Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
Halesz2005-05-31 17:09:43 // 1613
Okés.. Amit mondtak róla, hogy nem állítható, de keményebb, mint a gyári, kifejezetten ültetett kocsikhoz van állítólag...
András bácsi2005-05-31 17:06:30 // 1612
Szerintem ha hozzáértő csinálja, akkor nem problémás. Az már durvább, amikor csak próbálgatja az ürge, hogyan működik a dolog. Bár azt hiszem, azért én maradnék valami ismertebb ültetőrugónál, akkor még egy tartalék garnitúrád is van, és vissza lehet csinálni az egészet, ha nem jó. Ültettem már néhány autót, és elég vegyes volt a hatás utána, hála a jó magyar utaknak, fekvőrendőröknek, mélygarázsoknak. Optikailag mindenképpen az ültetés mellett vagyok, de egy jó futómű (szvsz a többlengőkaros 147-156-166 ilyen) mellett tapadásban egy jó felni-gumi kombináció többet ér. 145-146-155-nél érdemes ültetni, ég és föld a különbség. És csak egy apró megjegyzés: a Stilo gyári futóműve 215/45-17-es gumival nagyobb kanyarsebességet engedett mint a 146 Eibach -30-as rugóval 205/45-16-os gumival.
Szilárd2005-05-31 17:05:31 // 1611
Eddig csak jókat hallottam róla,de nincsenek saját tapasztalataim.
De hátha jön valaki,aki többet tud neked segíteni.
Halesz2005-05-31 17:03:43 // 1610
Az lesz az!!! :))) Az jóó?
Robi2005-05-31 16:57:17 // 1609
Olyan nagy kockázat nincs. Legrosszabb esetben teszel be újra gyári rugókat.
Gabriel2005-05-31 16:51:03 // 1608
Igen ezt is hallottam megoldásként, bár a gagyi sufnituning kategóriába sorolják ezt a témát... Szerintetek érdemes ilyet megkockáztatni?
Gabriel2005-05-31 16:50:17 // 1607
Szele köszi a választ... fekvőrendőr még nem fog dörgolődzeni alulról akkor remélem... :-)
KKY2005-05-31 14:29:57 // 1605
? akkor lehet túl gyorsan fordulok.
2.2 az jó érték, nem kophatna a szélén.
KKY2005-05-31 12:43:44 // 1603
A futómű jól van, arra gondoltam hogy a gumi nem középen kopik jobban - mint amikor tök kemény a gumi-, hanem a két széle felé. De a különbség nem nagy. pedig mentem kb. 18000km-t vele
András bácsi2005-05-31 12:32:15 // 1602
Valahol Veszprémben egy futóműves a gyári rugót zömíti a kívánt mértékben. Donty kolléga csináltatta 13e-ért állítással, szereléssel együtt. Valami rallis fazon a fickó és állítólag érti a dolgát.
Nekem mondott = Nekem nem mondott
Nekem mondott a gumis értéket, kérdezte, hogy mennyit. A széle más miatt is kophat. :)
A 3 centi az még jó, annál lejebb már nem mennék. Például FK ültetőrugó szett ~40e HUF környékén elöl 35mm hátul 40mm-et ültet. De van Einbach (nekem ez van) vagy esetleg sárga KONI szett. Ott rakják be ahol veszed a környéketeken nem tudok ilyen helyet de majd jön vki oszt jól megmondja.
KKY2005-05-31 12:01:34 // 1598
Nekem ugyanennyit mondott a gumis ahol vettem, de másik gumis többet mondott, hogy ne kopjon a széle. Én betartom a 2,2 legalább nem üt akkorát ha rossz az út, viszont tényleg kopik a széle.
Gabriel2005-05-31 11:57:57 // 1597
Alfa 147-esemet állítólag 3 cm-el jó lenne leületetni. Tippeket várok... Érdemes nem érdemes? Mennyibe kerülne? Hol csináltassam? Hol vegyem a cuccot bele?
2.2 van benne most ha jól tudom. Többet nem akartam, meglátom hol fog kopni. Mire gondolsz?
Már alig találkozni kátyúval Demszkigrádban. :)
Elkerülöm ahol lehet eddig sikerült, szerencsére mostanában ritkán járok Bp-en. Nagyobb követési távolságot kell tartani akkor van esélyed észrevenni.
Szilárd2005-05-31 10:10:09 // 1593
Nem KAYABA az a japán???
Halesz2005-05-31 09:44:05 // 1592
Hát a ficsórnál voltam, ők javasoltak két keményebb típust, Monroe-t, meg valami japánt, Yamakasi, vagy ilyesmi? :)))
Valóban kisebb az átment a csúszás és a sodródás között.
GEORGE2005-05-31 01:53:21 // 1588
Már mint gátlóra gondoltam:-))
GEORGE2005-05-31 01:51:29 // 1587
Melyiket nézted ki???
Robi2005-05-31 01:42:14 // 1586
Szerintem is. :) Mi a jobb, ha csak a hátulja pattog, vagy ha az egész autó? :P
Szilárd2005-05-30 22:35:49 // 1585
Szerintem nyugodtan kicserélheted a két első gátlót.
Halesz2005-05-30 22:13:54 // 1584
Sziasztok!
Cserések az első lengéscsillapítóim. Mindenképpen keményebbre szeretném cseréltetni őket, szerintetek azt lehet, hogy első körben csak a két elsőt cserélem? Vagy akkor nagyon elpattog a hátulja??
KKY2005-05-30 15:40:13 // 1583
Sziasztok!
Szerintem is ez a legjobb méret (a gyár szerint is) a 156-ra kivéve GTA-t(225/45x17). Nálam a gumi Dunlop Sport 9000, méret ua.
Esőbe vigyázzatok, a 215 adott esetben hamarabb felúszik mint a 195 vagy 205 habár a Sport 9000 kifejezetten jó vízen,a másik dolog pedig amire figyelni kell az, hogy az alacsony oldalmagasság miatt hirtelen csúszik meg a gumi, nincs akkora átmenet a teljes tapadás és a csúszás között. Ja és mivel lényegesen nagyobb a kanyarsebesség adott esetben nem mindegy, hogy 100nál vagy 120-nál kell összeszedni a csúszó gépet.
swan2005-05-30 14:36:12 // 1582
Én is úgy gondolom, hogy olyan nagyon nem rövidítheti meg a futómű élettertamát. A design nálam ilyankor másodlagos. Ha valami káros az autónak akkor azt nem teszem fel. Bármi legyen is az. Nem a designtól megy az autó, hanem attól a műszaki tartalomtól amit belerak az ember.
Ritkán találkozni ezzel a mérettel. Nem 1xű.
misi2005-05-30 11:28:23 // 1580
Sziasztok!
205/40R17- es használt gumit keresek 4db-ot!
Nem tud valaki reális áron ilyet?
Van eladó 225/45R17- es Dunlop gumim 4db eladó 90%-ak(nekem nem fér fel)!!
A méret szerintem is sokkal jobb mint ez eddigi előzőek. Hihetetlen, hogy mekkor a különbség a 205/55 R16 és e között.
Azóta tettem bele még 1500 km-et és még mindig meggyőző a tapadás bár ma reggel a Mecsekben megnyikkant, de az inkább a BF lengőkar miatt lesz. Pénteken kapott zsír új első féktárcsát, Brembot és Ferrodo Premium betétet. Szvsz ez a páros így elég ütős.
BF1562005-05-28 08:10:45 // 1578
17-es gumimnak picivel nagyobb a hangja mint a az előző 15-nek, pedig az Good Year volt. (Szerintem ez a méret való a 156-ra.) Én még nem csúsztam meg, nem sokaltam be vele, pedig már volt olyan, hogy a j1-ben jajveszékelt a haverom:) Esőben pedig még nem próbáltam a határokat, de normál körűlmények között remekül viselkedik ott is.
Mostmár nekem is. Tettem bele 2000 km-et, eddig jó. 160 körül hallatja a hangját mást nem tapasztaltam Esőben majd meglássuk.
Te mit tapasztaltál?
raga2005-05-26 23:05:30 // 1576
Persze, db ár.
A rugós fazonnak igaza lehet, mert a gumi csak 1 részen van és ahol vége ott nagyobb terhelést kap a rugó.
Thomika2005-05-26 16:22:08 // 1575
Srácok!
Van 4 db eladó gyári állaptú 5,5*14"os Speedline felnim, Sprintre, 33ra, 75re jó 4*98 as ET39 , az oldalamon a főképen láthatóak, van rajta 4 db jóállaptú CEAT 185/60as gumi (én meg vagyok velük elégedve,eddig nagyon jól szolgáltak) Ha netán érdekel vkit, dobjon egy mail-t vagy írjon az oldalon!
T.
giovanni2005-05-26 16:17:50 // 1574
És gumit se javallot feltenni mert defektes lehet :)))
huhh ez rossz volt..
Félreértések elkerülése végett ugye ez darabár mármint a gátlókra ?
raga2005-05-26 16:14:20 // 1573
Kárászít is megkérdeztem KONI ügyben:
156 ra:
Előre : 38455.-
Hátra: 40783.-
A META szórólapon (Selenia Rally) látható "rugóterősítő" gumi ami a tekercsek közé megy 9400FT/pár ért kapható, de egy rugós szakember szerint nem javalott, mert eltörheti a rugót.
BF1562005-05-26 16:09:08 // 1572
A párosítás is nyerő!!!
BF1562005-05-26 16:08:15 // 1571
Ilyen gumim van nekem is:)))))))
zee2005-05-26 15:47:47 // 1570
Szerintem zsííír! "gúdzsír" :)))
Ez a kép feltöltősdi nem jön össze.
Mit szóltok ehez a párosításhoz? 7,5x17 és 215/45 R17
Momo Sport
Marangoni Zeta Linea
Stee1462005-05-26 09:26:39 // 1566
Pár hónappal ezelőtt valamelyik topicban eléggé körül járták a szakik a felni problémákat. Ezek szerint ET 37 helyett 35 egyáltalán nem gáz, a 30 is belefér. Pl. ET 49 helyett 30 vagy esetleg 25-ös már jelentene valamit a futóműnek, de ez sem biztos hogy vészes lenne. Sokan bevállalják a design miatt az esetleges nagyobb futómű terhelést. Az hogy mennyivel rövidíti meg a nagyon eltérő ET szám a futómű élettartamát azt senki sem tudja. -lehet hogy elhanyagolható-
Az más kérdés, hogy befér-e egyáltalán a kerék a kocsi alá, esetleg bele ér-e valamibe kormányzáskor stb...
norbee2005-05-26 09:26:04 // 1565
swan
Nem vagyok sem gumis, sem futóműves, sem ótószerelő, pl. bb18 szvsz hamarabb tudna Neked érdemben válaszolni. A 35-ös ET-jű már nagyon kilógha a kocsi alól, és valszeg jobban is terpeszt tőle a gép, tehát a kisebb futóműbeállítási hibákat is felnagyítja. Plussz ha > 14"-nál a gumi szerintem már beleér a sárvédőívbe. De próba cseresznye... :D
swan2005-05-26 08:02:05 // 1564
Na most ha a minimum 37 és én 35-t teszek rá akkor az jobban koptatja a futóművet. Kérdés az, hogy mennyivel jobban? Mert ugyebár nem tűnik olyan nagynak a különbség. Gondolom jobb betartani a gyári előírást, de a nagyobb gond akkor jelentekezik ha ET 30-t rak fel az ember. Ez csak egy gondolat javítsatok ki ha tévedek.