Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

GEORGE2010-06-14 20:06:37 // 12061
nem az első gumistól hallom ezt......nekem már pár gumi lejött a verdáról és mikor a végére értek a belső szélük picit kopottabb volt.....nem húz semerre az autó és a könyv szerint jók az értékek.....

De ha tudsz valakit aki úgy tudja beállítani, hogy ne kopjon akkor szólj :-)
András bácsi2010-06-14 20:04:14 // 12060
Miért lenne jó, és miért kéne koptatni. Oké, hogy van negatív dőlés, de annak hatása minimális. Belső kopás = rossz összetartás, illetve széttartás.
Ferko2010-06-14 19:48:01 // 12059
Áhh, az elhanyagolható.:-))
Ferko2010-06-14 19:47:42 // 12058
Értem.
motyesz2010-06-14 19:37:41 // 12057
kosz.. belso reszen mar sima, 4-5 mm a futofeluleten.. a heten megprobalom beallitatni, es majd megkerdezem h mennyit kellett utanna allitani..
GEORGE2010-06-14 19:30:43 // 12056
Állítólag akármilyen jól van beállítva kicsit elkoptatja a belső felét.
Ha erősen koptatja akkor az bizony állítást követel.
motyesz2010-06-14 19:28:01 // 12055
helo mindenkinek.. van valakinek esetleg otlete arra hogy miert kophat el az elso gumi belso resze 0ra? blogban bovebben.. mult nyaron volt allitva a futomu.. megint az lenne a gond?
Buksi2010-06-14 19:26:42 // 12054
Akkor mi a megoldás? Fékezzél a kanyar előtt és ne a kanyarban! :-D
RoliQ42010-06-14 19:23:59 // 12053
hááá most tínyleg!:) csak kanyarba fékezésnél:)
GEORGE2010-06-14 19:17:57 // 12052
a 156 TI-hez gyárilag 17felnit adtak!!

Amúgy meg bemegyek és kérem a 7X17ET40.5felni használatát és a 215 /45R17 gumi használatát.
Ők megnézik, kiszámolják /megvizsgálják elkérik a lovét és beírják.
Ferko2010-06-14 19:11:01 // 12051
Épp hogy?:-DDDDDDDDDDD HA Te mondod.:-DD
RoliQ42010-06-14 19:10:24 // 12050
épp hogy hozzáér.. hogy vágná már ki? :)
Ferko2010-06-14 19:08:27 // 12049
Nem félsz, hogy kivágja egyszer a gumit?
RoliQ42010-06-14 19:06:21 // 12048
csöppet:) alakítanom kéne rajta de lusta vagyoK:)
Ferko2010-06-14 19:04:56 // 12047
Háááát vazze az a 18-as kerék nem puha az autódon. Tényleg, beleér még az első sárvédőbe?:-DDDDDD
RoliQ42010-06-14 19:01:03 // 12046
már megint majd én baszok rá:D
Ferko2010-06-14 19:00:36 // 12045
Neeeem, ezt nem mondtam.:-))) DE sajna tény, hogy az utak szarok és virsligumival könnyebb közlekedni rajtuk. :-/
Ferko2010-06-14 18:58:33 // 12044
Még1szer koma, ha te váltasz a gyári 15-16-ról a szintén gyári 17 -18-ra abból nem lesz baj!

Ez nekem tiszta sor.

Igen én is 17-et használok, és amint szükség lesz rá el fogok menni bejegyeztetni!

És Te hogy fogod engedélyeztetni, ha Neked sincs gyári 17-es méret. Tudtommal Neked is és nekem is 16-os a gyári méret. Az egy dolog, hogy 17-essel szerelték a GTA-kat. De a mienk nem GTA ugyebár; ergo: felfogható gyári méretnek a 17-es méret ebben az esetben?
RoliQ42010-06-14 18:52:38 // 12043
biztos a gumi hibája hogy szar az út!:D
Ferko2010-06-14 18:52:22 // 12042
Tényleg nem elfogadható részedről, hogy szabályozni akarnak dolgokat a NKH-nál?

De elfogadható abban az esetben, ha a durva dolgokat szabályozzák. Csak félek, hogy ebből az lesz, hogy eggyel nagyobb méret esetén is megbuszank.
Ferko2010-06-14 18:50:25 // 12041
Nem hisztizek, csak kérdeztem, mivel nem vagyok tisztában a dolgokkal!!!!!!

De ha Te egy kérdést hisztinek fogsz fel.............nos tedd azt.
Ferko2010-06-14 18:48:20 // 12040
Hogy mást ne mondjak: a 185ös téligumi után a 215-ös nyári olyan szinten kezdett el kóvályogni nyomvályús úton, hogy csak na.

Ne ezzel csak egyetérteni tudok. Nyomvályús úton előzni, utána meg besorolni két autó közé kész akrobata mutatvány. Mikor nálam volt a 159 azzal sem volt könnyű (235 vagy 245-ös gumi volt rajta), de a 215-ös is meglep néha.

Most sajna nem tudok nyilatkozni azzal kapcsolatban, hogy beleér-e a kerék, ha meg van pakolva, mert épp rugócsere előtt állok, mert úgy megül a segge az 56-nak, hogy egy kiló kenyértől már beleér a sárvédőbe a kerék. Csillapítás nyetu. Alap helyzetben befér az ujjam a kerék és a kaszni közé.
Dévid2010-06-14 15:24:54 // 12039
Igen ott. Akkor most szólok, hogy a kocsi mellett a tócsa az én nyálcsorgatásomból származott. :)
Wickey2010-06-14 15:10:51 // 12038
a nyomtávszélesítőkre meg épp ezért lehet szükség, hiszen egy a kelleténél nagyobb ET-t tudsz nyomtávszélesítővel korrigálni.
Wickey2010-06-14 15:07:27 // 12037
kicsi a világ. Tekintve, hogy soproni vagyok gyárilag. Ha ez az Ágfalvi úti lakóparkban volt, akkor 100% hogy ezt láttad. :-P
mreni2010-06-14 13:49:41 // 12036
Használt autóknál esélytelen hogy ezt bevezessék...
Még az adókat sem tudják beszedni...ebből meg nagyon minimális bevétele lenne az államnak úgyhogy nem fognak vele foglalkozni az tuti:)
kalizsoli2010-06-13 23:32:25 // 12035
Várj egy kicsit, ott azt írják, amivel elsőnek forgalomba helyezték! Egyébként ha jól tudom váltóméretet ott is használható.

Visszamenőleg azt hogyan fogják regisztrálni nálunk, hogy eredetileg mivel volt szerelve, mondjuk egy külföldről behozott autó, alvázszám alapján lekérdezik a gyártókat eggyenként? Ez nem tűnik túl életszerűnek, legalábbis kis hazánkban nem.

Új autóknál ez nyílván könnyebben megoldható.
Kareszka19842010-06-13 21:26:23 // 12034
mondom, amikor megvetem szlovénoktol a kocsit, az ottani forgalmiban felvoltak sorolva a váltóméretek. Szóval náluk már megy ez a cucc...node...határozottan valaha volt a kocsin durva felnigarnitúra, mert az első sárvédőbetétekből vannak kivágva darabok :) a hátsó textilbetétek is csöppet megvannak kopva/egyik sajnos el is van szakadva a szélén :( úgyhogy attol, hogy bevan írva a forgalmiba, még nem biztos, hogy büntetés jár a szabálysértésért :)
"biztosúr, szegény kispolgár vagyok, a fene se gondolta, hogy a 18-as garnitúra nem való erre..." :D:D:D:D:D
Piritu - 1.000.0002010-06-13 21:16:42 // 12033
a német forgalmiban konkrétan benn evannak a használható gumiméretek. a Pókéban konkrétan 205/50R16 87W állt. Külön rublika a téli, külön rublika a nyári.
GEORGE2010-06-13 20:48:54 // 12032
Ez eddig jó, de ha benne lesz a használható méret lista a forgalmiban, mint pl a németeknél, akkor a rendőr 1 percen belül megnézi, jó-e a kerék ami fent van.
kalizsoli2010-06-13 20:42:22 // 12031
Azért ezeket az információkat ne kezeljétek szilárd tényként, minden javaslat több egyeztetési körön megy keresztül, és csak töredékük lesz végül bevezetve, mert nem csak az számít, hogy jó e változtatás, hanem az is, hogy végrehajtható, és ellenőrizhető is legyen. (Vasúti üzemeltetési területen ilyen javaslatok szakmai előkészítésében már résztvettem, ez szintén NHK hatáskörben) Ebben az esetben pl. műszakira mindenki felrakja a gyári, "erre a célra" beszerzett, vagy kölcsönkért kerekét és kész, átment, a rend éber őre meg nem hiszem, hogy minden autótípus esetében képes megjegyezni milyen volt a gyári felni méret, beleértve a belpiacos és limitált sorozatokat is.
GEORGE-nak pl. nem kell mást csinálni, mint egy TI feliratot biggyeszteni a kocsi hátuljára és már nem is kell semmit bejegyeztetnie.
Továbbá tudtommal a váltóméreteket is el kell fogadni jelenleg, ha az ET szám jó, mert az nem változtatja a futómű geometriát csak a tapadási felület lesz nagyobb (természetesen ez a nyomtávszélesítőkre nem vonatkozik).
GEORGE2010-06-13 15:35:06 // 12030
De könyörgöm, a kerék váltómérete kinek fáj? NEm lesz az autó balesetveszélyesebb szerintem.

Még1szer koma, ha te váltasz a gyári 15-16-ról a szintén gyári 17 -18-ra abból nem lesz baj!

De, ha a géped évjáratának nem megfelelő felniméretet használsz és az nem lesz engedélyezve akkor bizony megfognak Qrni érte.
Ez nem a jövőhéten lesz, csak tervben van a NKH-nál.

A környező országokban sok helyen már így van!!

Lehet háborogni, meg nem megérteni ( nekem se tetszik ) ettől még ha bevezetik így lesz.

Igen én is 17-et használok, és amint szükség lesz rá el fogok menni bejegyeztetni!
GEORGE2010-06-13 15:24:38 // 12029
El bizony!!
Nem pont az Alfáról beszélek!

Hány meg hány kifordított felnit szereltek fel a "garázstuningos" verdákra.....szerinted azok jók tesznek az autó viselkedésére hirtelen manővereknél.

Tényleg nem elfogadható részedről, hogy szabályozni akarnak dolgokat a NKH-nál?
GEORGE2010-06-13 15:22:44 // 12028
Most ne velem hisztizz és csak azt írom amit terveznek!

Simán bejegyeztethető a kerékméret a forgalmiba, ha megfelelő.
Mike.2010-06-13 15:19:34 // 12027
Közönöm! Valami hasonlót próbáltam az imént én is elmondani, így nem kellett még egyszer leírnom. :-)
Dévid2010-06-13 14:45:37 // 12026
Egy ilyen autóra csorgattam a nyálam pár hónapja Sopronban. Ott parkolt az útszélen egy lakóövezetben. Ez a forma, ilyen felnik. Kész voltam, nagyon.
Piritu - 1.000.0002010-06-13 14:19:11 // 12025
ezért kell előre érdeklőni, hogy mit szabad és mit nem. Amit meg nem szabad, azt nem kell megcsinálni - vagy nem illik bosszankodni, ha szól a hatóság :-)
RoliQ42010-06-13 13:50:22 // 12024
Mint mondtam már.... NINCS IS RÁ LEHETŐSÉG! Bármit csinálhatsz bármennyi pénzzel nem kapsz rá engedélyt!!!! Itt a probléma! És nem műszakilag nem felel meg hanem azoknak a szabályoknak aminek semmi köze a műszaki dolgokhoz!!!!!
Mike.2010-06-13 12:25:06 // 12023
A téli 185 ről átváltás után a 205 re szokni kell a kóválygást az.az úton.
Mike.2010-06-13 12:20:51 // 12022
De a helyét megtervezték ahonnan kevésbé van esélye leesni. De igazad van, nem csak erről van szó, ez csak egy példa volt arra, ha ez szét/le eshet akkor van esélye erre másik alkatrésznek is.
De lehet, hogy minden más szuper mert a képek alapján tényleg szép autó és a rengeteg díj is ezt mutatja amit kiállításokon összeszedett, de a szabályok szerint mégsem felel meg a közútra.
Wickey2010-06-13 12:16:54 // 12021
Szerintem egész másképp viselkedik a GTA felnivel, mint akár a gyárival. Hogy mást ne mondjak: a 185ös téligumi után a 215-ös nyári olyan szinten kezdett el kóvályogni nyomvályús úton, hogy csak na. Ekkor pedig még távol álltunk a határhelyzetektől. Arról nem is beszélve, hogy neked nem ér bele hátul, ha meg van buggyantva csomagokkal és utasokkal az autód? Mert nekem pl. igen. Ahogy elnézem amúgy a Zender kijjebb van, mint a GTA... mondjuk nem is csodálkozom rajta, úgy emlékszem szélesebb, mint a GTA.
Ferko2010-06-13 11:54:24 // 12020
Nekem most a GTA felnikkel így néz ki:



Míg a 16-os gyári kerekekkel így mutat:



OKé, hogy kintebb van, de szerintem ez még nem balesetveszélyesebb. Vagy tévedek?
mreni2010-06-13 11:53:45 // 12019
A rendszámtáblát nem a gyárban tervezik az autóra,semmi értelme ezen lovagolni,kereskedésben rakják fel ennyi erővel bármelyikről leeshet.
Mike.2010-06-13 11:41:11 // 12018
Ha az autópályán 240 nél leeső rendszámtáblát te kapod meg amikor szabályosan haladva 130 al nekimész akkor is ezt mondod?
Wickey2010-06-13 11:34:01 // 12017
nekem a rendszámtartóm 2 km/h-nál esett le. Az autómosóban :D
egy hétig rendszám nélkül mászkáltam mire észrevettem, mert a garázsban hátulról közelítem meg az autót, a cégnél meg a bejáraton túl sikerült parkolni, tehát szintén hátrafele távoztam és onnan is közelítettem.
atish2010-06-13 08:15:56 // 12016
Azért lásd be,h ha egy ekkora méretű autó 240nél a pályán tud maradni és irányítható is marad,akkor annyira azért nem lehet rosszul megépítve.Egy rendszámtartó leeshet akár egy kisebb bukkanótol is...
Vikking 3112010-06-13 00:17:16 // 12015
ezdekurvajólnézki így... :O :D
Wickey2010-06-12 23:51:15 // 12014
ä! Nemtudom mennyire látszik, de a gyári acélfelnin a gyári 185/65R15-ös téligumin annak a piros csíknak, ami most a kerék belső széle mellett van, a túloldalára tudok érintőt venni ha pl. ajtókárpitban hifit szerelek. (Tehát egy járólapnyival arrább van a kerék külső fele).


emmeg a csóró alfás szünetmentes garázskapuja. Attómégho' áramszünyetvan ottózni kő'. :-)

GTPeti2010-06-12 23:18:57 // 12013
Akkor odaát is megy a szivatás. Skandináviát meg talán a mediterrán országokat leszámítva Európa egy ilyen nagy "szivató zártosztály"...
Liquid2010-06-12 23:14:04 // 12012
Jani (Skull) mondta, hogy náluk is be kell jegyezni a forgalmiba a gumiméreteket, asszem 60EURba került neki, és a jövő hét is bentvan :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak