Érdekes EU-s szempont, hogy ha egy francia vagy német cég idejön, akkor elvárják az állami támogatást, mert munkahelyteremtők.
Viszont ha egy állam a hazai cégét támogatja, akkor az már szabályellenes, mert nem teremt "tiszta" versenyhelyzetet.
Tudom. Én ott jártam az öntészeti szakra kb. 20 éve és már akkor azt mondták, hogy sok és sajna a legtöbb átképzi magát. Műszerészek- Tv, hűtő, stb szerelőnek, Szerelők- autók, gép, mezőgép szerelők és így tovább. :)
Igen, a magyar pilóták világ szinten is magasan képzettek és elismertek!! A múltkor pont beszélt egy kapitány a híradóban és mondta, hogy mehetnének Kínába meg Taiwanra, de érthető okokból nem szeretnének, és én ezt meg is értem! Azt viszont nem, hogy állandóan munkahely teremtésről papolnak, és most csak a Malévnál 2000 ember kerül az utcára!!
Érdekes módon az olaszok mentettek meg a "legokosabban" - hogy az EU-s szabályokat ne sértsék meg - a nemzeti légitársaságukat, az Alitaliát. Anno több ezer fiktív foglalást és jegyvásárlást csináltak a business osztályú utakra. Így juttattak neki plusz pénzt, támogatást, hogy megmaradjon.
Itt nem csak arról van szó, hogy megszünik több ezer munkahely, hanem mi lesz a hazai pilóta, repülőgépszerelő képzéssel is. Az utánpótlás biztosítását is a Malév támogatta, segítette. Nagyon nagy űr marad utána a hazai repülés történetében.
Konkrétan, mikor nyílvánvalóvá vált, hogy az EU vizsgálatot indít az állami támogatások miatt, akkor kellett volna lépni. De ezt rohadtul elmulasztották. És ezt megint a kisemberek fizetik meg... :(
Nonszensz ez az egész! Azért más országok ezt nem tették volna meg a nemzeti légitársaságukkal!! Én nagyon szerettem a Malév-el repülni! Most meg ide engedik a Ryan Airt! Nevetséges! ráadásul több ismerősöm szerint katasztrófa a Ryan-al repülni!!
Mérhetetlen dilettancia kellett hozzá, hogy a veszélyt látva ne szervezzék át az egészet egy másik cégbe...
B. változat: Szándékos volt az egész, hogy lehessen "tettest keresni".
Mindenesetre tényleg rémesen szomorú magyar történet.
Elmondhatjuk,hogy nem életünk kedvenc éve volt:-)))
Mikor először haza jöttem,már minden virágba borult....mintha fél év kiesett volna az életemből...furcsa érzés volt!
Túl éltük,ez a lényeg:-)))
Én 1992-től 2009-ig dolgoztam a reptéren. Ebből a Malévnál 8 évet. Nagyon rossz ezt látni.
Ezzel a névvel sajnos elég kicsi az esély, hogy lesz még valaha légitársaság. :-(((
Vannak emlékek!
A Slayer anyag,de ugyan akkor a Modern Talking is.....nagy zenék voltak ezek akkoriban:-)))
..és nem mellesleg 87 februárjában vonultam katonának,tehát az alapkiképzést kemény télben csináltuk végig. Csőre tölteni az AMD-t fagyott kézzel...nem semmi produkció volt :-D
Bizony ez így igaz! Megmondom őszintén nem szívesen repülnék mással, úgy megszoktam a Malévet! Szimpatikus gárda volt, mind a pilóták, mind a stewardessek, akárcsak az ügyintézőik!! :-)))
El is hiszem! Nem egyszer volt a MALÉV Közép-Kelet Európa legkedveltebb légitársasága. Nekem álmom volt, hogy egyszer közéjük tartozzak, és sajnos ez az álom szertefoszlott. :( Ezzel nem csak egy légitársaságot tettek tönkre, hanem a magyar nagygépes repülést. Szerintem, nem volt olyan magyar ember, akinek, ha azt mondtad, hogy repülés, nem a Malév jutott eszébe.