Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

DieselManiaco(NagyVad)2014-05-16 09:02:55 // 17311
kommersz méretben(195/50r15) láttam most Toyo Proxes T1R-t 15ezer forint környékén,nem tudom az 56 méretében mennyi lehet...
Béci Ɨ|ѯ2014-05-16 07:51:33 // 17310
Urak, van valakinek tapasztalata a Bilstein B6 lengéscsillapítókkal?

Előre is köszi.
hg6idn2014-05-16 06:28:38 // 17309
Volt egy kis szerelem a V minta iránt, ezért került előtérbe a Federal. Amúgy a noname gumitól próbálom magam távol tartani, meg az alfát is:-) Ifjú koromba vettem Rosava gumit az Unomra, hát az semmit nem kopott az évek alatt, de mindig nyikorgott kanyarba, télen nyáron...
Kumhót is próbáltam, kellemes volt, de nagyon sérülékeny, gyorsan kopik. Így a távol-keleti vonal is kilőve.
De előttem a hétvége keresésre.
Tuningman2014-05-15 23:45:13 // 17308
Inkább nézzél márkás gumikat, jobban jársz velük mindenképp.
Ajánlom, hogy az Apród és társai oldalakon nézelődj, valószínűleg találsz majd értelmes gumikat.
Én is ott találtam az asszony 56-jára vadiúj Continental gumikat féláron :)
GTPeti2014-05-15 21:14:18 // 17307
Nagyon bírom, mikor valakinek 1 vagy 2 számmal nagyobb felnije van, mint amire futja, a gumin viszont spórol. Egy Semperit, Fulda vagy hasonló alá menni szerintem extrém rizikós. Ki lehet fogni, mert nem minden alig ismert gumi egyforma, de azért csak 30-40ekm-t fog megtenni vele az ember, ami egy elég hosszú idő. Úgy értem, nem váltogatjuk gyakran, emiatt is érdemes biztosra menni.
GTPeti2014-05-15 20:56:14 // 17306
"A fékport pedig fel kell áztatni, mert nagyon karcol." Én sem száraz tisztítást ajánlottam.
hg6idn2014-05-15 20:14:09 // 17305
Na azt az érzést majd 50 év múlva:-) Federal törölve!
[k i z z o]2014-05-15 19:59:26 // 17304
Vizesen meg halálközeli az élmény vele:)
.......................2014-05-15 19:37:06 // 17303
olcsó gumiban a Sportiva márkát ajánlom
ex Fiat Bravoval 2 szettet is lekoptattam gond nélkül
Continental gyátja ,cseben
nem kinai
hg6idn2014-05-15 19:32:06 // 17302
Meg kell oldanom a gumi cserét, és kicsit meszállt a gonosz:-) De alapvetően napi használatban van az autó Alfa, kb 100km, így lehet racionálisabb döntést kell hoznom.
mreni2014-05-15 19:23:48 // 17301
nem válik le,szerintem ár-érték arányban nem rossz,főként aki keveset megy. szárazon elég hangos,tapadásra erős közepest adnék neki.
Jack2014-05-15 19:14:32 // 17300
Ez az aminek leválik a futófelülete?!
hg6idn2014-05-15 14:21:04 // 17299
Van valakinek tartós tapasztalata Federal 595 gumival? Mennyire gyors kopásra lehet számítani vele?
hg6idn2014-05-15 14:18:42 // 17298
Ma megvolt a futómű állítás (Schőn Gumi, Bp,Dankó utca):
elöl, hátul korrekcióra szorult a futómű.
Pontosan kezdték a műveletet, gyorsan, precízen, és szótlanul történt a beavatkozás:)
Feszesebb lett a futómű érzetre, de majd este próbálom ki. Az esős pesti forgalom erre nem túl alkalmas:).
Kócosw2014-05-14 07:24:38 // 17297
mi ez a ket cucc amit irtäl?vmi alu tisztito?
[k i z z o]2014-05-13 20:01:38 // 17296
Polírozott alumínium felületről van szó a cikkben, amúgy én sem használnék maximum IPA -t, vagy Alumagic - et. A fékport pedig fel kell áztatni, mert nagyon karcol.
GTPeti2014-05-13 19:54:25 // 17295
Vigyáznék az ilyen szerekkel. A polírozott felniket szokás lelakkozni. Márpedig ha a lakkot megmarja a tisztításra használt oldószer, az nem vidámság. Én tuti vmi felnitisztítót használnék, vagy autósampont. Szóval semmiképpen sem oldószert...
Kócosw2014-05-13 19:38:13 // 17294
nemtudom polírozott alura hasznalhatom e...
Mr. Z2014-05-13 13:41:18 // 17293
brigéciol nem jó a fékporra?
Kócosw2014-05-13 08:53:32 // 17292
meg a kabelkötegelö :)
egyebkent pärom körömlakklemosojat is megbugäzom neha tisztitasi cellal...
lehet az is jo ra..
GT Ɨ|ѯ2014-05-13 08:40:54 // 17291
A nitro és a w40 duó az barátunk:-)
Kócosw2014-05-13 08:34:39 // 17290
hoppä,akkor a jolly joker nittrohigito erre is jo?
nekem a fekpor akar minenäron a perembe beleragadva maradni azt kene kiszedni onnet.. de akkor a nitrohigito ittsem hazudik :)
köszi Uram!
Kócosw2014-05-13 07:28:12 // 17288
Van valakinek tippje hogy a felpolirozott alufelni tisztitasara mit hasznaljak hogy ne mattuljon ki,es ne karcolodjon?
Mr. Z2014-05-12 09:11:18 // 17287
köszi a tippet
mreni2014-05-12 08:39:43 // 17286
legközelebb szerintem csak miskolcon van a Standox mintabolt,a Soltész-on,náluk van minden.
Mr. Z2014-05-11 23:22:01 // 17285
úgy gondoltam , hogy jövőre majd homokfújatom, most már nem volt hozzá türelmem.
SanyiJTD2014-05-11 23:15:32 // 17284
Ja csak amikor majd meg akarod csinalni normalisan majd elragcsalsz egy level xanaxot azt garantalom, mert fel fogja marni a mostani semmire nem valo 1k-s cuccot...
Mr. Z2014-05-11 22:54:19 // 17283
Sajnos a környék legnagyobb festékboltjában sem volt kétkomponensű... beszarás marad a gagyi majd jövőre addig is adtam az óccsó lakknak egy kis lakk protectort meg gyapjú korongot.
SanyiJTD2014-05-11 22:42:38 // 17282
természetesen, csak olyannal érdemes dolgozni
Mr. Z2014-05-11 07:54:31 // 17281
Ezek kétkomponensüek igaz?
SanyiJTD2014-05-10 22:20:21 // 17280
mobihel , standox, dupont, de még a body is egész jó ár érték arányú...
GTPeti2014-05-10 22:10:38 // 17279
Nekem az autóklubos rázógépen simán rámondták a gátlókra, hogy rendben vannak. Közben a hátsókban már nem is volt nyomás...
Mr. Z2014-05-10 22:06:36 // 17278
Alufényezéshez tudtok ajánlani jó lakkot?
hg6idn2014-05-10 11:12:21 // 17277
Tegnap az autóm felkerült Bosch feszítő, rázó, terpesztő :) padra (Ismerős szerviz, ügyfelem a cég) :
Lengéscsillapítók OK
Terpesztés (széthúzza a gép a két kereket) OK
Gépi feszgetéssel sincs számottevő lógás - bár az a két felső lengőkar belső szilentjei picurkát már bemozdulnak (bal oldali még vásárláskori, jobb oldaliba kb 15 eKm van).
A vizsgáló kolléga diagnózisa: minden rendben van, próbáljak meg egy kerék geometria ellenőrzést.
A jövő heti program ez lesz, bár piszkosul megnyugtattak volna ha vmire azt mondják ez a sz@r, cseréld ki és jó lesz...
Zotya 1642014-05-04 07:22:52 // 17276
Hajrá, ess neki saját izlésed szerint. Úgy egy kicsit odafigyelősebb, cumizósabb (figyelj az anyag megfelelő melegítésére, nyújtására, eldolgozására) .
Mr. Z2014-05-04 05:49:01 // 17275
aha valahogy így jó lett, láttam a képeid hogy neked is volt borbet a, csak én a középrész oldalára is raknék
Tuningman2014-05-03 23:30:00 // 17274
Van kedvezményem a konikra, szólj ha kell :)
Jó az a V6 feeling :)
Zotya 1642014-05-03 12:34:30 // 17273
Naaaaa, Borbet A -t nagyon egyszerű felspékelni! Nincsenek ívek,tekervényuszok , sima felületei vannak , menni fog az neked. Valahogy így gondolod......!? :))))
Mr. Z2014-05-03 09:55:54 // 17272
én Borbet A-t akartam megcsinálni a közepét a szélét políroznám
Zotya 1642014-05-03 09:09:29 // 17271
Csináltam már párszor, párat. Azért a video csalóka ,nem adja vissza azokat a "buktatókat" amik egyébként hozzátartoznak a kivitelezéshez. Természetesen ezt a felnik milyensége is befolyásolja.
Mr. Z2014-05-03 08:50:18 // 17270
https://www.youtube.com/watch?v=0aV2H57bES4

próbáltatok már ilyet? Felni fóliázás nem tűnik nehéznek.
Dévid2014-05-03 00:33:46 // 17269
Majd gyűjtök 4 sárga KONI-ra, az legalább állítható.
Azt a váltási módot meg én is ismerem, nekem is 6 fokozatú váltó van a kocsimban. :D
Dévid2014-05-03 00:30:18 // 17268
Már kinéztem egy szett optimálisabb lengéscsillapítót, amik jók lesznek a rugókhoz, csak vannak még fontosabb dolgok is a kocsin. De jók az alapok.
Tuningman2014-05-03 00:04:21 // 17267
Gondolom a szeretteidnek Te is a legjobbat akarod:)
Nálunk ez így megy és sportos népség vagyunk, szeretünk gyorsan menni ( nem egyenes útra gondoltam ), szeretjük az adrenalint :)
Amúgy egy jó utcai autó elengedhetetlen kelléke a jó gátló, ebből példaértékű a koni mivel állítható keménységű ezért szinte bármilyen körülményre megfelelő és bármihez hangolható :)
Több mint húsz éve építek autókat versenycélokra is építettem jó párat régebben, elhiheted, tudom mit és hogyan kell:)
Ja, én 120-nál rakom a harmadikat és akkor még mindig van 3 fokozatom :D
Tuningman2014-05-02 23:52:03 // 17266
Ez nem egészen így van. A gyári sportfutóműnél a gátlószár rövidebb kerek 2cm-el.
Amúgy a többivel egyetértek:)
mreni2014-05-02 18:47:40 // 17265
itt leginkább az autó használati módja határoz meg kb mindent. 20-30mmes ültetés gyári rugókkal is sokkal stabilabb az eredeti konfiggal,értelemszerűen megvan a átránya is,de ez nem megy a biztonság rovására ez egész biztos...
ráadásul ugye sportpack-nál(vagy pl Ti csomagnál) is van hogy a gátló ugyanaz csak a rugóban különbözik az egész.
DieselManiaco(NagyVad)2014-05-02 17:29:44 // 17264
mondjuk az is igaz hogy a tekerhető az élből más gátló,de mondok mást asszen a 45-46-ba van csere hátsó rugótányér amivel tudsz magasságot korrigálni,értelem szerűen McPhersonnál nem így van..
DieselManiaco(NagyVad)2014-05-02 17:27:26 // 17263
miért lenne? nekem teljesen mindegy ki mivel jár,csak ennek a kombónak nem sok értelme van. a gyári gátlót nem egy 3-4 centivel rövidebb rugóhoz találták ki,nem is annak a karakterisztikájához,főleg nem abban az esetben ha az előfeszítés nem fix (tekerhető futómű).Szóval ha ráteszed a gyári gátlóra marha szép lesz,az alja is fog szikrázni,csak az ültetőrugó pozitív hatásait nem tudod kiélvezni mert egy pár alkatrész a futóműben nem lesz partner ehhez(pl.lengéscsillapító)
vm2014-05-02 13:12:57 // 17262
Ne sértődj meg, nem személyes... ;-)
Pláne nem ezzel a 20-30 mm-el, de sokan nulla szakértelemmel, és nulla pulzussal sokkal extrémebben belepancsolnak az autójukba.

Merthogy akármikor felmerül a tuning (fél/kendács-tuning) témája (szekérkerék, ültetés, szélesítés, estébé), rendszeresen előbukkan a "de ez így jó", "semmi gond vele", "jobb mint a gyári", "minek úgy, amikor így olcsóbb/jobb/szebb", vélemény.
Az, hogy te, vagy bárki más mit érez, szubjektív, és korántsem biztos, hogy jó is. A szetteket mérnökök tervezik, szakemberek tesztelik, szóval nem a levegőbe beszél egy gyártó, mikor azt mondja hogy rugó+gátló. Esetleg plusz még egy csomó vacak cseréje a futóműben. Pláne nem releváns a júzer véleménye a saját ültetéséről/szélesítéséről/akármiről, ha nem próbálta még ki a komplett, "rendesen" megcsinált megoldást. Ez nem feltétlen hülye viselkedés a júzertől, csak nincs viszonyítási alapja. Tisztában lenni viszont a ténnyel nem árt. Én senkinek nem mondanám nyugodt lelkiismerettel, hogy tegyen csak rövid rugót a gyári gátlóra, jó lesz, mert nem lesz jó. Ugyanígy lebeszélnék bárkit az önmagában felrakott 3-4 hüvelykkel nagyobb felniről is, és a több centis szélesítésről is. Lehet hogy jobbnak érzi, de az igazi nyertes a szervíz lesz ;-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak