Egy kis Ganz RETRO.
A Ganz háromszor is pályázott metróépítésre, de sajnos egyszer sem gyárthatott sorozatban. Első két alkalommal politikai okokból, a harmadik alkalommal meg ...
Első alkalom:
Ganz metrószerelvény
Amikor 1950-ben megindult a metró építése, a Ganz Vagongyárban is elkezdődött egy hazai gyártású metrókocsi tervezése.
A motorkocsi prototípusai (P1 és P2) 1953. nyarára készültek el, a pótkocsit pedig a MÁV adta kölcsön. A járművekkel a Népliget mellett kialakított pályán próbafutásokat végeztek. A metró építését 1954-ben leállították, a járművekkel végzett futáspróbák is abbamaradtak. 1959-ben, pedig el kellett fogadni a másik ajánlatot.
A második:
Ganz-Hunslet G2
A metrószerelvényt 1986-87-ben készítették, mivel a régi orosz metrók kiöregedése, valamint a 3-as vonal meghosszabbítása miatt új metrókocsik beszerzése vált szükségessé. A szovjet metrókorszerűsítés nem járt sikerrel, így először más gyártó után néztek. Először szóba került egy NDK céggel való együttműködés, de mégis a Ganz mellett döntöttek.
Az előkészítés 1981-ben kezdődött, a tervezés és gyártás 1983-ban. A Ganz gyár elkészítette prototípusát (járműszerkezet Ganz-MÁVAG, villamos berendezések Ganz Villamossági Művek), sorozatgyártásra azonban nem került sor, mivel a Metróber végül további orosz metrókocsik beszerzése mellett döntött.
A harmadik:
Ganz-Hunslet metrószerelvény-tervek
Az 1992. decemberi DBR metrószerelvény tenderre a francia Matra, és a német Siemens mellett a Magyar Metrótársaság is adott be pályázatot, mely nyolc társaságból, többek között a Ganz-Hunsletből állt.
A metró építése elmaradt, így a tervek tervek maradtak.
