Új nyárigumik érkeztek, olcsóért, ha árdekes lehet írjatok :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
GabCsi2009-03-30 20:50:24 // 10364
csocsi2009-03-30 20:19:49 // 10363
A zaj az nálam is érezhető.
A fogyasztást még nem vettem észre.
A fogyasztást még nem vettem észre.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-30 20:18:33 // 10362
Gyerekek létezik, hogy a téligumi érezhető (fél lityi, vagy több) fogyasztásnövekedést okoz így melegebb időben (10 fok és fölötte)? Elég durca fogyasztást hozott össze a vas az utóbbi 2 hétben és a gördülési zaj is szinte zavaró volt. Most felmentek a nyári Micslenek, és érezhetően könnyebben gurul az autó. Lehet, hogy autópályán megmelegszik annyira a téli, hogy túl lágy lesz és jelentős súrlódása lesz? Még vagy 6e km van a téliekben, úgyhogy mintája is van bőven. Mikor megnéztem, az autópálya menet után kicsit be voltak homorulva a méhsejt alakú lamellák, mint egy-egy tapadókorong. Most megnéztem hidegen, most meg egy síkban van a felülete...
Mike.2009-03-30 20:12:29 // 10361
Lecseréltem én is a téli kerekeket. Röviden annyit, hogy a téli 185/60/15 ös jobb volt mint a 205/55/16 os nyári. Sétál az úton, minden pukli, nyomvályú megvezeti. Szóval újra meg kell szokni, hogy szélesebb, nagyobb a gumi.
Gyozi1552009-03-30 19:46:24 // 10360
GTPeti2009-03-30 17:54:47 // 10359
NEKEM EZ VÁLT BE! :)))
Az a legfontosabb, na. :)
Az a legfontosabb, na. :)
W.2009-03-30 17:08:41 // 10357
Ma felkerültek a nyárigumik: Good Year Eagle F1 GSD3 225/45 ZR-17 91Y. Nekem ez már a második ilyen garnitúrám és először is bevált. Majd biztos jönnek a nagy gumiszakértők, hogy amaz jobb, meg óccsóbb is, de NEKEM EZ VÁLT BE! :)))
Liquid2009-03-30 11:20:18 // 10356
Na azt az "érzést" adja a nyomatékkulcs :))
rendeltél új kulcsot, vagy hogy vettétek le?
rendeltél új kulcsot, vagy hogy vettétek le?
Marklar1552009-03-30 10:49:40 // 10355
Itt a szezon:)
15" os felni, közepe nincs meg.
3db on rajta is hagyom a gumit. (-1% ossak")
A 4. Még egész jó, majd keresek hozzá párt.
GoodYear. 205/50 es. Ha valkinek van ilyen 1db, v 3db eladó,ne tartsa vissza:)
30eft/4db Érdre kell érte jönni:)
Van még 4db 4x98 as 15" os acélfelnim is. Ha valaki télre keres olyat és időben el akarja kezdeni pucolgattni/festegettni:)
15eft/4db
15" os felni, közepe nincs meg.
3db on rajta is hagyom a gumit. (-1% ossak")
A 4. Még egész jó, majd keresek hozzá párt.
GoodYear. 205/50 es. Ha valkinek van ilyen 1db, v 3db eladó,ne tartsa vissza:)
30eft/4db Érdre kell érte jönni:)
Van még 4db 4x98 as 15" os acélfelnim is. Ha valaki télre keres olyat és időben el akarja kezdeni pucolgattni/festegettni:)
15eft/4db
Marklar1552009-03-30 10:43:01 // 10354
Hallottam hasonló mondatot olyantól, aki jött valamiért:)))
Marklar1552009-03-30 10:41:25 // 10353
Minek oda nyomaték kulcs? Jó az a keresztkulcs is, de érzéssel:)
Nekem csak 1x veszett el a kerékőr "kulcsa" úgy, hogy mind a 4 keréken rajta voltak a csavarok:) Szerencsére jó környéken lakom/dolgozom...:)
Nekem csak 1x veszett el a kerékőr "kulcsa" úgy, hogy mind a 4 keréken rajta voltak a csavarok:) Szerencsére jó környéken lakom/dolgozom...:)
GT Ɨ|ѯ2009-03-30 09:38:21 // 10352
tiszta alkatatrészmekka vazze..:-)))
Kau2009-03-30 09:02:03 // 10351
Eredetileg azért vettem egyformát, mert az első kettőre Slick gumit akartam tenni a gyorsulási versenyekre és így egyformán nézett volna ki. Nem kellett volna csak a két kereket átcserélgetnem. Miután megvettem az új versenyszabályzat nem engedte a slick gumit amatőr kategóriában :)) Így az egyik garnitúrán téli van, a másikon nyári :)
Liquid2009-03-30 08:57:43 // 10350
úgy könnyű :) nehogy az okosrendőr megzargasson, hogy mé nincs pénzed téligumira mert messziről úgy néz ki mint a nyárikerék :))
Liquid2009-03-30 08:56:25 // 10349
asszem én se fogok ezután :)
Egyébként nem gagyi cucc, és eddig nem is volt vele gond, igazából azt nem értem hogy azon az egy keréken miért "rohadtak be" a csavarok
Egyébként nem gagyi cucc, és eddig nem is volt vele gond, igazából azt nem értem hogy azon az egy keréken miért "rohadtak be" a csavarok
Puppy2009-03-30 08:46:52 // 10348
Hali! Én is jártam már igy, általába hitvány anyagbol van a kerékör, enyémet is simán elrágta, aztán szoptunk is vele eleget, lakatos barátommal anyát heggesztettünk rá, és csak ugy birtuk kihajtani.... :S Azota nem használok kerékört..
Kau2009-03-30 08:46:00 // 10347
Így akkor már érthető :)) Tényleg szívás...
Nekem a téli-nyári ilyen szempontból jó, mert van 8 egyforma felnim :)))
Nekem a téli-nyári ilyen szempontból jó, mert van 8 egyforma felnim :)))
Liquid2009-03-30 08:43:18 // 10346
elöl 16-os nyári, hátul 15-ös téli hááát :)
ráadásul a kerekeket apáméknál tartom, és nem biztos hogy hétközben lesz esélyem elmenni hozzájuk...
A gumissal csak azt az 1 kerékőrt akarom kiszedetni és betenni helyette a gyári csavart, a többit elintézem én
ráadásul a kerekeket apáméknál tartom, és nem biztos hogy hétközben lesz esélyem elmenni hozzájuk...
A gumissal csak azt az 1 kerékőrt akarom kiszedetni és betenni helyette a gyári csavart, a többit elintézem én
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-30 08:27:31 // 10345
sok mindenben igazad van de a futómű dologban csak az 56-tól van változás a Tipo futóművét örökölte meg az 55, 45, 46 pl :P
Kau2009-03-30 08:27:26 // 10344
Elég lett volna visszarakni az azonos tengelyen lévőt. A másik kettő már maradhatott volna nyári. Utána csak kettővel kéne gumishoz menni...
Liquid2009-03-30 08:20:43 // 10343
Tegnap óriásit szoptam a kerékőrrel :((
Délután rájöttem hogy Esztergom előtt már nemigen lesz lehetőségem nyárikerékre váltani, így nekiugrottam...Az utolsó keréknél nem bírtam megindítani a kerékőrt, leugrott a fejről. Nemértem miért, pedig a kerékőrt nem szoktam megtépni, úgy egyébként nyomatékkulcsal húzom meg a csavarokat, és mindig bezsírozom. Mindenesetre pont ennél a keréknél az összes csavar nagyon nehezen indult meg. kb. 2 óra küzdés után feladtuk (apámmal próbálkoztunk) és visszaszereltem az összes télikereket. Keresnem kell egy gumist vagy autóreszelőt, aki le tudja venni...
Délután rájöttem hogy Esztergom előtt már nemigen lesz lehetőségem nyárikerékre váltani, így nekiugrottam...Az utolsó keréknél nem bírtam megindítani a kerékőrt, leugrott a fejről. Nemértem miért, pedig a kerékőrt nem szoktam megtépni, úgy egyébként nyomatékkulcsal húzom meg a csavarokat, és mindig bezsírozom. Mindenesetre pont ennél a keréknél az összes csavar nagyon nehezen indult meg. kb. 2 óra küzdés után feladtuk (apámmal próbálkoztunk) és visszaszereltem az összes télikereket. Keresnem kell egy gumist vagy autóreszelőt, aki le tudja venni...
Marklar1552009-03-30 00:13:27 // 10342
"Sajna" nem csereszabatosak a Tipo/Tempra/Dedra... lengőkarok. Az AR-é (155 biztos) 1,5-2cm el hoszabb. Bölcsőnél még OK. Van 15/17/19 es csappal gömbfej, de a 15 ös csak Fiatnak van. A toronycsapágy ház is különböző. A gátlók stimmelnek...
Szóval pont annyit is változtattak, hogy anyázni lehessen:)
Vagy pl, a zármotorok ugyanazok, csak a szegecselt kallantyúk mások. Persze roncsolás nélkűl nehéz átrakni...
Amióta ilyen udvaron is tengődöm egyre "okosabb" lettem:)))
Szóval pont annyit is változtattak, hogy anyázni lehessen:)
Vagy pl, a zármotorok ugyanazok, csak a szegecselt kallantyúk mások. Persze roncsolás nélkűl nehéz átrakni...
Amióta ilyen udvaron is tengődöm egyre "okosabb" lettem:)))
Wickey2009-03-29 21:59:57 // 10341
wehe.
A V6os motrok miért hasonlítanak az utolsó köpetig az 1980 előtt bemutatott Alfa Sei motorjára? :-) Nyolc gyertyát sem a fiat találta ki, évtizedes hagyománya volt addigra. Kettős keresztlengőkaros futóműve (igaz, torziós rugókkal) már a gtv6nak is volt. Futóműben amúgy a Tipo lengőkaros V6 Spider mennyivel magasabban is helyezkedik el a fityónál? :-)
A V6os motrok miért hasonlítanak az utolsó köpetig az 1980 előtt bemutatott Alfa Sei motorjára? :-) Nyolc gyertyát sem a fiat találta ki, évtizedes hagyománya volt addigra. Kettős keresztlengőkaros futóműve (igaz, torziós rugókkal) már a gtv6nak is volt. Futóműben amúgy a Tipo lengőkaros V6 Spider mennyivel magasabban is helyezkedik el a fityónál? :-)
GT Ɨ|ѯ2009-03-29 17:15:44 // 10340
ez csak poén volt ,ugye?:-(
Tom122009-03-29 15:03:51 // 10339
Itt szinte naponta változnak az árak, el kell kapni a megfelelő "pillanatot", mert néha vannak "érdekes"/alacsony/ árak...:-)
Mike.2009-03-29 15:00:15 // 10338
Az előbb említett márkákhoz az ár itt , a Rosso 34500, a P7 pedig 34180.
Mike.2009-03-29 14:13:03 // 10336
Mondjuk pont azt a gumit nem néztem, én inkább a 205/55 16 os gumikat lesem. :-)
Na meg ezt az általad berakott paraméterekkel (225/45/17 91Y)nem is igazán találok sok helyen.
De itt egy lista. Pl. az automaxnál a 225/45/17 Pirelli p Zero Nero 29900 Ft az álltalad berakott oldalon 39300 Ft. A Pirelli P7 az elsőnél 28900 , nálad 32400.
Na meg ezt az általad berakott paraméterekkel (225/45/17 91Y)nem is igazán találok sok helyen.
De itt egy lista. Pl. az automaxnál a 225/45/17 Pirelli p Zero Nero 29900 Ft az álltalad berakott oldalon 39300 Ft. A Pirelli P7 az elsőnél 28900 , nálad 32400.
Andy2009-03-29 13:21:40 // 10335
Na ezért bátorkodtam, hiszen az általam ajánlott oldalon Pirelli Pzero Rosso 225/45 R 17 91Y csak 23988 Huf áfásan! :)
Két hete a neten lógok gumi miatt.
Ennyiért máshol nem láttam.
Két hete a neten lógok gumi miatt.
Ennyiért máshol nem láttam.
Poló2009-03-29 13:02:30 // 10334
Andy2009-03-29 12:45:43 // 10333
Mike, George küldenétek az olcsóbb helyek elérhetőségeit! Please!!!! :))
Mike.2009-03-29 11:03:33 // 10332
Az a SESSANTA és igen, abból csak 225/45 a leg kissebb.
És cak 17'től indul a méret. A SUV SESSANTA pedig255/55 18' tól indul. (a két minta hasonló)
Én ezt néztem:
21 e Ft / db a 205/55 16 nak.
És cak 17'től indul a méret. A SUV SESSANTA pedig255/55 18' tól indul. (a két minta hasonló)
Én ezt néztem:
21 e Ft / db a 205/55 16 nak.
GEORGE2009-03-29 10:53:01 // 10331
Amit Cgo vett az tetszik nekem, csak abból meg nincs 215/45R17 .......
Tom122009-03-29 10:52:40 // 10330
Volt is, lesz is még hátsókerekes, csak most nincs, attól még nem zárták be a gyárat...:-)
Mike.2009-03-29 10:51:00 // 10329
Mivel sok oldalt végignéztem manapság, majd mindegyik fajta drágább mint máshol.
Nagyon tetszett a Vredestein Ultrac nevű gumija. Elmenntem megnézni itt a gumisnál és élőben nem jött be. Az oldala kerek. Vagy mondhatnám, hogy a többi kicsit "szögletesebb".
Nagyon tetszett a Vredestein Ultrac nevű gumija. Elmenntem megnézni itt a gumisnál és élőben nem jött be. Az oldala kerek. Vagy mondhatnám, hogy a többi kicsit "szögletesebb".
Mike.2009-03-29 10:48:49 // 10328
Én sem szeretem ezt a demagóg "az az igazi alfa ami hátsókerekes" felfogást.
GEORGE2009-03-29 10:46:12 // 10326
Így igaz, pl Pirellit mások olcsóbban tudnak.....
GEORGE2009-03-29 10:45:35 // 10325
Az "ilyeneknek" úgy is hiába írod.....
Tom122009-03-29 10:44:30 // 10324
Mindegy, ki minek hívja, hívhatják Madárpóknak is /8"szem"/, attól még 159-es marad...:-)))
Mike.2009-03-29 10:39:05 // 10323
Szerintem nem olyan kedvezőek ezek az árak. De lehet, hogy van ettől még drágább is, olcsóbb az biztos. :-))
Poló2009-03-29 10:38:25 // 10322
Te sem vagy tisztában a dolgokkal, ezt ugye tudod?
Azt hogy érted, hogy az Alfa és a Ferrari egy embertől származik? Az A.L.F.A. 1910-ben alapult, Enzo Ferrari pedig 1898-ban született. Ugye nem gondolod, hogy 12 évesen csinálta az Alfát? Az A.L.F.A.-ból később Alfa Romeo lett, Nicola Romeo nevét viselve. Enzo Ferrari pedig Alfa Romeokkal versenyzett. Később Enzo saját csapatot alapított Scuderia Ferrari néven.
Egyébként tudomásom szerint a Ferrari és a Maserati is a Fiat csoporthoz tartozik, tehát akkor a Ferrarik és Maseratik is Fiatok. A mai napig van különbség egy Fiat és egy Alfa között. Elég ha beülsz és megnézed a minőséget, nem csak presztízsből kerül többe az Alfa. Aztán a motorok sem teljesen egyformák, még ha van is köztük hasonlóság, akkor sem. Láttál már Fiatban 8 gyertyát? Közvetlen befecskendezéses benzinmotort? V6TB-t? 2,5V6-3,0V6-3,2V6 24V-ket? És futóműben is eggyel magasabban helyezkedik el egy Alfa egy Fiatnál.
Azt hogy érted, hogy az Alfa és a Ferrari egy embertől származik? Az A.L.F.A. 1910-ben alapult, Enzo Ferrari pedig 1898-ban született. Ugye nem gondolod, hogy 12 évesen csinálta az Alfát? Az A.L.F.A.-ból később Alfa Romeo lett, Nicola Romeo nevét viselve. Enzo Ferrari pedig Alfa Romeokkal versenyzett. Később Enzo saját csapatot alapított Scuderia Ferrari néven.
Egyébként tudomásom szerint a Ferrari és a Maserati is a Fiat csoporthoz tartozik, tehát akkor a Ferrarik és Maseratik is Fiatok. A mai napig van különbség egy Fiat és egy Alfa között. Elég ha beülsz és megnézed a minőséget, nem csak presztízsből kerül többe az Alfa. Aztán a motorok sem teljesen egyformák, még ha van is köztük hasonlóság, akkor sem. Láttál már Fiatban 8 gyertyát? Közvetlen befecskendezéses benzinmotort? V6TB-t? 2,5V6-3,0V6-3,2V6 24V-ket? És futóműben is eggyel magasabban helyezkedik el egy Alfa egy Fiatnál.
GEORGE2009-03-29 10:31:43 // 10321
Szerintem ha használni is akarod akkor a 16-nál nem mész feljebb a felniméretben.
GEORGE2009-03-29 10:28:25 // 10320
Továbbra is azt mondom, ha tetszik neked ha nem, hogy az Alfa az Alfa.
Csak mert régen hátsó kerék hajtású volt, most meg első ettől nem lesz Fiat.
Csak mert régen hátsó kerék hajtású volt, most meg első ettől nem lesz Fiat.
GEORGE2009-03-29 10:19:41 // 10319
Szerintem a 159 az nem Fiat!
De te hívd annak ha ettől jobban alszol.....
De te hívd annak ha ettől jobban alszol.....
GEORGE2009-03-29 10:17:45 // 10318
Hülyébbnél hülyébb példákat hozol elő.....hol lehet egy napon emlegetni az Alfa Fiat gyár kapcsolatait avval, hogy a Daewo Spark és Lacettiket átnevezték Chevrolet Spark és Chevrolet Lacetinek??
GEORGE2009-03-29 09:36:03 // 10317
Nem jó már a 17-es a 155-re, beszélj Rolibabával, majd lebeszél róla....
Andy2009-03-29 07:58:36 // 10316
Ha valaki még nem vett nyári gumit akkor itt érdemes nézelődni szvsz!
Wickey2009-03-29 00:25:46 // 10315
Azért akad, ott sem kolbászból van a kerítés... hanem virsliből. :-)