Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
szasza(SW)2010-09-13 20:02:59 // 12313
Egyikőtök se talált:)A 146ti 195/55 15 ,a gyári felni.
Driver2010-09-13 18:22:05 // 12312
sziasztok,
télire mennyivel jobb (ha jobb egyáltalán) acélfelnit feltenni mint alut?
az oké hogy kevésbé marja a só, de hogy szilárdabb-e, melyik strapabíróbb, acél és lemezfelni súlya közti különbség számít-e (ha igen, melyik nehezebb?).
hallottam olyat is hogy az acélfelni kicentírozva is jobban ráz mint az alu.
ilyen kérdések kavarognak a fejemben. segítsetek :))
télire mennyivel jobb (ha jobb egyáltalán) acélfelnit feltenni mint alut?
az oké hogy kevésbé marja a só, de hogy szilárdabb-e, melyik strapabíróbb, acél és lemezfelni súlya közti különbség számít-e (ha igen, melyik nehezebb?).
hallottam olyat is hogy az acélfelni kicentírozva is jobban ráz mint az alu.
ilyen kérdések kavarognak a fejemben. segítsetek :))
Liquid2010-09-13 12:53:29 // 12311
okéokéoké :)
mreni2010-09-13 12:36:46 // 12310
Beírom már akkor én is a tapasztalataimat.:)
Nyáron 215/40 16-al használtam az autót Yokohama gumikkal...
Hát kanyarban nagyon ott volt,igaz hogy az 1.4 erejéből vett el azért érezhetően.
Télen 185/60 14volt azzal valamivel jobban ment de fogyasztáskülönbség minimális volt...:)
Nyáron 215/40 16-al használtam az autót Yokohama gumikkal...
Hát kanyarban nagyon ott volt,igaz hogy az 1.4 erejéből vett el azért érezhetően.
Télen 185/60 14volt azzal valamivel jobban ment de fogyasztáskülönbség minimális volt...:)
Viki&Joe1462010-09-13 12:01:24 // 12309
Jajjjj jaj jaajjjj ! Asszem nagyon elbeszélünk egymás mellett . :-) Inkább kezdem akkor egy bocsánatkéréssel ha a mondadómat támadólag fogta fel valaki,nem annak szántam. Nem szokásom úgy kommentelni,hogy csak az utolsó hozzászólást nézem meg,ebben az esetben is végigolvastam az eszmefuttatásokat és nincs is vele semmi bajom,korrekt hozzászólások vannak a témában. Nem is a jelenlévő fórumozókra értettem,hogy leugatnak mert nekem teljesen megfelel a 185/60 hanem sajnos sok láma boyracer
-ahogy te írtad- az utakon,ismerőseim közt,stb. A lényeg csak az lett volna,hogy valóban a szélesebb gumival jobb az úttartás,kanyarstabilitás ahogy mondjátok csak hétköznapi használatra közúton én feleslegesnek tartom,persze lehet én vagyok maradi vagy "nagypapás" :-) Erre hoztam fel kedves Swift-es barátom példáját is. Nem egy telefont kaptam már éjszaka,hogy menjek már segíteni árokból kihúzni,mert sok volt a kanyarban. Ezért írtam,hogy szerintem állatkodni és az autót meg magunkat próbálgatni nem közúton kell,mert a széles gumi sem oldja meg majd helyettünk a 30-as táblás kanyar bevételét 90-el,max segít,hogy sikerülhessen,de nem garancia és ezt felejtik el sokan. Ismétlem nem itteni cartársakra gondoltam csak éjszakai autómentési tapasztalotokból beszéltem :-)
-ahogy te írtad- az utakon,ismerőseim közt,stb. A lényeg csak az lett volna,hogy valóban a szélesebb gumival jobb az úttartás,kanyarstabilitás ahogy mondjátok csak hétköznapi használatra közúton én feleslegesnek tartom,persze lehet én vagyok maradi vagy "nagypapás" :-) Erre hoztam fel kedves Swift-es barátom példáját is. Nem egy telefont kaptam már éjszaka,hogy menjek már segíteni árokból kihúzni,mert sok volt a kanyarban. Ezért írtam,hogy szerintem állatkodni és az autót meg magunkat próbálgatni nem közúton kell,mert a széles gumi sem oldja meg majd helyettünk a 30-as táblás kanyar bevételét 90-el,max segít,hogy sikerülhessen,de nem garancia és ezt felejtik el sokan. Ismétlem nem itteni cartársakra gondoltam csak éjszakai autómentési tapasztalotokból beszéltem :-)
Liquid2010-09-13 11:56:13 // 12308
ja bocs ezt elnéztem, 16-osra gondoltam
Poló2010-09-13 11:51:51 // 12307
És 205/60 R15-nél? Ez 5 mm-rel kisebb átmérőben a 205/55 R16-nál, szóval sugárban csak 2,5 mm. Nem hiszem, hogy ez a 2,5 mm kell hozzá...
Liquid2010-09-13 11:43:58 // 12306
ja és az enyém nem sportcsomagos
Liquid2010-09-13 11:43:37 // 12305
én az alapján írtam hogy nem lehet, hogy nem fér be a kisujjam a kerék és a doblemez közé teljesen kifordított keréknél
Poló2010-09-13 10:52:52 // 12304
Úgy tudom a sportcsomagos futóművénél van valami trükk és nem a kerekénél.
Szóval a futómű más és ezért nem lehet hóláncozni.
Szóval a futómű más és ezért nem lehet hóláncozni.
Liquid2010-09-13 09:49:22 // 12303
ez nagyon jó duma :))))
" A fogyasztás szerintem nem túlzottan változott, általában most is 10.000-ért tankolok esetenként a kúton. "
" A fogyasztás szerintem nem túlzottan változott, általában most is 10.000-ért tankolok esetenként a kúton. "
mreni2010-09-13 07:33:41 // 12302
Dévid2010-09-13 07:23:39 // 12301
Nem is adsz jó tuningtippeket. Nekem 185/65 R15-el ment legjobban a kocsim, és az utak azzal simábbak voltak. Persze én is 205/60 R15-el vettem a kocsim, azzal sokkal stabilabb volt (lásd. hátsó tetőablak előkészítés). Télire 195/65 R15 gumikat adott az egyén akitől vettem az autóm, azokat még felszerelés előtt nagy ívben el is dobtam, mivel nem tetszett a mintája, bár mintamélységre még bőven okés volt, csak lovaskocsin kívül másra már nem tettem volna fel (a lovaskocsimon meg nagyobb felni van). Azért télire 195/65 R15 jutott. Fura helyzet alakult ki, mivel nyárra meg 185/65 R15-öt sikerült szereznem jó áron, mikor egyik barátom 16"-ra váltott. Egy nyarat futottak nálam azok a gumik, nem az én mentalitásomhoz voltak szabva, és nem is a 2.0 TS karakterisztikájához. Kellett egy kis idő amíg megszoktam, hogy finoman induljon az ember, mert különben sikítanak a gumik. :)
Most "nagypapás" gumikon gurultam nyáron, a GTA gyári mérete jutott idénre, azaz 225/45 R17. Ezzel szerintem lomhább a kocsi, de amit egyenesben elvesztek, azt a nagyobb kanyarsebesség visszahozza. A nyomvályús utakon viszont horror a közlekedés, mivel ezzel a szélességgel csak egyik kerék van az árokban, a másik kívül fut, és kapaszkodni kell a kormányba, hogy ne olyan egyenesen közlekedjen az ember, mint az ökörhugyozás. A fogyasztás szerintem nem túlzottan változott, általában most is 10.000-ért tankolok esetenként a kúton.
Uff!!! Én beszéltem! Manitou kísérjen utatokon Testvéreim!
Most "nagypapás" gumikon gurultam nyáron, a GTA gyári mérete jutott idénre, azaz 225/45 R17. Ezzel szerintem lomhább a kocsi, de amit egyenesben elvesztek, azt a nagyobb kanyarsebesség visszahozza. A nyomvályús utakon viszont horror a közlekedés, mivel ezzel a szélességgel csak egyik kerék van az árokban, a másik kívül fut, és kapaszkodni kell a kormányba, hogy ne olyan egyenesen közlekedjen az ember, mint az ökörhugyozás. A fogyasztás szerintem nem túlzottan változott, általában most is 10.000-ért tankolok esetenként a kúton.
Uff!!! Én beszéltem! Manitou kísérjen utatokon Testvéreim!
GabCsi2010-09-13 07:11:30 // 12300
En tavaly minden gond nelkul holancoztam a 16-ossal franciaorszagban. bar lehet a feszlift mas...
finucci2010-09-12 23:10:00 // 12299
igen azt én is olvastam hogy nem lehet rá hóláncot tenni de nem is megyek olyan helyre ahol fontos lenne nagyrészt pesten rohangálok itt meg csak ritkán és nagyon rövid ideig havas latyakos az út inkább vizes, hegyek közé nem igazán megyek
Tom122010-09-12 23:08:35 // 12298
Áááá, inkább megyek aludni, 146 Ti-t akartam írni...:-))
Tom122010-09-12 23:02:17 // 12297
...vagy 195/50/15... inkább.:-) /156 Ti/
Tom122010-09-12 22:57:39 // 12296
Így van. Ja, meg azt se felejtsük el, hogy van itt egy kis gubanc a típusok körül is. A 146-ra a "gyári méret 185-ös, a Ti-re volt "hivatalosan" 195/60/15 - ha jól emlékszem. Azt hiszem, rámegy a 205-ös is, de minek? A 156-nak meg "hivatalosan" is 205/60/15 a normális méret.
"én még egyik autómon se vettem észre fogyasztás változást soha a gumiméret változásától, persze ha extrém a váltás és gyenge a gép akkor biztosan van ennek is jelentősége"
Na, ezt én sem szoktam figyelni...:-) Azt tudom, hogy offoson egyszer 185-ről 195-re váltottam és ott kb. 10 km/ó-t vett le a végsebességből...:-))
"én még egyik autómon se vettem észre fogyasztás változást soha a gumiméret változásától, persze ha extrém a váltás és gyenge a gép akkor biztosan van ennek is jelentősége"
Na, ezt én sem szoktam figyelni...:-) Azt tudom, hogy offoson egyszer 185-ről 195-re váltottam és ott kb. 10 km/ó-t vett le a végsebességből...:-))
Liquid2010-09-12 22:39:06 // 12295
a 205/55R16 szintén gyári váltóméret, pl. sportcsomagban is ilyen méret volt az 5 lyukú 16-os felnin, teljesen jó lesz, az egyetlen negatívum esetleg az lehet, hogy erre tutira nem lehet hóláncot tenni, mondjuk azt sem tudom hogy a 205/60R15-re lehet-e
finucci2010-09-12 22:34:11 // 12294
sztem az érveid abszolút jók, amúgy meg a mostani 215/45 után nem is szeretnék 185ös gumikat mindenhol azt olvastam hogy óriási a különbség úgyhogy ezt találtam 205/55R16 Pirelli Sottozero és 16os alufelni, gyárilag nem tökéletes a váltás de a méretváltó szerint csak 1,7% az eltérés tehát még belefér
Liquid2010-09-12 22:08:52 // 12293
nagyon félrement a dolog, vagy legalábbis kezditek félreérteni.
a rák se akar senkire semmit ráerőltetni, csak adtunk tanácsot (tapasztalatból merítve) a gumiméretet illetően, erre jöttek a válaszok, hogy minek olyan széles mikor jó a keskenyebb is, erre néhány érvvel alátámasztottam
aztán lassan úgy néz ki a dolog hogy én leszek leugatva mert hülyegyerek-tuningtippeket adok, meg eszetlen boyrészerkedésre buzdítok, hát nem
csupán arról akartam felhomályosítani Szasza CarTársat, hogy ha virslimérettel mászkál, ráadásul nyáron télivel, akkor nemigen lesz fogalma a kocsi tudásáról, de ezt szépen megtárgyaltuk, leámeneztük
hozzáteszem hogy a 205/60R15 gyári váltóméret, szóval nem jó az általad említett szuzukis példa
valóban nem a gumimérettől függ hogy sportosan megy az ember vagy nagypapásan, de a végeredmény már függhet tőle, mert az egyik esetben a sportosság már közveszélyes, a másik esetben meg simán elmegy
a széles gumi (persze ésszerű keretek között) nagyságrendekkel növeli az autó stabilitását, mind oldalszélben, mind kanyarban, most nem kell eszetlenkedésre gondolni, csupán nem mindegy hogy (sarkítva) fosva megyek be a kanyarba 43-mal, normálisan 60-nal vagy vigyorgósan állatkodva 80-nal,
nem szól le senki téged meg mást se, nem is értem miből gondolod ezt
én még egyik autómon se vettem észre fogyasztás változást soha a gumiméret változásától, persze ha extrém a váltás és gyenge a gép akkor biztosan van ennek is jelentősége
a rák se akar senkire semmit ráerőltetni, csak adtunk tanácsot (tapasztalatból merítve) a gumiméretet illetően, erre jöttek a válaszok, hogy minek olyan széles mikor jó a keskenyebb is, erre néhány érvvel alátámasztottam
aztán lassan úgy néz ki a dolog hogy én leszek leugatva mert hülyegyerek-tuningtippeket adok, meg eszetlen boyrészerkedésre buzdítok, hát nem
csupán arról akartam felhomályosítani Szasza CarTársat, hogy ha virslimérettel mászkál, ráadásul nyáron télivel, akkor nemigen lesz fogalma a kocsi tudásáról, de ezt szépen megtárgyaltuk, leámeneztük
hozzáteszem hogy a 205/60R15 gyári váltóméret, szóval nem jó az általad említett szuzukis példa
valóban nem a gumimérettől függ hogy sportosan megy az ember vagy nagypapásan, de a végeredmény már függhet tőle, mert az egyik esetben a sportosság már közveszélyes, a másik esetben meg simán elmegy
a széles gumi (persze ésszerű keretek között) nagyságrendekkel növeli az autó stabilitását, mind oldalszélben, mind kanyarban, most nem kell eszetlenkedésre gondolni, csupán nem mindegy hogy (sarkítva) fosva megyek be a kanyarba 43-mal, normálisan 60-nal vagy vigyorgósan állatkodva 80-nal,
nem szól le senki téged meg mást se, nem is értem miből gondolod ezt
én még egyik autómon se vettem észre fogyasztás változást soha a gumiméret változásától, persze ha extrém a váltás és gyenge a gép akkor biztosan van ennek is jelentősége
Viki&Joe1462010-09-12 14:27:29 // 12292
Nekem 185/60 R14-em van fent nincs azzal semmi baj szerintem. Persze én is felrakhatnék 215/40-et,de minek az 1.4 TS-re? :-) Nem a gumimérettől függ szerintem,hogy nagypapásan vezet valaki vagy sportosan,főleg nem közúton. Ha egy kanyar előtt 30-as tábla van akkor valószínű nem viccből persze én sem aztmondom,hogy 30-al megyek bele,de azért nem is 130-al. De azért az a fránya fizika ellenünk dolgozik. A legjobb példa a hülyegyerek szomszédom 1.0 Swift 205/40 R17-el. És nem érti miért nem megy a gép és még 8-at is eszik,pedig elmondtam neki párszor,hogy többek közt azért nem megy,mert 1.0 és még rá is rakott egy akkora gummát ami még egy 150 lovas gépet is visszafog érezhetően. Ezért nem rakok rá én sem nagyot. Közúton felesleges és még a fogyasztásra is rádob nem keveset. Ha magamat és az autót akarom próbálgatni akkor nem közúton fogom a hétköznap használt autóval fóleg nem egy 100 lóerőssel arra ott a hobbiverda és a megszámlálhatatlan lehetőség amatőr versenyekre zárt pályán. És nem leugatni akartam senkit félre ne értse esetleg valaki,de engem se szóljanak le,hogy 185/60-am van közúton.
Liquid2010-09-12 13:53:46 // 12290
mondok egy elrettentőt, a Pandánknak 155/80R13 ContiEco a gyárija, virsli és kemény, első dolgom volt 185/60R14-re cserélni
szasza(SW)2010-09-12 13:50:35 // 12288
Nekem ez a gyári méretem,ha a gyár szerit biztonságos akkor elég nekem:)
Liquid2010-09-12 13:46:45 // 12287
persze hogy lehet vele menni, ezt nem is vitatom, én is használtam 2 télen, és igen tudok vezetni azzal is, de miért küzdjek az oldalszéllel és miért vezessek nagypapásan, ha eccer egy egyszerű méretváltással megoldódik minden? Persze mindenki azt tesz amit akar... aki tud vezetni az vehetne 155/80R15-öt is :)
viszont amíg csak virsligumit használsz addig nem tudod mit tud az autó valójában
viszont amíg csak virsligumit használsz addig nem tudod mit tud az autó valójában
sparco2010-09-12 13:26:38 // 12286
Lassan itt a tél:
Téli gumi garn.
Téli gumi garn.
Tom122010-09-12 13:23:37 // 12285
Én is élveztem azzal is, mikor egy Civic "kihúzta a gyufát", 130+ körül, csak aztán kaptam észbe, hogy nem kéne nagyon ugrálnom vele, mert csak 80 az ajánlott sebesség, rá is van írva...:-)
...de 3 db 205-ös "segítette".;-))
...de 3 db 205-ös "segítette".;-))
szasza(SW)2010-09-12 13:15:53 // 12284
Én mankókeréken is tudnám élvezni az autózást:)
Tom122010-09-12 13:11:09 // 12283
Szerintem itt nem félelemről van szó, hanem arról, hogy sokkal élvezetesebb az autózás egy 205-ösön, mint egy 185-ös gumival, persze, hogy el lehet menni "virsli gumival" is bárhová, csak lassabban, meg billegősebben. Ez pl. olyan, mint, hogy megeszem én a töltött paprikát is, de nem szeretem...:-))
Tom122010-09-12 13:06:09 // 12282
+ 3x annyit kopik nyáron, mint télen.
Mattyancs2010-09-12 12:18:56 // 12281
166-os alfa osztökörét meg tudja mondani valaki?
szasza(SW)2010-09-12 12:07:05 // 12280
Nincs evvel semmi gond.Érezni kell az autó mit tud még a gumival és a rutin se mellékes.Nekem eddig még balesetem se volt eddig, levezettem már pár km-et.Mentem már szélesebbel meg peressel is.Van különbség,de aki tud vezetni az a 185-el is tud.Aki meg fél tőle ne üljön autóba, mert abból lesz a baj:)
Tom122010-09-12 11:51:15 // 12279
Ezek szerint több féle heszn. utasítás létezik. Én sem hasracsapással döntöttem el, hogy 195/65/15 legyen a téli, most lusta vagyok előkotorni, de, ha meg lesz /valahol a garázsban van/, felrakom ide. Néztem a neten, a lengyelek pl. 185/65/15-ös téliről írnak, a csehek is... /2.0 TS/
Egyébként az elejétől ezt a méretet használom, nem ér bele semmibe...
Egyébként az elejétől ezt a méretet használom, nem ér bele semmibe...
Tom122010-09-12 10:59:09 // 12278
Ezt írja a "gumidoki" a Totalcaron:
"Kedves Gumidoki!
SAAB Aero (2,3 turbo) nyári gumija 225/45/R17-es, télire 205-215/55/R16-os javallott rá. 90 %-ban városi használatnál (az árat leszámítva) milyen hátránya van, ha a nyárival egyező méretű télivel járok?
Köszönöm:
Zoli
Kedves Zoli!
Igazából nem sok... A peresebb, szélesebb kerék latyakos, kifejezetten havas útviszonyok közepette mutat inkább hátrányt egy keskenyebb, kevésbé peres mérettel szemben. Ami még megemlítendő, hogy a 225/45 R17 sérülékenyebb méret, mint a 205/55 R16, a hó alatt megbúvó kátyúk könnyebben kárt tesznek benne és a felniben egyaránt.
Amit viszont fontos adalék még, a könnyűfém-felnik fényezését marja a sós latyak, és a téli hidegben merevebb ötvözete is könnyebben sérül.
Üdv:
Gumidoki"
Ezek szerint jól tippeltem.:-)
"Kedves Gumidoki!
SAAB Aero (2,3 turbo) nyári gumija 225/45/R17-es, télire 205-215/55/R16-os javallott rá. 90 %-ban városi használatnál (az árat leszámítva) milyen hátránya van, ha a nyárival egyező méretű télivel járok?
Köszönöm:
Zoli
Kedves Zoli!
Igazából nem sok... A peresebb, szélesebb kerék latyakos, kifejezetten havas útviszonyok közepette mutat inkább hátrányt egy keskenyebb, kevésbé peres mérettel szemben. Ami még megemlítendő, hogy a 225/45 R17 sérülékenyebb méret, mint a 205/55 R16, a hó alatt megbúvó kátyúk könnyebben kárt tesznek benne és a felniben egyaránt.
Amit viszont fontos adalék még, a könnyűfém-felnik fényezését marja a sós latyak, és a téli hidegben merevebb ötvözete is könnyebben sérül.
Üdv:
Gumidoki"
Ezek szerint jól tippeltem.:-)
Poló2010-09-12 10:49:58 // 12277
Nem ez a méret van feltüntetve a használati utasításban, hanem a 195/60 R15.
A 195/65 R15 valamivel olcsóbb, de elképzelhető, hogy bele fog érni valahova :)
A 195/65 R15 valamivel olcsóbb, de elképzelhető, hogy bele fog érni valahova :)
Piritu - 1.000.0002010-09-12 09:50:35 // 12276
A télik sokáig 195-ösök (15') voltak (több garnitúra) és mindig előre "féltem" ha fel kellett tenni, mert sokkal instabilabb volt,mint a 205/16'-os nyári. Az egészet a felniméret különbségre fogtam és 160 sebességindexű gumikat vettem télre, így nem lehetett vele hajtani.
Aztán tavaly sürgős volt a csere és csak 205-ös volt azt vettem (szerencsére 210-es sebességindexűt), azóta "verem a fejem a falba", hogy miért nem előbb. Szóval az a centi hihetetlenül sokat számít, alig van különbség a téli-nyári között.
Aztán tavaly sürgős volt a csere és csak 205-ös volt azt vettem (szerencsére 210-es sebességindexűt), azóta "verem a fejem a falba", hogy miért nem előbb. Szóval az a centi hihetetlenül sokat számít, alig van különbség a téli-nyári között.
Liquid2010-09-12 08:55:11 // 12275
hát tetudod, szerintem nem nagyon okos dolog nyáron télivel menni, mert nem arra van kitalálva, nyúlós, stb. mind kanyarban, mind komoly fékezésnél problémád lehet belőle
csak azért vagy megelégedve a185-tel, mert még nem próbáltál 205-öst vagy esetleg 16-os 205-öst, eccer kipróbálod és rájössz:)
csak azért vagy megelégedve a185-tel, mert még nem próbáltál 205-öst vagy esetleg 16-os 205-öst, eccer kipróbálod és rájössz:)
GTPeti2010-09-12 05:38:20 // 12274
Lehet ám, hogy nem éri meg ennyire kímélni a nyári gumikat. SZVSZ kb. annyira vészes nyáron télivel járni, mint télen nyárival. (A "kenődés" miatt.)
szasza(SW)2010-09-12 01:36:24 // 12273
Nekem meg az,hogy 185-el semmi gondom nincs a kanyarokban:)Egész télen és nyáron a téli 185-el mentem és avval se volt.Mielőtt megjegyzést kapok:Azért van most is a téli fen mert kukázni akarom,így nem koptattam a nyárit idén ami nekem is valami 2xx/xx-es:)
Tom122010-09-12 00:17:04 // 12272
Nekem is, de a hasz. utasításban ez a méret van télinek feltüntetve.:-)
Nyáron is próbáltam 195-öst, de fényévekre van a205-ös kanyarstabilitásától.
Nyáron is próbáltam 195-öst, de fényévekre van a205-ös kanyarstabilitásától.
Liquid2010-09-12 00:13:31 // 12271
nemis tudom mikor mentem utoljára hóban, sztem nem mérvadó
99%-ban úgyis max. nedves aszfalton mész, ott meg a 205-jobb :)
legalábbis nekem ez a tapasztalatom
99%-ban úgyis max. nedves aszfalton mész, ott meg a 205-jobb :)
legalábbis nekem ez a tapasztalatom
Tom122010-09-11 23:31:58 // 12270
195/65/15 a téli méret /2.0 TS/, talán mert hóban jobb a keskenyebb...
Liquid2010-09-11 23:05:20 // 12269
ha megfelel a 15-ös, akkor vegyél szerintem valami occó 15-ös alufelnit, mondjuk gyári tojástartósat és tegyél rá 205/60R15-ös gumit, tökéletes lesz télre
finucci2010-09-11 22:40:29 // 12268
Sziasztok!
156osomra szeretnék téli gumikat és esetleg felnit, most 17 felniken 215/45ös nyári gumik vannak, szerintetek erre keressek téli gumit vagy vegyek 15-16os acél vagy alu felnit gumikkal?
Várok ötleteket vagy ajánlatokat is.
156osomra szeretnék téli gumikat és esetleg felnit, most 17 felniken 215/45ös nyári gumik vannak, szerintetek erre keressek téli gumit vagy vegyek 15-16os acél vagy alu felnit gumikkal?
Várok ötleteket vagy ajánlatokat is.
A.R.Peti2010-09-11 15:47:44 // 12267
Hali. 147-156 futóműnél tényleg csak a kerék összetartást lehet állítani?
RB2010-09-08 20:35:06 // 12266
Igen, erre én is gondoltam, hogy az erősebb szilentek árából min. egyszer simán felújítható a komplett első hátsó futómű!
Egyébként a tényleg nagyon "háttérben" van a hátsó futómű!:-))
Egyébként a tényleg nagyon "háttérben" van a hátsó futómű!:-))
Wickey2010-09-08 11:20:48 // 12265
a legnagyobb probléma az, hogy hátul senkit nem érdekel milyen szilentek vannak, a hátsókerék 156-oson csak azért van, hogy a seggét ne a porban húzza, ha meg elöl cserélsz a lengőkarokban, azokban nem csak szilentek vannak hanem gömbfejek is, na, azok sem cserélhetőek és szintén szeretnek rottyra verődni. Nagy okosság elkölteni egy új lengőkarszett árát szilentekre, hogy utána gömbfej miatt dobhasd ki az egészet.
dave.alfa2010-09-07 13:42:13 // 12264
Igen a Speedline 8-as, de ha jólemléxem ezek a Ronalok 7-esek...
Na mindegy, alszok rá egyet és meglátom hogy belevágjak-e... :)
Ha valakit érdekel, keressen! (max megy az e-bay-re)
Na mindegy, alszok rá egyet és meglátom hogy belevágjak-e... :)
Ha valakit érdekel, keressen! (max megy az e-bay-re)