Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

ystuc2005-05-23 23:17:48 // 1513
Ezexerint te még nem láttad az én hátsó kerekemet. Ezt a képet találtam most:

Így néz ki most. És ez peremezéssel csak csúfulna. Most gyönyörű. Tudom, valamit valamiért. De számomra nem a peremezés az ideális megoldás.
Azért köszi! :-)
raga2005-05-23 23:14:30 // 1512
Sziasztok! Nekem is hasonló problémáim vannak, mikor pl.: nyaralni megyünk a családdal és tele a csomgtartó, nagyon leül az autó hátulja, vettem új rugókat, hátha elfáradtak a régiek, de nem segített. A Selenia Rallyn kapott META papíron láttam v.mi gumit amit a rugók közé tekernek, de elég "gagyi" megoldásnak látom, ha tud v.ki rugóerősítő megoldást engem is érdekel. A gátlóim is cserére érettek, gondoltam v.mi normális megoldásra pl.: KONI állítható gátlókra, ezzel kapcsolatban kérdezném: -- Házilag tudom állítani? -- X?db fokozatban ? -- Hol lehet normális áron hozzájutni? Kösz.
GEORGE2005-05-23 23:13:04 // 1511
Ezt hol lehet csináltatni?? és menyiért?? ha nem kell vágni akkor fényezni sem kell?? Többet ne kérdezzek?,:-))))
Szilárd2005-05-23 23:10:34 // 1510
A peremezés nem jár feltétlenül vágással. Van speckó peremező gép,amit dirket erre találtak ki és még a fényezésed sem fog megsérülni. A lökhárítóra sajnos nincs ötletem:((
ystuc2005-05-23 23:08:53 // 1509
Mi az a progresszív rugó? Erről még nem hallottam.
ystuc2005-05-23 23:07:44 // 1508
A peremezéssel az a bajom, hogy a tökéletes kasztnimat nem fogom megvágatni, csak hogy később pont emiatt kezdjen el rohadni. Másrészt a 146-os enyhén hátrafelé rugózik, ami azt jelenti, hogy a hátsó lökösből is vágatni kéne, ahogy azt tették Tom314 autójával anno. Bár neki a 17-es felni miatt kellett, de a lényeg ugyanaz. Szóval nem vágatok.
Gábor1662005-05-23 23:03:43 // 1507
Progresszív rugó az egyik megoldás.
Szilárd2005-05-23 23:01:01 // 1506
Mi a gondod a peremezéssel?
ystuc2005-05-23 22:51:59 // 1505
Na de akkor mi a jó megoldás? Ha kikeményíttetem, akkor az a baj, hogy elpattog. Ezekkel a gumiszarokkal felülhet. Peremezés pedig szóba sem jöhet. És a felnit sem szeretném cserélni nagyobb ET számúra... Várom a lehetőségeket!
Gábor1662005-05-23 22:48:25 // 1504
ystuc: Hidd el nekem életveszélyes megoldás. Akár KW csinálja akár nem. Ha egy húzós kanyarban mondjuk a hátsó külső teló felül, abban a pillanatban keresztbefordul az autód. Nagyon hasonló megoldás miatt törtem egy OFF Ladát ON totálkárosra.
Stee1462005-05-23 21:44:10 // 1503
Régi szép idők... :)))
Thomika2005-05-23 21:40:04 // 1502
Sziasztok! A 33asomról megmaradtak a Speedline felnik 4*98-as 39-es ET, nagyon jó állapotú 1 idényt futott 185/60 as gumikkal...Ha vkinek kő akkor nem fogja vissza magát :))))dobjon egy mail-t vagy csörgessen meg a voda/317hetvenkettő95ön....
ystuc2005-05-23 21:18:29 // 1501
Komolyan? Akkor pont térerő nélküli helyen lehettem, mert nagyon ritkán van kilőve a teló. Holnap felhívlak, ha gondolod!
Cselentano2005-05-23 21:16:39 // 1500
párszor kerestelek a fóliád miatt telefonon, de kivagy állandóan kapcsolva, legalábbis ezt mondja be
ystuc2005-05-23 21:06:16 // 1499
Akkor egyelőre ez a megoldás lesz. Aztán később, ha nagyon gáz lesz a gátló, veszek majd normálisat. Mondjuk Sachsot, ami elég jó, és nem is olyan drága.
TáDé2005-05-23 20:54:54 // 1498
Nekem volt ilyen benne amikor még nagyban futóztam. :)))
Stee1462005-05-23 20:53:05 // 1497
oké! :))))))
Robi2005-05-23 20:52:54 // 1496
Akarom mondani: más árkategória.
Robi2005-05-23 20:52:25 // 1495
Azért kókány, mert lerövidíted a rugóutat, anélkül, hogy keményítenél a rugón. Nagyobb úthibáknál nem fog tudni berugózni a kerék, hanem viszonylag könnyen be fog majd verni. De legalább nem a kerék a sárvédőívbe, hanem a gátló a gumikarikákba. Ha beraknál egy keményebb gátlót, ami összenyomáskor is erősen csillapít, az lenne a profi megoldás. Mondjuk az már erősen más kategória.
giovanni2005-05-23 20:49:26 // 1494
akkor esetleg egy KW honlap??? - vagy fotgalmazó??
ystuc2005-05-23 20:43:06 // 1493
Annyira azért nem kókány szerintem. Mert ha jól emléxem, akkor ez a bigyó KW márkájú, ami ugye egyből kiüti a kókányságot. Másrészt az eladó srác mutatta, hogy neki a porig ültetett Civicben is ez a megoldás van. és eddig bevált. 1 éve használja.
Robi2005-05-23 20:38:29 // 1492
Jókis kókány megoldás. De feltétlenül hatásos. Gyakorlatilag lerövidíti a rugóutat. Lehet, hogy érdemes lenne kiegészíteni a rugó menetei közé rakható bakokkal is. Töredelmesen be kell valljam, hogy utóbbi az én hátsó rugóimon is van. Ha érdekel, megnézheted, hogy műxik ez a bonyolult szerkezet. :P
ystuc2005-05-23 20:28:46 // 1491
Nem, nem valószínű! :-) Tehát, mégegyszer... Gyűrű, amely megrövidíti a gátló utját, ezáltal a felni nem üt be a kerékjáratba... Kapisi???????????? :-)
Stee1462005-05-23 20:13:50 // 1490
Hali! Amire te gondolsz olyat már én is láttam. Kb. 10 éve a Barkas-omba raktam hogy több súlyt bírjon cipelni. :))) Remélhetőleg a boltos nem ilyet akar beletetetni egy Alfába. :)))
ystuc2005-05-23 19:51:39 // 1489
Nem, most már tuti, hogy ne egyről beszélünk! Kezemben fogtam, gyűrű formája van, nincs bemélyedés... :-)
TáDé2005-05-23 19:47:12 // 1488
Szerintem egyre gondolunk, de ezk nem gyűrűk hanem négyszög alakú gumi bakok, aminek az alján és a tetején a rugónak bemélyedés van és a rugó menetek közé kell betenni ...
ystuc2005-05-23 19:44:01 // 1487
Az autóm ültetve van, és a boltban a srác a tuning bótban ezt ajánlotta erre az esetre.
ystuc2005-05-23 19:41:48 // 1486
Nem tudom, hogy ugyanarról beszélünk-e... Szóval a dobozban van 10 db "gyűrű", és annyit rakok fel, amennyire szükség van. Nekem az a lényeg, hogy a kerék ne üsse a peremet, vagyis egy bizonyos pontnál ne süllyedjen mélyebbre a kasztni hátul.
TáDé2005-05-23 19:31:43 // 1485
A rugók közé berakható bakokat kapsz, az autó magasságát tudod megemelni vele ...
ystuc2005-05-23 19:15:13 // 1484
Mondjatok nekem véleményt, drága szakértők! Lehet kapni olyan gumi gyűrűt, amit ha felrakok a gátlóra, egy bizonyos pontnál jobban nem megy összébb. Lehet, hogy ez lenne a legegyszerűbb megoldás a problémámra, de kérek véleményeket! Köszönöm!
Robi2005-05-23 12:50:11 // 1483
Érdekes. Pedig nem kell sokat feszíteni, kb fél centit kell előrébb nyomni, hogy a váltónál lejöjjön. Ha ezt a hátsó részt levetted, akkor már nem jelent gondot lehúzni a csavarokról az első hardy-t.
András bácsi2005-05-23 10:50:06 // 1482
Nekem anno sem a Guilinál, sem a 75-nél nem ment. Vagy nem akartam feszegetni a bakokat.
prz2005-05-23 00:07:06 // 1481
Eladó 4db 17"-os, 5*98-as lyukosztású, hibátlan állapotú, nem használt (0 km-es!!!) SuperSport felni.
Ár: 150.000.- Ft.
Marklar1552005-05-22 23:32:52 // 1480
Saab 9/5 2,3T
Robi2005-05-22 20:25:41 // 1479
Engednek annyit a hardy-k és a motort meg a váltót tartó bakok. Csak egy jó pajszer kell. Nekem is simán ment.
TáDé2005-05-22 15:55:44 // 1478
Pl: 164 Q4
András bácsi2005-05-22 13:25:30 // 1477
Akkor vagy machinált már rajta valaki, vagy levettétek (hátrahúztátok) a váltót. Eredetileg úgy emlékezem, hogy a kardánból tőcsavarok állnak ki, tehát annyit minimum mozdítani kell axiálisan vagy a motoron, vagy a váltón.
Lobot2005-05-22 12:11:15 // 1476
Vazze! Milyen cégautó az, amire 235/45R17"ZR kell??? :-)))
Marklar1552005-05-19 23:45:42 // 1475
195/50R15" gumik: 2db Marangoni Zeta ~95% os 18000ft/2db 2db Semperit Sportlife ~92% os 18000ft/2db 1ben 35000ft Ventus Sport K104 235/45R17"ZR Külföldön kellett vásárolni S.O.S. ben, cégautóra. 700km van bennük. Gumibolton nem találtam ilyet/irányárat. 2db 50 000ft Jó ár? T: 06 20 9724471
bb182005-05-19 18:47:23 // 1474
tényleg mi a javaslat ill. tapasztalat ? szinter vagy fetés ? és miért ?
ALFA75td2005-05-19 16:35:02 // 1473
Akkor ezek szerint a csavarok épek voltak
bb182005-05-19 16:28:42 // 1472
és megvolt mind a hat luk funkcioja ?
Zséke2005-05-19 15:12:04 // 1471
Hardyk kicserélve! Kb 4 óra alatt megvolt! Semmi motorkivétel! Köze sem volt hozzá, és még csak szívás sem volt vele.
Marklar1552005-05-18 23:21:06 // 1470
Amikor arra jártam akkor ilyesmi számokat hallottam. Igaz nem szinterezés, hanem homokfúvás/fényezés volt+ valami nagy felni. Persze ott a szám azt az a tutti amit Ő mond;)
GEORGE2005-05-18 21:44:57 // 1469
A Zablaczky-nál javitattál???
Scott2005-05-18 21:43:12 // 1468
Na így már mindjárt más a helyzet :))
bb182005-05-18 20:02:08 // 1467
nálad lehet. nade az asszonynál ? ( az övére lenne ) nekem a buszra elöbb egy teljes fény kellene.
Scott2005-05-18 19:57:58 // 1466
Csavaroknál nem sérül, mert rajtam kívűl más nem nyúlhat oda :)) A patkázás meg egy nagyon figyelmetlen dolog, ilyen nem fordulhat elő :)
bb182005-05-18 19:51:34 // 1465
ez részben igaz, de ha megsérül ( csavaroknál vagy járdánál ) sokkal rosszabb mert nem javithato és csonyán dobja le a fényt.
Scott2005-05-18 19:48:53 // 1464
Szerintem a szinterezéssel jobban jársz, lényegesen strappabíróbb , mint a sima fény.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak