Zsolt1552008-06-29 22:33:29 // 2980
Mozdonyos jó éjt urak! :-)))
Zsolt1552008-06-29 22:31:48 // 2979
ALFA75td2008-06-29 22:10:55 // 2977
Úgy tudom a MÁV is akadékoskodott mivel a vasúti közlekedésben előírt szerkezeti merevséget koránt se produkálta
ALFA75td2008-06-29 22:08:59 // 2974
Nekem is töb okból kedvencem a púpos.
Egyrészt és ez a legfontosabb édesapám az Iparművészeti intézetnél dolgozott mint modellező és a közlekedési múzeumban látható M40 es makett az ő keze munkáját is őrzi.
Másrészt gyermek koromban a rövidtávú közlekedésben a Balaton északi oldalán előszeretettel használták imádtam a hangját.
Harmadrészt másmilyen volt mint az abban az időben megszokott mozdonyok kicsit az amerikai dieselekre hajazott
Egyrészt és ez a legfontosabb édesapám az Iparművészeti intézetnél dolgozott mint modellező és a közlekedési múzeumban látható M40 es makett az ő keze munkáját is őrzi.
Másrészt gyermek koromban a rövidtávú közlekedésben a Balaton északi oldalán előszeretettel használták imádtam a hangját.
Harmadrészt másmilyen volt mint az abban az időben megszokott mozdonyok kicsit az amerikai dieselekre hajazott
Edyboy2008-06-29 22:08:16 // 2973
Jó éjszakát az uraknak :-))
Edyboy2008-06-29 22:07:22 // 2972
falcokc2008-06-29 22:05:10 // 2971
jó pap holtig tanul .-))))
falcokc2008-06-29 22:04:03 // 2970
ez érdekes volt :-)))
Edyboy2008-06-29 22:02:46 // 2969
Amúgy pont Szombathelyre van állomásítva :-)
Zsolt1552008-06-29 22:01:08 // 2968
MÁV Ikarus 260 típusú kísérleti motorkocsija.
A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.
A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.
Edyboy2008-06-29 21:59:35 // 2967
Whiteskull2008-06-29 21:56:27 // 2966
Igen, azok tényleg 1500 KW-osak. :)))))
Edyboy2008-06-29 21:56:19 // 2965
Abba is,meg a csörgőbe is :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
falcokc2008-06-29 21:54:57 // 2964
de azokat a szergelyekbe tették bele sztem
Edyboy2008-06-29 21:54:17 // 2963
Na,az pont 1800 ló :-)
Edyboy2008-06-29 21:53:03 // 2962
35 db-ot új motor hajt már :-)
Edyboy2008-06-29 21:51:36 // 2961
A régiek lehet de vannak már újra motorizáltak,caterpillar motorral,azok ennyit tudnak :-)
Aszem a régi is 1800 le körül volt :-)
Aszem a régi is 1800 le körül volt :-)
Whiteskull2008-06-29 21:50:31 // 2959
Biztos nem annyi. :)))
Zsolt1552008-06-29 21:50:22 // 2958
Én 1324 kW-ot találtam.
falcokc2008-06-29 21:48:17 // 2957
az kicsit sok sztem, mert nincs annyi :-)))
Edyboy2008-06-29 21:45:15 // 2955
Az nem sok,még a csörgő is 1500 kw-os :-)
Edyboy2008-06-29 21:43:03 // 2954
Mit is jelent,hogy 160-s ?
falcokc2008-06-29 21:41:30 // 2953
csak kicsit gyenge a maga 1200 le-vel
Edyboy2008-06-29 21:41:26 // 2952
Hát,igen,ezért jutott neki két év :-(
falcokc2008-06-29 21:40:44 // 2951
igen ez egy 160-s mozdony volt, legalábbis a 001-s
Zsolt1552008-06-29 21:40:07 // 2950
Szerintem is! :-)))
Edyboy2008-06-29 21:39:31 // 2949
Zsolt1552008-06-29 21:39:22 // 2948
Tommi2008-06-29 21:36:59 // 2947
Csak ő 10 évvel idősebb Nálad, 56-os :)
Edyboy2008-06-29 21:36:06 // 2946
Nahát,akkor egy helyen voltunk :-)
Nekem 18 hónap jutott :-)
Nekem 18 hónap jutott :-)
falcokc2008-06-29 21:35:47 // 2945
inkább az utóbbi :-)))
Edyboy2008-06-29 21:34:50 // 2943
Mázlista :-)
Illetve kimaradtál egy jó buliból :-)
Illetve kimaradtál egy jó buliból :-)
Tommi2008-06-29 21:34:10 // 2942
Édesapám 26 hónapot volt Zsámbékon katona, tudják bele az enyémet is :)))
Zsolt1552008-06-29 21:33:38 // 2941
Tommi2008-06-29 21:32:26 // 2938
Én még az sem :))) Még egyetemista voltam, amikor eltörölték :))))))))))))))))))
csocsi2008-06-29 21:32:13 // 2937
Jó volt a megérzésem :))
Edyboy2008-06-29 21:31:30 // 2936
Na ebből a sokból katona voltam :-)
Tommi2008-06-29 21:30:19 // 2935
Meg tűzoltó, katona és vadakat terelő juhász? :)
csocsi2008-06-29 21:26:00 // 2932
Mármint a a gépezetben vagy csak benne? :)