Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

GTPeti2010-06-12 23:10:42 // 12011
A németeknél hivatalosan szinte még az illatósítót is be kell jegyeztetni a forgalmiba. Persze minden tétel külön pénzbe kerül, egy tisztességes Skyline-nál ez olyan 1-1,5MFt-nek megfelelő összeg is lehet. (Szinte ugyanannyi, mint az autó.) Persze, ha csak alufelni van, az talán 50 euró. (Most lehet jönni megint azzal, hogy nekik az meg sem kottyan...)
Liquid2010-06-12 23:05:38 // 12010
ez elég fura megközelítés, ennyi erővel a 147 GTA-t is be kellene tiltani mert 2.5x erősebb az 1.6 eco-nál és mivan akkor ha az ember nem számít erre, ez egy bullshit.
Az a baj -ahogy te is írod - hogy a legöbb ember vezet, és nem közlekedik, de ettől még nem feltétlenül kell szopatni a többit is. Arról nem is beszélve, hogy attól ha egy kocsi erősebb az átlagnál, még nem feltétlenül közlekedik vele a tulaj eszetlenül...
Én abban látnám a megoldást, ha valami átlátható, betartható szabályrendszer lenne az ilyen átalakításokra és nem kellene szélmalomharcot vívni a gyepesagyú KPM-es faxokkal, hanem ha valami jó, működik, szakszerű, arra igenis lehessen kapni engedélyt, de ne 10év, 2mill ft. eljárási díj, és vaskos kenőpénzek után
Vikking 3112010-06-12 23:02:09 // 12009
Vagy pl nekem mit terpeszt a 45-ön a canonica felni :D
Ferko2010-06-12 22:47:27 // 12008
Igen, kérlek.
Mike.2010-06-12 21:44:32 // 12007
Így van, fogalmam sincs erről az autóról, de a tényeken ez nem változtat. Ez a srác épített egy autót ami lehet, hogy sikerült olyanra amit egy gyárban mérnökök sokasága fejlesztet ki ... de lehet, hogy nem. Szerintem nem és a közlekedési felügyelet szerint sem. Vannak az átépítésnek és engedélyeztetésnek szabályai aminek ez az autó nem felel meg és ez nem attól függ, hogy szerinted, vagy szerintem veszélyes e ez az autó. Azt, hogy a szabályok jók e? Na az egy más történet.
Szerintem nem utólag kellene engedélyt kérni, hanem ezt előre kell megoldani és akkor most nem lenne mit másképpen megoldani. Most ez nem jött össze a srácnak, ennyi. Nem ismerem a tulajt, biztos jó fej, meg ért az autókhoz is na meg lóvé is van, így biztosan nem vágja földhöz a tréleren cipelés vagy a P-s rendszámmal közlekedés.
Vikking 3112010-06-12 21:02:10 // 12006
Danke. Jó gumi, szép autó, szép felni :) :D
RoliQ42010-06-12 20:55:03 // 12005
Szerintem fogalmad sincs az autó történetéről így kár könnyelmű következtetéseket levonni! Építeni nem lehet? de 1 hónapos jogosítvánnyal beülhetek egy 500 lóerős autóba is! Ez mennyire veszélyes? Nekem nem azzal van a bajom hogy ezt nem szabad meg azt.... igazából lehetőséget se adnak hogy ez másképp legyen...!
Wickey2010-06-12 20:18:16 // 12004
most fényképezzem le milyet terpeszt a 156osom picsáján a Zender Milano? Pedig Alfa felni, 5x98-as.
Mike.2010-06-12 17:31:41 // 12003
Nem hiszem, hogy csak a gyorsulással van a baj. Nem biztos, hogy a nyomtáv szélesítés is biztonságos. Persze lehet, hogy igen, de ezt csak bevizsgálva tudják megmondani. Aztán vegyük a hangját. Veszélyesnek nem veszélyes, de nem is közútra való a 105 dB. Na és maradjunk annyiban, hogy vannak szabályok, nem biztos, hogy jók, de attól be kell tartani. Aki nem, az számoljon a büntetés lehetőségével.
Na megbüntetnek a fóliázás vagy a xenon miatt akkor nem fogok örülni neki, de nem szólhatok egy szót sem, mert szabálytalan. Az itteni autósnak is ezt kellene átgondolnia.
Mike.2010-06-12 17:23:07 // 12002
Ha 240 nél leesik a hátsó rendszám akkor nem biztos, hogy minden jól van megépítve. Te hangoztatod, hogy a gyári mérnökök sok-sok órát töltenek az autó megalkotásával. Mindennek megvan a miértje. Itt fel lett borítva az egész és vagy 5 autóból ( plusz az apróságok) összeépítettek egyet. Demó, bemutató autónak okés, de 240 el, de még 120 al sem vegyen részt a forgalomba.
Buksi2010-06-12 17:02:11 // 12001
Gratula! :-))
Vikking 3112010-06-12 15:32:19 // 12000
Happy K :)))

Vikking 3112010-06-12 15:31:20 // 11999
Volt már belőle mosolygás lányrészről... :D A kutya nem jött se előttem se mögöttem, de én mertem áldozatot hozni :D
atish2010-06-12 15:31:00 // 11998
(OFF)Természetesen ebben is van igazság...én is tapasztalom nap mint nap,h az autóba ülő emberkék (sajnos) elég nagy százaléka jobban tenné,ha inkább a tömegközlekedést választaná...De erre ne az legyen már a megoldás,h a gyorsabbra tuningolt autóknak nem adnak engedélyt közlekedni.Ezt úgy értékelem,mint vicc felsőfokon...
vm2010-06-12 15:26:06 // 11997
Na jó, ez mondjuk jogos ;-)
Vikking 3112010-06-12 14:45:09 // 11996
Őőőő, ha elég jó csaj akar átkelni a zebrán, akkorát fékezek, amekkorát csak lehet! :D
Ferko2010-06-12 14:38:31 // 11995
Együtt örülök Veled.:-DDDDD
Ferko2010-06-12 14:38:15 // 11994
5 rugó + leszedetik.:-))
GabCsi2010-06-12 14:31:15 // 11993
Az nem jó, én 620ra ,48-at tankoltam kedden :D
Vigasztaljon az én örömöm :))
Ferko2010-06-12 14:29:01 // 11992
Most igen. Sajna nyugdíjas tempóban is megeszi a 10 litert az autó.:-(
Cro1662010-06-12 14:25:47 // 11991
Vállald be bátran...mi baj lehet belőle?:))))
GabCsi2010-06-12 14:25:10 // 11990
Így van, bár az én fogyasztásom kevesebb, de ez részletkérdés :P :DD
Kareszka19842010-06-12 14:15:01 // 11989
Ahogy ígérte, 147 váltóméretei:

185/65R15 88H, 205/55R16 91V, 195/60R15 88V, 185/65R15 88Q M+S, 195/60R15 88Q M+S, 205/55R16 91T M+S, 215/45R17 87H M+S, 215/45R17 87W, 205/55ZR16, 215/45ZR17, 215/45ZR17 87W

Én ezek közül legszívesebben egy 205/55R16 garnitúrára váltanék :) Remélem segíthetem...
Ferko2010-06-12 14:00:38 // 11988
Hmmm, az enyém normális autó.:-DDD
GabCsi2010-06-12 13:55:37 // 11987
Engem még nem baszogattak a fólia miatt az elmult 4 évben.
A fossá tuningolt haveromat hetente buntették, így ő feladta és leszedte.
Egy normál kocsin nem biztos hogy belekötnek.
vm2010-06-12 13:49:29 // 11986
Nem bírtok leszállni erről a 2x gyorsabb dologról :)
Egyáltalán nem erről van szó.
Azt gondolom nem vitatod, hogy hála a jól működő rendszernek, a magyar autósok 90 %-a vezet, de nem közlekedik.
Ezt nap mint nap láthatod, a bizonytalan, a legkisebb átlagostól eltérő szituáció miatt lefagyó emberek személyében.
- Jön a mentő, és nem tudja, mi a csudát is csináljon, három perc szenvedés árán három centivel megy arrébb...
- simán begurul a kereszteződésbe, mikor jól látja, hogy nem tud kimenni, és indul a másik irány...
- elér egy villogó kereszteződéshez, és game over...
- 20 tagú sor utolsó autójaként vigyorogva lesatuz, hogy átmenjen valaki a zebrán, miközben mögötte Moszkváig nincs senki.
- belső sávban lassabban halad mint a külső, és amikor rávillantanak, szintén lefagy...
Ez a júzer nincs felkészülve olyan közlekedő társakra, akik 50-ről megállnak fele távon, és egyszerűen keresztülesik rajtuk.
Nem tudja, hogy a racerboy nem hallja őt, mert 4000 Watt szól a háta mögött...
És hiába mosolyogsz ezen, a többség ilyen :(
Ezek a tuningolt autók nem önmagukban veszélyesek, hanem adott környezetben, itthon.
Amerikában, vagy akár a németeknél nagyobb, jobban szabályozott, és finoman szólva komolyabb tuning-kultúra virágzik, úgy 1000 éve. Nálunk 20 éve még a Koppány-dob, meg a fa spoiler volt a csúcsok cúcsa.
Nekem nincs bajom a tuningolt autókkal, de amíg a körülmények ilyen kőkorszakiak mind technikailag, mind emberileg, addig minden jóindulatuk ellenére plusz rizikót jelentenek.
Na de ez már eléggé offos...
Ferko2010-06-12 13:38:55 // 11985
LOL:-DDDD
Ferko2010-06-12 13:36:03 // 11984
.de egy durvább kerékmérettel, ahol már az ET sincs köszönő viszonyban az eredetivel simán fel is borulhat egy komolyabb manővernél az autó.

Te el tudod képzelni, hogy egy ilyen kerék felmegy az autóra, ahol az ET köszönő viszonyban sincs a gyárival?
Ferko2010-06-12 13:32:49 // 11983
:-))

Én most szeretnék fóliáztatni elől is. De nem tudom mit tegyek. Jó lenne, mert megsülök az autóban, de azt meg nem akarom, hogy egy hét múlva leszedessék velem.
Ferko2010-06-12 13:31:33 // 11982
De miért sértő ez az NKH-nek? NEm minde3gy neki, hogy hogyan baszom szét az autóm futóművét?
Az utólagos xenont még megértem, mert a gyári is vakít, nemhogy a bóvli cuccok.
A fóliára már húzgálom a számat, mert egy sötétítésnek még nem feltétlenül kell balesetveszélyesnek lennie.

De könyörgöm, a kerék váltómérete kinek fáj? NEm lesz az autó balesetveszélyesebb szerintem.
GabCsi2010-06-12 13:30:12 // 11981
Végülis mindegy is mert a fóliával alapból bukta van, de legalább nem nézelődik tovább :D
Ferko2010-06-12 13:27:34 // 11980
Tavaly az EÜ láda volt a sláger, most meg az lesz. Jövőre lehet, hogy jön majd a kipufogó, stb.
Ferko2010-06-12 13:25:41 // 11979
Töki!

Azt írod, hogy benne lesznek a forgalmiban a méretek.

Nos, ez hogy is lesz? Az új forgalmikban lesznek benne? Vagy beleírják a meglévőkbe is?
Hogyan lehet elintézni, hogy belekerüljön a nagyobb méret?
Egyáltalán miért gond az, ha nagyobb méretet raksz fel, ha az egyébként váltóméret?
Ferko2010-06-12 13:23:09 // 11978
NE máááár. Ez most komoly?
Nekem a 146-on 15-ös gumi volt. Gond nélkül levizsgázott. Pedig nekem 1.6 TS SE volt; tehát nem TI.
A 156-on is most 17-es van. Ezek szerinte ha megállítanak, akkor megbusznak? MErt ugyebár a kormosnak csak 16-os le legnagyobb mérete.


én örülök neki, hogy elkezdték,

Ha jól tudom a Te autódon is 17-es a méret; ami szintén nem gyári.Nem hinném, hogy örülnél neki, ha leszedetnék Veled a kereket. :-)
vm2010-06-12 13:22:54 // 11977
Gondolom, igazán nem is érdekelte, mi áll benne.
Az eljárás a lényeg. Megállít, ellenőriz, elenged...
RoliQ42010-06-12 13:16:35 // 11976
Én személyes is ismerem Tibit és a Corsát is ültem is már benne ... ! Jól meg van építve ez a gép és rengeteg pénz van benne!!! Jól is megy de elsőkerék ...:) viszont a fék ... majdnem kiköptem a fogaim... de a 3pontos öv megfogott!:) Az ilyen autóknak meg kéne kapniuk a műszakit!!! Amerikába ez miért nem jelent problémát?
Cro1662010-06-12 12:58:02 // 11975
Kollégám most mesélte: Nemrég megy a corollával, megállítja rendőr, kéri a papírokat, ő átadja..jogsi, személyi, forgalmi...rendőr átnézi...vissza adja, megköszöni..elmegy.
Kolléga meg véletlenül az 1100-as BMW motorjának a forgalmiját adta oda :DDD

A másik sztorija: tavaly motorozik nagyban a BMW-vel..rendőrök igazoltatnak...és kérik tőle a zöldkártyát:))
(oké, egy átlag ember nem biztos, hogy tudja, hogy motorkerékpárra nincs/vagy nem volt, de egy rendőrtől azért elvárható lenne..nem? )
GabCsi2010-06-12 12:23:50 // 11974
Vagy épp zsanettezés folyt :D
Kareszka19842010-06-12 12:18:05 // 11973
én tavaly éjjel 2-kor nagyon siettem (120) egy vidéki városba (nőügy), amikor egy 50 méter hosszú 60km/h korlátozás kellős közepén suhantam el egy közlekedő rendőraútó mellett :) még dobtam is neki egy duplapislogót, hogy tudja észleltem, de nem jött utánnam :) szerintem nekik is tökük tele volt az éjjeli műszakkal :D
GabCsi2010-06-12 12:10:31 // 11972
Örülhet, hogy megálltam neki, mikor félig kihajolva kapálózott az ablakon, az volt a pechem hogy négyen voltak :D
atish2010-06-12 11:49:22 // 11971
Ezek az autók nem a tőlük elvárható módon viselkednek, és emiatt veszélyforrást jelentenek. Ezt nem igazán értem...azért,mert kb 2x olyan gyors mint egy utcai 1.2es corsa?Ennyi erővel minden autó veszélyforrást jelent,és mindegyiket ki kéne vonni a forgalomból...Ismerem a srácot,és nyugodt szívvel kijelentem,h nem azért építette át az autóját,h utána bárkinek is veszélyt okozzon vele.Amúgy a lehel úti shell kútnál szokott parkolni az autó.El lehet menni és megnézni,h mennyire profi munka.
GEORGE2010-06-12 11:40:39 // 11970
Pár ilyen sztorim nekem is van...... :-)
Utólag csak mosolygok rajta és szánalmat érzek az adott rendőr felé, aki boldogabb lett attól, hogy amit elkövettem azért nem tudott megbüntetni, de talált valamit amiért bizony igen!!! És szerinte jól megszívatott :-)))))))
GabCsi2010-06-12 11:38:03 // 11969
Egyszer lacházán megelőztem egy civil rendőrt kb 80-al, 10.000-be került, hogy nem volt EÜ ládám. :D
GEORGE2010-06-12 11:35:45 // 11968
Én azért továbbra is vallom, hogy nem feltétlenül rossz közlekedésre az a corsa, egyszerűen be kéne vizsgálni!
vm2010-06-12 11:33:20 // 11967
Na erről beszélünk...
Egy Strosek 928 nekem okés. Egy blablatuning.hu Corsa nem.
GEORGE2010-06-12 11:31:32 // 11966
Nálunk még nem divat hivatalosan tuningolni.
A kasznikat is hegesztik. reszelik azokra sem kérnek engedélyt....
vm2010-06-12 11:30:45 // 11965
Egy Fulcrum is jobb mint a Cessna, mégsem közlekedhetsz vele. Nem erre lett kitalálva ;-)
vm2010-06-12 11:29:36 // 11964
Nem a KRESZ betartása a lényeg. Ha látsz egy Twingo-t, a vezetője eszétől és lábától függetlenül kb. tudod, mit várhatsz, mire számíthatsz. Ha látsz egy Q7-est, akkor is. Ez viszont úgy gyorsul, úgy lassul, úgy kanyarodik, amire nem biztos hogy számítasz, de ha te igen, 10-ből 9 autós akkor sem. A 400 lóerős Shelby közútra lett tervezve. Ez a 260-as Corsa nem, és itt a "tervezve" a varázs-szó. Az igazán komoly tuningcégek átfaragják az autód (nem csak a szomszéd lány örömére meg havi fizetésre alapozva, hanem nagyon komolyan ter-vez-ve), és az árban benne van, hogy homologizálják is közútra. Kíváncsi lennék, egy magyar tuning-show résztvevői közül hánynak van ilyesmije...
GEORGE2010-06-12 11:23:12 // 11963
Nem baj. De "te" ne mond meg, hogy az átalakítástól jobb lesz.
Erre van a KPM azaz már a NHH. Ha "ő" szerintük is jó az átalakítás, meg fogod kapni rá az engedélyt és csinálhatod. A kész átalakítás be is kell mutatni, hogy valóban az általuk engedélyezett átalakítás valósult meg.
DELFIN2010-06-12 11:19:12 // 11962
Ha biztonságilag és technikailag /pl. motorteljesitményhez mért fékteljesitmény/ rendben van az autó miért nem közlekedhetne? Végül is a gyárinál JOBBRA alakitás miért baj??
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak