Kócosw2021-06-28 15:08:25 // 3099
meg mennyit kellett vajh kicenzúrázni ezekből? :)
Kazes☻2021-06-28 10:42:24 // 3098
Az utca emberének markáns véleménye...
Kazes☻2021-06-24 21:47:18 // 3097
Tegnap reggel óta a hatos kivezetőre felhajtó, a Növény utcánál egy csatornafedél javítás miatt lezárva... volt már némi munka, de a reggel negyed kilenc körüli árnyékban reggeliző brigád azóta sem sehol... senki.
Persze ilyesmi még hírből sincs nálunk... meg túl gyors is lenne!
Persze ilyesmi még hírből sincs nálunk... meg túl gyors is lenne!
Kazes☻2021-06-20 20:33:18 // 3096
Teljesen egyetértünk. 🙂
Zsolt1552021-06-20 20:04:02 // 3095
Ez egy ....sz.
Elvesz több, mint kétezer parkolóhelyet a kerékpársávok miatt. Ok, legyen így. Aztán hisztizik, hogy nincs bevétel a parkolójegyekből. Ő vett el több, mint kétezer helyet. Idióta.
Aztán a következő, hogy sok az autó a belvárosban, mert nem kell fizetni a parkolásért. Ilyenkor elfelejti, hogy az átgondolatlan döntése miatt, több, mint kétezerrel kevesebb hely miatt, ennyivel több autó keres helyet?!?
Amikor össze-vissza lezárnak mindent, akkor megvilágosodott, mint Medgyessy hogy "homokos tengerpartot (plázst)" képzelt a Duna partjára.
Leszűkítik az utak áteresztőképességét - mesterségesen forgalmi torlódásokat generálnak - aztán megint megy a hiszti, hogy sok(?) az autó. Azt, hogy ezt ő idézte elő, az nem szempont.
Elvesz több, mint kétezer parkolóhelyet a kerékpársávok miatt. Ok, legyen így. Aztán hisztizik, hogy nincs bevétel a parkolójegyekből. Ő vett el több, mint kétezer helyet. Idióta.
Aztán a következő, hogy sok az autó a belvárosban, mert nem kell fizetni a parkolásért. Ilyenkor elfelejti, hogy az átgondolatlan döntése miatt, több, mint kétezerrel kevesebb hely miatt, ennyivel több autó keres helyet?!?
Amikor össze-vissza lezárnak mindent, akkor megvilágosodott, mint Medgyessy hogy "homokos tengerpartot (plázst)" képzelt a Duna partjára.
Leszűkítik az utak áteresztőképességét - mesterségesen forgalmi torlódásokat generálnak - aztán megint megy a hiszti, hogy sok(?) az autó. Azt, hogy ezt ő idézte elő, az nem szempont.
Zsolt1552021-06-20 19:51:46 // 3094
Hát ha főpolgármesternek ez lesz a referenciája jövőre amit a fővárosban alkot, akkor inkább ne is induljon sehol.
Kazes☻2021-06-20 14:38:48 // 3093
Totálisan... nagy szagemberek... a lényeg, hogy ezzel is politizálhassanak, az emberek meg pont le vannak... :(((
Zsolt1552021-06-20 14:31:44 // 3092
Amikor lezárások voltak sz..tak dolgozni, pedig akkor torlódás nélkül tudtak volna. Most meg mindent egyszerre agyatlanul. :-(((
Kazes☻2021-06-19 14:15:04 // 3091
Na, de csak egy műszak dolgozik bsszák+ és most már este kilencig világos van! 🤬
Zsolt1552021-06-19 08:09:36 // 3090
Az ebéd utáni csendespihenőt tartották. :-))
Teli hassal nem egészséges kapkodni. :-( :-))
Teli hassal nem egészséges kapkodni. :-( :-))
Zsolt1552021-06-19 08:08:22 // 3089
Kazes☻2021-06-02 15:42:40 // 3088
Ma (is) 14 óra pár perckor mentem arrafelé, verőfényes napsütés, a fal természetesen még mindig nincs kész, ám... s e h o l s e n k i... egy lélek sem dolgozott, vagy foglalkozott az üggyel... brutál! :(
Kazes☻2021-06-01 22:31:01 // 3087
Kazes☻2021-06-01 21:13:12 // 3086
Az már a másik oldal lesz. Azt nagyon nem várom...
Zsolt1552021-06-01 21:10:12 // 3085
Június 15-től - ha minden igaz, akkor - kb.2-2,5 hónapra újra le fogják zárni.
Kazes☻2021-06-01 16:20:23 // 3084
És ami a legszebb, hogy nem megy folyamatosan (még csak a zajvédőfal építés) a munka... még ha jó idő van sem, nehogy már bepótolják a nagy esőzések (vagy korábbi hideg napok) miatti csúszásokat, elmaradásokat! Húzzák - nyúzzák ahogy csak lehet! Természetesen baleset is volt már sajnos... reméljük több nem lesz.
Kazes☻2021-04-15 14:55:47 // 3083
Kazes☻2021-04-14 12:43:37 // 3082
Az egyel alatta van... évtizedes problémával. 😒
Piritu - 1.000.0002021-04-14 11:04:04 // 3081
Valahogy sejtettem hogy nem Mo-i a hír :-(
Kazes☻2021-04-14 00:07:58 // 3080
És akkor itt van ez: Rekordidő alatt sikerült kijavítani egy beomlott ikonikus autóutat – képek
Kazes☻2021-03-29 14:38:26 // 3079
Két évig újították fel milliárdokért, mégis naponta százezren szívnak miatta
És persze a környéken élőkről most sem esett szó... ugyanis ők szívnak a legtöbbet, a szó szoros értelmében! :(
És persze a környéken élőkről most sem esett szó... ugyanis ők szívnak a legtöbbet, a szó szoros értelmében! :(
Zsolt1552021-03-19 08:38:16 // 3078
Hanyadik éve ... 😁
Zsolt1552021-03-19 08:37:08 // 3077
Hanyidik éve is sz.rakodnak vele? Ötödik? Hatodik?😐
Érdekességként az Erzsébet-hídat kb.2 év alatt építették meg fa álványzat segítségével. Majd a 60-as évek elején 3 év alatt építették újjá. 🤔☺
Érdekességként az Erzsébet-hídat kb.2 év alatt építették meg fa álványzat segítségével. Majd a 60-as évek elején 3 év alatt építették újjá. 🤔☺
Zsolt1552021-03-19 08:30:29 // 3076
".... az ország vezető hídépítési egyetemének (BME) szakértői megállapították: a felújítás során felszínre került, 30 évre visszanyúló ..."
Maszatolás. Mintha a tervezéskor nem lettek volna ott.
Maszatolás. Mintha a tervezéskor nem lettek volna ott.
Kazes☻2021-03-18 20:51:16 // 3075
Remek.
És a két különböző munkafolyamat nagyjából egyforma időintervallumot igényel? Vagy ilyen nagy munka a zajvédőzés, vagy ilyen egyszerű, már - már tingli - tangli a megerősítés, ami (hiánya) miatt az északi, azaz az M1 felé vezető pályát nem lehet teljes szélességében használni?! 🤔😒
És a két különböző munkafolyamat nagyjából egyforma időintervallumot igényel? Vagy ilyen nagy munka a zajvédőzés, vagy ilyen egyszerű, már - már tingli - tangli a megerősítés, ami (hiánya) miatt az északi, azaz az M1 felé vezető pályát nem lehet teljes szélességében használni?! 🤔😒
MiszöszFőnök2021-03-18 18:22:34 // 3074
Zsolt1552021-01-04 19:33:55 // 3073
Ma mentem egy lakótelep elkerülésére épített úton, csak azt nem tudtam, hogy telerakták fekvőrendőrrel. :-((( Azt hittem talán az jobb - gyorsabb - lesz. Tévedtem. :-((
Zsolt1552021-01-04 19:28:38 // 3072
EU-s oldalon megjelent pályázat szerint buszsávokkal szüntetnék meg a dugókat a Budakeszi úton.
Az elképzelések szerint a Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn lakók életét is megkönnyítik majd ha megépül.
EU-s pénzből Keleti pályaudvar aluljárószintje is megújul.
Az elképzelések szerint a Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn lakók életét is megkönnyítik majd ha megépül.
EU-s pénzből Keleti pályaudvar aluljárószintje is megújul.
Zsolt1552021-01-04 15:59:37 // 3071
A Díjak is emelkedtek, meg a fizetős útszakaszok aránya is. :-((
Kazes☻2021-01-04 15:42:28 // 3070
Zsolt1552021-01-03 15:36:16 // 3069
"... nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon. ..."
A magyarországi utak felújítására szerintem az EU teljes költségvetése nem lenne elég. :-))
A magyarországi utak felújítására szerintem az EU teljes költségvetése nem lenne elég. :-))
Zsolt1552021-01-03 15:29:58 // 3068
Gyerekkorban elmagyarázzák az embernek, hogy idegentől, ismeretlentől soha ne fogadjon el csak úgy pénzt, mert az jó eséllyel, meg akarja majd ...
Persze, ha neki sincs ellenére, hogy a cukros bácsik kérni fognak valamit ...
:-DDD,
Persze, ha neki sincs ellenére, hogy a cukros bácsik kérni fognak valamit ...
:-DDD,
Kócosw2021-01-02 22:33:17 // 3067
legalabb vmi épül belőle, meg ha dragan is. ami engem zavar hogy stadionokra is jut jocskan. nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon..
Kócosw2021-01-02 22:06:41 // 3066
én is ismetlem magam, mekkora szerencse hogy csaknugy terem a della és a jólelkek ellenszolgáltatás nélkül osztják 🤓🙃😁
Zsolt1552021-01-02 21:31:12 // 3065
Piritu - 1.000.0002021-01-02 20:59:24 // 3064
Dehogy nincs...
Zsolt1552021-01-02 18:59:51 // 3063
Lehetni lehetne, csak most meg pénz nincs rá. :-((
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:55:16 // 3062
Zsolt1552020-12-31 18:15:36 // 3061
Tram-Train (villamos-vasút), ami igazából nem is - tisztán - villamos, mert dízel-elektromos (hybrid). Az első szerelvény, már elindult Magyarországra.
Mindegy, az EU fizeti ezeket a járműveket is.
Mindegy, az EU fizeti ezeket a járműveket is.
Zsolt1552020-12-31 17:54:26 // 3060
Erre a bővítésre is az EU adja a pénzt. :-))
Kazes☻2020-12-30 13:21:30 // 3059
Kócosw2020-12-25 20:40:57 // 3058
ez mind jo amit irtal, en csak azt irtam hogy az elosztott lé honnan jön, me ugye az EU ban sem a fán terem a della 😁
Zsolt1552020-12-25 20:09:22 // 3057
Zsolt1552020-12-25 20:06:57 // 3056
Az EU-s pénz elosztása is úgy működik, mint egy adott ország költségvetése. Ugyan az a működési elv, csak nagyobb léptékben játszanak. Magyarországon 19 megye van, az EU-ban 35-36 tagország, vagy társult állam.
Magyarországon - is - ugyan az a bevétel: az adó, a vám, stb.
Az EU-ban meg az országok a befizetők.
A költségvetés.
- EU 7 éves ciklus
- Mo 1 éves ciklus.
Az EU-ban: ország - régió - város szinten működik.
Magyarországon: megye - város szinten működik.
A költségvetéssel mindig azt a (ország)részt, régiót támogatják, ahol valami fejlődést szeretnének elérni, ahol elmaradás van.
Az EU-ban bizonyos célokra van egy pénzügyi keret, amire pályázni lehet! Tehát nem ők döntik el előre kinek adják, hanem arra pályázatokat fogadnak be és a megalapozottság, megvalósíthatóság alapján döntenek a pénz folyósításáról egy bizonyos összeghatáron belül. Az már más kérdés, hogy az adott ország le tudja hívni, vagy fel tudja használni vagy sem azt az összegkeretet, amit a részére megállapítanak.
Illetve vannak célzott támogatások is, amire nem kell pályázni.
Magyarországon előre meghatározzák a következő évi terveket. Mennyit, mikor, mire költ. Azon kívül vannak tartalékok a nem tervezett kiadásokra.
Az EU-ban a fejlesztésre kifizetett összegek felhasználását visszaellenőrzik. Akár mindegyiket, akár véletlenszerűen egyet-egyet.
Erre van az OLAF vagy az EU-s ügyészség.
A legnagyobb különbség, a költségvetés elfogadása körül van. Míg az EU-ban minden tagállamnak - EU Tanács - igennel kell szavazni, majd azt követően az EP - Európai Parlament - fogadja el, addig Magyarországon csak a parlament fogadja el a költségvetést. Ha úgy működne Magyarországon, mint az EU-ban, akkor mondjuk a 19 megyének, vagy mondjuk a megyei jogú városok vezetőinek előbb igent kellene mondania rá és csak azt követően szavazhatna róla a Magyar Országgyűlés.
Ha jól tudom.
:-)))
Magyarországon - is - ugyan az a bevétel: az adó, a vám, stb.
Az EU-ban meg az országok a befizetők.
A költségvetés.
- EU 7 éves ciklus
- Mo 1 éves ciklus.
Az EU-ban: ország - régió - város szinten működik.
Magyarországon: megye - város szinten működik.
A költségvetéssel mindig azt a (ország)részt, régiót támogatják, ahol valami fejlődést szeretnének elérni, ahol elmaradás van.
Az EU-ban bizonyos célokra van egy pénzügyi keret, amire pályázni lehet! Tehát nem ők döntik el előre kinek adják, hanem arra pályázatokat fogadnak be és a megalapozottság, megvalósíthatóság alapján döntenek a pénz folyósításáról egy bizonyos összeghatáron belül. Az már más kérdés, hogy az adott ország le tudja hívni, vagy fel tudja használni vagy sem azt az összegkeretet, amit a részére megállapítanak.
Illetve vannak célzott támogatások is, amire nem kell pályázni.
Magyarországon előre meghatározzák a következő évi terveket. Mennyit, mikor, mire költ. Azon kívül vannak tartalékok a nem tervezett kiadásokra.
Az EU-ban a fejlesztésre kifizetett összegek felhasználását visszaellenőrzik. Akár mindegyiket, akár véletlenszerűen egyet-egyet.
Erre van az OLAF vagy az EU-s ügyészség.
A legnagyobb különbség, a költségvetés elfogadása körül van. Míg az EU-ban minden tagállamnak - EU Tanács - igennel kell szavazni, majd azt követően az EP - Európai Parlament - fogadja el, addig Magyarországon csak a parlament fogadja el a költségvetést. Ha úgy működne Magyarországon, mint az EU-ban, akkor mondjuk a 19 megyének, vagy mondjuk a megyei jogú városok vezetőinek előbb igent kellene mondania rá és csak azt követően szavazhatna róla a Magyar Országgyűlés.
Ha jól tudom.
:-)))
Kócosw2020-12-25 18:55:28 // 3055
"Honnan van az EU pénze?
Az EU számára a céljai eléréséhez szükséges bevételi források évtizedek óta változatlanok:
Az EU külső határain kivetett vámok adják a közös költségvetés körülbelül 15 százalékát (a tagállamoknál az összeg 20%-a marad beszedési költségként).
Nagyjából 13 százalékot tesznek ki jelenleg a hozzáadott érték-adó alapján (Magyarországon áfa) számított bevételek. Az egyes tagállamok hozzáadott érték-adó alapjára 0,3%-os kulcsot alkalmaznak és ezt átutalják az EU-nak.
A bruttó nemzeti jövedelem (GNI) alapú saját forrás mára a legjelentősebb, a saját forrásokból származó bevételek több mint 70 százalékát teszi ki. A tagállamok bruttó nemzeti jövedelmük bizonyos százalékát adják a közös költségvetésbe – ezt a százalékarányt az éves költségvetési eljárás részeként felülvizsgálják és rögzítik. Egyes tagállamok kedvezményben részesülnek."
Az EU számára a céljai eléréséhez szükséges bevételi források évtizedek óta változatlanok:
Az EU külső határain kivetett vámok adják a közös költségvetés körülbelül 15 százalékát (a tagállamoknál az összeg 20%-a marad beszedési költségként).
Nagyjából 13 százalékot tesznek ki jelenleg a hozzáadott érték-adó alapján (Magyarországon áfa) számított bevételek. Az egyes tagállamok hozzáadott érték-adó alapjára 0,3%-os kulcsot alkalmaznak és ezt átutalják az EU-nak.
A bruttó nemzeti jövedelem (GNI) alapú saját forrás mára a legjelentősebb, a saját forrásokból származó bevételek több mint 70 százalékát teszi ki. A tagállamok bruttó nemzeti jövedelmük bizonyos százalékát adják a közös költségvetésbe – ezt a százalékarányt az éves költségvetési eljárás részeként felülvizsgálják és rögzítik. Egyes tagállamok kedvezményben részesülnek."
Kócosw2020-12-25 18:51:41 // 3054
Szted az EU pénze honnan van? Nem akarok belemenni ebbe de te is jol tudod hogy az EU se hülye ingyen ebéd sincs. ADOK - KAPOK van...
Zsolt1552020-12-25 17:56:15 // 3053
Hogy még egy kis plusz is legyen. :-))
Az EU hivatalos oldalán 2020.12.24-én megjelent a pályázati felhívását a Budai villamoshálózat bővítéséről.
Az EU fogja fizetni. ezt is, a következő költségvetési időszakban.

Az EU hivatalos oldalán 2020.12.24-én megjelent a pályázati felhívását a Budai villamoshálózat bővítéséről.
Az EU fogja fizetni. ezt is, a következő költségvetési időszakban.

Zsolt1552020-12-25 17:33:16 // 3052
Meg a "csóró" BeNeLux országokban sem. ...
Kazes☻2020-12-24 15:13:03 // 3051
Különleges turbókörforgalmat adtak át egy vidéki nagyvárosban
Hogy egy kis + is legyen. :)
Hogy egy kis + is legyen. :)
Piritu - 1.000.0002020-12-23 22:05:21 // 3050
Csonti szlogenjének egy részét idézném: "...mert kell a pénz!"