Fórum >> Egyebek >> 2 keréken is szép az élet

Blade2011-01-21 16:38:26 // 7906
Gyerünk inkább Mugellóba!:))
Blade2011-01-21 16:33:04 // 7905
Nem tök mindegy hogy hogyan van kopva, mert motor az motor, gumi meg gumi ha különböző kategóriákról is van szó. Nyilván egy Supermotóra nem Sportmotorral megegyező teljesítményű és méretű gumikat kell tenni:))
Blade2011-01-21 16:31:02 // 7904
Hé, fel ne szívd magad, nem azért írtam:)
De hidd el, egyszer tegyél fel egy zsír új Michelin Power One -t pályára, utcára meg egy zsír új Michelin Power Pure-t vagy Pilot Power 2CT -ét, hatalmas élményben lesz részed!:)) Vagy ha nem is Michelin, akkor a Dunlopból a megfelelőjét. Egy új gumi az új gumi, sokkal jobb mint akármelyik használt, főleg Slick
Nem megyek Kakucsra egy ezres motorral, ne hülyéskedj:)) Pedig a mátra kiegyensúlyozott terep egy Supermoto sportmotor összehasonlitásra!:))
Kovi2011-01-21 16:02:26 // 7903
Ja és nem versenyzésre használom!:-)
És még egyszer hátha nem értetted ez egy Supermoto nem 1000RR!!!!!!!:-))
Ennek a motornak tök 8hogy van kopva csak kagylós ne legyen max sebesség 150km/h.
Kovi2011-01-21 15:57:25 // 7902
Jól van Blade!:-))
Nekem így jó!:-)
Úgy emlékszem nem kérdeztem hogy fel kell e melegíteni vagy sem.:-)
Egyébként meg írtam hogy néha megyek vele gokartpályán sajnos nem engedhetem meg magamnak hogy mindig át szereljem ha utcán használom!!
Nekem be vált ha meleg ha nem. meg direkt tetszik ha elindul egy picit a fara!:-)
Gyere Kakucsra azt megyünk egy rohadtat én a Mátrában veszélyesnek találom a rudizást!:-)
Blade2011-01-21 15:44:17 // 7901
Különböző keverék csak Slick és fél-Slick gumiknál van. Ami Longnak van , azokból nem létezik különböző keménységű:)
Blade2011-01-21 15:42:17 // 7900
Én egyébként nem látom értelmét a vágott Slicknek:) Mégpedig mert ha megvágod akkor gyengited is a szerkezetét, másfelől pedig csökkented a tapadófelületet. Ha Slick, akkor maradjon meg Slicknek. Utcán pláne nincs értelme használni egy Slicket, mert nem tudod felmelegiteni. Egy Slick üzemmelegen ~120-130 fokos, amit utcán nem ér el, csak max ~80 fokot. És amig csak 80 fokos, addig egy jó SuperSport utcai sportgumi (pl. Michelin Pilot Power) sokkal de sokkal jobban tapad. A shellgrip aszfalt amiből egy jó versenypályát épitenek (pl. HRing) utcán csak elvétve találsz, akkor is inkább kereszteződések előtt.
Ide a mátrába is sokan jönnen vágott slickel, utolérem őket és amikor egy kanyar bejáratnál kezdik dönteni, látom hogy már rajzolja is az ivet a vágott Slick gumijuk, magyarán csúszik. Utána meg kérdezik tőlem, hogy hogyan mentem el mellettük külső iven utcai gumival, amikor nekik Slick van. Hát ezért!:) (is) :))))
A harmadik dolog pedig, hogy egy Slick akkor igazán jó, ha újonnan teszed fel a motorra. Ha kopottan akkor már nem tudja azt amit újkorában - hiába ha csak pl.5kör van benne - mert hozzáidomul ahhoz a motorhoz, amin először használták. Ez egyébként az utcai gumikra is igaz.
Negyedrészt pedig egy Slick igényli a gumimelegitőt:)
Longman2011-01-21 15:34:45 // 7899
Sajnálom a barátaidat! :((

Persze, nyilván a Kakucson nem rúghatok labdába SM ellen, ezt tudom én is. Ettől függetlenül szeretnék majd elmenni oda.
Scott2011-01-21 15:34:10 // 7898
Igen, én is ilyen rövidebbre gondoltam 2-300km max.
Longman2011-01-21 15:32:57 // 7897
Nekem ez is megfelelne.. :)
Kovi2011-01-21 15:30:12 // 7896
Motoros találkozóról meg szerintem elég lenne elsőnek egy összeröffenés egy pár órára gurulással.
Elsőre két naposra menni!?!?
Így én is eltudnék menni mert én 1000km a motorommal biztosan nem fogok gurulgatni.
Ráadásul 150km-enként tankolnom kéne!!:-))
Tehát szerintem Szentendrei út tali gurulás Visegrád vagy Dobogókő persze vidékieknek nehezebb.
Én kétnaposra biztosan nem tudnék menni.:-(
Kovi2011-01-21 15:21:13 // 7895
Borzalmas lehet vele fordulni ha rá érzel.:-)(láb ki!)
Viszont egyenesben nagyon unalmas!:-(
Nekem csak városi használatra van illetve néha Dobogókő ott volt súlyos balesetem is!:-(
Városban nagy király közúton nagyon kényelmetlen.
Én egyébként többet megyek vele az erdőben mint közúton általában 7végenként 100-150km. Nyáron kb. melóba is ilyen távot járok.
De ez jobb időben 10c fölött megy Télen is!!:-))
Aztán óvatosan a kóstolgatásokkal mert ebből szokott a baj lenni!
Javaslom neked Kakucsot ott próbáld ki milyen döntögetni a Supermotosokkal.:-)
És nem baj ha neked nem az van nagyon szívélyesen látnak utcai motorosokat is!:-)
Tehát az utca nem versenypálya!!!:-)
Vigyázzunk magunkra nekem már két barátom is elment!!:-((((
Ja meg egyébként a Hringen van egy éjszakai gurulás néven rendezett pályázás itt lehet utast is vinni de azt hiszem csak bőr ruhában!!
Ott lehet jókat fordulgatni.
Longman2011-01-21 14:48:37 // 7894
Egyre inkább szeretnék kipróbálni egy ilyen gépet.. Pedig közben félek tőlük mint a tűztől. Érdekes ellentét, nemde? :)

Tavaly összefutottam a Bükkben a Répáshutai "pihenőben" 2 supermoto-s sráccal. Épp sztorizgattak egymásnak nagyon. Láthatóan nem először jártak arra.. :) Egy KTM és egy Husqvarna volt, ha jól emlékszem. A nagyobbik fajtából mindkettő.
Bekapcsolódtam a beszélgetésbe jó fejek voltak, egy idősebb 40 körüli a másik korombeli lehetett.
Aztán lassan indulóra vettem, ahogy ők is. Nekem már kopottak voltak a gumik, gondoltam menjenek csak előre, ne ők űzzenek engem mert abból besokallás lesz. Így is lett, de 2 kanyar után elborult az agyam, mert láttam hogy van "keresni valóm" mellettük. A fiatalabbikat elkezdtem bekóstolni, legnagyobb meglepetésemre inkább féktávon és a kanyarba be mint kigyorsításon. Lépni nem mertem, mert tudtam hogy szarok a gumik. De az adrenalin már dolgozott.. :) Szóval inkább maradtam mögötte, próbálgattam hol a gyenge pontja, hol tudok majd elmenni. (kigyorsításnál azért lehetett érezni hogy van benne erő rendesen). Az idősebbik fószerban már lehetett km rendesen, mert az ez idő alatt el is húzott szépen.
Aztán egyik egyenesben úgy gondoltam hogy akkor hajrá a következő jobbos az enyém, és meg is előztem féktávon, utána szépen el is húztam. Borzasztó büszke voltam magamra.. :DD
Volt közben egy kis kaland is persze az egyik hosszú egyenesben a srác elkezdett előzni 2 autót, gondoltam nekem is menni kell, így is lett, csak az utoljára maradt autó sofőrje úgy gondolta inkább rágyorsít ő is, nehogy rosszul aludjon éjszaka. Az a baj hogy ekkor már erősen féktávon voltam, ő meg mellettem, tehát nagyon nem satuzhattam, így mire elmentem mellette erősen kapaszkodni kellett.. :) Mivel ilyenkor szoktam használni a hátsó féket is, így én is kicsit supermoto-san kanyarodtam be.. :)
Jó volt.. Várom a nyarat :)
Scott2011-01-21 14:38:10 // 7893
Nekem Road Attack van még az egyes verzió. Nekem bevállt, igaz olcsón jutottam hozzá. Azt mondják max 10-15k-t megy el.
Scott2011-01-21 14:35:58 // 7892
Én benne lennék, de csak ha nagy része gurulás :)
Kovi2011-01-21 13:35:48 // 7891
Itt meg a 180-as D208!:-)
Kovi2011-01-21 13:31:35 // 7890
Itt is van:-))
Kovi2011-01-21 13:26:02 // 7889
Ha már felemás mindenképpen elöre puhább összetétel kell!!!
Úgy is elkopik kettö hátul mig egy elöl!!
Gyárilag még én sem láttam felemást de a tied ahogyan irod nem olyan egetrengető külömbség, szerintem puhább az a tipus elöl!
Kovi2011-01-21 13:23:04 // 7888
Igen igazad van mert őssze kevertem ez van most az Aprilian!!!
A Drz használtam KR108 -ast és utcán meg gokart pályán!!
Sokkal jobban tapad persze kopik is de én még annó 20,000,-szereztem párban és úgy 2garnitura volt nálam egy szezon!
Blade2011-01-21 13:15:03 // 7887
Mint ahogy autót sem adnak át úgy, hogy elől Michelinek vannak, hátul meg Hankookok:) Bár már hallottam olyan esetet amikor megpróbálták.
Egy motoron eltérő típusú gumik használata minden esetben helytelen!
Longman2011-01-21 13:06:58 // 7886
Hát lehet hogy neked van igazad, de most megnéztem még a szalonos képeket, ajol egymás mellett áll vagy 6 db, és mindegyiken így volt szerelve.
Egyébként én ezt csak tavaly nyáron vettem észre, nem is értettem, én is inkább az egyforma gumik híve vagyok. Pedig sokan szerelnek eltérő típusúakat..
Blade2011-01-21 13:03:12 // 7885
Kovi, D208-ban nem volt Slick, amit vágni tudsz:)
De miért jó a vágott Slick? És hol használod?
Kovi2011-01-21 12:09:56 // 7884
Én Supermoton Dunlop vagy Pirelli erre a kettöre esküszöm más szóba sem jöhet!
És vágott slick legyen (D208)ám!!:-)))
Blade2011-01-20 21:36:43 // 7883
Hát igen, a Bridgestone motorgumiban nem igazán jó, még mindig.
Gyárilag nem szerelnek motort eltérő gumikkal, lehet hogy a kereskedő operált valamivel...
TSiga ( I am the TSIG)2011-01-20 19:21:19 // 7882
Hali! Nem tudom, hogy fent van-e, de én (is) felteszem:

Ismét a TC-n! :-D
Totti2011-01-20 14:20:18 // 7881
Júni az jó lehet! Nekem a júli ugye a SZ.V.A.T miatt biztos nem jó! De még ez Szeptember is jó lehet de annak is mindenképp az eleje mert azért ott már szeszélyes tud lenni az idő járás!
Jimmi T.2011-01-20 14:19:23 // 7880
Az idén 90 éves a Moto Guzzi. Biztos hogy lesz Mandello-ban világtalálkozó szeptemberben. Én azt ki nem hagyom. Legutóbb amikor voltam három nap alatt 13000 motor és 17000 ember regisztrált.
Longman2011-01-20 14:12:23 // 7879
És a kifutó szezon? Szeptember pl.? Addigra a turisták is kevesebben vannak..
Totti2011-01-20 14:06:59 // 7878
Igen az az mi is arra szoktunk menni!
SKrisz2011-01-20 14:06:41 // 7877
Jó kérdés. Egyenlőre a találkozó ötlete is csak kósza gondolat volt. Május biztos nem, akkor már fullon van a naptár, ráadásul akkor lesz a szokásos éve turné kollégákkal. Idén észak olasz és horváth célpontokkal 8 nap alatt. Szóval én azt mondom június közepe lehet a nyerő. Nyárba mélyen nem akarok belemenni, mert akkor úgyis mindenki nyaral, nem ér rá, stb...stb... Majd úgyis megbeszéljük még későbbiekben.
Longman2011-01-20 13:46:55 // 7876
Igen ezeket tudom, de köszönöm! :)
Különben nem is értem hogy az én motoromon gyárilag más típus az eleje és a hátulja. Bridgestone mindkettő, de eltérő típusok. :O Talán BT021 a hátulja és BT010 az eleje, de nem vagyok biztos benne.. Sosem voltam elégedett velük igazán. :S
Maxwell2011-01-20 13:42:12 // 7875
Az a tó Villach mellett van. Mi tavaly mentünk arra. Tatabányától 9 óra normális tempóban ha nem autópályázik az ember. Ebben benne van az ebéd, néhány kávé meg 3szor esőruha fel és levétele. :) Ha már arra mentek akkor ajánlanám a 69-es utat. Főleg a Lavamünd és Eibiswald közötti szakaszt. Igazi ínyencség a motorosoknak.
Autópályán persze gyorsabban meg lehet oldani, de azt én nem szivesen.
Már be van tervezve egy nagy gurulás nyárra.
Ha mégis közelebbre szerveznétek a találkát, akkor én is csatlakoznék szivesen.
(Lavamünd majdnem pont féltáv és van camping ;) )
Blade2011-01-20 13:29:14 // 7874
Ha a legtutibbat keresed, akkor Michelin Pilot Road CT2 ! Azzal akár pályanapra is felmerészkedhetsz:) Két komponensű gumi,ahol a 2. komponens keverék - ami a gumi két szélén van - összetétele sokkal jobban hasonlít a Pilot Power (One) összetételéhez. Emiatt lehet pályára is jó, sporttúra motoron. Körrekordot nem fogsz vele dönteni, de a túlmelegedést is jól bírja,emiatt biztonságos a pályán.
De ha Conti akkor Conti:) Arra kell még nagyon figyelni, hogy ugyanaz a típus legyen elől meg hátul is! Azért fontos ez, mert a gumi viselkedése - és a motoré is - a gumi profiltól nagyban függ, és egy gumi csak akkor tudja nyújtani azt amit valójában tud, ha a párjával szinkronban van. Ha két különböző gumit használsz egyszerre, tehát más profilt is, az lerontja mindkét gumi teljesítményét, megváltozik a kopása is,és a motor sem úgy fog viselkedni
Longman2011-01-20 13:18:56 // 7873
Köszönöm ez is sokat segített!
Bizonyos okok miatt biztos hogy Conti lesz, de tudom hogy a Michelin nagyon jó! A Dunlopról viszont már hallottam hideget/meleget egyaránt..
Goodboy2011-01-20 13:10:11 // 7872
nálam 5-6 fö elfér kényelmesen,mocik meg az udvarban Bigli vigyáz rájuk! idöben szoljatok ,h mikor jöttök,koszt kvártéj van ,nöt hozzatok:-)
Blade2011-01-20 12:46:06 // 7871
Ha Contit szeretnél akkor mindenképpen a Road! Az egy két komponensű sporttúra gumi. Ha szerpentinen szeretnél sportosabban motorozni, akkor is tökéletesen elég lesz a teljesítménye és a tapadása. A Te motorodra hiába veszel utcai sportgumit - félslick utcai/pálya gumit meg pláne - nem fogod tudni kihasználni. Az utcai sportgumik sportmotorokhoz készültek, arra vannak optimalizálva a terhelés és a futómű geometria miatt.
Bár én személy szerint nem ismerem annyira a Conti gumikat, de egy valamit tudok róluk. Azt, hogy az elit élvonalat még nem érte be, egy Michelin - Dunlop sokkal többet tud! Én nem használom csak ezt a kettőt, illetve inkább Michelint, abból is inkább a pálya gumikat. De sokat motorozunk a Mátrában is, nekem sportmotorom van, ott is csak Michelint használok.
Totti2011-01-20 12:13:34 // 7870
Idő pontra mit gondoltál?
Totti2011-01-20 11:56:21 // 7869
Nekem 2 éve nyáron Szfvár Bibione Körmend! 1040 haza fele végig esőben kicsit xar volt az idő kin így nem maradtunk fürödtünk azt jöttünk is vissza! Körmendig jutottunk ott be terített egy kamion pár liter vízzel azt a motor azt mondta nem megyek tovább első henger gyertya be ázott ! Futón jött haza a moci! :-////
Jimmi T.2011-01-20 11:51:30 // 7868
Nem is. Viszont a 800-900 ha nagyon muszáj megy . De lehetőség szerint csak nappal.Meg többed magammal,mert egyedül még kávézni sem jó!
Totti2011-01-20 11:51:17 // 7867
Útvonal terv ami magyar hont illeti szerintem ez lenne a legjobb!
Szfvár
Veszprém
Körmend
És Szentgotthárdnál hagynánk el az országot!
Vélemény?
Jankesz2011-01-20 11:49:31 // 7866
Hát nem.
Neken a leg az kb1100km volt, 5tankolással,kávéval,persze a nagyja esőben,este.
Szará ázva fagya,csak útólag tetszett,ott úgyéreztem magam mint Bear Geers.
SKrisz2011-01-20 11:43:12 // 7865
Na ez már nem fehér embernek való :)
Longman2011-01-20 11:43:09 // 7864
A mocin? :O
Jankesz2011-01-20 11:42:03 // 7863
Most nézegetem hogy ki milyen géppel rendelkezik,ez a Guzzi kifejezetten pöpec!
Totti2011-01-20 11:41:29 // 7862
Akár ott is fel állíthatod a sátrat csak a cövekeket ne használd!!! :-)))) Amugy nagy az udvar úgy hogy van hej! Majd óvatosan bánunk az alkohollal! :-)
Jimmi T.2011-01-20 11:38:49 // 7861
A Comoi tó Mandello di Lario - Kisvárda 1450 km, 17 óra egy trehány kolléga miatt (4 éves Metzeler Lasertec-kel jött ami a minta mentén elindult repedni) A végén már bealudtam .
Longman2011-01-20 11:35:41 // 7860
Elalhatunk a műhelyben? :)
1 baj van ezzel, hogy másnap qrva másnaposan indulnánk el.. :DD
SKrisz2011-01-20 11:32:36 // 7859
Nekem a max. távolság amit 24 órán belül megtettem az Szombathley - Szépasszonyvölgy - Szombathely volt, kis kitérőkkel. Ez volt 900Km, de nem kívánom senkinek mégegyszer az a túrát... Abban már nem sok élvezet van :(
Totti2011-01-20 11:31:18 // 7858
Persze mindenkinek áll az ajánlat aki messziről jönne!
Jimmi T.2011-01-20 11:29:27 // 7857
Nekem meg 800 km.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak