kando.2008-03-06 21:11:55 // 1550
A T5C5 speciális, csak a bkv kedvéért készített típus, ugyanis a csehek már a '70-es években csináltak tirisztoros szaggatós villamosokat, de nekünk (az akkori állományi állapotok és járműpark miatt) az 1800-as évek csúcstechnikáját képező, ellenállásos feszültségejtős sebességszabályozós kivitle kellett.. (igaz, így többet vehettünk, mert olcsóbb volt, aztán pár éve a T5C5-ök egy részét ellátták IGBT-s szaggatóval, ami szintén Ganz fejlesztés, csak sajnos nem mindet. Mindenesetre attól függetlenül, hogy kontaktoros-ellenállásos a T5C5-ök nagy része, a szabályozást már elektornikus számítómű végezte, s rendelkeznek csúszás és kipörgésvédelemmel is (ABS és ASR :) ).
Zsolt1552008-03-06 21:10:16 // 1549
Digital Scream - Rólad álmodom :-)))
Viszont a Vadászat a Vörös Októberre című számukat nem találom. :-(((
Viszont a Vadászat a Vörös Októberre című számukat nem találom. :-(((
ALFA75td2008-03-06 21:07:56 // 1548
Igen alacsonypadlós de azt a Ferenc József idelyében találták ki a mérnökök és a Ganz is ezt használta tovább a korlátozott belmagasság miatt.
Zsolt1552008-03-06 21:03:52 // 1547
Én is hallgatom! :-)))
zolee1452008-03-06 21:03:12 // 1546
Azért meglepett volna, ha 64 környékén engedték volna az USA-val üzletelni őket.:)
Zsolt1552008-03-06 21:02:24 // 1545
Ez egy hosszabb történet.
Mozdonyok szempontjából nagyon érdekes a helyzet. A V43-as sikere után, egy tovább fejlesztett mozdonyt kívántak forgalomba helyezni. Volt rá igény, megrendelő, szellemi, és fizikai kapacitás, csak jött a privatizáció...
Aztán addig privatizáltak mindent, és lett millió kft. a nagy cégből, hogy végén mind csődbe ment, és megvette őket a Siemens. Most ezért vesz a MÁV többek között Taurus mozdonyokat. :-(((
Villamos.
A háború után a villamos park Kelet-Európában is elavult volt. Míg Magyarország saját fejlesztés mellett döntött - 3600-as sorozat, azaz a Stuka, majd UV -,

addig Csehszlovákia az amerikai PCC koncepció licencét vette meg,

és ebből lett a CKD T1,

majd ezeknek a tovább fejlesztett változatát, a T5C5, ami nálunk is fut Tátra néven.

A T3-ból gyártották a világon a legtöbb - talán a KGST-nek köszönhetően - villamost a világon.

Több mint 14 ezer darabot!
Mozdonyok szempontjából nagyon érdekes a helyzet. A V43-as sikere után, egy tovább fejlesztett mozdonyt kívántak forgalomba helyezni. Volt rá igény, megrendelő, szellemi, és fizikai kapacitás, csak jött a privatizáció...
Aztán addig privatizáltak mindent, és lett millió kft. a nagy cégből, hogy végén mind csődbe ment, és megvette őket a Siemens. Most ezért vesz a MÁV többek között Taurus mozdonyokat. :-(((
Villamos.
A háború után a villamos park Kelet-Európában is elavult volt. Míg Magyarország saját fejlesztés mellett döntött - 3600-as sorozat, azaz a Stuka, majd UV -,



addig Csehszlovákia az amerikai PCC koncepció licencét vette meg,

és ebből lett a CKD T1,

majd ezeknek a tovább fejlesztett változatát, a T5C5, ami nálunk is fut Tátra néven.

A T3-ból gyártották a világon a legtöbb - talán a KGST-nek köszönhetően - villamost a világon.

Több mint 14 ezer darabot!
tipoatti2008-03-06 21:01:46 // 1544
Qrva jó! Köszi! Mit össze nem kerestem a régi Digital Scream zenéket... THX! :)
kando.2008-03-06 21:01:37 // 1543
A Kisföldalatti is alacsonypadlós (ott nincs akkora magasperon, mint a ,,nagy'' metrónál), ráadásul az is Ganz (teljesen olyan belül, mint a régi/eredeti körúti csuklósok :). Ha ezt továbbfejlesztik, lett volna bőven alacsonypadlós csuklós tuja :))
AlfaZsolti2008-03-06 20:51:43 // 1542
Legalább gyönyörködhetek benne nap mint nap!
Kazes☻2008-03-06 20:51:02 // 1541
Ez nagyon klassz! Mi meg f@szán megvettük a jó kis kombinót és azon utazhatunk. :(
Mindjárt sírfa fakadok!
Mindjárt sírfa fakadok!
kando.2008-03-06 20:50:09 // 1540
Na igen, a KCSV6..
Bár a Transelektro amíg megvolt, csinált szaggatós járművezérlőket a régi kocsikba is, korszerűsítés gyanánt, csak aztán azt meg megvette a Skoda.. :S Így most a cseheké (németeké..?) az összes know-how is... Viszont a mostani trolikra már nem Ganz-Solaris felirat kerül, hanem valami egész más..
Bár a Transelektro amíg megvolt, csinált szaggatós járművezérlőket a régi kocsikba is, korszerűsítés gyanánt, csak aztán azt meg megvette a Skoda.. :S Így most a cseheké (németeké..?) az összes know-how is... Viszont a mostani trolikra már nem Ganz-Solaris felirat kerül, hanem valami egész más..
ALFA75td2008-03-06 20:42:42 // 1539
ALFA75td2008-03-06 20:38:17 // 1538
Ráadásul a Nabi is tönkre ment
Zsolt1552008-03-06 20:37:10 // 1537
Ha későn is, de észbe kaptak nálunk is. Az M61 010, és M61 002-t 2008 február 20.-án vitték a Keleti fűtőházba, ahol a felújításukra várnak. :-)))
pb_2008-03-06 20:36:53 // 1536
1xűbb volt szétbaszni mindet.
kando.2008-03-06 20:36:08 // 1535
A GANZ Mávag-gal és a GANZ Villamossági Vállalattal az volt a baj, hogy nem bít, csak évi 3-4 villamost összerakni, de, hogy miért azt nem tudom.
Pedig az 1964-es BNV-n bemutatitt csuklós villamost még az USA is meg akarta venni, vagyis akart belőle rendelni éves szintetn tízezres szériát.
Akor Közép-Kelet Európában nem Tátrák lennének, hanem Ganz villamosok... (ehhez képest a BKV-nak a kb 120 db csuklóst 1966-78 között gyártották le)
Pedig az 1964-es BNV-n bemutatitt csuklós villamost még az USA is meg akarta venni, vagyis akart belőle rendelni éves szintetn tízezres szériát.
Akor Közép-Kelet Európában nem Tátrák lennének, hanem Ganz villamosok... (ehhez képest a BKV-nak a kb 120 db csuklóst 1966-78 között gyártották le)
pb_2008-03-06 20:33:25 // 1534
+ még ehhez társul 1 kis herdálás is.
Zsolt1552008-03-06 20:31:14 // 1533
Kár érte, mert ha inkább fejlesztették volna, akkor a Ganz, az Ikarus, az Északi Járműjavító, vagy az Óbudai Hajógyár húzná a hazai ipart.
ALFA75td2008-03-06 20:30:52 // 1532
Igen és American IKARUS Inc -nek hívták majd később ebből lett a NABI ami Amerikában és Angliában gyártott buszokat
kando.2008-03-06 20:28:35 // 1531
Finta írta/mondta anno, hogy a 200-as sorozat annyira sikeres volt, hogy az új, az 1984-es BNV-n már bemutatott 400-as sorozat azért késett annyit, mert a céghez (ami akkro még bőven sikeres és nyereséges volt) a sok lezavart kis káderek nem mertek újítani..
Ettől függetlenül tényelg elég sok 200-as van még most is és talán több százezer db-ot gyártottak ebből a családból..
(valami ilyesmot olvastam a Magyar Design könyvben)
Ettől függetlenül tényelg elég sok 200-as van még most is és talán több százezer db-ot gyártottak ebből a családból..
(valami ilyesmot olvastam a Magyar Design könyvben)
Kazes☻2008-03-06 20:27:21 // 1530
Az a rablás. :) Szánt szándékkal, szisztematikusan tették tönkre. B......k meg!
Zsolt1552008-03-06 20:23:56 // 1529
Zsolt1552008-03-06 20:21:09 // 1528
Magyarországon kívül még három helyen, a Szu-ban, Afrikában, és Kubában gyártották a buszokat. A kubai változatot Gironnak hívták.
A járműveket Amerikában csak összeszerelték.
A járműveket Amerikában csak összeszerelték.
kando.2008-03-06 20:20:40 // 1527
Hö!
Ha Svájcnak megfelelt ez a busz, akor a bkv-nak vajh' miért nem ?
Vették inkább a fos Volvókat a jó kis Thököly útra, amin most 30-as korlátot vezettek be a buszoknak..
Na meg a legjobb, mikor a V7700 nem indul mert benne marad az ajtófék.. (103-as pl.)
Ha Svájcnak megfelelt ez a busz, akor a bkv-nak vajh' miért nem ?
Vették inkább a fos Volvókat a jó kis Thököly útra, amin most 30-as korlátot vezettek be a buszoknak..
Na meg a legjobb, mikor a V7700 nem indul mert benne marad az ajtófék.. (103-as pl.)
ALFA75td2008-03-06 20:20:39 // 1526
pb_2008-03-06 20:19:11 // 1525
Florida, most, hogy írtad az rémlik, még nyáron láttam az ikarusos könyvben.
Zsolt1552008-03-06 20:18:36 // 1524
pb_2008-03-06 20:17:36 // 1523
Az hát. De közben 1esek zsebe véletlenül +telik.
ystuc2008-03-06 20:17:15 // 1522
Legalábbis az amerikaiakat...
ystuc2008-03-06 20:16:54 // 1521
Valakitől azt hallottam, hogy ezeket kint rakták össze, nem Magyarországon. Vagyis csak a licence magyar. Ez igaz?
Zsolt1552008-03-06 20:15:59 // 1520
kando.2008-03-06 20:15:48 // 1519
A VEKE oldalán volt egy cikk anno, a multicsuklós buszokról s ott melítették, mintha Floridában vagy hol lett volna 1-2 db, de nem tudom biztosan :)
Kubában biztos van, (ahogy van ott P126 is meg Zsiguli is :)) )
Kubában biztos van, (ahogy van ott P126 is meg Zsiguli is :)) )
Kazes☻2008-03-06 20:13:02 // 1517
Hol kéne téged látni?
pb_2008-03-06 20:11:26 // 1516
Asszem inkább Közép-Amerikában szolgáltak.
Zsolt1552008-03-06 20:10:21 // 1515
--->>> Ez a kép, pedig Pécelen készült. "Péceli roncsok" címmel sok helyen olvashatsz róla.
ALFA75td2008-03-06 20:10:05 // 1514
A MÁV is vágta szét a NOHAB mozdonyokat pedig még külföldről is volt jelentkező ,hogy megvásárolják a leselejtezett darabokat de nem tárgyaltak senkivel nem kellett a pénz inkább a lángvágó .A GM alapítvány több évi küzdelme kellet hozzá és az európai vasútbarátok ostroma ,hogy maradjon belőle az utókornak is.
pb_2008-03-06 20:09:15 // 1513
Az Élessaroknál pl 1 csomó HÉV szerelvényt dboltak néhány éve.
kando.2008-03-06 20:08:29 // 1512
Jah, valahol az USÁban is jár(t) IK, de állítólag volt/van ott is Ganz villamos is.. :)
pb_2008-03-06 20:06:12 // 1511
Még az amerikai kontinensre is Ljutott.)
kando.2008-03-06 20:05:48 // 1510
Egyetlen darab volt, inkább ez volt a baj, így túl egyedi volt, ezért is járt csak a 30A vonalán. De anno mentek vele még tanulók is, próbaképpen.
Én azért egyszer elvezetném, ha a fradi ismét összerakná, de még a KCSV7-ekre sincs pénz, nemhogy erre.. ( :(( )
Én azért egyszer elvezetném, ha a fradi ismét összerakná, de még a KCSV7-ekre sincs pénz, nemhogy erre.. ( :(( )
Zsolt1552008-03-06 20:05:31 // 1509
Az utolsó Ikarus.
Itt egy összefoglaló, a tavaly december 11.-én utolsóként átadott buszokról.
(Ha jobban megnézed, akkor engem is megtalálsz.) :-)))
Ez pedig az utolsó Ikarus busz adattáblája.

Ez a kép pedig Pécelen készült. "Péceli roncsok" címel sok helyen olvashatsz róla.

Itt egy összefoglaló, a tavaly december 11.-én utolsóként átadott buszokról.
(Ha jobban megnézed, akkor engem is megtalálsz.) :-)))
Ez pedig az utolsó Ikarus busz adattáblája.

Ez a kép pedig Pécelen készült. "Péceli roncsok" címel sok helyen olvashatsz róla.

ystuc2008-03-06 20:05:09 // 1508
Ettől még nem lett szebb. :-))))
Amúgy nekem meg inkább a Bengáli tetszett. Az nem volt olyan szögletes. :-)
Amúgy nekem meg inkább a Bengáli tetszett. Az nem volt olyan szögletes. :-)
pb_2008-03-06 20:04:54 // 1507
A legnagyobb baj, hogy mindent hagynak felszámolni, sőt ők maguk a kezdeményezők. Vicc ez az egész.
kando.2008-03-06 20:04:13 // 1506
Anno sok favázas és egyéb régi villamos járművet vittek le Szigetcsévre és rakták tele őket autógumikkal majd pedig felgyújtották őket..
Mondjuk Szentendrén is van olyan régi tuja, amit külföldről (!) hoztak vissza, ott kint jobban megbecsülték az "idegen" tujákat, mint saját "gazdájuk"... n/c
Zugló kocsiszínben van még a Tanuló Stuka, az egyetlen megmaradt MUV (amit a méhtelepről hoztak vissza, mert a többit addigra már szétvágták) meg még pár felújításra váró nosztalgiavillamos...
Mondjuk Szentendrén is van olyan régi tuja, amit külföldről (!) hoztak vissza, ott kint jobban megbecsülték az "idegen" tujákat, mint saját "gazdájuk"... n/c
Zugló kocsiszínben van még a Tanuló Stuka, az egyetlen megmaradt MUV (amit a méhtelepről hoztak vissza, mert a többit addigra már szétvágták) meg még pár felújításra váró nosztalgiavillamos...
ALFA75td2008-03-06 20:03:40 // 1505
Annyiban valóban van benne igazság,hogy rengeteg Ikarus alkatrész volt benne pl az ajtók az Ik400 as sorozatból valóak az ablakok a 200 as sorozat valamint a műszerfal is a
jó kis Ikarus 200 as sorozat átbuherált változata volt .Ronda az igaz és az is a valóság ,hogy a Budapest utcáin szinte egy napot se töltött mert szinte mindig valami műszaki hiba miatt a kocsiszinbe kellett küldeni.
jó kis Ikarus 200 as sorozat átbuherált változata volt .Ronda az igaz és az is a valóság ,hogy a Budapest utcáin szinte egy napot se töltött mert szinte mindig valami műszaki hiba miatt a kocsiszinbe kellett küldeni.
Kazes☻2008-03-06 20:01:51 // 1504
Azokat is nálunk gyártották.
ystuc2008-03-06 20:00:29 // 1503
Na, ez az. Félig busz, félig villamos, Lada index-el, Wartburg fényszóróval... Öszvér... :-)
Kazes☻2008-03-06 20:00:27 // 1502
Innen keletebbre még jó pár szaladgál. A jómúltkor voltam az Ikarus mátyásföldi ex-gyárában. Sajnos már egy részén ott is kínai raktár van. :(((
Hol vannak már a világhírű buszaink?!
Hol vannak már a világhírű buszaink?!
Kazes☻2008-03-06 19:58:03 // 1501
Annyira azért nem. Szerintem.