik / nem emlékszik -e jobban, vagy tévedsz ? :DDDDDDD
zolee1452006-06-09 14:27:02 // 11413
szerintem versenyezni akar Veled, mivel a képenvágás nem jött be...:)))
Inner Circle2006-06-09 14:24:48 // 11412
Tényleg, most veszem észre... "vagy hogy nem merted előrántani a farkad a verseny maszturbálásokkor ? :DD" Miért is érdekel, hogy kié mekkora? A legnagyobbra rábux? Azaz: "Miért érdekel ? A legnagyobbra rábux ? :DDDD" copyright Mesa, 2005-05-31 :PPP
zolee1452006-06-09 14:20:56 // 11411
ez mély? Én legalább nem tagadom meg a múltamat:)))
Inner Circle2006-06-09 14:20:50 // 11410
Wow! Király! :-)
Inner Circle2006-06-09 14:20:17 // 11409
Figyeljük meg, hogy Mesa már megint citromba harapott, és ezt megint agresszióval és nagy pofával igyekszik feledtetni. Legjobb védekezés a támadás, mi? Sajnos ettől tény marad: megint a saját csapdádba estél... ej, hányadszorra is? Negyvenkettedszerre? Ez a mókus sosem tanul... tudod, legközelebb érdemes lenne egy hülye beírás ELŐTT gondolkozni azon, hogy mi lehet a baj vele, nem UTÁNA azon, hogy hogyan mássz ki belőle :DDD
mesa2006-06-09 14:17:34 // 11408
Figyelj, ne szennyezd a topikot fostalicskákkal! Ennél mélyebbre azt hiszem nem süllyedhetsz már ! :D
zolee1452006-06-09 14:11:23 // 11407
oké, Ti akartátok! Ezt tegnap töltöttem le a Racerhez, egy kis nosztalgia, régebben volt pont ilyenünk, akkoriban még jogsi nélkül próbálkoztam vele:
Vikk752006-06-09 14:05:14 // 11406
Mi a bajod a dácsiával? :P A következő életembe olyanom lesz sztem :) A szembeszomszédomnak van egy pár éves 323-as Mazdája, meg egy 20 éves dácsiája. Monnyuk nem nagyon értem az összefüggéseket, de mind1. Mindig amikor este beállnak vele a kertbe, agyon tudnám ütni, 5 percig inditózik mire beindul, aztán még 10 percig nyomja a gázt (mintha ettől rögtön megjavulna az alapjárat) aztán beáll. Na ezért szeretek a tádéval télen -10 fokba a kapujuk elől indulni :D
mesa2006-06-09 13:59:45 // 11405
Te olyan gyerek vagy, akiben megmaradtak a régi tüskék, és azokat sosem tudja kihúzgálni magából ? Még mindig fáj, hogy gyakran lehülyéztek, vagy hogy nem merted előrántani a farkad a verseny maszturbálásokkor ? :DD
Inner Circle2006-06-09 13:57:16 // 11404
Nem lehet mindenki olyan nemes lélek, hogy másnapra elfelejti a 2005-ös indianapolisi eseményeket, és többet meg sem említi :D
mesa2006-06-09 13:48:53 // 11403
Aki Dácsiát vesz, annak nem mindegy ? :)) Ráadásul olyan autóban, amiben stabilizátor rúd sincs, csak a 2,5 milliós kiszereléstől kezdve ? :DD
Vikk752006-06-09 13:41:20 // 11402
Hát őőő én nem néztem ezt a sorozatot:) Csak azt mondtam, hogy nem volt könnyű terelgetni azt a Minardit. Apja szted rábízza, hogy ő vigye el a vevőket tesztkörre? :DD
mesa2006-06-09 13:38:35 // 11401
Látom te azok közé tartozol, akik év végéig ezen csámcsognak ...
mesa2006-06-09 13:37:13 // 11400
Zsóti ült a legjobb kocsiban F3000-ben. Mégsem muttott semmit, azaz, hogy egy pénzen futtatott lúzer. Csapattársa a bajnoki címért ment a Voloninál, ő a 14. lett év végén. Miatta úszott el a csapatbajnoki cím. A legkevesebb pontot gyűjtő coloni pilótaként emlékeznek rá. Ha tehetséges lenne, ma is F1 pilóta lenne. De egy csapatvezetőnek sem kell...
Vikk752006-06-09 13:24:30 // 11399
Én azért megnéztem volna zsótit egy jobb kocsiban kíváncsiságból...lehet jobban tudott volna menni egy olyan autóban, aminek pl nem kellett volna állandóan jobbra tekerni a kormányát hogy egyenesen menjen vagy ilyesmi :))
Inner Circle2006-06-09 13:15:45 // 11398
Egyre jobb nevek kerülnek a listára, ennyi erővel Zsóti is ott lehetne.
zolee1452006-06-09 13:15:28 // 11397
a két williams mekkora időt ment, még az óra el sem tudott indulni, máris célba értek. Ez teleport volt? Persze látom többen is csak kigurultak, meg vissza. :)
Inner Circle2006-06-09 13:14:10 // 11396
2002-ben az öreg Sith is minden meccs előtt azt mondta, hogy nagyon erősek a többiek, nem bízhatják el magukat... aztán ropira vertek mindenkit, és a futam után megint elmondta, hogy örülnek a győzelemnek, de nagyon erősek a többiek, nem bízhatják el magukat... Alonso eltanulta tőle a szöveget. Montezebulon és Massa meg mégse mondhatják, hogy "Hát a franc tudja hogy mi lesz, de ha mást nem, legalább egy profi leparkolást bemutatunk az időmérőn!"
mesa2006-06-09 13:09:34 // 11395
Vége.
mesa2006-06-09 13:08:05 // 11394
Massánál ez a 8. pozíciót éri.
mesa2006-06-09 13:06:53 // 11393
Wow! A profilmélység mérő patent. 2 fogaskerék van benne, és felnagyítja a milliket centire. Ügyes !
mesa2006-06-09 13:05:51 // 11392
Az 5. pozíciót érte a kigurulása... Az előtte levők 25 körön túl vannak (Davidson 31-en is !)
mesa2006-06-09 13:03:35 // 11391
A Sith kigurult. Már az 1-2 szektorban erős időt ment...
mesa2006-06-09 12:58:08 // 11390
Trulli ment 7 kört, s közben feljött 4.-nek
Tommi2006-06-09 12:53:37 // 11389
mesa!

Teddy kolléga hivatalból ott volt tegnap a Bridgestone-bulin, ment tudósítani :) A részletekről őt kérdezzétek. Ezt kapták a sajtósok ajándékba:


Rágcsáló alátét:



És egy profilmélység mérő:




Ja, ha már a fél Ferrari itthon készül, ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Shell állítólag itt csinálja a spéci taknyot, amivel megy a Sumák autója is (állítólag... de hallottam már Németországot is, nemtom melyik igaz).
mesa2006-06-09 12:50:06 // 11388
Yamamoto égeti Satot. Fele annyira van az elsőtől. Alfonsó kinézett a pályára
mesa2006-06-09 12:38:00 // 11387
Sato Takuma belehúzott! Már csak 15 mp-re van a legjobbtól ...
GEORGE2006-06-09 12:33:47 // 11386
Vagy így: FERRARI FERRARI FERRARI :-)))
mesa2006-06-09 12:32:00 // 11385
ON LINE közvetítés 1. de ki az a Yamamoto ??? 2. DAVIDSON, WURZ, KUBICA, MONDINI köröznek a pályán. 3. öt percet állt az edzés, mert megint megállt egy honda motor Montagny alatt
mesa2006-06-09 11:09:31 // 11384
Jó előjel, hogy Luca di Montezemolo, Felipe Massa és Fernando Alonso szerint is a Ferrarik nyernek a hétvégén !!! Méghozzá rajt-cél győzelemmel! Ha lehet fokozni, kérhetném, hogy kettős rajt-cél győzelemmel !!!
mesa2006-06-09 08:56:41 // 11383
Forza Ferrari !
B-la Ÿ2006-06-09 04:27:59 // 11382
NA jó!!! Nem fárasztok tovább senkit! Korán reggel.
B-la Ÿ2006-06-09 04:11:15 // 11381
Egy kis töri. Igaz nem itt lesz most a verseny,de azért érdekes.

A Nürburgring

Lenyűgözően szép volt, élmény volt rajta vezetni, ugyanakkor rendkívül veszélyes is volt. Jacky Stewart egyszerűen csak Zöld Pokolnak hívta.

A Nürburgring kétségkívül a Forma-1 történetének egyik leghíresebb, és egyben leghírhedtebb versenypályája. Az "igazi" Nürnburgring vadregényes hegyi kanyarjaival és 22 kilométeres hosszával már a múlté. Niki Lauda 1976-os baleste után egyszerűen bezárták. A mai pilótáknak pedig fogalmuk sincs róla milyen volt ott egy versenyt futni. Aki viszont ment rajta, esküszik rá, hogy a világ legjobb versenypályája. Még Niki Lauda is ezt vallja, aki majdnem életét vesztette rajta. A kanyarok nevei egy legenda részei: Hatzenbach, Flugplatz, Schwedenkreutz, Fuchsröhre, Adanauer Frost, Bergwerk, Das Kraussell, Hohe Acht, Pflanzgarten. A Nordschleife, azaz az északi kör 22,8 kilométer hosszú volt, 176 kanyarral és 300 méteres szintkülönbséggel. Talán rendkívüli nehézsége miatt imádták annyira a pályát a versenyzők. Ide nem a csillogás miatt szerettek járni - mint Monacóba - hanem azért, mert a verseny egy hatalmas nagy piknik volt. Sátortáborral, kifőzdével és tábortűz melletti baráti beszélgetésekkel. Évente kétszer pedig többszázezer néző vert tábort a pálya szélén. Májusban az 1000 kilométeres versenyre, augusztusban pedig a Forma-1-es nagydíjra jöttek ki. Jackie Stewart - annak ellenére, hogy mesteri módon háromszor is nyert itt - Zöld Pokolnak nevezte a Nürburgringet. Aki egyszer ment rajta, állítja, hogy az Eiffel-hegységben tekergő 22 kilométeres aszfaltcsík a legnagyobb kihívás ember és gép számára egyaránt. A legnehezebb és legveszélyesebb pálya az egész világon. Az utóbbi években autós fanatikusok vehetik birtokba, néhány Euróért, ugyanis kapui nyitva állnak bárki előtt.






Nordschleife és Südschleife

A pályát, amely fölé koronaként magasodik a 12. századi épített lovagvár, 1925-ben kezdték építeni. A kölni polgármester (későbbi német kancellár) Konrad Adenauer és Dr. Creutz elsősorban azzal a szándékkal kezdték építeni a pályát, hogy az fellendíti majd az idegenforgalmat és nem utolsó sorban csökkenti a nagy munkanélküliséget. Adenauer elérte a kormánynál, hogy 15 millió márkával támogassa az építési munkálatokat majd 1927. júniusára elkészült a ring. A nyitóversenyre 100 ezer néző látogatott ki és Rudi Caracciola nyert. A Nürburgring két részből állt: az északiból, a hírhedt Nordschleiféból és a déliből (Südschleife). Az előbbi volt az "igazi" Nürnburgring, amely szinte azonnal csodálatot és félelmet váltott ki a versenyzőkből. A két aszfaltcsík a boxoknál találkozott, ahol kitűnő kiszolgáló épületeket húztak fel és egy hotel is helyet kapott. 1927 és 1939 között végig itt rendezték a Német Nagydíjat. 1934-ben az Ezüstnyilak itt debütáltak. A hófehérre festett autók többet nyomtak a megengedett 750 kilónál, ezért Alfred Neubauer csapatfőnök az éjszaka folyamán levakartatta a festéket a kocsikról. Így a másnapi rajnál ott lehettek a gyári Mercedesek. A festék nélkül, "meztelenül" ezüst színben pompázó autóval Manfred von Brauchitsch nyert és ezzel kezdetét vette az Ezüstnyilak legendája. 1935-ben itt aratta legnagyobb győzelmét Tazio Novulari egy elavult Alfa Romeóval, hazai pályán elpáholva a Harmadik Birodalom csodamasináit. A második világháború után csak 1949-ben indult újra a versenyzés a Nürnburgringen. 1950-ben már újra megrendezték a Német Grand Prix-t, bár ekkor még csak F2-es autók számára. A királykategória 1951-ben vehette újra birtokba a pályát és az első három Német Nagydíjon a Ferrari aratott győzelmet.

Halál a ringen

1951-ben és 52-ban Ascari lett az első. 1952-ben úgy nyerte meg a futamot, hogy két körrel a futam leintése előtt kénytelen volt kiállni a boxba, olajat utántölteni. Ascari Farina mögé ért vissza, de fergeteges hajrába kezdett. Egy kör alatt utolérte és megelőzte a Forma-1 első világbajnokát, majd a végén 14 másodperces előnnyel szakította át a célvonalat. Nino Farina a következő évben visszavágott és ezúttal ő nyerte meg a versenyt a Ferrarinak. Ekkor 34 autó indult a versenyen, ami a legnagyobb számú résztvevő a sportág történetében. 1954-ben újból az Ezüstnyilak sikerének tapsolhatott a közönség, hiszen a legendás Juan-Manuel Fangio szakította át elsőnek a célvonalat. Fangio azonban nem örült, egy nappal korábban életét vesztette barátja és tanítványa Onofre Marimon. Ezzel a Forma-1 első halálos áldozatát a Nürnburgring szedte. Az edzésen Marimon, Argentína egyik nagy tehetsége kicsúszott egy kanyarban és a fák között érte a végzett. A Le Mans-i tragédia miatt csak 1956-ban rendeztek újra F1-es versenyt a Nürnburgringen, amikor újra Fangio nyert, ezúttal már Ferrarival. Az ötödik helyezett Louis Rosier lett, aki három kör hátránnyal (66 km) futott be!






Fangio legnagyobb versenye

Fangio egy évre rá itt aratta életének talán legszebb győzelmét. A 46 éves argentin már az edzésen látta, hogy a Ferrarik a keményebb Englebert abroncsoknak és a kisebb fogyasztásuknak köszönhetően boxkiállás nélkül teljesítik majd a futamot. Fangio ezért félig megtankolt autóval, puhább gumikon vágott neki a versenynek és tempósan kezdett. A 12. körre a két ferraris ász, Mike Hawthornnal és Peter Collinsszal szemben 28 másodperces előnyt autózott ki. A kiállás azonban tovább tartott, mint számított rá, és "El Chueco" 45 másodperces hátránnyal tért vissza. Ekkor azonban valami olyat láthatott a közönség, mint még soha előtte és azóta sem. Az öreg Fangio iszonyatos hajrába kezdett. A kiállás utáni első körben 12 másodpercet faragot hátrányából, de mivel a két ferraris csak egy körrel később tudta meg ezt (akkoriban még nem volt rádiókapcsolat és a táblát egy kör elteltével láthatta a pilóta), már késő volt. A 17. körben már csak 26 másodperc lett a Ferrarik előnye, és ekkor Fangio bekapcsolta a rakétákat: két körben is jobbat ment mint az edzésen. Az utolsó körében 9:17.4-es kört tekert (hét másodperccel jobbat mint az edzésen!) és már csak 3 másodpercnyire volt Collinstól, akit a két és fél kilométeres célegyenes végén befogott és nem sokkal később megelőzött. A pálya második felében a Bergwerknél "megette" Hawthorn-t is és megszerezte F1-es pályafutása legnagyobb és egyben utolsó győzelmét.

Újabb áldozatok

A Nürnburgring egyébként szétválasztotta a jó pilótákat a klasszis pilótáktól. Itt ugyanis képtelenség volt hibátlanul teljesíteni egy kört. Egy kisebb bizonytalanság viszont nemcsak kieséssel végződhetett, hanem halállal is. A hetvenes évekig ugyanis nem volt szalagkorlát és ha valaki kirepült a pályáról, a fák közé szalad, a biztos halálba. 1958-ban Peter Collins életét követelte a zöld pokol, aki a Pflanzgartennél sodródott ki a pályáról és hatalmasat szaltózva azonnal meghalt. A baleset hatására barátja és honfitársa Mike Hawthorn a szezon végén abbahagyta a versenyzést. (Végzetét azonban nem kerülhette el: nem sokkal később egy közúti baleset során halt meg.) 1961-ben 300 ezer néző ment ki, hogy láthassa a kor legnagyobb német sztárját, Wolfgang Berghe von Trips grófot, aki a Ferrarival a vb egyik esélyese volt. A németországi versenyen azonban meg kellett elégednie a második hellyel, a versenyt ugyanis Stirling Moss nyerte, aki az égi áldásban bízva a félig nedves pályán esőgumival rajtolt el. A verseny végére megjött az eső és az angol 20 másodperces előnnyel nyert. 1963-ban és 64-ben John Sutees győzött, míg 1965-ben Jim Clark itt szerezte meg második világbajnoki címét rajt-cél győzelemmel. (Ez a szezon hetedik versenye volt, és még három futam volt hátra.) 1966-ban az edzésen a későbbi csapatulajdonos Guy Ligier csúszott ki Cooper-Maseratijával és törte össze csúnyán a lábát. A versenyen az angol John Taylor viszont halálával fizetett hibájáért. Az egyik kanyarban megpördült és nekicsapódott Jacky Ickx Forma-2-es autójának. Taylor Brabhamje kigyulladt és az angol pilóta egy hónappal később belehalt sérüléseibe.






Ickx és Stewart a Zöld Pokol királyai

Ickx-nek viszont kutya baja sem lett, sőt a következő évben parádézott. Majdnem elpáholta a teljes Forma-1-es mezőnyt egy Forma-2-es autóval. Akkoriban a Forma-2-es és a Forma-1-es mezőny egyszerre versenyzett a pályán. Az F2-es belga menő sokkolta a többieket, amikor a kis "vézna" Matra-Fordjával a harmadik legjobb időt érte el az edzésen. (A belga Cosworth FVA motorja alig tudott 220 lóerőt, míg az edzés első Jim Clark 3 literes Cosworth DFV-je 400 LE-s volt.) A Forma-1-sek közül Ickx-t csak Clark és Hulme tudta megverni. Hiába ment azonban csodálatosan az edzésen, a rajtrácson a szabályok szerint, mint legjobb Forma-2-es, csak a 17. hely jutott 'Monsieur X'-nek. Ickx innen küzdötte magát fel a versenyen a negyedik helyre, míg végül egy törött felfüggesztés miatt ki kellett állnia. 1968-ban újabb nehéz futam várt a pilótákra. Ezúttal a hegyi időjárás okozta a fő gondot. A verseny előtti eső miatt hatalmas köd szállt a pálya fölé, a látótávolság pedig egyes helyeken alig érte el a 10-15 métert. A futam előtt a pilóták és a rendezők is sokáig tanácskoztak mi tévők legyenek, végül a 250 ezer néző miatt némi késéssel mégis megtartották a versenyt. A rendkívüli körülmények között futott viadalon Jackie Stewart nyert négy perces előnnyel. A futam után a skót is remegő lábakkal szállt ki a kocsiból "A kockás zászló olyan volt mint a megváltás" - mondta a futam után. Stewart később még kétszer lett itt első, 1971-ben és 73-ban. Forma-1-es korában 'Monsieur X' is nyert itt kétszer. Ickx 1969-ben és 72-ben hasította át elsőnek a célvonalat. Ez utóbbi siker rajt-cél győzelem volt, a belga minden körben vezetett és a leggyorsabb köridőt is ő futotta. A pályát ekkora viszont már átépítették. 1970-ben ugyanis a versenyzők nem voltak hajlandóak rajthoz állni itt, annyira életveszélyesnek ítélték. A Forma-1-es Grand Prix átkerült Hockenheimbe, a Nürnburging pedig szalagkorlátokat kapott és több helyen újraaszfaltozták.

Lauda pokla

Az átalakítások ellenére a 'Ring' idejemúlt volt, az autók egyre gyorsabban száguldottak rajta, ráadásul a pálya több részén is elérték az óránkénti 300-as tempót. A Pflanzgartennél pedig nagy sebességnél rövid időre a levegőbe is emelkedtek. 1974-ben és 75-ben Lauda volt a leggyorsabb az edzéseken a Ferrarival, de mindkétszer elcsenték előle a győzelmet. 74-ben csapattársa Regazzoni, a következő szezonban pedig Reutemann húzta keresztül a számítását. 1976-ban viszont végre nyerni akart. A második helyről rajtolhatott a nagy rivális James Hunt mögül. A verseny előtt viszont esett az eső és nedves pályán kezdődött a futam. Lauda elrontotta a rajtot és visszacsúszott, ráadásul túl korán váltott esőgumikról sima felületű abroncsra. A Bergwerknél elrontotta az egyik kanyart és megcsúszott, neki a szalagkorlátnak és onnan visszacsapódva keresztbe állt az út közepén. Brett Lunger telibe kapta az autót, amely azonnal lángokba borult. Lunger, és az odaérkező másik három versenyző, Guy Edwards, Arturo Merzario, Harald Ert azonnal a segítségére siettek, hogy a lángok között vergődő Laudát kihozzák. Az osztrák 37 másodpercig volt a tűzben, ráadásul időbe telt, mire az osztrák mentőautóba került, majd repülővel vitték a mannheimi egyetemi klinikára. A súlyos égési sérülésektől és a belélegzett füsttől élet halál között lebegett. Kómába esett és már az utolsó kenetet is feladták rá. Végül megmenekült és visszanyerte egészségét, de a baleset nyomait máig is hordozza. A balesetet egy 14 éves kisfiú örökítette meg egy 8 milliméteres kamerával, amely azóta bejárata a világot. Az osztrák "szuperpatkány" később személyesen köszönte meg négy versenyzőtársának, hogy megálltak segíteni, nélkülük ugyanis biztosan otthagyta volna a fogát. Merzario, akivel Lauda ki nem állhatták egymást, még az osztrák monte-carlói pole pozícióért kapott aranyóráját is megkapta. Az osztrák azonban felépült és 42 nappal a nürnburgringi pokol utána rajthoz állt Monzában. Lauda balesete volt az utolsó csepp a pohárban, hiába javítottak fokozatosan a pálya biztonságán, a 22 kilométeres hosszhoz képest nagyon kevés pályamunkás volt szolgálatban. A szövetség sportbizottsága, a CSI visszavonta a pálya licenszét és a Forma-1 soha többé nem jött vissza a Nordschleiféra. A Német Nagydíjat azonnal átvitték a Hockenheimringre.






Új Nürnburgring

1982-ig még a régi Nordschleifén futották az 1000 kilométeres versenyt, ekkor azonban hatalmas munkálatok kezdődtek a régi Südschleife mellett. Vadonatúj versenypálya épült, amely 84 millió márkába került. Az első versenyt egyforma Mercedes 190-sekkel futották. A viadalon részt vett a Forma-1-es mezőny színe-java. A leggyorsabb egy fiatal brazil Ayrton Senna volt, aki lenyomta a végül második Laudát. Prostot, Rosberget, Alan Jonest, mindenkit. A régi, egyszerre csodált és rettegett Nürnburgring története ezzel véget ért. A Forma-1 1985-ben már az új aszfaltcsíkon vendégeskedett, amely nem lett rossz, sőt nagyon is jó pálya, de aki ment a régi Nürnburgringen állítja: össze sem hasonlítható az eredetivel.

A rekordok pályája

Soha egyetlen pályán sem számított annyira a köridő, mint a Nürnburgringen. Minden pálya közül itt számított a legnagyobb elismerésnek megdönteni a körrekordot. Először Bernd Rosemayer törte át a 10 perces álomhatárt 1936-ban egy Auto Unionnal. 1939-ben Hermann Lang már 9:52.2-t tudott egy háromliteres kompresszoros Mercivel. A köridők a Forma-1-ben is fokozatosan javultak. Fangio 9:17-es álomideje nem sokáig maradt rekord. A kasztnik fejlődésével egyre gyorsabbak lettek a kocsik. 1961-ben Phil Hill egy gyengécske 1,5 literes cápaorrú Ferrarival már 8:57-et tudott. 1965-ben Clark 8:22-nél járt, a hét perces álomhatárt Niki Lauda szakította át. 1975-ben 6:58.6-os kört repesztett, ezzel ő tette meg a valaha futott leggyorsabb F1-es kört a Ringen. Az abszolut rekordot Stefan Bellof tartja, aki a nyolcvanas években egy C-csoportos Porschéval szinte már hihetetlen
6:13-as körre volt képes.
B-la Ÿ2006-06-09 04:01:11 // 11380
A Ferrari abszolút esélyesként érkezik Silverstone-ba, miután Michael Schumacher az elmúlt heti barcelonai teszteken a Ferrari V8-as motorral szerelt versenygépével megdöntötte a Jenson Button által egy V10-es Hondával tartott nem hivatalos pályacsúcsot. "Eredményes tesztet zártunk Barcelonában, így már alig várjuk a hétvégi megmérettetést" - mondta Schumacher Silverstone-ban. "Nyilvánvalóan a Renault is remekül ment Barcelonában, ám sikerült megértenünk, hogy a Spanyol Nagydíjon miért maradtunk alul velük szemben." "Sikerült megoldást találnunk erre a problémára, így mindenünk megvan ahhoz, hogy harcba szállhassunk a győzelemért a hétvégi Brit Nagydíjon." A Ferrari hétszeres világbajnoka jelenleg 21 pontos hátrányban van az élen álló Alonsoval szemben, és mivel az első két helyet mindössze csak két pont választja el agymástól, Schumacher igen kemény feladat előtt áll. "Úgy gondolom, hogy minden verseny kulcsfontosságú" - mondta a német. "Fontos, hogy minél több pontot vegyünk el a Renault-tól, ne csak mindig két pont válasszon el minket egymástól. Bízom benne, hogy ez sikerülni fog." Schumacher mindent megtesz annak érdekében, hogy megszerezze idei harmadik futamgyőzelmét, különösen azok után, hogy a Monte-Carlói Nagydíjon csak az ötödik pozícióban ért célba, miután a boxból kellett megkezdenie a futamot. A hétszeres világbajnok bosszankodik az elmúlt verseny miatt, mert véleménye szerint könnyedén győzedelmeskedhetett volna. "Úgy gondolom, hogy minden esélyünk megvolt a győzelemre, de..."
B-la Ÿ2006-06-09 03:57:41 // 11379
Na! Egyedül maradtam! :/
B-la Ÿ2006-06-09 03:56:32 // 11378
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso szerint a Ferrari az abszolút esélyes a hétvégén megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon, különösen azok után, hogy Michael Schumacher fantasztikusan teljesített az elmúlt heti teszteken Barcelonában. Ez is azt bizonyítja,hogy ... FERRARI
B-la Ÿ2006-06-09 03:53:33 // 11377
Tetszik ez a kép!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak